VIILAAJAT 34

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
..Voi älytön näitä!!! ;D
Oon tässä aikani nauranu ääneen, yksikseni...
Linkki siis tuolta plussanneiden puolelta ;)

miehen kommentti esikoisen synnyttyä:
"sehän on kuin smurffi!" esikoinen oli aika sininen ennenkuin sitten tokeni siitä.

äitiysvalmennuksesta kerrottiin seuraava juttu: pari oli mennyt synnyttämään esikoista. mies oli ohjattu isien pukuhuoneeseen ja käsketty vaihtamaan vaatteet ja laittamaan sairaalan tohvelit jalkaan. isä tuli sitten takaisin synnytyssaliin hiihtäen omituisesti pitkin käytävää. vaatteet olivat menneet oikein päälle mutta jalkoihin mies oli laittanut ne pahviset kaarimaljat :) kun kätilö ja äiti olivat naurultaan saaneet huomautetuksi asiasta mies oli ollut tosi helpottunut ja vastannut: no jo mä ihmettelinkin, että on aika huonot tossut..."

..Että semmosta :)

Kiitos linkistä Minsku! :D

Kuulostaa oikein kivalle ja miellyttävälle!! :)
Jos iho ei ala paranemaan, niin tota vois kyllä kokeilla, pitäähän
sitä ihoa muutenkin helliä!
Reissussa iho oli parempi, koska sai aurinkoa niin reilusti, mutta
nyt taas paluu arkeen.. :(

Nella, aloita sitten varovaisesti tuon Minskun ehdottaman ihonpuhdistuksen kanssa, eli katso ensin miten sun iho siihen reagoi ennenkuin ostat kovin montaa kertaa. Mä nimittäin kokeilin sitä kerran, ja oli samalla ensimmäinen ja viimeinen kerta, mun iholle se nimittäin ei sopinut ollenkaan, kosmetologi kyllä kehui hoidon aikana että iho käyttäytyy just niinkuin pitääkin ja huokoset puhdistuu, mutta voi jestas mitä tapahtui sen jälkeen, iho meni niin tukkoon ja tuli niin täyteen paukamia, että kesti useamman viikon, että tasoittui normaaliksi. Mulla siis pintakuiva sekaiho, joten voi olla että tuo pintakuivuus ei ollut hyvä juttu tuon hoidon onnistumisen kannalta.

Mun kaveri ihmetteli myös kun iho meni tosi huonoon kuntoon kun lopetti pillerit, kitui aikansa ja meni sitten lääkääriin, diagnoosina ruusufinni... Eli jos tosi pahaksi heittäytyy niin kannattaa mennä lääkäriin, onhan niillä jotain troppeja vaikka raskautta yrittäisikin. Ja paikallisesti ainakin mulla on auttanut kortisoni, ja sitähän voi käyttää myös raskauden ja imetyksen aikana, niin ei varmaan hirveän pahaksi ole raskautta yrittävälle. Ne muut sivuvaikutukset on sitten erikseen, mutta mulla ainakin riittää jos kahtena yönä laittaa, niin ei sinä aikana vielä varmaan hirveästi vahinkoa ehdi tapahtua.

Sentään yksi hyvä puoli siinä että joudun syömään pillereitä leikkaukseen asti, iho on taas niin hyvä ja hiukset ei rasvotu millään, pillereiden lopettamisen jälkeen sai hiukset pestä päivittäin... mitään muuta hyvää tässä tilanteessa ei sitten olekaan. Mutta nyt on jo elokuu, ja mun ja Minervan leikkauskuukausi!

Niin joo ja tervetuloa Haikkikselle! Ja koskakohan mä olen viimeksi kirjoittanut... en muista olenko ehtinyt vielä onnitella plussanneita, jos en niin myöhästyneet onnittelut jos vielä tällä puolella käytte lueskelemassa.

Caktus, laskee vielä viikkoja leikkaukseen, kohta tulee aamukampa käyttöön ja laskenta siirtyy päivätasolle

Caktus voi ei ne leikkaukset! Nyt alkaa hirvittää, oon jotenkin lakassut sen vaan maton alle, uskaltamatta ajatella asiaa. Toivottavasti menee molemmilla hyvin ilman mitään suuria yllätyksiä. Täällä vielä 27 yötä odotusta.

Tosta hoidosta vielä, itsellänikin on pintakuiva sekaiho. Hoidon jälkeen vielä jonkin aikaa puskee talia ihon läpi, joka aiheuttaa niitä Caktuksen mainitsemia palluroita (uskon näin). Kun ostaa oikeat tuotteet noilta välttyy aika pitkälti, pelkkään hoidossa käynti on rahojen heittämistä hukkaan.

minsku

Kaunis kiitos myös Caktukselle :)

Tottahan se varmasti on että kokemuksia samoista hoidoista on yhtä monta erilaista kuin on kokeilijaakin!
Mielestäni mun iho on aika normaali,ei mitenkään kuiva..
Käytän apteekin perusrasvoja ja olen ne hyviksi kokenut!!
Kun oon kasvojen puhdistuksessa käynyt, niin kosmetologi on aina kehunut mun ihoa hyväksi, tokihan siinä epäpuhtauksia on muttei näppyjä suuremmalti!!
Toivottavasti tää menis nyt ohi...

Voi että, teillä (Minsku&Caktus) leikkaus lähestyy..
Siihenkin pidän kovasti peukkuja teille!!

Plussatuulia kaikille..

minerva ja cactus, saanko udella, mihin leikkaukseen olette menossa?

Harmittavasti viikonloppuna on häät, joten petihommat jää kokonaan lauantai-päivältä kun lähden valmistelemaan häitä jo perjantaina ja tulen kotiin sunnuntaina kun paikat on siivottu. Mieheni tulee juhliin vasta lauantaina ja lähtee yöllä sieltä sitten kotiin päin ajelemaan, joten toivotaan että tärppipäivä eí ole parhaimmillaan la. onneksi kait siittiöt elävät muutaman vuorokauden, että jos sillä sitten la yli päästään. vapaat alkoi tänään, mitähän sitä keksisi muuta kuin sohvalla makailua ja tietty ne häät nyt rajoittaa jonkin verran.. no mutta kaikille vain terveisiä ja kiitos mahtavasta vastaanottamisesta. :)

Mä täällä vielä jatkuvaan häiriköin, sori. :D
Mulla räjähti kans naama ihan käsiin, kun lopetin pillerit, vaikkei mulla ole edes teinivuosina juuri ollut finnejä. Kokeilin kaikkea clearasilista perusvoiteisiin, kunnes löysin avun lumenen kasvovedestä (sinisessä pullossa) ja lakkakosteusvoiteesta... tiedä sitten, yksilöllisiä nuo jutut varmaan on.
Täällä ei mitään uutta, pelko persiissä odotan, että pääsisi vähän pidemmille viikoille... Kahden viikon päästä olisi ultra, jossa nähdään onko vauva päässyt kohtuun asti vai jumahtanut jonnekin matkan varrelle... ... :/

Inkku, rv5+0

inkku, tuntuiko sinusta mitenkään erilaiselta sinä kiertona kun tulit raskaaksi? tai siis että tiesitkö sen tavallaan jo silloin kuin teit raskaustestin? minulle tuli vain sellainen olo äsken että olisikohan nyt jotain outoa minussa.. saatan vain kuvitella kun olen niin sitä vauvaa toivonut, mutta ajattelin nyt vain kysyä miltä sinusta tuntui?

Kyllä tiesin jo ennen testiä. Mulla oli ihan ihmeellinen olo, korvissa humisi, ajatus pätki ihan kympillä ja sain ihmeellisiä haavanlehtivapinakohtauksia ja hikoilupuuskia. Jopa mies heräsi yhtenä yönä siihen kun tärisin niin paljon! Töissä ihmettelin ääneen useille, mikä ihme mua vaivaa, kun "ei oo normaali kipeä olo", mutta olin ihan kuollut. Kävin työteveydessä, mutta kun tulehdusarvo oli normaali, niin arvasin mistä on kyse... :D Sittenpä menin tekemään testin iltapissasta salaa mieheltä. :)
Oli kyllä oikeasti semmoinen olo, että sitä ei voi pelkällä mielikuvituksella saada aikaiseksi. Peukkuja sun puolesta! :)

Päivitys listaan, tämä on taas puhdas arvaus... Tänään siis kp1. Ja Haikkikselle tervetulotoivotukset!

26.7. jossukka81
5.8. (su) Joppuli
10.-12.8. (pe-su) Fanny
13.8 (ma) pikkumyy27
15.8 (ke) Nella26 ??
20.8. (ma) Minerva
20.8. (ma) Haikkis
8.9. (la) Aava80

Heippa taas ja tervetuloa Haikkikselle. Omassa navassa ei mitään ihmeellistä,kp 1/28 menossa. Tapasin eilen odottavan kaverini ja kyllä taas kateus nosti päätään , että kunpa olisin itsekin jo siinä tilassa. ...keleen ukko kun hannaa vastaan =(
Onneksi ulkona on niiiiiin mahtavat lomailukelit, että mielikin kirkastuu ihan itsellään.
Hyvät viikonloput kaikille!!!

Heippa taas...

Lähdin tuossa aamulla sauvakävelylenkille kaverin kanssa ja noin puolen tunnin jälkeen muhun iski ihan sairas kuvotus ja pahaolo... aattelin vaan mielessäni et mikäköhän pöpö tää nyt sitten on. No kotiin asti selvittiin ja päätin sitten tehdä raskaustestin.... sehän näytti plussaa... siis plussaa, olin matkalla suihkuun kun rupes plussaa näyttämään ja lopulta pyörin alasti pitkin huushollia ja ihmettelin et mitä tää nyt sitten. Onpa kummallinen fiilis, en usko todeksi, paitsi et pahaolo jatkuu... Kummallinen etoaminen, mulla siis taitaa olla nyt rv4+0 niinkös se menee, se laskeminen...Oon ihan sekaisin....

Lisää myöhemmin, kun ajatukset selviää...
Joppuli

Plussatuulet siis puhaltavat täällä edelleen, toivottavasti eivät ihan äkkiä tyynnykään! Valtavan paljon onnea Joppuli! Aivan ihanaa! :-) Kyllä me ollaan suakin jo niin kauan tuolle toiselle puolelle odoteltu…

Ilona & Ipana rv 28

NO MUTTA JOPPULI!!!!! :D

Tosi mahtava juttu, ONNEA KOVASTI!!! :)

Täällähän on kauhee tohina, toivottavasti myötätuulet plussapuolelle jatkuvat
edelleen!! :)
Hieno juttu, nyt pidetään peukkuja ja tarrasukkia läjäpäin :)

-Nella-

Pitää jatkaa vielä, kun niin innostuin tuosta uutisesta!!
Kyllä kesä tekee ihmiselle hyvää ilmeisesti, taitaa mieli virkistyä. ;) Huhtikuun junassa alkaa tätä vauhtia olla ahdasta, mut kyllä me voidaan vähän tiivistää, niin te muutkin mahdutte! :D
Toivottavasti Joppuli et saa megapahoinvointia, syö tiheästi, se auttaa kummasti. Mulla ei oo pahoinvointia ollut sen jälkeen kun plussan sain ja älysin ruveta syömään paremmin.

-Inkku-

ONNEA JOPPULI! Osui se plussatuuli sitten vihdoinkin teillekin asti. Todella upeeta!

Haikkis: ollaan Minervan kanssa molemmat menossa laparoskopiaan, ja Minervalle tehtiin vielä jokin muukin, mikä se kauhea nimi olikaan...hy..jotakin, hysteroskopia? Tekevät siis Minskusta hysteerisen, hahhah, olenpa mä taas ylihauska.

Iik, mulla alle 20 yötä enää! Sain jo kirjalliset ohjeet mitä pitää syödä ja mitä pitää juoda ennen leikkausta ja että napa pitää puhdistaa hyvin. Mä oon tähän asti ollut suht lungina, että joo, leikkaus sinä päivänä, mutta nyt kun ne paperit tuli niin koko juttu jotenkin konkretisoitui.. no, yritän tunkea sitä taka-alalle vielä loppuloman ajaksi, varsinkin kun kelit näyttäis parantuvan kivasti vikalle lomaviikolle :-)

Vielä kerran onnittelut Joppulille!

Caktus

Tuli tuosta Caktuksen navan puhdistamisesta mieleen kun harjottelimme koulussa leikkaussalissa tehtävää pesua kun opettaja sano että on tullu navoista sellasia nappeja (Ollu likaa niin paljon että on kovettunu pohjalle "napiksi") puhdistettua kun on potilas tullut leikkaukseen, että muista caktus puhdistaa hyvin sitten.

Oon kyllä ollu niin hajamielinen täällä.

Puhalteln plussa tuulia teille kaikille tänne... puuuuuuhhh dbdbdbdbdb

Prinressa rv 5+1

minerva ja caktus; tsemppiä' sitten leikkaukseen ja kaikki menee varmasti hyvin. '

Mulla ovistikut näytti tänään vasta kahta viivaa.. että nyt sitten hommiin ja toivotaan parasta..