Haaveissa Vauva 34

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta myös täältä!

Ketäs me nyt jännätään? Myytä ilmeisesti, mutta olikos muita? Pitääkin varmaan taas pistää pystyyn uusi lista.

Toivottavasti Tiitin lemmekäs viikonloppu sujui mukavasti! :) Ja Vilukisuhan on saanut oikein sopivaan saumaan toimitukset perille saakka ;)

Mä oon ihan kypsä tähän koko touhuun.. pakko nyt vaan yrittää painaa eteenpäin. Mies hokee koko ajan, että älä mieti niitä asioita, mutta minkäs teet. Ei tätä voi vaan tunkea taka-alalle ja toivoa, että se menisi ohi. Mutta menkkojen aikaan aina tulee tollainen märehtimiskausi, joka on vaan käytävä läpi. Mutta nyt pitäisi taas suunnata katse jo eteenpäin, kyllä se tästä. Olen mäkin välillä käynyt siellä lapsettomuuspuolella lueskelemassa, mutta en halua vielä sinne siirtyä. Siellä on jotenkin ankeampi tunnelma, ehkä realistisempi, mutta koitan vielä pitää yllä toivoa. Ja tämä meidän ketju on kyllä mukava, kun olemme oikeastaan kaikki samassa jamassa! Harmi sinänsä, että näin on, mutta toisaalta en kyllä jaksaisi kirjoitellakaan ketjuun, jossa kaikki muut plussaavat heti.. Ei siinä siis mitään pahaa, mutta ymmärtänette pointin. Mutta toivon silti teille (meille) kaikille sitä plussaa ja mielellään mahdollisimman pian kiitos!

Mukavaa viikonalkua!
Sinis kp 5

Joo, Terolut+Clomifen/KlomHexal on lääkkeitä (itseasiassa en kyllä tiedä niistä vielä sen enempiä kun kokemusta teroista 4 päivää) ja PCO (polykystistinen ovario) on sama kuin monirakkulaiset munasarjat. Normaalisti munarakkuloita on noin 10-12kpl/munasarja ja mulla vasemmasta löytyi yli 30kpl. Vaikeuttaa ilmeisesti raskautumista jonkinverran.

Oho! Up, avautu mulle toi juttu nyt ainakin jonkin verran! Olisi kyllä luullut, että enempi parempi, mutta eipä näköjään olekaan. :/ Toivottavasti niistä lääkkeistä olisi nyt heti apua! dbdbdbdb

Oon tässä yrittänyt varailla sitä lääkärin aikaa, mutta huonolla menestyksellä... Se tapahtuu ilmeisesti neuvola terkkarin kautta... Noh, puolta pv odotellessa.

Niin, Myytä nyt ainakin jännätään, mutta en ollut varma oliko muita...? ihan kuin olin lukevinani, että jokin muukin oli, mutten sitten löytänytkään sitä enää tuolta keskustelusta... Ehkä se oli sitten vain Myy. No mutta nyt Myy tänne ilmoittelemaan itsestään! :)

Heipparallaa ja mukavaa alkanutta viikkoa :)

Harmi että Siniksellä edelleen matalapainetta. Mäkin olen käynyt lapsettomuuspuolella lueskelemassa ja ajatellut sinne siirtymistäkin. Toisaalta tuntuu, että kun ei ole mitään hoitoja menossa niin ei kuulu sinnekään. Onneksi täälläkin tosiaan meillä kaikilla melkein sama tilanne: yritystä pitkään, joten tuntuu että täältäkin saa hyvää vertaistukea. Kiitos siitä teille kaikille!!!

Myyn tilanneraporttia tosiaan kaivataan! Eikös jännäyspäivien pitänyt olla käsillä la-su akselilla? Huhuu Myy...

Meillä oli kiva ja lemmekäs viikonloppu :) :) Ainakin ollaan ovis hyödynnetty. Kuitenkin olo on pessimistinen; miksi se nyt tärppäisi kun ei ole vuoteen tärpännyt?!? Pitää potkia moiset ajatuksen mäkeen ja odotella hyvillä mielin kaksi viikkoa (helpommin sanottu kuin tehty).

Mukavaa viikkoa kaikille, toivottavasti Myy tulee kertomaan pian hyviä uutisia :)

...no, täällä ei nyt vielä ole murskattu mitään haaveita, muuta kuin unissa...hulahti vessan pönttä niin punaiseksi, että aamupissalla piti oikein kunnolla hierasta...:D. Mut odotan vielä tämän päivän ihan rauhassa ja ehkä huomisenkin, koska kierto on sekoillut tässä syksyn aikana. Mut yhden jutun tajusin, mulla ei ole tullut mitään tuhruja...mut tulikohan viime kerrallakaan...joten pessimisti/realistinä täällä ollaan. Ettehän vielä innostu, kun mulla on vähän neg aavistus...:/ Tietty mun toiveet jo vähän on heräilly, mut pelottaa niin perkeleesti. Kuten Sinikin sanoi, se masennuskausi tulee väistämättä tädin mukana.

Ja Sinis ymmärrän niin hyvin mitä tarkoitat sillä, että ihmiset jotka käy samoja asioita samaan aikaan, ovat parhaita ymmärtäjiä. Ja sä jos, kuka olet jaksanut olla välillä hyvinkin positiivinen...joten älä vielä "lapsettomaks" heittäydy...jatka täällä samanlaisten "härojen" kanssa...:)

Myy...joka jatkaa töitä, mutta palaa paremmalla ajalla... kp30 (kalenteria tiiratessa menkat alkoi yhdessä kierrossa kp30-31, joten odotellaan...)

Uuuuu! Nyt me vasta tosiaan saadaankin jännätä Myytä! :) Nyt kaikilla vaan peukut pystyyn!

Älkääs nyt vaipuko liiaksi epätoivoon. Munkaan menkat ei ole edes alkaneet ja päätettiin kanssa jo puoli vuotta sitten, että vauva on tervetullut... Rehellisesti sanottuna, en olisi uskonut, että näin kauan menee. Aika pettynyt on olo. Ei voi kuitenkaan mitään. En mä tähän ainakaan kuole! Toivottavasti... :P Oon nyt vaan yrittänyt keskittyä muihin juttuihin ja oon sitten vähätellyt meidän yritystä... Tutut ei siis kyllä edes tiedä, että vauva olisi tervetullut, mutta jotain ympäripyöreää olen heittänyt. Joka tapauksessa, mulla on nyt pari tyyppiä lähipiirissä, jotka plussas vuoden yrityksen jälkeen. Taas klisseinen hommakin, että yksi oli juuri aloittamassa hoitoja kun plussa pärähti.

No joo... Eipä se muakaan lohduta. Tai mitä turhaan yritän nostattaa meidän toiveita... Nähtyhän se nyt on, että kun luovuttaa, niin plussa tulee! :P Heh.

Juuri toi "miksi nyt, kun ei koskaan aikaisemminkaan"-ajattelu tosiaan koittaa vallata alaa. Vielä muutama kk sitten mä jaksoin innostua ja oli lähes varma, että kyllä nyt viimeistään meillä tärppää. Mihin se on kadonnut?? Toisaalta meillä oli nyt tässä tää välikuukausi, joka ei todellakaan rentouttanut meikäläistä, päinvastoin masensi oikein urakalla.. Eli ehkä mä piristyn, kun saan tän akan täältä häädettyä ja himoviikko alkaa! :D Sitä odotellessa.. Mutta en ole siis vielä lapsettomaksi heittäytynyt, mutta ne pelot ovat alkaneet hiipiä mieleen. Nyt häädän ne pois.

Hih hih, Myy plussaa!!! :) Ja Tiiti kanssa! Eikös sen aukiolotutkimuksen jälkeen vähän niinkuin kuulu plussata? Kun on röörit huuhdelty valmiiksi. Mitäs meidän clomisteille kuuluu? Aamulla käveli yksi arviolta noin 70kiloinen koira ohitse ja mä heti tietenkin kyttäsin sitä ulkoiluttajaa. Mutta se oli mies, oletan Miinin olevan kuitenkin nainen ;)

Joo-o, kyllä se täti taitaa nyt olla jo lähtökuopissa, koska alan selvästi piristymään! Kiitos kaverit tuesta! :)

Myylle peukutuksia!
UP, harmi että löytyi PCO, mutta onneksi siihen on hyviä lääkkeitä!

Dinna, mulla menkat alkoi vasta, kun esikoinen oli melkein vuoden. Imetyksen lopetin, kun tyttö oli 10 kk. Että vielä voi mennä jonnin aikaa menkkoja odotellessa... Vaikka onhan näitäkin, joilla lasten ikäero on jotain 11 kuukautta, imetyksestä huolimatta. Mutta toivottavasti sullakin tärppää pian ja saatte leikkikaverin pienelle!

Tuntuu vaan siltä, että kaikkien muiden menkat on alkanu heti pari kuukautta synnytyksestä tai viimeistään vaavin ollessa 5 kuukautta... Näin meidän suvun naisillakin... Sisaruksillani ikäeroa ihan pikkasen yli vaan vuoden. Ei näytä kyllä mun kohdalla käyvän yhtä onnekkaasti. Niin no, eihän kaikki haluisikaan kovin pientä ikäeroa lapsille, mutta mä vaan satun kuulumaan niihin jotka haluaa. Eipä voi kaikkea saada ei. Mulle kun mainostettiinkin, että yöimetyksen lopetus laukaisee yleensä menkat, mutta kuukausiin ei ole täällä öisin imetetty. Kokoajan tulee kyllä tunnusteltua olotilaa, että joko siellä mahassa tapahtuu, mutta ei... Taisi maha olla vaan taas vähän sekaisin. Heh. :P

Esikko kaipaa...

Plussa onnea kaikille!

Huomenta laydees!

Hih Sinis, kyllä mä tietääkseni olen nainen, tai olin ainakin viimeksi kun tarkistin! :D Teilläkin päästään kohta taas tositoimiin, mitä kivaa oot ajatellut panoviikon kunniaksi kehitellä? Kaikki vinkit kalliit...

Tiiti pääsi hyödyntämään ovisviikon kunnolla! On se kieltämättä hyvä tunne kun tietää, että ajotus on ollut kohdallaan ja sikäli mahdollisuudet on olemassa. Peukkuja sinne!

Ja vilukisukin oli saanut lastit oikeaan aikaan!

Tervetuloa pco-kerhoon UP. Ei mikään kauhean kiva juttu, mutta onneksi mahdollisuudet plussaan pitäis olla hyvät. Mömmöillä yleensä saadaan kroppa toimimaan vähän paremmin. Sitä odotellessa...

Vai lapsettomuuspuolelle? Pakko myöntää, että mäkin olen asiaa ajatellut. Varsinaiset tutkimukset alkaa vasta joulukuussa, mutta nyt jo on vikaa löydetty ja lääkkeillä mennään. No mutta, mä en ole löytänyt paikkaani siellä ja te ootte niin pirun mukavia. Siksi olen jäänyt tänne pyörimään kaikesta huolimatta.

Vilkutuksia Liisaleenalle! En oo pitkään aikaan ehtinyt vakoilla sun kuulumisia odotuspuolelta, joten kiva kuulla jotain elonmerkkejä sieltäkin!

Dinna saitko varattua sitä aikaa?

Mminttu, mitkä fiilikset?

ON: Lämmöt pysyneet ylhäällä so far. Eipä tässä sen kummempaa, mietin koska vois herkällä testillä kokeilla onko saatu aikaseks edes kemiallista...

Myy mikä tilanne?! bd bd bd bd bd bd bd

Dinna: Ole vain onnellinen ettet ole joutunut noihin asioihin enempiä perehtymään. Tuskin yleissivistykseen kuuluu tuntea kaikkia lääketieteellisiä termejä ja sairauksia ja lääkkeitä.
Itsekään tosin en ole näihin joutunut itse tutustumaan. Tosin syytä saattaisi olla, mutta kuulun ihmisiin joista tieto lisää tuskaa, ja kun nyt ei yritys edes ole aktiivisesti käynnissä, ni en jaksa vaivata päätäni moisella.
Pco liittynee jollain tapaa monirakkulaiseen munasoluun (?) ja se pidentää kiertoja ja voi haitata hedelmöittymistä. Terot ja clomit molemmat jotain hormonivalmisteita. Teroluteilla käsittääkseni käynnistetään kadoksissa olevat kuukautiset, tai säännöllistetään kiertoa (?), ja clomifenillä kai vaikutetaan siihen munasolun kypsymiseen tms. Vaimitensenytoli? Eli ylläoleva ei mitään faktatietoa, mutta jotain tuonnepäin lienee kuitenkin... Vastatkoon joku jolla omakohtaista kokemusta tai tietoa.

Tiiti: Ei, kyllä se lähetys tuli noin viikkoa etuajassa, luullakseni. Nyt alkais minusta limoittelut tuntumaan ovismaisille, mutta en itseäni kiusataksenikaan katso kiertopäivää kalenterista. Sinullahan sen sijaan juuri luulisikin olevan jo kp11 oviksen, jos kierto vain 25 päivää? Eli peukkuja vaan, toivottavasti lemmiskelynne tuottaa hedelmää! Onnenhalit! :D

Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille, täälläkin taas valoisampi mieli.
Viluski

Pirhanan miini, nyt en voinut enää vastustaa tsekata kiertopäivääni että saisin lisättyä itseni listallenne, vaikken siihen ihan oikeasti kuuluisikaan... Eli tänään kp 18, ja jos kierto 31 päivää kuten viime kuussa niin...kyllä te tiiätte... Ja ne limoittelutkin vaikuttais hyvälle. :D
Mites muuten, eilen illalla jo bongailin limoittelua, ja tänään vielä vähän, onko se nyt jo myöhäistä huijata ukkokultaa vaakatasoon?
(ja moralisteille tiedoksi: Huijauksesta puhuminen kuulostaa pahemmalle kuin on, siis miehelläni lupa ja oikeus käyttää ehkäisyä halutessaan, ja mahdollisesti sattuneet "vahingot" on päätetty hyväksyä. Heh, hyväksyisin kyllä riemusta kiljuen....)

hensku 15.11.
Miini 20.11.
Tiiti 24.11
Vilukisu 24.11-28.11
Sinililja 4.12.

Vilukisu eipä kestä! Ja tänne sä kuulut haaveilijoihin, mihis sitten?

Mulla ei muuten oo noista limoista hajuakaan mutta eikse ovis oo limojen vika päivänä noin niinku teoriassa? No, mun mielestä kannattaahan sitä aina yrittää. ;)

Heipä hei!

Mulla käy yleensä niin, että saan sen ovisplussan tikkuun vasta kun pahin limoittelu on vähentynyt. Ja kun se iso O on vasta vähän ajan päästä siitä plussasta, niin limat siis loppuu ennen sitä. Paitsi että ovispäivänä tulee kyllä vähän sitä ihan kirkasta kamaa. Että näin täällä. Ja itsepähän kysyit ;D Niin ja huijaamaan vaan!

Mä en ole vielä keksinyt mitään erityistä piristystä tälle panoviikolle. Näin kyllä jo viime yönä jonkun sortin seksiunia ja ilmoitin miehelle aamulla, että täällä taidetaan olla jo hiukkasen puutteessa.. Lupasi miettiä mitä asialle voitaisiin tehdä. Täti saa luvan häipyä tänään lopullisesti. Piste.

Joo, en mäkään haluaisi olla näin tietoinen kaikista termeista yms., mutta tähän sitä on nyt tultu. Että ole Dinna ihan rauhassa vaan tietämättömänä! :)

db db db db db db db db db!!!! Myylle siis!!! Toivottavasti hulauttelu jatkuu vain unissa!

Täytyy mennä. Sinis

Halit Miini, olikin ihan tosi vaikeen yllyttämisen tulos tuo koopeen tarkistaminen... Ihme etten aiemmin "sortunut"...

Taidan olla listahullu kun piti saada itseni tuolle jännäyslistalle. Ja Kyllä, hyvä pointti että vauvahaaveilijahan minä, ja toistaiseksi ei ole erillistä palstaa "vain" haaveilijoille ja totisille yrittäjille. -Jotka luojan kiitos ei ole niin kauheen totisia aina, ainakaan tällä palstalla! Siksi ette karkaa minnekään lapsettomuuspalstoille täältä! NIH!

Kiitti limainfosta Sinis. Näitähän täällä tulee kyseltyä, eipä oikein muualla kehtaakaan... Vois työpaikan kahvimunkit mennä väärään kurkkuun jos aloittais valkkarikeskustelut ihan pokkana? "hmm, onpas sulla herkullisen näköinen majoneesivoikkari, mistä juontuikin mieleeni..." :D :D :D (huh...)
Pysytellään vaan täällä toistemme kiusana ihanaiset!

Nyt mä poistun täältä ennen ku menee vielä levottomammaksi nää tekstien tasot...
Adios!

Siitä tulis varmaan mielenkiintoinen hiljaisuus kun alkais tuon majoneesi- valkkarikeskustelun... Hauska mielikuva!!

Pitäkää hulluna mutta kyllä mua hiukan kiinnostaa miten muillakin nuo limat menee koska itse olen omieni kanssa vähän hukassa välillä. Nytkin, 8 päivää oviksen jälkeen tulee ihan rutosti tavaraa enkä muista tämmöstäkään ennen olleen. Jos sais muiden toiminnasta jotain parempaa ideaa asiaan.

Aloin täytellä fertility friend sivujen lämpötaulukkoa (suosittelen muuten jos kiinnostaa lämpöjen mittailu, ohjelma ehdottaa ovulaatiot, testaamiset ja muut ajankohdat ja ilmoittaa miten sänkykammarihommat on osuneet kohdilleen) ja säännöllisesti se ohjelma muistuttaa että pitäis tutkia nyt vähintään vielä niitä limoja. Öö, mitä niistä? Tulee, menee?

Älkää poistuko, tahtoo levottomia juttuja!!! :DD

Pitäisiköhän tosiaan kokeilla tota kahvipöytäkeskustelua.. vois mennä tosiaan sumpit väärään kurkkuun yhdellä jos toisellakin. Oon mä joskus meinannut vahingossa lipsauttaa jotain, mutta toistaiseksi oon saanut pidettyä suuni kiinni. Siis vahingossa on meinannut tulla suusta jotain sellaista, jota joku "tavallinen" ihminen olisi saattanut hieman ihmetellä.. ja pitää mua ihan pimeenä. Ja kyllä mä joudun ystävienikin kanssa vähän rajoittamaan tätä aihepiiriä, vaikka muutama tästä asiasta tietääkin. Mutta siis vielä kerran: onneksi te virtuaaliystävät olette olemassa juuri tätä varten! Ei tarvitse sensuroida :)

Nälkä.