***Toukokuun Toivotut***

Voi teitä tsetaajia=)Mäkin päivittäin mietin tuossa ympäriinsä ajellessa,hakisko sen digin ja testais mitä näyttää,mutta oon yhä pitänyt itseni aisoissa sekä ar-ultran että digin suhteen:kieh:
Ens to on jo eka neuvola:O

Meinaatteko ottaa selvää,tuleeko tyttö vai poika?
 
LepikonHeta
lily-rose: Otan selvää/kysyn sukupuolesta. Olen liian kärsimätön ja tiedonhaluinen odottelemaan synnytykseen saakka. Lisäksi käyn kaikki seulonnat. Ar-ultra onkin meillä kunnan tarjoamana, sinne on aika 4.10 jolloin viikkoja 8+3. Viikkoa ennen tuota on eka nla.
 
LepikonHeta toihan on ihan mahtavaa että kunta tarjoaa ar-ultran!!!(missä päin asut?:))
Ajatelkaa jos joka kunta olis yhtä fiksu,kuinka monen äidin sydämeltä putois raskas taakka,onko kaikki kohdussa hyvin ja säästyis alkuviikkojen epätietoisuudelta...
Täällä meillä ei kunta tarjoa ,maksamalla pääsee,mutta halvin ar-ultra on 90e omavastuun miinustamisen jälkeen.En millään haluais maksaa niin paljoa...

Itse ajattelin sukupuolen selvittämistä niin ettei kysytä suoraan vaan pyydän näyttämään haaraväliä(jos näyttää vauva)ja itse yritetään päätellä:D
 
Hei! :wave: Täällä ilmottautuisi uusi odottaja mukaan toukokuisiin.

Meille olisi tulossa pikku kakkonen ja l.a olisi arvioiden 14.5 (voi heittää sillä kierronpituus on vähän epäselvä) synnytysairaalana LKS.

Tänään tein digin raskaana 2-3 ja olo on vähintääkin hieman pöllähtänyt. Pikkunen on toivottu ja mitään ehkäisyä ei ole ollut synnytyksen jälkeen nyt käytössä, mutta ainahan se plussa yllättää! :D Paitsi miehen, joka sanoi tämän olevan nyt arvattavissa :whistle:
Alle kahden vuoden ikäeroa meidän murusille olisi tarjolla :)

Pikaisesti tuossa lueskelin, että täällä olisi useampi, joilla ei ole paljoakaan oireita. Täällä ei ole ollut kuin hajuaistin tarkkenemista ja muutamia repäisykipuja, olo on rauhallinen ja varma raskaudesta :heart: Esikkoa odottaessa kärsin oksentelusta ja ties mistä jo heti alkuvaiheessa. Tosin ehtiihän sitä vielä, niin alussa tässä vielä ollaan.

Suhtautuminen tähän raskauteen on täysin erilainen mitä aikaisempaan. Nyt sen vauvan voi kuvitella ja on tietoa siitä, millaista raskausaika, synnytys ja vauva-arki on. Se, että pieni ihmisen alku todellakin on lähtenyt kasvamaan tuntuu paljon konkreettisemmalta. Lisäksi kaikkiin käytännönjärjestelyihin osaa suhtautua jo paljon vähemmällä hössötyksellä :LOL: Meninpäs heti vertailemaan tuplarattaita..

Varhaisultrassa kävin esikkoa odottaessani, mutta nyt ajattelimme jättää sen väliin. Saattaa olla, että mieli kuitenkin muuttuu vielä tässä, jos epävarmuus kovin iskee ja neuvolatäti sinne lähettäisi :)

Lueskelen tässä teidän muiden juttuja ja kommentoin sitten myöhemmin muutakin kuin omaa napaa! :cool:

Epipremnum toivottavasti kaikki on hyvin!
 
Tervetuloa Rouva Möppiäinen:flower:Minkä ikäinen esikoinen on?

Mä en esikoisesta hösännyt mitään,kunhan hiukan ennen la:ta hankin kaikki tarvittavat(rattaat kaukalo,pinnis)mutta nykyään sitä hössöttää ihan kamalasti ja jo liian aikaisin:LOL:
 
Olen muuten kokonaan vissiin unohtanut lisätä nuo listaan tarvittavat tiedot tänne eli siis ekaa odottelen, laskettu olisi 6.5.2012 ja PHKS luultavasti toimii synnärinäni :) Että tiedoksi sille joka nyt sitten ottaa tuon listan hoitaakseen.

Tänään olisi sitten taas ihme juilimista mahassa ja niin turvonnut olo että näyttää kun voisin mennä jo synnyttämään :D Eilen olin kyläilemässä eräällä ystävälläni ja hän sitten kyseli raskaudesta ja pakkohan sitä oli sitten kertoa :) Hänen poikaystävänsä tosin sanoi nähneensä minusta heti sisään tullessa että olin raskaana. Joten kai sitä sitte omaa jonkun luontaisen hehkun tai sitten tuo maha on vaan niin turvonnut :LOL: Painoa ei kuitenkaan ole tullut lisää, joten ilmaahan tuolla mahassa sitten varmaan on.

Mites ne uskomukset muuten meni, eikö tyttö aiheuttanut painonnousua ja mässäilyä ja poika taas laskenut painoa aluksi? Sormustestillä ekasta pitäisi tulla poika, tokasta tyttö ja kolmannesta taas tyttö. Saas nähdä :) Mutta sen kalenterin mukaan ekan pitäisi olla tyttö. Mutta vielä ei ole kyllä mitään aavituksia kumpi sieltä tulisi.

Paljon onnea uusille plussanneille, kivaa että meitä on täällä näin paljon :) Ja tarrasukkia vaan kaikille pikkuisille.

Sadettaja* ja mytty 5+4 =)
 
Hei! Tervetuloa mukaan! Mulla kiehui puuro äsken hellalle kun täällä olin ja nyt meillä haisee...

Meillä ollaan käyty kiihkeitä keskusteluja tästä halutaanko tietää vai ei. Tai oikeammin mies haluaa ja minä en ja mies on sitä mieltä että hänelle vois sen kertoa jos mä en halua tietää. JOtenkin tuntuu etten tahdo tietää sillä jos vaikka sanotaan että tulee tyttö, no joo sitten miettii että tulee tyttö. Ja mitä sitten jos tuleekin poika, sitä on varmaan jollain tapaa pettynyt vaikka molemmat on ihan yhtä ihania ja toivottuja! Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Ja aina olen pitänyt tällaisista hauskoista yllätyksistä!

Itse olen aina miettinyt että minulle syntyy poika. Ja joskus tosi kauan sitten sormus heilui minulle kaksi kertaa ennustaen siis kahta poikaa. Hömppää ehkä joo, MUTTA tällöin samalla kertaa sormus kertoi yhden tutun tilanteen ja hän on lapsensa jo tehnyt että poika, tyttö, poika. Hänellä on tyttö ja poika...ja ollut yksi keskenmeno ihan ekana ja se oli poika! Spooky!! ;)

Eli tässä voi käydä niin että kovasti yllätyn jos tuleekin tyttö :D Kumpaa toivon, en tiedä, toivon että kaikki menee hyvin ja Heppu on kunnossa.

Nyt puurolle...

Pahe ja Heppu Huoleton 5+4 (toivottavasti on tuo sukunimi paikkansa pitävä)
 
Meinaatteko ottaa selvää,tuleeko tyttö vai poika?
Ehdottomasti :D
Ihan samahan se siis on, kumpi tahansa on ihan yhtä rakas, mutta on kiva itse tietää ( ja ehkä vahingossa vaikka vähän sisustaa lastenhuonetta ;) )

Sattuko kukaan teistä muuten kattomaan LivD: Sopivan ikäinen äidiksi - dokkarin ? Katsoin ite maanantaina?, tais tulla eilen uusintana.
Pitää kai jättää telkkarin kattominenki vähemmälle ku sitä ei voi pillittämättä katsoa :whistle:

Tervetuloa uudet ja tarrasukkia kaikille !

Callisto & Onni :heart: 6+1
 
Katsoin tuon ohjelman, ja vähänkö itkin! Onneksi olin yksin kotona...

Mulla on yleensä vatsa kuin kello mutta nyt sit hieman hitaampi kello, täytyy varmaan satsata siihen luumunektariin. Miten paljon sitä päivässä nautitaan? Kokeilemalla varmaan selviää mutta voi olla myös ikävä yllätys...
 
lily-rose, mulla on kovat suhinat vaunusivuilla... Tosi oleellista ja ajankohtaista kun on juuri saanut tietää että on raskaana :LOL: ja kun sitä välillä vielä epäileekin...

Viime yönä juili taas alavatsastakin, oireet siis palasivat!
 
*** TOUKOKUUN TOIVOTUT ***








??.??

Momtobe87/ensimmäinen/TYKS/24v.
Jazzi
vesimelon/kolmas
Tuhkimo81/neljäs/30v.
DsariaL/mörkö/toinen
lily-rose

30.4

mymosa/toukka/kolmas/MKS/28v.

1.5

kullannuppujen äiti/neljäs
neiti80/ensimmäinen
Tuanni/ensimmäinen

2.5

epipremnum/Paavo/toinen/24v.
katya11/ensimmäinen
Callisto/ensimmäinen/32v.
Princessa/toinen
bambiina77/neljäs/34v.

3.5

mamiksi monelle/neljäs/37v.
Eskapismi/Onni-Ilona/ensimmäinen/TAYS/25v.
Kiena/Tirri/ensimmäinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/ensimmäinen

4.5

Ioni/ensimmäinen/30v.
Marzipaani/Inari/neljäs/TAYS/31v.
Gabrielle/ensimmäinen/TAYS/29v.

5.5

Minkäställevoi/mussukka/neljäs/31v.

6.5

hanspili/Mörri/ensimmäinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar*/Mini/neljäs/31v.
Pahe/ensimmäinen/LS/32v.
Sadettaja*/ensimmäinen/PHKS/23v.

10.5

NanaMama/Tiitu/kolmas/LS/24v.

11.5

Pöhköfantti/toinen

12.5

LepikonHeta/kolmas/KYS/31v.

13.5

tiuhti_/Pikku T/ensimmäinen/PS/21v.

14.5

Rouva Möppiäinen/toinen/LKS/28v.



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos "vanhoille" ja tervetuloa mun jälkeen tulleille. :)

mymosa: Mun tapauksessa toi itku olis ehkä pitäny olla epätoivosta, kun meillä on jo liikaa hevosia ja pitäis ennemmin päästä jostain eroon, mut tosiaan itkin ilosta, kun saatais aivan mahtavan sukuinen siitostamma! :heart: Saa nähdä miten käy sen kans. Sit tulis ens kesänä vauvan lisäks varsa... ;) Kovasti tsemppiä ultraan, tuu heti kertomaan, mitä näkyi!

Mullakin on kauhea turvotus varsinki iltaisin ja housut puristaa. Tosin on niitä ilmavaivojakin... En muista edellisistä raskauksista tälläistä. Mut viimeks maha pullahti jo tosi aikaisin näkyviin, jostain viikolta 12 näkyi, jos ei pitäny löysiä vaatteita, ja työkaverit jotka tiesivät, sanoivat, et kato vähän mitä puet, jos et halua kaikkien vielä tietävän! Siinä vaiheessa pomokaan ei vielä tienny. Ja eilen oli illalla tosi kuvottava olo, en tajua, miks se alkaa jo nyt. :(

LepikonHeta: Mä en oo siis koskaan raskaana ollessa oksentanu, mut kyllä jonkun kuukauden kärsiny etovasta olosta, joka mun mielestä on myös raskauspahoinvointia. Eli lasketaan. :)

Luulen, että me kyllä kysytään, kumpi tulee. Viimeks mies halus tietää ja mua ei haitannu tieto, kun olin kaks jo saanu jännittää loppuun asti. :) Mulla kyllä sellasia eroavaisuuksia ollu tyttö- ja poikaraskaudessa, et oletan taas arvaavani oikein, mut on se kiva varmistaa ultrassa, jos mahdollista. Sormustestin mukaan (tokan raskauden aikana) mulle piti tulla poika-tyttö-poika, jotka nyt siis jo on, mut on myös pari keskenmenoa (ekojen välissä yks ja viime talvena se ku), joten en halua uskoa tohon, kun sittenhän meille ei tulis sitä nelosta! Ja raskauskalenterin mukaan ton edellisen pojan piti olla tyttö, ekat tais mennä oikein, ja tän neljännenkin pitäis olla tyttö. Mut senhän näkee viimeistään toukokuussa! =)

epipremnum: Miten jakselet? Olen seurannut tätä ketjua alusta asti, joten olen myös pitänyt peukkuja, että kaikki olis hyvin.

bambiina77 6+1
 
Hei murbat :heart:

:attn: tarkistakaa tietonne!!!!!!!

ja tuolla on nyt ylhäällä Momtobe, Jazzi, Sadettaja, Tuhkimo, vesimelon ja DsariaL, koska olis LA? :) vai ootellaanko vielä neuvolaa ja tarkennettua laskettua? :)

entäs synnärit?? voisin nekin sinne lisäillä! monelta puuttuu!!! toki jos ei tahdo sitä laittaa niin ei laiteta :)

olen kovin pahoillani jos olen jonkun unohtanut matkasta, ilmoitathan siitä mulle viipymättä niin lisään :heart:

muutokset PUNAISELLA BOLDATTUNA, kiitos :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
lily-rose esikko on nyt 9kk :) 1v5kk ois sitten ikäeroa, ollaan kumpikin sitä mieltä, että samaan syssyyn vaan ja että kaksi ois meille se sopiva lapsiluku :D

Sukupuoli yritetään saada selville, jos vaan mahdollista. Onpahan helpompi tehdä hankintoja. Ei ole väliä tuleeko tyttö vai poika. Jotenkin ehkä kuitenkin poikaolo :D Pitää jossakin vaiheessa sinne neuvolaankin soittaa, eipä sillä ole vielä tällä viikolla kiirettä..


Lisäätkö tiuhti_mut tuonne listaan:

Rouva Möppiäinen/toinen/14.5/LKS/28v
 
tiuhti_: Kiitos, mut mun ikä on väärin. Vaikka niin mielelläni olisin vielä nuorempi, niin se on jo 34v... :p

Mullakin muuten ollu vähän ummetusta (höh, koko ajan tulee mieleen uusia "oireita" :LOL: ) ja ostin nyt activian luumujugurttia, kun syön iltasin aina niitä, yleensä siis makuna vilja. Ei oo kyl mitään hyvää, mut toivon apua siitä. Jos ei vaikuta mitenkään, niin pitää sit kokeilla jotain muuta.
 
huh huh :D josko nyt kaikki olis suht okei listalla, lisäilen toki niitä synnäreitä ja uusia tulokkaita ja muita asioita sitä mukaan kun tulee ja varmaankin pyrin siihen että aina välillähän sen vois heittää virran mukana tulemaan jotta pysyy vähä mukana matkassa ettei tarvii sitten etsimällä etsiä sitä kun uutta kuukausipinkkaa laittaa kasaan :) mut olipas homma!

onko kellään muulla oireena sellasta, että sisäreidet olis kipeät? lihakset siis? mulla on ne kipeät, mutta en mä mitää oo tehnyt kun flunssakin on iskeny, ja nyt ne on ollu viikon jo kipeet :D ja sairaslomallakin olen... eli en oo rehkinyt!

mulla on huomenna lääkäri ja voi kun mä toivon että pääsisin sen kautta varhaisultraan! :)

mymosan ultrakuulumisia odotellessa!!!!!! :)
 
mymosa
Tunti vielä ultraan.. oksettaa, jännittää..

Me ollaan miehen kanssa naurettu, että otetaan kyllä selvää kumpi on. Toivotaan tyttöä ja poika laitetaan takas :D (no oikeestihan molemmat on todella tervetulleita ja pääasia, että tänään jotain näkyis ees)

se ois vissiin 6+3
 
Laitoin tuonne ylemmäs noita tietoja, mutta ei ihan kerennyt tuohon päivitettyyn listaan eli siis
6.5. Sadettaja/ensimmäinen/PHKS/23v.

Meillä ei olla päästy kotona yksimielisyyteen tuosta työnimestä, joten meillä vauva kulkee vielä hyvin vaihtelevilla nimillä. Arhippaa mies ehdotti kun on kuulemma niin hirveä nimi :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä