VIILAAJAT 34

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joppuli

Vieras
ESITTELYLISTA:
Minerva77 30/28,y08/06 Hki
Fanny77 30/33,y06/06,km 9/06 Hki
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo
Pikkumyy27 27/29, Yritystä 2/07, Pirkanmaa
Caktus 32/30, yritystä 11/06, Uusimaa
Aava80 27/28, yritystä 1/07, Helsinki
Inkku78 29/30, y 01/07, Pohjois-Savo
Nella26, 26/45, y05/07, Pohjois-Pohjanmaa
jossukka81 26/28, y01/07, Uusimaa
Haikkis y08/06 kymenlaakso
To-be-viilaajat:
Siiseliini 28/29, yritys alkaa 01/08, Varsinais-Suomi

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:
Aikku (syntynyt tyttö 10.6.-07)
Monsku 23.7.2007
Mymmeli
Joanna 5.8.2007
Ewa 24.8.2007
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu 24.10
Ilona 27.10.2007
Hema
Minja
Elviira
Inkku
Prinressa

JÄNNÄYSLISTA

26.7. jossukka81
1.8. (ke) Aava80 ?
6.8. su Joppuli

Aloitin uuden ketjun ihan vaan hyvää onnea tuomaan.... (en kyllä siihen usko)

Tervetuloa haikkikselle mukavaa, etä saadaan uusia ketjuilijoita sitä mukaan kun tulee plussia....

Moi!

Tässä tämä munkin osaltani...

JÄNNÄYSLISTA

26.7. jossukka81
1.8. (ke) Aava80 ?
6.8. su Joppuli
10.-12.8. (pe-su) Fanny

Laitoin noin vähän haarukkaa,kun en ihan satavarma ollut siitä ovispäivästä.

Fanny kp22/31-33
20.8. ma Minerva

jännityspäivä:

26.7. jossukka81
1.8. (ke) Aava80 ?
6.8. su Joppuli
10.-12.8. (pe-su) Fanny
13.8 (ma) pikkumyy27
20.8. ma Minerva
20.8. ma Haikkis

Heippa vaan pitkästä aikaa!
Täällä on vietetty hiljaiseloa. Oon vaan paahtanu töissä ja sit oli taas vieraita puolentoista viikon verran niin ei oo päässy palstailemaan. Samasta syystä myös makkarin puolella ei tapahtunu mitään pitkään aikaan... Eilen kyllä otettiin vahinko taks ;) ja just ilokseni yourdaysista huomasin et mahdollisesti nyt ois ovisaikakin parhaimmillaan. Minkäänlaista oiretta ei kyl oo, enkä vieraitten takia oo pystyny tikuttelemaankaan...Menee siis sittenkin tjottaamalla tämäkin kuukausi...

Plussatuulia kaikille, lähden tästä uimaan ja illalla Rollareitten keikalle!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
dbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdb

Sitä tässä on ihmetelty, ja jotenkin olen niin luottavainen tähän yksityiseen gyneen kun hän sanoi että hän uskoo sen toimivan hänen ajattelemallaan tavalla, että vasta sitten neljän kierron jälkeen katsotaan tilanne uudelleen jos raskautumista ei ole tullut. Sanoi kuitenkin että heti jos jotakin epätavallista ilmenee, niin välittömästi soitto hänelle, mutta ei mielestäni ole ollut mitään sivuoireita tai muita tavallisesta poikkeavia tuntemuksia..

Moikka kaikille...

Mä tarvii nyt vähän teidän viisaiden vinkkejä....

Äitini soitti tuossa muutama päivä takaperin ja kyseli et joko vauva on tuloillaan ja kun annoin ei vastauksen sain kuulla elämäni palautteen omasta urheilemisesta. Eli äitini oli sitä mieltä että jos jätän treenaamisen muutamaksi kuukaudeksi tulen raskaaksi, koska urheillessa kroppa tuottaa testosteronia (kirjoitetaankohan edes noin) ja tästä syystä mulla on niin vähän naishormoonia että vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Eli mitä mieltä te ootte asiasta voiko siinä olla perää. Olen vaan aina tottunut liikkumaan paljon, mikä tarkoittaa 5-6krt/viikossa, spinningii, lenkkiä, sauvakävelyä, jumppia, pumppia, kuntosalin olen jo jättänyt pois kun rupesi tympimään. Musta tulee ihan hullu jos olen terveenä enkä pääse liikkumaan, joten kahden kuukauden tauko olisi ihan itsetuhoista käyttäytymistä.

Vastailkaa jos teillä on mielipiteitä.... Ja toinen kysymys oli et pystyikö niillä ovistikuilla sitä mahdollista raskautta havaitsemaan...???

On tässä nyt ollut vaan kaikenlaista mielessä kun toi jännäyspäivä alkaa lähestymään...

Terv, Joppuli

hei!

minä olen ollut siinä käsityksessä että liikunnan harrastaminen juuri olisi hyvästä lapsen hankinnan aikana, mm. siitä syystä että liikunta poistaa stressiä. Määrästä en nyt mene takuuseen, enkä tuosta testosteronin tuotannosta niinkään mitään tiedä, mutta kai terveisiin elintapoihin kuuluu liikunta ja raitis ilma. Itse tykkään liikkua, viikottain käyn sauvakävelemässä, tai ohjatussa liikunnassa kuten spinning ja step. mutta toisaalta, ei minullakaan ole vielä vuoteen plussia näkynyt.. pitäisiköhän minunkin rajoittaa liikuntaa? :O

Ovistikuista ei kai raskautta näy, mutta olen kuullut että joku on tullut raskaaksi vaikka ovistikut eivät näyttäneet ovista missään vaiheessa. Itselläni jo 14.päivä eikä tänäänkään kahta viivaa siinä ovis tikusta. vielä kyselisin jos jollakin olisi mielipidettä /tietoa että kun teen pelkkiä yövuoroja, niin olisiko syytä tehdä ovistesti yöllä vai tosiaan iltapäivällä kun herään?

Plussia kaikille!

Täällä näkyi raskaus ovistikuista. Huvikseni testasin ovistikuilla kp 30 ja näytti kahta viivaa ja se toinen viiva oli TOSI vahva. Teinpä sitten muutaman päivän päästä r-testin, kun ei tätiä kuulunut, niin sekin näytti positiivista. :)

Moi!

Joppuli:oon aikoinaan kanssa harrastanut kilpaurheilua ja siinä yhteydessä kyllä sanottiin,että jos kovasti urheilee(="rääkkää"kroppaa)ja varsinkin jos oot edes lähellä alipainoa,ei se tuota hedelmällisyyttä kyllä auta.Monella kanssaurheilijallani jäi menkatkin kokonaan pois kovasta treenistä (ja pienestä painosta...).Mutta sullahan ei mitään tällästä ole!
Ehkä äidilläsi oli sellanen "järjenhiven"siinä,että jos voit vähän höllentää tahtia niin voi vaikka auttaakin!Ei kokonaan munmielestä kyllä pidä lopettaa ;-)
Joppuli muuten,sun jännäyspäivästä-6.8. on maanantai...eli kumpi on oikein?

(.)Maailman hassuinta - mun vasen rinta/nänni on sairaan kipee,mutta oikee ei juuri lainkaan :-D Mitä ihmettä??
Raskasta tää työnteko-mä olen ihan poikki!Loppuviikko on työtä vuorotta (eikä edes kotikonnuilla),onneksi sit ensiviikko vapaa!

Fanny

www.terveyskirjasto.fi -sivuilta lainattua:
"Usein munarakkulakehityksen häiriö johtuu niin sanotuista toiminnallisista syistä, esimerkiksi liiallinen liikunta, muu fyysinen tai psyykkinen stressi, syömishäiriö, ali- tai ylipaino."

Liiallinen ja erityisesti rankka liikunta ovat siis monilla osana pitkään tärppiaikaan. Kohtuullinen liikunta on hyvästä, ja hyvä kunto edesauttaa raskauden aikana, mutta tuo 5-6 kertaa viikossa kuulostaa jo aika rankalta. Elimistö ei ehkä koe, että se saisi levätä tarpeeksi eikä näin ollen katso raskauden alkamiselle olevan suopeat olosuhteet. Kannattaa hieman höllentää, jos vain voit. Onhan sitä muutakin kivaa tekemistä kuin hurja treeni.

kiitoksia vastauksista...

Joo en siis ole alipainoinen ja aina on menkat ollut, joten niistä syistä ei voi johtua... Täytyy kai vaan vähän hellittää... En siis mitenkään rankasti treenaa... Treeni ajat on siinä 45-60min päivä. Ja jotenkin on vaan niin vaikeaa hellittää. No kaipa sitäkin pitää yrittää. Jos vaikka rupeais vetämään joka toinen päivä tahdilla, vähän niin kuin tuolla sängynkin puolella =)

Joo muuten se jännäyspäivä on sunnuntai, on noi päivät ihan sekaisin. Meen töihin 6.8. joten sen takia se varmaan kummittelee mielessä. Oon ollut jo 5viikkoa lomalla ja yksi päivä jouduin jo kyymään mieheltä että mikä päivä tänään on, eli todella on lomailtu kun on viikonpäivätkin sekaisin.

Harmittavaa kun noi säät on ollut mitä sattuu... Onneksi käytiin siellä kreetalla, koska muuten olisi ollut todella kylmä kesä. Tänään kyllä makasin parvekkeella koko päivän eilisen sohvan sijaan. Perjantaina mä pääsen hoitamaan sitä pikkuista vauvaa joka syntyi silloin juhannuksena... Toivottavasti se osaa käyttäytyä.... Muuten voi olla et iskee paniikki....

Terv, Joppuli

Haikkikselle vielä, käyppä seuraamassa tuolta lapsettomuuspuolelta clomi-keskustelua.

Eipä täällä ihmeempiä, töissä koitetaan olla ahkerana päivät. Flunssa alkaa hellittää, vielä aika ikävä yskä on. Korvatulehdus alkaa parantua onneksi myös, vaikeuttanut tuota seksielämää ;) nyt kuitenkin oon saanut jostain ikävän vatsakivun, ehkä kurkkupastilleista tai sitten johtuu vielä niistä antibiooteista, mutta sais loppua!

Joppuli voi "liika urheilussa" jotain perääkin olla.

Viikonlopuksi toivotaan kaunista ilmaa, ei oo oikein kesä tuntunut kesälle.

valivali-minsku

Moi taas! Mullakin tosiaan ovistikut näytti plussaa samoihin aikoihin kuin raskaustestikin näytti, piti ihan testata kun semmoista huhua olin täältä jostain lukenut. Ovistestistä tuli mullekin todella todella tumma testipalkki.
Joppuli: Tuossa liikatreenaamisessa voi olla totuuden siementä, mutta toisaalta velttoilukaan ei ole hyväksi. Uskoisin, että jos pystyisit vähentämään treenikertoja esim neljään kertaan viikossa, niin muutosta tapahtuisi, jos asia on siitä kiinni. :)

-Inkku-

Heippa vaan kaikille

Tutkin tota urheilujuttua netissä ja tottatosiaan liika on liikaa. Inkun ehdottama n. neljä kertaa viikossa kuulostaa kohtuulliselta. Olen taas yövuorossa ja aika kuluu netissä vauva-aiheisia sivustoja tutkien, voih..
Kierron 15.päivä, selvää limaisuutta havaittavissa, ihan kuin menkat alkais, siis sen tapaisia tuntemuksia. toivotaan että ovistikku näyttää iltapäivällä kahta viivaa kun mittaan. Mihin aikaante muuten tikutatte? onko olemassa "hyvää Aikaa"?
pelkkää plussaa vain kaikille.

Joppuli, minä treenaan hieman sinua enemmän ja olen kyllä miettinyt pitäisikö jossain vaiheessa himmata. Kuukautishäiriöitähän mulla on ollut ja on edelleenkin, tiedä sitten johtuvatko treenistä vai mistä. Minä vaan olen tullut, ainakin toistaiseksi, siihen tulokseen, että en ole valmis luopumaan treeneistäni. Liikunta on niin suuri osa elämääni ja siihen liittyy liikkumisen lisäksi myös sosiaalinen puoli. Ehkä itsekästä, mutta tämä on minun valintani. Haluan uskoa vielä, että plussa tulee jos on tullakseen. Minullakin on kilpaurheilutausta, entistä lajiani edelleen harrastavilla kavereilla en ole lapsensaantiongelmista kuullut (mikä ei tietenkään tarkoita, ettei niitä olisi).

Mutta ehkä jos vauvakuume on kova, kannattaa miettiä näitä asioita ja varmaan tinkiä hieman treeneistä. Minulla ei ole kiire minnekään, joten otan rennosti ja nautin (myös) urheilusta. :)

Ja rennosti ottamisesta puheen ollen, pysyttelen taustailemassa toistaiseksi edelleen. olen silti hengessä mukana ja pidän peukkuja kaikille tasapuolisesti!

Heippa Viilaajat, pitkästä aikaa! :D

TOSI HIENO JUTTU, KAKS UUTTA PLUSSANNUTTA!!!!!
ONNEA INKKU JA PRINRESSA!!!!!! :) : :) :)
Olipa mukavia uutisia luettavana reilun viikon ajalta.. Kovasti näytti tahti ja aktiivisuus palstailuunkin tulleen, liekö syy loppuneiden kesälomien?

Tervetuloa uusille, Haikkis, tervetuloa :)

Me palailtiin eilen Rodokselta, hikinen ja levon täyteinen viikko takana, nyt pitäis olla taas voimia pakertaa koko syksy!
Täällä on menossa kp19, jännättävää ei itselläni tosin taida tässä kierrossa olla...
Lisäilenpä tonne listaan ittenikin siis...

-Nella-

Jännityspäivä..

26.7. jossukka81
1.8. (ke) Aava80 ?
6.8. (su) Joppuli
10.-12.8. (pe-su) Fanny
13.8 (ma) pikkumyy27
15.8 (ke) Nella26 ??
20.8. (ma) Minerva
20.8. (ma) Haikkis

..tai jotain semmosta...

-N-

Liikunta
Hyvin aktiivisesti liikuntaa harrastavilla raudantarve on lisääntynyt, sillä rautaa menetetään hien mukana ja toisaalta myoglobiinisynteesi tarvitsee rautaa. Erityisesti juoksua harrastavilla tunnetaan juoksijan anemia, jossa punasolut hemolysoituvat jalkojen iskeytyessä kovaan alustaan. Plasmatilavuuden lisääntyminen urheilijoilla vielä korostaa anemiaa. Pitkänmatkanjuoksuun voi liittyä lisäksi iskemiasta johtuvaa gastrointestinaalista verenvuotoa (29).

Liiallinen liikunta voi aiheuttaa hypotalaamista anovulaatiota ja siten lapsettomuutta. Samaan suuntaan vaikuttaa hyvin aktiivisesti urheilevan naisen usein pieni paino ja vähäinen rasvakudoksen määrä. Lievimmillään häiriö voi olla vain pidentynyt kuukautiskierto, joka kertoo munarakkulan kypsymisen ja puhkeamisen häiriöstä vielä melko säännöllisessä kuukautiskierrossa, mutta vakavammassa häiriössä kuukautiset puuttuvat. Hyvin aktiivisesti urheilevaa naista kannattaa neuvoa keventämään harjoitteluaan raskautta toivoessaan (30). Alipainoisen on hyvä pyrkiä normaaliin painoon. Tätä pyrkimystä voi olla estämässä syömishäiriö, sillä se ei ole harvinainen alipainoisilla urheilevilla naisilla. Lääkärin tulisi aktiivisesti selvittää syömishäiriön mahdollisuus näillä potilailla.

copy-paste terveysportista

Kiitoksi kaikille vastauksista,

eli viesti selvä, pitä ruveta himmamaan siihen 3-4krt./viikko, jos se vaikka auttaisi, ei vaan ole mitenkään helppo päätös... Just oon taas palaamassa vanhan lajini pariin, mutta onneksi aladivareihin, joten ei oo ihan justiinsa missä kunnossa ollaan. Muuten sitten jättää tota jumppa osastoa vähemmälle.... maksaa vaan niin pirusti pitää sitä salikorttia, joten kaipa siellä sen takia on käynyt niin paljon, No ei se oo kun rahaa.

Jännityspäivä..

26.7. jossukka81
1.8. (ke) Aava80 ?
5.8. (su) Joppuli
10.-12.8. (pe-su) Fanny
13.8 (ma) pikkumyy27
15.8 (ke) Nella26 ??
20.8. (ma) Minerva
20.8. (ma) Haikkis

Muutin ton mun jännäyspäivän oikein.

T:Joppuli26/25-30

Itselläni on hieman päinvastaisia ongelmia ton liikunnan kans..
"Nuorempana" olin kova liikkumaan ja urheilemaan, mutta nyt on jotenkin kaikki jäänyt ja sen kyllä huomaa :(
Mistä sais itteensä tsempiä ja otteen niskasta että nyt vipinää kintuhin...
Vinkkejä?
Vauvahaave tietenkin on motivaatio, mutta mistä sais sen sytykkeen?

..Ja oisko vinkkejä tai kokemuksia ihon hoitoon??
Siis, mulla ei ole juuti koskaan ollut finnejä yms. muita näppyjä naamassa, mutta nyt kun oon jättänyt pillerit pois, naama kukkii aivan älyttömästi, alkaa olla jopa
kiusallista..Kaupan teinimyrkkyjä oon koittanut säännöllisesti käyttää mutta eipä näytä apua olevan!!

Joppulille kovasti peukkuja!!!!! :D bdbdbdbdbdbd

-Nella

Nella jos ei ole rahasta kiinni niin mene Elsa Hjeronymus -hoitoon (3 kerran kuuri suositeltava 2vkon välein) ja osta hoitotuotteet kanssa.
Itselleni auttoi todella vaikka en oikein uskonut :)