Vuoden rajaa lähestyvät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Outikille pahoittelut menkoista. Aina se vaan on yhtä kauheeta... Mutta no, mä uskon kyllä, että vaikka todistettavasti ovuloinkin (lääkkeiden avulla) jo keväällä ja kesällä, niin jotain muuta häikkää oli pakko olla, koska niin kauan meni tärppäämättä. Ja nyt sitten kaksi tärppiä peräkkäin - jotain niiden pillereiden on ollut PAKKO vaikuttaa.

Moon Fairyn ja Tinsulan puolesta jännään! No mulla oli eka kerralla tuota kiinnittymisvuotoa, se oli tasan viikon päästä oviksesta ja kesti vajaan 2 vrk. Ihan pientä ruskean veristä tiputtelua, vähän kuin menkat alkais. Mutta ei ne sitten alkaneet. Ja kun vuoto oli ollut päivän poissa niin plussa tuli testiin. :)

Mä täällä jännitän uutta työpaikkaa, meen yhdeksäksi töihin... Mä oon niin hirveä jännittämään tällaisia uusia asioita, koko ajan pitää vessassakin juosta - no, pari viime päivää on muutenkin kyllä tarvinnut, sellaiset on oireet nyt. ;)

Kiitos eemi, en mä tiedä onko mulla nyt sit menkat tosi paljon etuajassa, kun eilen illalla vuoto muuttu veriseks mut ei sitä paljoo ole ja tulee vieläkin kun käy vessas. Hieman pönttöön ja paperiin.... voi hitsi, ovis oli viikko sitten sunnuntaina, et kai ne voi sit menkatkin olla?

Kirpeät pakkasMOikata!

Outikille harmitus menkoista. Mullakin kierto oikkuilee, tosin toisin päin kuin sulla. Eli nyt viime kierrossa mulla oli kierto kolme päivää pidempi, joten uusinta r.testikin piti tehdä. Mut ei nyt käy järkeen yhtään, että ovis on tosi aikaisin ja sit menkat kuitenkin myöhässä. Mulla tämä heittely ei pillereista tms. johdu, mut mistä sitten...
Mut ärsyttävää on, kun tuntuu ettei omaa kehoaan enää tunnista.

Tinsula, toivotaan et nimenomaan on kiinnitysvuotoa sulla. Mulla ei sitä koskaan ole ollut, joten sen enenmpää en osaa kommentoida. Aatella, ens vkolla tähän aikaan olen jo rouvasihminen =)).

Eemille tsemppiä ekaan työnpäivään. Alku uudessa paikassa on aina rankkaa, on niin paljon oppimista ja muuta sellaista. Mut varmaan huojentaa, kun ei tartte työnpuutetta nyt vähään aikaan miettiä.

Tänne ei kummempaa. Varmaan ylihuomenna alan ovista bongailemaan. Saa nähdä millainen tämä kierto on. Töitä ja kokouksia riittää, joten hommiin nyt sit...

Heipsansaa täältäkin suunnalta

Pikaiseen täältä töistä teitä kurkin, Tinsula, kuulostaa kuitenkin vielä siltä, että saattaa olla sitä kiinnittymistä, bd.

Ihanaa, että Sini voi huokaista helpotuksesta, ja kaikki on hyvin. Voipi keskittyä olennaiseen =)

Eikös olekin Eemi ihana bongata ensimmäisiä raskausoireita, voi vitsi kun olis itsekin samassa tilanteessa.

Ja Nilla, tuplia tekemässä, kääks! Mutta olishan oikeesti tosi ihanaa!

Tasaisen tappavat pahoittelut kaikille täti-tuhrujen uhreille, ne ei ole koskaan kivat.

Meikäläisen jännäyspäivät on nykyään jokapäivä: joko on posti-pekka tuonut kauniin kutsukirjelmän kirurgin puukon hellään huomaan... Hyi örkki.

Säilytetään kuitenkin kaikki positiivinen asenne, kyllä tämä tästä. Vuoden raja rikkoutuu vasta 31.3.09!

Voi Jolly, tuo viimeinen lause oli aivan ihana: että koska se vuoden raja vasta rikkoutuu! Näin juuri saa ja pitääkin ajatella... Kun sen vaan aina muistais. ;) Eikös sitä aikaa ole vielä tullut? Mä oon täällä sun tilannetta usein ajatellut, kun noita samanlaisia toimenpiteitä ihmisille varailen. Ei voi muuta kuin toivoa pikaista ratkaisua.

Samaa mieltä kuitenkin, että Tinsulalla vielä tsäänssit, ellei se vuoto siitä menkoiksi ylly. Kyllähän ne menkatkin voi olla, mutta sitten on kyllä superlyhyt luteaalivaihe... Joillakinhan tuo kiinnittymisvuoto on vain tippa vaaleanpunaista, ja joillakin reilumpaa tuhrua. Mulla oli tuhrua. Mutta tokalla kerralla ei sitten ollutkaan mitään, joten sekin on kertakohtaista näemmä!

Nyt ei kerkii muuta, paremmalla ajalla sitten... Eka työpäivä oli hektinen ja sekava, ja varmaan seuraavat viikotkin vielä!

Voi nyyh.... kyl nää sit vaan menkat taita olla, tänään vaa lisääntyny mut outoo kun mul on aina niin superkipeet, särkylääkkei saa syödä ku leipää et kestää menkat. Nyt ei ole mitään kipuja... ja rinnatkin tavallista kipeemmät. Mut mut, kyl mä jo olen toivon menettäny. Menkat ja se siitä... ja mulla kun on ollu niin pitkä kierto 34-37 jäi siis nyt vaan 29.

Voi ei, tädillä ollut megahyökkäys! :/ Pelkään pahoin että täti hyökkää kylään tännekin parin päivän päästä.

Eemi, mie oon kanssa semmonen Stressi-Erkki. Jännitän töihin menoa vieläkin (2 päivää ollut uudessa paikassa), ku jotkut hoitajat on vähän tylympiä ku toiset...

Mulle tosiaan viikoksi vielä töitä tiedossa, mutta kyllä sitten varmaan tulee kutsu jonnekin muulle osastolle... Ärsyttävää kun joutuu pomppimaan paikasta toiseen ja opettelee kaiken alusta. :P

Jumalauta kun pakkasta paukuttelee täällä Lapissa, -25 tänäänkin. Lauhtuispa huomiseksi niin ei olisi niin kylymä kävellä töihin!

Moon fairyl tsemppejä töihin, ymmärrän hyvin, itsekin teen vaan keikkatyötä..raskasta oppia aina uudet tavat hoitajilla ja potilailla...

Nyt mun kaveri sai mulle pienen toivonkipinän heräämään. Kertoi että kun hän oli raskaana tajusi sen vasta vk 8 kun oli tullu ns"valemenkat" kiinnitysvuotoa ilmeisesti ja sano että ne oli lähes samanlaiset ku menkat vaan niukemmat...

Ihmettelen edelleen miks mul on rinnat niin tajuttoman kipeet mut menkkakipuja ei ole...Voi ei tää on kamalaa, kuitenkin taas putoo korkeelt ja kovaa kun elättelee toiveita...

Tinsula, ootko sä tehnyt raskaustestiä vielä? Jos et, niin tee nyt ihmeessä että päästään piinasta. Ja huom. päästään, monikossa ;) Eikun passiivissa, mut ihan sama ;) Noin epäselvässä tilanteessa mä en ainakaan malttais vaan odotella.

Täällä alkaa taas vähän maailma kirkastua. Kai se tästä taas, uutta yritystä odotellessa. Pitäis vaan muistaa greippimehua käydä ostamassa. Mä oon nyt pyöritelly tota eilistä ajatustani, että jospa tää kroppa vaan vasta nyt alkaa oikeesti toimia. Täytynee siis yrittää entistä enemmän seuraavat kuukaudet, josko sinne lääkäriin ei tarttis ollenkaan lähteä... Ehkä tää on turhaa toivon nostatusta, ehkä ei. Aika näyttää.

Toivottavasti Moon Fairyn täti malttaa pysyä poissa ja toivottavasti löytyis vakkarityökin. Voin kuvitella miten ärsyttävää on koko ajan vaihtaa paikkaa ja opetella uutta, vaikka itse onneks en sellaseen tilanteeseen ole (vielä?) joutunut.

Voiko raskaustestin tehdä jo? nyt on oviksesta kulunut 12vuorokautta. Näyttäiskö se jo raskauden vaikka menkkojen piti alkaa vasta sunnuntaina.
Vuoto on jo loppunut, et oli kyllä melko oudot menkat...

Eikös se Eemi testaillut dpo 10? Ymmärtääkseni tuo 10 vrk on just se aika, jolloin raskaus voi alkaa herkässä testissä näkyä. Mutta sehän on sitten yksilöllistä näkyykö jo silloin vai vasta myöhemmin.

Testaa vaan, et sä siinä menetä kuin muutaman euron ;)

Testaa, testaa, testaa Tinsula! Tässä vois olla jotain...

Oih. Meidän kevään yrittäjien 2008 (se ketju, jossa aloitin, ja Sini myöskin?) ensimmäinen, magpien vauva on siis syntyntyt. Tyttö tuli!

Tinsula, tee ihmeessä testi jos ne menkat kerta niin oudot oli. ;)

Mie tässä yritän henkisesti varautua täti monikan tuloon. On ihan semmonen olo että huomenna alkaa. :( Jonkinlaista vihlaisukipua olen tänään kp 26 tuntenut toisessa munasarjassa ja olen edellisissä kierroissakin osannut yhdistää samantapaisen vihlomisen menkkoihin, alkaa n. ~ 24h ennen vuotoa. Outoo... Meinaakse sitä että mä tunnen jonkun keltarauhasen surkastumisen vai mitä hemmettiä se sitten on? :D

Testaa tinsula! Ja pahoittelut tädistä outikille. Täällä kp 31 eikä tätiä vielä näy. laskin just, että viime kierrossa ovis oli kp 18 ja tässä kierrossa kp 18 oli huomenna 14 päivää sitten, eli tädin laskettu saapumisaika on huomenna. testaan ehkä varuiksi aamulla, kun huomenna lähden sinne reissuun. Toivotaan parasta, että täti ei löytäisi moon fairyn luokse! Ihana jolly kun käyt täällä höpisemässä:)

Tinsula: no aika lyhyt menkat jos tuohon jäi! Eka raskaudessa mulla näytti tosiaan jo 10 päivää ovulaation jälkeen plussan, nyt tokalla yhtä vahva plussa tuli vasta myöhemmin, 10 päivän kohdalla taisi tulla pelkkä viivan paikka tai pieni haamu. Se on aika yksilöllistä, mutta kyllä suurella todennäköisyydellä herkässä testissä jotain näkyisi jo huomenna. Koska viiva se on haaleakin viiva!

Moon Fairy ja Tuiskuli, toivottavasti säästytte tädin hyökkäyksiltä. Ja Outikille painotan tuota kärsivällisyyttä (ja miksei muillekin)... Kun itelläkin hermo menee jatkuviin epäonnistumisiin ja tuntuu ihan hirveältä, että miksen edes tätä saa onnistumaan. Että näinkö vaikeaa se lapsen saaminen oikeasti on?? No, nyt kun on rauhassa saanut asiaa pohdiskella, niin tosiaan oon tullut siihen tulokseen, että ainakin mulla ilmeisesti pillereistä "toipuminen" vaan vei paljon aikaa. Lisäksi ei varmaan kumpikaan olla siitä kaikkein hedelmällisimmästä päästä ihmisiä - tai sitten meillä kävi vain huono tuuri. Joka tapauksessa, tälläkin palstalla on nähty, että vuoden yrityksen täyttyessä monet vasta plussaavat. Johtuuko se sitten elimistön toipumisesta vai stressin vähenemisestä/laukeamisesta vai mistä, sitä ei tiedä kukaan...

Juuh. Ite sain sitten varattua varhaisultran, se on jo ensi viikon keskiviikkona. Tuolloin viikkoja on mnekoista laskettuna vasta 6+4, joten saa nähdä, mitä siellä näkyy, jos mitään. Mietin että olisin ottanut myöhemmäksi, mutta meni niin hirveäksi säätämiseksi työvuorojen kanssa, etten enää jaksanut yrittää. Neuvolaa aattelin kanssa ensi viikolla soitella - perutaan sitten, jos taas käy huonosti!

Mä yritän puhallella hirmuista plussapuhuria...!

Joo Eemi, kärsivällisyyttä kaivattaisiin. Mut nyt taas on jotenkin parempi olo ja mieli, kun oon oikeesti alkanu miettiä että ehkä tosiaan ne pillerit vaikutti jotenkin vielä yli puoli vuotta lopettamisen jälkeen. Et vasta tossa syksyllä/loppuvuodesta olis tää kroppa alkanu taas toimia... Sillon tätä positiiviseen lopputulokseen johtavaa yrittämistä ois menny vasta muutama kuukausi ja toivoa ei tarttis vielä heittää mäkeen. Mut täähän tässä just on, että taas alkaa toivoa ja uskoa, mutta entäs jos ei kuitenkaan tule tulosta? Sitten pudotaan taas ja korkeelta. Kai se on vaan mentävä kuukausi kerrallaan ja jos ei mitään ala tapahtua, niin sitten lääkärin pakeille. Näkeepähän nyt ainakin että alkaako tää kierto koko ajan heitellä viikon sinne ja tänne vai tasaantuuko johonkin.

Jokohan se Tinsula on kerinnyt testailla...?

tervehdys ihanat naiset! ja tuulahdukset uuteen vuoteen!

ihana tulla poikkeemaan ja lukemaan NÄIN MONISTA IHANISTA PLUSSISTA!!!! wau! ihanaa! onnittelut! ja halaukset!

en ole uskaltautunut pitkään aikaan tänne... kävin gynellä ennen joulua ja en päässyt iloitsemaan uutisista: kotiin puoleksi vuodeksi laihtumaan vaikka vuosi oli rikottu jo yritystä. pari päivää ehdin huokaista helpotuksesta ja ajattelemaan elämäni järjestykseen laittamista ja muuta ihanaa ja positiivista. nyt se tunne on kadonnut ja en edes uskalla ajatella lapsentekopuuuhia kun kipuilu jatkuu samanlaisena kuin ennenkin ja toivo on kadonnut ja tänään tuntuu että rutistuu ja tukehtuu tän tunteen alle...

mut nyt omat napanöyhtät putsattu ja unohdettu (tää on tätä kaunista itsellensä valehtelua ja muille roolin yllä pitämistä ^^) ja mä iloitsen noita raskautuneita OIKEESTI!!!! ihanaa <3!!!!

ja täällä sitä vaihdutaan rouviks ja saadaan työpaikkoja ja ja ja!!! onnitteluja!

voi kun osais sanoa kannustavia tai viisaita sanoja menkkojen kestämiseen / sietämiseen... itse kun ei osaa ottaa niitä melkeen koskaan vastaan ilolla (paitsi kun kierrot on venyny yli noitten 50pvän... silloin olisin voinut vaikka koko korttelin kutsua juhlistamaan vaippojen vaihto viikoa!!!). kyllä mekin vielä saadaan nauttia kaakelikipon halaamisesta ja tunteesta kun yöpaidan pukee päällensä niin itku tulee kun kangas osuu KIPEESEEN tissiin! kyllä ja sen on justiinsa niin sovittu!

ihanaa viikonloppua kaikille!!!!

Mnemekin teki comebackit, hyvä hyvä, vaikka sunkaan puolen vuoden kidutus ei kuulosta kivalta, eikä varsinkaan tuo rutistuminen toivottomuuteen. Usko mua, toivoa on, sulla, ja jopa mulla! Kyllä me tästä yhdessä selvitään, ei mitään hätää (tämä psyykkaus auttaa sekä 3v että 33v! ;D )

Tinsula, tilanneraporttia äkkiä!

Mä soitin osastolle laihoin tuloksin. Se yksi asiakas on vielä operoimatta, joten helmikuun loppuun / maaliskuulle ehkä menee minun sisuskalujen siivous. No. Tietty mielenrauha tuli tuostakin puhelusta kuitenkin.

Taas perjantai ja viikkisvapaa tiedossa. Kivaa!

Voi, Tinsula pitää meitä tahallaan jännityksessä... :( Mneme, ei kyllä kuulosta kivalta tuo odottelu. Toisaalta ymmärrän tuon laihduttamisen tarpeen ja näin, mutta eikö silti jotain muutakin voitaisi oman mielenrauhankin takia tutkia? No joo, tää on taas tätä mun pohdintaa.

Ja: kyllä vaan, pahoinvointi on saavuttanut minutkin! Jumaliste, aamulla koiraa ulkoiluttaessa ajattelin, että no kun en kerinnyt syömään, niin siitä tää varmaan johtuu. Eikö mitä - koko työpäivän jatkui. Syömisen jälkeen aina vähäksi aikaa helpottaa, mutta aika nopeaan alkaa uudestaan. Varsinainen oksuolo ei ole - vielä - tullut, mutta ei tämäkään kivaa ole.

Jolly: harmi nyt tuon ajan kanssa. Tietty helpottaa kun tietää, mikä siellä maksaa. Joka tapauksessa, tuo psyykkaus kyllä tehoaa meikikseenkin. :) Vaikka mahassa kuinka kiertää...

eemin vauvalla siis kaikki hyvin ko huonosti äiti voi (eiks se sillee menny? ^^).

juu kyl koko porukka tästä viel selvitään! jokanen erilailla ehkä ja omia aikojaan, mut psyykkaus toimii kyllä!

Tinsulasta toivoisi kyllä kuulevansa...

Jolly : nyt ainakin tietää et ihan näillä näppäimillä ei tartte "jännittää postin saapumista", mut odotus (minkä tahansa odotus) on pitkää ja toivoisin sulle niiiin et asiat lähtis vauhdilla tästä rullaamaan ^^

pitää hieman tarkemmin kaikkien muiden kuulumisia lueskella heti kun vaan viikonlopun juhlien järjestely (ja ehkä viel ne juhlat kun STRESSIERKKI täälläkin päässä linjoja) on ohi....

Voi mihin se Tinsula on nyt hävinnyt? Mä jännitän täällä hirveesti...!

Omassa navassa samaa vanhaa. Pieni mukava öklötys jatkuu koko ajan, mutta muuten vointi on hyvä. :)

Tinsulalla taitaa olla kädet täynnä häälahjoja kun ei ehdi tänne raportoida ;) Toivotaan että se maailman paras häälahjakin ilmaantui raskaustestiin.

Tänne päin Suomea ei mitään erityistä. Ovis on joskus ens viikolla, viikonloppuna muistaakseni, noin niinku kalenterin mukaan. Mut täytyy taas ottaa tikut käyttöön joskus keskiviikon jälkeen varmaan... Siispä sitä odotellessa.

Yhteistyössä