***TOUKOVAUVAT 06***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jännä juttu, sillä minäkään en saa enää pumpattua maitoa juuri lainkaan vaikka sitä kyllä rinnoissa riittää. Tuukka syö edelleen yhdestä rinnasta/syöttö ja öisin meinaa maitoa herua tosiaan niin että on lakana märkänä. mutta pumpulla ei vaan irtoa ;o/

meillä on nyt mukavasti vakiintunut rytmi. Tuukka menee nukkumaan joskus klo 19-21 (vähän riippuen että ollaanko oltu päivä kotona vai reissussa, eli kuinka väsähtänyt on). yö menee oikeastaan yhdellä syötöllä (n. klo 01-02) ja ylös noustaan klo 4-5. ollaan tunnin-puolitoista ylhäällä ja mennään taas nukkumaan. unta riittää n. 8.30 asti, eli tosi hyvin!
päiväunille mennään puoli yhdentoista korvissa - unien pituus vaihtelee puolesta tunnista 1½ tuntiin. toiset päikkärit koetetaan ottaa n. klo 16 alkaen ja ne kestävät tunnista aina kolmeen tuntiin.
ihan kivasti siis menee tällä hetkellä ja se hetkellinen yörymyäminen meni aika nopsaan ohi.

vauvauinti-infossa oli tiistaina pienenpieni, suloinen tyttö vanhempiensa kanssa. kysyin tytön ikää ja meinasin pudota tuolilta, 5½kk... oli syntynyt 2½kk etuajassa, joten oli kyllä TODELLA pieni ja vauvamainen ;o)
Tuukka katseli häntä vähän sillä silmällä.............
saa nähdä saanko luvan mennä altaan vierelle katsojaksi lauantaina - riippuu kuulemma uimavalvojasta päästääkö...

Me oltiin taas toissayönä yökylässä kummilasteni luona. Niitten kanssa aika lentää ihan siivillä. Eilen sitten oltiin heidän mukana avoimessa kerhossa. Siellä oli kyllä paljon enemmän perheitä, kun täällä meidän kaupungissa.

Tänään olin hammaslääkärissä, äiskä oli sen aikaa Idan kanssa. Lypsin aamulla käsin maitoa, kun en tienny miten Ida kerkeää syödä ennen mun lähtöä. Sain kyl lypsettyy 120ml, eikä siihen kauaa menny. Mullakii on se lypsyjuttu(kun sain sen), mutta kertaakaa en oo ees kokeillu, kun saan käsinkin lypsettyä helposti. Eipä tuo Ida kyllä sitä maitoa sitte ollu tarvinu. Nyt mietiskelinki et antaisinko sen Idalle vai pakastaisinko. Toisaalta Ida sais harjotusta pullojuonnista, toisaalta sais pakasteeseen varamaitoa..

NYt tekis mieli ruokaa, mutta kun suu on edelleen ihan turtana. Ei viittis kieltä uhrata syömisen vuoksi =D

VIHDOIN! Me ollaan saatu muutettua ja tänään tuli ikuisuudelta tuntuneen odotuksen jälkeen netti.

Vetää kateelliseksi nuo teidän vauvojen rytmit... Essi on poukkoillut koko viikon, pitkät päiväunet ovat historiaa ja yölläkin herätään nykyään 1-3 kertaa. Maito riittää hyvin, mutta ei ilmeisesti pidä entiseen malliin nälkää. Lypsämällä kyllä irtoaisi, mutta neiti päätti sitten hylätä pullon pari viikkoa sitten. Nyt oon sitten pitänyt vauvaa mukana seminaareissa ja joka paikassa minne itsekin menen. Kaiken lisäksi kammoaa automatkustusta :( Voevoe.

No terve vaan VP & Essi! Onnea uuteen kotiin! (-:

Mun oli tarkotus nousta tänään aikasin ompelemaan typyn 'matkapuvustoa' mut enpä jaksanut... Typy on nimittäin alkanu pelätä(!) ompelukonen ja saumurin ääntä niin jääpi lyhyiksi ne hetket kun voi ommella. Mut eipä kait tämmönen vaihe ikuisuuksia kestä. Tänään myös mennään auton kyytiin piitkästä aikaa kun lähetään mummolaan.

Samoin, Onnea VP:lle ja tietysti koko perheelle uuteen kotiin.

Meillä oli ihan kummallinen yö. Ida heräs useampaan otteeseen, mut sillä ei ollu nälkä. Ja tietty kun se nukahti uudelleen, niin minua rupesi yskittämään ja heräämisen kierre oli valmis... Otin Idan loppuyöksi viereen. Se nukkui siinä vähän levollisemmin. Mikähän sitä vaivasi...? No kaikkea ei voi tietää. Oli sekin sitte aamuunille menossa jo aiemmin kun normaalisti. Joten taisi Idallekin jäädä univelkaa yöstä.

Pitäs pyykkiä ruveta laittelee kaappiin ja kuivumaan ->

Onnea uuteen kotiin, VP!

porkkanaleivokset odottavat keittiössä kuorrutusta, joten ihan vaan nopsaan kirjoitan.
viime yönä laitoin eka kerran Tuukalle peiton yöksi, kun tuntui niin kylmältä. hän on kyllä sellainen kuumakalle, että hikoilee tosi helposti ja on tykännyt nukkua ilman peittoa tähän asti.. nytkin on päikkäreillä ilman peitettä.
aamulla käytiin koirien kanssa lenkillä yhdeksän aikoihin ja täällä taisi olla 7 astetta lämmintä.. syssy tulee ;o)

jospa tuo Idan yöpöngertäminen on juuri sitä, että kaikki uudet asiat tulevat uniin 4kk kieppeillä ja näinollen häiritsevät nukkumista.. Tuukalla oli sellainen vaihe jo, mutta ainakin toistaiseksi on mennyt ohi. on tämä pikkuisille mullistavaa aikaa, kun oppivat koko ajan uusia juttuja ;o)
Tuukka koettaa jo "laistaa" istumisen ja jäykistää itsensä seipääksi kun häntä koettaa nostaa käsistä vetämällä istumaan - sieltä hän sitten nousee väkisin suoraan jaloilleen......... ja nauraa!

VP kiittää!

Kyllä muuttamisessa lähti järki entiseen malliin. Just käytiin hakemassa maalit ja pitäisi aloittaa urakka... Essi on tänään onneksi nukkunut kunnon päikkärit, joten minäkin sain vähän nukkua. Olisiko meilläkin levottomia unia tuon iän takia. Ainakin neiti saattaa äännellä unissaan, mitä ei ennen tehnyt.

Onnea VP:lle uuteen kotiin!

Miklullakin on tuo nukkuminen tosi vaikeeta ollut jokusen päivän.
Päiväunia nukkuu pari kertaa max. tunnin ja silloinkin heräilee jatkuvasti. Yöllä alkaa kolmen jälkeen heräilemään koko ajan...

Syökö teidän pikkuiset hyvin päivisin? Ilman koheltamista ja kiukuttelua? Miklu kun ei malttaisi edes syödä! Hermot alkaa olemaan loppu senkin asian kanssa... :/ Kun en tiedä kuuluuko asiaan vai mikä on? Todella tyytyväinen on muuten ja ennen on syönyt parin tunnin välein ison satsin maitoa. Nyt menee yli kolmekin tuntia ja alkaa pikku kitinä, luulisi että nälkää olisi mutta sitten kun pullon kanssa tulen ja alan syöttämään niin imee kunnolla jonkun aikaa ja sitten alkaa työntämään pulloa pois ihan kuin olisi muka täynnä. Vaikea uskoa että olisi!? Ei osoita mitään kipua tai vastaavaa vaan hirveästi kuikuilee ympärilleen uteliaana ja kiljuu ja huutaa (samalla tavalla kuin leikkiessä) ja jos jotain juttelee hänelle niin hymyilee vaan ja vastailee iloisena. Onkohan siis kyse vaan jostain vaiheesta kun ei vaan malta syödä? Pikkuhiljaa sitten voi jopa koko satsin syödä, mutta aikaa siihen menee tuntikin. Sylkee pullon pois ja touhuilee, sitten taas vähän hörppäisee ja sylkee pois... Yöllä sitten syö kerralla koko satsin ja jatkaa unia, aamulla taas ei vaikka edellisestä syötöstä olisi kuusikin tuntia. Kun alkaa taas se touhuilu kun on valoisampaa...
Maanantaina on neuvola, kysynpä sieltä sitten kanssa...

Huolestuneempi olisin jos Miklu olisi kärttyinen ja itkuinen mutta ei sinne päinkään! Hymyilee ja naureskelee ja juttelee. Opettelee koko ajan uutta, kyllästyy yhteen leikkiin helposti ja hirveästi tutkailee ympäristöään...

No, kaipa se tästä mutta äiti on vähän huolestunut pullapojastaan kun ei litroittain enää syökään :)

huomenta

eilen oli eka vauvauinti. voi että kun Tuukka nautti! oli niin hassunnäköinen, kun kellui siellä altaassa kuin korkki ;o) tuli otettua kuviakin taas useampia...
ihan harmittaa kun en itse voinut muuta kuin seisoa altaan reunalla...
iskäkin tykkäsi uimisesta, joten siitä taitaa tulla meidän perheen vakituinen harrastus. täytyy sitten vauvauinnin jälken jatkaa joko omin voimin tai naperouinnissa.
se on muuten jännää, että uimahallissa oli toistakymmentä vauvaa , mutta vain kaksi oli isien mukana pukuhuoneessa - suurin osa oli äidin kanssa... roolijako??
meillä tämä "roolijako" oli vähän pakollinen nyt kun en voi uida, mutta jatkossakin annan kyllä Tuukan isin hoivaan uimahallissa jos vaan kelpaa ;o)

tänään ollaankin menossa markkinoille ja sitten illalla synttärikahville. nyt tarttis lähteä noiden hurttien kanssa ulos, mutta kun ei viitsis millään.

Tuukka nukkuu aamu-unia. hän on muuten nyt kakannut kahtena aamuna peräkkäin - rytmi on vähän muuttunut.. eilen kakkasi just sopivasti ennen uintia, niin ei tarvinnut äidin jännittää että keskeytyykö kaikkien uinnit vahingon takia..........

Onnea VP:lle perheineen uuteen kotiin! Eikö vain olekin upeaa olla uudessa huushollissa, vaikka työtä se kovasti vaatiikin.

Meillä oli kans eka vauvauinti eilen. Pelkäsin mitä Jenna tuumaa, kun on tottunut 37 asteiseen veteen 32 sijasta. Mutta eipä tuo tuntunut piittaavan mitään. Oli niin terävänä paikalla ja jopa haukoitteli. Kannutusvaiheessakaan ei katsonut minuunpäin vaan pää pyöri sivuille. Neiti oli oikein elementissään. :) Mutta ei meillä kyllä nukuttua neljää tuntia päälle niin kuin ohjaaja epäili. Reilu tunti nukuttiin kotimatkalla ja parin tunnin päästä reilun parin tunnin tirsat. Normaaleihin 30-45 minuutin tirsoihin verrattuna kuitenkin hyvä suoritus. Mieheni ei päässyt paikalle vaan oli yllättäin työhommissa. Mutta jospa ensi viikolla. Sinttu, se hyvä puoli reunalla olossasi oli, että sait niitä kuvia. Minuakin ne olisi himottaneet, mutta käytännön mahdottomuus. Kokkolassa ei ollut niin räikeää roolijakoa, sillä siellä on perhepukuhuoneet.

Minulla on tänään taas hieronta. Kylläpä tuo selkä onkin vaan väsynyt jatkuvasta kantelusta. Ei onneksi kipeä kuitenkaan, välillä vain jomottaa. Huominen on rennompi kotipäivä. Tiistaina sitten tulee kaveri käymään 2,5 kk:n ja 3 v:n ikäisten tyttöjensä kanssa. Iltapäivällä on sitten se vauvamuskari. Odotan innolla myös sitä, sillä Jenna kuuntelee tosi mielellään lauleluani. Olen koittanut netistä etsiä lauluja ja loruja, ja niitä tytölle lurittelen. Mutta on se varmasti ihan toista päästä ohjattuun ryhmään. Toivottavasti minulla ei ole liian suuret odotukset. Tuo tiistaina meille tuleva kaverini kun ei pahemmin ylistänyt ohjaajaa.

Jenna on kova tyttö syömään. Tissi kelpaisi vaikka koko ajan. Joskus nukahtaessaan käyttääkin sitä tuttina. Tutti kun ei hänelle kelpaa, peukku sitäkin paremmin. Jenna kaipaa tissiä päivisin vähintään parin tunnin välein. Mutta ilmeisesti imuteho on parantunut, sillä ruokailujen pituudet lyhenevät koko ajan.

Minun sairastelusta ei meinaa tulla loppua. Pitää vissiin huomenna soitella lääkäriin. Viikonloppuna oon saanu vielä riesakseni yskän ja sit tänään näyttäis vähä siltä, et oon saanu Idalta sen silmätulehuksen(voikohan se itää viikon?). Et ei vissiin olla huomennakaan menossa sinne muskariin... =(

Tänään tulee sukulaisia visiitille Idan nimppareita juhlimaan. Kaikki kyllä tietää et oon kipeenä, mut kyl ne silti kovasti on tulossa. No onneksi ne tuo osan tarjottavista mukanaan.

Mies on Idan kanssa rattailemassa, ni jospa sitä menis hetkeksi lepäämään, et jaksaa sitte seurustella vieraitten kanssa.

Meillä oli hyvä päivä: ajeltiin autolla noin 100 km, ja naukumaija oli koko reissun tyytyväinen. Nukkuikin turvakaukalossa.

Suunnittelen korvaavani pikapuoliin yhden tissityskerran soseella, ja nyt ihmettelen, pitäisikö soseen lisäksi tarjota hieman vettä? Mikä määrä sosetta täyttää nelikuisen, puoli purkkiako.

Tähän mennessä olen upottanut vain 3-4 pientä teelusikallista persikkasosetta/päivä. Tiedän, persikka on makeaa ja siksi huono harjoitusruoka, mutta itselläni pitää pokka paremmin, kun tarjoilen jotakin omasta mielestäni hyvää.

Perhepedissä nukkumisessa ollaan sikäli sorruttu äärimmäisyyteen, että otan välillä vauvan saman peiton alle (makkari on viileä).

Julietta: Me aloitettiin suositusten mukaisesti parilla lusikallisella sosetta per päivä ja lisättiin vähitellen, ihan pojan mahaa ajatellen. Pojalla toimii masu ainakin samalla tavalla kuin ennenkin. Nyt annan noin puoli purkkia kerralla ja enemmänkin varmasti menisi kun maitoa kerran juo päälle vielä ison satsin. Mutta pikkuhiljaa edelleen lisään kunnes annan koko purkillisen jos masuun mahtuu... Notkistan vielä näitä kaupan soseitakin hieman korvikkeella. Maitoa muutenkin juomaksi, vettä olen miettinyt myös mutta näyttää tuo maito menevän niin hyvin niin en ole vettä tarjonnut.

Vauvauinti alkaa meillä vasta 1.10, olisi ollut niin kiva päästä jo uiskentelemaan...

Laitoin Miklun tänään ekaa kertaa rattaisiin ja lähdettiin kävelylle. Viihtyi huomattavasti paremmin kun sai katsella vähän istuvammasta asennosta :) Eli hyvästit vaunuosalle, jospa sen vielä joskus varastosta joutuisi kaivamaan :)

Huomenna olisi siis lääkärineuvola, tulen sitten päivittämään Miklun uudet mitat...

Kai sitä voisi nukkumaan mennä, kirotut päiväunet tekee tepposiaan taas :)

26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm
4 kk 5530 g/59 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm

Neuvolassa siis oltiin ja päivitin tiedot. Huimasti Miklu kasvanut taas! Ja käynti oli yhtä itkua kun vierasti hoitajaa ja lääkäriä ihan hirveästi :)
Ensi kerta onkin isäneuvola, mies saa mennä Miklun kanssa kahdestaan...

Nyt ollaan täälläkin sitten sairaana :( Flunssa ja ihan kammottava olo.

Mikluhan on jo iso kaveri. Meille on vielä 68cm vaatteet vähän reiluja, eikä tyttö tunnu mahdottoman raskaalta kantaa. Ens viikolla muistaakseni neuvola meilläkin, sitten nähdään.

Kuulostaa tosi hauskalta tuo vauvauinti ja vähän harmittaa, ettei menty. Täällä on ryhmät ihan täynnä, joten turha enää haikailla. Eikä mulla oikein ole aikaakaan moiseen.

Aion neuvolassa jutella tuosta kiinteiden aloituksesta. Ei kyllä ole kiirettä, kun Essin syömisrytmi on vielä ihan siedettävä. Mutta kyllä minä jännityksellä odotan sitä ilmettä, kun saa ekan lusikallisen pottua suuhun :)

meillä edelleen jatketaan tissilinjaa ja ihan vaan maistellaan harvakseltaan kiinteitä. multa tulee niin hyvin maitoa ja Tuukka kasvaa niin hyvin, ettei ole syytä vielä alkaa ruokailua muuttamaan. meillä on edelleen imemisrytmikin tosi siedettävä, eli reilun kolmen tunnin välein ruokaillaan - usein menee jopa pidempikin aika.
Tuukka on niin kova poika pukluttelemaan, että tuntuu ihan epätoivoiselta. porkkana värjää kaikki vaatteet - sekä äidin että pojan... tuo pelkkä maitolinja on ollut siitäkin kiva, ettei puklu juurikaan ole minkään väristä ;o)
mutta tosiaan, me jatketaan tätä pari purkkia sosetta maistiaisiksi/viikko-linjaa. ja aina juodaan maitoa päälle.
meillä ei tullut mitään "erikoisilmeitäkään" ruokien maisteluista, vaan Tuukka-poika veteli sapuskaa ihan kuin olisi tehnyt niin aina ...

ensi viikolla olisikin vauvakino, jonne ajattelin vääntäytyä. torstaina klo 11. kiva kokeilla kaikkea uutta.

Ida on ollu väsy. Eilen illalla meinas nukahtaa yöunille jo kasilta. Yritin kuitenkin seurustella sen kanssa ja saatiin venytettyä ilta ysiin. Aamulla se sitte nukku kymppiin asti =) Nyt se on nukkunu jo tunnin päikkäreitä, joten meni päikyillekkin tunnin aiemmin(valvoo useimmiten kaksi tuntia heräämisen jälkeen, joskus kolme). En kyl varmaan itekkää olis jaksanu herätä vielä kasilta. Puol kympiltä olin kyllä jo ihan virkee. Onneksi se yöhulina, mistä viimeks puhuin, kesti vain pari yötä.

Yläkerrassa siivotaan parveketta ja pestään kai ikkunoita. otti vähän päähän se melu, et jos Ida ei nukukkaan. Mut hyvin sille uni maittaa melusta huolimatta.

Tänään me mennään lastenvaatekutsuille. Ei me kyllä mitään tarvita, mut seuran vuoksi ja tietty jos jotain tosi söpöä tulis eteen, ni ei sitä tiedä jos vaikka sortuis..

Meillä piti olla toi nelikuukautisneuvola jo eilen, sitte torstaina, mut nyt se onkin vasta ensviikon tiistaina. Innolla jo ootin sinne pääsyä, et tietäs miten paljon tuo neiti on kasvanu.

Me mennään edelleen tissimaidolla. En aio pitää kiirettä noitten soseitten kaa. Pyysin kyllä Idan päivälahjaksi jo lusikoita, siivilän sekä ruokalapun.

Mites VP te ootte saanu arjen pyörimään? Kiinnostaa vain kuulla miten vauvan kanssa opiskelu ja työnteko onnistuu? Toivottavasti hyvin =)

Alkuperäinen kirjoittaja sinttu:
meillä edelleen jatketaan tissilinjaa ja ihan vaan maistellaan harvakseltaan kiinteitä. multa tulee niin hyvin maitoa ja Tuukka kasvaa niin hyvin, ettei ole syytä vielä alkaa ruokailua muuttamaan. meillä on edelleen imemisrytmikin tosi siedettävä, eli reilun kolmen tunnin välein ruokaillaan - usein menee jopa pidempikin aika.
Tuukka on niin kova poika pukluttelemaan, että tuntuu ihan epätoivoiselta. porkkana värjää kaikki vaatteet - sekä äidin että pojan... tuo pelkkä maitolinja on ollut siitäkin kiva, ettei puklu juurikaan ole minkään väristä ;o)
mutta tosiaan, me jatketaan tätä pari purkkia sosetta maistiaisiksi/viikko-linjaa. ja aina juodaan maitoa päälle.
meillä ei tullut mitään "erikoisilmeitäkään" ruokien maisteluista, vaan Tuukka-poika veteli sapuskaa ihan kuin olisi tehnyt niin aina ...

ensi viikolla olisikin vauvakino, jonne ajattelin vääntäytyä. torstaina klo 11. kiva kokeilla kaikkea uutta.

Hei! Ihan vinkiksi: meillä poika oli kova pulauttelemaan. Alotettiin neuvolan vinkistä kiinteet jo 3,5 kk:n iässä ja pulauttelu hoitui siinä.

Pitikin eilen jo kirjoittaa Antsukalle ja muille innokkaille varoitus: Opiskelun, työnteon ja vauvanhoidon yhdistäminen on epätoivoinen yritys! Mun on pakko, mutta jos sun ei oo, niin älä mene kouluun vielä. Eilinen luento meni ihan plörinäksi, kun Essi oli mukana. Essi ei varsinaisesti kiukutellut, mutta parinkympin tienoilla olevilla opiskelijanuorilla ei oikein tuntunut olevan ymmärrystä pikkukitinöille. Kaikki kiinnittivät huomionsa vauvaan (paitsi minä) ja koin viisaammaksi lähteä käytävään kuuntelemaan. Jätin oven raolleen, että kuulisin jotain, mutta se vetäistiin muutaman kerran kiinni :( Pakollinen läsnäolo...onneksi sain heti alussa nimen listalle, vaikken varsinaisesti luennolla ollutkaan.

Arki kuitenkin pyörii, apua on tarjolla ja torstaina mummu tulee hoitamaan Essiä mun luennon ajaksi. Kotitöitä pystyy tekemään iltaisin/öisin, kun Essi nukkuu. MUTTA: Pyhistä lupauksistaan huolimatta mies sysää lapsen aina mulle. Vaipat vaihtuvat vain käskystä ja ulkoilemassa ovat käyneet kerran. Kyllä se tietenkin yksin hoitaessaan tekee kaiken tarvittavan ja viime sunnuntaina sain taas "hyvä äiti" -ylistystä. Kun kuitenkin hoidan kodin vauvanhoidon ohella päivisin. Mies ei moiseen pystyisi.

Valivali. Hyvä ja ihana mies mulla on ja kyllähän se kaikki miesten työt tekee ja kantaa tilipussin kiltisti vaimolle ;) Stressaa vaan pirusti tuo opiskelu.

Vähän alkoi ärsyttämään kun soitin ilmoittautumisen vauvauintiin, oli kyllä niin töykeän oloinen muija. Kuulin että siellä on kaksi ohjaajaa ja he eivät tule ollenkaan toimeen keskenään, no enpä ihmettele kun toinen on kuin myrkyn niellyt!

Miklun pulauttelu hävisi muutaman kuukauden ikäisenä, alkoi sitten uudestaan vähän alle kolmen kuukauden ikäisenä tosi voimakkaana. Kiinteät kun aloitettiin niin ei juurikaan enää pulauttele. Olisikin varmaan ihanaa sellainen vihreä puklu kun parsakaalia syö hyvällä ruokahalulla :)

VP: Miklua en tosiaan jaksa enää hirveän kauaa kanella. Varsinkin kaikki leikit joissa pitäisi pelkkien käsien varassa Miklua pitää on lähes mahdottomia minulle :) Mies saa hoitaa ne :)

Miehen sisko kutsui Miklun ja minut torstaina perhekerhoon, hän on itse siellä ohjaajana. Aiheena on vauvahieronta. Voisi kai sinne mennä katselemaan vaikka jonkun matkan päässä onkin. Ja onpa ainakin yksi tuttu vaikka töissä siellä onkin :) Meidän kaupungin perhekerhosta en ole vielä ottanut selvää...

Valitin tänään miehelle kun haluaisin vielä vuoden olla kotona. Muuten joutuisin helmikuussa jo menemään töihin. Mutta enpä tiedä meneekö sitten liian tiukille taloudellinen tilanne jos kotiin jään :/ Kohta on jo helmikuu, ennen kuin huomaankaan. Aika on mennyt niin hirveän nopeasti...
Työkaverini oli eronnut avomiehestään juuri ennen vanhempainvapaan loppumista ja pystyikin jäämään kotiin koska tulot kasvoivat tarpeeksi! Muuten olisi joutunut tulemaan töihin jo tänä syksynä. On tää niin perseestä kun ei voi äiti jäädä kotiin hoitamaan alle vuoden ikäistä lasta RAHAN TAKIA! Hoitoon en Miklua vie, se on ihan varmaa. Kai tässä jotain vielä keksii...

jee, me saatiin peruutuspaikka vauvojen värikylpyyn. se alkaa ensi viikolla.
kuulin myös että työnantajani maksaa 2krt/vko kuntosalikäynnit niin, että itselle jää maksettavaa vain 3eur/kerta. taidan alkaa hyödyntämään tuota etua. ennen sai käydä vain uimassa, joka sekin tosin oli hyvä etu...
nyt me aletaan Tuukan kanssa remuamaan, hällä tuntuu olevan virtaa ;o)

26.4. *E* ja "Neiti" (rv 38+6), 2550g/44,5 cm
3 vko 3125 g/50 cm
2 kk 4380 g/53 cm
3 kk 5020 g/55,5 cm
4 kk 5530 g/59 cm

7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4)
3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm

Ihan meinasi silmät pudota päästä kun näin typyn mitat! En ois ite osannu arvioida et on noin hirmuisesti kasvanu. Noh, eipä tarvii enää ihmetellä miks 68cm vaatteet on 'jotenkin pieniä' (-; Me jatketaan ihan tissilinjaa, ei ees maistella vielä. Huomenna lähetään reissuun joten senkin takia viä ootellaan. Eli voipi olla et mua ei täällä pariin viikkoon näy, en oo näet varma pääsenkö nettiin.. No mut typy kitisee tissin perään joten->

Yhteistyössä