***Toukokuun Toivotut***

LepikonHeta
:wave: Tervetuloa uusille odottajille :wave:

ISO :hug: kaikille teille epävarmuudessa eläjille. Toivottavasti teillä kääntyy asiat parhain päin, Mymosan pikkuiselle kehitttyy vahva syke ja vuodot loppuvat. :hug: Toivottavasti sadettaja pystyt nauttimaan ja rentoutumaan lomallasi. Vaikka varmasti epävarmana olevat asiat mieltä nakertavatkin.

Omaan napaan tai sen takana asuvaan asukkaaseen ei uutta. Kivut selvästi vähentyneet ja helpottuneet, kasvukipuja siis. Harmaa takauma aiemmista, että itsellä ainakin nuo kasvukivut tuli sykäyksinä raskauden edetessä. Wc-käynnillä odottaa/pelkää koko ajan vuotoa, vaikka siihen ei mikään viittaakaan. Rintojen suurin kivuliaisuus on poissa, lievää etomista ollut joinain päivinä. Tosin pahoinvointi alkanee vähän myöhemmin. Muuten pitäisi osata vielä nauttia varsin oireettomasta alusta noiden alkukipujen jälkeen.

Muuten, onko teillä muuttunut vuorokausirytmi mitenkään? Mulla on tullut iltaan väsy ja nyt olen herännyt viikon ajan klo 4.45 oli sitten vapaa tai työpäivä :O Ja päikkäreitä ei ole nukuttu...

Heta+ IitaEemeli 4+6
 
Hei kaikille!

Täällä yksi plussannut lisää. Olen seuraillut jo tovin kirjoitteluitanne, mutta nyt vasta uskalsin liittyä seuraan :) Mukava lukea muiden odottajien kuulumisia, kun ei oikein ole uskaltanut kertoa kenellekään.
Surku lukea ketjun viestejä huonoista uutisista ja epävarmuudesta :( Voimia ja tsemppiä teille, joilla huolia riittää!

Vieläkin on tosi epätodellinen olo, vaikka tein ekan testin jo 01.09 ja muutaman vielä varmuuden vuoksi. Oireita on ja ei. Muuten olo on ihan mainio, mutta kaikenmaailman nippaisuja ja vihlaisuja riittää. Voi että aivastaminen tekee gutaa:eek: Ensimmäisen odotuksen en kyllä muista ihan tällaista repimistä olleen. Esikoinen kohta 8 kk. Ehkä lähekkäiset raskaudet vaikuttaa, vaikka luulis, että olisi toisinpäin ja ekassa olisi ollut pahemmat kasvukivut. Polku wc:n ja sängyn välille alkaa taas muodostua... leeta 5+6

leeta / 05.05 / toinen / LKS
 
Toivotaan että kaikki pysyy kyydissä mukana, voimia ja haleja niitä tarvitseville!

Itsellä on ollut tänään ulkoilupäivä. Monta tuntia sienimetsässä, eväänä oli suklaata ja mun ei tee ollenkaan mieli. Söin joo ja oli ihan hyvää mutta ei kuitenkaan... Ihan kun mun suu olis vaihtunut! Suolaisen nälkä vaivaa ja mehujätski hieman himottaa. Mutta niin teki aikaisemminkin, etenkin ihanan raikas Pirulo...

Oletteko käyneet vau.fi sivulla käyttämässä laskettu aika laskuria? Aika kiva kun kertoo monta päivämäärää. Meillä pitäisi huomenna alkaa sydän sykkimään... Saa nähdä kuinka on sitten ultrassa. Pelottaa vähän kun tosi monella on ollut jotain kurjaa tässä viime aikoina.

Seuraavaksi saunomaan :)
 
Perjantai-iltoja tulevat äidit!

Meillä ukko läks mökille, myö jäätiin poikasen kanssa kotiin. On tuo mökki anoppia liian lähellä, niin parempi herkkinä hetkinä jäädä kotiin. ;) Oli kyllä puhetta jos huomenna ajellaan sinne ukon luo, ettei ihan nyt koko viikonlopuksi pääse meistä (hermo)lomalle. :D

Minä hölmö se otin tänään kauppareissulla hyllystä mukaan lisää testejä. Aattelin nyt nauttia kunnon siemauksin niistä kahdesta viivasta ;) Eihän sitä tiedä pääseekö sitä enää koskaan testejä tämän jälkeen tutkailemaan, niin plussataan nyt sitten kunnolla!! viikkonäytöllinen digihän miulla oottaa tuolla kaapissa vielä myös. Sen mie säästän sinne sunnuntaille... Mutta siis tottapuhuakseni halusin nähdä ihan livenä, että ne viivat tosiaan vahvistuu. On niin outo olo, kun ei mikään oire kerro tästä pienestä möröstä mahassa.

Vitamiinien popsimisen aloitin myös. Multivita raskaus ja imetys vitamiineja löysin paikallisesta apteekista. Perusterveen ihmisen ei kai tarvinnut syödä muita vitamiineja, vaan nuo raskausvitamiinit riittää? En ainakaan muista, että oisin edellisessä raskaudessa syönyt muuta (rautalisän lisäksi).

Kuinkahan sitä osaa pitää salaisuuden sisällään? Elän niin tunteella, että nytkin tekisi mieli kertoa kaikille, mutta toisaalta pelkään niin kamalasti millaisen vastaanoton tämä asia saa, että en todella haluaisi kertoa kenellekään... milloinkaan... Toki aika arvattava tämä meidän "liike" on, kun heinäkuussa mentiin naimisiin.
Äitini jonkinlaisena ennustajaeukkona, kyseli jo viikko sitten olenko raskaana, kun oli nyt vain nähnyt sellaista unta (enhän silloin vielä tiennyt itsekään olevani raskaana ja kielsin nauraen toki). Esikoisesta myös soitteli viikko plussan jälkeen samoissa asioissa.

Ensiviikolla pitäisi soitella neuvolaan. Asutaan nyt eri paikkakunnalla, kuin esikon raskauden aikaan, enkä taas yhtään tiedä millainen mamma siellä on vastassa ja siksi jännittää. Muutenkin, kun on niin epäluuloinen olo, niin alitajunta vaan huutaa, että mitä sie pöljä sinne oikein soittelet...

Nyt jatkan iltapalan popsimista (ai, ei oireita? Koko ajan on oltava syömässä, oire kai sekin?) ja yksinäni haisemista (ilmavaivoja.. yöks... oirehan se sekin). Hyvää viikonloppua mammat!

-DsariaL ja mörkö-
 
Heippa kaikille ja tere tulemast uudet! :)
Ja halit kaikille joilla on epävarmuutta tai huonoja uutisia saanut :hug:

Mä onnistuin jopa varaamaan neuvola-ajan se olis 30.9. Ja toi laskettuaika voi muuttua vielä sen ekan ultran jälkeen.. Mut pidetään nyt toi. Meillä luki ultralapus, ettei sinne sais tuua pieniä lapsia mukaan, joten mies ei sit vissii pääse mukaan :( Aika tylsää, kun ei haluta kellekään kertoo viel ennen sitä...

Joku puhu äitiyspakkauksesta, kävin kahtelee ja ei kyllä sytytä! Ainoo ihku on toi makuupussi. Olin jo tohon 2010 pakkaukseen vähän pettynyt.. Siis väreihin yms. Eli ei olla ottamas pakkausta, jos se ois toi 2011 pakkaus... Muutenki on ne kaikki tavarat vielä jälel, ostan sillä rahalla sit käytetyt tuplavaunut :)
Te muut jotka tarviitte tuplia, mitä vaunuja ootte miettiny? (jos ootte edes miettiny vielä :D) Meille tulee kans toi 1,5v ikäero :)
Oireet jatkuu ennallaan..Pahaolo, meganälkä, suolasen nälkä, jano, ja armottomat mielialanvaihtelut... Oon niin kauhee välillä et itekään meinaa kestää :D

Listaan voi lisää pöhköfantti/toinen/Jorvi/26v

-pöhkis ja homer(mies päätti) :D
 
On: Heräsin aamulla ja ei ollu yhtää huono olo. Sit huomasin et tulee punertavaa vuotoa :/ taidan tänään vaan siis lepäillä ja katsoa tilannetta. Tosin nyt mua alko oksettaan mut ei niin pahasti ku viime päivinä ja alaselkä on kipeä.. Onneks maanantaina neuvola nii saa kysyä et mitäs nyt.

Princessa & pikkuinen 6+3
 
Voi :hug: nyt voimia Sadettaja, mymosa, minkäställevoi, epi ja Princessa :kiss: toivotaan että kaikki on hyvin masussa kaikesta huolimatta, kyllä ne pikkukikkareet jo nyt vaan antaa huolenaiheita :hug: vuotojahan tulee monilla alkuraskaudessa kun pieni kiinnittyy kohtuun ja rikkoo verisuonia! ja kuivat limakalvotkin voi olla syyllisenä.. mutta kyllä tuo aina säikäyttää! nyt laitan onnenpipanoita matkaan :heart:

Sadettaja kuulostaapa hurjalta tuo sun tihkuva suoni päässä :| tosi vakavan kuulosta.. mitä sille sitten tehdään jos kyse on siitä?

tervetuloa leeta, Bellamama ja Li :wave: lisäilen tuotapikaan listaan!

pitihän se varmistaa vielä tänää, digiin tuli alta aikayksikön 3+ ja eilen otettiin hcg verestä, kun lääkärit halusi varmistua jostain syystä raskaudesta. se oli 1664 muistaakseni :) eli hyvä!

tiuhti ja Pikku T :heart: 4+6
 
mymosa
Joka vessareissu on yhtä jännitystä, kun miettii onko vuoto alkanut. Tosin pahoinvointia on niin paljon, että pitää toiveita jotenkin yllä.. Vaikka saa aamupalan syötyä niin silti sellanen kuvotus ja oksennus olo jatkuu. Helpottaa yleensä illalla sitten ja iltasyöntiä onkin tullut harrastettua..
 
*** TOUKOKUUN TOIVOTUT ***








??.??

Momtobe87/ensimmäinen/TYKS/24v.
Jazzi
Tuhkimo81/neljäs/30v.
DsariaL/mörkö/toinen/PKKS
lily-rose
A86/ensimmäinen/25v.

30.4

mymosa/toukka/kolmas/MKS/28v.

1.5

kullannuppujen äiti/neljäs
neiti80/ensimmäinen
Tuanni/ensimmäinen
Tiuhti84/kolmas

2.5

epipremnum/Paavo/toinen/24v.
katya11/ensimmäinen
Callisto/ensimmäinen/32v.
Princessa/toinen
bambiina77/neljäs/34v.

3.5

mamiksi monelle/neljäs/37v.
Eskapismi/Onni-Ilona/ensimmäinen/TAYS/25v.
Kiena/Tirri/ensimmäinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/ensimmäinen

4.5

Ioni/ensimmäinen/30v.
Marzipaani/Inari/neljäs/TAYS/31v.
Gabrielle/ensimmäinen/TAYS/29v.

5.5

Minkäställevoi/mussukka/neljäs/31v.
leeta/toinen/LKS

6.5

hanspili/Mörri/ensimmäinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar*/Mini/neljäs/31v.
Pahe/ensimmäinen/LS/32v.
Sadettaja*/ensimmäinen/PHKS/23v.

10.5

NanaMama/Tiitu/kolmas/LS/24v.

11.5

pöhköfantti/toinen/JS/26v

12.5

LepikonHeta/kolmas/KYS/31v.
äitijapojat/neljäs/KYS/31v.
Bellamama/toinen

13.5

tiuhti_/Pikku T/ensimmäinen/PS/21v.
melina84/toinen/TAYS
Li/ensimmäinen

14.5

Rouva Möppiäinen/toinen/LKS/28v.
vesimelon/kolmas



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
LepikonHeta
Toi pelko joka wc-kerta on myös täälläkin. Tähän asti ilman vuotoja selvitty, mutta onhan ne tosi yleisiä ja täällä pidetään peukkuja teille kaikille db

Aika tuntuu matelevan, lapsille ja varsinkin nuoremmalle odotus on jo liian pitkä. Kyselee vauvan kokoa ja puhuttu paljon kehitysvaiheista. Itsekin tietysti odottaa jännittyneenä nämä kriittiset viikot, jaksaako luonto saada solubaletin järjestykseen ja alkaako tällä viikolla pieni sydän sykkiä.

Heta ja IitaEemeli 5+0 (uusi viikko korkattu *poks*)
 
mymosa
Jos meillä pikkunen jaksaa sinnitellä matkassa niin luultavasti la siirtyy toukokuulle, koska jos hedelmöitys onkin tapahtunut myöhemmin niin laskurin mukaan la ois 3.5 eli sama kuin esikoisella ois ollu :)
 
Mä kans mietin et käsitinkö oikeen Sadettajan kirjotusta. Kuulostaa tosi vakavalta? Ellei se sit oo joku tositosi pieni tihku :O Lähipiiris tapahtunu pariin kertaan aivoihin liittyvää vuotoa ja kumpikin oli aika vakavaa.

Päikkärien aikaan pieni aamuinen vuoto loppui melkeen kokonaan mutta niin loppui oksetus/huono olo :/ Sen takia oon vähän huolissaan. Alavatta kyl on kipeä ja repäisee äkkiliikkeet niinku ennenkin..

Toivottavasti muille ei tuu enää mtn vuotoja, wc käynnit on tosiaan inhottavia. Mä välttelen viimeseen asti :D
 
Minäkin ilmottaudun mukaan. Haamuplussan testasin tiistaina ja tänäaamuna tuli vahva plussa. Laskettua aikaa en osaa tarkkaan sanoa, mutta toukokuun puoleen väliin ajoittunee.
Tämä vauva ois meidän perheen seitsemäs lapsi. Synnäri tulis olemaan KYS.
 
heippa!:wave:

Vuotelut on loppuneet!
Eilen ei siis tullut koko päivänä mitään, eikä tänäänkään ole näkynyt, tais olla semmoset neljän päivän vale-mini-menkat.

en oo huolissani, musta vaan tuntuu että kaikki on edelleen kunnossa, ja luotan siihen

Paha olo voimistuu koko ajan, pitää varmaan käydä kaupasta hakemassa jotain pähkinöitä, suolakeksejä, ehkä pillimehuja yöpöydälle ja laukkuun, jos paha olo meinaa yllättää.

vinkkejä terveellisiin naposteluihin?
Ehkä pähkinät just ja jotkut kuivatut hedelmät?

Nyt on erona edelliseen raskauteen se että tekee just tosi suolasta mieli, viimeeks söin ihan sikana jäätelöä, mehujäätä just. Ja jos ei ollu niin jäädytin pakastimessa limua ja mehua ja lusikoin sitten sitä, oli olevinaan tosi hyvää :)

Tosi monella tuntuu olevan huoli pinnassa, toivon kaikille rutkasti voimia, meillä on täällä hyvä porukka, josta kukaan ei saa tippua :heart:

Sadettaja, kuulostaa kyllä vakavalta... Paljon voimia sinulle!!!

LepikonHeta musta tuntuu taas ihan päinvastaiselta, aika kuluu tosi nopsaa! :) ja on jotenkin menny se suurin kertomisen hinku pois, nyt kuulostaa tosi hyvältä ajankohdalta toi lokakuun loppu, sillon olis viikkoja jotain 14, ja pikku juhlat sattuis siihen myös, voisi samalla tän julkistaa :) mielihän toki mulla varmaan ehtii vielä moneen kertaan muuttua, mutta nyt on nämä fiilikset :)

pöhköfantti mäkin oon miettinyt tota ultraa, että mihin esikoinen laitetaan siksi aikaa, kun haluaisin tuon miehen mukaan, ja hänkin tietty haluais pienen nähdä.
Alkuraskauden ultraan en ole siis menossa vaan ihan np ultraa jo mietin. Minkä ihmeen selityksen siinä keksii, että tarvis vähäks aikaa lapsenvahdin, keskellä päivää.. no onneksi on vielä aikaa keksiä joku tosi nerokas suunnitelma :)

tuplarattaita en oo sen kummemmin miettinyt että minkälaiset, käytetyt hankitaan, ja kun tulee sopivat vastaan niin ostetaan.

äitiyspakkaus mä taas en tykännyt tosta makuupussista just :) tai on ihan ok, mut ei herättäny suurempaa ihastusta. Viime vuoden makuupussista taas tykkäsin, mutta ei ollu käyttöä meillä.

Oonkin vähän jo kattellu tavaroita ja vaatteita sillä silmällä että mitä säästetään ja mitkä annetaan pois, aika paljon on just semmoisia mitä ollaan jostain saatu, mutta ei ole tullu käyttöön kun ovat olleet pieniä/väärän värisiä/muuten epäsopivia meille/tarpeettomia.
Että ehkä tuossa vähän ajan päästä kun mennään vähän turvallisimmille viikoille, saatan täälläkin huudella tavaroille uutta kotia :)



Epi ja paavo 6+3
 
Tuhkimo81 LA 10.5, neljäs, 30 vuotta.


Tervetuloa ja onnea uusille odotuksille!

Onpas täällä taas tekstiä tullut. Tällä viikolla ollut erityisen kiire, kun esikoisen 10-vuotis synttäreitä järjestetty. Ei ole ehtinyt koneella olla vapaalla ja illalla aina ollut kovin väsynyt töistä. Onneksi meillä töissä ei yövuoroja tarvitse välttämättä tehdä, kun halukkaita on niin paljon, joten senkään puolesta ei töissä tarvitse vielä raskaudesta mainita.

Mä juu siis haluun tietää kanssa sukupuolen. Esikoinen on tyttö, mutta jo 10-vuotta eikä häneltä jääneitä vaatteita ole enää. Ja jos nyt siis tulee tyttö, niin tiedän ostaa kaikkea ihanaa pitsiä ja röyhelöä jne. Ja jos taas tulee poika, niin ei tartte ostaa mitään, ku pojilta nyt vauvavaatteet suurimmaksi osaksi tallessa.

Meillä eilen tytön 10-vuotis juhlat. Tyttöjä talo täynnä. Oli kyllä sellaista menoa. Ihanaa, että mies tuli taas kotiin, niin nyt ehtii äiti taas palstailla täällä ja vähän levätä. Jotenkin tosiaan on väsynyt olo.

Ja huono olokin ollut. Olen aina ollut hirvittävä herkkupeppu, mutta eilen kahden kakkupalan jälkeen oli pakko juosta äkkiä wc:n. Ja nyt pitäs sitten leipoa vielä huomiseksi uusi kakku sukulaisia varten. Pelkkä ajatuskin jo oksettaa. Pitääköhän tässä soittaa äidille tai yhdelle siskolle, joka vois kakkuasiassa auttaa... Mies sitä kakkua ei tule osaamaan leipoa edes mun ohjeista. No neuvolatäti tulee ainakin olemaan iloinen, jos herkut ei maistu. Neuvolaan sain ajan 11.10, joten vielä tovi sinnekin.

:hug: teille, jotka epätietoisuudessa olette. Tarrasukkia täältä paljon lähetellään kaikille ja toivottavasti omakin pikkuinen nyt pysyisi siis matkassa. Toivottavasti tää pahoin vointi ei nyt pahenis, ku tosiaan en oo yleensä raskauksista, jotka vauvaan asti päässeet, voinut pahoin.
:hug: koittakaa jaksaa :hug: Voimia.

Kertomisesta En kerro ennen nt-ultraa kellekään. Mutta en lähde lähimmille sukulaisille asisasta valehtelemaan, jos sitä suoraan kysyvät. Kuitenkin talvinen keskenmeno haamuna päässäni kummittelee, ja sen verran taikauskoinen olen, että en halua tätä pilata ;)

Tuhkimo ja PieniToive 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Ja mä en osaa tota punaista laittaa. Kokeillaan nyt vielä kerran eli Tuhkimo81, LA 10.5, neljäs, 30vuotta

Joten jos tiuhti_ pystyt päivittämään tuon. Kiitos. Ja mukavaa viikonlopun viettoa. Meillä täällä ainakin paistaa nyt aurinko. :D
 
tervetuloa kaikille uusille :wave:

Ja tosi kiva kuulla Epi että näyttää paremmalta!

Princessa Pidän peukkuja, et kaikki ok!

Täällä kärsitään sitten kans jo kunnolla tuosta etovasta olosta :x Oli tosi kiva olla tänään aamulla töissä kun paha olo jylläsi ja jylläsi ja pakko oli kiiruhtaa vessaan yökkimään.. Mutta nyt olo jo parempi, ja Hesen ateria maistui hyvälle....Mikään makea ei kyllä uppoa. Myös karjalanpiirakat himottaa, joten niitä taidan ostaa aamuksi jos ne sitten maistuisi :)

Myös mua vassakäynnit jännittää...Hyvä etten suurennuslasilla tutki paperia....:ashamed:


Kiena & Tirri 6+2
 
tää väsymys on ihan tajutonta, mua väsyttää niin paljon ettei ei edes kiinnosta ajatella mitään ylimääräistä. huoh...

Tosta kertomisesta.Mua jännittää ihan sikana tuoda tää julki, en tiiä kyl edes miks :D Ehkä kun ollaan vakuuteltu aina kaikille et kaks riittää, en haluu lähtee enää uudestaan siihen rumpaan. Nooh saadaa ainakin yllättyneitä ilmeitä:p
Saattaa olla et omalle äidille töksäytän heti kun tulee sopiiva tilaisuus, kumminkin ollaan aina puhuttu kaikesta :)

Maanantaina vois ehkä jo soitella sinne neuvolaan :) sais tämän tuntumaan todellisemmalta.
Tuntuu et maha pömpöttää jo ihan hirveesti :D

Musta tuntuu et mä taas koko ajan löydän itestäni kummallisia oireita, ja alan miettii onko tää nyt normaalia, kuuluuko tää nyt tähän raskauteen... Mut musta tuntuu et on ihan normaalia olla vähän vainoharhainen raskaana :D

Mut halitus kaikille tarvitseville vielä <3

t:tiuhti ja "pikkuinen" 6+4
 
Mä kuulun lasketunajan mukaan huhtikuisiin mutta roikun varmaan täälläkin kun ei se nyt niin kaukana oo. Eli 27.4 ja ensimmäinen.

Vuodoista. Mulla on tullu satunnaisesti silloin tällöin paperiin vaaleanpunaista. Lähinnä näyttäis valkovuodolta jossa on tippa verta. En oo osannu huolestua. Pitäisikö?
 
Multa ystävä kysäs suoraan:no joko tulee lisää? ja mä menin ihan hämilleni enkä osannut edes valehdella:headwall:
Vannotin kyllä oleen tyst vielä...

Meillä lapsella kuumetta,toivottavasti ei tule mulle tautia:(Raskaana ei oo kiva sairastaa,kun ei ole kunnon lääkkeitä joilla helpottaa oloa...

Voimia kaikille tarvitseville ja tervetuloa uusille!
Nyt ei enää huonoja uutisia tähän pinoon:attn:
 
Vastaa nyt ihan lyhyesti kun puhelilla jotenkin niin hankalaa. Mutta siis jos päässä on todella tihkuva suoni niin leikkaukseen siitä joutuu jos se paha, mutta sitten jos on parempilaatuinen niin sitten vaan tarkkaillaan. Mutta pakko mennä mahdollisimman pian kuitenkin siihen magneettikuvaan jotta voidaan sitten olla varmoja. Ja siis kyse ei ole kokoajan tihkuvasta, vaan satunnaisesti tihkuvasta joten välitöntä hengenvaaraa ei pitäisi olla.

Sitten pientä vuotoa on ollut eilisestä lähtien, mutta ei tunnu pahenevan eikä siihen liity mitään kipuja, joten parasta toivotaan. Ja saan varmaan kuitenkin nautittua reissusta jos ei nyt tuosta pahene.

Tsemppiä muillekkin ja onnea uusille :)

Sadettaja* ja mykkyrä 5+6
 
A86
Voi että, en oo vähään aikaan kirjoitellut ja nyt kun lukee tätä niin todella paljon voimia kaikille epävarmuudessa eläville! Toivottavasti kaikilla odotus jatkuu loppuun saakka..
Mä tein eilen sen vau-sivuston raskauslaskurin ja laitoin hedelmöitysajankohdan mukaan, koska melko selvää on et se tapahtui 6.-9.8 välisenä aikana. No siinä tuli että olis jo aika lailla 7vkoa täynnä ja että laskettu aika 2.5. Tuntuu jotenkin oudolta, kun hedelmöityksestä on kuitenki vaan nelisen viikkoa.. vaik siihen lisätään sen ovulaation takia tai mitä ikinä, mut siltä tuntuu niin harhaanjohtavalta :) Neuvola on sitten 26.9, ei jaksais millään oottaa, niin monta kysymystä on mielen päällä. Lisäksi oon alkanu epäilee, et onko siel ees mitään, ku mulla ei juurikaan mitään oireita ole. Ei kuvotusta, mahakaan ei enää pömpötä.. ainoo mikä on nii rinnat aristaa ja välillä sellanen pngottunut tunne vatsanpohjassa. No, kaikki selviää aikanaan. Onko kukaan teistä ajatellut mennä sellaseen 4D-ultraan? kattelin netistä, semmonen vois olla jossain vaiheessa aika siisti! Vaikka toki jonkun roposen maksaakin.

A86/eka/JS/LA 2.5
 
Sadettaja,kuulostaa kyllä aika hurjalta mutta toivotaan nyt kovasti että on harmitonta:hug:paljon voimia ja rohkeutta!

Joskus sitä asiat vaan tuntuu kasaantuvan,kaikki kurja rysähtää yhtä aikaa päälle...

Itsellä tämän viikonlopun aikana hiipinyt kovin negatiivisia ajatuksia mieleen ja pelokkaitakin.Miten miten hulluja ollaan kun nyt taas tässä ollaan,miten jaksan tämän raskausajan taas.Vasta 6 viikkoa takana,34 pitkää edessä.Loppuraskauden raskaus,miten siitä selviää.Ja entä synnytys,viimeksi kaikki meni niin pieleen kuin vain voi ja kaikki oli hilkulla.Apua!
Mun tekee niin kovasti mieli valkoviinilasillistakin illalla ja nyt 8kk raskautta ja imetys aika taas ilman(no en kyllä ole tiukimmasta päästä tämän asian suhteen,mutta välillä kun oikeen väsyttää,olis ihana hyvällä omallatunnolla juoda se kunnon lasillinen):ashamed:pakinto joka häämöttä tuolla 34-36 viikon päässä,itsessään on ihana:heart:mutta meneekö kaikki tälläkin kertaa lopulta hyvin?Syntyykö terve lapsi?
Ja näitä pelkoja vois jatkaa loputtomiin...


4D ultrasta,en usko että tällä kertaa ollaan menossa,mutta mieli voi kyllä muuttua.Se on kyllä aivan upea kokemus joten en voi kuin suositella,vaikka pikkasen rahapussissa kirpasee!!
 

Yhteistyössä