**TOUKOVAUVAT 06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

macadamia

Vieras
26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm
4 kk 5530 g/59 cm
5 kk 6030 g/60 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm
8kk 8230g/70cm

8.5. Sirppeli ja Emilia (rv38+6) 3110g/50cm
1kk 4140g/53cm
2kk 5000g/57,5cm
3kk 5510g/60cm
4kk 6100g/65cm
5kk 6620g/67,2cm
6kk 7050g/70cm
8kk 7800g/73,9cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm
6kk 8165g/66,5cm
8kk 8820g/69cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm
8kk 10515g/75,5cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm
6kk 10255/71cm
8kk 10720/75cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm
6kk 8700g/67cm
8kk 9550g/70,5cm

23.5 Nasu1 ja tyty (rv39+4)3275g/48,5cm
1kk 3920g/53,8cm
2kk 4705g/57cm
3kk 5630g/60,4cm
4kk 5970g/ 61,8cm
5kk 6370g/ 63,2cm
7kk 7095g/ 66,3cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm
6kk 9900g/73,2cm
8kk 10100g/76,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm
3 kk 20 pv 7920 g/66,5 cm
5 kk 8800 g/69 cm
8kk 9900g/75cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm
6kk 7015g/ 65,5cm
8kk 7950g/69cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm
6kk 7480g/68cm

Hiphei, meille uuden ketjun aloitin! ;-) Meille ei kummempia, peppukiidetään ja ryömitään kiihtyvällä vauhdilla. Huominen taitaakin mennä kodin 'babyprooffaamiseen'... EI-sanalle vain nauretaan ja virnistellään, etenkin tv-taso video-dvd-laitteineen ois niin kivaa paineltavaa... Yöt sentään on kumma(?) kyllä rauhallisia, nyt on menny muutama yö ettei ole typy edes heränny kertaakaan! (Tämä ei oo mitään hehkutusta niille joilla rauhatonta! Koettakaa selvitä!)

Mun elämä on muuttunut ihanasta äitiydestä hirvittäväksi kiireeksi ja ahdistukseksi. Essi on edelleen kaikessa mukana, mutta kyllä tässä pikkuhiljaa lähtee järki. Kolme kuukautta on tosi lyhyt aika ja nyt kun loppu häämöttää noinkin lähellä, niin meinaa hermot pettää. Miksei hommat ole jo tehty? Miksei aika kulu? Miksei mummun loma jo ala, että saan hoitoapua? Miksi mies ei osallistu enemmän?

Tänään oltiin Essin kanssa koulussa ja taas napsahti neljä ov:a :) Mahdollisesti vielä kolme lisää, jos proffa on suopea. Että ei tässä turhaan pakerreta... En kyllä hidasta ennenku on nimi työsopimuksessa. Onneksi tuli tuollainen helppo paketti. Essi on nyt tervehtynyt ja on oma hyväntuulinen itsensä. Huomenna mennään Essin kummitätille hoitoon, että saan opiskella. Eikä siihen mummun vapaaseenkaan ole edes kahta viikkoa enää. Jospa sen verran malttaisi odottaa tuon gradun raakileen kanssa...?

Nyt on pakko mennä nukkumaan. Yöt alkaa sairastelun jälkeen olla taas suht helppoja. Yhdellä herätyksellä siis, mutta eiköhän me taas palata kokonaisiin öihin. Pitää vaan sinnikkäästi jaksaa nostaa Essiä omaan sänkyyn aamuyöstäkin. Tyttö syö hyvin ja on tyytyväinen. Ei edes vierasta, jos tietää että olen lähettyvillä. Seurustelee mielellään kaikkien kanssa, jos saa hetken tarkkailla.

Ainiin, SUURI UUTINEN musiikki-ihmiselle: Essi on löytänyt perussykkeen :) Äiti on ylpeä. Läiskyttää menemään, kun lauletaan yhdessä tai kuunnellaan mieluista musiikkia. Jalat vatkaa myös musiikin sykkeessä. Kyllähän meillä muskari pyöriikin kellon ympäri ja Essi on jo mahassa saanut heilua äitin menossa mukana. Kumma jos ei jotain tarttuisi. Mummu oli tänään todistamassa ja kyllä sitä nauratti meidän tytön eläytyminen. Selvä lahjakkuus :)

Hei taas kaikille! Oltiin viikonloppu reissun päällä ja vähän olen tipahtanut kärryiltä. Meille ei oikeastaan kuulu sen kummempaa. Meno on aivan mahdotonta ja meillä kyllä sen puolesta pärjätään näille pojille, joilla kans on vauhti päällä. Viikonloppuna oli polvetkin vähän mustana, kun oli kontannut niin paljon. Ja täysillä tietty. Oltiinhan kylässä ja siellä oli kaikkea niiiin kivaa. Kotona ei jaksa enää konttailla vaan seistä tapittaa ihan k_o_k_o ajan. Raskasta äitille, kun saa vahtia silmätarkkana. Nyt alkaa olemaan jo aika tukevan oloisa seisomista, mutta kun nyt pitäs päästä jo vähän kävelemään ja se ei vielä yksin onnistu. Mitkään lelut ei kiinnosta sekuntia pidempään. Olen koittanut kaapista kaivaa kaikkea kivaa, mutta ei kun seisoa tapittaa koko ajan.

Yöt meillä on edelleen sellasta heräilyä aina välillä. Joskus nukkuu koko yön, mutta useimmiten pitää käydä katsomassa kerran tai pari. Ei sillä sillonkaan mikään suurempi hätä ole, kunhan pyörii ja unissaan itkeskelee. Tämä seisomaan nousu ei vaikuttanut meidän uniin enää millään lailla.

Hitsin hitsi, kun ulkona on niin pirun kylmä. Tykkään et on lunta ja pakkasta, mutta vähän vähempikin kylmyys piisaisi. Harmittaa, kun ei tyttö pääse edes päikkäreille ulos.

Jotain piti vielä kirjoittaa, mutta ei nyt pysty keskittymään, kun tintti on tuossa, mutta palataan!

Siitä piti mainita et ollaan mekin kerätty jotain juttuja. Bonalta on tulossa se pienempi lego. Harmittaa, kun tajusin kampanja niin myöhään. Sit nyt kerään Semperin etikettejä ja sit Liberon pupuja ja kuitteja. Liberolta ollaan saatu aikoinaan suomi body. Nyt kuiteilla saa pussilakanat ja niillä pupu kuvilla marimekon paidan. Semperiltä saa muistaakseni aterimet. Eihän tälläinen ensikertalainen voi millään tajuta tämmöisiä juttuja ja kuinkahan paljon olen heittänyt roskiin noita etikettejä...Paljon.

Työantajasta piti mainita et nykyinen ei ole ihan parhaimmasta päästä mutta ihan ok kuitenkin. Saan puhelimen taas, kun palaan töihin ja työnantaja maksaa kaikki puhelut. Sit liikuntaseteleitä saadaan ilmatteeks jonkin verran vuodessa. En muista mikä on se summa, mut aika paljon. Mitähän muuta.. Ei kait muuta. Joululahjaksi saatiin vuosi sitten sellainen joulukori, mutta tästä vuodesta en tiedä. Poissa silmistä, poissa mielestä. Ei siis tullut lahjaa tai kutsua pikkujouluihin. Olin vähän näreissäni. Alkaa taas ahdistaa ajatus töihin paluusta, kun kirjoittaa töistä. Olen siis viihtynyt hyvin kotona! Ai niin. Tuli puhetta miehen kanssa apen 50-vuotis synskistä, jotka ovat vuoden päästä niin mies pohti ääneen et olenkohan niissä bileissä paksuna. Aikaisemmin hänen mielestään aikataulu on ollut et aikaisintaan vuonna 2010, mutta nyt siis jo ehkä ensi vuonna. Ihan kivahan se olisi saada lapset pienellä ikäerolla, mutta katsotaan nyt. Olen kuitenkin tosi onnellinen, kun mies on samaa mieltä siitä et lisää tommoisia. Ollaan ihan hurahdettu meidän pienen pimun pauloihin. On se sellainen pakkaus! Joskus joku mietti et mikä on ollut paras ikä tähän mennessä ja mun mielestä kaikki. Ensimmäiset viikot oli vähän sekavia, mutta sen jälkeen on ollut loistavaa. On ihanaa seurata kun toinen oppii koko ajan kaikkea uutta. Tämä vaihe on kyl ehkä näistä raskain... mutta kuitenkin aivan ihana. Tyttö oppi näyttämään just kieltään ja on villin näköinen kun roikottaa koko ajan kieltä pihalla. Nyt pyykkien kimppuun.

Aargh viime yötä! Nukkumaan Miklu meni eilen kahdeksalta illalla, ekan tunnin aikana heräsi neljä kertaa. Siis ihan kunnolla heräsi, mahalleen siellä oli aina ja kauhea kiukku kun hänet takaisin kyljelleen käänsin ja tassuttelin. Sitten meni muutama tunti rauhallisesti ja taas alkoi rumba, tasaseen tahtiin koko yön. Ja hirveetä huutoa kun ei saanut kontallaan nököttää... Ei ollut Miklulla edes nenä tukossa että siihen olisi herännyt. Veikkaan että tuo pirteys johtuu kolmista päiväunista eilen joista viimeiset loppuivat vasta kuuden jälkeen. Se oli virheteko minulta, poika kun olisi varmasti jaksanut ilman niitä kolmansiakin unia... Ajattelin vaan että kun hän kipeä on niin varmasti on myös väsynyt, joopa joo :)
Polvilleen Miklu nousee ihan joka paikkaan, tänään on jo nuokkunut polvillaan ilman tukea... Jalkaa yrittää koko ajan nostella mutta ei rohkeus ihan vielä riitä seisomiseen :)

Miklu näkee tänään taas ukkinsa pitkästä aikaa, mun isä tuli eilen kahdeksi viikoksi Suomeen työhommiin. Viimeeksi ukki on nähnyt Miklun ihanan rauhallisena, kun ei epeli osannut vielä hirveästi liikkua. Toista se on nyt, saa olla silmät selässä kun poika menee minne vaan mihin mahtuu :)
Muistin jopa soittaa Miklun isomammalle, tänään hänelle tuli 79-vuotta täyteen :) Ihanan pirtsakka mamma edelleen!

Täälläkin on pirun kylmä! Aurinko paistaa ja tosi kaunis ilma muuten, vaan eipä sitä Miklun kanssa viitsi nokkaansa ulos pistää. Vaikka olisikin poika ihan terve... Minä ainakin jäätyisin alta aikayksikön, en yhtään siedä kylmää :)

Minä en ole muita merkkejä kerännyt kuin Liberon pupumerkkejä. Eikä niitäkään kauheasti vielä ole, mutta jos niillä joskus sitten jotakin saisi... Semperin ruokia en ole ostanut kuin muutaman kerran, sen puurostakin Miklun maha meni sekaisin. Bonan kampanjasta en ole ollut edes tietoinen, niitäkin purkkejä lähti pari kassillista juuri anopille. Hän vie niitä työpaikallensa kerhoon, he sitten askartelevat niistä kaikkea :)

Hei, sieltä tuleekin Teho-osasto! Sitä sitten kattomaan :)

tervehdys

mulla menee hermot. jos tuukka ei saa kävellä, niin sitten hän suuttuu. istuminen ei käy. seisominen ei käy. leikkiminen on varsinkin i-h-a-n- tyhmää.
nyt ei suostu nukkumaan, vaikka on aivan väsynyt (nukkui vain yhdet päikkärit, vajaan tunnin - ja aamulla kummiskin noustiin jo viideltä). nousee sängyssä seisomaan ja heittää tutin lattialle - ja huutaa.
tää tosiaan on sitä raskainta aikaa tähän asti... joskus tuntuu etten mä jaksa tätä, kun ei tuosta ukosta ole paljoakaan apua.
tänään kävin kampaajalla ja kun tulin sieltä (olin pois reilut 2 tuntia), niin ukko häipyi kauhealla kiireellä. taisi saada jo kahdessa tunnissa tarpeekseen lapsenhoidosta......
tuukka on ihana, mutta tällä hetkellä todella vaativa lapsi ;o)
(te muut aina vaan hehkutatte äitiyden ihanuutta ja musta tuntuu että mä vaan valitan...)

noista ilmaisjutuista ja keräyslahjoista vielä sen verran, että meillä kans käytetään pamperseja niin ei noita libero-merkkejä kerry. yksi libero-pupu kyllä on. pampersilta on kaksi yliherkkä-paitaa ja yksi kypärämyssy. niin ja sammakko-kylpytakki ja -tossut. ja tutteja..........
meille tuli eka kerran viime viikolla niitä lorumaan vaippatarjouslappuja, joilla saa cittarista pampers-megapaketista 5 euroa alennusta. käytin tänään toisen lippusen.

pitäisi mennä laittamaan pesukone pyörimään. sen jälkeen voisi vaikka haukata jotain.
huomiseen ;o)

Sinttu, et ole ainut jolla menee hermot :)
Miklu on tänään ihan jatkuvasti noussut ylös ihan mistä vaan kiinni saa. Yksi kohde oli lehtiteline joka todellakin on hauras ja nenälläänhän siinä oltiin. Tai sitten kaadutaan selälleen... Olen siis ollut vahtina koko päivän, ja tämä on mulla vasta eka kunnon vahtipäivä, kun on joka äännähdystä joutunut seuraamaan :)
Parin päivän tauon jälkeen Miklu on tänään taas alkanut itse nousta istumaan, parilla ekalla kerralla hän meni nurin mutta nyt menee jo suht turvallisesti :) Miklu oppi jopa menemään istuma-asennosta kontalleen, aika turvallisesti sekin... Mutta olenpa valppaana kuitenkin ihan koko ajan. Aika stressaavaa sekin :)

Eikä kunnon päiväunia nuku Miklu... Se viimeöinen oli hirveää, poika vaan huusi ja huusi kun ei saanut tehdä mitä haluaa! Nyt Miklu nukahti heti, toivottavasti ei herää.... Pistin vielä supon ja niistin nenän ihan tyhjäksi, laitoin vielä nenätipatkin. Epätoivoinen? :) Ja sen sipulin pilkoin taas sukan sisälle, niin kuin eilenkin :)

Höh, mulle ei ole tullu Lorumaasta mitään :/ K-Kaupasta tuli joku aika sitten neljä 2 euron alennuslippua Pampersin kaikille vaipoille, mutta ne olen jo hävittänyt...

Onpa täällä ollut hiljaista...

Voi meitä äitiparkoja. Olen menossa nukkumaan ja olo on kyllä ihan niistetty. Tänään alkoi päättöharjoittelu ja pahalta näyttää. Pitää tsempata tunti kerrallaan eteenpäin. Kamalaa!

Ja ei nukuta oikein täälläkään. Aamuisin puoli kuuden aikaan ylös. Päikkärit kyllä menee, mutta silloin minun pitää viuhtoa menemään noiden opintojen takia. Ja en to-del-la-kaan jaksa mitään lappusia kerätä. Eihän meillä edes vaippoja osteta. Onneksi mies ottaa ihan hyvin vastuuta kodista ja Essistä ja sukulaiset on isosti apuna. Essi oli tänään kummitätin hoidossa ja huomenna tulee ensin toinen kummi ja sitten mummu, mummun jälkeen mies kotiutuu ja minä sitten joskus illalla. Huh.

Mies tuolla tekee vielä töitä alakerrassa, mutta minä taidan pistää pään tyynyyn. Sen verran hyviä uutisia, että potilaspappa toipuu ennätysvauhtia ja päästään ehkä jo ens viikolla katsomaan :)

Huhhuh..ilma ulkona ikkunasta katsottuna ihan kutsuu menemään pihalle, mutta mittari sanoo toisin.. Pakkasta on vaan semmoset -27c. Tänään ois ollu kerhopäiväkin, mutta jätettiin suosiolla väliin.

En mäkään oo tarkottanu niitä hyvistä öistä puhumisia muiden kiusaksi kertoa, vaan ne on vaikuttanu meidän elämää tällä hetkellä eniten. Ja samoten kun tullaan perässä hampeissa ja likkumisissa, niin kitinää ja vahdittavaa ei oo -VIELÄ- ihan niin paljon, mutta meillä ne on sitten edessäpäin oottamassa. Joten paljon paljon jaksamisia kaikille meille ÄITEILLE! Ja hyvä VP, että pappa toipuu!

Meillä on nyt taas parempi aika tuolla lattialla viihtymisen kanssa. Ei tartte äitin enää olla sentin päässä, eikä tartte niin usein käydä leluja ojentelemassa, ku ne ei enää pääse niin karkuun. Mutta tietty pitää sen verran vahtia, ettei löydä uusia vaaroja suuhun tai muuten vaaan. Onneksi ei vauhtia oo vielä sata lasissa, mutta kyllähän sekin vielä eessä tosiaan odottaa.

Ida kait sitte siirty yksiin päikkyihin. Onkohan se nyt kuutisen päivää nukkunu vaan yhet päikyt ja muutaman kerran sisälläkin.

Kiitos sirppeli postista ja kuvista!

Mutta nyt päivän hommien kimppuun->

Aah, viime yö meni heräämättä. Sain nukkua puoli yhdeksään aamulla, taisi Miklua väsyttää... Tukkonenä ei siis yöllä vaivannut kertaakaan, ylös kun noustiin niin johan alkoi räkä taas valumaan.
Ei munkaan ole tarkoitus hehkuttaa näillä meidän yöunilla, mutta olen vaan niin tyytyväinen kun saan nukkua hyvin. Olen ihan sekaisin koko päivän jos joudun yöllä heräilemään :/

Miklu livahti tänään meidän makuuhuoneeseen, siellä on peilikaapit. Siellä Miklu pusutteli itseään peilin kautta ja kiljahteli varmaan puolisen tuntia :) Ja nousi tuolia vasten polvilleen ja muksahti selälleen... Ei itku edes tullut vaikka pää kolahti ikävästi lattiaan! Taisi se oma kuva peilistä lohduttaa heti :D
Aiotaan ostaa se konttauskypärä, se todella on nyt tarpeen! Tänään jos ehtisi sellaisen jostakin hakemaan, tuo kun hakkaa päätään ovenkarmeihinkin kun kääntyilee. Eipä se häntä tunnu haittaavan mutta on se kivempi kun on joku vähän pehmentämässä iskua :)

Mies säikäytti tänään, soitti kesken työpaivän ja sanoi olevansa terveyskeskuksessa. Hän oli töissä porannut jotakin metallia ja oli sitten silmään lentänyt metallinpala. Voisi niitä suojalaseja käyttää... Mutta ei mitään ollut käynyt onneksi, hoitajat olivat ottaneet metallinpalan silmästä pois ja mies oli mennyt jatkamaan töitä :D Ei siis ollut mitenkään syvälle silmään mennyt, mies ei vaan itse ollut saanut sitä pois vaikka vedellä oli yrittänyt huuhdella.
Siinä sitten oltais oltu kotona kaikki, silmäpuoli, hermoheikko ja yksi pieni termiitti :D Miksi myyjä yleensäkään poraa metallia töissä!?
Aika vaarallista tuo myyjän työ, yksikin työkaveri oli saanut yhden rouvan ostokset päällensä kun oli rouva raivostunut väärästä hinnasta. Miehellä on ollut naama verellä kun tavarat on tippuneet hyllyltä päälle. Minä olen säästynyt fyysiseltä vahingolta, mutta henkinen puoli onkin sitten loppuelämäksi vahingoitettu :D No ei...

Päläpälä... Miklu heräsi joten pakko vissiin lopetella ;)

Pitäkää itsenne lämpiminä!

Ja vielä voimia VP:lle, pian se on ohi!

Sirppelille kiitos kuvista ;o)

me uskaltauduttiin tänään ulos sen verran, että mentiin tuohon 300 metrin päähän vauvaklubille. sieltä kun tultiin vajaa tunti sitten, niin tuksu kurvahti samantien omaan sänkyyn... no, täällä ei silti ollut aamulla "kuin" 23 astetta pakkasta.

pitäisi saada tää huusholli imuroitua joskus, mutta kun tuukan kanssa ollaan kahdestaan niin se ei onnistu ja mies lähtee just töihin. huomiseen täytynee siirtää..

jahas, tuukka heräilee. mennääs tarjoamaan tissiä...

Tere toukoiset! Käytiin kaupassa -hhrrrr... Mut sehän on pukeutumiskysymys, asteita oli kuiteskin nyt vain -19c, eri asia ois ollu jos ois ollu -30c... Mietin kyllä hetken mitä puen typylle päälle ja montako kerrosta! Ihan lämmin tuo oli kun 'paketin' purin. Niin ja onneksi kauppa on tosi lähellä.

Meillä on nyt tutin käyttö vähentyny entisestään, liekö jäämässä pikkuhiljaa pois... Tykkää vaan järsiä ko kapistusta. Ah joo, ja puree mua tissiin kun maha on täysi -ei niin kivaa! Noista keräyksistä; lentsikka on Bonalta jo saatu, katotaan saadaanko Semperin ja Hipp'n keräykset täyteen.. Liberon pupulakanat saadaan jos saadaan, essu pitäs olla tulossa ja Marimekko-paita ehkä mikäli saadaan kavereilta 'pupuja'. Oon nyt kunnostautunut kestovaippa-asiassa; parit kaavat on piirretty ja pitäs vaan hankkia matskut -harmittaa vaan kun PUL-kangasta, Applix-tarranauhaa ja hamppu- tms imua saa vain nettikaupoista, mäkun haluisin jo päästä surautteleen! Vaikka kylläpä noille kestoille itekin tekemällä hintaa tulee, aikas monta kertaa saa käyttää ennenko voiton puolelle päästään -mut vuositasolla jos laskee n.0,33e x 365=120,45e!!! Jaarin jaarin... Taidetaan mennä syömään jotain. ;-)

hyvää huomenta

siirtelin just tuukan kuvia kamerasta koneelle ja totesin kuvia katsellessani, että on tuukka mukavasti pyöristynyt. luulenpa että 10kk-neuvolassa ei enää mennä painon kanssa alakäyrää... tällä hetkellä puuro tökkii aikalailla, mutta lämmin ruoka maistuu paremmin kuin hyvin. ja maitoa menee mukavasti neljä-viisi kertaa päivässä.
on tuo poika silti pieni - kun eilen piti pukea uudet 74-senttiset farkkuhaalarit vauvaklubille päälle, niin nepä olivat aivan liian isot ;o) tosin noita vaatteita on kyllä aivan erikokoisia samalla kokomerkinnällä, esim. ne kahdet haalarit jotka ostin olivat molemmat 74-senttiset, mutta toisessa on varmasti 5 senttiä pidemmät lahkeet.. harmittaa etten ostanut 68-senttisiä haalareita sieltä kirppikseltä, yhdet aivan ihanat siellä olis ollut............

huomenaamulla olis tarkoitus lähteä kukonlaulun aikaan ajamaan hämeen suuntaan. toivotaan että tähän aikaan olen jo hyvän matkaa ajanut. tulee kiirus päivä.
ja toivotaan ettei kotikulmilla ole ihan niin kylmää kuin eilen, kun lukemat huitelivat liki 40 miinusasteessa. kääk!

Ensiksi sanon VP:lle et kiva kuulla että teillä papalla sujunut kaikki hyvin. Toivottavasti toipuminen lähtee hyvin käyntiin.
Toisekseen sanon Sirppelille et kiitos kuvista!

Meinaan aina unohtaa nämä tärkeimmät. Höpötän niitä näitä ja kaikki olennainen jää sanomatta. En ole kerennyt edes juuri kirjoittelemaan tai lukemaan teidän viestejä, koska meillä asuu pieni täystuho täällä. Mies on yövuorossa ja meidän pitää olla hiljaa päivät. Siis ihan järkyttävä homma saada tintti viihtymään niin ettei huuda koko ajan. En tarkoita vaan kitinää vaan kun hää tykkää huutaa ihan vaan kokeillakseen ja itseään viihdyttääkseen äänijänteitään. Nyt sen uskaltaa jo hetkeksi jättää valvomatta eli pysyy omilla jaloillaan, mutta vain hetken. Pyllylleen lasketuminen ei ihan aina onnistu ja välillä täytyy äitin käydä päästämässä lapsi pinteestä. Nyt on jo itse sitä mieltä et kyllä hän osaa ja elbailee yhdellä kädellä tai ilman käsiä. No sen tietää et itku pitkästä ilosta on valitettava tosi asia jos ei kerkee ottamaan kiinni.

Meille hankin myös konttauskypärän, mutta se pysyy päässä ehkä about minuutin jos sitäkään. Ei siis tykkää ja repii heti sen pois.

Sintun kanssa samaa mieltä noista vaatteiden koosta. Jotkut henkkamaukan vaatteet on tosi pieniä ja sit taas jotkut toisen merkkiset on hirmu reiluja. Meillä pääasiassa käytetään 74 cm vaatteita, mutta jotkut 68cm menee vielä. Toisaalta joitain 80 cm vaatteitakin on käytössä. Ota näistä sit selvää. Mummoille olen sanonut et jotain 80 cm vaatteita voi ostaa jos haluaa niin ainakin varmuudella on joskus ainakin sopivat.
Eilen penkasin äitiyspakkauksen läpi, kun ajattelin antaa osan noista vaatteista eteenpäin. Voi tavaton miten nopeesti ne kasvaa ja ei edes itse tajua miten joku pienen pieni vaate oli niin järkyttävän suuri kun tultiin laitokselta. Oi oi ja voi voi. Nyt täytyy lähteä käyttämään koiruus pika pissillä pihalla, kun tyttö nukkuu. Ei sillä että koirakaan siellä kauaa viihtyis. Itse voisin jopa viihtyäkin vähän pidempään, mutta koira ei tykkää kun tassut palelee.

PIti tulla vähän vielä lisäämään tohon äskeiseen että en todellakaan huitele ulkona tytön nukkuessa kauaa. Käydään koiran kanssa posti hakemassa ja koira on jo aamulla päässyt käymään ulkona. Tuosta sai sellaisen kuvan, että huitelen pitkin kyliä ja tyttö nukkuu yksin himassa :) Ei sentään. Yleensä lähdetään porukalla ulkoilemaan tähän aikaan, mutta pahuksen pakkanen nyt paukuttaa...

On niin hirveää haipakkaa, etten ehdi enää teidän kuulumisia kunnolla lukea. Nopea silmäys vain :(

Pakkasta on! Kolmekymppiä on täällä pohjolassa mennyt useampana päivänä rikki. Naama jäätyy jo postinhakureissulla, eikä koira suostu kakkaamaan, vaan haluaa jo pissojen jälkeen sisälle. Essi sen sijaan tumpataan niin hyväksi, ettei sitä varmasti ehdi palella.

Nyt on sitten gradun teoriaosa esitelty ja käyn tutkimuksen kimppuun. Kirjoitusaikaa on kuukauden verran jäljellä... Lisäksi siis päättöharjoittelu meneillään. Tämä on ihan kamalaa. Mutta yritän ottaa asian kerrallaan. Paljonhan tuota on tullut jo tehtyäkin. Kun vain muistaa nämä pienetkin hetket tehdä töitä.

Nyt pitää käväistä äkkiä syömässä ja jatkaa nuottien raapustamista.

Nasu: kyllä minäkin käytän koiran tytön nukkuessa. Vieläpä päivittäin :)

Macadamia: Mimmi on AIVAN IHANA! Essi menee aina kuvattaessa ihan hölmön näköiseksi, kun haluaisi vain tutkia kameraa. Ei puhettakaan mistään hymykuvista.

80cm vaatteisiin ollaan menossa. Pituutta siis vasta 70cm, mutta kestovaipat vaatii sen verran enemmän tilaa. Erityisesti bodyt kiristää helposti. Oon ihan innoissani muuten noiden vaippojen kanssa edelleen. Meillä on vieläkin viime kesänä hankitut käytössä ja joululahjaksi saatiin 15kpl L-kokoisia ja nekin on sopivia. Arsenaali on siis aikamoinen :) On ne pienemmät ainakin tainneet jo maksaa itsensä takaisin. Niin ja isommistahan me ei maksettu mitään.

Nyt hommiin takaisin! Miten minä tällä tavalla jäin juoruilemaan?!

tuukka on alkanut päristämään ruoat suusta - ei kiva. tänään on mennyt ruokaa toooosi kehnosti (edes lämmin ruoka ei kelvannut), mutta maitoa onneksi sitäkin enemmän. ja mä kun just edellisessä viestissä kehuin kuinka hyvin lämmin ruoka maistuu.........

macadamia - matami mimmi on kyllä söpö tytsy

Kiitos kaikille kuvista! Matami mimmi on tosiaan niiiiin ihanan näköinen! Ja ne nappisilmät...

Miklun eilisen illan nukuttamissaldoksi tuli kaksi tuntia... Huh huijaa. Heräsi noin viiden minuutin välein konttaamaan ja nousemaan pinniksen kaidetta vasten, kymmeneltä nukahti viimein kunnolla. Ensin kävin hänet kaatamassa ja tassuttelemassa, sitten kyllästyin ja annoin pojan vehdata yksinään. Kun ei kerran mikään hätä ollut niin en mennyt seuraa pitämään... Siellä hän yksi touhusi, hiljaisuudesta päätellen nukahtikin välillä ja sitten taas touhusi. Kymmeneltä alkoi tosiaan kitinä, kävin pojan kippaamassa kyljelleen ja siihen sammui. Eilen nukuttiinkin kahdet tunnin päiväunet, taisivat olla liikaa...
Tänään näpelöin Miklun päiväunia sen verran että hän kun kahden minuutin unen jälkeen aamupäivällä heräsi, en yrittänyt enää häntä nukuttaa. Nappasin pojan kainaloon ja leikittiin. Yhden maissa päivällä Miklu nukahti isänsä olkapäälle (en muista milloin viimeeksi niin olisi käynyt!) josta siirrettiin hänet sänkyynsä. Tunnin unilla pärjäsi kahdeksaan asti, nukahti heti eikä ole herännyt.
Se on nyt sitten päätetty että yksillä päiväunilla jatketaan. Piste. :)

Konttauskypärän ostin eilen. Voi että kun mumelo on niin söpö se päässään :) Vaan kyllä se kypärä hyvä on, tänäänkin pari kertaa ollut pehmeä kaatuminen sen ansiosta. Ollaan säästytty itkulta :) Kun en mitenkään joka ikistä kolhua ja kaatumista pysty estämään...

Ukki kävi tänään kylässä, toi taas ihanan college-puvun Miklulle. Housut ja huppari :) Saksasta hän tosiaan aina vaatetta tuo tullessaan, eipä tule ihan heti vastaan samanlaisia :)

Miklun flunssa on pian ohitettu. Tänään räkä valui vielä hitusen mutta ei poika ole enää laisinkaan kipeän oloinen. Onko hän sitten ollutkaan, hirveä meno päällä, on sitten kipeä tai ei... Ekan flunnsapäivän hän kyllä oli vähän "laiskan" oloinen ja tosi pipin näköinen. Ruoka on kyllä maistunut!

Vois kai mennä suihkuun, sitten punkkaan. Kun näyttäisi siltä että tämä yö sujuu rauhallisesti...

Vieläkään ei päästä ulos.. -20c näyttää mittari(tai pääsishän sinne jos menis, muttta musta tuo on vielä vähän liikaa). Tekis kyllä jo terää mennä pihalle. Ite meen tänää jumppaan, joten saan tossa matkalla varmaan tarvittavan raittiin ilman (ja ihan riittävästi pakkasesta :DD)

Eipä tänne meille mitään ihmeempiä.. ei ainakaan mitään uutta. JOten->

Saas nähä kauanko meillä nukutaan hyvin, ku lukee esim. Lillin juttuja Miklun unista. Viime yö oli meillä tähän astisista paras. Pimu heräs kyl kahesti, mut nukahti ite. Mun ei tarvinnu ees sängystä nousta:) Viien maissa ku heräs toisen kerran, ni isänsä oli just lähössä reissuilleen. No, eihän mies malttanu ola höpisemättä ja pusuttelematta typyä. Mä pelkäsin sängyssä, että mitähän tästä nyt seuraa. Mut ei, ku ukko pani oven kiinni, ni typy simahti lähes heti. Vau! Puoli seittemältä heräs kolmannen kerran. Sillon otin viereeni ja tissitin. Nukuttiin sit puol yheksään. Eli ekan kerran sitte elokuun syötiin vasta seittemän tienoilla. Huraa! Ehkä se tästä. Pari yötä sitte mä jo pelkäsin, et onko tulos sairaax vai mikä on, ku typy heräs puolen yön jälkeen pariin otteeseen itkemään. Mut saattohan toi johtua siitäki, et anoppi oli yötä ja tupakoi yöllä meiän tuulikaapissa. Krrrr. Mä oon todellinen tupakoinnin vastustaja, mutta ei kai sitä sairasta ihmistä voi pakkaseenka pakottaa. Jospa tupakan katku, jota ei voi estää leijumasta asuntoon, häiritsi typyä. Mut onnex se oli vain sinä yönä. Anoppi ei oo enää meillä:) Kunnes tulee taas seuraavan kerran...

Ei me ehitty sillon maanataina ulos, vaikka mä niin suunnittelin. Joskohan tänään pakkanen jo sen verran laskis, että uskaltauduttaisiin. Mä ku oon niin friikki ton pakkasen suhteen typyn kohalla. Ostettiin keskiviikkona sille pulkkaki, ku käytiin Keskisellä. Sitäki pitäis kyllä päästä testailemaan. Mies ku oli kerranki arkena pois töistä, ku ei uskaltanu pakkasten takia konetta käynnistää. Ja nyt se tietsikka hajos kolmannen kerran ja mies on TAAS Kajaanissa.

Äh, kai täs pitäis vaan alkaa viikkosiivoja tekeen, ku Jennaki nukkuu. Huominen menee kumminki veljen luona, ku laitetaan kälyn kans niitä ristiäisiä. Sunnuntaina sit päästäänki tosi toimiin. Mä löysinki Keskisen kultasepän liikkeestä ihanan soittorasian kummilahjax. Mut nyt siivoon...

Täällä on harvinaisen kevyt päivä :) Saan mennä omilla aikatauluilla viiteen asti. Yhtä juhlaa siis.

Essin kanssa kaikki ennallaan: syö ja nukkuu hyvin. Kokonaisiin öihin ei vielä olla päästy takaisin, mutta eiköhän sekin ajallaan taas...

Mun pitää alkaa _yllätys yllätys_ töihin. Kauhealla tohinalla yritän saada yhtä projektia käsistä, että voin paremmin keskittyä graduun kun mun äiti jää Essiä hoitamaan. Ei silloin kehtaa enää töitä tehdä, kun äiti on nimenomaan opiskeluavuksi pestattu.

Toi olikin hyvä idea, Antsukka! Mäkin voisin kuvata ne Miklun kuvat jotka otettiin silloin kun hän oli n. 5kk: ikäinen. Ne onnistui niin hyvin että kiva jos pääsen ne teille näyttämään :) Kuvaaja oli ihan huippu, sai vierastavan pojan hymyilemään ihan vieraassa paikassa :) Ja ottihan hän niitä perhepotrettejakin, jos sellaisenkin kehtaisi teille näyttää ;) Jos mies suostuu että hänenkin nassunsa teille näytän! Eiköhän...

Söpö Ida, vähän on hämmentyneen näköinen :) Ihmekös tuo!

Tuli taas vähän takapakkia Miklun paranemiselle :/ Aamulla puuroa kun Miklulle syötin, aloin kattelemaan kun hänen toinen silmänsä vähän punoitti ja vuosi. Siis tosi vähän, mutta valoa vasten huomasi että valkuaisosa oli ärtynyt.
Silmä pahenikin tosi äkkiä, puuro kun oltiin syöty niin silmäluomet olivat turvonneet, valkuaisosa ihan tulipunainen, puhumattakaan yläluomesta... Ja se vuosi vettä ja rähmää.
Soitin miehelle että mitäs nyt, pakkasta on eli rattailla en lääkäriin lähde pipin pojan kanssa. Mies meni työkaverin kyydissä töihin kun hänen isänsä vei meidän auton eilen. Jätti meille dieselpakunsa joka ei käyntiin näillä pakkasilla lähde kun lämmitysjohto oli häneltä unohtunut. Ja sain pika-ajan lääkärille, vartti oli aikaa siinä vaiheessa kun miehelle soitin :D
Hän oli sitten työkaverilta lainannut autoa :)
Silmätulehdushan Miklulla nyt sitten on ja tipat haettiin. Eka tippa auttoikin jo punoitukseen, mutta oli se työn ja tuskan takana että sen Miklun silmään sain...
Miklu viihdytti flunssaisia mummoja lääkärin odotushuoneessa, jutteli ja hymyili kaikille :) Ja todellakin sama vauhti päällä silmätulehduksesta huolimatta, konttauskypärä vaan viuhahtelee :)

Viime yö sitten meni rauhallisesti, puoli kuudelta Miklu heräsi miehen herätyskelloon. Mies meni Miklun selättämään ja hirveä huutohan siitä tuli. Mutta nukahti sentään ja heräsi vasta yhdeksältä uudestaan. Olin jo ihan paniikissa että pitääkö mun puoli kuudelta jo nousta, ei tuu mitään :DD Ihan tööt tööt, siihen ei olisi kahvikaan auttanut...

Hyvä Satu, että olet päässyt anopista eroon :D Mäkin vastustan tupakointia, inhoan sitä hajua :/ Mies tietenkin polttaa, lopettaa kuulemma kun täyttää 30 :) Kyllä siitä välillä narisen kun hän haisee pahalta ja aina vaikka miten kiire olisi niin se tupakka pitää saada polttaa. Ja Miklu kun on nukkumassa niin pitää rampata ovesta sisään ja ulos, seinät vaan helisee kun tuota ulko-ovea yrittää kiinni pistää...
Parempi varmaan kuitenkin että polttaa, se tiuskinta on ihan hirveätä mitä tupakoimattomuudesta seuraa... Suusta voi tulla ihan mitä vaan, ja tietenkin minä olen aina kaikkeen syypää :)

Miklu nukahti äsken ennen yhtä, ei tehnyt tiukkaakaan olla hereillä. Ehkä tämä yksien unien järjestely sopii kuitenkin ihan hyvin...

Yhteistyössä