Wish A Baby 94

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja c¨,)~ tulkaapa tänne..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No nyt meni hermot. Ei tästä oviksen tikuttelusta tule yhtään mitään, se on kyllä ollut tikutusten välissä, en keksi mitään muuta syytä siihen ettei tikku näytä yhtään erilaiselta kun miltä se on tähän mennessä 5 päivää näyttänyt. Aaargh....

Huomenna haen toista sorttia. Onko hyviä ehdotuksia mitä apteekista saa ja kannattaa ostaa?

Hih, meinaspa panna naurattamaan.. Illusian ed. viestin viimeset sanat: "lupaan olla stressaamatta" ja seuraavan viestin ekat sanat (3h myöhemmin) "no nyt meni hermot".. :D Ihana oot..! En osaa sanoa, mitä apteekissa vois olla. Mulla on niitä One Steppejä, ja viivoja on tullu eri vahvusia. Se "yhtä tumma tai tummempi" vaan on menny multaki ohi..

Niin juu, ja ukko on pumpattu tyhjiin (hyvää reisijumppaa) ja iltalenkki vesisateessa heitetty.. Lyhensin kyllä matkaa vain n. viiteen kilsaan tuon vesisateen vuoksi. Hehh.. Ei tsiisus nää mun viestit on karmeita..heikompia hirvittää.. XD

Mutta tää lähtee ny kullan kainaloon kattoon telkkua.....................

Ekalla neuvolakerralla saa kaikkia esitteitä ja tosi paljon tietoa ja minä ainakin koin että oli hyvä et mieskin tuli mukaan kuulemaan mitä tuleman pitää.. Sitä asiaa kun on niin paljon, ettei yksillä korvilla kaikkea kuule! :)

Ihanaa Illusia et taloprojekti on nyt virallisesti käynnissä. Noi lupajutut on aina sellasia, mitkä virallistaa projektin kun projektin. Me haetaan huomenna lupa aidalle, kun asutaan tän kunnan pääkadulla ja aidasta tulee reippaasti yli 1,5m...

Mut nyt iltapuurolle ja sit treenaamaan, sain sen härvelin korjattua, tai siis toi ukko sai! :D

Illusialle onnittelut taloprojektin käynnistymisestä! Ihanaa ja (varmaan) vaikeaa päättää minkälaisen keittiön ja kylppärin laittaa. Vaihtoehtoja kun on!

c¨,)~ Kirjoitat aivan ihania, hieman ronskeja viestejä! Niitä on oikein hauska lukea :)

Mintullakin on crossari! Mä käytän omaani kolmisen kertaa viikossa ja on tehokas!

Kuten Illusia ja c¨,)~ pähkäilevät ovistikkujen kanssa, munkin varmaan pitäisi. Se vaan on niin kovin hankalaa puuhaa; koskaan en ole ovistani testeillä kiinni saanut. En silti jaksa uskoa, että ihan ovuloimaton olisin - testaaja vain on hieman (?) epätarkka..

).( Finnea pukkaa, vatsa on sekaisin ja kp on 22. *hmp* No, kun saisi edes työ asiat selvitettyä syksyn aikana.

Huomenta kaikille!

Palatakseni takas tähän talokeskusteluun: me ollaan nyt miekkosen kanssa totaalisen masentuneita ja ahdistuneita näistä asunnoista, mitä Helsingissä on tarjolla: kaikki on totaalista paskaa. Excuse my language...mut hirveetä sontaa vaan tarjolla.
Eilen jopa tsekattiin Pohjois-Helsingistäkin asuntoja (lähinnä rivareita ja muutamaa omakotitaloa), mut kaikki ihan kauheita. Noh, me molemmat ollaan niiin juntteja, et haluttais (iso) asunto kantakaupungista. Ja se tietty vaatis rahaa...Joten lottovoitto, voisitko sattuu meidän kohdalle?
Eli täällä vähän kateellisina tsempataan Illusiaa taloprojektista. Olis kyllä ihana saada just sellainen keittiö ja olohuone ja makuuhuone ja lastenhuone ja vessa ja puuh kaikki huoneet, mitä haluis...
Ja täysremontti ei kyl tääl pääkaupunkiseudulla sit kuitenkaan hotsittais.
On tää hankalaa. Heheeee.

Ja Hilman kanssa oon samaa mieltä: c¨,)~ kirjoittaa uskomattoman hauskasti. Jatka kaveri samaan malliin. Saat mut ainakin nauramaan välillä ihan kippurassa; töissä yritän vaan hymistä maltillisesti. Heheee. Ja oot kyllä uskomaton nainen, kun viittit lähtee sateeseen lenkille; mä oon niiiin laiskaperse, ettei onnistuis ikuna. Mut hyvä sä.
Hilmalle viel, et oon kuullu kyl noista ovistikuista sekä hyvää, et huonoa. Toisia ne stressaa ja toisillle ne on ihan pala kakkua. Ja ite kuulun tohon jälkimmäiseen sakkiin: tikutin aina puolenpäivän aikoihin ja se ovisplussa oli vahva ko hitto (tosin viiden ja kuuden päivän jälkeen aloituksesta). Eli bongaus onnistui. Tosin oli mun ensimmäinen kierto kun käytin niitä ja se tuotti tulosta mulle. Eli siinäkin mielessä kyllä liputan ovisliuskojen puolesta...
Mut kukin tyylillään: jos ottaa liiaksi päähän, kannattaa vetää ihan mututuntumalla. Eipähän sit tartte ainakaan kellontarkkuudella kelailla, et kusenko nyt vai vartin kuluttua. Ja eiks ne jotku viisaat sano, et mitä vähempi stressiä, sitä parempi?

Mut pakko lähtee töihin nyt!
Mä peukutan teille kaikille!
Palataan.

T: Sars, joka sai ostettua 16v pikku-siskolleen 2kpl keikkalippuja! Simple Planiin. Hyvä minä.

Heissan!

Voi ku sanoitte niin nätisti Hilma ja Sars.. mää oon vähä tämmönen rääväsuu.. :)

Hilma, älähän ny vielä puhu niistä tikutukista mitään kun kattos sulla on vasta tuo pv 22 menossa. Tiiä vaikka saisit lopettaa muutamien päivien päästä ressaamisen kokonaan kun täti päättää jättää teidän osotteen seuraavan vuoden ajan väliin.. ;)

Sars, te taijatte olla ranttuja sen talon kanssa.. :) Hyvä niin. Musta kenenkään ei tarvi tyytyä johonki taloon, jos sen eteen töitä tekee ja siitä ittesä kipiäksi maksaa. Siellä pk-seudulla on kyllä hinnat aivan pilvissä.. Huhhuijaa.. Siis kun vertaa että me selvittiin okt:sta alle 100 000 ja melkeen ilman remppaa.

Hih, nyt se muuten sattu.. Bongasin yhen kaverin kirjottelemasta täältä yhdestä ketjusta. Nyt se varmaan sitte bongaa mut, mutta samapa se (TERKKUJA!!) jos bongaa.. ;D

T. c¨,)~ joka manaa Sarssille ens lauantain lottojättipottia (itellä ku ei oo niin tarvista.. eipä ei..) :D

Ekalla neuvolakäynnillä tosiaan yleensä saa ihan hirveästi tietoa, lippusta ja lappusta, riippuu tietty paljon neuvolatädistä ja vanhemmista. Meillä taisi mennä 1½h ekalla neuvolakäynnillä! Ehdottomasti miehen kannattaa tulla mukaan, ihan siksi että näkee vähän mistä on kyse ja tapaa neuvolatädin. Ekalla kerralla ei yleensä tehdä esim. alatutkimusta, joten turha pelätä ainakaan sellaista. Ja kyllä se ukko niihinkin tottuu siihen mennessä kun vauva on syntynyt. ;-D Toisella kerralla yleensä kuunnellaan sydänääniä, se voi olla mielenkiintoinen kokemus miehellekin. Tämän jälkeen olen itse pärjännyt itsekseni lukuunottamatta loppuraskauksien ongelmien selvittelykäyntejä.

Parisuhteesta vielä. Mä en oikeastaan edes muista enää millaista oli olla vaan kahdestaan, kun siitä on jo 3½ vuotta... Kai sitä ehti ja jaksoi keskustella enemmän kaikesta maan ja taivaan välillä. Siksi kannatan pitkähköä suhdetta kahdestaan ennen lasten hankkimista - tietää sanomattakin mitä mieltä toinen on.

Toisaalta ennen lapsia kummallakin oli enemmän menoa. Nyt vietämme tiiviimmin aikaa yhdessä perheenä ja yhteistyötaidot ovat hioutuneet parin vauvan jälkeen. :-) On ehdottoman tärkeää järjestää aikaa kahdestaan, niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin. Kirjoitinkin juuri omalle ukkokullalle viestin että kaipaan kunnon kahdenkeskeistä KESKUSTELUA, vaikken edes tiedä mistä pitäisi jutella.

Monia pelottaa väsymys ja halujen puute vauvan synnyttyä. No kyllähän sitä tulee, ei käy kieltämään, mutta meillä onneksi on osunut aika hyvin yhteen nuo kaudet. Jos vauva valvottaa, kumpaakaan ei tee mieli ja voidaan sopia yhteistuumin että jätetään seksi väliin tänä iltana. :-)

Silloin tällöin kerron miehelle, että tekisi kyllä kultaseni mieli, mutta väsyttää niin pirusti että saa jäädä ajatuksen asteelle. Kuvittelen lohduttavani häntä kertomalla että hän on vielä mielessäni haluttava mutta kroppa haluaa vaan nukkua. Edes jotain! ;-DD

Nyt "kahville" (=haistelemaan kollegoiden pahanhajuista litkua).

Joo, krhm...taisi tosiaan hermot mennä kun edes edellistä kirjoitustani muistanut...jaksan olla joskus aika "kaikki-mulle-heti-nyt" tyyppiä, ja eilinen päivä oli sellainen kun tappelin sekä Kelan että Pamin kanssa erinäisistä sairaskorvauksista jne...gaaah...hermot menee vähemmästäkin. Ja lopputulos? 8 viikkoa ennenkuin Kelalta tulee päätös, jonka jälkeen paperit pitää lähettää Pamille, jossa edellisiäkään papereita ei olla vielä edes vilkaistu kun hakemus oli kuulemma täydentämätön. Ja 5 viikkoa on ne hakemukset jonkun pöydällä siellä viruneet. Hyvällä säkällä saan jouluksi 2015 ne rahat.

Hain sitten uusia ovistikkuja tänään, nyt en merkkiä muista, mutta 10 kpl niitä oli. Ja tikutus jatkuu jos sen oviksen vaikka bongais...

Onhan tämä talonrakentaminen ja varsinkin sisustussuunnittelu aivan ihanaa, mutta kyllä niin hermoja raastavaa joskus. Varsinkin kun me olemme molemmat self-proclaimed blondes mitä rakennusjuttuihin tulee, ja joskus tuntuu siltä että emme ymmärrä pätkääkään mistä ihmiset puhuvat. Aikataulu on nyt kuitenkin seuraava, että jos pohjustus saatais kaivettua lokakuussa, niin talopaketti vois tulla helmikuun viimeisellä viikolla (talvihinnat halvemmat, siksi näin) ja vielä kierrellään ja kaarreellaan kyselemässä tarjouksia eri talovalmistajilta, vaikka unelmatalo onkin löytynyt (mutta kun sen saman talon voi saada halvemmalla joltain toiselta valmistajalta ihan piirustusten pohjalta...). Eli varsinaiseksi aivojumpaksi menee juttu.

Tulipa taas omaa napaa oikein urakalla.

Mitäs uutta teille muille?

c¨,)~ : sun manaukset tiedetään, joten luotan siihen, et se lotonjättipotti tulee meille ens lauantaina. Ja jos näin käy, lupaan sulle osuuden :-D

T: Sars, jolla on hyvinkin positiivista kokemusta c¨,)~ :n ennustuksista.

Kukkikselle moit! Kiva kuulla susta, oot usein ollut mielessä. Pidän kovasti peukkuja teille, että seuraava hoito tois plussan, olis se jo teidänkin vuoro... Olis kiva kuulla sun kuulumisia vielä jatkossakin, joten jos jaksat/ ehdit palstailla, niin tuonne Ajatuksissa-ketjuun kyllä mahtuu. Tuu ilmoitteleen edes niitä plussatuloksia sit, jookos? :) Onnea matkaan ja jaksamista joka tapauksessa teille!

No TADAA. Toimihan se testi. Täyspotti klo 17.00 tänään, eli illalla kellistetään mies. Ja huomenna myös. Toimiskohan se tärppi sitten paremmin kun ovis on todistetusti kehässä?

Pitää koittaa. :)

Hilma, mä sain just sen crossarin joten oon ihan alkupisteessä vasta. Kuinka paljon kerralla crossaat? TOivottavasti toi mun härveli nyt toimis, kun se toinen jalansija tippuu aina sieltä takaa lattialle :( ei oo kauheen kivaa kun koko ajan pelottaa et millon kaatuu sillä...

Illusia: mä sain kahtena päivänä ovisplussan ja toisena niistä naimiaistiin menee ihan tosissaan. Kolmantena päivänä ovistikku näyttikin sitten jo negaa eli lh-huippu menny.
Yks täsmähyökkäys riitti meille :-D

Ja nyt ei muuta ko mies nurin vaan! Heheheee.

T: Sars, jonka mies on suihkussa ja jolla olis ihan hirvee tarve vessaan. Heheee

Onnittelut Illusialle oviksen (tai siis lh-huipun) bongauksesta!!!! :) Ja bd että ne miljoonat häntäveikot löytävät tiensä oikeaan osoitteeseen!

Näiden todistajien läsnä ollessa Sars otti ja lupasi siivun siitä potista.. Hehh.. Musta tulee rikas.. :D No joo, siihen se lykky loppuu ku omalle kohalle tulee.

Ja sitten omasta navasta.. *limavaroitus* (taas..) Eilenhän oli niin kamala limapäivä että huhhuijaaa.. Tuntu että ei puoli rullaa paperia pissareissulle riittäny, oli se niin kamalaa. Ja just semmosta "kananmunanvalkuaismaista". Mutta mutta.. tikkuun tuli hailakahko viiva, tosin tummempi kuin edellisenä päivänä. Eli toiveissa olis bongata samanvahvuset viivat joko tänään tai huomenna.. Niinhän se tais Sarssillaki olla, että eka tuli limavyöry ja sitte vasta se O+..?? Hih, kulta sano eilen niin ihanasti: "Kultaaa.. Arvaappa mikä päivä on huomenna?" Minä siihen että: "No?" Se siihen: "No se kliininen tyhjennyspäivä". Arvatkaas repesinkö..... Lupasin ottaa kumihaskat ja koeputken mukaan. :D Nyt ollaan sillä jokatoinenpäivämeiningillä liikkeellä ettei tuu ressiä liikasuorittamisesta.

T. c¨,)~ joka saa tänään ;D

Aijaijaijai, mää hihitän täällä vedet silmissä :-D Ootte ihania! Ei muuta ku mukavaa siipankaatoa c¨,)~ :lle ja Illusialle (jolle myös onnittelut ovisplussasta). Mää otin ja tilasin kans eilen tikkuja. Ens kiertoon järeät aseet käyttöön...

Mutta nyt muualle. Moikkelis.

c¨,)~: Todellakin lupaan näiden todistajien läsnäollessa, et siivu lohkeaa teikäläiselle. :-D
Ja mieti, jos täyspotti todellakin rapsahtais meille...Hullukshan siitä tulis; kaikki rahahuolet olis ohi ja...Heheheh, eihän tässä uskalla ees ajatella.
Noh, lauantai-iltana sitten nähdään, mistä kana kusee. Vai kuseeko ollenkaan. :-D

Ja mun lempiaiheeseen eli limaan ja limantuotantoon: mulla pahimmat mömmöt putkahti silloin mökillä eli about kp15 ja vasta kp19 ja 20 napsahti O+.
Kaikkihan me ollaan uniikkeja, joten c¨,)~: nyt tikutat niiiiiiiin maan saamaristi. Ja teillä on kyllä erinomaista toi joka toinen päivä tapahtuva kliininen tyhjennys. Niin sitä pitää!

Me juteltiin taas eilen miehen kanssa pitkään ja hartaasti. Kaveri on niin tosissaan suunnittelemassa kaikkea ja mä yritän toppuutella: eihän tässä vielä mikään oo 100% varmaa. On jotenkin hankala hehkuttaa, kun loppujen lopuks haluun vaan varmistuksen, että mahassa on asukki ja kaikki on kunnossa.
Eli c¨,)~: voitko taas loitsuta jonkun hyvän vauva ok manauksen? Ei tarttis sit ihan joka aamu syödä liimaa aamiaiseksi. Hehehee.

Mut palataan.

T: Sars, joka sai eilen ;-D

Tervehdys.
Me elellään muuton ja rempan keskellä ja eipä ole kovin herkästi mielessä nuo vauvantekohommat ... eilen meni ihan totaalisesti hermot tapettien kanssa, oli kunnon perheriita : ( No, homma ok mutta ajatus petipuuhista on vielä hieman kaukana. Varsinkin, kun asutaan mun äidin luona!

Joo, nämä asuntojen hinnat ja laatu pk-seuudlla on kyllä ihan sieltä itsestään. Me ostettiin just 128 m2 rivitalonpätkä Espoosta, joka oli ns. alkuperäiskunnossa. Hinta oli reippaasti yli 300 000 ja käytännössä kaikki meni remonttiin. No, arvo varmaan säilyy, mutta miettii mitä kaikkea tuolla rahalla olisi 100 km jonnekin suuntaan saanut niin hirvittää!
Että joo - kyllä se lottopotti olis tervetullut. Muuten nämä meidän vauvat tulee varmaan talon sijasta perimään velkaa sitten joskus...

Teidän juttuja on hauska lukea. Tsemppiä kaikille!

Jaa, täällä on ruvettu jo rahaakin jakamaan ;) Jos liikaa tulee, niin myös mulle saa laittaa...

Hienoa, Illusia, että löysit oviksen! Ja kuten Sars totesi, yksin hyökkäys riittää ;)

Minttu, meillä on crossailtu melkein vuosi. Itse olen jaksanut crossata kolme kertaa viikossa reilu 30 min kerrallaan. Välillä toki nyppii, mutta kun kuuntelen samalla joko musiikka tai radiota, niin taas jaksaa. Huonona puolena mainittakoon se, että on joutunut osteleen uusia farkkuja, kun vanhat ovat jääneet liian isoiksi. Eli peppu on pienentynyt kaksi tuumaa. No okei, ei se ole paha juttu :)

).( Nyppii...

Tajusin juuri kun oli viestin lähettänyt, että tuon mun ").( Nyppii..." -ilmoituksen voi ymmärtää kahdella tavalla. Eli joko mua nyppii henkisesti tai nypin omaa napaa *reps* Selvennykseksi: EN nypi omaa napaa!

vilkutukset Kukkikselle ja Keijulle... otte ollu ajatuksissa. Kukkikselle tsemit ivfään. Toivotaan että se plussa sieltä pärähtää...
Safiirille tsemit oviksen mettästykseen tällekkki puolen.
Aina väliin käyn taustailemassa teitä, ootte niin hauskoja- mutta wabeissahan on aina juteltu kaikesta muustaki ku vauvahaaveista.

puuuuhhh... puhaltaa plussatuulia...

Ai Safiiriki liittyy meihin tikunuittajiin.. Melkonen sisaruskunta.. :D

Ihanalta kuulostaa tuo Sarssin mies <3. Niin tohkeissaan toinen.. Hei, ota sen liiman kyytipojaksi Scotch®:ia, menee varmasti helpommin alas ja tuplavaikutus. bd
Nii ja tässä sulle vauvaokmanaus: ***ommmmmmbeibipysyyysmasuuuuskaikkioooookkkooooooooommmmm*** Eiks ollu hyvä.. :)

Voi tauti kuin tajuttoman hintanen kämppä Rollepalla ollu!! Härregyyd.. Ja minä ku jeesustelen meidän lainan suuruuden kanssa. Jotain hyötyä kuitenki asua täällä perähikiällä - mutta siihen ne hyödyt sitte jääki... :/

Mutta ny pitää jatkaa töitä. Phuuuuhhh...

c¨,)~: kiitti manauksesta. Mä huomaan heti sen vaikutuksen: tuli paljon rauhallisempi ja iloisempi mieli...
Hehhehe, johtuikohan osittain siitä, että nauran taas ihan holtittomasti. Sä oot c¨,)~ mahdoton! :-D

T: Sars, joka lauleskelee: maksamme velkaaaaaaa.....