***Toukokuun Toivotut***

Kiena ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan :heart: hyvin kaikki menee! mäki oon tosi kärsimätön ihminen, ja odotan hulluna varhaisultraa, sitä en kyllä oo edes varannu vielä..

marzipan täällä on tehty monen monta testiä, olisko 5 :whistle: meinaan mä en vaan voi uskoa tätä todeksi! :) ja et sä musta kysyny asiaa mitenkää väärin, tai en minä ainakaa osannu ottaa sitä sillee yleisesti! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kiena
marzipan, tein kolme testiä, joista ekaan tuli viivanpaikka, toiseen haamujen haamu ja kolmanteen "raskaana 1-2" :D

Tiuhti, ihanaa! Eiköhän siellä kaikki ole hyvin :heart: Aion itsekin tehdä tuon viikkonäytöllisen ensi viikon lopulla tai sitä seuraavan alussa... saa vähän jotain osviittaa ennen neuvolaan menoa :)
 
mymosa
Lily, mulle gyne sanoi, ku ite pelkäsin tuota kohdun ulkoista (hartia ja niska koskujen takia), että oireet alkaa yleensä vasta rv6 ja hartiakipu on jo merkki vuodosta vatsaonteloon. Eli silloin on joku revennyt ja kiire on.

Todellakin nautitaan, ukko kuumeessa :) Tällastä laiskottelua tää olo.

Niin ja meillä saa ar-ultran neuvolaan tai äitipolille..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huomenia flikat :)

tervetuloa NanaMama :wave:

nyt kyllä utelen muiden oireita, eli mitäs oireita flikoilla onkaan? =)

itsellä tosiaan hetkittäisiä nipistyksiä ja jomotuksia masussa, TISSIT ON KIPEET!!! siis ihan kamalan kipeät :D ja nännit, suihkukin koskee :ashamed: ja tunteet on pinnassa! :) pissalla ravaaminen ja turvotuskin on jo nyt aikamoista! huh :D tota turvotusta mietin et jos jatkuu tällaisena niin ei tää kovin kauaa salassa pysy, oon meinaan aika hoikka normaalisti :)

ja täällä kans yks joka on hulluna metukkaan :ashamed: käyn paketista napsii vähä väliä pari siivua ja nyt aamulla laitoin 4 palaa leivän päälle.. saako sitä syyä ihan tollee noin paljoa?
 
mymosa
Voi kuulkaa.. mä ajoin eilen onnettomuuspaikan ohi, siis rekasta oli lentänyt joku osa henkilöautoon (luin tilannehuoneesta illalla) ja se tilanne oli jo melkein ohi, kun satuin siihen. Ni itku tuli.. Samoin mulla on jo nyt älytön ikävä lapsia, jotka siis ovat isällään viikonlopun. Yleensä saavat olla viikonkin ja ei nouse ikävä pintaan asti, vaan pystyn nauttimaan näistä ainoista lapsivapaista hetkistä.

Oli muuten huono idea käydä suihkussa ennen aamupalaa, piti banaanin kanssa rojahtaa sänkyyn ja äsken pysty nousee ylös.

5pvää ar-ultraan.. Toukka 5+5
 
Voi apua, mulla ei ole juuri oireita...tissit on kyllä kipeät ja turvonneet ja nännit on kipeet. Välillä nippailee masusta ja alaselkäkin on kipeän oloinen. Sain miehenkin eilen hermostumaan, kun aloin ääneen pohtimaan että onkohan Mörri sittenkään olemassa tai oikeassa paikassa... Varhaisultra on 12pv..ei malttais odottaa :(
 
mymosa
Hanspili, meillä mies ei suostu edes uskomaan ennenkuin on ultrassa todettu, että kaikki on hyvin. Ja itelläkin on sellainen olo, että parasta varautua siihen, että tuulimuna löytyy.. kai se on joku puolustusmekanismi pettymiksien varalta..
 
Ekan raskauden aikana mä en ees kuullu mistään tuulimunista tai kohdun ulkopuolisista raskauksista. Ainut pelko oli tuo keskenmeno kun tutulla tais mennä vasta rv12. Nyt sit saa triplasti pelätä kun täältä on kaikesta kamalasta lukenut, tieto lisää tuskaa :D

Onks muilla nälkä koko ajan? Tosi ärsyttävää, en muutenkaan oo hyvä syömään nii on oikee tuskaa yrittää keksiä jtn joka maittais. Sit jos ei syö nii alkaa oksettaa. Jtn luumuja ja suolakeksiä oon syöny ja maitoa juonut välipalana :)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mulla esikoisesta sama homma, heti plussan jälkeen kerroin kaikille eikä mielessä käynytkään, etteikö kaikki voisi hyvin mennä :)
Nyt kun on asunut täällä vauvapalstalla niin on alkanut kaikki mörötkin kummittelemaan.

Ja ilmottaudun myös koko ajan nälkä clubiin.. ja vaikka ei ois nälkä niin pakko vaan jotain syödä :D :D
 
:wave:

Morjenstapäivää vaan kaikille!

nälkä, mikäs se on? :) mun ei tee mieli syödä mitään, välillä pakko jotain natustella ettei ala pyörryttää, mutta ei kyllä yhtään tee mieli syödä mitään.
jano sen sijaan on kova!

kertomisesta vielä, kun esikoista yritettiin, ja tulin raskaaksi, kerrottiin heti plussan jälkeen tosi monelle... Ja ei mennyt montaa päivää kun meni sitten kesken.. :'( oli jotenkin tosi vaikea olo, kun piti sitten kertoo että kesken meni, vielä niin monelle, kun kyselivät innoissaan miten menee.. olisin vaan halunnu piiloutua peiton alle välittämättä muista..
Oi mä muistan vielä päivystyksessä, se lääkäri oli niin..... Siis kun se tutki ja ultras ja katteli ja oli niin kiireinen koko ajan ja mun piti lähes juosta sen perässä tutkimushuoneesta toiseen että pysyin mukana.
Ja sitten se vaan kysyi että onko sulla viikonloppuna töitä, sanoin että on joo. Ja se vastas että hän kirjottaa sitten viikonlopuksi sairaslomaa (oli perjantai)
Mä olin ihan pihalla, ja kysyin sitten että niin, menikö tämä nyt sitten kesken, lääkäri vastasi "joo".
Sitten vaan murruin, koitin kyllä pidätellä itkua, ei onnistunut, sitten se lääkäri vaan tuijotti mua, sanoi hiljaa "no mä laitan vielä pari päivää lisää saikkua"
Mä otin sen lapun ja häivyin nopeasti pois, kyyneleet pitkin poskea valuen, tuntui että kaikki odotusaulassa tuijotti, ja niin varmaan tekivätkin..
Siinä hommassa ei ollut tippaakaan inhimillisyyttä, tuntui että mä olisin ollu joku mitätön pelkkä ruumis vailla tunteita...
Ihan kamalat muistot siitä kyllä jäi, oli niin kovakourainen, eikä katsonut edes silmiin kun mulle jotain murahti.
Ja oli vielä nainen..
Että semmosta.. tulipa taas paha mieli :(

Mutta sitten melko pian olin taas raskaana, ja tällä kertaa kaikki meni hyvin :)
Toivotaan että nytkin menis, meillä kaikilla =)

lily-rose toivottavasti sulla on kaikki hyvin :heart:


Epi ja paavo 5+3
 
Oireistoa: järkyttävä turvotus --> menisi jo raskausmahasta, pierettää (ja haisee muuten melkoisen hirveältä!), iskiaskipu vasemmalla puolella, tissit tuntuu turvonneilta ja ovat kipeät, äkilliset pahat hajut tekee huonoa, pissattaa ja virtsa on keltaista jatkuvasta juomisesta huolimatta, kävellessä pulssi nousee korkeammalle kuin ennen ja hengästyn, mielialanvaihtelut ---> saan raivareita ja oon ihan hirveä kiukkupylly miehen mielestä.

Mielitekoja: maitoa tekee mieli juoda koko ajan, nälkä tulee nopeasti, mutta oikein mikään ei maistu. Suolaista tekee enemmän mieli, ja jäätelö maistui eilen PAHALTA (OMG!)

Meikeläiseltä meni sitten viime yö perseelleen, kun oli ensimmäinen lääkkeetön yö. Yleensä nukun kuin pieni sika ketipinorilla, mutta nyt vaan pyörin ja tuskailin iskiaskipua ja olin ahdistunut. Mitenkähän sitä jaksaa ensi viikon duunissa...

epipremnum, mua pelottaa, että menee kesken sen takia, kun ollaan kerrottu niin monelle :( Kauheaa, kun ei edes yhtään tiedä millä viikoilla nyt on! Ei tavallaan voi miettiä sitä aikaa, kun päästään turvallisille vesille.
 
:wave:
nälkä, mikäs se on? :) mun ei tee mieli syödä mitään, välillä pakko jotain natustella ettei ala pyörryttää, mutta ei kyllä yhtään tee mieli syödä mitään.
jano sen sijaan on kova!
Mulla on sama juttu ku sulla Epi. Nälkä on täysin vieras käsite, varsinkin iltasella huomaa, että nyt tarttis oikeesti syödä jotain :eek:

Janottaa kyllä senkin edestä, toisaalta se tulee kyllä ulos, ettei onneks kerry turvotukseks kehoon.

Oireistoon: voisin vielä jatkaa että sen jatkuvan pissalla juoksemisen lisäks se haisee omassa nenässä ihan kissanpissalle, eli on sit vissiin vähän hormoneja kropassa :D
Yritin kysellä meidän nelijalkasilta et kumpi haisee pahemmalta, minä vai ne...

Princessa: Mä eilen mietin ihan samaa, että pitäs vaan jättää kauhutarinat lukematta ja luottaa tähän omaan fiilikseen mikä on kuitenki ihan hyvä :heart:

Callisto 5+3
 
Jospas sitä uskaltais ilmoittautua mukaan. Eli neljättä odotetaan. Minulla ikää 31v ja laskettu aika näillä näkymin 5.5.2012, viikkoja nyt siis 5+0. Kauhea kuvotus ollut jo toista viikkoa mutta toisaalta kokoajan on nälkä. Painoa tullut varmaan jo nyt muutama kilo (vaikka edellisissä raskauksissa painoa ei ole tullut koko raskauden aikana muutamaa kiloa enempää :D ). Repäisykivut tuntuu välillä miltei vievän jalat alta.

Vähän vielä tavallistakin varovaisempi olen nyt tän raskauden kanssa kun edellinen meni kesken heti alkuunsa (4+2) ja vasta kuukausi sitten... Mutta vielä mukana on mussukka!

Minkäställevoi ja "mussukka" 5+0
 
EpipremnumKiitos täällä sitä porskutetaan,hiukan varovaisemmalla fiiliksellä.Vuoto jäi kertaan,kipu niskassa kai niskan tavanomaista väsymistä.Olo ennallaan.Ajattelin etten menis ar-ultraan tällä kertaa,mutta kuitenkin nyt alkaa se ajatus houkuttaa.Jotenkin kaikki tapahtunut niin varkain ja yllättäen,tämä raskaus siis,että paniikin poikanen tuntuu nostavan päätään vaikka kuinka estelen!

Tervetuloa uudet toukokuiset ja onnea odotukseen:flower:
 
Tervetuloa minkäställevoi!:wave:

Ei pitäisi panikoitua joka asiasta, mutta kun meitsi on oikeasti maailman neuroottisin ihminen ja nyt vielä ilman lääkkeitä hullun ahdistunut! Minulla kun ei ole minkäänmoisia repäisykipuja ja nippailuakin hyyyvin harvakseltaan. Voikohan se kieliä jostain huonosta hommasta? :(
 
Epi: onpa sulla ollut kaamea kokemus :( Aivan hirvittävää. Nyt on käyny itelläkin mielessä, että olikohan liian hätästä kertoa raskaudesta?!? Mä oon sellanen hölppäsuu ja innokas, että aina funtsin asioita sitten jälkikäteen, että kannattiko. Tunneihminen.

Eskapismi: mulla kans tuo syke tahtoo nousta nopeasti ja hengästynkin helposti.

Epi ja Callisto: Nälkä ei todellakaan ole, eikä tee mieli syödä, mutta väkisin syön tasaseen tahtiin jotta ei iske huono olo. Sipsit maistuu, ne on niin suolasia. Normaalisti en sipsejä juuri syö. Mahaa kipristelee harvakseltaan ja sellasta menkkamaista tuntemusta toisinaan.

Minkäställevoi: Tervetuloa joukkoon! :wave:
 
Epi: Otan osaa. Kammottava koettelemus. Lääkerien pitäisi saada jotain pakollista "näin osoitat empatiaa" -koulutusta.

Tervetuloa kaikki uudet odotajat ja onnea! :flower:

Oireet: Minulla viimepäivinä dominoivin oire on ollut ärtyisyys, itkuisus ja vitutus. Perjantaina tuli vähän avauduttua töissä :mad: Raskaan viikon päätteeksi kamelin selkä valitettavasti katkesi. Eniten tästä on tietysti kärsinyt mies. Tosi ankeaa kun tuntuu etten ole ollenkaan oma itseni, vaan joku hullu hormoonihirviö. PMSx2 päivästä toiseen.
Toinen ikävä oire on se, että naama on alkanut kukkia. Finnejä pukkaa kuin teinillä. Maha on turvonnut ja nippailee tämän tästä. Muutamana päivänä (ja yhtenä yönä) on ollut pahoinvintia. (Sitä sanotaan aamupahoinvoinniksi, mutta minulla aamut on ollut toistaiseksi ainoaa aikaa jolloin kuvotus ei ole vaivannut.)
Hajuaistin terästyminen on hauska oire. Vähän kuin supersankarin erikoisvoima. Tosin onhan siitä haittaakin, kun metrossa välillä joutuu toivomaan välimatkaa kanssaeläjiin. Siinäpä ne sitten taisivat ollakin...
Ruoka ei oikein maistu. Ei minkäänlaisia mielitekoja.

Toivottavasti vain näitä hankalia oireita ei tarvitse kärsiä minkään tuulimunan vuoksi. Olisi kamalaa että vasta melkein kahden kuukauden päästä saa tietää onko tämä kaiken kiusan arvoista. Mies on lukenut jotain juttuja ultraäänitutkimuksen mahdollisista haittavaikutuksista ja saanut minut ylipuhuttua siihen, että en mene yksityiselle varhaisultraan. Vaikka mieli kyllä tekisi. Mutta en nyt sitten mene, koska vaikka haittavaikutusten mahdollisuus olisi kuinka pieni ja epätodennäköinen hyvänsä, niin ei ole mitään mitä voisin tehdä asian hyväksi, mikäli varhaisultra paljastaisikin, ettei siellä ole ketään. Tarkoitan, että jos menisin, siitä olisi apua lähinnä oman mielenrauhani kannalta. Ja ehkäpä nyt sitten yritän vain tavoitella mielenrauhaa muilla keinoin.

Pincessa, Mymosa - Te olette saaneet esikoisenne niin viattomina ja onnellisina aikoina, että itsekkin kovasti toivoisin jonnekin ajassa hiukkasen taaksepäin. Nyt kun netissä on kaikki mahdollinen hyvä ja paha tieto saatavilla, tulee pelänneeksi sellaistakin, mitä on ihan turha ennakolta pelätä, ja jonka uhka on epätodennäköinen (vaikkin olemassa). Minun jo aikaisemmin lapsia saaneet ystäväni ovat mananneet myös erinäisiä vauvalehtiä, jotka kuulema paitsi ruokkivat epävarmuutta, myös kasaavat ihan hurjia paineita siihen, miten "superäiti" toimii ideaalitilanteissa.

Jokainen tietysti saa tehdä juuri niin kun itsestä parhaalta tuntuu ja minkä oma vaisto parhaaksi näyttää. Ja tietysti hankkia kaiken saatavilla olevan tiedon myös (vaikka tieto ehkä sitten lisääkin tuskaa). Mutta itse yritän tästä eteempäin välttää kiusausta. Olen viimeaikoina lukenut keskenmeno- ja tuulimunajuttuja, ja minulta ainakin meni kaikki ilo koko odottamisesta pariksi päiväksi :(

Mutta kaikille teille kohtalotovereille toivotan parsta onnea ja hyvinvointia, sekä optimistista oloa odotukselle. Toivottavasti meillä kaikilla on terve käärö kainalossa ensi toukokuussa :hug:
 
Mä en oo ehtiny yhtään lukee teiän viestei, on ollu niin kiirus, mut on se 5 raskaustestin jälkeen pakko uskoo :) Mies on niin innoissaan et haluis jo kertoo, mut mä pakotan sen pitää nyt suun kii vähä aikaa :D
Millä viikoil te ootte soittanu/soitatte neuvolaan? :)
Ja onko kellään muul epäsäännölliset kierrot ollu? Ku mä en nyt tiiä noit tarkkoi rv päiviä kun en oo noist kierroist varma. Mut kai täs joku rv 4 on nyt sit.

Oireita on vaikka muille jakaa(toisin kun ekas). Vatsas paineentunteet, älyttömästi noita ruokahimoja, en ajatellu et ne tulis täs vaihees. Mut parasta täs on ettei tee mieli makeeta :popcorn: Oon sellane herkkupersus normisti ja viime raskaudes rdiabetes, niin ei saiskaa mussuttaa...
Mut kirjottelen paremmal ajal taas :) Toivotaan et kaikkien naperot pysyy matkassa! :heart:
 
mymosa
Iski aamulla ihan kamala paniikki ja itku, kun tajusin, ettei noita metuja suositella raskauden aikana, eikä lääkäri tietenkään sanonut siitä mitään..
Tuli jo ihan sellanen olo, että se oli sitten tässä :'(

Mies haluaa, että teen vielä yhen testin, että hänkin näkee.. huoh, no itepähän maksaa..
 
ShootingStar, nettikeskusteluissa pelotellaan raskaanaolevat (eli tällaiset neurootikot, kuten minä) hengiltä puhumalla kotidopplerin vaarallisuudesta sikiölle :( Ajatuksena ihana, mutta onkohan se oikeasti haitallinen?

Mymosa, jos sä et nyt kuitenkaan olisi niiiiiiiiin paljoa sitä metukkaa ehtinyt vetämään, että siitä tosissaan olisi haittaa? :hug:
 
Viimeksi muokattu:
häh, mistä lähtien metukka olis kielletty, en voi uskoa :D Mitähän kaikkea uutta sinne listoille on kerinny tulla mitkä on kiellettyä raskaana.
En kyl kovin tunnollisesti lukenu ja noudattanu listoja viimeksikään, joskus saattoi homejuustoa livahtaa pitsaan tai join pastöroimatonta maitoa. Suomalainen ruoka kuitenkin on nii puhdasta etten voi uskoa niistä tulevan mitään. Turhaa paniikin lietsontaa, ei kannata oikeesti ottaa stressiä..

Kotidopplerista että en varmaan hanki, ellei sit joku kauppaisi edullisesti käytettyä. En tuntenu esikoisen aikaan sitä tarpeelliseksi enkä nytkään, muutenkin rahan menoa :)
 
LepikonHeta
:wave: Heippa vaan kaikille... Taidan ilmoittautua mukaan elikkäs

31 vee, kolmas lapsi tulossa, LA 13.5. ja sairaalana KYS

Tänä aamuna tuli se maaginen tieto, raskaana 1-2viikkoa, tuohon digitestiin :)
 
Moi, voisin ilmoittautua tänne mukaan meidän toukokuun todella toivotun kanssa. Vuoden yrityksen ja matkalla sattuneiden vastoinkäymisten jälkeen plussattiin inssistä ja laskettu aika olis 4.5.2012. Esikoista odotetaan ja synnytyssairaalana TAYS, Ikää mulla 29 v..

lepikonheta Katselinkin sun testikuvaa tuolla kuvaketjussa, kiva että digikin sen on varmistanut! Ja vielä äitienpäivä laskettuna aikana! :)

Testailusta olitte puhunu, mä tein pari testiä, tokan siks kun se sattui tuolta kaapista löytyyn. Tavallaan tekis mieli tehdä se viikkonäytöllinen vielä, mutta toisaalta ekassa, klinikan määräämänä päivänä tehdyssä testissä oli niin vahvat viivat, että tuli heti ihanan varma olo. Ja vielä tosiaan se muutama päivää myöhemmin tehty liuska oli testiviivaltaan kontrollia tummempi.

Oireista Huono olo on ollut mun kaveri jo siitä lähtien kun oviksesta oli reilu viikko. Mutta en pistä pahakseni, ihan kestettävää on ja kiva kun on oireita! Mullakaan ei hirveesti niitä repäisykipuja ole, mutta eska(säkö niistä kyselit et pitääkö huolestua jos ei ole?) musta tuntuu et on yksilöllistä koska alkavat.

Täällä on oikeen reilusti TAYSilaisia!

Kiena Mekin ollaan plussattu IUI:stä. Näköjään lasketut ajatkin peräkkäisinä päivinä, tiedä vaikka oltais samaan aikaan synnyttämässä!
 

Yhteistyössä