Vuoden rajaa lähestyvät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uuh, meidän koko perhe sairastui vatsatautiin.. ensin tyttö ke ja to välisenä yönä, sitten la aamuna minä ja mies. Kyllä oli kamala tauti, ainahan se on. Nyt taas töissä, jospa tästä vähitellen pääsisi taas mukaan elävien kirjoihin.

Tinsulalle peukut pystyssä ja joka tapauksessa onnea häiden johdosta! :-)

Hyhhyh, hirveää tuo vatsatauti... Täällä sormet ja varpaat ristissä, ettei tulis meille.

Tinsula on tehnyt katoamistempun juhlien jälkeen. Tai sitten juhlat jatkuu vaan... ;)

Joo, ei kaivata mahatauteja, ne on aina yhtä karseita. Minut on piiritetty puolestaan aivan järkyttävää flunssaa potevilla työkavereilla. Saas nähdä kuinka kauan tämä tyttö sinnittelee...

Joo, Tinsula The Rouva vaan bailaa eikä muista meitä ollenkaan. Toivotaan edelleen sitä luonnonmukaista häälahjaa heille.

Mulla käy aika pitkäksi tämän uuden aloituksen odottelun kanssa. Tympii tämä paikallaan junnaaminen. Muutenkin on vissiin joku komenkympin kriisi iskemässä, kun ajatukset on välillä niin ufoja että itsekin ihmettelee mistä oikein tuulee? No. Eikai se auta kun vaan yrittää työstää näitä elämän omituisia kysymyksiä ihan itsekseen.

Ei mulla varmaan mitään järkevää asiaa ole, kunhan tässä lusmuilen töitten lomassa.
Kp on varmaan jotain 48-50, kiitos Minulet-pilsujen. Välillä aina tuntuu että nytkö sieltä pusketaan läpi, mutta ei, rauhassa on saatu olla.

Jaa. Pakko tehdä töitäkin taas välillä.

Kaikki on jossain, eikä kellään ole mitään asiaa =(

Pistetäänpäs nyt sitten asian vierestä, että edes jotain jorinaa olis meidänkin palstalla: olihan meitä muitakin omakotitalo-ihmisiä? Onkos kellään muulla esim. pihasuunnittelua / kuistin rakennusta / talonmaalausta yms "pientä kesäpuuhaa" suunnittelilla tulevaan suveen? Meillä pitäisi uudistaa taloon sisääntulon laatoitus, kun vanha on ihan kauheaksi mennyt eikä oikein toimiva. Vähän olen sitä jo suunnitellut, mutta toteutuksen laita onkin sitten toinen juttu. Mies-parkahan sen joutuu sitten viimekädessä rakentamaan ja laatat lätkimään paikalleen (ja tekemään ensin ne järkyttävät pohjatyöt...) Lisäksi kauhistuttaa € -merkkiset asiat, ei varmaankaan kovin halpaa lystiä kaikkinensa, eikä ihan pienimmästä päästä ole tämä suunnitelmakaan ;D Mutta ehkäpä sitä pitää vielä piirtää paperille ja neuvotella tekniset ratkaisut miehen kanssa...

Niin, ja minä aijon kuulkaas vähän uudistaa makuukammaria. Ajattelin hommata uuden päiväpeiton ja verhot, valkoiset. Se on nääs kevättä rinnassa kun vuos vaihtu =D

Ja Eemi. Muistan että yhdessä sivulauseessa sanoit, että sun omistusasuntohaaveilut on hiipuneet sitä myöden, kun plussaa ei alkanut kuulua. Mikä tilanne sen suhteen... sullahan on muutenkin tulossa hyvä vuosi joten...?

Mukavaa Jolly kun kirjoittelit, itse en saanut aikaiseksi...

Me asumme omakotitalossa ja kyllähän sitä puuhaa riittäisi. Meillä seuraava iso urakka on talon ulkoseinien maalaus. Onneksi sitä ei ole pakko tulevana kesänä toteuttaa, mutta jos ei nyt, niin sitten ensi vuonna. Talo on vaan niin pirun korkea, että pitää joko palkata maalari tai vuokrata joku nosturi. Euronkuvat vilkkuvat täälläkin..... Voi voi kun rahaa vaan olisi, niin olisin laittanut sisustuksen uusiksi jo monet kerrat! :-)

Mäkin kävin täällä aiemmin roikkumassa että pitäisköhän keksiä jotain asiaa, mutta kun en keksinyt mitään. Jolly pelasti tilanteen :)

Mehän ollaan aika vasta rakennettu, joten meillä on puuhaa vaikka muille jakaa. Ensinnäkään talo ei ole sisältä vielä edes valmis, puuttuu saunaa, pesuhuoneen kattoa, listoja ym. Maalattavaakin olisi. Ulkopuolella taas ei ole juur mitään tehty, joten siellä pitäis myllertää oikein urakalla. Aikaa vaan ei ole, eikä rahaakaan, ellei nyt voiteta lotossa ;) Mutta se on aika pieni mahdollisuus, kun ei lotota ;D
Lisäksi mies taitaa alkaa yrittäjäksi pian, mikä tarkoittaa sitä että rahaa ei alkuvaiheessa ole yhtään mihinkään ylimääräiseen, toivottavasti kuitenkin edes ruokaan ja asuntolainaan. Sinänsä tulee mietittyä että mikäs järki tähän tilanteeseen on vauvaa vielä toivoa, sehän on vaan lisää rahanmenoa...

Heipä hei naiset!
Reissusta on palattu väsyneenä ja rähjäisenä:) Torstai iltana tein testin ja siinä näkyi haalea, mutta olemassa oleva viiva. No, perjantai aamuna alkoi menkat. Kesti perjantain kunnon vuotoa ja lauantainakin vähän, nyt on kolme päivää vaan tiputellut. Perjantaina teintestin ja ei minkäänlaista viivaa havaittavissa. Tuo torstain viiva tuli testiajan sisällä. Olikohan tämä nyt se kemiallinen raskaus? Kerkesin jo hetken innostua ja kurjaa pudota. No, onneksi oli se reissu, sai ajatukset pois tästä asiasta.

Anteeksi omanapainen kirjoitus, on niin vaan väsy ja monta päivää olen odottanut että saan jakaa tämän asian teidän kanssa ja kuulla mielipiteitä!!

No Voi Pentti!!! Huokaus!!! Täällä tosiaan odotettiin sitä Tuiskulin viivaa! Aika kurjaa että viiva härnäsi tuolla lailla. Tarkoittaneeko se sitä, että joku pikku murunen siellä oli toisella kädellä takertuneena kiinni, mutta ei pysynyt maailman tuulissa mukana? Onko se sitten se kemiallinen raskaus (joo, blåndi oon...)?
Niin, ja onnittelut rouviintumisesta!!!

Hyvä Jolly, kyllä sun nyt on aika jo lopettaa ;) No ei, mäkin koko ajan sekotan Tuiskulin ja Tinsulan, ainakin ajatuksissani.

Noh, meitsikin lähtee tästä ajeleen kotiin... Missäköhän se Tinsula oikein piileskelee...?

Kas, tulihan sitä jutunaihetta tänään tänne. :) Sitä tässä odoteltukin kun itsellä höpinän aiheet vähissä...

Täti löysi tännekin sunnuntaina. :( Mutta niin osasin odottaakin. Sekä katala nuha tuli toissapäivänä juuri ennen pitkää yövuoroa! On saanutkin sopivasti sairastaa nyt vapaapäivinä, pyh! :D

Voe eej, kuulostais ihan minun korviin kemialliselta raskaudelta se tuiskulin testi.

Mitähän rouwa Tinsulalle kuuluu?

Kävin lukemassa vähän aiheesta ja kemiallinen raskaushan se taisi olla eli tosi varhainen keskenmeno. Positiivista tässä on se, että siellä on jotain elämää ollut eli ehkäpä mahkuja ihan luomuna on raskautua (nyt kerrankin osui pupuilu oikealle päivälle). Tässä kierrossa kokeilen sitä digitaalista ovis testiä ja greippimehua aion litkiä:)

Missähän se tinsula luuraa? Moon fairylle pahoittelut tädistä!!!

Vielä...

Masentavaa miettiä mutta pikkuhiljaa se vuosi alkaa tulla täyteen täälläkin tätä menoa... Eli 9 yk. lähti käyntiin nyt. Pitäisiköhän mun alkaa vähitellen varautua siihen vaihtoehtoon että tutkimukset on edessä vuoden tullessa täyteen? Varmaan olisi hyvä muutenkin käydä tsekkaamassa paikat kun edellisestä gynekäynnistä 1½ vuotta. Alkaa pelottaa että vajaa kaks vuotta sitten sairastetulla kondyloomalla on jotain tekemistä asian kanssa, vaikka eihän sen pitäisi vaikuttaa lapsettomuuteen tietääkseni. Mutta kerropas se luulotautiselle pääkopalleni. :(

Miten voisi tulla raskaaksi, ilman että mies saa siitä tietää? En haluaisi vaivata häntä näin pienellä asialla. Haenko baarista siemenen vai kaivanko roskakorista käytettyjä kondomeita? Kertokaa kokemuksistanne!

Moon Fairylle menkkapahoittelut... Mutta ajattele sitä näin: kun se vuoden raja sieltä lähenee, niin eikös sitten periaatteessa ole vähän niin kuin pakko plussata? Eli että mahkut senkun kasvaa... Vai onko vähän surkea perustelu? ;)

Tuiskulilla ikävä tilanne,ehdin jo vähän hihkaista kun luin siitä viivasta. Mutta todellakin, ainakin siellä jotain tapahtuu... En tiedä, onko kemiallisen raskauden kohdalla samoin kuin km:n, että sen jälkeen rasukautuisi helpommin - mutta ainahan sitä voi toivoa. Nyt vaan kaikki konstit kehiin!

Juu, Jolly, muistit ihan oikein tuon meikäläisen haaveen. Mies saanee palkankorotuksen tässä muutaman kk sisään, jonka jälkeen katsellaan varmaan mun työtilanteen mukaan sitten asuntolainaa. :) Haaveena on se omakoti-, pari- tai rivitaloasunto, jossa 3+ huonetta ja riittävän kokoinen piha (koiralle tietty). Katsotaan sitten, mihin rahkeet lopulta riittää... Mutta kun asutaan tällä hetkellä puutalokolmiossa vuokralla, niin eipä tässä tämä vuokrakaan kovin pieni ole - mieluummin sitä maksaisi omaa. Ja tässä ei ainakaan voi vaunukansan kanssa asua: vaunuja ei saa ulkoa mihinkään sisätiloihin suojaan, ovelta suoraan nousee kapeat kerrokset meidän ekaan asuinkerrokseen. Eteistiloja on käytännössä nolla, ja kylppäri on liian pieni. Eikä sitä pihaakaan ole omana... Joten siinä niitä haaveita! :)

Tämä lähtee tästä jännäämään huomisen varhaisultraa...

Just eilen illalla mietin, että olikos se Eemin ultra huomenna eli siis tänään... uutisia siis odotellaan! :-)

Minä täytän tänään 35 vuotta. Sain mieheltäni heti aamulla lahjaksi kotidopplerin eli sillä voi kuunnella vauvan sydänääniä. Tosin ei vissiin ihan vielä näillä viikoilla, mutta jo parin viikon päästä. Maltan tuskin odottaa! :-)

Vau Sini, tosi hieno lahja! Mun miehelle ei kyllä koskaan tulis mieleenkään, että tuollaisia laitteita onkaan...

Ultrakuulumiset saatte: ultran mukaan viikkoja 6+1 (plusmiinus 2 päivää), menkkojen mukaan 6+4. LA tuon mukaan 8.9., itse laskin sen olevan 7.9., enkä noita nyt lähde vielä muuttelemaan mihinkään. Eli lasken ne päivät ja viikot vieläkin menkkojen mukaan, kunnes toisin käsketään - ovishan mulla oli myöhään, joten sinänsä arvio oli minusta ihan oikea. Mutta ihana pieni sydän siellä sykki. :) Jäi ihan hyperonnellinen olo... Toivottavasti nyt kaikki jatkuisi hyvin vielä sen toiset 6 viikkoa, että saisi hiukan hengähtää.

Tulipa nyt pelkkää omaa napaa. No, yrittäkää ymmärtää. ;)

Onnittelut Sinille! :)

Pitäiskö meidän listaa päivittää, se ei taida olla enää ajantasalla plussanneiden ansiosta. Tosin, ei meitä "yrittäviä" täällä enää taida montaa ollakaan...

Onnea Sinille!!! Ja Eemille onnea ihanista ultra kuulumisista!

Ja jonkun vanhan listan voisi kaivaa päivitykseen. Ei meitä monta tosiaan taida olla täällä yrittämässä.Kaivanpa sen listan samantien...

Lista:

Eemi, 24+24, y 11/07 alkaen, km 11/08, Varsinais-Suomi
Jolly, 33v, y 4/08 alkaen, tyttö 3v, P-Pohjanmaa
Sini, 34 v, y 05/08 alkaen, km 08/08, tyttö 3½ v, Pääkaupunkiseutu
Outik, 26 v, y 01/08 alkaen, Uusimaa
Tinsula, 27+35, y 06/08 alkaen, Varsinais-Suomi
Mneme, 25, y 12/07 alkaen, Häme
Moon Fairy, 22-v + m 29-v, y 05/08 alkaen, E-Savo
titak 31v, y 08, km12/04, poika 05, Itä-Suomi
tuiskuli 25v + m 28, y 08, keski-suomi

Muokatkaa halunne mukaan:)

Voi Eemi, hymyilen täällä sulle! Siis muistan tuon hyperonnellisuuden... Se oli ihanaa! Ennen ensimmäistä ultraa (mulla vko 12) en oikein edes uskonut, että mahassa voi mitään elämää olla, ja sitten kun näki sen vilkuttelevan alienin, rakastui siihen heti.
Ja äsken sain soiton toiselta onnelliselta vasta synnyttäneeltä asiakkaaltani, hänen vauvansa oli jo nyt viiden päivän ikäisenä käynyt läpi suuren vatsaleikkauksen. Pahin oli heillä ohi ja usko tulevaan nyt sellainen kuin sen pitääkin! Kyllä voi olla onnellinen toisen puolesta!

oliko meillä jo jonkinlainen lista jossa oli plussauksiakin...?

Möh, muokkailenkin heti listaa kun häiritsee väärä maakunta!

Lista:

Eemi, 24+24, y 11/07 alkaen, km 11/08, Varsinais-Suomi
Jolly, 33v, y 4/08 alkaen, tyttö 3v, P-Pohjanmaa
Sini, 35 v, y 05/08 alkaen, km 08/08, tyttö 3½ v, Pääkaupunkiseutu
Outik, 26 v, y 01/08 alkaen, Uusimaa
Tinsula, 27+35, y 06/08 alkaen, Varsinais-Suomi
Mneme, 25, y 12/07 alkaen, Häme
Moon Fairy, 22-v + m 29-v, y 05/08 alkaen, Lappi
titak 31v, y 08, km12/04, poika 05, Itä-Suomi
tuiskuli 25v + m 28, y 08, keski-suomi

Oi, onnea Eemille hyvistä ultrauutisista! Synttärionnittelut Sinille myös.

Yhteistyössä