***Toukokuun Toivotut***

LepikonHeta
Huomenta! Ensimmäinen äitiysneuvola-aika varattu :heart: ja samalla myös ensimmäinen ultrakin. Th epäili minun kuuluvan automaattisesti ä-poliklinikan seurantaan, mikä olisi lottovoitto itselleni. Samalla tarkentui LA, eli se olisi nlan laskujen mukaan 12.5.2012. Päivää ennen äitienpäivää.

Vitamiineista: olen syönyt ekasta yrityskierrosta lähtien Multivitan raskaus- ja imetysvitamiinia ja epäsäännöllisen säännöllisesti myös d-vitamiinia. Pitäisi vielä kalkkilisä ostaa, koska en juo maitoa.

Tissikipuun löytyi helpotus urheiluliiveistä yökäyttöön, ihana yö kun ei sattunut. Muuten vielä vähän oireita, välillä tuntuu, että onko sitä raskaana ollenkaan. Ehkä ä-neuvola sen sitten konkretisoi :)

Heta+ IitaEemeli 4+3
 
lily-rose, juu mie pidin esikoishaavepinkkaa kuumeilupuolella yllä :D oliko tuo niinku vinkki vinkki ;)

Heta , täällä kans toinen joka nukkuu urheiluliivit päällä :) ne toi itseasiassa aika paljon helpotusta tissikipuun! mullakin neukkutäti arveli et kuuluisin ä-polin seurantaan kun mulla on se suolisairaus, perjantaina onkin omalääkärilla aika ja katsotaan josko pääsisin kunnalliseen ar-ultraan :)


:attn:
voin mä päivittää jos ei muita ole halukkaana :) ??
mutta myös mielellään annan sen jollekkin muulle tehtäväksi :)
kunhan Epin ei tarvitse stressata tästä!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Epi: Ei varmasti lohduta mutta minä vuodin kuin seula kuopukselta viikoilla 5-6 ja loppuun asti meni kuitenkin.. Toivotaan parasta! Halit sinulle!

Vitamiineista: Samoja vitamiineja syön nyt mitä olen syönyt yli vuoden joku multivita plus tai jotain. Halvimpia oli. :)

Tarrasukkia kaikille matkaan!

Minkäställevoi 5+3 (?) Ei pysy laskuissa..
 
heippa kaikille!
täällä tänä aamuna tehty selkeä PLUSSA :)
Kolmas lapsi olisi tuloillaan. IHan joka päivä en ehdi varmastikaan täällä käymään, mutta silloin tällöin yritän.

Oireita on jonkin verran, maha on sekaisin ja juilii paljon. La ei tietoakaan,mutta eiköhän laskuri kohta sen mulle laske, mutta ilmeisesti toukokuun alkupuolella :)

vesimelon ja toukka 3- tai 4-
 
Huh heijaa, onpa täällä vilskettä!! :D Luen kyllä teidän kuulumisia, mutta valitettavasti en ehdi kirjoittelemaan ihan joka päivä...

Epille :hug: toivottavasti kaikki on hyvin!

Gabrielle Joo, se voi olla että maataan vierekkäin, täytyykin sit kysyä et satutko kirjoittelemaan kaksplus sivustolla ;)

Itsellä pahoinvointi on hieman nostellut päätään....:x En vielä oksentanut ole, mutta eilen meinas jo joutua pysähtymään kun tulin kaupasta, mutta pääsin kotiin asti ja kun söi sämpylän niin olo helpotti. Päänsärkyäkin oli eilen illalla ja yöllä...mulla kun ei yleensä sitä vikaa ole, niin ilmeisesti sekin kuuluu asiaan...
Soittelin eilen neuvolaan, mutta täti sanoi, että kun kerta menen klinikalle ultraan, niin palataan neuvola asioihin sen jälkeen, sanoi että ei tässä mitään hätää ole, koska viikkojakin vielä niin vähän. No, 2 viikkoa ultraan.....odottavan aika on pitkä =)
Vitamiineista syön foolihappoa ja kalaöljyä (D&E vitamiinia)

Nyt täytyy jatkaa töitä, palataan taas! :heart:


Kiena & Tirri 5+5
 
Se on muuten hyvää se canestenin voide! Auttaa tosi nopeesti ja ei ole niin epämiellyttävä kun ei valu pitkin...

Tiohon rinta-asiaan mun täytyy yöksi keksiä jotain. Olen ollut aina lapsesta lähtien kovin ahdistunut yöpaidoista, nukuin aina t-paidassa ja pikkareissa. Kamalinta oli herätä ja pitkä mekkomainen yökkäri kiertyneenä ympärille tiukkaan...
Nukun siis yleensä ihan nakuna mutta nuo tissit on kyllä melko arat niin ei ole helppoa... AUTS!

Ehkä joku toppi olis ratkaisu yöksi?
 
Pitkästä aikaa täällä... On ollut sellainen olo, josko liian aikaisin iloitsin ju kuulutin pikku Tiitustani =/
Neljän päivän ajan ollut kauheita kipuja alavatsalla, varsinkin vasemmalla puolella, ja selkäsärky on mitä hirveintä... On ollut normaaliakin repäisykipua, mutta tuo yhtäkkinen kipu pelottaa, mitä jos kaikki ei olekaan hyvin... :'( Toisaalta, kun tuntuu ihan selkeästi välillä juuri noita repäisyjä, esim. kun vaihdan yöllä nukkumisasentoa, niin voiko niitä periaatteessa olla noinkin vahvoina jos ei vaava kasvaisi oikeassa paikassa...
Olen soittanut neuvolaan, ja täti vaan tylysti totes että viikkoja (4+5) vielä niin vähän että voi olla että kasvaa väärässä paikassa, muttei vielä näy kunnolla edes ultrassa, näinhän se onkin, mutten olis sitä ihan suoraan kuulla =( Äitiyspoliltakin käskivät vaan seuraamaan kuumetta, vuotoja ja jos olo pahenee niin ettei pysty olla,niin sitten vaan terkkariin omalle lääkärille. Terkkariin kun soitin ensimmäiseksi, eivät osanneet sanoa mitään, vaan sieltä käskivät edelleen soittamaan neuvolaan... Blah :p Vuotoja ei onneksi ole ollut tippaakaan, mikä kyllä jo ehti sekin asia pelottaa, kun ei niitä ole tullut, kun kiinnittymisvuodoista puhutaan joissain sivuilla... Kaikki mahdollinen putkahtaa mieleen ja ei uskalla olla enää onnellinen kun pelkää menettävänsä kauan odotetun pikku ihmisen alun.
Huomenna menen toisen kerran labraan otattamaan hcg-näytteen, toivottavasti olis noussut viimeviikkoisesta!! :heart:
Kun vielä jaksaisi odottaa parisen viikkoa, ja kaikki menis edes sinne asti hyvin niin vois jo mahdollisesti päästä tutkimaan kipujen syytä ihan ultraan, ainakin sais mielenrauhan hetkeks : /

Munki pitää nyt alottaa vitamiinien ja kaikkien mahollisten terveysjuttujen syönti, josko voisin sillä jotenkin edesauttaa että vaaveli pysyis matkassa mukana, ainakin hengessä mukana, vaikka ei ite paljoa pystykkään sen eteen tehä =)

Onko kellään muulla ollu isompia kipuja alavatsalla, jotka ei kyllä kauheen kauaa loppujen lopuks kestä, ja silti normaali raskaus? Omasta kokemuksesta en tiiä, kun kahdessa aikasemmassa ei ollu mitään muuta kun tavallisia repäsykipuja...

Koitan kirjotella vähän useemmin, nyt on vaan ollu hieman mieli maassa pelon takia. Toivottavasti huominen labratulos toisi hyviä uutisia :heart: Ilmoittelen sitten =)
 
Epi:voimahalit, toivottavasti kaikki hyvin

Onko kellään muulla ollu isompia kipuja alavatsalla, jotka ei kyllä kauheen kauaa loppujen lopuks kestä, ja silti normaali raskaus?
Mä soittelin kanssa nlaan kun mulla on noita kipuiluja enemmän taas oikealla puolella ja suurinpiirteen samat liirumlaarumit sain kun sinä.
Eli jos menee kivut mahdottomaks, niin päivystykseen yms. Ei oo ollu minkäänlaisia vuotoja eikä noi tosiaan kauaa kestä, niin tiedä häntä.
Mulla on esikoinen niin en osaa kyl sanoa onko normaali raskaus, se selviää vasta parin viikon päästä kun päästään ekaan ultraan.

Jännittäähän se vähän, että mistä on kyse ja kyllä toi kovasti pistää arveluttamaan ja sitte sitte onki jo huolesta suunniltaan.

Callisto & Onni :heart: 5+6
 
Onnea vesimelon :kiss:

täällä kanssa mietityttää välillä noi vatsakivut, meinaan joskus jomottelee tuonne oikealle ja repäseekin, mutta luulen että josko se olis keltarauhanen? minusta meinaan munasolu irtosi siltä puolen.. mutta kyllä täälläki ollana pelko persiissä :ashamed: mutta aika usein kipuja tuntuu tuolla jossain häpyluun takana, joskus jomottelee tasaseen keskelle vatsaa ja selkää ja joskus nipistää tonne jonnekki ihan alas, ihanku kohdunnapukka nipistelis! ja joskus tuntuu jotenki hassusti, olisko niinku kohdun reunoille (en tosiaan tiiä missä) että ne ne reunat jotenki venyis??? kaiken maailman ihme kipuja :) tänään taas oon ollu hiukka hysteerinen aamusta kun kipuja taas ei oo tuntunu, mutta äsken jaksoi muru muistuttaa onneks olemassaolostaan nipistämällä keskeltä mahaa kun nousin soffalta ylös :heart:

tiuhti ja Pikku T :heart: 4+2
 
Huh, onneksi muillakin on jotakin merkkejä että jotain masussa tapahtuu :) On varmaankin ihan normaalia kun niin monella kuiteskin on kaikennäköstä, ja tosiaan kun kipuilujakin on monella erilaisia mutta aika samantyyppisiä loppujen lopuksi. Toivotaan parasta ja tarrasukkia kaikille hirmusti matkaan mukaan! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Täällä ilmoittautuu uusi toukomamma :) Plussa tuli tehtyä viikko sitten ja nyt jo aika positiiviset fiilikset tästä kaikesta.

Oireina jatkuva vessassa juoksu, mahan jumalaton turvotus ja muljuminen ja nuljuminen alamahssa. Pari kunnon vihlasua tullut, mutta en ole niistä niin huolestunut kun niihin ei ole liittynyt vuotoa. Nännit on hieman arat, mutta muuten ei rinnoissa oireita. Väsyttäisi kauheasti kokoajan, mutta olen muutenkin syksyisin yleensä väsynyt.

Neuvolaan olisi aika varattu muutaman viikon päähän ja tässä vielä varhaisultraa harkitsen.

Jotenkin minua tympii nuo ruokarajoitukset, kun olen aikamoinen herkkusuu ja nyt kaikki herkut olisikin sitten kiellettyjä :( Jotenkin tuntuu että noita hysterisoidaan ihan liikaa ja että ihan terveellä maalaisjärjellä pärjäisi, mutta silti neuvolan täti käski seurata tarkkaan listaa.

Niin ja lisäys että minä syön multivitan raskaus ja imetys vitamiineja :)

Sadettaja* ja nökäre 5+2 :heart:
 
mymosa
Voi ihanaa, mulla jumahti sitten viime yönä vasen puoli kokonaan niskasta ja pää ei kunnolla käänny. Oishan tuolla 1g panadolia, mutta ei ne taida tulehduskipuun auttaa ja sirdaludeja ei saa ottaa.. kestettävä on vaan, kun ei oo ibumaxejakaan.
 
Kiitos ihan kaikille tsemppauksista :heart:
Tuli hyvä mieli niistä..
Vuoto täällä jatkuu edelleen, aamulla jo vähän hiipui, mutta koveni sitten taas nyt päivän mittaan.. :( ei kuitenkaan ihan kamalasti, niinkuin edellisissä keskenmenoissa on tullut, niin ehkä tämä on vielä normaalia.. mahakipua on myös, mutta ei myöskään niin kovaa kun keskenmenoissa.. toivottavasti tämä nyt loppuisi :(

Imetystä ollaan just lopettelemassa, se on vaan niin vaikeeta kun on muutenkin nyt väsynyt, että tosi heikosti jaksaa nyt yövalvomisia, ja kun mieskin tekee pitkää ja rankkaa päivää töissä, niin ei siitäkään ole apua..
Selkeästi kyllä huomaa että toi imetys tekee "pahaa", kun alkaa sattuu mahaan joka kerta..

Nyt pitää mennä, päiväunet nukuttu jo kun tyttö huutelee.
 
mymosa
Tervetuloa yrjö... :( otin maitohappobakteerin ja siitä jäi joku inha tunne kurkkuun, ihan ku ei ois menny alas asti vaikka join runsaasti vettä. No siitähän seuras ulos tulo.. Toivottavasti ei nyt muuten ala pahoinvointi enemmän.

Tää päivä voiton puolella, iltapala ja kohta nukkumaan lapsoset :) Sitten oiskin enää huominen ennen ultraa.
 
LepikonHeta
Olipa harvinaisen inhottava päivä tulla töihin : / Oli lääkevuoro merkittynä ja asia ok, kunnes tuli tieto, että huomenna käsiteltävä solumyrkkyjä. Niidenhän käsittely ja anto on kielletty raskautta suunnittelevilta tai jo raskaana olevilta. Yritin ensin hyvin neutraalisti kieltäytyä kunnes oli sitten syy paljastettava työyhteisössä. Nyt pelottaa, että asian liian aikainen paljastuminen jollain tapaa enteilisi koko vauvan alun menetystä :headwall: Tyhmää, sanoo järki, mutta hormoonit toista mieltä. Kaksi raskautta edenneet täysiaikaiseen ja terveeseen lapseen, joten näinkö kolmaskin voisi? Lisäksi jatkuva jomotus häntäluun seudussa (taaksepäin kallistuva kohtu taitaa painaa kasvaessaan suolistoa) ja tissit arat. Missä pahoinvointi? Edellisistä raskauksista oksensin viikolle 12... Huoh, kamalat pelot tuli illasta täällä töissä istuessa mieleen.

Heta+IitaEemeli 4+3
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hei onnea kaikille muukaan tulleille! Itse täällä olen tänään ihmetellyt olotilaa. Tämä on ihan tyhmää kun miettii aina joka toinen päivä että siellä se on ja joka toinen päivä on sitä mieltä etten edes ole raskaana kun ei tunnu sille... Mieli tekis mennä alkuraskauden ultraan mutta hinta on melko korkea. Sillä sitä sais sit rauhan mutta auttaisko sekään, tuskin. Ihan hölmö olen. Onko se hinta sitten kuitenkaan liikaa...?

Jotain konkreettista hankin tänään. Kävin paikallisessa suomalaisessa kirjakaupassa ja siellä oli hntaan 9€ desmond morrisin vauva kirja. Pakkohan se oli ostaa! Ja sitten ostin suomalainen vauvakirjan myös...
 
Voih, täällä ollaan jo yrjöilty :(

Eskapismi Kiitos, katras on komia ja erittäin ehtiväinen :) En kyllä osaa sanoa toivovani tyttöä. Johtuu varmaan siitä, kun en ole koskaan tyttöä saanut, niin en osaa oikein mieltää itseäni edes tytön äidiksi. Toki ei se epämieluisaakaan olisi, mutta toisaalta olisi kiva saada 8-kuiselle juniorille samanlainen kaveri kuin isoveljillä on toisistaan: he syntyivät tasan vuoden välein ja ovat kyllä tosi läheisiä.

Mut kyllä minä lähtökohtaisesti odotan ja toivon tervettä lasta ennen kaikkea. Ikää on jo sen verran, että riskitkin tietty kasvaa. Kunhan kaikki vaan menis hyvin ja lopputulemana olisi jälleen kerran täydellinen paketti, niin olisin tyytyväinen :)

Niin mieletön väsy, että olo on jotenkin epätodellinen. Vauva valvotti 03 lähtien aamuun asti (flunssassa) ja tänään oli kaikenmaailman lääkäriä, joten lepo jäi muutamaan tuntiin viime yönä.

Huomenna mä rohkaisen hurjan luontoni ja soitan meidän neuvolatätille.

Mami 5+5, pojat 8kk, 4v. ja 5v.
 
Itse täällä olen tänään ihmetellyt olotilaa. Tämä on ihan tyhmää kun miettii aina joka toinen päivä että siellä se on ja joka toinen päivä on sitä mieltä etten edes ole raskaana kun ei tunnu sille... Mieli tekis mennä alkuraskauden ultraan mutta hinta on melko korkea. Sillä sitä sais sit rauhan mutta auttaisko sekään, tuskin. Ihan hölmö olen. Onko se hinta sitten kuitenkaan liikaa...?
sä se kirjoitat aina kun mun näppiksellä.. näiden samojen asioiden kanssa olen paininut viimeksi tänään.
 
Jazzi ja Pahe; mulla on ihan samanlaiset fiilikset :LOL:
Eilen sanoin miehellekki, et varmaan en oo tänään raskaana kun ei oo mitään oireita.
Joka aamu sitä miettii et varaisinko vai enkö varais ar-ultraa - toistaiseks koitan nyt kuitenkin odottaa vielä neuvolaan. Joo joo... hölmöä tätä nyt on sahata mielessään, mutta silti sitä pitää harkita tooosi piitkään ja varmasti :p

Tämän aamun muutoksia; Kahvi maistuu ihan karseelle ja mä kun olen tykänny siitä tähän asti...

Callisto & Onni :heart: 6+0

~ jihaa, olemme taas uusilla luvuilla~
 
Jazzi ja Pahe
Joka aamu sitä miettii et varaisinko vai enkö varais ar-ultraa - toistaiseks koitan nyt kuitenkin odottaa vielä neuvolaan. Joo joo... hölmöä tätä nyt on sahata mielessään, mutta silti sitä pitää harkita tooosi piitkään ja varmasti :p
Niin tuttuja pyörittelyjä-varaanko,enkö varaa,varaanko=)Toistaiseksi oon pitänyt itseni aisoissa ja odottelen neuvolaa,sielähän vilautettiin sitä ultran mahd.kun en ole tilanteesta,missä mennään ,aivan kartalla.

Mulle uppoo kahvi,oikeen mainiosti;)

Kierron mukaan tänään poks 6+0,todellisuus taitaa kuitenkin olla melkeen viikon vähempi.
 
Viimeksi muokattu:
Callisto, Jazzi ja Pahe: Minulla myös tuo sama juttu että oireiden puuttuessa tulee ihan neuroottinen olo että kesken on mennyt. Minulla tuo alun pissalla juokseminen on nimittäin vähntynyt ja sitten jotenkin tuntuu ettei kroppa anna vielä juuri mitään muita merkkejä. Vähän mahassa nippailee ja nännit on vähän herkkänä, mutta samoja oireita olisi myös menkkojen alkamisessa :( Ja mies koittaa parhaansa mukaan sanoa että olisit vaan onnellinen jos ei ole oireita, mutta kun ei vaan voi olla kun mieltää että oireet=raskaus.

Minulla myös vähän polttelisi tuo varhaisultra, koska olen myös niin epävarma siitä että onko pikkuinen kyydissä ja ihan oikeassa paikassa. Mutta toisaalta taas pelottaisi mennä sinne kuuntelemaan huonot uutiset. Joten ehkä koitan vaan vikua ekalla nouvolakäynnillä niitä sydänäänien kuuntelua ja sitten vasta menen jos sieltä ei mitään kuulu.

Sadettaja* ja pikkarainen 5+3 (kokeilen eri työnimiä, koska mitään kerralla osuvaa ei ole löytynyt ;) )
 

Yhteistyössä