Haaveissa vauva, tammikuun haaveilut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *tiiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

*tiiti

Vieras
VAUVAHAAVEILIJAT:

Dinna 26, Y 05/08
Myy80, 28/28, Y 03/08
Puhina
Prätkämimmi, 36/36 tjot Keski-Suomi
Ramona 20/41 Y 10/08
Sinililja, 31/33, Y 01/08
*Tiiti, 31/31, Y 9/07,
Utelias pahalainen, 30v/31v Y 02/08, Varsinais-Suomi
Vilukisu 29/34 Tjot 06/07,( km 08/08)

++++++Plussanneet++++++++

-Ama- 24/25 v., y09/06, plussa 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plussa 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07, plussa 12/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seutu, Y 08/07, plussa 02/08
Sanibel 31v/35, Pohjois-pohjanmaa, Y 12/07, plussa 02/08
Hertta 26/28 Itä-Suomi Y12/07, km 03/08, plussa 04/08
philippa 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08, plussa 04/08
Noa 27/39 v. Itä-Suomi Y 12/07, km 03/08, plussa 05/08
Liliania 28/33 y 10/07 pk-seutu, plussa 06/08
hippu81, y 08/07, plussa 07/08
Liisaleena, 25/28 Y 11/07, plussa 10/08
Wilma80, 28v/28v, Y 09/07, plussa 10/08
Miini -81, 27/27, Y 07/08 (TJOT 02/07) , plussa 11/08
hensku 24/23, tjot 01/08, plussa 12/08

Jännäyslista:

Dinna 6-10.01.2009
Sinililja 26.1.
Vilukisu (1.-)4.2 (muutin ka35 mukaan vaikka ed kierto venyi taas 37)

Tein nyt meille tälläisen kk-ketjun. Sopiiko? UP voi lisätä itsensä plussanneisiin kun haluaa.

Kokeillaanko tätä kuukausijännäysketjua? Helmpompi itsekin käydä tarv. myöhemmin tarkistamassa jonkun tietyn kuukauden tilanteet. Ketkäs plussasikaan ja mikäs se oma kierto silloin olikaan. Jos tämä saa armotonta vastustusta niin palataan vanhaan takaisin.

Pahoittelut Vilukisulle menkoista. Elämä on välillä ihan perseestä... Pahoittelut myös Ramonalle.

Hyvä että Sinis alkaa osoittaa piristymisen merkkejä. Halaus.

Oho, nyt joku norkoilee koko ajan tässä työhuoneen ovella. Pakko lopettaa ennen paljastumista. Paremmalla ajalla lisää.

Loistavaa! Mun piti tällainen tehdä, mutta Tiiti ehti ensin.

Mä kaivoin äsken esiin mun päiväkirjan, jota aloin kirjoittamaan reilu vuosi sitten, kun mies ei vielä ollut lämmennyt tälle yritysasialle. Se auttoi mua silloin olemaan jatkuvasti painostamatta miestä ja toimi itseasiassa yllättävänkin hyvin, sillä ei mennyt kuin kuukausi, kun lupa irtosi! :) Sen jälkeen en ole kirjoittanut, mutta viimeisin teksti oli tammikuulta 2008 ja voisin kyllä edelleen allekirjoittaa sen kaiken.. olin kirjoittanut kuinka koen olevani jumissa enkä itse pysty vaikuttamaan asiaan mitenkään jne. Mutta harmi etten jatkanut sitä, sillä olisi ollut ihan mielenkiintoista lukea niitä kevään intoiluja. Mutta nyt ajattelin ehkä jatkaa kirjoittamista. En ole koskaan ollut mikään päiväkirjaihminen, mutta ehkä se auttaisi. Vaikka naputtelenhan mä tännekin aika paljon fiiliksistäni, mutta eipä siitä haittaakaan olisi.

Mutta nyt lähden ulos nauttimaan talvisäästä! Vain lumi puuttuu, muuten olisi täydellistä. Mukavaa päivää tyttöset!

Hmmm, nyt on kyllä ilmassa haikeutta... Nyt ei kyllä kukaan saa vaipua epätoivoon! Joo, helpommin sanottu kuin tehty. Mä voin kyllä sanoa, että jos ei meitä ois onni suosinu ja saatu esikoista aika piakkoin, niin oisin varmaan teistä kaikista epätoivoisin. Mähän en siis tienny mitään, että kuinka kauan yleensä yritetään, että tärppää... Oisin ollu valmis menee tutkimuksiin jo muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen... Kun lähettiin esikoista yrittää, niin mä en siis pyöriny missään tällasilla palstoilla, kun en ees tienny, et tällasii on olemassa. Vast odotusaika, kun aloin ettii raskaudesta tietoa, törmäsin tänne... Miten te muuten ootte tänne eksyneet?

Niin eli kuten sanoin, niin kaikki r-oireet tuntuu olevan tipotiessään. Vaikka kuinka yritän kuvitella, niin en tunnu paikallistavan yhtäkään. Eihän sitä tosiaan tiedä, vaikka uusia menkkoja sais tässä odotella vaikka seuraavat 1/2 vuotta.

Mul on ihan kamala nälkä, en oo kerenny syömään tänään mitään. Mies lähti just metsästämään meille ruokaa... kinkistä. :9

Myy, nyt reippaasti sieltä takas ratsaille!

Kiitti tiiti. Tää vaan on niin tätiä!

Mä eksyin näille vauvakuume palstoille joskus ammoin kun jätettiin ehkäisy, eli keväällä/alkukesästä -07. Tänne elleihin ja haaveissa vauva-ketjuun aloitin kirjoittelemaan vasta kesäkuussa 08. Tarinani on sellainen, että tosiaan vuosi yritettiin vauvaa ennen kuin tärppäsi, sitten tuli keskenmeno ja mies halusi laittaa sen jälkeen koko homman jäihin.

Nyt nää haaveet vaan jäytää mun mieltä ja sydäntä vaikka pitäiskoittaa olla painostamatta. Ei käytetä muuta ehkäisyä kuin keskeytettyä, mutta tällä huikealla hedelmällisyydelläni siinä on varmaan ihan tarpeeksi.

Mutta nyt minäkin rupeen piristymään ja kapuamaan ylös täältä punaisen suon syövereistä... ;D

VAUVAHAAVEILIJAT:

Dinna 26, Y 05/08
Myy80, 28/28, Y 03/08
Puhina, 26/46 Y 10/08
Prätkämimmi, 36/36 tjot Keski-Suomi
Ramona 20/41 Y 10/08
Sinililja, 31/33, Y 01/08
*Tiiti, 31/31, Y 9/07,
Utelias pahalainen, 30v/31v Y 02/08, Varsinais-Suomi
Vilukisu 29/34 Tjot 06/07,( km 08/08)

++++++Plussanneet++++++++

-Ama- 24/25 v., y09/06, plussa 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plussa 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07, plussa 12/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seutu, Y 08/07, plussa 02/08
Sanibel 31v/35, Pohjois-pohjanmaa, Y 12/07, plussa 02/08
Hertta 26/28 Itä-Suomi Y12/07, km 03/08, plussa 04/08
philippa 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08, plussa 04/08
Noa 27/39 v. Itä-Suomi Y 12/07, km 03/08, plussa 05/08
Liliania 28/33 y 10/07 pk-seutu, plussa 06/08
hippu81, y 08/07, plussa 07/08
Liisaleena, 25/28 Y 11/07, plussa 10/08
Wilma80, 28v/28v, Y 09/07, plussa 10/08
Miini -81, 27/27, Y 07/08 (TJOT 02/07) , plussa 11/08
hensku 24/23, tjot 01/08, plussa 12/08

Jännäyslista:

Dinna 6-10.01.2009
Sinililja 26.1.
Vilukisu (1.-)4.2 (muutin ka35 mukaan vaikka ed kierto venyi taas 37)

Onnitteluja, lohdutteluja ja voimahaleja

Auttakaa tuoretta plussannutta tämän fiiliksen kanssa!

Minusta olette onnittelut ansainneet! Lapsi on aina ihme, tuleepa se pitkän yrittämisen jälkeen tai yllätyksenä 'odottamatta'. Vaikka lapsiuutinen uudelta palstalle tulleelta voi meitä kirpaistakin, niin kyllä varmasti olemme myös onnellisia jokaisesta pikku ihmeen aiheesta, joita elämä tiellemme tuo! Auttaa en osaa, kun en tuota tunnetta tiedä, mutta toivon turvallista odotuksen aikaa!

Ramonalle rutistuksia, nuo negat aina tökkii, mutta yli mennään vaikka väkisin! Häntä pystyyn ja lisää iloisia tuokioita miehen seurassa ;P

Myy ja Sinililja: voimahaleja! Mulla oli pari viikkoa sitten niin itku herkässä että ahdisti kanssa kaikki ja kaikkialla. Olen töissä liikkeessä ja olikin 'tosi hupaa' mennä palvelemaan asiakkaita pallosilmäkalan näköisenä ku vähän kaikki itketti enkä syytäkään osannu sanoa, kun periaatteessa kaikki on oikein hyvin. silloin ajattelin että on vaan ferrarin odotusoireita, mutta nyt en sitten tiedä.. :/
Sun olis varmaan oikeesti hyvä Myy puhua sen ystäväsi kanssa, mitä tunneskaalaa käyt nyt läpi km:n vuoksi niin osais kenties vähän hillitä hehkutuksiaan.. Ja toisaalta, hänellähän on oikeus onneensa, mut jos ei malta sit olla aiheesta hupattamatta, niin ei tule sun itkupotkuraivarit sit ihan puun takaa jos pinna palaa aikas kuunneltuas, jos olet kuitenki kertonu tilanteestasi.. Eihän me masennuta tänä vuonna, eihän?!!

Kirjoittelin tuolla aiemmin, et mietin jos olis tullu joku hyytymä ku ei kunnollisia menkkoja kuulunu.. Tämä hyytymä tuli sen takia mieleeni, että mulla on kerran parikymppisenä ollut niin, et ei tullu ensin menkkoja ja sit yks aamu valahti syvän punainen klöntti jalkoihin kun nousin sängystä. Soitin siltä seisomalta lääkärille, joka sanoi että on mahdollista että jos olen käyttäny tamppoonia, on veri pakkaantunut ja muodostanut hyytymän ja tuli kerralla ulos..(no näin ei ollut koska ei ollut ollut niitä menkkojakaan vielä siinä vaiheessa) ja toinen vaihtoehto oli km. Mutta multa tuli silloin siis vain sen päivää sitten verta ja siihen loppui.. En kuitenkaan mennyt mihinkään tutkimuksiin tämän seurauksena joten mitään varmuutta en koskaan asiaan saanut.. Tamppooneja en ole pahemmin sit käyttänyt, ettei tarvi ainakaan pelätä sen takia hyytymiä saavansa, mut mietin sitten yhteyttä tuohon tiheään rakasteluun et voisko se tehdä sen.. mut eipä kai sitten..

Hmm.. eilen loppui antibiootit vt-tulehdukseen ja ma voisin käydä antamassa vielä kontrolli näytteen et katsovat et kaikki on ok. Tänä aamuna en ehtiny ku meni aamu sekaisin kun meidän berninpentu vähän sohelsi, tohotin sit sen karvavauvan kanssa paremman puutteessa, vaikka se onkin ihana, 10 viikkoinen pallero. Niin.. jätin sitten r-testin uuden vuoden aattona tekemättä ja ajattelin et kunhan menen tuohon kontrolliin niin pyydän et katsovat siitä sitten samalla. Ei kai se nyt suurta vaivaa tuota kun kuitenkin pitää sitä pissaa testata. Niin, eikös se kuitenkin pidä erikseen pyytää että katsovat mahd.raskauden?

Hyvää Alkanutta Vuotta kaikille!

Niin.. täyttelin tuonne nyt vielä munkin tiedot edelliseen listaan ku olivat jonnekin tippuneet.. ja kopsasin tän tuolta vanhasta ketjusta ku sinne vielä olin turissut aiemmin päivällä :)

Auttakaa tuoretta plussannutta tämän fiiliksen kanssa!
Tuo oli siis lainattu vanhasta ketjusta..

tulipas mulle nyt mutkikasta tämän uuden ketjun kanssa, vaikka olenkin sitä mieltä et tämä voi olla hyvä juttu kun sitten vähän jäsentyy nämä meidän kirjoittelut :) bd

Kysely viime vuodesta

1. Mitä sellaista teit viimeksi kuluneen vuoden aikana, mitä et ole koskaan ennen tehnyt?
Autoin työmieheiä taloprojektissa, että saataisiin meille oma talo pystyyn =)

2. Oletko kyennyt pitämään itsellesi viime uutena vuotena tekemäsi lupaukset?
En tee lupauksia, sillä en kuitenkaan onnistu pitämään niitä viikkoa kauempaa.

3. Tuliko elämääsi uusia ihmisiä viimeksi kuluneen vuoden aikana?
Ainakin te ihanat nettiystäväni =)

4. Menetitkö ketään läheistäsi?
Onneksi en.

5. Missä maissa vierailit?
Virossa ja Ruotsissa

6. Mitä sellaista toivoisit itsellesi, mitä et viimeksi kuluneen vuoden aikana saanut?
"Mulla on sydämessä vauvan mentävä aukko"-oli pakko käyttää lainausta sillä oli kuin mun ajatuksistani.

7. Mikä päivämäärä kuluneelta vuodelta tulee aina muistuttamaan sinua tästä nimenomaisesta kaudesta?
2.6.08 Silloin alkoi ikuisuuden kestävä taloprojektimme eikä loppua näy =)

8. Mikä oli suurin saavutuksesi kuluneen vuoden aikana?
Jaa-a. Enpä ole tainnut saavuttaa kovin suuria asioita viime vuoden aikana =D

9. Mikä oli suurin pettymyksesi?
Häiden siirtyminen tulevaisuuteen. Nyt niitä ei sitten pidetä tänäkään vuonna kun olen vatsa pystyssä kesällä...

10. Sairastitko tai loukkaannuitko?
Viimeiset 5 viikkoa olen ollut tajuttomassa flunssassa mutta en ole loukkaantunut.

11. Mikä oli paras ostoksesi?
Uusi tv ja miniläppäri

12. Kenen käytös pöyristytti sinua eniten?
Hyvin olen unohtanut jos joku on pöyristyttänyt.

13. Mihin käytit suurimman osan rahoistasi?
Taloon.

14. Mistä ihan todella, todella innostuit?
Kuin pikkulapsi innostuin joulun tunnelmasta...lahjoista, ruuasta, musiikista.

15. Mikä laulu tulee aina muistuttamaan sinua kuluneesta kaudesta?
???

16. Viime kauteen verrattuna, oletko:
i. onnellisempi vai onnettomampi: onnellisempi
ii. laihempi vai lihavampi: aika samoissa
iii. Rikkaampi vai köyhempi: Köyhempi

17. Mitä toivoisit tehneesi enemmän?
Olisin voinut liikkua enemmän enkä olla möllöttää sohvaperunana.

18. Mitä toivoisit tehneesi vähemmän?
Juoruamista. Olen kamala akka mitä tulee juoruamiseen ja varsinkin työpaikalla.

19. Miten vietit joulua? Entä juhannusta?
Jouluna olimme avokin isän luona ja juhannusta vietimme ystäväpariskunnan kanssa veneillen ja grillaten.

20. Rakastuitko kauden aikana?
Rakkaus avokkia kohtaan syventyi entisestään.

21. Mikä oli lempitelkkariohjelmasi?
Pako, Lost, Kova Laki, Tartu Mikkiin

22. Vihaatko mitään tai ketään jota et vihannut tähän aikaan viime vuonna?
Halveksin ennemmin kuin vihaan.

23. Mikä oli paras lukemasi kirja?
Olen hirveän huono lukemaan kirjoja.

24. Mikä oli suurin musiikillinen löytösi?
En tehnyt suuria löytöjä, valitettavasti.

25. Mitä halusit ja sait?
Omakotitalon.

26. Mitä halusit, mutta et saanut?
Halusin vauvan, muttei toive toteutunut vielä viime vuoden aikana. Nyt saattaa olla asia toisin mikäli kyytiläinen jaksaa matkassa.

27. Mikä oli vuoden paras elokuva?
Tuli nähtyä muutamia elokuvia, mutten osaa nimetä parasta.

28. Mitä teit syntymäpäivänäsi, ja paljonko täytit?
Täytin 30 vuotta. Juhlistimme sitä päivää aikaisemmin lasillisella ja hyvällä ruualla ravintolassa. Synytmäpäivänäni kävin kaverini kanssa lasillisella ja yhdeksältä takaisin kotiin.

29. Mikä yksittäinen asia olisi tehnyt vuodestasi selkeästi paremman ja onnellisemman?
Vauva

30. Kuinka määrittelisit tyylisi kuluneen vuoden aikana?
Kaipa minusta on tullut tylsä kolmekymppinen, joka kulkee tarjousrytkyissä ja yrittää edes näyttää siedettävältä.

31. Mikä piti sinut järjissäsi?
Hurtti huumori ja miehen tuki+läsnäolo.

32. Ketä julkkista himoitsit eniten?
En himoitse ketään julkkista.

33. Mikä poliittinen tilanne tai tapahtuma liikautti sinua eniten?
Ahtisaaren Nobel varmaan.

34. Ketä kaipasit?
Ystävääni vuosien takaa.

35. Kuka oli paras tapaamasi ihminen?
Eräs työkaveri jonka olemassaolon huomasin vasta loppuvuodesta (siis ystävyyyden kannalta)

36. Mikä tai kuka yllätti sinut viime vuonna?
Että vakaaksi luulemani firma aloitti yt-neuvottelut.Nyt sitten saa pelätä omaa kohtaloaan.....

37. Mitkä viisi asiaa asetat tavoitteiksesi ensi vuodelle? Nämä eivät ole uudenvuodenlupauksia, vaan henkilökohtaisia tavoitteita.
1. "haluan harrastaa liikuntaa säännöllisesti"
2. haluan saada yläkerran valmiimmaksi mahd.perheenlisäystä varten
3. haluan olla enemmän yhteydessä ystäviini
4. t"avoitteenani on saada perheenlisäystä ensi vuoden aikana"
5. "haluan opetella säästämään rahaa"

Testasin tänään uudelleen hyvin vahvan plussan tikkuun joten kai tämä raskaus on nyt sitten vaan uskottava todeksi.
En mä ihan pieneen hetkeen vielä uskalla lisätä itseäni plussanneisiin ja taidan roikkua täälläkin vielä heteken aikaa vaikka käynkin varmaan odotuspuolelle ilmoittautumassa. Jos siis annatte mulle siihen luvan (että roikun täällä)???????
Jumankauta, mulla on ihan helvetillinen yskä päällä eikä siihen saa ottaa mitään troppia. Perkele, kun tulee keuhkot kohta ulos. Kuulostaa tupakkayskältä vaikken edes polta =)
Oli muuten harvinaisen tylsä uusivuosi kun sen vietti selvinpäin, mutta eilen aamulla oli hyvä fiilis. Ei krapulaa ei päänsärkyä. Ihanaa.....

Pikaisesti vaan, että tottakai roikut täällä ilonamme pahis! Mielellään vaikka koko r-ajan. Minua ainakin kiinnostaa sun kuulumiset ja aina ei (henkisesti) pysty roikkumaan odotuspuolellakaan lukemassa...

Huomenta kaikille haaveilijoille ja jo haaveensa toteen saaneille :)

Munkin mielestä UP voi roikkua täällä niin pitkään kuin huvittaa. Komppaan myös Sinililjaa siinä etten pysty vierailemaan odotuspuolella, sillä tulisi itselle niin paha mieli. Joten kiva jos käytte moikkaamassa meitä tällä puolella. Musta on tullut jotenkin suojelevainen itselleni enkä vahingossakaan eksy mihinkään vauvanvaate, vauvanvaunu ym. tavara sivuille enkä keskusteluihin.

Huomasin että ainakin mulla mieltä masentaa tämän vuoden tilinpäätös. Tuntuu että koko vuosi on mennyt tämän vauva-asian ja sen tuomien pettymysten ympärillä. Meilläkin oli tjot meininkin tammikuuhun -08 saakka, ja sen jälkeen ei enää niin tjot jaav ay :) Jouluna kuultiin miehen veljen perheeseen tulevasta vauvasta sekä mun ystävän raskaudesta ja se toi vielä enemmän pakkoraskautumisen paineita tälle vuodelle. Kun nuo vauvelit syntyi kesällä niin paineetkin helpottivat.

Meillä mies on puhunut jo adoptiostakin. Joulun aikaan se alkoi puhumaan että jos adoptoitaisiin kaunis pieni tumma tyttö meidän perheeseen. Tiedetään kyllä että sukupuolta ei voi päättää, mutta jutteli noin kuitenkin. Sekin ajatus alkoi houkuttamaan ja päätettiin selvittää asiaa, voiko hoidoissa olla yhtä aikaa? Adoptioprosessi on kuitenkin pitkä, kestäisikö täällä hkissä jopa viisi vuotta. Me ollaan joskus nuorina ajateltu että adoptoitaisiin yksi lapsi omien lisäksi, nyt uhkaa vaan käydä toisin päin :) Jotenkin mulla on kuitenkin usko että meille tulee joskus omakin lapsi, mutta sitä odotellessa voisi tehdä jotain muutakin kun vain odottaa.

Toivottavasti tämä vuosi 2009 on meidän KAIKKIEN haaveilijoiden haaveitten vuosi. Toivotaan että saadaan kaikki nauttia plussasta tänä vuonna.

Alkuperäinen kirjoittaja *tiiti:
Meilläkin oli tjot meininkin tammikuuhun -08 saakka, ja sen jälkeen ei enää niin tjot jaav ay :) Jouluna kuultiin miehen veljen perheeseen tulevasta vauvasta sekä mun ystävän raskaudesta ja se toi vielä enemmän pakkoraskautumisen paineita tälle vuodelle. Kun nuo vauvelit syntyi kesällä niin paineetkin helpottivat.

JAAV = vaan ja nuo vauvauutiset siis kuultiin viime jouluna.

Tiiti, ihan kuin olisin jostain kuullut, että hoidot pitäisi lopettaa, jos aloittaa adoptio prosessin... En siis ole yhtään varma ja mun puheet voi olla täysin hölynpölyä. Mä tosin oon katsonut muutaman jakson sitä sarjaa "kun haikara pettää", jossa perheelle oli jo löytynyt vauva ja sitten he tulivatkin luomusti raskaaksi... Adoptio toimisto ilmoitti, että sitten eivät saakaan adoptoida lasta. Olisivat muuten halunneet molemmat. Harmi vaan :/ Tää ohjelma tais tosiaan olla norjalainen. Yleensä noissa adoptiojutuissa on kuitenkin kai aika samat säännöt.

Joo, tietty UP voi munkin puolesta kirjoitella vaikka koko raskauden! :)

Täällä ei mitään uutta... Tein testin aamulla ihan huvikseen kun oon niin malttamaton ja negahan se oli... Menkat ei tosin oo alkamassa kun aikasintaan tiistaina ja luultavasti siitäkin saattaa vierähtää vk eteenpäin... Toisaalta ei taas tiedä, että kuinka niihin oikeasti menee...

Sunnuntaita.

Mihin Myy on kadonnut? Toivottavasti olet kunnossa! Jos jaksat niin käy ilmoittautumassa, mutta jos et jaksa niin älä ota siitä enää stressiä. Olet ajatuksissa ja olen miettinyt monesti miten voit.

Oletko Vilukisu kautta rantain udellut mieheltäsi onko hänen mielensä edelleen yhtä ehdoton: ei vauvaa? Mietin kun ehkäisystäkin on alkanut lipsumaan? Tietääkö miehesi että vauva on sinun haave edelleen ja että kaipaat sitä kovasti vaikka olet painostamisen ja "yrittämisestä" luopunutkin hänen vuokseen? Mä kertoisin nuo miehelle, koska muutenhan se voi tosiaan luulla että elätte molemmat nyt sitä unelmaelämää. Jos hänellä kuitenkin olisi mielessä tieto, että sinä olet luopunut suuresta haaveesta hänen vuokseen, voisi se kyteä hänenkin ajatuksissaan ja toivottavasti hän sitä kautta muuttaisi mieltään?!? Lähetän sulle hirmuisesti voimia, olet kyllä raastavassa tilanteessa!!!

Mä aloitin eilen lukea Pirre Sainion kirjaa: kun haikara lentää ohi. Ei mikään erikoinen ainakaan yhden päivän lukemisen jälkee, mutta ei huonokaan. Yllättävän paljon siinä on samoja ajatuksia kuin itsellä. Eilen yhden ystävän kanssa juteltiin pitkään tästä asiasta ja sekin helpotti hieman mieltä.

Selvittelin pikaisesti eilen noita adoptiojuttuja. Kiina on ainakin poissuljettu vaihtoehto: pitäisi olla ollut 5 v naimisissa. Omaisuuttakin pitäisi olla 70 000 euron verran. Jokaiseen maahan on tulorajat (jotain 30 000 e / v), mutta ne onneksi ylitetään. Kallista touhuahan tuo on ja ilmeisesti tosiaan ei saa lapsettomuushoitoja olla menossa samaan aikaan. On se vaan väärin että kaikenmaailman lisääntymiskykyiset ihmiset täällä Suomessa saa lisääntyä, mutta jos haluat adoptoida niin pitää olla kaikki asiat viimeisen päälle. Onneksi ei mitään saavuttamatonta, mutta kuitenkin. Joku maa vaatii esimerkiksi lapselle oman huoneen. Vakituinen työpaikka on monessa vaatimuksena.

Mitenkähän Prätkiksen kävi? Viimeksi kun täällä vilahti oli ylittänyt muistaakseni kiertonsa jo päivällä? Onkohan siellä yllätys meille kerrottavana? Mites Frodo selvisi ensimmäisestä joulusta? Pääsikö kuuseen käsiksi?

...pidin vähän palstataukoa ja panostin parisuhteeseen... ja tännehän on hurjasti tullut tekstiä ja mikä ihaninta UP olet plussannut!! HURRRjasti onnea ja tarrasukkia ja vauvaliimaa...:)

Hyvää alkanutta vuotta!

Myy.

..ja ihanaa, että Siniskin sieltä kuopan pohjalta kiipeilet ylöspäin... Mä tänään jopa työmatkalla hymyilin, kun ajattelin mun miestä...ennen nukkumaan menoa se sanoi "mun on kyllä hyvä elää sun kanssa..." ja sit mä sanoin sille jotain höpsöä ja alettiin molemmat nauramaan...:) Eli kyllä tää tästä...

VILUSKI! Et kyllä nyt masennu...mieletön matka edessä... Sen jälkeen vasta SAAT masentua...:D

Ja Ramona kans jatkaa harjoituksia ihan kiltisti..niih...;)

Mä häröilen täällä töissä tänään, joten töitäkin pitäs tehdä...vai pitäskö...

Myy.

Kysely viime vuodesta

1. Mitä sellaista teit viimeksi kuluneen vuoden aikana, mitä et ole koskaan ennen tehnyt?
Syönyt sammakonkoipia…:)

2. Oletko kyennyt pitämään itsellesi viime uutena vuotena tekemäsi lupaukset?
En tee lupauksia, vaan päätöksiä…eri asia miten onnistun ne toteuttamaan.

3. Tuliko elämääsi uusia ihmisiä viimeksi kuluneen vuoden aikana?
Yksi uusi työkaveri ja te ihanaiset..

4. Menetitkö ketään läheistäsi?
Menetin..

5. Missä maissa vierailit?
Vietnamissa, Thaimaassa, Kroatiassa

6. Mitä sellaista toivoisit itsellesi, mitä et viimeksi kuluneen vuoden aikana saanut?
"Mulla on sydämessä vauvan mentävä aukko" komppaan kavereita…

7. Mikä päivämäärä kuluneelta vuodelta tulee aina muistuttamaan sinua tästä nimenomaisesta kaudesta?
22.6 ja 22.12 surua ja plussatesti

8. Mikä oli suurin saavutuksesi kuluneen vuoden aikana?
Mies näyttää edelleen rakastavan mua – hullua hulluna :)…

9. Mikä oli suurin pettymyksesi?
Keskenmeno.

10. Sairastitko tai loukkaannuitko?
Olen ollut melko terve. Ehkä 2 päivää töistä saikulla koko vuonna.

11. Mikä oli paras ostoksesi?
hmm…parvekelasit ja suihkukulma (ei ole suihkuverho peffassa koko ajan kiinni)

12. Kenen käytös pöyristytti sinua eniten?
Varmaan äidin…:) aina välillä onnistuu siinä.

13. Mihin käytit suurimman osan rahoistasi?
Kotiin ja matkailuun.

14. Mistä ihan todella, todella innostuit?
Varmaan matkalla auringon otosta…

15. Mikä laulu tulee aina muistuttamaan sinua kuluneesta kaudesta?

”myrsky repii puita, taivas salamoi..” En mä tiedä…

16. Viime kauteen verrattuna, oletko:
i. onnellisempi vai onnettomampi: onnellisempi
ii. laihempi vai lihavampi: aika samoissa, ehkä kilon hoikempi..
iii. Rikkaampi vai köyhempi: aika samoissa.

17. Mitä toivoisit tehneesi enemmän?
Olisin voinut liikkua enemmän ja olla ahkerampi.

18. Mitä toivoisit tehneesi vähemmän?
Mököttämistä ja laiskottelua.

19. Miten vietit joulua? Entä juhannusta?
Molemmat perhepiirissä.

20. Rakastuitko kauden aikana?
Joka viikko huomaan, että onpas mulla ihana aviomies..

21. Mikä oli lempitelkkariohjelmasi?
Lost, Greyn Anatomia, Lipstick Jungle

22. Vihaatko mitään tai ketään jota et vihannut tähän aikaan viime vuonna?
Vihaan hetkellisesti en pitkäaikaisesti…vihan jälkeen tulee halveksuminen ja lopulta unohtaminen.

23. Mikä oli paras lukemasi kirja?
Luen hävettävän vähän…luin lomalla *tadaa* Shopp-a-holic and a babyn ja oli ihan ok. Hetkinen luin Valkoisen Masain..se oli hyvä!

24. Mikä oli suurin musiikillinen löytösi?
Jason Mraz..kaikki biisit ennemmän tai vähemmän hyviä.

25. Mitä halusit ja sait?
”Uudet kengät”…

26. Mitä halusit, mutta et saanut?
Halusin vauvan, mutta tilaus meni kesken… Halusin myös litteän vatsan…;)

27. Mikä oli vuoden paras elokuva?
Voi, hitsi…en muista..ei jäänyt yhtään oikein mieleen…Sinkkuelämäkin oli pettymys.

28. Mitä teit syntymäpäivänäsi, ja paljonko täytit?
Täytin 28 vuotta. Oikeasti en muista mitä tehtiin…mulla oli ainakin vapaapäivä, sen muistan…käytiinköhän miehen kanssa syömässä…? :D (tästä se vanhuus alkaa…)

29. Mikä yksittäinen asia olisi tehnyt vuodestasi selkeästi paremman ja onnellisemman?
V-A-U-V-A!

30. Kuinka määrittelisit tyylisi kuluneen vuoden aikana?
Fiksu ja filmaattinen…:)

31. Mikä piti sinut järjissäsi?
Kyllä se on tuo oma hassu mies…

32. Ketä julkkista himoitsit eniten?
…Kyllä mun täytyy myöntää, että tykkään Lipstick Junglen Robert Buckleystä.

33. Mikä poliittinen tilanne tai tapahtuma liikautti sinua eniten?
Barack Obamasta seuraava USA:n pressa…

34. Ketä kaipasit?
Ystäviä.

35. Kuka oli paras tapaamasi ihminen?
…hmm..en pistä ketään paremmuusjärjestykseen.

36. Mikä tai kuka yllätti sinut viime vuonna?
Ystäväni…aivan loppuvuodesta…

37. Mitkä viisi asiaa asetat tavoitteiksesi ensi vuodelle? Nämä eivät ole uudenvuodenlupauksia, vaan henkilökohtaisia tavoitteita.
1. Yritän kuntoilla säännöllisesti.
2. Käyttäydyn kuin leidi enkä kiroile :)
3. Elän säästeliäästi.
4. Pidän yhteyttä ystäviini enemmän.
5. Teen kaikkeni, että tulen raskaaksi – uudelleen.

Heipä hei! Täällä ilmoittautuu yksi, jonka lomat on nyt lusittu.. Onneksi on tällainen pehmeä lasku takaisin töihin, huomenna taas vapaapäivä.
Menipäs puolitoista viikkoa nopeasti, vaikka en oikeastaan tehnyt juuri mitään. Mutta oli todella rentouttavaa, mitä nyt vietin ne pari päivää siellä synkkyyksien syövereissä, mutta sekin ilmeisesti oli tarpeen.

Hih, musta on ollut hauskaa lukea noita teidän G-vastauksia! Voisin niin monen niistä allekirjoittaa. Äsken kolahti toi Myyn "18. Mitä toivoisit tehneesi vähemmän?
Mököttämistä ja laiskottelua." :) Pätee muhunkin erittäin hyvin. Aloitin itsekin tuon täyttämisen, mutta se on kotikoneella eli tulee joskus.

Mutta ihanaa, että olet Myy tullut takaisin! Ja entistä päättäväisempänä huomaan ;) Kyllä tämä on nyt meidän vuosi. Piste.

Onpas kovat vaatimukset noissa adoptioasioissa! Kyllä sen arvasinkin, mutta saapi nähdä saataisiinko me ikinä adoptiolasta. Mitä olette Tiiti puhuneet niistä hoidoista? Kannattaa selvittää mikä julkisen jonotilanne on, en uskoisi että inssiin ainakaan joutuisi ihan mielettömän kauaa odottelemaan. Mutta en siis tiedä, arvailen vaan.

Mulla on ollut ihan järkyttävän paha olla muutaman päivän. Harmi, että juuri oli menkat, muuten voisin kuvitella olevani raskaana. Paha olo pahenee nälästä. Outoa. Join ilmeisesti uutena vuotena vähän liikaa viiniä (huomaamattani ;) ja oikeastaan siitä lähtien on ollut tällainen olo. Mikä hiton viiden päivän kankkunen mulla oikein on?? Joka siis vaan pahenee?? Ei kiva.

Mun työhuoneessa on ihan järkyttävän kylmä! Sormet jäässä täällä naputtelen ja joka toinen lyönti menee ohi.. Olen tuijotellut aamupäivän kalenteria ja koittanut tajuta, että nyt on tosiaan vuosi vaihtunut ja yrittänyt hahmottaa vähän tätä kevättä. Jotain kivaa pitää keksiä, ettei aika mene taas laiskotteluun ja mököttämiseen.. ;)

Mutta nyt lähden syömään! Ja kahville kanssa.
Sinis

Heipä hei!

Myy, mä joudun valitettavasti kertomaan sulle, että sä et voi samaan aikaa saada vauvaa ja litteää vatsaa. :D Mä toivon, ette sä et saa sitä litteää vatsaa. :)

Täällä siis meneillään kp 27/?. Ei ole kyllä mitään jännityksen elementtiä ilmassa, sillä ei ole oireen oiretta! :( Ei menkkoja eikä raskautta. Tää kyllä rassaa aika paljon, kun en voi tietää, että koska ne uudet menkat mahtaa ilmestyä... Ens viikolla, kuukauden päästä, puolen vuoden päästä vai mitä häh...? Mullahan oli olevinaan sillon runsas viikkoko sitten vaikka mitä oireita ja nyt ei mitään... Olen alkanut epäilemään tuota pv ja alkanut miettimään, että olikohan se vaan sittenkin jotain sellaista, että masu olisi ollut sekaisin...? Itse kyllä tulin sillon siihen johtopäätökseen, että ei voi olla, mutta minkäs sitä tietää... Ei tästä kropasta ota selvää. Tissien "koostumus" muuttui viimeksi ja ne tuli kipeiksi, eikä niitä oireita ole ilmassa, joten todella epäilen, että voisin tulla nyt raskaaksi. Hmph.

Tilasin netista ovistestejä ja raskaustestejä, kun ne olikin niin paljon halvempia sitä kautta... Toivottavasti saapuvat huomenna. Taidan tehdä ovistestin huomenna tai ylihuomenna ihan huvikseen ja loppuviikosta vaikka raskaustestin jos ei täti oo rynnistänyt paikalle ennen sitä.

Aiotteko Myy muuten pitää yhden yrityskierron taukoa nyt km jälkeen vai jatkatteko suoraan? Oon lukenut täältä kaiken erilaisia suosituksia asiasta... Itse varmaan vaan jatkaisin yritystä heti putkeen... Eihän niistä oo kai ennen vanhaankaan ollut mitään suosituksia. Mä jotenkin uskon siihen, että kroppa ottaa raskauden vastaan jos on ottaakseen... Jos tulee km, niin siihen on voinut vaikuttaa vaikka mikä...

Moippa!

Minä täällä taas kurkkimassa. Eihän täältä osaa pysyä pois, kun yli vuoden on klikkaillut aina suoraan Vauvahaaveisiin. Siniksellä ois kyllä hyvät raskausoireet, pahoinvointia ja palelua. Harmi, että väärään aikaan kuusta.... Kiva, että Myyllä alkaa vähän elämä voittamaan ja toivon todella, että pian tärppää uudestaan!

Minä täällä taas väistelen työntekoa ja yritän metsästää kadonnutta motivaatiota Elleistä -> ei toimi. Eipä mulla mitään järkevää asiaa ollut :)

...joo, siis jatketaan heti yritystä...kun mun lääkärin mielestähän ne oli ihan "normaalit" menkat...jos en olisi NIIN AIKAISIN testannut en olisi edes tiennyt olevani raskaana... Ja jos joku alkaa mulle tästä asiasta ryppyilemään, vetoan aina tuohon naislääkäriin...niih! :) Ja jospa siellä olsii vielä jotain raskaushormooneja jäljellä ja saisin itseni siihen siunattuun tilaan jälleen, nopeammin... (sen takia ymmärrän Siniksen pointin, että nyt me ainakin tiedämme, että voidaan tulla raskaaksi...)

Eilen oli eka "puhdas" päivä ilman kaikennäköistä moskaa...ja lemmittiin varovasti... Kai sitä on satulaan noustava ;)...nyt ei ole oikea aika luovuttaa...vaan on oikea aika takoa, kun rauta on kuumaa...

Joo, Siniksellä mahtavat oireet...väärään aikaa kuusta, toisilla taas ei mitään oireita oikeaan aikaan kuusta... hmph...

Jes, huomenna taas vapaapäivä...huippua...

Ja kiva, kun vauvapuolelle siirtyneet käy meitä täällä kurkkimassa...saatte toki käydä...:)

Myy.

Iso halaus Myylle! Toi on se mitä eniten pelkää kun vihdoin onnistuu sen plussan kanssa, sanattomaksi vetää. Voimia! Mäkin oon täysin vakuuttunu että sä plussaat nopeesti uudestaan! Sulla on kyllä sisua ja asenne kohdallaan!

UP:lle valtaisat onnittelut tällekin puolelle!!!

Rakas naapurini (=Sinis) ohitti yhden rajapyykin, ei maistu kakku kyllä mullekaan mutta se taiskin olla jo aika vanhentunuttakin. Onneksi sielläkin on positiivisemmat fiilikset jo!

Tiiti olikin ottanut adoptiojutuista jo selvää. On niillä kriteerit! Pitäähän sitä ihmisiä jotenkin testata joo mutta noi perus kriteerit ei kyllä kerro yhtään millaiseen perheeseen lasta ollaan ottamassa. Ja kaiken maailman narkkikset tuolla sikiää ihan vapaasti. Onneksi nyt mietitään sitä äitien päihteidenkäytön valvontaa, asiaa!

Loppuu duunipäivä kesken (jes!) joten palailen myöhemmin. Omaa napaa sen verran että täällä on kaikki hyvin so far. Viime viikolla kävin kurkkaamassa kaksosia kun tuli pientä tiputtelua sexin jälkeen mutta ei siellä mitään hätää ollut eikä enää vuotoakaan kun lääkäriin asti pääsin. Molemmat olivat edelleen kyydissä ja hyvin vastasivat viikkoja. <3 <3

Rentouttavaa vapaapäivää siskot!

Siniksen sanoin, tämä on teidän vuosi. Piste.

Miini 11+0

Moikka vaan taas ihanaiset naiset!

Tiiti: Kyllä uskon mieheni tietävän, minähän vallan kirjoitin hänelle pitkän kirjeen aiheesta silloin kun päätöksen tein. Ja ei hän ole mitään "oikeaa" ehkäisyä käyttänyt missään välissä, vaikka sanoin että se on nyt hänen vastuullaan. En halua vielä ruveta jankkaamaan (taas) vauvahaaveistani, sillä silloinhan lupauksellani ei olisi ollut mitään katetta. Jossain välissä se kissa pitää taas pöydälle nostaa, mutta annan nyt ajan kulua. Ja itseasiassa taidan tämän kuun pitää itsekin taukoa haaveista, ja olla toivomatta tärppiä. Mun kierto on niin toivottoman epätarkka, ja kun seuraava tädin vierailu nyt kuitenkin osuu tuonne lomalle, niin olisi melkein helpottavaa olla varma ettei nyt ole tärpännyt. Siis vois rauhassa juoda niitä kookosdrinksuja ja syödä ja harrastaa mitä huvittaa jne. (Tykkään käydä sukeltamassa, sitäkään ei kai voi tehdä raskaana?)
Eli jos en kovin aktiivisesti roiku täällä, niin en karkaa kauemmaksi, pidän vaan pienen haaveilu paussin. :D

Ja myylle vielä lohduksi, että km jälkeen tunsin varmaan vahvimman oviksen ikinä. Sen hyödyntäminen ei onnistunut, mutta ainakin koneisto jylläsi täpöllä.
Tsemppiä!

Viluski koopee5