VIILAAJAT 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkumyy27

Vieras
ESITTELYLISTA:

Minerva77 30/28,y08/06 Hki
Fanny77 30/33,y06/06,km 9/06 Hki
Pikkumyy27 27/29, Yritystä 2/07, Pirkanmaa
Caktus 32/30, yritystä 11/06, Uusimaa
Aava80 27/28, yritystä 1/07, Helsinki
Nella26, 26/45, y05/07, Pohjois-Pohjanmaa
jossukka81 26/28, y01/07, Uusimaa
Haikkis 24/24 y08/06 kymenlaakso

To-be-viilaajat:
Siiseliini 28/29, yritys alkaa 01/08, Varsinais-Suomi

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:
Aikku (syntynyt tyttö 10.6.-07)
Monsku 23.7.2007
Mymmeli
Joanna 5.8.2007
Ewa 24.8.2007
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu 24.10
Ilona 27.10.2007
Hema
Minja
Elviira
Inkku
Prinressa
Joppuli

Joo,varokaa poskaria-se on katala tauti,nim.liikaa kokemusta!Mulla onneksi tuntuu nyt hellittävän,enää 37C,joka näin oviksen jälkeen suht normaali.Huomenna töihin :-)

Fanny

Miehen olisi kyllä parempi olla iskussa tässä kierrossa, muuten tulee tupenrapinat! ;) Kiva että Fanny on tervehtymään päin. Ja kiitokset (jos nyt niin voi sanoa?) harmitteluista Caktukselle ja Nellallekin.

Noudatin teidän neuvoja ja shoppasin oikein kiukulla. Melkoinen lasku tuli, mutta ostin mm. uuden villakangastakin, sellaisen mallin, joka menee vähän isommankin masun kanssa talvella. :) Ja puntitkin saivat salilla kyytiä oikein kunnolla, toivottavasti flunssa ei nyt taas palaa. Mutta tekipä hyvää, pännii taas paljon vähemmän.

Pikkumyy, minä näen ihan samanlaisia unia! Ja aina se vauva on tyttö. Mopo lähti vauvatavaran suhteen käsistä jo tuossa joku aika sitten kun ystäväni sai lapsen, mitenköhän käy kun itse plussaa...? :O

Olettepas kirjoittaneet aktiivisesti!

Aavalle pahoittelut typerästä tädistä!
Itse ainakin tykästyin niihin Cb digitesteihin, kyllähän ne aika arvokkaita ovat ainakin jos niillä pitää ihan tosissaan sitä ovista metsästää.
Mun mieskin on oppinut ton "shoppailu parantaa mieltä"-jutun. Joskun kun oikein masentaa niin se ehdottaa että mennäänkö kaupungille hän ostaa sulle jotain kivaa.

Jännää, huomenna Fannyn lääkäri. Toivotaan että sieltäkin tulee postiivisia tuloksia.

Pikkumyylle ja kaikille muillekin ontelo-oireisille suosittelen edelleenkin sitä sarvikuonoa. Ei tarvitse syödä antibiootteja, eikä se ole edes epämiellyttävää, vaikka kuulostaakin kummalliselta.
Pikaista paranemista kaikille nuhanenille.

Työmatkoihin upposi tänään aikaa melkein tunti yhteensä (normaalisti n. 20), kävelen siis. Tunsin aamulla itseni etanaksi, kun tepastelin sateessa ja ihmiset melkein juoksivat ohi.
Otin ihan rauhassa, lähdin kotiinkin pikkasen etuajassa. Kotiin tultua on ollut vuotoa???? miten sitä nyt vasta tulee vai mitä ihmettä.

Minsku möhömaha

Hyvä Aava!! mä vähän komppasin sua ja kävin myös shoppailemassa kun mies oli hammaslääkärissä, tunnissa sain ostettua kolmet kengät, farkut, pari paitaa ja kauhean läjän tarpeellisia "kylpyhuonejuttuja" kuten shampoita, hammastahnaa jnejne.

Minsku, mullakin se vuoto alkoi vasta muutaman päivän kuluttua, eikä loppua näy vieläkään... ehkä vähän rupee jo kypsyttämään että meinaako tää loppua ollenkaan. Ei nyt mitenkään runsasta ole, mutta ihan selkeästi veristä vuotoa.

Sarvikuono muuten on ihan oikeasti loistava, ei Minsku sitä turhaan kehu. Eka kerta voi olla vähän vaikea (mutta eikös eka kerta aina ole, HAHHAH), mutta kun siihen oppii niin helpottaa huikeasti tukkosta kärsää.

Yritin tänään farkkuja jalkaan ekaa kertaa operaation jälkeen, ei hyvä juttu, niinkuin ei mitkään muutkaan housut mitkä vaan vähääkään osuu navan lähelle. Mutta kun ei verkkareissa voi joka paikkaan mennä. Maha ei tosiaan ole enää kipeä, ainoastaan napa on ihan huippuarka.

Caktus, toinen möhömaha

Pakkokertoa vielä...
Yleensä pukeudun töihin aika tyköistuviin vaatteisiin.
Tänään menin sitten menin lantiomallisissa lököpellavahousuissa ja miehen xxl-kokoisessa hupparissa ja ilman mekkiä. Hauskan näköisiä ilmeitä oli :)

Tämmösen löysin tuolta Lapsettomuus-puolelta:
copy-pastetusta:
tuosta ruokavaliosta viela piti sanomani, etta aivan uuden tutkimuksen mukaan ne naiset, jotka soivat paivassa vahintaan yhden annoksen taysrasvamaitotuotteita ovuloivat paljon paremmin verrattuna verrokkiryhmaan, joka kaytti vain kevyt/rasvattomia tuotteita. Taa tutkimus on tehty taalla jenkeissa yhdessa arvostetuimmassa yliopistossa, joten uskoa kannattaa. Kaloreita siita tietenkin tulee enemman, joten niita pitaa sit rajottaa muualta ruokavaliosta. mutta mun mielesta oli uskomatonta huomata miten paljon sen rasvaisen maitotuotteen nauttiminen paransi hedelmallisyytta. Tutkijat uskovat, etta juuri siina rasvassa on jotakin tarkeaa aminohappoa, joka edesauttaa ovulaatiota.
copy-pastetus loppu

Eli tytöt, nyt sitten syömään kermajäätelöä. kermajuustoja, oikeeta voita ja punasta maitoa :)

Noniin, tänään siis kermasuklaajätskiä iltapalaksi! Ihan vaan hedelmällisyyden turvaamiseksi. ;)

Mitenköhän onnistuisin opettamaan miehelle tuon Minskun miehen "ostan sulle jotain kivaa" -jutun? Kuulostaa toimivalta. Ja Caktushan sen sanoi mitä minulta vielä eilisen kierroksen jälkeen puuttuu, kenkiä!

Oletteko muuten kertoneet noista leikkauksistanne mitään töissä?

pikkumyy27
VIILAAJAT 37
ESITTELYLISTA:

To-be-viilaajat:

Monsku 23.7.2007
Mymmeli
Joanna 5.8.2007
Ewa 24.8.2007
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu 24.10
Ilona 27.10.2007
Hema
Minja
Elviira
Inkku
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli

Aava, mun leikkauksesta tietää kaksi henkilö töissä, tai siis tietää todellisen syyn, pomo tietää että olin jossain leikkauksessa ja neljäs henkilö tietää että jotain vatsaan liittyvää, muilla ei ole käsitystä, tai siis minä en ole kertonut, kaipa tähän mennessä on jo tiedossa jotain kun kerran olen näin pitkään saikulla, mutta sen tiedän että ne kaksi jotka tietävät todellisen syyn eivät taatusti kerro sitä eteenpäin, joten muut sitten voivat arvuutella että mitä on leikattu. Eipä se niille kuulu :)

Hitsi, eilen illalla se isoin noista mun tähystysreiistä sanoi naps, yks tikki keskeltä aukes ja haava levähti iloisesti. En oikein osaa päättää mitä pitäis tehdä, kun kuitenkin sanottiin että tikit sulaa itsestään kahden viikon kuluessa ja sehän on melkein mennyt, joten ei sitä varmasti kukaan enää ompelemaan ala, mutta selkeästi ei ole vielä parantunut, kun niin paljon aukes. Mulla yleensäkin kestää tosi kauan parantua esim. luomen poiston jälkeiset haavat. Teippasin sen nyt kuituteipillä ja ostan huomenna apteekista perhoslaastareita kun muutenkin olen menossa. Oisko meidän terveydenhuollon ammattilaisilla jotain vinkkiä? Tai kommenttia kumpi on parempi, kuituteippi vai sellainen post-op lappu jossa siis haavatyyny ja ympärillä teippi? Mä järkeilin että kuituteippi hengittää paremmin...

Mites Minskulla sujuu töissä? Verkkarit jalassa tänään :)?

Entäs meidän sairastelijat, joko rupeaa olo kohenemaan?

Caktus

VIILAAJAT 37
ESITTELYLISTA:

To-be-viilaajat:

Monsku (syntynyt tyttö 28.7.-07)
Mymmeli
Joanna (syntynyt poika 2.8.-07)
Ewa 24.8.2007
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu 24.10
Ilona 27.10.2007
Hema
Minja
Elviira
Inkku
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli

Auts, toivottavasti cacktuksen haava paranee tikkien repeilystä huolimatta... Musta ei kyllä ois hoitoalalle, teki aika pahaa kun oli kattomassa kun meiän toinen koira kastroitiin joku vuos sitten...huhhuh...Hatunnosto kaikille hoitajille!

Olo ei oo paljon eilistä parempi, mut sain viime yönä kuitenkin ekaa kertaa viikkoon nukuttua joten kuten, eli kai ne lääkkeet jotain vaikuttaa... Ja äsken annoin itelleni hemmotteluluvan ja kävin ostamassa suklaata ja kaikki maholliset vauva- ja odotuslehdet... Tää päivä meneekin sit varmaan mukavasti haaveillessa :)

Tätä sohvaperunaa harmittaa muuten taas kovasti, 70´s show alkoi näkyä joka päivä (?) 18.30... Eli semmoseen aikaan et töissä ollessa en oikeen koskaan sitä nää... Pöh! Varmaan pakko alkaa jo nyt ettiä sitä tallentavaa digiboxia, vaikka meinattiin olla järkeviä ja oottaa jos tulis joulun alla vaikka jotain parempia tarjouksia tms. kun ei oo mikään pakkohankinta...

Ihana kuulla et Prinressalla ja nöpöllä on kaikki hyvin :) Ja laskettu aikakin on mukavasti ennen kesän alkua...Musta ois kans ihana jos nyt plussais, niin vauva syntyis toúkokuussa ja sit oiskin aika mukava kesä edessä... Vaikka toisaalta aivan sama millon se vauva syntyis.kunhan nyt vaan tulis raskaaksi...

Minskulle työniloa ja jaksamista! Kovin kuulosti lyhyeltä toi sun sairasloma... Ja kaikille muille kanssa reipasta mieltä!

Pikkumyy, tallentava digiboksi on ihana :-) Me ostettiin sellainen tuossa kesällä ja sinne on niin helppo ohjelmoida kaikki mikä vähääkään kiinnostaa. Ja kun sinne saa ohjelmoitua myös niin että se tallentaa tietyn ohjelman aina, eli jos jokin tulee kerran viikossa niin se tallentaa sen joka viikko, tai just toi 70's show, sen saa tallennettua päivittäin ilman että tarvii jokaista päivää erikseen ohjelmoida. Mahtava laite :-)

Kannattaa muuten sitten kun olette ostamassa todellakin verrata hintoja, käyttää joko vertaa.fi tai MBNetin hintaseurantaa, niissä on yllättävän isoja eroja hinnoissa saman vekottimen kohdalla riippuen ostopaikasta. Me päädyttiin tilaamaan netistä, sellaisesta kaupasta jolla on kyllä myös myymälöitä, mutta netistä tilattuna se oli halvempi kuin myymälästä ostettuna.

Caktus, digiboksin pauloissa

Minustakin on tullut tallentavadigiboksifani! Erityisesti nyt kun oli pitkään kipeänä se oli ihana. Meillä on leffakanavat ilmaiskäytössä vielä tämän kuun ja ollaan nauhoiteltu boksi täyteen kaikkea kivaa. Saikulla fiilistelin mm. lapsuusaikojen suosikkileffani Tytöt vaan bailaavat. Helou 80's! :D Mutta ei tuo suklaa+lehtipinkkakaan kuulosta huonolta tavalta sairastaa. Paranemisia!

Caktuksen kehoituksesta mä varmaan rupean syömään sitten kermaviiliä :) Maitotuotteet ei oikein oo mun makuun, juustoa kyllä syön ja jätskiä.
Ekaluokkalaisena olin ihan omia aikojani päättänyt lopettaa maidon juonnin (äitikään ei juonut) ja sen jälkeen en siihen ole koskenut.

Mä olen kertonut vain yhdelle töissä, mitä mulle oikeesti tehtiin. Muut tietää vaan että olen ollut leikkauksessa, uteluja on vähän tullut, mutta niistä on selvitty. Olen tehnyt vähän lyhyempiä päiviä. Tuolilla kun istuu "rötkötys asento" vatsa mahd. suorana, niin selkä alkaa olla aika poikki jo iltapäivällä, että kävelimen kotiin on jo vähän tuskaista.

Voi ei Caktus, pitäskö sun kuitenkin pirauttaa sinne naikkarille? Toisaalta ei kai se enää "ota kiinni" vaikka sitä kursittaisiinkin?

Pikkymyy on jotenkin ihailtavan rohkea ja toiveikas kun uskaltaa lehtiäkin ostaa...
Tallentava digiboksi on ihan must! Me ostettiin jo vuosi sitten, nyt oikeestaan vasta keväällä on hokasin että sitä voi käyttääkkin :) helppoa ja nopeeta.

Fannylta odotetaan kuulumisia!

m

No pitipäs sattua että jääkaapissa odottaa litra ehtaa täysmaitoa ja tarkoitus olis keitellä riisipuuroa kun mies tulee kotiin! :) Mäkin luin jostain että nuo light-tuotteet ei olis hyväksi jos haaveilee raskaudesta..Mutta kymästä, rasvattomasta maidosta en luovu!! :D

Tohon digiasiaan sen verran, että meillä on pari digiboxia, ihan perustavallisia korttipaikalla varustettuja, ja niillä ollaan tähän asti pärjätty, mutta nyt kun syksy taas tulee,sarjat alkaa pyörimään ja tietysti usein samaan aikaan eri kanavilla, niin suunnitteilla olis laittaa sellanen kahden virittimen digiboxi..Malttais sitte ehkä nukkuunkin ajoissa ja ei olis niin älyttömän vaikeeta nousta aamulla!!

Auts,Caktus, mulla tuli kylmät väreet kun ajattelin sellasta avonaista haavaa..
Toivottavasti se umpeutuis nopeesti! :)

Mäkin niin toivoisin että sais kevätvauvan...
Mutta iki-onnellinen olisin jo pelkästä raskautumisesta,
olis se laskettu aika millon vaan! Niinku epäilemättä muutkin :)

Meidän ketju on selvästikin aktivoitunut, kiva kiva :)

Nyt kouluhommien kimppuun..olis luentopäiväkirjaa, ja pari esseetäkin työn alla, plääh!
laps.gif

Syksyisiä plussatuulia!!

Nella

Yöks mikä olo suklaasta ja löhöilystä! Noh, olempahan ainakin varmasti saanu annokseni rasvasia maitotuotteita;) Minsku; Yleensä kyllä hillitsen itteni kaiken vauvasälän suhteen, oon päättäny et säästän ne siihen et oon raskaana, mut nyt tuntu et pitää vähän saada hemmotella itteensä... Tuntuu et taas aika matelee ens viikon torstaita ootellessa... Ja muutenkin täällä kotona sairastaessa...hohhoi...

Moi!

Täällähän ollaan oltu aktiivisia,kiva!

Toivotaan kaikille tasapuolisesti paranemista,flunssista ja operaatioista!Itselläni näkyy jo valoa tunnelin päässä,vaikka pidin aikamoisen yskäkonsertin vielä yöllä :-(

Lääkärissä meni mainiosti!
Nyt ensin katsotaan tämä kierto loppuun.Ei siis ole mitään tiedossa olevaa estettä sille,ettenkö voisi jo olla raskaana!Mieheni paha eturauhastulehdus (viime syksynä) on vissiin vähän jäänyt jäytämään,ja hänhän syö nyt 3 viikon kuuria bakteerien taltuttamiseksi (jotka saattavat "kiusata" siittiöitä ja näinollen heikentää hedelmällisyyttä).
Jos en ole nyt raskaana,mulle tehdään aukiolotutkimus+follikkeliultra ennen seuraavaa ovista.Se,mitä en tiennyt on,että toi tutkimus on myös hoito!Lääkärimme (joka toden totta on tehnyt Suomen ekan ivf-lapsen!!) sanoi,että hän on nähnyt raskauden tosi usein alkaneen juuri tuon tutkimuksen jälkeen.Munatorvet kuulemma jotenkin ovat sen jälkeen "vastaanottavaisemmat".Hassua!
Jos sittenkään en ole raskaana(ja tutkimuksessa ei mitään kummaa esiinny,mitä hän piti oletettavana),tehdään inseminaatio=pestyt siittiöt ruiskutetaan kohtuonteloon ovispäivänä!
Eli silläviisiin!Ollaan nyt kyllä mielettömän iloisia ja helpottuneita,että hommaan saadaan vauhtia!Lääkärin mielestä sopii odottaa nopeita tuloksia,joten tässä nyt sitten hillitsen itseäni lehtihyllyn kohdalla :-D
(Ainiin,ja sain vikan hormonikokeen tuloksen - sekin täysin normaali :-) )

Plussaonnea ja iloista viikkoa kaikille!

Fanny