VIILAAJAT 36

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Nella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällähän minä jos ei muita!

Meillä iloitaan:postissa ei kuulunut simppatestin tulosta,joten päätettiin käydä siellä klinikalla itse.Superihana omalääkärimme(joka on siis tuttu) otti meidät lounastunnilla vastaan ja kertoi tuloksen:Määrä oikein hyvä,liikkuvuus/muoto hieman alentunut.Lisäksi mieheni viimesyksyinen kamala eturauhastulehdus kummittelee edelleen,eli sai antibiottikuurin vielä vähäksi aikaa.Tuo tulehduksentynkä kuulemma myös vaikuttaa hedelmällisyyteen,joten kuurin jälkeen tulos varmaan parempi!Oltiin aivan superiloisia,koska mieheni oli jo maalaillut,ettei hänessä varmasti mitään elävää ole.
Lääkärinkin mukaan voimme huokaista helpotuksesta-kyllä meille lapsi saadaan!!

Iloinen fanny kp13/33 (ja jo ovislimaakin havaittavissa...!)

VOI ETTÄ FANNY, VOIN VAAN KUVITELLA MITEN MUKAVIA UUTISIA!!! :D
boldpurple.gif

TOSI mahtava juttu!! :)

Minä lorvin kotona ja vietän vapaapäivää koulusta...
Oon mää tosin jo muutaman tunnin kuluttanut aikaani kaupungillakin!

Mulla kp10 ja toivon jonkinlaista vaikutusta myös greippimehun juonnista, minä kun en oo oikein noita limoja, minkäänlaisia havainnut...
Mutta ovisliuskoja tuli eilen ja kohta niitä varmaan saa alkaa testaan!
Niin, mun kiero on nyt ollu sen 30, joten aloitan sen testauksen kp14? Vai?

Peukkuja Viilaajat!!! :)
peukku.gif

Kiitti Nella!Kieltämättä mukavat fiilikset!Ja jos eivät siittiöt itse ala löytää perille,saavat siellä klinikalla truutata ne mun sisuksiin :-D

Kattelin tosta digi-ovistestistä noita testipäiviä,ja siinä käskettiin alottamaan tikutus 30-kierrolla kp13.Eli sillon plussaa vois odotella muutaman päivän kuluessa!Etpä ainakaan aja onnesi ohi ;-)

Älyttömän hieno juttu!! :D
Kiva saada mukavia uutisia, ja sekin varmaan helpottaa "liiallista stressaamista" siitä että missä/kenessä/kummassa se "vika" on! :)
ja itsekin toivoisin että mulla olis joku tuttu lääkäri jonka kanssa tällasista jutuista kysellä ja keskustella. Nämä(kin) on kuitenkin niin henk.kohtasia juttuja että kun omalle kohdalle on sattunut joskus sellaisia "hirviölääkäreitäkin", niin HUHHUH!! ..Ei kovin houkuttelevaa "uskoutua" sellaselle hlölle...
ja muutenkin on tarvinnut (ONNEKSI) aika vähän lääkäreiden kanssa asioida..
No olipa kyllä aika sekavasti ilmaistu asia, mutta en sitä oikein osaa kuvailla, nousee karvat pystyyn kun ajatteleekin...

Ja kiitos, mähän saan pian alkaa testaileenkin sitte!! :)
Jotenkin tuntuu että hätiköinkö minä kun oon "jo nyt" tilannut noita ovistestejä, mutta toisaalta ei kai niistä mitään haittaakaan oo, tietääpä sitte että tarviiko kuukauden päästä gyne-käynnillä kysellä jotain apuja oviksen saavuttamiseksi!
ja tämä palsta on kyllä kultaakin kallimpi kaikkien askarruttavien kysymysten ja vastausten löytämiseksi!!
Toivottavasti itsestäni on sitte jollekin uudelle joskus jotain apua :D

Kuulumisiin,

Nella

Heipä hei tytsät, täällä ollaan. Maha huikean turvoksissa sen leikkauskaasun jäljiltä ja muutenkin, mutta eiköhän se tästä, tänään hiippailin jo postilaatikolle asti. Tähystyksellä siis tehtiin ja neljä pientä sievää haavaa mahassa. Pääsin jo eilen kotiin, mutta painuin melkein samantien nukkumaan ja tänään aamupäiväkin meni nukkuessa. Itse operaatio meni kuten pitikin, ja henkilökunta oli kyllä joka paikassa aivan ihania. Mua kärrättiin leikkuriin just silloin kun se karmein ukkosmyrsky alkoi, vähän jännitti kun valot vaan välkky salissa, mutta hoitsut vakuutteli että kyllä sairaalassa on oma varavoimalansa. No hyvä :-)

Ylimääräiset saivat pois, eli kysta sai kyytiä. Kuulemma vähän joutui poistamaan munasarjaakin, mutta on ne molemmat vielä tallella. Enemmän lääkäri oli huolissaan siitä että munatorvet ei ollu ihan siinä kuosissa kuin ois voinu, ja totes sitten että aika epätodennäköistä raskautua luomusti, joten laittoi samantien lähetteen lapsettomuuspolille. Joten, mä taidan roikkua täällä enää vaan siitä ilosta että pääsen höpisemään ja peukuttamaan muita, meidän kohdalla ainoastaan ivf tuo raskauden jos sitten sekään. Jää nähtäväksi. Mutta jos mä ainakin siihen asti roikun täällä kunnes saatte lisää aktiivisia kirjoittelijoita :-)

Minsku, sä kyselit niistä vuodoista. Mulle oli leikkurissa laitettu se karmea synnytysside, ja siihen oli tullut tosi vähän vuotoa. Sen jälkeen ei oikeastaan mitään, jos nyt oikein haluaa nähdä jotain niin voi sanoa että vähän tiputellut, mutta tosi vähän, kun odotin että ois tullut paljon enemmän. Kotihoito-ohjeessa sanotaan, että niin kauan kuin vuotoa on, ei saa käyttää tampoonia eikä harrastaa seksiä. Jos sen mukaan menis niin mä saisin nyt harrastaa seksiä mutta voin sanoa että ei ihan heti tulis kyllä mieleen... Kysele mitä haluat operaatiosta tietää, nyt on sen verran tuoreessa muistissa että voin vastailla.

Caktus, kiittäen kaikkia hengessä mukana olleita, Nellalle erityiskiitos Tikrusta, mistä tiesitkin että se on mun suosikkihahmo.

hei vaan caktus!

Halaus ja hyvää mieltä sinulle. Kuitekin ítse leikkaus meni siis hyvin josta voit olla onnellinen että ne kystat on nyt tiessään. Sitten kun aika on ja teistä hyvältä tuntuu, käytte ivf:n kimppuun. toipumista ja peukutusta! ;)

TERVETULOA KOTIIN CAKTUS!! :D

MUKAVA KUULLA ETTÄ LEIKKAUS MENI HYVIN JA OLET NOPEASTI TOIPUMAAN PÄIN!! :)
Pahoitteluni epätodennäköisestä mahdollisuudesta luomuraskauteen :(
Mutta ONNEKSI se ei tänä päivänä sulje raskautumisen mahdollisuutta pois!!

Sydämestäni toivon teille Voimia ja jaksamisia!
ja peukut pystyssä
peukku.gif
tovon teille kaikkea hyvää ja onnistuneita ivf-toimenpiteitä :)

Mutta älä toki täältä häviä jos vaan suinkin jaksat kuulumisia kirjoitella, me täällä ollaan kuitenkin hengessä mukana!! :)

Minsku, millon sulla olikaan se meno leikkaukseen?
Mää oon niin hokara etten muista päivää...

Plussatuulia kaikille Viilaajille...

Nella

Kiitti Nella :)

Mä vastaan Minskun puolesta ;) Minskun operaziooni on 29. päivä, joten sekin lähestyy huikeeta vauhtia. Hyvä niin, koska sittenhän sekin on ohi.

Ja Minskulle pari vinkkiä, ota jotain lukemista mukaan, muuten se leikkuriin pääsyn odottelu aamulla tuntuu ihan sairaan pitkältä ajalta. Jotain lehtiä tms. koska mihinkään ei kuitenkaan jaksa keskittyä, ja esilääkitys kuitenkin sen verran pistää pönttöä sekaisin, mä täyttelin ristikkolehteä. Ja se tyyny paluumatkalle oli ihan huippuhyvä juttu, en tosin tiedä millä vekottimella meinaat kotiutua, mutta mulla oli autossa sellanen koristetyyny (eli siis unityynyä pienempi), jonka viritin mahan ja turvavyön väliin ja sitten vielä painoin kädellä siitä päältä, ei tuntunut ajo yhtään pahalta. Samahan se on onko se tyyny vai viikattu huppari vai mikä, mutta jotain kannattaa olla. Ja oikeasti löysät ja pehmeät housut, mulla oli ylisuuret verkkarit, joita muuten saa pidellä ylhäällä (ostettu kun olin vähän pulskemmassa kunnossa), eikä ollut siinä tilanteessa yhtään liian löysät. Toisekseen jos sulla on pitkät hiukset niin laita ne kiinni ennen leikkuriin menoa. Mä kasasin hiukset sellasen sykerölle päälaelle, ja oli huomattavan helppo herääminen, kun ei hiukset olleet kietoutuneet kaulan ympäri ja silmissä ja suussa ja korvissa ja ja ja...

Toipuminen sujunut suht hyvin, tänään jostain syystä iski puolilta päivin tosi huono olo, ei okseta, mutta huono olo, mikä helpottaa hetkeksi kun syö mutta tulee sitten takaisin :( ei vaikutusta onko makuullaan vai istuvillaan, eikä ole kuumetta, joten siitä ei johdu. Osaisko joku meidän terveydenhuollon ammattilaisista kertoa mistä tää johtuu, ja mitä tälle pitäis tehdä?

Caktus

Pikkumyy ilmoittautuu pitkästä aikaa...

Haikkikselle oikein kovasti ONNEA!

Ja kiva kuulla että Caktuksella meni leikkaus hyvin, nyt sitten vaan pikaista paranemista ja pysy ihmeessä linjoilla vaikka luomuraskaus ei onnistuisikaan... Voimia ja jaksamista ja täällä ainakin on kovasti peukut pystyssä teidän puolesta ivf-hommissa! db db db db !!!!!!!!!!!!!

Ja Fannykin oli saanut hyviä uutisia :) Ihanaa! Toivotan oikein kovaa plussapuhuria teillepäin ++++++++++++++++++++++++++++

Täällä alkaa kohta olla ovis käsillä.Nyt siis kp 10. Ensi viikko siis fiilataan ja höylätään ;) Ajattelin nyt tässä kuussa tikutella loput ovistikut pois, kun nyt meni muutama kuukaus ihan tjottailemalla. Eipä tässä muuta, mies on taas viikonlopun omilla teillään kun mä oon molemmat päivät töissä...Koirien kanssa viettelen siis rauhallista lauantai-iltaa...

Minskulle tsemppiä leikkaukseen!!!(toivottelen jo nyt kun en tiiä ennättääkö taas pitkiin aikoihin koneelle). Ja oikein rattoisaa lauantaita kaikille!

Caktus: Hyvä että selvisit tähystyksellä, minua täällä ihan hirvitti että oot joutunut avoleikkaukseen kun ei kuulunut viestejä! Onko kaasut jo massusta kadonneet? Kurjaa tuo munatorvien tila, otatko oikeesti asian noin rennosti miltä vaikuttaa? Hyvä että pääset kuitenkin nyt suoraan sinne lapsettomuuspolille, jonotusta varmaan on sielläkin, puhuivatko jonon pituudesta?
Mun käsittääkseni nukutusaineiden poistuminen kehosta kestää aika pitkään, voisiko pahaolo johtua vielä siitä? Oletko joutunut napsimaan särkylääkkeitä?

ITse otan välillä ihan rennosti ja toisena hetkenä joudun ihan paniikkiin, pitäs yrittää vaan ottaa asiat vastaan järkevästi tulee sitten millaisia uutisia tahansa. Kävimme perjantaina vähän bändejä katsastamassa ja vietettiin rauhallinen loppuilta Kallion sykkeessä, oli hauska päästää irti päässä pyörivistä ajatuksista...
Kiitos Caktus vinkeistä, pitänee mennä varmaan miehen verskoissa :) ja tyynykin järjestää jostain.

Fanny: olen iloinen siitä että verikokeiden ja simppatestien tulokset olivat hyviä! Miten oli, oliko sulle tehty jo se aukiolotutkimus vai onko suunnitelmissa? Olen varmaan kysynyt tuota jo aijemminkin.

Hih suurin osa aktiivisesta joukostamme taitaakin olla ovista hyödyntämässä :))

Kauhulla keskiviikkoa odottaen,
Minsku

Nukutuslääkkeet voi aiheuttaa pahaa-oloa. Monille aiheuttavatkin.

Pikaisesti kävin kurkkimassa teidän tilannetta tällä puolen...

Fannyllä hyviä uutisia!!

Minervalle tsemppiä toimenpiteeseen..

Prinressa rv 8+1

Täällä ei hyödynnetä ovista, vaan hoivataan miestä joka sairastaa sitkeää flunssaa. Keittelen teetä ja Finrexiniä, kannan särkylääkettä, mittaan kuumetta ja koitan pakottaa syömään ja juomaan edes jotain. Viime viikonloppuna olin itse se hoivattava, meillä on sairastettu nyt 1,5 viikkoa putkeen. :( Lueskelin netistä, että sairastaminen saattaa estää oviksen ja koska mitään merkkejä ei greippimehuilusta huolimatta ole näkynyt, niin näin taitaa nyt käydä.

Mutta hienoa, että Fanny oli saanut hyviä testituloksia! Ja kiva, että Caktuksen leikkaus meni hyvin. Olen vasta nyt näiden teidän kirjoitusten avulla alkanut ymmärtämään edes jotain noista tutkimuksista, kaverinihan oli vuosi sitten samassa tilanteessa kuin sinä Caktus. Jälkikäteen aika kurja olo kaikesta, mitä tuli silloin möläyteltyä kun ei asiaa ymmärtänyt. Tältäkin kannalta siis hienoa, että puratte tänne ajatuksianne.

Minervalle kovasti tsemppiä tulevaan koitokseen ja pikkumyylle ja Nellalle onnea oviksen metsästykseen.

Täällä ei hyödynnetä ovista, vaan hoivataan miestä joka sairastaa sitkeää flunssaa. Keittelen teetä ja Finrexiniä, kannan särkylääkettä, mittaan kuumetta ja koitan pakottaa syömään ja juomaan edes jotain. Viime viikonloppuna olin itse se hoivattava, meillä on sairastettu nyt 1,5 viikkoa putkeen. :( Lueskelin netistä, että sairastaminen saattaa estää oviksen ja koska mitään merkkejä ei greippimehuilusta huolimatta ole näkynyt, niin näin taitaa nyt käydä.

Mutta hienoa, että Fanny oli saanut hyviä testituloksia! Ja kiva, että Caktuksen leikkaus meni hyvin. Olen vasta nyt näiden teidän kirjoitusten avulla alkanut ymmärtämään edes jotain noista tutkimuksista, kaverinihan oli vuosi sitten samassa tilanteessa kuin sinä Caktus. Jälkikäteen aika kurja olo kaikesta, mitä tuli silloin möläyteltyä kun ei asiaa ymmärtänyt. Tältäkin kannalta siis hienoa, että puratte tänne ajatuksianne.

Minervalle kovasti tsemppiä tulevaan koitokseen ja pikkumyylle ja Nellalle onnea oviksen metsästykseen.

HeippaHei! :D

Venetsialaiset vietetty ja mukavaa oli...
Kylläpä aamulla sitten väsyttikin aikalailla! :)

Harmitukset sairasteleville, Aavalle ja miehelle! Just mietin yks päivä että en oo ollu kipeenä (muuten ku menkoista) sitten tammikuun vatsataudin! Edes flunssaa ei ole ollut! Miehelläni tosin on vielä uskomatomampi vastustuskyky, yhdessäolomme aikana hänellä on van kerran ollut pikku nuha, muuten porskuttanut terveenä!
Tosin en mäkään onneksi kovin usein sairastele, ja jos oon kipeenä, niin AINA lomalla tai vapaalla! :)

Juu, ovista tässä kovasti odotellaan ja bongailun ajattelin aloittaa huomenna!
Mammaksin testeissä luki että jos kierto 30pvää, niin aloitus vasta kp15, mutta aattelin nyt aloittaa jo kp13, koska uutta koko touhu mulle...

Nyt pyöräilylenkille niin joskos sitä piristyis :)

peukku.gif
OvisBongareille :D

Kaasut on kadonneet :) Hmm, en usko että mun paha olo johtuu nukutuslääkkeistä, tai ainakin sanoin anestesialääkärille että mulle on ennen tullut paha olo ja se laittoi heti jotain ehkäisevää mömmöä. Ja kun tosiaan pahan olo tuli vasta kolmantena päivänä leikkauksen jälkeen. No, eiköhän tää tästä, tänään jo parempi olo. Särkylääkkeitä käskettiin ottamaan 3x päivässä, ja yhdellä kerralla 600mg ibuprof. + 1g paracetamol. Ei tosin mitään käsitystä kuinka kauan noita pitää ottaa... kai mä lopetan sitten kun ei enää satu.

Minsku, kyllä mä taidan ottaa tän asian just niin rennosti, koska eihän asialle mitään voi. Tosiasiat on tosiasioita eikä ne valitettavasti miksikään muutu vaikka niitä kuinka murehtis. En tiedä jonoista, mutta kuulemma aiemmin ivf-jono on ollut puoli vuotta. Ja kaveri joka sai lähetteen jo aiemmin samaan jonoon, kävi heinäkuussa antamassa näytteet ja niillä on aika marraskuussa. Joten pitänee suht paikkansa toi puoli vuotta. Menen jälkitarkastukseen omalle gynelle, niin pitää sitten hänen kanssaan ihmetellä mitä tehdään. Varmaan kannattaa ottaa ne 3 ivf.ää yleiseltä puolelta ja jos niistä ei ole mitään hyötyä, niin sitten julkiselle puolelle. Periksi en anna vaikka ei homma onnistukaan niin kuin olin kuvitellut. Kukakohan haluis mun ovistestit, ostin huhtikuussa paketin josta ei ole yhtään käytetty enkä minä niillä enää mitään teekään. Ois kivempi edes antaa ne jollekin, en tarttis edes rahaa, kuin että ne lojuvat turhaan kaapissa... Vapaaehtoisia ovistestien vastaanottajia?? Tai postimaksun hinnalla ostavia?

Caktus

Ihana kuulla Caktus, että kaikki meni hyvin ja asiat alkavat selvitä. Tyhmänä piti guuglata, että mitä se ivf oiken tarkottaa.. Mitä muuten eroa on yleisellä ja julkisella puolella, vai pitikö sun kirjoittaa yksityisellä?

Nellalle.. Itse aloitin ekalla kerralla oviksen bongailun turhankin aikasin.. Meni melkein 2 pakettia.. Omalla kohdallani huomasin siis, että ei kannata testata ennen kuin limaa alkaa tulla. Ymmärrän kyllä, että ekalla kerralla on niin täpinöissään, ettei malta odotella. Tietenkin, jos vähänkin kierto heittelee, kannattaa mennä sen lyhimmän mukaan.

Täälläkin aloitellaan oviksen bongailua. Vähän stressaa, kun kierto on koko ajan lyhentynyt.. Jos menis viime kierron mukaan, niin ovis pitäs olla just nyt (ei edes limoja vielä!). Huomenna ajattelin kuitenkin aloittaa tikutuksen. Toivottavasti tulee ennen viikonloppua, kun mies on sitten matkoilla.

Tuli kaverilta tekstari, että poika tuli.. Sitten vielä lueskelin Hesarista kasteuutisia, kyynelhän siitä silmäkulmaan tuli.. Millonkahan sitä itse vois tuommoisia ihania viestejä laitella. En ole vielä ollenkaan perehtynyt, miten pitää tästä edetä, jos tikutuksella ei tärppää.. Tiedättekö jotakin hyvää sivua, jolla on tavallaan askel askeleelta, kun aletaan selvittää, missä ne haikarat oikein luuraa.. Eli en oikeestaan tiedä mitään - otanko yhteyttä kunnan terkkariin, yksityiselle gynelle.. jne..

Minskulle tsemppiä operaatioon! Hyvin se menee!

No joo, tais mennä vähän sekaisin, eli julkisella/yleisellä puolella saa kolme ivf:ää ns. maksutta, eli pitää maksaa poliklinikkamaksut sun muut perusmaksut, ja jos niistä ei onnistu niin julkinen sektori ilmoittaa että voivoi. Ja sitten on suunta yksityiselle. Ja sehän sitten maksaakin jotain, joka lasketaan tuhansissa euroissa...

Ja todellakin, Minskulle alkaa tsempitykset jo nyt! Pyydät vaan heti kipulääkettä kun siltä tuntuu, sitä kyllä saa, eikä tarvitse kärvistellä jos sattuu. Mäkin sain jo heräämössä neljä kertaa kipulääkettä eikä kukaan kyseenalaistanut että eihän sua voi enää sattua kun just sait mömmöt, laitettiin vaan uutta putkeen. Ja ehkä kannattaa pari kertaa ennen keskiviikkoa treenata sitä kyljen kautta sängystä ylösnousua, ettei tarvi sitä ruveta opettelemaan sitten leikkauksen jälkeen.

Tänään pitäis kokeilla miten autolla ajo sujuu, huu :) onneks matka on lyhyt.

Hattarapää täällä taas.

Jossukka, yleinen sääntöhän on, että jos ei vuoden sisällä tärppää, niin sitten jatkotutkimuksiin. Missä sä normaalisti käyt gynellä? Sun oma gyne voi kirjoittaa sulle lähetteen eteenpäin, eikä siis haittaa vaikka kävisit yksityisellä, vaan hän voi kirjoittaa lähetteen julkisen puolen sairaalaan. Sehän on sitten tilin tilanteesta kiinni miten haluaa hommaa hoitaa, hitaammin ja halvemmalla julkisella puolella vai nopeammin ja kalliimmalla yksityisellä puolella.

Aloita vaikka tuosta: http://www.felicitas.fi/suomi/lapsettomuus/lapsettomuus.aspx

Heipat Viilaajille :D

Kiitos Jossukka! :)
Äsken tein ensimmäisen ovistestin ja kuten odotinkin, se oli negatiivinen!
Mulla on just se etten oo oikein limoja erityisemmin huomannut, tai ehken osaa niitä ajatella sillain.. Ensimmäisellä kierrolla pillereiden jälkeen oli kyllä senkin edestä, mutta en tyhmyyttäni/tietämättömyyttäni tajunnut mitä ne limat oli!!
Sen jälkeen niitä ei oo ollutkaan... Tosin, ei kovin montaa kiertoakaan!
Nyt on kaks viimeistä kiertoa ollu sen 30pvää, joten aattelin nyt aloittaa hyvissä ajoin että näkisin ovuloinko ollenkaan! :)

Meillä oli hemppistelyä koko viikonlopun joten pitää "koittaa jaksaa" jatkaa samaan malliin tämä viikko :)

Ja mahtava juttu miten paljon neuvoja Caktukselta tulee ihan käytännön juttuhin ton leikkauksen osalta! Itse en vastaavassa tilanteessa varmaan tajuais aatella ollenkaan nykyhetkeä pidemmälle, esim tyynyä automatkalle yms! Kiva kiva!!

Plussatuulia ja peukutuksia...
2peukku.gif

Caktus, mitäs jos huono olo johtuu noista särkylääkkeistä? Melkoiset määrät nimittäin joudut kerralla syömään. Minä syön aina lääkekuurit (ja särkylääkkeet) jugurtin, piimän tms. hapanmaitotuotteiden kanssa. Äiti on käskenyt. :)

Flunssasta vielä sen verran, että olen ollut ihan älyttömän paljon sairaana "yrityksen aloittamisen" jälkeen. Johtunee siitä, että olen aika allerginen ja nyt olen sinnitellyt ilman lääkitystä kun olen ajatellut, että se saattaa haitata raskautumista. Tiedä sitä sitten, mutta nyt on onneksi allergia-aika lopuillaan.

Nellallahan on hyvä meininki päällä, jatkakaa samaan malliin. ;)

Toivottavasti Aava voi jo paremmin ja hoidettava myös. Flunssa on aika inhottavaa, niistäminen varsinkin.

Minulla leikattiin nielurisat pari vuotta sitten, tänä kesänä tuli sitten eka flussa+kurkkukipu leikkauksen jälkeen.

Mullakaan ei oo hirveesti hajua noista itse hoidoista (muuta kuin termeinä). Pitänee ruveta varmasti valistamaan itseään pikku hiljaa...

Nella se taitaa olla lypsyllä :)
Mekin eilen pikkasen harrasteltiin, ettei vallan pääse taidot unohtumaan.

Caktus: tosta sängystä nousemisesta, arvaa onko meillä sellanen supermatala sänky! En taida nousta sieltä ollenkaan, kun sinne ensin pääsen.

Särkylääkkeistä: mulla tuon nielurisaleikkauksen jälkeen oli melko vahvat särkylääkkeet ja popsin niitä minkä pystyin kun kivut oli ihan mahdottomat, muuta en oikein voinut syödä kun kieli oli niin kivulias-> parin päivän päästä mies kiikutti mut takaisin sairaalaan kun oksenin tunnin putkeen eikä se loppunut ennen kuin osastolla sain lääkettä suoneen, siellä sitten toivuin 4päivää ennen kuin ne uskalsi päästää mut uudelleen kotiin.

Caktukselle miljoonat kiitokset kaikista vinkeistä, en ois tajunnut varmaan itse yhtään niistä ilman apua :)
Kiitos kaikille tsemppauksista, vielä 2 yötä!

minsku