***Toukokuun Toivotut***

mymosa
metu = metforem :) ja etin tietoo nyt netistä, kun ei oikein mihinkään voi soittakaan sunnuntaisin.. niin monella pco potilaalla on jatkettu rv12 asti metuja, vähentää meillä pco:laisilla keskenmenon riskiä. Joten tuskin pahempaa on päässyt käymään ja jatkan nyt, kuhan huomenna soittelen soittoaikaa omalle gynelle. Tai kun torstaina on äitipolilla se ultra-aika.

Hysteerinen odottaja ja toukka 5+6 (huomenna poksuu)..
 
Gabrielle & LepikonHeta, tervetuloa joukkoon hurjaan! :wave:

Mymosa, voi meitä pällejä, sori! :LOL:

Gabrielle, juu, yksilöllisiähän ne on. Sitä vaan toivoisi, että tulisi kaikki kivut, säryt ja pahoinvoinnit oikein oppikirjamaisesti, ettei tarvitsisi olla näin panniikissa. Plääh!
 
Tervetuloa taas uudet odottaja:flower:

Täällä sitä ollaan ja porskutetaan tasiasen tappavaan tahtiin.
Tää alku on jotenkin niin pitkäveteistä kun ei ole mitään konkreettista todistetta raskaudesta.Pikkasen huonoa oloa,pissahätää,vilutusta,väsytystä ja jano,mutta voihan sitä noista kärsiä muutoinkin.

Mä niin soudan ja huopaan sen ar-ultran kanssa.Mä en haluais maksaa,mutta niin nyt tekis mieli tietää onko kaikki hyvin.
Mietin jos soitan huomenna nlaan ja kerron viikonlopun hartiapistoksesta(?)ja pienestä vuodosta,mahtaisko se lähettää jo nyt ultraan?
Kun en noista viikoistakaan tiedä,luulen että nyt joko 5 tai 6 täyttä...
 
mymosa
Lily, maksaisin kyllä siitä mielenrauhasta jonka ultra tois :) Eihän se ressikään hyväksi ole.
Neuvolaan kannattaa soittaa ja kertoa, että epäilee kohdunulkoista ja haluaisit päästä tarkastamaan asian.
 
Mä oon tehny 4 testiä. Ensimmäisen 22.8 ja näytti hailakkaa. Seuraavan päivän digi näytti 1-2 vkoa ja kaupan päälle saatu normitesti myös raskautta. Mutta kun ei usko niin ei. Tein vielä digi 2.9 ja se näytti viikkoja 3+. Nyt sitten alkaa uskomaan mutta samalla kun uskoo enemmän pelkää enemmän ettei kaikki mee hyvin :/
 
Heippa! Täällä yksi uusi ilmoittautuu mukaan...

32 vuotta ikää ja tämä jännä tieto vahvistui perjantaina 2.9. Olikin sitten tosi jännä päivä, miehenkin taisin herättää vähän pelästyttämällä kun tuli itku ja nauru samaan aikaan.

Monta toivetta ollaan jo lähetelty ja petytty melkein yhtä monesti. Perjantaina vaan tuli sellainen olo että teen testin, hetken jo epäilin että luen väärin mitä cb sanoi.

Oireita on ollut, mutta niin on aikaisemminkin ;), nyt oli kyllä ihan toden teolla rinnat kipeät ja nyt on ehkä tietoisuus lisännyt oireita, kamala nälkä olis jatkuvasti ja janottaa ja pissattaa...

Ensimmäistä odotellen, toivon että kaikki menee hyvin ja toukokuun 6 laskurin mukaan meille muuttaa joku tyyppi asumaan!
 
Merkkaan vaan nopeesti että kävin lukemassa teidän tekstit, pakko levätä hetki kun en jaksa kirjoitella kun on niin kaaaaaamee väsy ja pää kipee.

Mulla päällä Flagyl Comp kuuri emätintulehdukseen plus joku toinen antibiootti pissatulehdukseen, joten on ihan mehut pois.. ärsyttää ja väsyttää vaan koko ajan, toivottavasti muuttuu pian iloksi ja kaikki menee hyvin... vähän jännittää kun ennen esikoista minullakin keskenmeno josta kamalat muistot lääkäristä, joka oli yhtä kylmä ja tunteeton kuin Epinkin lääkäri.. Harmittaa näitä lääkkeitäkin käyttää mutta gyne oli sitä mieltä että parempi mieluummin ottaa ne kuin ottaa se riski että tulehdus aiheuttaa keskenmenon..

Blah, yritän piristyä, mukavaa viikkoa kaikille! :)

Chillie + rakas bebe 5+1
 
Onnea ja tervetuloa Gabriellle ja Pahe!

testeistä: tein kaksi testiä Ensimmäisen maltttamattomuuksissani ennen kuin olin edes myöhässä vielä kp25/28 tai jotain, ja silloin ClearBluen plussassa oli tasavahvasti pysty ja vaakaviiva, ja toisen testin kp 28/29 ja silloin pystyviiva oli jo yhtä tumma kuin kontrolliviivakin, selvästi vaakaviivaa vahvempi.

Nyt kun tuosta testistä on mennyt viikko, niin on kyllä jo ehtinyt kertyä vaikka minkälaiset epävarmuudet. Tekisi mieli tehdä uusi testi vaikka joka päivä, mutta eipä siitä tietenkään mitään hyötyä olisi.
Jälkimmäisestä testistä otin valokuvan onneksi todisteeksi itselleni. Sitä kuvaa voin sitten tuijotella epäuskoisimpina hetkinä ja vakuutella itselleni, että ainakin jotain on tapahtunut tuolla mahassa.
 
Kävin juuri kävelyllä josko olis ollut joku apteekki auki, no ei tietenkään ollu. Mun on pakko nähdä vielä kerran!

Mulla oli eka testi clear bluen kaupanpäälle saatu, toinen jonka tein eilen viikkonäytöllä. Antoi 2-3 viikkoa...

On tämä tosi jännää, ajattelen että onko totta ollenkaan kuitenkaan...

Oikealle puolelle alavatsaan hieman vihloo etenkin iltaisin. Mitähän mahtaa olla? Jännästi myös jos vatsanpuolta venyttää niin tuntuu "kramppaavan". Ja ontto olo on! Mitä kummaa sitä vois syödä? Olen jo muutenkin ylipainoinen niin pelottaa jo valmiiksi mitä mulle neuvolassa sanotaan :( Perjantaina ostettu karkkipussi ei ollenkaan houkuta, kummallista ja hyvä juttu vaan.

Ajattelin että ensi viikon aikana soitan neuvolaan, olen nyt lomalla niin voin rauhassa soittaa, töissä ei sitä mahdollisuutta ole. Jännääjännää!!!
 
:heart: Onnittelut kaikille uusille plussanneille:heart:

Oikealle puolelle alavatsaan hieman vihloo etenkin iltaisin. Mitähän mahtaa olla? Jännästi myös jos vatsanpuolta venyttää niin tuntuu "kramppaavan".
Mulla on näitä samanlaisia "tuntemuksia" ollu tossa viimeviikolla.
Viimeyönä nousin aika reippaasti sängystä vessaan, niin navan alta nippas oikeen kunnolla.
Liekö se olis totuttautumista kohdun kasvuun.
Mut siis menevät ja tulevat, eikä se satu, vaan tuntuu vaan oudolta.
Olin lukevinani, että näitä on odotettavissa enemmän ja vähemmän, joten koitan luottaa siihen, ettei se ole vakavaa =)
Vahvistakoot ne jotka ennestään tietää paremmin :p

Kai sitä vois sanoa että odottavan aika on pitkä. Tulis edes se eka neuvola, et sais tietää että kaikki on ok :heart:

Callisto & Onni 5+4
 
mymosa
Mä kattelen jo äitiysvaatteita, toivottasti torstaina tulee sen verran hyviä uutisia, että voin antaa itseni tilata :)

Lueskelin tuossa myös sterilisaatiosta..

nuo repäsy ja muutkin tuntemukset on ihan normaaleja, sitten kun sattuu niin kannattaa jo huolestua. Mulla välillä kulkee ilma niin kivasti, että tekee sellasen kivistävän vaikutelman ja kourasee mahassa.. sitten voikin antaa tulla ilmoille :D
 
Olen jo muutenkin ylipainoinen niin pelottaa jo valmiiksi mitä mulle neuvolassa sanotaan :( Perjantaina ostettu karkkipussi ei ollenkaan houkuta, kummallista ja hyvä juttu vaan.
Samat fiilikset täälläkin. Eikä oo kyllä karkkia tms makeaa tehny mieli. Muutenkin tullu vahdattua mitä suuhunsa laittaa. Aattelin neuvolassa sanoa suoraan tietäväni olevani ylipainoinen ja toivovani tukea raskauden suhteen ja painonhallinnassa pysymiseen moittimisen yms sijaan.
 
mymosa
Mä olen kans ylipainoinen, enkä aijo kuunnella yhtään moitteen sanaa asiasta. Mitä se auttaa? kannustaminen ja tukeminen sen sijaan on paljon parempi keino.. mutta tiedän kyllä, jos en saa vaihdettua terkkaria niin sieltä sitä kauhistelua tulee ja kuinka ei saa lihoa enää jne..
 
Hellurei :wave:

tervetuloa Gabi, Heta, Jazzi ja pahe :heart: onnea odotukseen!!!!!

siis mä säikähdin kanssa ensin että puhuitte meetwurstista :D tänään oon syöny melkein paketillisen :ashamed:

ja tuosta painoasiasta!!!! mä oon samaa mieltä mymosan kanssa, minusta tulisi kannustaa eikä paasata ja saada aikaan huonoa mieltä neuvolassa omasta painosta!

lily-rose ihana kuulla että kaikki on hyvin ja vuoto jäi yhteen kertaan :heart:

mymosa ennenku edes ehdin kirjottaa mitään niin olitkin itse katsonu että ne on ihan okei 12 viikkoon saakka :) tuskin siis hätää! kannattaa tietty jutella lääkärin kanssa et koska ne olis okei lopettaa..

täällä kans tulee noita nipistyksiä ja kaikenlaisia mahatuntemuksia.. jos ei muuta, ILMAA AINAKIN :x ja huh huh... :D

tiuhti ja Pikku T 4+0
 
LepikonHeta
Huomenta vaan kaikille! Täällä noustiinkin aikaisin tissikipujen takia ylös. Ihan unohtanut mitä sen onkaan kun tisseihin todella sattuu :eek:

Raskaustesteistä: itse huomasin, että oli etu käyttää yritysaikana samanmerkkistä testiä koko ajan. Kun tiesi, että se testi antaa itselleen varman negan niin ensimmäiset haamut oli helpompi todeta todellisiksi. Taisin tähän mennessä tehdä 5 liuskaa ja 1 digitestin ja vielä yhden digitestin dippaan loppuviikosta jolloin pitäisi viikkojen nousta. Silloin aiotaan sitten kertoa lapsille ja miehen vanhemmille, ehkä omillenikin.

Viime aikana täältä palstalta saanut lukea paljon elämän arvaamattomuudesta ja onhan tämä odotusajan alku todella epävarmaa aikaa. Toisaalta sitä kuitenkin yrittää muistuttaa itseään, että on oikeus nauttia raskaudesta. Ongelmia ei ole ennen kuin niitä oikeasti on :) Tuo kertominen on varmaan ihan persoonasta kiinni. Itse kerroin jo tokasta haamusta ja digistä lähetin kuvan ja kerroin kyllä tosi monelle. Itken sitten jos sattuu jotain ja tiedän, että se vaikutttaa tosi kovasti itseeni. Joten helpompaa jos lähipiiri tietää mistä on kyse silloin.

Tänään pitäisi soittaa ä-neuvolaan. Täällä palvelu on joko tosi hyvää tai tosi ikävää. Eli terveydenhoitajakohtaisia eriarvoisuuksia. Viimeksi 10 vuotta sitten siellä asioinut :rolleyes: mut nyt on oma koulutus (th myös) tässä takana. Tietää vähän mitä vaatia. Täällä esim tiputtavat neuvolakäynnit pois jos ä-polikäynteja joka täysin laitonta. Samalla pitääkin kysyä tosta uä-tutkimuksista. Tarvittaessa varailen aikaa yksityiselle sitten rv 7-9 välille. Muuten onko kukaan ladannut tuota Liberon widgettiä tietokoneelleen. Mulle väittää että laskettu aikani on liian myöhäinen :O

Sellaisia täällä tänään,

Heta+ IitaEemeli 4+1
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Testeistä: Onhan niitä tullut tehtyä.. Varmaan 5. :D Viimeks eilen ja silloin digi sanoi että raskaana 3+ enkä siltikään meinaa uskoa. :D

Huono olo jatkuu vaan ja pahenee, hajut laukaisee tosi huonon olon ja nyt se ei enää jää pelkkään huonoon oloon vaan tulee tulostakin. :x Jos en syö alkaa kädet tärisemään ja huimaa. Ei kivaa ollenkaan. En muista että aiemmissa raskauksissa tää alku olis ollut näin rankkaa.. Oliskohan se sit tää ikä mikä tekee sen? Edellisissä raskauksissa olin kuitenkin 20-25v... Hankala tätä on pitkään salaisuutena pitää jos oksentelen monta kertaa päivässä. :|

Minkäställevoi 5+2
 
Viimeksi muokattu:
minkäställevoi: Huono olo on tosi harmillista. Mulla etova ja oksettava olo tuntuu olevan melkein koko ajan(lukuunottamatta öitä). Tää on ihan ku joku monen päivän kaamea krapula. :)
Hetkittäin tulee hetkiä, jolloin ei ihan niin paha olo, mutta nekin menee aika nopeeta ohite. Eilen jouduin ekaa kertaa tekemään lähempää tuttavuutta vessanpöntön kanssa. Toivotaan, että tää on vaan tämmönen alkuraskauden juttu.. :)
 
Viime yönä,nykyisen kuopuksen itkskellessä jostain syystä,keksin vauvalle synnyttyään nimet:D 2 nimeä kummallekin,tytölle ja pojalle.Kyllä yö on hyvä aika saada hienoja ideoita=)

Mä en taida kehdata sinne äitiysneuvolaan soittaa:ashamed:pitäis mut en tiedä kuin mä koen olevani kamala rutisia kun soitan ylimääräisiä kertoja...Mut pitäis varmaan,miten ihmeessä saan rohkeutta:whistle: Ja olishan ne raskausviikot/päivät kiva tietää.Tähän sai alkunsa yhdestä kerrasta.14.8 ilman ehkäisyä ja plussan sain jo 23.8!Joten mietinkin onko ehkäisy pettänyt jo aiemmin,kun noin aikaisin ihan apteekin omalla sain plussan:OKierron mukaan viikot olis jo 5+5 mutta ton kerran mukaan vasta 5+0.Muutamista päivistä tässä toki vaan kyse,mut olis niiiiiin kiva kyllä tietää....

Taas uusia plussanneita,paljon onnea ja tervetuloa mukaan:flower:
 
Viimeksi muokattu:
Mymosa Pakko nyt kommentoida tähän väliin :D Syön itsekin metuja ja mulle laspettomuuslääkäri sanoi että pitää syödä raskausviikolle kymmenen asti.. Siinä lääkkeen pakkausselosteessa kyllä lukee ettei sais raskaana syödä. Mutta lääkäri sanoi myös että Suomessa ollaan vähän jäljessä tän asian kanssa ja jenkeissä syödään koko raskausaika niitä :) Ei huolta siis.. Itsekin pari viikkoa sitte ekan plussatestin tehneenä sitä miettii vaikka ja mitä. Mutta luotan lääkäriini :)
 
Mulla on ikää 30, tuosta nimimerkistäkin sen voi päätellä.. ja toukokuulla mut taitaa Seinäjoelta löytää :wave:

Mä olen kertonu äidilleni ja hyvälle ystävälle, toinen osapuoli ei halua, että kerrotaan, kun sillä on edellises parisuhtees siippa saanu keskenmenon aika myöhäisessä vaiheessa, joten kai me odotellaan, että muut asian näkee :LOL: Toki mun turvotus on niin hirvittävää, että mun olotilaa arvaillaan nyt jo..

Pahoinvointi loistaa edelleen poissaolollaan, välillä vain sattuu vasemmalle puolen alavatsaan, niinku oikein häijyt menkkakivut, ne kestää hetken ja sitte saattaa mennä päiväkin niin ettei ne palaa. Pitäiskö tästä soittaa neuvolaan tai johinki ja kysyä?

neiti ja nykerö 5+6
 

Yhteistyössä