***Toukokuun Toivotut***

Anteeksi nyt, kun tulen sönkkäämään tuolta tammikuisista...

DsariaL Kirjoiteltiinkohan me joskus samassa pinossa tuolla kuumeilupuolella? :) Nimimerkkisi kuulostaa vaan niin tutulta. Onnea plussasta joka tapauksessa!

Jomi & SS 20+4
 
Voi Mymosa muru :( :hug: pääsi itku puolestasi. Toivoa on vielä kuitenkin, viimeiseen asti! Voimia!

minkäställevoi: :hug: toivotaan parasta!

Uusille lämpimästi tervetuloa joukkoon!

En valitettavasti jaksa kirjoitella kauheasti, iski nimittäin se kuuluisa väsymys tänään ihan puskista! Torkahdin itse nukkarissa kyykkyasennossa yrittässäni nukuttaa kahta mukulaa :ashamed:

Varasin ar-ultraan 22.9! Toivottavasti olisi jo silloin viikkoja tarpeeksi, että saisi sykkeen kuulumaan jos on kuuluakseen, nimittäin...

Kertomisesta: meidän vanhempamme tapaavat toisensa ultraa seuraavana viikonloppuna ekaa kertaa. Ajateltiin pudottaa pommi samaan syssyyn ;) Eivätpähän voi valittaa, että toiset sai kuulla ensin toisia!

Sukupuoli halutaan kyllä tietää, mutta ei varmaankaan kerrota sitä muille. Saa sitten henkisesti valmistautua tulevaan nöpöläiseen ihan täysillä :)
 
mymosa
Saatan toistaa itseäni, mutta ajatus on ihan sekaisin.

Monet pitää turhana varmasti, mutta itse haluan mennä ensi viikolla yksityiselle.. Ja mies sanoi vielä maksavansa niin menen sitten. Voihan se olla ettei siinä ajassa paljon kerkee tapahtua.. 1,5vkoa on vaan niin pitkä aika.. Ja ehkä siellä yksityisellä on tarkempi laite.

On sitten tiedossa kaksi ultraa, mutta jospa ne antais toivoa ees vähän.. :(
 
pikaseen..

mymosa älä sie vielä tässä vaiheessa heitä lusikkaa nurkkaan :hug: toivoa on vielä ja siellä oli pienen sykekkin näkynyt ja oikeassa paikassakin :heart: josko se oli vaan jemmassa siellä takana eikä siksi näkyny kunnolla? en todellakaan pidä turhana uutta ultraa, yksityisellä on varmasti paremmat laitteetkin! iso halaus sinulle :heart: olet mielessä!

tiuhti ja Pikku T :heart: 4+4
 
*** TOUKOKUUN TOIVOTUT ***








??.??

Momtobe87/ensimmäinen/TYKS/24v.
Jazzi
Tuhkimo81/neljäs/30v.
DsariaL/mörkö/toinen/PKKS
lily-rose
A86/ensimmäinen/25v.

30.4

mymosa/toukka/kolmas/MKS/28v.

1.5

kullannuppujen äiti/neljäs
neiti80/ensimmäinen
Tuanni/ensimmäinen
Tiuhti84/kolmas

2.5

epipremnum/Paavo/toinen/24v.
katya11/ensimmäinen
Callisto/ensimmäinen/32v.
Princessa/toinen
bambiina77/neljäs/34v.

3.5

mamiksi monelle/neljäs/37v.
Eskapismi/Onni-Ilona/ensimmäinen/TAYS/25v.
Kiena/Tirri/ensimmäinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/ensimmäinen

4.5

Ioni/ensimmäinen/30v.
Marzipaani/Inari/neljäs/TAYS/31v.
Gabrielle/ensimmäinen/TAYS/29v.

5.5

Minkäställevoi/mussukka/neljäs/31v.

6.5

hanspili/Mörri/ensimmäinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar*/Mini/neljäs/31v.
Pahe/ensimmäinen/LS/32v.
Sadettaja*/ensimmäinen/PHKS/23v.

10.5

NanaMama/Tiitu/kolmas/LS/24v.

11.5

Pöhköfantti/toinen

12.5

LepikonHeta/kolmas/KYS/31v.
äitijapojat/neljäs/KYS/31v.

13.5

tiuhti_/Pikku T/ensimmäinen/PS/21v.
melina84/toinen/TAYS

14.5

Rouva Möppiäinen/toinen/LKS/28v.
vesimelon/kolmas



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :)

täällä aamuvirkku jo huutelee :D ja mä oon aivan varma et tää mun aamuvirkkuus ja yökukkuminen johtuu raskaudesta! normaalisti menisin 9 illalla nukkuu ja heräisin 8 aikaa aamulla jos ei töihin tarvii mennä :D paitsi viikonloppusin toki...

Tervetuloa A86, Tiuhti84 ja melina84 :wave: Tiuhtille erityistervetulotoivotukset hyvästä nikistä :D


tiuhti ja Pikku T :heart: 4+5
 
Aamun virkku täälläkin... Normaalisti tykkään nukkua ja nukkua... Ja vielä lomaviikko :/. Eilen oltiin katsomassa ilotulituksen sm-kisoja. Hienoa välkettä oli! Ja varmaan kamalan saastuttavaa...
Ajateltiin miehen kanssa että ensi vuonna ei sitten taideta olla kahdestaan :). Kotimatkalla vielä mäkkärin kautta ja hyvänen aika millainen pallomaha mulla oli! Ihan hiukka turvotti, olisin kyllä voinut syödä enemmänkin kun oman aterian mutta takuujälkkäri kinuski sunday jäi otta!matta. Kummallista kun ei tee makeaa mieli...

Tein sitten vielä nyt aamulla sen neljännen(!) raskasutestin joka kyllä edelleen sanoo että raskaana ja nyt viikkoja 3+! Kai sitä täytyy uskoa.

Menen la rapujuhliin äidin ja isän luo jossa on kaikki sisarukset myös. Olisi ollut tosi ihanaa kertoa siellä, mutta mies ei pääse mukaan :(.
Mietin että pitäisikö ostaa joku alkoholiton siideri hämäykseksi. No on nyt kyllä normaalistikaan ole mikään juomaveikko. Tulee nykyään (siis viimeksi heinäkuussa) vaan pää kipeäksi ja paha olo. Ajatus kyllä siiderin mausta vähän ällöttää... Ehkä ostan limua ja vissyä.
 
Täällä myös aamuvirkku:wave:

Mymosalle voimia!
Itsellä yksi odotus oli vastaavan lainen.Menin lääkäriin rv6+ vatsakipujen takia.Ensin ei näkynyt mitään,kohdun ulkopuolista epäiltiin,seuraavalla viikolla löytyi jotain,muttei viikkoihin sopivaa.Vielä viikko kiduttavaa odotusta ja viimein löytyi alkio oikeasta paikasta ja sydän sykki.Koskaan en saanut mitään selkeää vastausta,miksi,mutta epäilynä oli myöhempi hedelmöitys kuin oletettua(mitä en voi ymmärtää kellon tarkan kiertoni kanssa ja siinä tapauksessa plussakin olis tullut huippu aikaisin)tai sitten vaan jotkin sikiöt kehittyvät vaan yksinkertaisesti hitaammin.Yhtä kaikki,loppu hyvin ja tuloksena nyt 7v loistavasilmäinen poika:heart:

Kertomisesta
mua inhottaa ajatus kertoa julki asia,mitä mielipiteitä ihmisillä on.Mun vanhemmilla tai appivanhemmilla.En jaksaisi salailla,mutta hetkisen vielä olen hiljaa.Sitten ollaan yleistä riistaa...
Vatsa pömpöttää jo,mutta onneksi sen saa vielä verhoiltua piiloon.
Isompien lasten reagtiot jännittää kuitenkin enemmän...

Huono olo jyllää vaihdellen.Edellisissä raskauksissa en ole ikinä oksentanut,nyt on ollut pari kertaa läheltä piti tilanne:x

Lily-rose ja ykä rv 5+-6+
 
Moi kaikille Toukolaisille! Ilmoittautuisin mukaan! Eilen digitestiin tuli teksti raskaana 2-3! :heart: tiennyt olen jo viikon, mutta sen verran harvoin raskaana tässä elämässä sitä kuitenkin tulee oltua, niin olihan se digi tehtävä itsekin.. :-D

Bellamama rv 4+6 laskettuaika 12.5.2012. Ja toinen lapsi tulossa..
 
mymosa
Kiitos ihanaiset :heart:

En saanut ultra-aikaa, molemmat ultraajat lomalla. ja tämähän on kaupungin ainoa yksityinen missä ultrataan.
Piinaavia viikkoja edessä.. huoh :(
mutta koetan ajatella, että niin kauan kuin ei vuotoa niin ehkä se pieni sinnittelee, ainoa mikä huolestuttaa on tuo heikko syke.
 
Omaa napaa: Vuoto jatkuu mutta on ihan vähäistä. Oikealla alavatsaan sattuu ja vasemmalle kylkeen. Raskausoireet edelleen voimakkaat. Sain ajan lääkäriin klo10:40. Terkkari haluaa sulkea pois kohdunulkoisen. :( Tulee tuskainen aamu mutta jospa sitä oltais sitten puolilta päivin jo vähän viisaampia asian suhteen. Terkkarin mukaan viikkoja olis jo 6+0. Eli viikko vaihtui, varmaan sit laskettukin, vielä kun kaikki olis hyvin- Jotenkin en vaan jaksa uskoa.
 
Li
Hei! Plussasin toissapäivänä ja eilen varmistin. clearblue digi ilmoitti: raskaana 2-3.
ekaa odottaisin ja LA ois 13.5.

ei suunniteltu raskaus, vasta hyvin vähän aikaa oltu miehen kanssa yhdessä ja muutenkin elämät vielä sekaisin. eilen kerroin miehelle, ei ottanut kovin hyvin. kunpa tämä vielä iloksi muuttuisi :(
 
Li onnea plussasta ja toivotaan että mieskin vielä iloitsee:hug:

Bellamamma onnea plussasta:flower:

minkäställevoihyvä että pääset lääkäriin!Pidän peukkuja:hug:

Mymosalle edelleen voimia:hug:

:ashamed:Mä lankesin kävin apteekissa muilla asioilla ja eikös se digi lähtenyt mukaan?(kumma vetovoima)
Ei ollut edes aamun eka pissa ja antoi ihan muutamassa sekunnissa tuloksen 3+:heart: Mä oon hiukan noviisi näissä,mutta kertokaa viisaammat,mitä raskausviikkoa toi nyt tarkottais?
 
Minulle pudotettiin tänään lääkärissä pommi, voi olla aivoissa tihkuva suoni : / Tämä siis tarkoittaa reissua magneettikuvaan jossa sitten asiasta voidaan varmistua tai sitten toivottavasti päästään se sulkemaan pois ja tämä olisi vain migreeniä. Mutta magneettikuvaan voi mennä vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen joten pitäisi tässä sitten vaan ihan lunkisti odotella. Ihan kun muutenkaan ei olisi ollut tarpeeksi stressaava alkuraskaus.

Tänään oli vielä kaikenlisäksi paperissa pientä veristä tuhrua, joten eiköhän sekin nyt sitten saakeli tule pihalle sieltä kaiken muun kivan lisäksi. Tällä hetkellä on hieman masentunut ja ärtynyt olo. Ja sitten pitäisi jaksaa olla iloisena töissä ja reilu viikko tästä eteenpäin reissussa :|

Mutta onnea silti kaikille uusille plussanneille :)

Sadettaja ja olematon möykky 5+5
 
lily-rose ja mymosa: Kiitoksia paljon, toivotaan että tämä olisi ihan viatonta vuotoa, mutta jotenkin sitä on niin negatiivinen että uskoo että tämä oli nyt tässä. Ja varsinkin kun on lähdössä ulkomaille niin ei oikein pääse sitten edes lääkäriin tästä kun vasta reilun viikon päästä. Kun tällä hetkellä ei kuulemma ole vielä mitään hätää ja jos vuoto yltyy reilusti niin pitää mennä sitten kreikan terveydenhuoltoa testaamaan. Ja siis nyt tulee jo ihan verta, ei ole enää mitään tuhrua.

Sadettaja* ja poistumassa oleva pikkuinen? 5+5
 
mymosa
Vuoto pysynyt vielä ainakin poissa ja olo on hirvee :( oksettaa koko ajan vaikka söis.. Pitäis jaksaa kauppaan ja tilasin jo mieheltä subista patonkia( tosin joutuu olee autossa useamman tunnin).. toivottavasti tois :heart:
 
Voih! Onpas tänne tullut kurjia uutisia. :( Voimia ja jaksamisia kaikille jotka niitä tarvitsee.

Ja uusille tervetuloa!

Omaa napaan ei mitään uutta. Mahaa vihloo välillä, mutta muita oireita ei edelleenkään ole. Alkuraskauden ultraan taidan kuitenkin mennä, sen verran inhottavaa tämä epätietoisuus. Hitto vaan, kun ne on niin kalliita.

En ehdi nyt enempää kirjoitteleen, mut lukemassa käyn kyllä joka päivä.

marzipaani ja Inari rv 6+0
 
Voi kurjuuksien kurjuus, toivon totisesti, että kaikkien pikkaset pysyy matkassa mukana!
Sadettaja :hug: Mun piti kans mennä magneettikuviin jalasta, mutta juurikin sinä aamuna tein testin ja kun se plussa sieltä pärähti, niin jättivät kuvauksen tekemättä. Lääkärin kanssa todettiin, että katsotaan sitten raskauden jälkeen jos jalka vaivaa, niin palataan asiaan. Hirmuisesti tsemppiä sinulle!


Kovasti löydän tuttuja oireita kun luen teidän juttuja, tänään aamulla kuulemma meinasin jäädyttää mieheni kun kaikki mahdolliset ikkunat ja parvekkeen ovi oli auki kun tulin lenkiltä :LOL: Eli kuuma on täälläkin....Etova olo sen kun jatkuu, tänään jopa heräsin siihen....Ja myös meikäläinen Nousee siinä 6:00 maissa ja illalla sitten sänky kutsuu jo 20:30...Aivan päinvastainen rytmi mitä aiemmin kun en ollut raskaana =)
Kävin tänään neuvolassa. Alunperin oli vain tarkoitus tehdä lähete äitiyspoliklinikalle, mutta sitten neuvolatäti ajattelikin ottaa ne kaikki kokeet ja mennä asioita läpi. Mikä oli kyllä ihan hyvä, koska ekakertalainen olen ja kaikki niin uutta :p Nyt on kassi täynnä kirjoja ja papereita, dvd ja se neuvolakortti! :heart: Toivottavasti sitä päästään myös täyttämään, mutta piinaa ekaan ultraan on vielä yli viikko.......jaiks....

Olin ensin sitä mieltä, että en halua tietää sukupuolta etukäteen, mutta se voi ollakkin että jos mahdollisuus siihen tulee, että sen näkee, niin voipi olla et mieli muuttuu ;) Jostain olen päähäni saanut että Tirri on poika. Mies kyllä sanoi heti testin jälkeen, että se on tyttö, mut saas nähdä =)

Kaikille oikein hauskaa viikonloppua!


Kiena&Tirri 6+1
 
heippa kaikille:wave:

Tänään on ollut lähes vuodoton päivä, luulen että on loppumassa.. uskon että kaikki on kuitenkin hyvin vaikka nyt viisi päivää jatkunut tuo, on niin niukkaa kuitenkin..
Eikä kipujakaan ole, ja raskausoireet senkun jyllää.

oireista pahoinvointi alkaa olla ihan ympärivuorokautista, heräsin viime yönä ihan kamalaan oksetukseen ja huimaukseen, siis keskellä yötä :stick:

Oon muuten käynyt vilkuilemassa jo äitiyspakkausta....
Osa oli kivan värikkäitä, osa vähän tylsempiä, ja pari turhaakin tavaraa siellä oli, mutta eiköhän me se oteta kuitenkin, jos sinne asti päästään.
kestovaipat ei tuu ainakaan meillä käyttöön, tytöllä niitä kokeiltiin, mutta ei sopinut meille. Niin aattelin sitten ne ainakin pakkauksesta lahjoittaa pois, jos siis tosiaan kaikki sujuu hyvin :)
Ja noi 2010 pakkauksen kestotkin pitäs antaa eteenpäin, mitä ne kaapissa lojumassa..

Jooh, nyt onkin mukavan hiljanen hetki kun mies lähti käymään jossain ja likka nukkuu, on pieni niin väsynyt kun mummolassa touhuttiin päivä.
Taidanpa minäkin heittää pitkäkseni :)

Tsemppiä vuotelijoille, toivotaan parasta!
Ja uusille teretulemast!!


Epi ja paavo 6+2
 

Yhteistyössä