Alkuperäinen kirjoittaja -Nella-:
..niin ja sitä mun piti kysyä että onko noissa ovistesteissä eroja sen mukaan milloin on sit "otollisin hetki" raskautua..
Samaa pähkäillään täälläkin. Mitä testiä käytät? Mulla on Acon, joka testaa LH-pitoisuutta ja on kyllä mielestäni aika hämärä. Siinä positiivinen tulos tarkoittaa, että ovulaatio tapahtuu seuraavien 24-36 tunnin aikana. Lisäksi alussa kerrotaan, että LH-piikki tulee juuri ennen ovulaatiota, jonka jälkeen optimaalisin siittämisaika on 12-48 tuntia. Munasolulla on ovulaatiosta 24 tuntia aikaa kohdata simpat.
Monimutkaista siis.. Mun laskuopin mukaan tossa on siis minimissään 1,5 päivää (ovikseen 24 tuntia + 12 tuntia), "pahimmillaan" jopa 3,5 päivää (36 tuntia testista + 48 tuntia) aikaa pupuiluun ovistestin plussan jälkeen. Että ei kovin tarkkaa puuhaa. Ovatkohan muut testit parempia?
Jostain sitten taas luin, että siittiöt ovat parhaimmillaan/runsaimmillaan parin päivän ikäisinä, joten jos liian tiiviisti pupuilee, voi juuri sillä oikealla hetkellä olla "pussit tyhjiä"
Kai se olisi optimaalisinta, että simpat olisivat heti vastassa, kun munasolu irtoaa - mun maalaisjärjen mukaan, joten kannattaa pupuilla varastoon ja sitten heti testiplussan jälkeen ja vielä seuraavanakin päivänä.
Luin muuten just ton testin valmistajan sivuilta, että testi pitäisi tehdä 12 tunnin välein - pakkauksessa ei niin lue, vaan vain kerran päivässä. Kiva kiva, rahastusta..
(.) Mulla tuli tänään semmonen jonkun verran kontrolliviivaa haaleampi testiviiva. Viime kerrallahan mulle ei kertaakaan tullut vahvaa testiviivaa, joten varmaan aika lähellä ollaan ovista. Harmi vaan, että mies on just tänään työporukan kesken syysstartissa ja viikonloppukin menee työmatkalta Toivottavasti jaksetaan vielä illalla, kun herra palautuu retkiltään.. Ja toivottavasti herra on priimakunnossa..