Haaveissa vauva, tammikuun haaveilut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *tiiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noh huh, täällähän oli juttuja ihan roppakaupalla!

Multakin löytyy kyllä kotoa digi-mittari.. pitäisköhän ruveta mittailemaan.. Ennen teihin tutustumista mulla ei ollut tajuakaan tuosta että lämmöt vaihtelee kierron mukaan. Sen olen kyllä jo aiemmin kokenut että jossain vaiheessa kuuta, mulla on aikas selkeästi sellainen kuumotus-olo ja yleensä olen noihin aikoihin vaan mielessäni todennut:"Taitaa olla menkat tulollaan." Mut sepäs taitaakin olla mun ovuloinnin aikaa. Näin sitä ihminen oppii vanhetessaan ja hyvä niin!

Tällä viikolla olen tullutkin joka päivä kävellen töihin, reipas minä :) *tuulettaa* No, matkaa ei ole kyllä kuin kolmisen kilometriä, mut onhan se kuitenkin jotain. Tänään otin pentusenkin mukaan työkaveriksi. Nyt se tuossa nukkua tuhisee koivet oikosenaan ja pumpuliturkki ihan palleroina kun kostui lumesta kävellessä.. Maavara kun on viel vähän pieni. :)

Tiitikös se tuolla poikien ikiä viel kyseli.. Siis meillä on 8- ja 13-vuotiaat. Joka toisen viikon ovat meillä ja joka toisen äidillään. Äitinsäkin asuu niin lähellä, että kyllähän pojat onneksi sillä äidinkin viikolla meillä välillä saattavat pistäytyä. Jos ei muuta niin koiraa katsomassa.

Ja niin, vielä unelmien tanssitunnista.. ja p**kat sanon mä. Mulla oli ihan hakusessa niin rytmit kun askeleetkin! Foxia oli tarkoitus mennä.. ja kyllä me nyt sit vääntämisellä saatiin perusaskeleet menemään yksiin, mut sit tulikin jo 1/4 osa käännöksiä ja puolikäännöksiä ja koko käännöksiä ja mehän mentiin ihan pitkin seiniä.. Sit tuli jo tanssinopettajakin sanomaan et vaihdetaas pareja ja kiikutti mut jonkun kokeneen kavaljeerin ukkovarpaiden kauhuks.. No, tosi on, että kun mies osaa päättäväisesti viedä niin kuljinhan minäkin, mut täytyis vielä opetella olemaan 'vietävissä', kun mä harasin vähän vastaan.. Enkä kyllä aina niin vähääkään :) No, tällä viikonlopulla voidaan vähän olkkarissa opetella, että ens viikon kertaustunnilla jo jotain hoksattais. Sitten onkin vuorossa tangoa ja valssia. Opetellaan siis ihan perustansseja, josko ens kesänä valloittaisimme jonkun lavankin :) Näin on suunniteltu, mut sitä ennen on kyllä paljon tekemistä!

Myy: Huomasitko että siihen lapsettomuuspalstan Aspiriini keskusteluun oli tullut loppuun uusi viesti jossa käyttäjä kirjoitti vähän negatiivisempaan sävyyn. Siis että voiskin Heikentää hedelmällisyyttä tai aiheuttaa haittaa mahdolliselle vauvalle???
Toihan on ihan kamalaa!! Miksi tämä lapsen saaminen on näin himskatin monimutkaista.. Ota jotain vähän, hyvä, Otat pillerin liikaa, paha, ...grr.. murisen nyt Myyn puolesta. Miten mitään uskaltaa kokeilla kun kaikessa on riskinsä?!! Minä en kyllä tiedä mitä teen jos ei lasta tule 'luontevasti'.. sit jos pitää viel pelätä että jollain 'edistävällä' kemikaalilla onkin yhtäkkiä huonoja vaikutuksia alkioon.. Himputin monimutkaista!!

Ramonan oireilut on aikas 'raskauttavia' :) Mut tosihan on, et hevosen tuoksu on kyllä vahva, olipa raskaana tai ei. (Teininä tallilla viihtyneenä näin voinen sanoa.) Hmm.. mullakin on kyllä sama oire tuon väsymyksen suhteen. Mä, olen töiden jälkeen ihan naatti ja valmis nukkumaan, vaikken ole täällä siis mitenkään ihmeen raskaasti ahertanutkaan.. (kirjotellut siis vaan teille) Miten nopeasti tuo väsymys tulee mukaan kuvioon jos on raskaana? Kivahan näitä oireita on toki miettiä. Mietin vaan toisaalta sitä pettymystäkin sitten, jos ei olekaan. (Olin jo vähällä hakea testin aamulla...mut, mut...) Mua ottaa päähän nyt nämä kahdet täysin vajavaisen kuukautisten kuvatukset.. Siis mitkä vaihdevuodet mulla nyt alko. Joo, kyl miehellä voi olla ikää, mut ei sen mun biologiseen kellooni tarviis kyllä näin rupsauttavasti vaikuttaa :D

Oli miten oli,
Nyt mukavaa päivää Upeimmille virtuaalisille Naisille, joita en ole koskaan nähnyt!

-Puhis

(Mitä nörtti tekee nähdessään naisen?)
Mistähän tämäkin nyt tuli mieleeni.. no virtuaalisista naisista kaiketi..

(Tulostaa sen.)

Heheheheheh, puhinalla hyvät jutut vaikka vasta (vai jo???) torstai.

Mä nyt kokisin ton aspiriini jutun niin, että jos/kun joskus kokeilen sitä, otan sen pienen annoksen sitä kierron alusta ovikseen asti. Silloinhan sillä ei voi vauvaa vahingoittaa, mutta voisi vaikuttaa niihin limakalvoihin ja verenkiertoon jne???? Mutta on tää tosiaan niin hankalaa että välillä kyllä mietityttää että josko vaan ottais koiran ja luopuis vauvahaaveista!

Mä muuten kanssa kävin joskus ex-miehen kanssa tanssikurssin... Meinas ero tulla siellä kurssilla. Just tuo vietävänä/viejänä olo, ja sit mua risoi kun exä alkoi "neuvomaan" mua vaikkei itsekään osannut...

Mutta parempia jatkoja Puhinan tanssiharrastukselle. Meillä nyt ei tuon ko. exän kanssa sitten muutenkaan käyneet "askeleet" yksiin elämänpolulla, teille varmasti käy paremmin ja hurmaatte kaikki ensi kesänä lavoilla. Mä niin haluaisin osata tanssia...

t:Viluski jolla on kaksi vasenta jalkaa

No, Puhishan vitsin murjas...:) Ja ensimmäinen tanssitunti kuullosti ihan...ensimmäiseltä tanssitunnilta :D. Veikkaan, että kesään mennessä olette jo hyviä parkettien partaveitsiä...

Ja musta tuntuu, että tässä tilanteessa mä en yhtään hedelmättömämpi vois olla, joten kaikki kokeilut otetaan haasteena vastaan...tässä vaiheessa, ennen lääkärin käyntiä, kun ei voi enää yrittää paljon mitään uutta...vuoden raja lähestyy ja epätoivo kasvaa... Kokeilen melkein mitä vain. 50mg päivittäinen annos disperiiniä tuskin tekee suurta muutosta... Ainahan niitä eriäviä mielipiteitä löytyy...mutta se mua eniten mietityttää, että kun disperiiniä käytetään joissakin maissa/tapauksissa estämään keskenmenoa...(veren hyytymisen takia lääke pitää aina lopettaa viim. kolmanneksella) Ota nyt sit selvää... MÄ VAAN HALUAN VAUVAN!!! miks tää on niin vaikeaa...

Hiivatti,pitäsköhän munkin alkaa mittailla lämpöä....pitäs hommata sellainen digi-mittari...

Myy. Vapaa päivä,enkä tiedä mitä tekisin vai tekiskö mitään....

Ja Viluski iski väliin...mun piti muistaa toivottaa ihan huippulomaa...:D Nauti koko rahan edestä ja unohda tää koko juttu vähäks aikaa... oih oispa ihanaa päästä hanin kanssa "lemmenlomalle"...

Miten mä voin muka unohtaa tän kun sinis lymyää mun rinkassa????? ;D

No joo, yritän. Nytkinhän mä oon roikkunut täällä vain teidän ihanien juttujenne takia, ei noita vauvauutisia oo tarvinnut paljon täältäpäin odotella aikoihin... :)
Totta, ihana päästä nauttimaan lomasta ja kullastani, myönnetään...

En mä siellä rinkassa koko lomaa aio olla! Päivät saatte olla rauhassa, mutta yöt nukun teidän sängyn alla.

Joo, kamala kiire, mutta piti tällainen tärkeä asia tulla kuitenkin kertomaan! :)

:(

Mulla tuli aamupäivällä puhelimessa ihan kötö riita miehen kanssa ja olen ollu sitten koko päivän vähän änkyrätuulella. Äsken soiteltiin, kun miehen piti tulla pistäytymään töissäni mua moikkaamassa kotimatkalla kun pääsee omasta duunistaan aiemmin, muttei sit tullutkaan.. Mä istun tääl ihan kulmat kurtussa ku ottaa päähän.

Kertokaas nyt naiset jotain mukavia et olo reipastuu.. Mä olen harvoin änkyränä ja tämä on ihan typerä olotila. Miehelläkin viel treenit tänään, joten ei nähdä ku kahdeksalta vasta ja mä olenkin sit jo valmis nukkumaan.

Missä Ramona on tänään?
Jokos Vilukisu on jo pakannut laukun? Millonkas teidän lento lähtee? Voi onnellista!
Miten Myyn ja Siniksen päivä on sujunut? Asiakaspalvelussa ruuhkaa?

oijoi...Puhiksella kökkö päivä...ne on noi miehet joskus ajattelemattomia...mäkin välillä kurtistelen miehen takia, mutta en pysty pitkään olemaan sille vihainen, kuneihän se mitään geeniperimälleen voi...:D Toivottavasti olette saaneet sovittua...eikä kärpäsestä ole tullut härkänen...vai, ettekö ole edes puhuneet vielä, kun eihän kello ole kahdeksaa..:)

Mullahan oli tänään vp, ja noudatin Timmit mammat projektia...kävin salilla kuntoilemassa...ja arvatkaa mikä siellä oli...VAUVA! Törkeen söpö...äippä oli ilmeisesti kuntoilemassa...

Päätä särkee taas...stressikö lie...

Nyt on siis torstai ja vuotoa on tullut vielä tänäänkin...en tiedä vaikuttaako km, mutta yleensä ei näin pitkään täti vieraile... Josko nyt oli vika kerta vähään aikaan. Tilasin netitä ovistestejä (+2 raskaustestiä).

Mies kuntoilemassa ja sit saunaan...

Myy.

No, tänään mä sitten hylkään teidät melkein koko helmikuun ajaksi. Älkää sitten unohtako minua ja siirtykö jonnekin muualle keskustelemaan ilman minua ilmoittamatta!!!!! Mä odotan nimittäin kovasti etenkin Myyn aspiriiniplussaraporttia! ;)

Ramona pimittää plussaa meiltä, pahalainen...

Missäs kaikki muutkin ovat? Tulkaa juttelemaan mun kanssa!!! Jännittää jo illan lähtö niin paljon ettei oikein mitään tämän järkevämpää saa aikaiseksikaan...

Halipuss viluski kp 30/(35????) jolla lämmöt edelleen alhaalla... Illalla sentäs oli 36,7
(Voiko viileä makuuhuone oikeasti laskea mun aamulämpöjä? )

Huomenta!

Nopeasti menee nämä viikot..kohta meidän pitää pistää pystyyn Helmikuun ketju! Mä ainakin odotin plussaavani tässä kuussa heti km:n jälkeen, mutta ei tietystikään tärpännyt...nyt sit palataan samaan tuhraamiseen..vika kuukausi, sit pikkuhiljaa tulee vuosi täyteen ja vastauksia on saatava...:( Mun tunteet menee vuoristorataa...mut enää ei ole pitkiä jaksoja, että jaksas olla huoleton ja iloinen. Tiedättekö tunteen? Välillä masentaa niin pirusti, elää sellaisella säästöliekillä...

Mut onneks on perjantai...tänään ajateltiin miehen kanssa hakea pizza ja kebabia - otetaan rennosti. Mulla huomenna vielä työpäivä..

Myy.

...jaahans kukas se siellä linjoilla samaan aikaan matkakuumeilee...senkin rontti vilukisu...kohta pääset lämpimään... Voi hitsi, on varmaan mahtavat fiilikset!!! Huippusiistiä... Jokos on rinkka pakattu?

Hyvää Huomenta Neitokaiset!

Täällä ollaan taas hyvillä mielin koneen ääressä.

Miehet! *huokaus* Eipä ollut mies edes oikein ollut tajunut että äksysti loppunut puhelu olisi tarkoittanut sitä että mulla oli paha mieli. Töideni jälkeen olin pari tuntia kaksin nuoremman pojan kanssa ja puhaltelin höyryjä pihalle lenkillä. Mies tuli kotiin vanhemman pojan kanssa harkoista kahdeksan aikaan ja ihan muina miehinä tuli ja pussata paukautti :) Minä sit sanoin, et harmitti kun aamulla tuli kämisteltyä ja äksyiltyä ihan tyhjästä, mies vastaa:"ai, mulla oli kyllä oikein hyvä päivä!" -ja hymyilee aurinkoisesti.. Eli, ei siis mustanpuhuva ääneni ollut yltänyt langan toiseen päähän.. ja paha olo olikin vain mulla. *nauraa äänettömästi* Elikäs, ei meillä alkanut kolmas maailmansota ja riitelykin oli vain mun omassa päässäni. :)

mutta en pysty pitkään olemaan sille vihainen, kun eihän se mitään geeniperimälleen voi...:D
:D Kiitos Myy! Mä koitan muistaa tän kanssa jatkossa! Eipähän tarvii niin kauaa yksin riidellä :D

Elikäs ilta sujui siis ihan sulassa sovussa. Saunottiin ja painuttiin pehkuihin. Tänään pitäiskin sitten opetella niitä hemmetin foxin askelia. Saas nähdä mitä siitä tulee.. No, kenties avaan punkkupullon kun pääsen kotiin, niin josko olisin sitten enemmän vietävissä ;P Ja jotain vois makkarissakin tänään tapahtua, on ollut NIIIIN hiljainen viikko, et huh!

Ihan mielenkiinnosta kysyn: Miten se vauva siel salilla oli? Itkeskelikö vai nukkuko ihan rauhassa mamman treenin ajan? Hienoa että nainen on päättänyt ottaa aikaa itselleen ja hoitaa itseään kuntoon raskauden jälkeen! Miltä muiden ihmisten suhtautuminen vauvaa kohtaan vaikutti? Olen kai lueskellut liikaa sen suuntaisia juttuja kuten -vauvavapaita kahviloita, leffateattereita, ravintoloita jne.. ja miettinyt usein, et eikös lapset nyt ole niin osa elämää, et ei niiden olemassaolon pitäis niin hirveästi häiritä. Kyllä sen ymmärrän jos nyt vauva itkee sydäntä särkevästi pitkän aikaa, niin voihan se ruveta jotakuta häiritsemään. Mut välillä tuntuu et pelkkä lasten olemassaolo on toisille niin karmea ajatus.

Tämä menee nyt taas ihan muihin juttuihin, mut onko teillä käsitystä jälkiehkäisypillereiden vaikutuksista naisen elimistöön ja myöhempään raskaaksi tulon mahdollisuuteen? Olin yhteydessä ex-mieheni kanssa, joka on löytänyt itselleen naisen..No, nainen on vasta 19-vuotias tyttö ja käyttänyt kuulemma toistuvasti nyt ehkäisynä jälkiehkäisypillereitä ja ex-miehenikin vaan hehkutti:"Se on niin näppärää kun voi jo ilman reseptiä hakea!" Mä olin jo et talutanko mä sen tytön ehkäisyneuvolaan?!! Itse olen joskus opiskeluaikanani hakenut apteekista kyseisen pillerin, joten en sinänsä voi siitä ruveta tuomitsemaan.. Mutta nyt tässä tapauksessa tiedän et muutaman viikon sisään tämä tyttö on jo useamman kerran käyttänyt ehkäisynä kyseistä pilleriä. Ja ex oli siitäkin niin tohkeissaan, et tämä nainen ei edes halua lapsia! Mulla aivan sydäntä raastaa! Sehän on vasta 19-vuotias tyttö, joka asuu vanhemmillaan. Ei kai se nyt niitä lapsia halua, mut entäs jos myöhemmin kuitenkin..

Pahoittelen tätä purkausta! Jotenkin niin kuohahdin kun asiasta kuulin. Mulla on siis ihan hyvät välit ex-mieheni kanssa... mut kyllä vähän mietitytti et minkä takia se nyt mulle tulee tuollaisia 'hehkuttelemaan'...Tietää et meillä on sylit avoinna, jos minä tästä raskautuisin. (Täytyy kyllä myöntää et huokaisin syvään kun keskustelu oli käyty, et onneks se on ex!)

*Lämpimin rutistuksin ja plussatuulia puhallellen saippuakuplien lailla*

-Puhis

Mehän oltiin suorastaan ruuhkaisasti linjoilla yhtäaikaa!

Ihanaa kuukautta lämpimässä Vilukisu! Multa olikin mennyt ohi, et joudutaan koko kuukaus olemaan ilman seuraasi. Etsipäs meidät sit ketjusta: Haaveissa vauva, helmikuun plussaleidit :D

No no, eipäs hermoilla siellä, täällä mä vielä keikun! ;D
Olin vaan pois kotoo eilisen niin en päässy palstailemaan. :)
Mä en edelleenkään anna itteni uskoa siihen plussaan kun se pettymys on sitten niin kamala jos menkat alkaa... Vaikka niitä oireita on koko ajan...
Tänään ei hajuista oo tarvinnu kärsiä kun nokka on koko ajan tukossa... >:(
Rasittavaa..... Noh, tänään kp 29 (kierto normaalisti 29-32) eli tässä voi tapahtua mitä vaan vielä. Testailen vasta kun menkat on oikeesti myöhässä. En oo nyt edes ostanu testiä valmiiks kaappiin kummittelemaan. :D

Vilukisulle erittäin hauskaa reissua!!! :D Kyllä kateeks käy... ;)

Jokos Puhina on saanu sovinnon aikaseks miehen kanssa?
Joskus on kyllä niin ärsyttävää kun riita tulee jostain typerästä jutusta ja meillä ainakaan kumpikaan ei vahingossakaan voi periksi antaa ja sit kuitenkin lopuks nauretaan miten tyhmiä oltiin...taas. ;)
No, eipä kai se arki kellään voi olla pelkkää ruusuilla tanssimista...

Mikä toi aspiriini juttu muuten yleensäkin on...? Jotenkin on menny multa ihan ohi...
Jos joku viittii valaista :)

Tekis mieli ottaa tirsat...... :D

Varo nyt viel Vilukisu ettet vaivu horrokseen alhaisen makkari lämpötilan kanssa :)

No, eiköhän thaimaa sulata :)

Monelta teidän lento lähtee? Jos tultais edes vilkuttamaan kentälle :) Ei vaan, Upeaa matkaa toivottelemme! *kyl vähän kadehdittaa*

Heipsis Ramona!

Onhan sinulla oireita edelleen :) Tosiaan, nuhaa ja nukkumista! Mä luulen et sun tuntemukset on aika samat kun mullakin. Mä pelkään kans pettymystä sen testin kans niin, etten aio hakea, vaikka mieli kyllä tekiskin.

Baby-aspiriinista oli juttua jossain muussa ketjussa enemmän. Linkki sinne oli jossain meidänkin keskustelun sivuilla.. hmm.. ehkä 6,7,8 ?? Muistaakos joku paremmin?

Puhis: Illalla vasta lähtee lento.

Ramona: Löysin tuon aspiriinijutskan kun lueskelin lapsettomuuspuolen ketjuja. Linkkasin sen tännekin, linkki löytynee tän ketjun sivuilta 7/8 tai 9... Aspiriinilla jotkut joilla matlaverenpaine ja korkea hemoglobiini yrittävät lisätä raskautumisen mahdollisuuksia. (pieninä annoksina lisää verenkiertoa/ohentaa verta ja jotenkin voi sitä kautta valmistaa kohdun limakalvoja raskautta varten. Ja toi oli sitten erittäin epätieteellinen selitys...)

Rinkka jo pakattuna, toki vielä loppusäätöä ja viime hetken varmisteluja vailla, ja Siniksen mentävä kolo on sinne tiivistettävä. :) (ja oliko sinne muitakin tulokkaita????)

Juu, etsin teidät sit odotuspuolelta helmikuun lopulla/maaliskuun alussa!!!! ;D Sovittu! Mä jatkan siellä sit haaveilua teidän odotuskertomuksien keskellä, kun en haluu luopua teistä!

Tosiaan, ruuhkan pamautti linjoille :D
Mäkin kyselin sulta Puhina sovinnosta ja suunnilleen yhtäaikaa kirjottelitkin... ;)
Mut mitäs pienistä kun ei pienetkään meistä!
...Hyvä juttu silti että vältyitte 3. maailmansodalta... :)
Niin ja kiitoksia tosta linkistä, lukasen sen kohta läpi.

Myylle täältä koitan virtuaalisesti lähetellä "hyvänmielen aaltoja" ! :D
...En mä varmaan edes osaa kuvitella mitä myrskyjä käyt mielessäsi läpi mutta kuitenkin aina tekee mieli auttaa vaikka se apu on vaan tätä tsemppaamista näin virtuaalisesti ja vaikka ei koskaan olla toisiamme nähty niin ihan tosissani täältä tsempitän! :)
Aikoinaan kun aloin tänne kirjotteleen niin mietin monesti että onkohan tässä mitään järkeä kun nettiin nyt voi kirjoittaa ihan mitä vaan ja ihan kuka vaan.
Mutta kappas, täällä mä vaan viihdyn teidän kanssa juttelemassa ja jotenkin on sellanen fiilis että jonkinlainen "henkinen side" tässä pääsee silti muodostumaan vaikka onkin "vaan" netin keskustelupalsta! :)
Tässä kuitenkin on kokoajan "tuttu" sakki mukana,(vaikka tottakai toivon että me kaikki päästäis tuonne odotuspuolelle kirjoitteleen) tavallaan melkein oppii tuntemaan ihmisiä nimimerkkien takaa kirjoituksien perusteella.
Mä ainakin olen hirmu iloinen että tää palsta on olemassa ja te ootte täällä ja vielä huolitte mut porukkaan mukaan! :D

Johan hölisen syvällisiä! :D
Että tälleen tällä kertaa... ;)