Wish a Baby 63

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja senora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisko teistä joku puutarhaimmeisiä ja joutais auttamaan? Mikä perenna menestyis eteläpihalla? On siis tosi kuuma paikka. Keväällä mulla kukkii siinä tulppaanit mutta nyt pitäis istuttaa seuraksi jokin perenna, joka kukkis sitten kesän.

Huomenta! Baila-bailat taas perjantain kunniaksi!! Ollaanpas täällä oltu ahkeria heti aamusta, hyvähyvä :)

Hui millaista unta Tuuli oli nähnyt!! Varmaan sun alitajunta käsittelee km-pelkoja tuolla tavalla, hurjaa!

Kiitos kommenteistanne vt:n ja allergialääkkeiden suhteen! Ehkä sitä vt:aa pitäisi sitten siirtää seuraavalle viikolle... En kyllä haluaisi myöhentää, mutta toisaalta eihän nyt muutama päivä sinne tai tänne mitään merkkaa. Vaikka mun tuurilla lorot kyllä alkaa jo ennen sitä, jos menen ajan siirtämään!
Allergialääkkeistä; mullakin on käytössä nenäsuihke enemmän tai vähemmän ympäri vuoden, mutta näin keväisin otan lisäavuksi silmätipat ja tabut. Tabuja ei suositella raskauden aikana, enkä muistanut missään vaiheessa kysyä siltä lapsettomuuslääkäriltä, että kannattaako niitä syödä kun yrittää raskautua. Ehkä parempi vältellä viimeiseen asti ja harrastaa omaehtoista siedätyshoitoa, kuten joku ehdottikin! Tikrukos se oli, joka puhui homeopaattisista lääkkeistä? En ole kokeillut, mistä niitä saa? Pitääkö käydä jonkun homeopaatin juttusilla ensin? Oon myös kuullut, että vt voisi auttaa allergioissakin, joten täytyy varmaan mainita siitäkin, kun hoitoon menee. Kauhee lista hoidettavista asioista meikäläisellä.. ;)

Eilen oli kyllä jännä lätkäpeli! Piti koko ajan teho-osaston välistä kurkkia kuinka käy! Viisuja katoin puoliunessa sängyssä. Pari ihan ok:ta oli, mutta eivät päässeet vissiin jatkoon. Mies vaan aamulla sanoi, että tosi paljon itä-Euroopan maita pääsi jatkoon, äänestävät vissiin toisiaan säälistä!

Mitähän Thelmalle kuuluu? Oliko kysta taas häipynyt ja ootko päässyt aloittamaan pistelyt? Oot usein mielessä!

Halit vielä kaikille, jotka joudutte "kestämään" vauvamasuja töissä! Mullakin niitä riitti entisessä työpaikassa, ja kyllä otti koville niiden katselu! Ja kun pomo joskus passitti mut tekemään jotain "rankempaa" hommaa, ettei joku mahakas joutuisi raatamaan, niin kyllä otti aivoon! Mutta kyllä me kaikki vielä joskus saadaan kantaa sitä omaa pallomahaa :) :) (se "joskus" saisi tosin olla jo aika pian...)

No niin, taitaa olla aikamoista höpötystä mun jutut tänä aamuna, joten poistun tästä takavasemmalle. Oikein ihanaa viikonloppua kaikille, miten sitten ikinä sitä vietättekään! Ompulle vielä hauskaa risteilyä :)

Annukka, mulla ei ole kauheasti omakohtaista kokemusta "oikean" puutarhan laitosta, lähinnä parvekekukista, mutta löysin tällaisen sivun, jossa voi selata eri perennalajikkeita. Siellä saa tarkennettua hakuehtoja just esim. kasvupaikan ja kukintoajan suhteen!

http://www.taimitukku.fi/perennasuunnittelu/

Hui tuota Tuulin unta... Mutta sitä minäkin että alitajunta siellä vaan prosessoi vielä sitä vuoden takaista juttua. Ja useinhan unessa kaikki menee päin seiniä ja sit oikeessa elämässä kaikki menee kuitenki hyvin..

Toi keijun perennasuunnittelulinkki on tosi mahtava. Olis vaan joskus aikaa tutkia tarkemmin...

Vai heitti Annukka miehen pellolle ... siis töihin?? kyllä tää suomenkieli on aikas hauska. Hortonomi en ole minäkään, mutta onneks mulla on hyvä kaveri joka tietää kasveista melkein kaiken...

2007_0418karhunpennut4.JPG

Kotkanlennon sivuilla on lutunen karhukuva. Siellä on seurattu Niisku-karhua koko talvi. Harmi ettei vielä ole kotkanpesällä kameraa. Viime kesä kuluikin kotkan poikasten kasvamista seuratessa.

Jes, perjantai!! Ja Annukkakin heittänyt tiukasti aamutuimaan miehen pellolle..hihii ;D

Keiju, vyöhykkeeseen kannattaa mennä just alkukierrossa tai viimeistään heti oviksen jälkeen. Silloin siitä saa parhaan hyödyn. Mä kävin yleensä kaks kertaa alkukierrossa, mut nyt pidän ainakin kesän taukoa, kun kuulemma paikat saatiin jo "auki" ja virtaukset kulkemaan. Alkuraskauden aikana ei saa mennä vt:aan, koska se voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa keskenmenon, mutta siinä rv10 jälkeen voi taas käydä.

Hyvä Suomi! Olin jokseenkin yllättynyt kun usa ei saanut yhtään rankkaria maaliin, mut hyvä niin!

tää netti on kauhee... mä löysin tästä meijän käpykylästä jo toisenkin vyöhyketerapian ...
1 h 40 €
1,5 h 55 €
2 h 60 €

Nyt vaan pitäis rohkaistua kyselemään aikoja...

Senora, on siellä parissa pesässä kamerat, mutta kotkat vissiin asuu joissain toisissa pesissä. Alkukeväästä niitä toisessa kamerassa näky jonku aikaa. Mutta sitte hävisivät.

joo... pari pysähtynyttä kuvaa on kotkanpesillä. Tarkkailevat tilannetta ja vievät sitten muninnan jälkeen sinne kamerat. Tosi kivaa seurattavaa.. Taasko se Safiiri töistä kurkkii... ?????????? Mutta on nuo karhutkin aika lutusia...

tunti vielä ja pääsis kotiin... Välillä tulee räntää... eli oikein keväinen keli.

Laitoin sähköpostikyselyn toiseen paikkaan niistä vt-ajoista... kun mun mielestä se paikka ei oo mikään hoitolaitos vaan tarjoaa enemmän majoituspalveluja... mutta saamme kuulla asiasta.. Kunhan vastaavat, niin ehkäpä tilaan ajankin. Tosin netin kuvissa oli aika tutunnäköinen hoitaja ... huh... onneks taitavat olla vaitiolovelvollisia. Ja jos se on hyvä, niin laitan sinne miehenkin, jospa niihin selkäjuttuihin löytyis apu ...

Dodiin, vt-aikaa siirretty muutamalla päivällä! Toivottavasti täti löytää ennen sitä paikalle! Tai siis, ei mielellään ollenkaan, mutta ymmärsitte varmaan pointin :)

Senorakin on löytänyt vt-paikkoja heti enemmänkin! Eiköhän ne hoitajat ihan vaitiolovelvollisia ole, mutta ymmärrän hyvin, että ei ole kiva mennä puolitutunkaan hoidettavaksi! Toivottavasti aika löytyy ja hoitsu on hyvä :)

Mistä kotkan- ja karhunpesien vahtimisesta te oikein täällä puhutte?!? Ei sen puoleen, tosi suloisia karhunpentuja kuvassa!

Tikru, onko sulla vielä lämmöt koholla? Hassua, että ne noin kauan pysyy korkeella! Tai kyl mullakin vähän seilaa vielä menkkojen alussa, mutta ei yli 37 enää.

).( Kadonnutta ovista etsimässä... Keskiviikkona tuntui selviä nipistyksiä ja alkavia limoja, samoin eilen, mutta tänään ei mitään. Paikat tuntuu olevan ennemminkin kuivumaan päin :/ Keskiviikkona ja tänään ovistesti puhdas nega, eilen unohdin tehdä. Menikö se siis jo?? Rintavarustus ei kyllä ole kipeytynyt, minkä vuoksi olen vielä odottavalla kannalla. Voihan pee, tulis nyt jo... tai mä joudun taas siirtämään vyöhykettä...

Kivaa viikonloppua taas kaikille!

Piipahdanpa minäkin vielä. Käväsin puutarhakaupoilla. Kiitos Keiju linkistä!
Kukat istutettu, auto pesetetty ja imuroitu...(laiska töitään lukee :))) ) jokohan sais aloittaa viikonlopun?!

Oikein rentouttavaa ja lämmintä viikonloppua kaikille! Muistakaapa äitejä!

Annukka, joka alkaa ostoslistan tekoon ja syöksyy pitsa- ja jätskiostoksille...

Joo, jos töissä meinaa täällä surffailla, täytyy toimia tosi salaa ja nopsaa. Kone on kyllä vaan mun käytössä, mutta kökötän huoneessa sillai että kuka tahansa näkee mitä mun ruudulla on. Ja näyttö on iso, joten otsikko Vauvahaaveeti näkyy kissankokoisilla kirjaimilla. Ja mun vieressä on tulostin ja kopiokonefaxilaite, joten väkeä ravaa vieressä ku populaa Rovaniemen markkinoilla...

Pudasjärveltäköhän nuo on nuo nettikamerat. Muistaakseni. Toisessa kotkanpesässä tosiaan alkukeväästä näky kotkia, mutta jostaki kuulin että pariskunta vissiin häiriinty ku vaihtoivat maisemaa. Olivat kuitenki jo pesää koristelemassa.

Tänään käytiin lasten kanssa hakemassa Cittarista banaanilaatikoita. Päivän kysymys: arvaatteko, mitä meidän perhe tekee tän kuun viimeisenä viikonloppuna????? Heh, muutetaan sinne mun työpaikkapaikkakunnale :)

Tuulilla ilkeä uni ollut. Ihan ymmärrettävää. Takuuvarmasti alitajunnassa on pelko km:stä. Haleja roppakaupalla sinne päin!

Nyt jos koittais vilkaista Senoran kuvaohjeita...

Safiiri on täällä harjoitellut kuvan laittoa :) Oikein kauniita ruusuja ovat :) Vai meinaatte taas muuttaa? Huh, siinäpä onkin urakkaa kerrakseen! Taidatte vähän tykätä siitä ;) Ei vaan, onhan se kivempi asua lähempänä työpaikkaa!

Mihinkäs perennoihin Annukka päätyi? Pitäis itsekin kohta valita jotain kasveja tuonne parvekkeelle. On vaan ollut niin kylmää, etten ole vielä oikein innostunut.

).( Haaleaa viivaa ovistikussa havaittu, joten jospa se sieltä pian tulisi. Olen nimittäin lähdössä alkuviikosta reissuun, joten olisi erittäin suotavaa saada kaksi viivaa tikkuun hyvin pian!! kp taitaa olla 12.

Eipä tässä kummempia. Oikein ihanaa äitienpäivää kaikille ketjun nykyisille ja tuleville äideille! Jospa me kaikki saataisiin jo ensi vuonna juhlia ihan "virallisesti" =)