Huomenta vaan kaikille! Täällä noustiinkin aikaisin tissikipujen takia ylös. Ihan unohtanut mitä sen onkaan kun tisseihin todella sattuu
Raskaustesteistä: itse huomasin, että oli etu käyttää yritysaikana samanmerkkistä testiä koko ajan. Kun tiesi, että se testi antaa itselleen varman negan niin ensimmäiset haamut oli helpompi todeta todellisiksi. Taisin tähän mennessä tehdä 5 liuskaa ja 1 digitestin ja vielä yhden digitestin dippaan loppuviikosta jolloin pitäisi viikkojen nousta. Silloin aiotaan sitten kertoa lapsille ja miehen vanhemmille, ehkä omillenikin.
Viime aikana täältä palstalta saanut lukea paljon elämän arvaamattomuudesta ja onhan tämä odotusajan alku todella epävarmaa aikaa. Toisaalta sitä kuitenkin yrittää muistuttaa itseään, että on oikeus nauttia raskaudesta. Ongelmia ei ole ennen kuin niitä oikeasti on
Tuo kertominen on varmaan ihan persoonasta kiinni. Itse kerroin jo tokasta haamusta ja digistä lähetin kuvan ja kerroin kyllä tosi monelle. Itken sitten jos sattuu jotain ja tiedän, että se vaikutttaa tosi kovasti itseeni. Joten helpompaa jos lähipiiri tietää mistä on kyse silloin.
Tänään pitäisi soittaa ä-neuvolaan. Täällä palvelu on joko tosi hyvää tai tosi ikävää. Eli terveydenhoitajakohtaisia eriarvoisuuksia. Viimeksi 10 vuotta sitten siellä asioinut
mut nyt on oma koulutus (th myös) tässä takana. Tietää vähän mitä vaatia. Täällä esim tiputtavat neuvolakäynnit pois jos ä-polikäynteja joka täysin laitonta. Samalla pitääkin kysyä tosta uä-tutkimuksista. Tarvittaessa varailen aikaa yksityiselle sitten rv 7-9 välille. Muuten onko kukaan ladannut tuota Liberon widgettiä tietokoneelleen. Mulle väittää että laskettu aikani on liian myöhäinen :O
Sellaisia täällä tänään,
Heta+ IitaEemeli 4+1