**TOUKOVAUVAT 06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nasu1, kuulostaa tutulta tuo hajamielisyys ja kirjoitussääntöjen unohtaminen :) Kauppiksessa meillä oli tosi tiukka äidinkielen ope, kyllä osasin sen jälkeen pilkunpaikat ja yhdyssanat vaikka unissani. Mutta mutta. Välillä huomaan pohtivani että onkos tuo ja tuo yhdyssana vai ei... Noloa :) Äidinkieli on muutenkin ollut minulla aina vahva, eipä tunnu olevan enää...
Englannin kielestä nyt puhumattakaan vaikka sekin ollut vahva aina! Apua...

Ja unohtelen tosi paljon asioita...

Pakko tulla kettuilemaan, ku valitatte siellä :D Neuvolakäynti nimittäin kirjoitetaan yhteen.
Hehheh. Puhekielellähän täällä mennään. Mulla tulee välillä ihan täyttä murretta, Satu on kans kunnostautunut siinä hommassa.

Lapsenlikkojen järjestely alkaa ottaa hermoon, mutta nyt on enää kaks päivää jäljellä. Essi jaksaa onneksi hyvin roikkua mun mukana opiskelemassa.

Päästiin puoli kasin aikaa kotiin ja aamulla oon lähteny ennen kahdeksaa liikenteeseen. Alkaa olla olo TÖÖT. Sain just viimeisen homman tehtyä. Tai no...pari jäi rästiin, mutta en minäkään mahdottomiin pysty. Huomennakin pitää olla jalka kaasulla ennen kahdeksaa ja kello on jo uniaika. Taidan kömpiä muutamaksi tunniksi nukkumaan. Eikäku sitä ennen pitää laittaa vielä tiski- ja pyykkikone hoitamaan hommansa. Onneksi ei sentään tartte omin käsin alkaa pesemään.

hyvää ystävänpäivää!

noustiin tänään tuukan kanssa klo 4, mutta hän olikin niin epätavallisen väsynyt että meni takaisin nukkumaan jo 5.30. mä menin kans sänkyyn ja mies sai hoitaa koirat pissalle.
kiva herätys kohtasi seitsemän aikaan, kun havahduin siihen että tuo iso koiranroikale nuolee jotain. käppäilin eteiseen ja siellä komeili matolla kilo oksennusta - voitte kai kuvitella kuinka paljon tuollainen 60-kiloinen koira voi oksentaa......? niin, siinä nuusku latki omaa oksennustaan - yääääääääääääääääääk.
ei muuta kuin luuttu käteen ja oksennuksen siivoukseen. jee. nää on niitä hetkiä kun epäilee vahvasti omaa mielenterveyttään lemmikkien pitämisen suhteen.
no, myönnetään että unen läpi tajusin jossain vaiheessa että nuusku kävi mun luona herättelemässä, mutta en tajunnut/jaksanut herätä siihen. että vähän oma vika.

jokos täällä alkaa pian kaikilla vauvoilla olemaan ekat hampaat? onnea Idalle!
me tullaan tuukan kanssa ihan jälkijunassa siinä suhteessa. monta kertaa oon luullut että nyt tapahtuu, kun tuksu on alkanut kuolaamaan, mutta vääriä hälytyksiä kaikki ;o)
äiti saa nauttia tuosta hampaattomasta hymystä vielä.

mä tuossa äsken laitoin vähän pakkelia naamaan, että kehtaa tänään mennä vauvaklubille. mulla on naama kuulkaa niin naarmuilla, kun tuo pikkuherra raapii, että ihmiset alkaa kohta ihmettelemään...... mitkään kiellot ei auta tuohon kynsien käyttöön. eilenkin kylässä poikien leikki kesti varmaan kaksi minuuttia, eli niin kauan kunnes tuukka raapaisi veetiä kasvoihin. mitään naarmua ei onneksi tullut edes, mutta veeti loukkaantui verisesti...

meillä on muuten vauvaklubin kuvaus huhtikuussa. kiva saada lisää otoksia tuukasta, vaikka sitten saakin heti perään mennä 1-vuotiskuvaan. siis käsittämätöntä, että vajaa kolme kuukautta ekoihin synttäreihin!!!!!!!!!!!!

Eipä taida tuota plänttiä ihan vielä hampaaksi voida kutsua, mutta onhan se jokunen alku edes. Mut voi olla että se tule pian(tai sitten ei).

Sydämellistä ystävänpäivää kaikille!!

Ihanaa ystävänpäivää kaikille!!!

Saa nähdä muistaako mies tuoda mulle jotain tuliaisia kun töistä tulee :DD Siinä on kukkakauppakin ihan vieressä... Heheh :D
Mä annan miehelle ystävänpäivälahjaksi lepoaikaa, lähden iltapäivällä Miklun kanssa ruokakauppaan ja varmaan käydään mun äidin luona myös. Mies on ollut ihan töttöröö muutaman päivän, ei vaan suostu vapaapäivänäkään nukkumaan pitkään vaan väkisin nousee samaan aikaan ylös kuin minä Miklun kanssa.
Yleensä hän ottaa päiväunet Miklun kanssa kun töistä tulee, nyt viikon verran Miklu on jo unensa nukkunut kun mies on kotiin tullut. Ei mies sitten taas suostu menemään päiväunille yksin, kun minä touhuan Miklun kanssa. Sitten se kävelee ympyrää kuin zombie eikä mistään tajua mitään :)

Miklu heräsi tänään jo seitsemältä, otin hänet vielä mun viekkuun mutta ei hän mitään enää nukkunut, höpötteli vaan... Kymmeneltä vein Miklun nukkumaan ja heti nukahti.
Miklulla on vähän sama taipumus kuin Tuukalla, raapii ja raapii... Täällä olen minä ja mies naama verillä :) On tuo raapiminen nyt vähän laantunut, mutta jos kiinni saa niin kyllä nappaa ja kovin! Täytyy vauvauinnissakin olla varoivainen kun piirissä mennään, Miklu himoitsee toisten naamoja ja käsiä :) Ei paljoa kiellot paina tässä raapimisasiassa. Mutta jos se nyt unohtuisi pikkuhiljaa...

Mukavaa ystävänpäivän jatkoa!

YSTÄVÄNPÄIVÄHALIT KOKO POPPOOLLE PERHEINEEN!

Juu, älä Nasu turhaan murehi oikeinkirjotuksesta. Niin ku VP jo naureskeliki, ni meitsi ei ainaka pahemmin perusta siitä. Meikäki on ollu kouluaikoinaan aika haka äidinkielessä. (Jossain ees) Sain jopa yläasteelta lähtiessä äikän opelta päättäjäisissä semmosen Yritys hyvä-pyyhkeen. Eli oli tainnu tulla sitte nuoleskeltua oikein urakalla. Mutta näillä baanoilla en todellaka piittaa miten kirjotan. Jos murretta tulee sekaan, ni sehän on vaan rikkaus. Ja puhekielellä meen täysin. Ja senki toki tiedostan, että ja sanalla ei saa virkettä alottaa, mutta...:)

Jenna tossa lattialla soittelee uuella "pianollaan". Se on Jennan eka tommonen välkkyy-kiljuu-vempele. Valoja tässä härvelissä ei oo, mut torvet, vulut, kellot ja haitarit kuuluu pianon äänen lisäx. Jahas, eipä sitäkä iloa kauan kestäny. Nyt jo alettiin marisemaan. Nukkumaan en kuitenka vielä päästä, ku pitäis pikku hiljaa lähteä serkkupoikaa hoitamaan, ku äitinsä, isänsä ja pikkusiskonsa menevät yhesä koulutukseen. Neljän tunnin hoitokeikka ois tiiosa. Se vaan paha, ku molempien päikkärit sattuu samalle ajankohalle. Sen oon huomannu, et taitava saa olla, et molemmat saa nukkumaan. Kumpiki vaatis yllättäin huomiota just sillon, ku toista yrittää nukuttaa. Mut nyt me aletaan valmistautuun lähtöön.

taas täällä ;o)
oli tosi hyvä vauvaklubi tänään. meillä oli vieraana vyöhyketerapeutti, joka kertoi paljon vauvojen jäykkyydestä ja näytti hyviä otteita, joilla tuota jäykkyyttä voidaan poistaa. harmi, ettei noita tiennyt silloin kun tuksu oli pieni...... terapeutti kävi kaikki vauvat läpi ja joka ainoa sai enemmän tai vähemmän "jäykän tuomion". tuukalla on kuulemma hieman liian jäykkä selkä, sitä pitäisi hieroa.
oli kyllä hellyttävää,kun porukan pienimmillä pojilla (6vk ja 8vk) näytettiin nuo kantoasennot. sellaisia pieniä palleroita olivat.......... auta armias, että alkaa tässä pukkaamaan vauvakuumetta.

tuukka meni äsken vasta päikkäreille. jaksoi valvoa kuutisen tuntia putkeen.
mä menen nyt hetkeksi lukemaan uutta ohoa - moi!

Hyvää Ystävänpäivää kaikille!!
Mieli tekisi kovasti lähteä johonkin ihmisten ilmoille, mutta en taida jaksaa bussilla... Kävellenkin pääsis mutta aikaa menis ainaski tunti suuntaansa ja pitäs kuitenkin koiran kanssa käydä lenkillä. Tuntuu et seinät kaatuu päälle ja olis kiva käydä shoppailemassa. Rahattoman on hyvä haaveilla ;) No vaikka kirppikselle shoppaileen :) Kait se on siirrettävä huomiselle ja jos sais vaikka jonkun seuraks niin olis kivempaa.

Huomasin just et meidän tyttö on kekannut, et kun tarvii ottaa lelu mukaan ja lähteä liikenteeseen niin pääsee nopeemmin, kun laittaa lelun suuhun. Liekö meidän koiralta oppinut, joka aina kantaa kaikkea suussaan vai ihan itsekö keksinyt. Hassun näköinen joka tapauksessa, kun konttailee lelut suunpielestä roikkuen =)

Mun sattuu hampaaseen ja kovin toivon ettei kipu ylly. Vielä ei satu kovati, vaan vähän jomottelee, mutta en millään haluis hampilääkäriin. Ennen en pelännyt lainkaan, mutta nyt on ollut vuosien tauko ja rimakauhu on iskenyt. Jaiks...

Toihan se mies sitten eilen kukkia :) Ja Miklulle leikkiauton :)

Vaan eipä mulla mitään sen suurempia uutisia ole. Eilen kävin Miklun kanssa mun äidin luona, tänään tulee mun isä käymään kun lähtee huomenna takas Saksaan. Huomenna menen Miklun kanssa mun mamman luo kyläilemään. Pohdiskelen vaan että miten päiväunet hoidan, otanko rattaat sinne mukaan ja pistän Miklun parvekkeelle tutimaan... Mielenkiintoista :)

Tänään aamulla Miklu oli ekaa kertaa noussut seisomaan omassa sängyssään, sain leveän hymyn heti kun Miklun huoneeseen menin :)

Joopa joo, jääkaapille...

Minäkin sain mieheltä lahjan(tai se kyllä sano, et se on molemmille tytöille). Se toi semmoisen lämpöketun(siis semmoin lämmitettävä kaurapussi). Muutaman kerran oon rintojen kaa kaivannu sitä ja joskus jumpan jälkee ois varmaa niskoissa tuntunu hyvältä..mut nythän pääsen koklaa =)

Viimeyönä Idaa ei tarttenu käyä kertaakaa kattomassa. Ensimmäinen kokonainen yö!! Vaikka illalla ku tutkiskelin niitä hampeja, niin alhaalla näkyy ihan selvästi kaksi, muttei ne läpi vielä oo.

Meillä on Hermanni(kiertokakkutaikina) uunissa ja tuoksut on mahtavat, joten oottelen, et millon pääsis maistamaa..

Meille piti tulla tänää vieraita, mut ne on sairastunnu.. mIeski on tän päivää jossain työmatkalla, joten menee päivä silläki pitkäksi. pitää kai yrittää kekkasta jotaa puhaa..

Yök, mikä olo. Hammas on jo parempi, mutta päätä särkenyt eilisestä saakka. Yöllä kävin ottamassa lääkettä, mutta ei auta. Lisäksi huimaa tosi paljon, mutta onneksi se on nyt päivän mittaan vähentynyt. Muuten en olisi uskaltanut miestä päästää töihin. En olisi voinut hoitaa tyttöä, mutta nyt siis vähän parempi. Vieläkään en voi katsoa alas tai rupeaa huone pyörimään. Mikä lie tauti tämä sitten on?

Samskutin Antsukka, kun tuommoisia kirjoittelet vaikka toiset yrittää olla herkkulakossa. Ei ole reilua. Silloin uutena vuotena julistin herkkulakon alkaneeksi ja aika hyvin se on pitänyt. Tosin kaikki herkut häviää kaapista jos niitä siellä on, mutta... Eipä niitä herkkuja siellä muuten ole, mutta vieraita varten joskus. Hieman olen mielestäni kaventunutkin :) Salille en jotenkaan ole kerennyt, mutta kotona olen iltaisin jumpannut. Tyttö viihtyy hyvin, kun katselee vierestä kun äiti näyttää idiootilta :)

tää päivä on menty yksillä 40 minsan päikkäreillä. ihan mahdotonta touhua ;o)
tuukka kouhottaa niin hirmuisesti, että äsken tuli ruoka ylös... ja minä olen ihan väsyksissä. ukko tuli neljän aikaan töistä, mutta ehti olla vain puoli tuntia kotona kunnes taas häippäsi.
onneksi tuo poika on niin iloinen, että hänen kanssaan on mukava olla ja touhuta. ihania hymyjä tulee päivässä lukemattomia. ja nykyään jopa märkiä pusuja, jotka koetetaan sihdata suoraan äidin suulle.........
mutta yksin tuukka ei edelleenkään viihdy kuin pari minuuttia kerrallaan.

Miklu on nyt viime päivät ollut huomattavasti paremmalla tuulella. Tuossa kun kirjoittelin että maanantai oli ihan hirveä päivä. Taisi vaan olla flunssan jälkimaininkeja. Kyllä Miklu edelleen jalassa roikkuu ja muuta, mutta ei sentään kiukuttele niin kuin maanantaina! Se oli jotain järkyttävää, piti oikein kuume mitata että onkos kaikki ihan ok noin muuten :)

Miklu on nukkunut ennätysunia tänään. Aamupäivällä puolitoista tuntia ja iltapäivällä melkein toisen samanmoisen. Kahdet unet hän on taas ottanut, vaikka vähän aikaa sitten hehkutin yksien unien sopivuutta :)

Tilasin netistä jatkopaloja bodyihin (miten ihmeessä body kirjotetaan monikossa? :DD), Miklulla on monia bodyja jotka ovat muuten sopivia mutta eivät ylety haaroista kiinni. Harmi että kekkasin nuo jatkopalat vasta nyt...

Meillä on myös eräänlainen herkkurajoitus meneillään miehen kanssa. Ihan rahansäästömielessä :) Yksi kerta kaupassa kauhistelin että miten me saadaan kulumaan rahaa niin paljon ruokakauppaan. Että täytyy vähän alkaa miettimään mitä ostaa, meikäläisen tulot kun tippuvat taas roimasti. Mies sitten tuumasi että vain viikonloppuna saadaan ostaa herkkuja :) Me ollaan sellaisia herkkupeppuja että säästö sekin :D Viikonloppuisin ostetaankin sitten herkkuja koko viikon edestä, että tiedä sitten... :)
Kelalta tuli tänään päätös, kotihoidontukihakemus on hyväksytty. Nyt ne siellä sitten vielä laskeskelevat että miten paljon saan hoitolisää tuohon päälle. En kyllä lähetä sinne enää mitään lippuja ja lappuja, saavat käyttää sitä tietoa mitä heillä on. Prkl. Miehen palkkatodistuksen sinne jo pistin menemään, saa riittää. Kiitos.

Mun äiti eilen sanoi että hän ottaa mielellään Miklun hoitoon kun töihin menen! Se olisi unelma! En yhtään tykkää ajatuksesta Miklusta päiväkodissa :/ Tai edes perhepäivähoitajalla... Kaikkia juttuja olen kuullut mitkä eivät oloa ainakaan paranna...
Miklu iän puolesta ainakin näin kiitos ei päiväkodit sun muut, vielä. Ei siinä sitten mitään kun hän on vanhempi, se on sitten toinen juttu.

Saa nyt nähdä miten mun töiden edes käy, jäänkö kuitenkin pidemmäksi aikaa vielä kotiin! Tai sitten lähden opiskelemaan unelmaani, kätilöksi :)

Nyt menen pois... :)

Jos sun unelm, Lilli, on tuo kätilön homma, niin anna palaa! En kyllä vois omalle kohdalle kuvitella, että tekisin 40 vuotta jotain muuta kuin unelmatyötäni. Ei kiitos!

Kävin tänään töissä penkkarihulinoissa :) Aivan huippupäivä! Nuorruin taas muutaman vuoden. Eikä tee yhtään heikkoa palata syksyllä töihin, tai ainakin nyt tuntuu siltä.

Essikin on ollut vähän kiukkuinen, mutta nukkuu ja syö hyvin. En jaksa olla kovin huolissani. Jotenkin näyttää siltä, että taitaa lähteä konttaamaan ihan kohta ja saattaa senkin takia raivota. Meillä siis edelleen vain ryömitään. Tyttö viihtyy hyvin itsekseenkin. Sinttu: käy välillä vähän sääliksi sua tuon Tuukan touhuamisen kanssa. Kyllä ne hymyt toki lämmittää, mutta kyllä minä sinullekin jo soisin vähän kevyempää vauvaelämää. Jaksajaksajaksa!

Ystävänpäivä meni ihan ohi. Aamukasista myöhään iltaan oltiin menossa, eikä loppua näy. Tänään oli onneksi vähän helpompi päivä. Mun sisko oli Essiä hoitamassa tuon työmenoni ajan ja oli intoutunut siivoamaan. Mun on pitänyt karsia kotityötkin minimiin, että pysyn edes jotenkin järjissäni. Olipa ihana tulla siivottuun kotiin. Sen verran tartuin minäkin toimeen, että luutusin äkkiä lattian (siskolle mun jälki ei olisi kelvannut...höh) ja pesin toisen vessan. Nyt pitää kipaista vielä laittaan pyykit kuivumaan ja mennä kipin kapin nukkumaan. Aamulla lähdetään aikaisin Essin kanssa opiskelemaan.

thanks, VP.
tuntuu tosiaan tää tuksun kanssa oleminen aika rankanpuoleiselta. jospa sitten helpottaisi kun hän oppii kävelemään. tiedän kyllä, että sitten tulee uusia murheita (ulottuvuus eri luokkaa kuin lattian tasosta mm..), mutta jos sitten viihtyisi paremmin itsekseen. voi silti tuohon kävelyyn mennä vielä aikaa, kuka tietää. onhan tuo poitsu taahustanut jo kuukauden kärryllä, mutta tuntuisi ettei ihan hetkeen vielä uskalla päästää kokonaan irti.
mä olen tosiaan itse lähtenyt kävelemään vasta 1v3kk, joten en odottanut tuukan lähtevän ihan näin ripeästi kulkuun. toivottavasti ei ihan viittä kuukautta tarvi odottaa, että hän lähtee tuetta kävelemään........

joo, viime yö oli taas ihme hulinaa. puoli kahdelta tuukka söi ja sen jälkeen heräili vähän väliä itkeskelemään. ja sit tietty täytyi päästä seisomaan sängyn päätyä vasten ja räpläämään taulua. kun äiti kielsi ja nosti pois, niin alkoi huuto - paha, paha äiti...
toivottavasti kohta simahtaa vielä vähäksi aikaa, niin mäkin saan oikaista sohvalle.

huomenna oli vähän tarkoitus lähteä kavereiden mökille, merelle, mutta saas nähdä mennäänkö. jos ukko meinaa mennä pilkille, niin mä sanon että kiitos ei. mä joutuisin olemaan tuukan kanssa taas koko päivän ja vielä vieraassa paikassa.

ensi viikolle olen suunnitellut tilaavani oikein kunnon kasvohoidon. täytyy miehen kanssa vielä sopia päivä. tää äiti haluaa vähän hemmotella itseään ;o)

Kätilön opinnot tosiaankin kiinnostaisi, on aina kiinnostanut... Olin jo yläasteelta menossa lähihoitajan opintoihin, se oli oikeastaan ollut itsestäänselvyys mulle aina. Siitä sitten olisin lähtenyt eteenpäin opiskelemaan kätilöksi tai nuorten kanssa puuhaamaan. Mutta ysiluokalla sitten juttelin isäni kanssa uravalinnoista ja jotenkin päädyin sitten menemään kauppikseen, puheeksi kun tuli palkkaus sun muut. No eipä tämäkään palkka päätä huimaa :D
Tää kaupan ala ei ole yhtään mun juttu, vaikka alussa tuntui että voisi ollakin. Nyt kaduttaa niin kovasti! En tätä alaa lähde yhtään enempää opiskelemaan, se on jo ihan selvä.
Mies kovasti mua kannustaa opiskelemaan, ja niin isäkin kun hänen kanssaan eilen juttelin.

Sintulle tosiaan jaksamisia, kyllä olet kasvohoidon ansainnut! :)
Nasu1:lle myös jaksuja, toivottavasti hammaskipu ja huimaamiset lakkaisivat kokonaan pian...

Odottelen että Miklu herää, lähdetään sitten sinne mun mamman luokse. Ostin eilen oikein pöytään kiinnitettävän syöttötuolin, helpottaa kummasti kyläilyjä. Kaikilla kun ei ole syöttötuolia omasta takaa :) Saa äippä suht rauhassa kahvitella kun termiitti saa olla pöydän äärellä myös :) Maissinaksuja Miklu yleensä popsii kun me kahvitellaan, jos ei sitten ole hällä ruoka-aika.

Kai mä menen pistämää loput tavarat kasaan...
Hyvää viikonloppua!!!

Ida on ruvenny tapailee konttausasentoo. Pari päivää yritelly ja muutaman kerran onnistunu. Sängyssä se on helpompaa.

Nyt on myös alkanu äitin ruuat kiinnostaa. Kaikkee pitäs äninällä saaha maistaa ja jos maistuu ni lisää vaa. Niinku käytii keskiviikkona ravintolas ja annoin Idalle jästkii, ni tuttiki lens ainaki kolme kertaa lattialle, et mulle lisää tätä herkkua :D

Aini ja sit yhtenä päivänä, ku vaihettii kakkavaippa, ni Ida sano kaks kertaa kakka. En tiiä ymmärskö se vai oliko vaa vahinko. Mut ainaki yhetys oli oikee.

Mäki tein pari viikkoo sitte karkki"lakon".. karkkia vaa kerran viikos. Mullaku oli paha tapa syödä sitä joka päivä vähä.

Mut me mennää nyt vaippa vaihtaa ja kotihommii..
Jaksuhaleja kaikille <3

moi taas

käytiin tuukan kanssa sellainen pikainen reissu kaupungilla. ostettiin tuukalle aurinkolasit (tulee kuitenkin keväällä oltua meren jäällä ja kesällä veneilemässä) ja sit kirjakaupasta tammen kultainen laulukirja ja kirsi kunnaksen runokirja. tuukka tykkää kauheasti kun luen hänelle loruja.
ja jospa tuosta laulukirjasta löytyisi lisää tuttuja lastenlauluja, kun nyt lurittelen niitä neljää-viittä, jotka osaan ja muistan...

Lilli - onkos tuo mamma isoäiti vai kuka? (anteeksi uteliaisuus...) on niin jännää kuinka eri tavalla isovanhempia kutsutaan eri puolilla suomea. täällä porissa kuulin ekan kerran kuinka pappaa sanotaan tuffaksi...

hieno homma, että ihmiset löytää sen kutsumusammattinsa, niinkuin VP musiikin(opettajako??) ja Lilli kätilön. mä en ole oikein koskaan keksinyt, mikä oikeasti haluaisin olla, mutta kyllähän tuo mun nykyinen homma on ihan jees. ei kuitenkaan mikään unelma.
tuosta kätilön hommasta sen verran, että en voisi kuvitellakaan itseäni kätilöksi kun on yksi synnytys takana. jos ei lasta olis, niin asia oliskin eri - en tietäisi mitä kaikkea (sekä kamalaa että onneksi tietysti hyvääkin) synnytykseen liittyy ja mitä voi sattua. ja toisaalta jos olisin lapseton kätilö, niin mahtaisinko uskaltaa omia lapsia tehdä - tieto lisää tuskaa :o)
no, nää on tällaisia mun pohdintoja joita ei kannata muiden niin vakavasti ottaa.

Nyt on olo taas kuin ihmisellä konsanaan! Hiphei. Eilen aamusta ihana mieheni nousi tytön kanssa ylös ja antoi äidin huilia pidempään. Voi että oli koko päivän paljon parempi mieli, vaikka olinkin kipeä. Pelkästään se, että ei tarvinnut aloittaa aamua taistelulla puurosta, vaan sai nauttia kahvia ja aamupalaa rauhassa, auttoi jaksamaan. Tai rauhassa ja rauhassa.. Mies oli koiran kanssa lenkillä ja tyttö joka paikassa. Koiran kupilla, potassa kiinni, kenkiä lajittelemassa jne jne. Syöttötuoliin se oli hetkeks pakko laittaa, mutta raivarihan siitä tuli, mutta pontti oli se kuinka pienikin asia auttaa välillä.

Täällä on pohdittu unelma ammatteja ja itse en ole unelma työssä, mutta viihdyn kuitenkin. En edes tiedä mikä olisin jos saisin valita. Varmaan eläinten kanssa haluaisin puuhastella jos olisin parempi siinä. Ei oma älli riittäisi kouluttamaan mitään harakoita ;)

Oi oi ja voi voi. Tyttö lensi just oikein kunnon voltin :( Onneksi säikähdyksellä selvittiin. Pitkään aikaan ei ole muksahtanutkaan. Osaa jo tosi hienosti seistä töröttää ja lasketua alas. Samalla, kun lohduttelin neitokaista kävi pieni käry nenään, joten täytyy lähteä pyllyn pesuun.

Ai niin Lillille piti sanoa, et oisko parempaa vaihtoehtoa olemassa, kuin oma äiti hoitamassa lasta päivisin. Ei taida olla tai onhan anoppi toinen yhtä hyvä, mutta kuitenkin. Meillä tyty pitää viedä syksyllä perhepäivähoitoon. Onneksi sinne on vielä aikaa ja toivottavasti aika matelis eteenpäin. VP kiroaa minua tästä toivomuksesta ;)

Hyvät viikonloput!!

Jenna on kans oppinu ite juomaan nokkamukista, ja nyt maistuu "palaruuatki" sekä kala. Pitää mainostaa näitä pieniäki edistyksiä. Juttelinki tos aamulla mesessä Antsukan kans, ja tuumailin ettei meillä oo tapahtunu mitään suurempaa kehitystä sitte vajaan kolmen kuukauden takasen istumisen oppimisen jälkeen. Lähes kaikilla muilla ku tuntuu tapahtuvan vaikka mitä. Mutta perästä tullaan.

Olin tänään yhteydessä neuvolaan niistä Jennnan kakan punnaamista muistuttavista "kohtauksista". Saatiin aika maanantaix. Terkka kattoo onko aihetta mennä lääkärin puheille. Tuumas, mun kuvauksen perusteella, et saattas olla kyseessä jonkinlaiset kouristukset. Toivottavasti ei mitään vakavampaa. Maanantainapa tuo alkaa selvitä.

Viikonloppuja :)

Täältä Idolsin seasta yritän saada jotain kirjoitettua. Kävin piiitkästä aikaa ostamassa kuohuviinipullon (siis oikeesti reilusti yli vuoteen...). Tuolla se pötköttää jääkaapissa ja jostain pitäisi saada potkua, että myös avaan pullon. Kaikkihan me tiedetään, että jos kuoharin avaa, niin se pitää juoda viimeistä pisaraa myöten saman illan aikana :) Ja ei, mulla EI ole mitään erityistä syytä kilistelyyn. Paitsi se, ettei huomiselle ole mitään aikataulutettua menoa.

Oon tosiaan valmistumassa musaopeksi. Leipä (tai no...kai te opettajien palkat tiedätte...Leipä tulee mieheltä.) tulee opettamisesta ja laulu-/kuoroproggisten vetämisestä. Enkä minä sitä syksyä niin kamalasti odota. Pääsis nyt ensin lomalle, että jaksais taas vääntää töitä.

Mainoskatko loppu. Pitää kääntää korvat oikeaan vireeseen.

huomenta

oltiin tippumassa toiselle sivulle ja sehän ei meidän arvokkaalle ketjulle sovi! siispä nostan meidän yyyyylös ;o)

oltiin eilen siellä mökillä eikä ukko onneks mennyt pilkille. ja tuksu ihme kyllä tykkäsi kävellä muidenkin avustamana kuin minun, joten sain vähän huilata - ihanaa!
rytmi kyllä meni tuukalla sekaisin kaikesta uudesta ja hän nukahti päikkäreille vasta autossa kotimatkalla neljän jälkeen. nukkui puolisen tuntia ja sitten yöunille meni normaalisti kuudelta. yö meni kohtuullisesti, vaihteeksi.
merellä kävi eilen a-i-v-a-n- kamala tuuli. koetettiin vetää tuukkaa pulkalla, mutta ilmeisesti pulkkaankin kävi ilkeä tuuli koska tuukka alkoi itkeä ja silmistä vuoti vesi... pääsi sitten iskän lämpöiseen sylkkyyn. paluumatkalla tuuli kävikin sit selän takaa, joten silloin pulkkakyytikin maistui. uusia aurinkolaseja ei tarvittu, kun aurinko pysyi piilossa :o(

katselin eilen illalla euroviisukarsintoja ja mun mielestä jokainen kappale kuulosti karsealta..... pitäisi kuulla tuo pakarisen veisu uudestaan, että voisi arvioida uusiksi. tykkään kyllä hanna pakarisesta, sehän oli jo ekalla idols-kaudella ihan ykkönen.
ja jos nyt vähän idolsista vielä, niin jopa tuiskun antti on saanut tehtyä yhden tosi hyvän kipaleen, se "tunturilla" tms... mieletön!

jahas, jospa alkaisi penkomaan vanhoja vauva-lehtiä. koetan päästä lehtiröykkiöistä eroon ja heittelen tarpeettomia numeroita pois. tai vois kai niitä viedä jollekin vauvalliselle luettavaksi ;o)

Sinttu; hih, mäkin vaalin noita vauvalehtiä kuin aarteita! Niitä onkin sievoinen pino kun mulle on tullu Vauva ja Kaksplus itelle jo melkein vuoden ja sain niitä vanhempia numeroita kaverilta vielä... Meille ei muutoin mitään uutta paitsi no, yläkertaan muutti pikkulapsiperhe ja sen kuuleeeee!!! ;-O

Kuola valuu.siis oikeesti valuu :D

Käväsin eilennä illalla muutamallaki, vaikka mieski oli omilla menoilla. Sain mun siskon tähän lyhyellä varotusajalla. Siis soitin sille vasta illalla. Ja hyvinhän niillä oli täällä sen miehen kanssa menny, ku Ida oli jo nukkumassa ku läksin =)

Soitin just miehelle, et mihinköhän aikoihin se kotiutuu..et mä pääsen salille. Ni yheltä käski sopia menon sinne. Ihanaa ku oon nyt saanu kaverit sekä jumppaa, että salille, ni tulee mentyäki.

(mäkin säästelen noita vauvalehtiä ;) )

Mut nyt Ida kutsuu, joten pitää vissii mennä->

Yhteistyössä