Wish a baby 66

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tikruliini84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tikruliini84

Vieras
Annukka76, vm-76, esikoinen haaveissa, Kymenlaakso
Hilma, vm-77,TJOT 03/07, esikoinen haaveissa, Varsinais-Suomi
Joada, vm -75, tyttö 2v, toinen haaveissa, km 07, pääkaupunkiseutu
Keiju, vm -80 , Y 7/06, esikoinen haaveissa, Etelä-Pohjanmaa
Nuppu80, vm-80, esikoinen haaveissa, Vantaa
Kukkis, vm-75, esikoinen haaveissa, y 11/05 Lounais-Suomi
Mi-iu, vm-85, esikoinen haaveissa, Y vasta syksyllä -07
Riikka, vm-78, esikoinen haaveissa, y 12/06, km 04/07 Keski-Suomi
Riina1981, vm-81 esikoinen haaveissa, y 11/05, Varsinais-Suomi
Safiiri, vm-72, poika10/00,poika03/03,tyttö01/05 y 10/05 Keski-Pohjanmaa
Sara, vm -79, Y 1/06, esikoinen haaveissa, pk-seutu
Senora, vm-65, esikoinen haaveissa, km 10/06, Pohjois-Pohjanmaa
Thelma , vm -82, Y 5/06, esikoinen haaveissa, Keski-Pohjanmaa
Tikruliini, vm-84 esikoinen haaveissa,Y 8/06, km 12/06, Päijät-Häme
Tuuli, vm-72, esikoinen haaveissa, Y 2/06, km 09/06, etelä-Suomi

Jännäyslista

Annukka76 n. 31.5.
Riikka n. 6.6.
Tikruliini84 6.6-8.6

Huomenta!

Tässä kohta lähden töistä je menen kotiin nukkumaan... olipas rankka yö! Ei millään meinannut pysyä hereillä. Taisi lauantaiset juhlat vielä tuntua luissa ja ytimissä. ;)

Hätähousuna menin ja eilen testasin vaikkei mitään oireita ollutkaan. Ja negahan se oli. En kuitenkaan uskalla lopettaa lugeja vielä, ihan kaiken varalta... Että huomenna sitten uusi testi ja jos/kun se on nega niin sitten luget pois ja uutta yritystä kehiin. :)

senorakos se kyseli mitä opiskelen..? Sosionomiksi/lastentarhanopettajaksi opiskelen. :) Kovasti olen tykännyt ja haluaisin perustaa oman päiväkodin heti kun tilaisuus tulee!

Mutta nyt takaisin töihin vielä hetkeksi... Mukavaa viikon alkua kaikille!

antzi

goldig10.gif

Tuodaanhan tämäkin plussajuna puksuttamaan...

Hitsit, että on rättipoikkiolo... Eilenaamulla heräsin kipuiluihin... niskaa särki, päätä särki ja korvia särki ... pari disperiiniä meni päivän mittaan, puolikkaina otin... Iltapäivällä helpotti. Oli tosi komee päivä, mut meikä makas pirtin lattialla ja otti tirsatkin siinä... Illalla iski sitten inspiraatio ja siivosin meijän makkarin. Rapasin ja luutusin ja hinkkasin. Matot tuuletin ja puistelin. Yöpöytien laatikot tyhjensin ja nakkelin turhat rompeet pois.... Siis kuka säilyttää lottolappuja vuodelta 2002?? Ihan aikuisten oikeesti... kyllä meillä siivotaan vähän tiheämmin... Oli tosi mahtava olo, kun oli puhtaan raikas makkari. Pitäis varmaan saada noita siivouskohtauksia useamminkin... Mieluummin huone kerrallaan.
Hei muuten, mä sain lauantaina sen synttärilahjaksi saamani palapelin valmiiksi!! Hurraa... Siinä oli neljäsosa sinistä taivasta ja sitä oon tehny maaliskuusta asti. Muut osat sain suht nopeasti...
Aatelkaas-- se on toukokuun viimeinen viikko... Onko teillä monet lakkiaiset / muita valmistautumisjuhlia juhlittavana lauantaina?? Meijän pitäis käydä kaksissa lakkiaisissa, mutta taidan vaan laittaa juhlapaikalle ruusut...

Vaihtelua kauppareissuille:
Jos mielestäsi kauppareissut ovat tylsiä, tässä vinkkejä,
joilla piristät ainakin omaa ostoksilla käyntiäsi:

1. Nappaa kondomipaketteja hyllystä ja heitä niitä
sattumanvaraisesti ihmisten ostoskärryihin niin, etteivät he
näe. (Seuraa tilannetta jälkeenpäin)

2. Asenna kaikki myytävät herätyskellot soimaan 10 minuutin
välein.

3. Kaada appelsiinimehua lattialle niin, että vana kulkee
vessan ovelle.

4. Mene vartijan luokse ja sano hänelle virallisella äänellä,että
kodinkonepuolella taitaa olla "koodi 3". Katso mitä tapahtuu.

5. Pystytä teltta urheiluosastolle ja sano ihmisille, että
kutsut heidät sisään vain, jos he tuovat
liinavaateosastolta tyynyjä mukanaan.

6. Jos joku kysyy sinulta, voiko teitä auttaa, ala itkeä ja
huudahda:
"Miksette te ihmiset voi jättää minua rauhaan?!"

7. Katso valvontakameraan ja käytä sitä peilinä samalla kun
kaivat nenääsi.

8. Hiippaile käytävillä vilkuillen epäluuloisena ympärillesi
ja hyräile samalla Mahdottoman tehtävän tunnusmusiikkia.

9. Samalla kun tutkit aseita metsästysosastolla, kysy
myyjältä, millä osastolla masennuslääkkeet ovat.

10. Piiloudu vaatehyllyjen taakse, ja kun ihmiset hypistelevät
vaatteita, kuiskaa:
"Osta minut, osta minut..."

11. Kun kovaäänisistä alkaa kuulua mainoksia tai kuulutuksia,
jähmety paikallesi ja kirkaise: Ei! Ei! Kuulen taas niitä
ääniä!"

12. Mene sovituskoppiin ja huuda kovalla äänellä: "Hei! Täällä
ei ole vessapaperia!"

Voi ei, Senora. Ihania nuo "vinkit". Vaan entisenä myyjänä hiukan nousi kyllä niskavillat pystyyn. Jospa asiakas käyttäytyiski noin :-D Aaaargh.

Meillä oli viikonloppuna Suuri Muutto-Operaatia. Nyt on hieman rättipoikkiolo. Miehen kanssa roudattiin meidän kaikki huonekalut ja tavarat kahteen pekkaan. Mää ajoin auto-peräkärry-yhdistelmää ja mies oli pakettiauton ratissa. Lapset oli vanhempieni asuntoautossa retkellä ja evakossa. Kamalinta oli vanhassa kodissa täyttää autoja, kun jouduttiin tuleen kahdet portaat ja pitkä käytävä. Pakkasimmekin kuormaa aina pari kolme tuntia ja sitte ku päästiin uuteen kotiin, purkaminen sujui puolessa tunnissa tai tunnissa. Nyt tuntuu hauiksissa (huom, nekin lihakset näköjään minulla löytyvät) ja pohkeissa. Uudessa kodissa aiottaan nukkua keskiviikkoyöstä eteenpäin.

Tämän päivän olen kotona. Vanhimmassa lapsessa vissiin angiina (!). Hällä kuumetta ja kurkku kipeä. Puolen päivän jälkeen saapi terveyskeskuksesta eilisillan nieluviljelyn tuloksen.

Jassoo, nyt täytyy taas mennä. Mukavaa toukokuun viimeistä viikkoa itse kullekin. Lakkiaisgeehen vielä: yksiin mennään.

Huomenta

Ollaanpas oltu kaikki ahkerina viikonloppuna. Hyvä, hyvä! Itse siivosin lauantaina vaatekaapit. Kummasti sinnekin kertyy pölyä, vaikka on ovet ja nekin aina kiinni. Eilen laitoin pelargonioita laatikoihin pihalla ja leikkasin nurmikot. Oli tosi kiva keli niin teki mieli touhuta ulkona. Käytiin irtotötteröilläkin...nam!

Kunhat et saa kesäflunssaa senora. Sitäkin on liikkeellä taas.

Jaa ukkosta ilmassa. Heräsin aamulla, kun ukkosherra jytyytti. Nyt on jo rauhoittunut ja sataa vaan vettä. Mulla mies ollut seurana joka päivä ihan kyllästymiseen asti... No ei sentään...tai ehkä miehen puolelta on pientä tuskastumista havaittavissa. Nuo sateet kun estää työn teon kokonaan. Eilen kuivi taas mutta aamun sateet teki sen, että tänäänkin on lähes lorvipäivä. Jotainhan tuo lähti tekemään mutta tullee jo puolilta päivin takaisin...

Joko kerroin, että meillä on näkynyt jo kesän ensimmäinen sorsaperhe? Huimat 9 poikasta. Valtavan söpösiä. Joutsenet menee vielä kaksistaan.

Jestas se on tosiaankin toukokuu taas lopuillaan ja tätiajat taitaa olla käsillä. Koko vkl juilinut alavatsaa. Tulisvat sitten ajallaan ja lähtis kiireesti pois. Inhaa aikaa.

Ei ole lakkiaisia tiedossa. Kaikki siinä iässä olevat sukulaiset on juhlittu jo aikoja sitten. Seuraava ehdokas, kummipoikani, aloittaa koulun vuoden päästä, joten tässä on seuraaviin lakkiaisiin vielä aikaa. :)

Pitäiskö sitä tänään yrittää töitäkin tehdä? Olis jonkun verran kertynyt illalla tehtäviä hommia. Jos tänä iltana ottais ja tekis pois.

Mukavaa maanantaita.

Annukka

Hauskoja vinkkejä Senoralta! Ja toivottavasti pääset flunssastas nopeesti eroon.

Ei vielä, Annukka, heitetä toivoa tän kierron suhteen. Voihan olla, että juilinat poistuu ja ...! bdbd

Pahoittelut Antzille negasta! Kerro toki heti uuden testauksen tulos!

).( Viikonloppuna tuli katseltua hieman dokumentteja ja aloin miettimään, että suurin este mun raskautumiselle taitaa olla stressi. Olen meinaan sellainen stressi"kimppu", että huh huh! Hassua kyllä, verenpaineeseen se ei ole vaikuttanut, mutta pää meinaa joskus räjähtää, kun on liikaa ajatuksia samassa kehässä.

LakkiasiGee; yhdet olis tiedossa (tällä hetkellä). Itse kyllä muistelisin, että toisetkin pitäisi olla.

Maanantaita vaan kaikille!

Vai ahkeria olette olleet viikonloppuna... Me lähdettiin merelle, joten jäi ahkeroinnit vähiin! Se on aina kun veneilykausi alkaa, niin kotihommat jää vähän rempalleen..

Olipa Tikrun pomo ollut tökerö! Eihän sellaista saa kysyä, eikä varsinkaan tossa vaiheessa kun koeaika on loppumassa, hyvä ettet kertonut!

Meilläkään ei ole lakkiaisia/valmistujaisia tiedossa. Kahdet häät olis kesällä. Siitä onkin varmaan 10 vuotta kun viimeks olen ollut kesähäissä. Muutamat talvihäät on ollut tässä 5 vuoden sisällä ja kivoja juhlia nekin on, mutta jotenkin kesähäissä on sellaista ihanaa maalaisromantiikkaa silloin kun ne pidetään sellaisessa "maalaismaisessa" paikassa.

Työkiireet näköjään jatkuu tälläkin viikolla..

Uusi viikko ja uudet kujeet! =)

Antzille pahoittelut negasta. bd bd että uusintatesti näyttäisi plussaa!

Vai on senoralla kuuma?? Meillä koko viikonloppu ja tänäänkin on ollut pilvistä ja aina välillä on sataa ripsauttanut. Lämpöä tosin on lähes 20, mutta ei täällä hikoilla tarvitse. Aika harmaalta näyttää koko tuleva viikkokin. Ja nytpä juuri alkoi sataa ihan kunnolla.

On se hyvä että Safiiri ja senora on ahkeroineet meidän muidenkin puolesta. =) Meidän viikonloppu vaan meni, ilman sen suurempia tekemisiä. No, ravattiin me eilen muutama asuntoesittely läpi. Mutta muuten pääasiassa möllötettiin sisällä kun oli niin huonot säät.

Lakkiaisia ei meilläkään ole tiedossa. Omat serkut on jo sen iän yli, seuraavat on kai sitten niiden lasten tai omien lasten =) juhlat. Häitä on tiedossa yhdet, ja ne taitaa olla ainoat.

Hilma, katsoitko Yle Extralta sen Kroppa kovilla (tms.) -ohjelman missä puhuttiin raskautumisesta ja hedelmällisyydestä ja missä se yksi nainen teki ties mitä poppakonsteja saadakseen pojan? Oli kyllä ihan mukava ja informatiivinen ohjelma. Mutta toisaalta tieto lisää tuskaa...

ON: Kp 20. Täti-tuntemuksia yhä enenevässä määrin. Kaikenlaisia mahanipistelyjä, "kuumia aaltoja", v*tutusta yms. asiaankuuluvaa. Taitaa tämä kierto jäädä lyhyeksi, tuskin päästään tuonne jännäyspäivään asti. Menee vaan hermot tähän odotteluun...

Meillä oli eilen sellainen oikein hautova ilma, lämmintä oli varmasti kahdenkymmenen kieppeillä. Nyt ei oo ku kaksitoista. Ja näyttää tuulevan. Pilvistä.

Ei ollu tullu pojan nieluviljelytulos. Pitää soittaa uudestaan kahdelta. Typerää ku täällä ei oo sitä pikaviljelyä että sais tuloksen heti. Vaikka ei tuo poitsu enää niin sairaalta vaikuta ku eilen. Voipi siis olla ettei ookkaan angiinaa. Mutta hyvähän se kuitenki oli viljelyssä käydä.

Täällä sitä siis kykitään melkein tyhjässä talossa. Patjat ja kompuutteripöytä kompuuttereineen ja lisäksi telkkari on jäljellä. Tuoleja tämä yksi, millä parhaillaan istun. Muuten ollaan japanilaistyyliin lattialla.

Jatketaan tästä.

Toivottavasti Safiirin pojalla ei olekaan angiinaa... Miten sen muuton kans.. et kai joudu nettipimentoon??? Vai siirtyykö nettiliittymä ihan noin vain?
Onneksi arska meni tonne nurkan taa, ettei enää niin kamalasti porota tänne. Piti aukaista jo iso ikkunakin... Eilenkin oli päivällä komee ilma, mutta iltapuolella rupes pilveilemään.
Veli oli tuonu tomaatintaimia... jätin ne vielä yökylään mun vanhemmille... kun tänään on töissä palaveri ja menee huitsin myöhään. Huomenna kuskaan ne sitten omaan kotiin.
Työmotivaatio alkaa olla kohta miinuksen puolella... uhkaavasti näyttää siltä että tän päivän työt saan kuin saankin tehtyä...

karsee kiirus vieläki... Miksi ihmislapsen pitää tehdä töissä töitä?? :)

Huomenta! :)

Tekipä hyvää nukkua... Aah...

senoralla oli hauskoja vinkkejä. :) Ja ihmiset on ollut ahkeria! Me oltiin kyllä kaikkea muuta, sotkettiin vaan entistä enemmän...

Arvatkaas kuka teki TAAS testin??!! Miten voi ihminen olla täin tyhmä/malttamaton? Turhaan tuhlailen testejä ja sitten taas herättelen turhia toiveita... Noh, kuitenkin. Tässä taas turhaa toivoa herättävä juttu. Ihan puhdas nega tuli, MUTTA sen sallitun ajan jälkeen ilmestyi viivan paikka. Ei siis viivaa, vaan valoa vasten näki että siinä on viivan paikka. Ja tietty alkoi jo mielikuvitus lentämään... Kamalaa kiusata itseään näin! Ei siinä varmaan turhaa sanota minkä ajan sisällä viivan pitäisi tulla.... Huomenna olisi virallinen testauspäivä mutta eipä kai tuo nega siitä miksikään muutu huomiseen mennessä. :( Herkällä testillä kuitenkin tein ja nyt on jo 13 päivää oviksesta joten pitäisi kai jo viivan näkyä...:(

Moikka!

Tulin tervehtimään tuolta odotuspuolelta, vähän kyllä nyt on pakko pistää teihin naiset vauhtia! Nimittäin mie kauhukseni huomasin, että odotuspuolen wabbilaiset kutistuu kutistumistaan kun kokoajan poksahtelee uusia Beibejä maailmaan.

Nyt kuulkaas peitto pölisemään, IHAN sama mikä aika kierrosta tai vuorokauden ajasta xD

Ei muuta ku peukkuja kaikille bd bd :)

Sunni

Jep, Riikka, juuri tuota Kroppa Kovilla-dokkarisarjaa katselin, kun sitä tuli sellainen hyvin koukuttava putki :) Pidän kovasti dokumenteista, mutta kyllä tuo tieto lisää tuskaa. Joten ei kun stressaan vaan lisää :/

Voi, Antzi! Kurjia nuo negat. Ketjun henkeen tosin kuuluu, että toivoa ei heitetä ennenkuin täti on paikalla, joten bd bd!

Safiirille tsempit loppujen tavaroiden kanssa. Itselle ainakin meinasi viime muutossa iskeä epätoivo, kun tuntui ettei kämppä tyhjene koskaan! Mutta tyhjeni se lopulta ;)

Antzia heti tuohustan että millä testillä testasit? Jos vaikka sittenki...

Ei oo poikasella angiinaa. Tulos ei ollu vieläkään tullu, mutta angiina kuulema ois valmistunu vuorokaudessa. Hyvä näin. Vaan sitte soikin päikkärin puhelin. Nuorin ripuloinu pariin otteeseen eikä oo syöny koko päivänä. Nyt täällä kykitään japanilaisittain jo kahden sairaan voimin. Saa nähdä, milloin ja miten keskimmäinen sairastuu. Ja entäs me aikuiset sitte. Nyt ei sais ainakaan mitään vatsatautia saada näihin viimesiin päiviin. Muutenhan sitä ei saada tätä asuntoa loppusiivottua ikinä.

Nettipimento iskee pahimmoilleen. Meillä ku on tarkotus asustella uudessa kodissa vaan väliaikasesti, joten ei olla ees tilattu sinne liittymää. Työpaikan kone ja kirjasto ainoa vaihtoehto tulla kurkkiin uutisia.

Surffaillaan vielä pikaisesti.

Saapahan nähdä, miten käy tässä kierrossa. Mehän sovittiin siipan kanssa että romantisoidaan kerran heti kun täti lähtee ja seuraavan kerran sitte vasta ku tikut antaa luvan. No, tuhlattiin eka toiminta heti eilen illalla. Nyt saa alkaa tikuttaan "vasta" lauantaina, eikä mitään tietoa millon tulis vahva viiva. Hmmmm. Mitenhän käy? Kumpiko repii pelihousunsa ennen mahdollista vahvaa viivaa???

Ja taas on mentävä...

Kyllä se taitaa nyt olla niin että minä vaihan työpaikkaa jos löydän uuden meinaan mulle luvattiin vakituista ja nyt sit tehtii sopimusta vaan vuoden loppuun...

Antzi... et oo tosissas, että noihin aikoihin vasta heräilit ;) ... Ai niin, taisit olla yötöissä... Peukutuksia... että haamut vahvistuis... Elämme jänniä aikoja...

Safiirilla taitaa olla harrastuksena muutto :) Jos kerran tää uus tuleva asuntokin on väliaikainen ...... mä en tuollaista muuttorumbaa kestäisi. Onnittelut panttaustaktiikalle. Toivottavasti tuottaa tuloksia.
Tikrulle tsemit työpaikan etsintään... Tai sit järkeä pomon päähän, että älyäis vakituistaa sut.
Mä en ala, kun Annukalla on sorsaperhe rannassa... Meillä kun ei ole vesistöä lähimailla.
Riikka, jospas ne juilinnat oiskin jotain muuta...
Hilma ja Riikka katelleet dokkaria. Kiva kun näin jälkikäteen kuulee että ois ollu tuollaistaki tarjolla. Vaikka noita lehtiä tulee, joissa on telkkariohjelmia, niin ei niitä aina silleen tutkaile. Sovittaisko, että jos joku hokasee jonku hyvän dokkarin tai muun ohjelman, niin pistää vinkkiä tänne, niin vois ainaki harkita katsovansa..

Eilen innostuin siivoomaan pirtin. Jee tulipas kiiltävää. Siirtelin kaikki koneet ja huonekalut, mitä mahdollista ja matotkin kävi pihalla. Luutusin kaikki jääkaapin ja pakastearkun alustat ja taustat... Siis aivan älytön määrä pölyä. Sanokaas miten saa laitettua sytkärin pakastearkun pohjalevyn päälle, jos ainoa aukko on seinän puolella?? Sieltä sisuksista löytyi kaksi sytkäriä kampa kynä ja joulukortti... Kyniä löytyi kyllä aika paljonkin nurkista... Tää huone päivässä onkin hyvä systeemi...

Huomenta

Jestas, että pisti väsyttämään eilen iltapäivällä. Laitoin 15 jälkeen pitkäkseen ja puolitoista tuntia olin sen jälkeen untenmailla. Sen verran piristi, että jaksoin taas 21.30 asti touhuta kaikenlaista. En yleensä harrasta päiväunia.

Senora ollut tosi ahkera. Jos on paljon siivottavaa (siis paljon/isoja huoneita, ei paljon likaa tms.) niin varmaan tuo huone per päivä on ihan hyvä ajatus, varsinkin jos on päivät töissä.
Meillä yhteensä 70 neliöö. Yleensä siivoan edellisenä päivänä pesutilat ja seuraavana ns. asuintilat. Ja arvatkaapa mitä... Se alkais olee taas kuukausi viime kerrasta. Viimeistään lauantaina täytyis taas jaksaa...

Kuinkas usein safiiri on oikein muutellut? Mun aikana tämä taitaa olla kuitenkin vasta ensimmäinen kerta?! Se on sitten inhottavaa hommaa. Tosin tuleepahan kaikki tavarat käytyä läpi ja heitettyä ylimääräiset pois. 3 vuotta sitten muutettiin samana vuonna kaksi kertaa. 9 kk ehdittiin asua ja ei kun taas kamat kasaan ja muualle. Kyllä otti päähän. Asuttiin vuokralla. Omistajapariskunta erosi ja pistivät koko omaisuuden rahaksi, helpompi kuulemma jakaa niin.

Tikruliini. No jopas on sunkin työpaikalla touhua... Ei ymmärrä. Kokemusta on itsellänikin tällaisesta. Aluksi tekivät sopimuksen vuodeksi, kun eivät tienneet miten tekemääni työhön panostetaan... No tämä oli ihan ok mulle. Kun sopimus loppui, sitä jatkettiin puolella vuodella, kun vielä mietittiin samaa asiaa. Nyt kyselin jo hyvissä ajoin, että pitää tietää, että voin hakea toista paikkaa, jos tätä ei jatketa. Onneksi vakinaistivat tai toistaiseksihan nämä nykyään ovat.

Jospa sitä jatkais töitä...

Annukka

Mukavaa toukokuun vikaa viikkoa kaikille! Kohta se on jo juhannus :) Voihan vitsit Senora, miten olet ollut ahkera! Minä en ole saanut viikkokausiin tehtyä mitään. Kamala väsymys päällä koko ajan. Olen yrittänyt käydä kävelyllä ja jumpissa, ettei kunto laskisi aivan kamalasti ja niitten jälkeen en olekaan sitten jaksanut tehdä enää mitään kotihommia. Eilenkin kattelin vaan sohvalta, kun pölyt leijaili pitkin olkkaria...

Annukalle ja Antzille pidän hurjasti peukkuja dbdbdbd! Kiva, kun Sunni oli käynyt tervehtimässä. Siitä tulikin mieleeni, että kirjoitteletteko te Piitu ja Nuppu jossain ketjussa tuolla odotuspuolella? Minä olen kirjotellut ex-kermeissä, kun siellä on niin paljon tuttuja. WAB + kävin kerran pikaisesti lukemassa, mutta en sitten viitsinyt kirjoittaa mitään, kun tuntui, että kaikilla on raskaus jo pitkällä ja lisäksi en "tuntenut" ketään kirjoittajista. No eipä aikaakaan, kun WAB + on täynnä tuttuja :)

Tikrun pomon vauvautelut olivat kyllä ala-arvoisia! Ja sitten vielä tuo, ettei sua vakinaistettukaan :( Harmittaa kyllä oikeasti sinun puolestasi!

LakkiasG: yhdet olisi tiedossa, jonne on "pakko" mennä :) Muita juhlia ei sitten koko kesänä olekaan tiedossa!

Safiirille tsemppiä muuttorumban loppumetreille ja muille muuten vaan tsemppiä :)

Aurinkoisin terveisin,

Tuuli