Vuoden rajaa lähestyvät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos onnitteluista ja ihania uutisia Eemillä! :-)

Ei munkaan mies ihan ilman vihjailuja tuota lahjaa keksinyt, jätin tässä pari viikkoa sitten kotona nettiin sivun auki kyseisestä tuotteesta tarkoituksellani. Mitään puhetta siitä ei ollut, mutta erinomaisesti tajuttu vinkki! :-)

Kyllähän meillä oli lista plussanneistakin ja minunkin kohdalle voi nyt päivittää uuden iän...

Lista:

Eemi, 24+24, y 11/07 alkaen, km 11/08, Varsinais-Suomi
Jolly, 33v, y 4/08 alkaen, tyttö 3v, P-Pohjanmaa
Sini, 35 v, y 05/08 alkaen, km 08/08, tyttö 3½ v, Pääkaupunkiseutu
Outik, 26 v, y 01/08 alkaen, Uusimaa
Tinsula, 27+35, y 06/08 alkaen, Varsinais-Suomi
Mneme, 25, y 12/07 alkaen, Häme
Moon Fairy, 22-v + m 29-v, y 05/08 alkaen, Lappi
titak 31v, y 08, km12/04, poika 05, Itä-Suomi
tuiskuli 25v + m 28, y 08, keski-suomi

Plussanneet:

Sini, + testi 2.12.2008, la 11.8.2009
Nilla87 + testi 11.12.2008 la..??
Eemi + testi 28.12. la 7.9.

Synttärionnittelut Sinille ja Eemille onnittelut pienestä sykkeestä!!!

Kaikki teksti on toisella sivulla, joten en muista lukemaani kunnolla. Mut Moon fairylle ja Tuiskulille pahoittelut menkoista. Tuiskulilla on ollut niin lähellä, toisaalta rohkaisevaa, että kova yritys sulla ollut kropassa tulla raskaaksi. Seuraavalla kerralla se sit onnistuu =)).

Jollylle sen verta, että me asutaan rivarissa, iso takapiha kyllä on ja se kaipaisi kyllä ulkonäkökohennuksen. Joka kevät saan valtaisan innostuksen suunnitella pihaa, mut aina se lopahtaa, kun pitäisi jotain alkaa tehdä. Mut josko tänä keväänä/kesänä.

Onkohan se Tinsuli karannut honeymoonille...

Pikkaisen jos tekisi vielä töitä ja sit karkaisi kotia pikku potilaan luokse. Heissan.

Vitsi, pakko varmaan testata vielä loppuviikosta kun tädin vierailu jäi niin lyhyeksi, vain kolme päivää ja veristä vuotoa vain yhtenä. Terkkari ystäväni kehotti vielä testaamaan. En voi mennä nimittäin takuuseen perjantaisesta testistä, täti tulvahti kylään samalla kun testasin ja viskasin testin suoraan roskiin kun selkeää viivaa ei heti tullut. Argh, toivottavasti nyt ei ole liikaa toiveita.

Tinsula tosiaan on tainnut karata muille maille vierahille, kun pitää meitä näin jännityksessä:)Työnteosta ei kyllä tule mitään näin loman jälkeen!!!

Eilen tuli pikkuisen illalla vuotoa, vaaleanpunaista.. no, en kamalan huolissani ole tuosta, koska esikoisestakin tuli juurikin näillä viikoilla myös vuotoa. En kuitenkaan tuon jälkeen voinut olla kokeilematta doppleria, jos vaikka sillä jotakin kuuluisikin ja kuuluihan sillä! Ihana jumputus. Tosin ei ollut niin nopea syke kuin odotin, mutta selvä syke kuitenkin. Ilmeisesti liikkuvainenkin, sillä dopplerin piti olla ihan just oikealla kohdalla tai siitä ei kuulunut mitään, ja välillä äänet katosivat ja sitten piti taas etsiskellä uudelleen lähettyviltä.

Aamulla tuli rusehtavaa vuotoa, ei nyt onneksi paljoa, mutta kuitenkin. Inhottavaa ja ärsyttävää, vaikka jaksankin ainakin vielä sen olevan aivan vaaratonta. Saisi tuo silti loppua välittömästi.

Pää on ollut taas kipeänä.. oikeastaan viimeiset kolme viikkoa on ollut niin, että pää on lähes koko ajan kipeä. Välillä saattaa olla parikin päivää ilman kipua, mutta sitten se taas tulee. :-(

Mutta meni ihan valitukseksi tämä viesti... pöh.

Sini, rv 10+2

...anteeksi tunkeiluni :)...mut ihan pakko oli tullut katsomaan Eemin tilanne - ihanaa sieltä kuului pienen pieni syke!!! Onnittelut...

Toivottelee Myy...."vuoden rajaa lähestyvä"

Sini, saa valittaa kun siltä tuntuu. Ompas kurja kun vuotelee. Toivottavasti se loppuu pian. Onneksi sait doppleriin äänet, kaikki on kuitenkin hyvin! Kuinka pian teidä neuvola ottaa vastaan, jos pitää päästä käymään? Auttaako sulla panadol siihen päänsärkyyn yhtään? Muistelen, että mullakin oli omassa alkuraskaudessa jakso, jolloin pää oli pitkään kipeänä joka päivä, mutta sitten se vaan jäi pois.

Eemiltä en muistanut kysyä, että saitko eilen mitään kuvaa mukaan, jota saa joka toinen minuutti katsella ja ihastella? =D

Heissuli vaan, Myy. Rustailehan useammin, täällä kaivataan lisää keskustelua!

Arvatkaa mitä, kun sanoin silloin, että en tiedä jatkuuko yritys operaation jälkeen ollenkaan, niin taas tuntuu Aika Vahvasti siltä että se jatkuu. Ei sille vaan voi mitään...

huiiii!
onpa taas tapahtunut! Sinille myöhäiset synttäri onnittelut! Ihana lahja ja hyvin järjestetty vihje ;). nyt lähetän käskyn vuodon loppua ^^!
hui ko itellä kävi oikeen kylmät väreet ko ajatteli sitä tunnetta mikä Eemillä ollut ultran jälkeen! ihanaa!
Tinsula saisi kyllä ilmoittaa itsestään ^^ tuolla tavalla pitää jännityksessä :D
Tuiskuli voi kun se olisikin joku ihme välivuoto... kamala näin sanoa mut tietää ainakin et kroppa toimii, mut nyt taas käskytän sen olevankin plussa! (toimiko?)
Jolly ihanaa et jatkuu! ja nyt laitan peukut ja ukkovarpaat ojoon et onnistais!
Kaikki toivottavasti plusssa puuuuuuuhurit kantautuu teille jokaiselle! tanssin teille kaikille tarkotetun vauvatanssin (sovellus sadetanssista) matkalla kohti testin tekoa.... dip-dap-dip-dap jne ja jne---

Vuoto on nyt jatkunut vähäisenä, joka toisen kerran vessakäynnin yhteydessä jotakin tulee, sitten taas ei mitään.

Mietin vielä tuota eilistä doppleria, että sainkohan oikeasti vaavin sydänäänet kuulumaan vai olikohan se vaan esim. joku minun oma valtimo mikä siellä tykytteli? Syke pitäisi kuitenkin olla reilusti yli 100, mutta en saanut lasketuksi niin korkeaa sykettä millään. Oli tosin vähän haasteellista, kun välillä syke katosi. Lisäksi sykkeen pitäisi kuulua sellaisena "ravina", tuo oli kyllä ihan vaan tykytystä. No, oli mitä oli..

Päänsärystä.. Panadol auttaa hetkeksi, mutta vie vaan pahimman terän pois kivusta. Koko ajan tunnen, että päätä särkee. Voisihan tuota Panadolia ottaa sen 6 kpl päivässä, mutta en mä kyllä niin paljoa sitä ole ottanut. En tiedä pitäisikö kokeilla, jos tuollainen heovosannos sitten vaikka auttaisikin.

Meillä ei neuvolassa oikein voida tehdä mitään, jos tulee äkillistä tarvetta. Ohje on, että terveyskeskukseen päivystykseen ja sieltä sitten saa lähetteen sairaalaan. En tiedä voisiko tuo meidän työterveyslääkäri tehdä lähetettä suoraan sairaalaan, jos sellaista kysyisi.. ei tarttisi istua päivystyksessä montaa tuntia. Mutta pitää toivoa, että tarvetta tuollaiselle ei tule.

Mitäs muut, missä luuraatte?

Voi Sini, toivottavasti tuo vuoto on kuitenkin harmitonta. Voitko kokeilla sillä dopplerilla saatko tykytystä kuuluviin jostain ihan muualta verisuonesta? Siis sellaisesta kohdasta, jossa tiedät jonkun valtimon menevän, mutta että siellä ei taatusti asusta ketään maha-asukkia.

Mä oon tässä ihan just lähdössä kotiin, vihdoinkin. Ovistestiä pitäis mennä tekemään. Eilinen antoi tulokseksi haaleita viivoja, mutta tänään on ollut vähän limaa ja kipuilua, joten epäilyttää että onko se ovis just nyt päällä... Sit oltais kyllä taas myöhässä, ei oo tullu kuin kerran hommailtua. Sekin maanantaina jo. Eilen kyllä oli puuhailu "aikataulussa", mutta ilmaantui sitten vieraita illalla, niin jäi sekin väliin. Tänään on "pakko"...

Outik, siis jos tänään saat ovistestiin vahvemman viivan, niin eikös silloin ole pari seuraavaa vuorokautta otollista aikaa eli ette siis olisi myöhässä ollenkaan... näin olen ymmärtänyt.

Sinillä kurjaa vuotoa. Mut jos sulla on esikoisestakin ollut niin, kaikkihan on varmasti ihan hyvin. Ja kun ultrassa on pikkuisen sydänkin pamppailut. Nuo sun dopplerin äänet kyllä kuulostaa sun omalta pulssilta (tai miks sitä nyt sanotaankin). Monillahan ei noilla viikoilla dopplerilla saada vauvan sydämen ääniä kuuluviin, joten jos niit et laitteella saa kuuluviin, niin älä sitä säikähdä.
Tuo päänsärky kuulostaa kurjalta.

Nyt ei ehdi muuta, pitää lähteä palaveriin, joten moikka...

No Myyn rohkaisemana minäkin vilkutan taustalta ja samalla tunnustan käyväni päivittäin lukemassa ketjuanne. Tuolla ihan ketjunne alussa taisin jonkun pätkän kirjoittaakin, joten en ihan uusi tulokas ole...

Sinin vauvalle lähetän rumpusetin että voi paukuttaa äipän dopleriin kunnon ravit. Mielestäni tuo päänsärky on niin selvä raskausoire, etten sinuna huolestuisi turhasta. Tsemppiä!

Ja Eemin uutiset kuulostaa kyllä niiiiiiin ihanille ja toivoa herättäville.. Kyllä me muutkin vielä se koetaan! <3

Onpa tullut hirmuisesti tekstiä, nyt saattaa kommentit mennä jonkun kohdalta ohi jos en muista! Myylle ja Vilukisulle kumminkin vilkutukset: joo, mä oon ihan onnessani täällä, mutta yritän olla nuolaisematta ennen kuin tipahtaa (tjs). Jolly: sain mä sieltä ne pari kuvaa, mutta eihän niissä näy kuin se valkoinen "möykky": toisessa kuvassa sydämen kohdalla näkyy se välke, eli valkoinen pilkku, toisen kohdalla ei - todistelin sitten miehelle, että "tuossa se just sykki!" ;)

Sini: todella ikävää tuo tuhruttelu. Soittele nyt kumminkin sinne neuvolaan, josko pääsisit ultraan vuodon takia. Senhän takia niitä tehdään muillakin viikoilla, että jos on vuotoa tai muuta poikkeavaa... Ja etenkin, jos taustalla keskenmeno, niin luulisi että ymmärtäisivät hädän. Tuosta dopplerista en kyllä osaa sanoa mitään, enpä ole minkään sikiön sydänääniä (vielä) päässyt kuulemaan.

Tuiskuli, toivottavasti tuo olis ollut vaan jotain välivuotoa, ja testiin tulisi se vahvempi plussa! No, kerrothan kun testaat... peukut on tanassa. Samoin kuin Outikille, että se ovistesti olisi positiivinen. Titakia mukailen, eli ovistestin positiivisuudesta ovulaatio tapahtuu 24-48 h sisään - ei ole myöhäistä! :)

Mneme nyt sitten tanssahtelee siellä oikein kunnon plussatanssin! Ja hyvä Jolly, ettei haaveista ole luovuttu - oon ihan varma, että se vielä toteutuu.

Mutta nyt täytyy mennä syömään, nälkä on hirrrrmuinen...

Mulla on jokatapauksessa ultra ensi tiistaina, joten jos ei tämä "vuoto" tämän kummemmaksi muutu, niin odottelen tuonne asti. Mutta siis edelleen tuhruttelee.. eilen tuli kerran ihan kirkastakin pikkuisen, mutta sen jälkeen taas vaan pientä tuhrua. Jos tämä on kesken menossa, niin ei siihen mikään auta. Kyllä sen ehtii sitten ensi tiistainakin todeta. Mutta siis ainakaan vielä ei vuoto ole sitä luokkaa, että kyseessä olisi km, sillä sen vuodon kyllä tunnistan, valitettavasti..

Mutta hei, se on sitten taas perjantai! :-)

Huomenia! Se on tosiaan perjantai :) Onneksi, onkin ollu aika työntäyteinen viikko.

Ovistesti näytti eilen vielä haaleampia viivoja kuin keskiviikkona... Et en tiedä. Ehkä se ovis on tulossa vasta viikonloppuna ("normaalin" kierron mukaan niin pitäis ollakin), mut ne eiliset oireet, vähäiset kylläkin, vaan pisti epäilemään et oisko taas tulossa lyhyt kierto. No, eilen pistettiin pikkukavereita uimaan kuitenkin ;) Täytyy vaan jatkaa testailua viikonlopun yli.

Peukkuja pystyyn että Sinin vuoto ei tuosta pahene ja ultrassa näkyy sitten taas hyvin voiva sikiö.

Minä Sini lueskelin päiväkirjaani, jota kirjoitin kun poikaani odotin ja mulla oli siellä kanssa alussa just tuollaista tuhrutteluvuotoa, mut kaikki oli kuitenkin ihan ok.
Jännä et en ollenkaan muista tuota tuhruttelua, oli ihan yllätys lukiessani.

Eemi, kannattaa kaikista ultrakuvista ottaa kopiot, sillä ne u.kuvat ajan saatossa menettää värinsä jne. Eli jos vaikka saat ne jossain skannattua jne... On se muuten ihmeellistä tämä elämä... ajatella miten siitä pienestä "möykystä" muotoutuu ihminen =).

ja taas sorvin ääreen...

En sitten niin millään, en niin millään, en tosiaan niin millään jaksaisi enää olla töissä. Eikö mitenkään saisi tätä viimeistä tuntia menemään vähän vauhdikkaammin eteenpäin?

No sanoppas muuta Sini. Ei huvittais yhtään. Vaikka mulla ois ihan kivaa työtäkin tossa odottamassa. Tai no, en mä tiedä onko se työ nyt niin kivaa, mutta sitten kun se ois tehty, niin sitten ainakin ois kiva ajatella että onpahan nyt sekin tehty pois alta :) Noh, enää 45 minsaa jäljellä...

Höpötelkää nyt joku jotakin täälläkin :)

Jokohan se Tinsula ens viikolla palais tänne, jos on ollu jossain matkoilla tän viikon...?

No onneks en ole ainoa, jolla tekee mieli lähteä kälppimään, taidan oikeasti liukua jo puolelta kotiin.
Mulla on tiedossa illalla naisten sauna. Yksi entinen työkaveri täyttää pyöreitä, enkä ole häntä vähään aikaan nähnyt, joten toivottavasti on hauska ilta tiedossa. Onpa onneksi muitakin hyviä tuttavia osallistujat, ja kaikki muutkin ainakin puolituttuja. Taidanpas varata saunareppuun muutaman hyvän siiderin ;) ...mutta ei liikaa, aamulla on äiteellä taas "työvuoro" alkaen viimeistään 7.30

Hauskaa iltaa (ja viikonloppua) kaikille! Toivottavasti kaikilla on vapaata kun se tekee niin gutaa!

Heh, täällä on ollut oikein tylsän perjantai-iltapäivän tappajaiset näemmä. ;) Mä harvemmin kerkiän tuolla uudessa duunissa päivisin omille asioille nettiin, joten mä palailen näin kotiuduttuani.

Sini, toivottavasti tosiaan vuoto pysyy vähäisenä tuhrutteluna vain. Mutta muuta ei auta kuin odottaa...

Huomenna tulee sitten 7 viikkoa täyteen! Ei siitä vieläkään oikein kunnolla uskalla iloita, mutta hienolta se silti tuntuu. :) Viikonloppuja!

Heh, täällä on ollut oikein tylsän perjantai-iltapäivän tappajaiset näemmä. ;) Mä harvemmin kerkiän tuolla uudessa duunissa päivisin omille asioille nettiin, joten mä palailen näin kotiuduttuani.

Sini, toivottavasti tosiaan vuoto pysyy vähäisenä tuhrutteluna vain. Mutta muuta ei auta kuin odottaa...

Huomenna tulee sitten 7 viikkoa täyteen! Ei siitä vieläkään oikein kunnolla uskalla iloita, mutta hienolta se silti tuntuu. :) Viikonloppuja!

Se on taas maanantai, ikävä kyllä. Viikon tylsin päivä... Mitenkäs teidän viikonloppu sujui?

Miten se Sinin vuoto, onko pysynyt vähäisenä/loppunut? Toivottavasti!

Omaa napaa sen verran että kunnon plussaovistestit tuli tehtyä la ja su, mutta mitään oviskipuja ei ole tuntunut. En sitten tiedä menikö se jo vai onko ehkä tänään. Katsellaan... Mut jos se ovis on nyt (ollut) näinä päivinä, niin sitä "normaalia" suunnilleen 25 pv kiertoa oltais menossa ja ihan kuun lopussa ois sitten jännät paikat.

Jees, vuotoa ei enää la eikä su tullut, toivottavasti ei nyt enää tulekaan. Tänään tosin on alavatsaa vähän nippaillut, mutta ei mitenkään vakavasti.

Viikonloppuna vaan siivottiin ja siivottiin. Tytön huone oli kamalassa kunnossa ja kuurattiin sitten se lattiasta kattoon, menikin sitten koko eilinen päivä, mutta kyllä nyt kiiltää! :-)

Huomenna sitten se ultra. Onneksi on heti aamusta, niin ei tarvitse koko päivää ensin jännittää... olisin muuten nyt aloittanut äitiysloman, jos asiat olisivat menneet toisin. Mieheni totesi tuohon, että ei tuollaista parane miettiä ja oikeassahan hän siinä on.

Ei muuta kuin mukavaa viikkoa kaikille!

Voi jaska... Saanko purkaa tänne ärsytystäni, kun en tiedä mihin muuallekaan nyt purkaisin?

Mies sai aamulla tietää että lomautukset uhkaa :/ Todennäköisesti toteutetaan kaikkien työpäivää lyhentämällä. Eka kun laskin jäljelle jäävää palkkaa, niin totesin että konkurssissa ollaan. Mut ehkä tuo soviteltu (tai mikä lie) päiväraha auttaa sen verran että ettei ne tulot nyt ihan romahda... Ärsyttää silti. Piti yrittää säästää nyt tiukasti joitakin kuukausia, että jos mies alkais yrittäjäks, niin olis edes jotain rahaa sit ekojen kuukausien ajaks. Noh, säästä tässä nyt sitten :( Voi että ottaa päähän, vaikkei oma työpaikka vaakalaudalla olekaan... Miehellä varmaan vielä apeammat tunnelmat, niin pitäis jotenkin "piristyä" itse, ettei sitten pahenna miehen mielialaa illalla vielä entisestään.

Miten tähän kuvioon nyt vielä vauvanyritys mahtuu mukaan?

Kertokaa nyt jotain mukavaa...

Missähän se Tinsula luuraa?

Yhteistyössä