VIILAAJAT 36

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Nella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minsku, kovasti mää täällä peukutan sulle tsemppimieltä ja voimarutistuksia!!!
halirinki.gif

Kaikki menee varmasti hyvin!! :D

Hmm...eilen ei jaksettu hemppistellä... :(
On nämä aamuherätykset niin vaikeita, että urvahdettiin lähes samoin tein kun sänkyyn päästiin!!
Päätettiin kyllä aikaistaa sänkyynmenoa tälle iltaa, muutenkin ;)

Nyt suihkuun ja valmistautuun opintojen pariin!!

+6 astetta ulkona,
aika viileetä jo...

-Nella-

..no nyt on taas limat liikkeellä, huh!!! :D
Ainakin siinä mielessä greippimehu lienee tehneen tehtävänsä!! :)
Kiva Kiva ... :)

Voi Aava, eikös se flunssa meinaa helpottaa?
Ompa kurja juttu! :(

tsemppii Minerva... Toivottavasti kaikki menee tooooosiiii hyvin.

Täällä kärvistellään orastavassa pahassa olossa, mutta niin kovin onnellisena...

Mummoille kerrottu ja olivat molemmat aivan intona, toisella varmaan jo kutimet kädessä..
Joppuli 7+3

Minsku, jälkitarkastus käskettiin ottaa 4-5 viikon päähän operaatiosta, ja koska mun gyne ottaa vastaan vaan kerran viikossa siellä missä oon hänen vastaanotollaan käynyt, niin meni 5 viikon päähän kun 4 viikon päästä ois ollut samana päivänä kuin mun kosmetologi ja enhän mä nyt sitä siirrä ;)
Onko teillä siinä sängyn vieressä mitään lipastoa tai yöpöytää tai jotain mistä saat tukea ja ittes kammettua ylös? Meillä onneks on aika korkea sänky niin sieltä oli helppo kömpiä ylös. Muutenkin kannattaa miettiä mihin itsensä parkkeeraa, mä olin mieluummin sohvalla, koska niiden tutkimuskaasujen takia en voinut olla vaaka-asennossa, vaan oli paljon helpompi olla lähes istuvassa asennossa, joten kasasin sitten sohvatyynyt ja pari ylimääräistä selän taaksen ja köllöttelin jalat sohvalla. Mies parka sai tyytyä lattiapaikkaan. No on meillä nojatuolitkin, että omapa oli valintansa :) Ensimmäisen yönkin nukuin lähes istuvassa asennossa kun ei muuten saanut keuhkoihin ilmaa, heti jos meni makuulteen niin rupes ahistamaan, ja hyperventilointi oli tosi lähellä, enpä ole sitäkään ennen kokenut, onneks sen pystyi tunnistamaan ja sai ittensä rauhotettua.

Voi muuten tosiaan olla että se paha olo johtuukin noista särkylääkkeistä... Minsku, kysy muuten sitten että kuinka kauan niitä pitää syödä ja tule sitten kertomaan kun kykenet. Mulle ei sanottu mitään, ja nyt sitten ihmettelen että kuinka monta viikkoa pitäis tommosta satsia nappailla, kun ei oikein uskalla ruveta ainakaan vielä vähentämään ja kokeilemaan miltä tuntuu.

Aavalle paranemisia, Nellalle peukutukset ja Minskulle TSEMPPIÄ! Ja muille kaikkea hyvää muuten vaan, ja tietty plussatuulia *phuuh*.

Ja Minsku, muista että avuttomaksi saa ja pitää heittäytyä, annat miehes passata sua ihan täysillä. Ja sitten pikkuhiljaa ja varovaisesti liikkeelle.

Moi!

Hirmuisesti tsemppiä leikkaukseen Minsku,kaikki menee varmasti hyvin!!

Ja Caktus on selvästi jo parempaan päin,hyvä!!Olen pahoillani,että luomutärppi saattaa jäädä haaveeksi,muttei lapsi kumminkaan!

(.)Päätin käyttää loput ovistikut (pitkästä aikaa) ja sain tänään ah niin ihanan plussan!!Osasin sitä tälle päivälle odottaakin,mutta kyllä se silti kummasti ilahduttaa mieltä :-D
Nyt aijon kyllä kellistää miehen heti,kun ressukka ehtii töistä kotiin ;-) Sitten illaksi vahtimaan siskon yksivuotiasta...!

Fanny kp17/33

Fanny jee!!! :D
Loisto juttu tuo sun ovisplussa!! :)
Nyt vaan lemmenpainit käyntiin miehesi kanssa :)

Määkin tekaisin tossa äskettäin testin,mulla se edelleenkin negaa näyttää..
Voi kunpa mullakin se plussa sinne kuitenkin joku päivä tulis!!! :)

Plussatuulia hirmuisesti!!!!
woohoo.gif

Kaikkia hauskoja kuvia sitä joku on kehitellyt... :)

..niin ja sitä mun piti kysyä että onko noissa ovistesteissä eroja sen mukaan milloin on sit "otollisin hetki" raskautua..

Mulla noissa testeissä lukee että;
"Kun testiin ilmaantuu positiivinen tulos, ovulaatio tapahtuu todennäköisimmin 24-48 tunnin kuluessa. Jos yrität tulla raskaaksi, paras aika olla yhdynnässä on 24.48 tunnin välisenä aikana,eli EI ENNEN 24 mutta ennen 48 tuntia..."

Jostain oon nimittäin lukenut että saman tien pökkyä pesään kun testi huutaa plussaa, ja jossain taas sanotaan että ennen 72 tuntia...

Otappa noista sit selvää, ilmeisesti joka päivä, ja niin monesti kun vaan jaksaa :)
Heh ;)

Että semmosia täällä pähkäillään...

Heh,NELLA!

Tossa clearbluen-ovistestissä sanotaan,että kun plussa tikkuun pärähtää(ja suositellaan aamutestausta),alkavat "sinun kaksi hedelmällisintä vuorokauttasi."Eli olen sen kirjaimellisesti ottanut niin,että ne pari päivää on parhaat mihin aikaan vaan!Tänään kun plussasin aamulla,ollaan nyt "suoritettu eka rasti" (eli kellistin ukon :-D) ja huomenna vielä yritän samaa joskus iltapäivällä.Parempaan en pysty ;-)

fanny

Kiitos kaikille rohkaisusta, ootte niin kannustavia, lupaan olla reipas tyttö!

Onneksi meillä on super-iso divaanisohva, mieskin mahtuu siihen vaikka kuinka rötköttäisin :) Luulen ettei tarvii heittäytyä ees avuttomaksi, mies passaa muutenkin ja mä vaan leikin prinsessaa ;)

Caktuksen miehelle pikkasen sympatiaa kun sai vaan lattiapaikan.

Fanny on ihana! Kello kolme ilmoittaa oviksesta ja odottaa miestä oven takana. Muutamaa tuntia myöhemmin ilmoittaa, että nyt on hommat hoidettu ;) hih

Nella malttaa nyt vaan odotella sitä ovista ja ottaa Fannysta mallia miten toimitaan...

minsku

Hirmutsempit vielä Minskulle huomista varten! Ja onnea oviksen hyödyntämiseen Fannylle ja bongaamiseen Nellalle!

Täällä on vähän sellainen menkkoja edeltävä olo. Tavallaan. Vielä ei pitäisi kyllä olla aika, joten pistetään taudin piikkiin. Nyt Pakoa katsomaan!

Minsku, peukut on jo pystyssä, hienosti se menee!

Täältäkin Minskulle voimia!!!

..enkä minä nyt sentään niin tehokas ole,mitä Minsku tossa kirjotti.Kyllä meillä muutenkin oli "sovitut treffit" kammarin puolelle...ja niin,tietenkään en kertonut tikuttaneeni :-D !!!

Fanny

...niin jäi sanomatta,että jotenkin tuntuu,että tämä on viimeinen "luomuyrityskerta",kun ens ti on se lapsettomuuslääkärin käynti ja sitten varmaan ruvetaan miettimään mitä tarttis tehdä.Eli siksi ajattelin "vielä kerran" hyödyntää oviksen maksimaalisesti :-)

..ja toivottavasti Fanny tärppäis kans!!! :) :) :)

Mun ystäväpariskunnalla oli takanaan yli vuosi yrittämistä, käytetty oli ovistikuista lähtien kaikki mahdollinen ja mahdoton... "Tuomittu luomuraskautumattomuuteen" yms...
Aika lapsettomuushoitoihin varmistui,samalla hän sanoi suurimman stressin jostain syystä lauenneen ja sitten muutama päivä ennen hoitojen alkua he saivat plussan raskaustestiin ja siitä heillä "seurauksena" ihana neiti 4v ;)

Joten kovasti peukutan teille kans!!
peukut.gif

Niinku toki kaikille muillekin!! :)

Kiitos Nella!
On totta,että kun on tavallaan näytetty vihreää korttia hoidoillekin,ja samalla jo selvinnyt,ettei meissä mitään hirveää vikaa olekaan,suurin stressi kaikkoaa.Tietenkin sitä vielä toivoo luomutärppiä,muttei se (enää) ajatuksena tunnu pahalta,jos vähän helppiä tarvitaankin ;-)

Joko sulla löytyi ovis=testi näytti plussaa?

Fanny

Alkuperäinen kirjoittaja -Nella-:
..niin ja sitä mun piti kysyä että onko noissa ovistesteissä eroja sen mukaan milloin on sit "otollisin hetki" raskautua..

Samaa pähkäillään täälläkin. Mitä testiä käytät? Mulla on Acon, joka testaa LH-pitoisuutta ja on kyllä mielestäni aika hämärä. Siinä positiivinen tulos tarkoittaa, että ovulaatio tapahtuu seuraavien 24-36 tunnin aikana. Lisäksi alussa kerrotaan, että LH-piikki tulee juuri ennen ovulaatiota, jonka jälkeen optimaalisin siittämisaika on 12-48 tuntia. Munasolulla on ovulaatiosta 24 tuntia aikaa kohdata simpat.

Monimutkaista siis.. Mun laskuopin mukaan tossa on siis minimissään 1,5 päivää (ovikseen 24 tuntia + 12 tuntia), "pahimmillaan" jopa 3,5 päivää (36 tuntia testista + 48 tuntia) aikaa pupuiluun ovistestin plussan jälkeen. Että ei kovin tarkkaa puuhaa. Ovatkohan muut testit parempia?

Jostain sitten taas luin, että siittiöt ovat parhaimmillaan/runsaimmillaan parin päivän ikäisinä, joten jos liian tiiviisti pupuilee, voi juuri sillä oikealla hetkellä olla "pussit tyhjiä" :)

Kai se olisi optimaalisinta, että simpat olisivat heti vastassa, kun munasolu irtoaa - mun maalaisjärjen mukaan, joten kannattaa pupuilla varastoon ja sitten heti testiplussan jälkeen ja vielä seuraavanakin päivänä.

Luin muuten just ton testin valmistajan sivuilta, että testi pitäisi tehdä 12 tunnin välein - pakkauksessa ei niin lue, vaan vain kerran päivässä. Kiva kiva, rahastusta..

(.) Mulla tuli tänään semmonen jonkun verran kontrolliviivaa haaleampi testiviiva. Viime kerrallahan mulle ei kertaakaan tullut vahvaa testiviivaa, joten varmaan aika lähellä ollaan ovista. Harmi vaan, että mies on just tänään työporukan kesken syysstartissa ja viikonloppukin menee työmatkalta Toivottavasti jaksetaan vielä illalla, kun herra palautuu retkiltään.. Ja toivottavasti herra on priimakunnossa.. :)

Kiitos Cactukselle vinkistä ja linkistä, pitää perehtyä paremmin!

Olen vähän semmoinen ihmetapaus, että mulla ei ole vakigyneä vielä oikein tullut. Olen muuttanut kuitenkin sen verran usein, että melkein aina olen eri tyypillä ja paikassa käynyt.

Toivottavasti Minskun leikkaus on sujunut hyvin!

Iltaa Viilaajille...

Fanny; Ei, negatiivinen testi oli tänäänkin, mutta jospas se sieltä... ;)
huoh.gif

Jossukka; Mulla nuo testit on mammaksilta tilattuja liuskatestejä..Testien herkkyys on 25 mIU/mL. Jokseenkin huvittuneena olen noita "käyttöohjeita" lukenut, koska se otollisin hetki ilmaistaan aika suurpiirteisesti. Ja taas toisaalta eikö nuo kaikki testit mittaa samaa hormoonia, joten kuinka siinä tärppiajassa on niin paljon heittoja..

Eilen sit lemmiskeltiin ja jos jaksetaan niin sit varmaan tänäänkin...
Ei me kumpikaan tästä kauheita paineita haluta ottaa, mutta kun on aiheesta juteltu, niin ei se mahdollinen vauva anna itsestään kuulua jos vaan kovasti toivotaan, joten tiedämme mitä pitää tehdä
hali3.gif

Jee, Jossukka, nyt kovasti kovasti peukkuja teille!!!! :D
..ja herätä miehesi aamulla ja sano että nyt on aika toimia, ei ehdi potea kankkusta :)

Kivaa iltaa, ja plussatuulia ;)

Nella

hmm.. Mulla lukee 40mIU/ml.. mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Onko se herkempi, jos on pienempi luku vai mitenpäin.. Eikö siinä sun testissä oo mitään merkkiä? Ens kiertoon hankin kyllä jonkun muun testin, kun toi on niin hankala toi Acon.. Muka "easy prediction" -pah!

Noi käyttöohjeet on ehkä siksi aika suuripiirteisiä, kun eivät halua ottaa vastuuta, jos joku tekee just niin kuin siinä sanotaan, eikä sitten onnistu ja haluaa valittaa. Kyllähän tossa on kaikenlaisia varolauseita, kuten "-- vaikuttavat monet tekijät. Ovulaatiotestienkin avulla -- usein 3-4 kuukauden yritys".. Ihan jenkkimeininkiä..

Kiitti Nella vinkistä. Mitähän mahtaa tykätä, kun puoli kuuden aikaan herättelisin tositoimiin :) Tsemppiä teidänkin ovisbongailuun ja hempeilyyn.

Ja loppukevennys:
"Älä aseta testiä suuhun tai muutoin yritä käyttää sitä sisäisesti"