***Toukokuun Toivotut***

Li
Sanyo mä samalla hoksasin nyt täs kun etin kuumeisesti kirjepaperia ja merkkejä, et herranen aika sähän pääset ihan kohta sinne neuvolaan! kun mä oon nyt rv 5+2 mut päätin sen neuvola ajan vasta 19.10. kun toinen vaihtoehto ois ollu ennen sitä matkaa mut se tuntu jotenkin tulevan liian äkkiä :) hitsi! mä haluun kuulla kuulumiset kyl sit mut en kyllä ihan hirveen tiuhaan siellä pääse enkä viiti nettiin tulla kyyläämään mitä suomeen kuuluu vaan yritän jotenkin olla lomalla :)
 
Li Joo mäki hoksasin sen tänään taas kerran :LOL: !
Joo no mäki olisin tos tilantees varmaa vast matkan jälkee sen ottanu :)
Laitan sitten heti tottakai viestiä ! Eikä se ole lomalla tarkotuskaan netissä roikkua koko ajan :) Pitäkää ihana loma :heart:
 
Kyllä se siitä, usko mua :) Mulla vaan on jotenki sellanen tunne :) !
No saadaan ainakin eloa tänne haha =D !
Tämä stressailija painuu siivoomaan (TAAS). Tuo perkelen kissa sotkee niin tajuttomasti, ihan oikeesti :whistle:
 
Mä kävin ekasta lapsesta alkuraskauden ultrassa ja muistan, että itse en edes saanut aikaa Diacoriin ennen kuin oli raskausviikko 8 täynnä. Juurikin ilmeisesti sen takia, että sieltä ei välttämättä löydy vielä sitä toivottua, jos menee liian aikaisin ja sit on iso pettymys ja aivan turhaan, kun kaikki on kuitenkin hyvin...parin viikon päästä. Toivon todella teille asian kanssa painiskeleville, että kaikki menee parhain päin.

Meillä on vauvakamat tallella, kun kolmas on nyt sen 8kk, mutta tytölle ei tietenkään ole vaatetta, kun meillä on kolme poikaa. No, alkutaipaleen vaatteet on vaaleita ja sopii molemmille, enkä muutenkaan ole ollenkaan sillä linjalla, että tyttö puetaan tiettyihin väreihin ja poika tiettyihin. Mutta siinä menee raja, että kolme, neljä vuotiaalle tytölle laittaisin poikien Monster Truck -paitoja...että siinä kohtaa pitäis viimeistään ostaa jotain "nättiä" ;D

Meillä on vaunuja joka lähtöön: tuplavaunut, tupla matkarattaat, yksöisvaunut ja yksöismatkarattaat. Tuplavaunut on Emman kahdella kääntyvällä etupyörällä ja ollaan tykätty. Tuplamatkarattaat on Oran ja niissäkin menee molemmat selkänojat erikseen makuulle ja se on hyvä hieman eri ikäisten kanssa.

Mitenkäs te neljättä odottelevat: miten aiotte/olette ratkaisseet autoilun tulevan perheen kanssa? Meillä oli jo kolmannen tullessa paniikki, kun ei tavalliseen (suureen farkkuun) meinattu mahtua ja nytkin milli-pelillä on istuimet sinne ahdettu. Tästä eteenpäin emme pariinkymmeneen vuoteen tule mahtumaan tavalliseen autoon. Se iski mieleen tässä taannoin...ja tila-autot on melko hinnakkaita. No, vielä on aikaa miettiä...

Mulla on ens viikolla eka neuvola. Ja olo on kyllä niin vetämätön ja väsynyt. Huono olo tulee aina ruuan jälkeen. Just semmonen ällöttävä vellotus vatsassa. Iho kukkii, mitä se ei yleensä ole koskaan tehnyt. Ja tukka rasvoittuu tunnissa. Kaikenmoisia vaivoja. mutta kestettävissä :D

Hyvää vointia kaikille!

Mami ja pätkis 6+6
 
Kävin ekas neuvolas eilen ja sain kauhean nipun papereita.. rv 10 olis sit verikoe seulontoja varten. Sit sain viel loppukuulle jo lääkärineuvola ajanki, sillon kuunnellaan jo sydänääniäkin :) Ja verenvuotoon sanoi vaan et jos vielä tulee nii pitää mennä sit ultraan.

Mua ei huvita enää yhtään vauvatavaroiden katselu yms, kiukuttaa vaan kun oon niin huonovointinen ettei mikään oikein onnistu. Koko ajan joku vaivaa, oksettaa, nälättää, turvottaa, närästää.. Viime raskaus oliki helppo ku oksensin aamulla tasan klo13 asti jonka jälkeen vietin normaalia elämää. Nyt paha olo lakkaa ehkä klo19 illalla mut sekin vaihtuu pian närästykseen kun meen nukkumaan.

En varmaan paljoa jaksa käydä täällä, katsotaan jos eka kolmannes on lusittuna ja pahoinvointi väistynyt niin jaksaa ehkä sit keskittyä ja ruveta tosissaan odottaan vauvaa. Tällä hetkellä oon niin kateellinen kaikille jotka on sanonu ettei oo mitää oireita :D

Princessa & pikkuinen 6+6 (muistaakseni)
 
Mamiksi monelle kysyi autojärjestelyistä. Me hommattiin 7-hengen farmariauto. Siinä on takakontissa penkit. Ollaan tykätty siitä. Lapset on vielä sen verran pieniä, että mahtuvat hyvin takakontin penkeillä istumaan. Vuos sitten jäi kuitenkin tuo farkkukin meille pieneksi, joten hommattiin sitten toinen auto. Harvemmin kuitenkaan koko poppoona ollaan liikkeellä, niin ei tarvii isoa autoa pyöritellä kaupungilla. Samalla on enemmän vapautta lähteä eri paikkoihin. Jos koko poppoona liikutaan, niin sitten lähetään kahella autolla. Nyt vuoden aikana mentiin kahella autolla tasan yhden kerran. Saas nähä mikä sitten on tilanne, kun tämä vauva syntyy...
 
Mulle vois päivitellä Naive88 / esikko / ~ 20.5. / TAYS Kiitos kaunis!

Huomenna soittelen neuvolaan ja yritän kinuta alkuraskauden ultraa seurantamielessä.. Tosin, sitä lääkärikin kyllä suositteli viimesimmän km:n jälkeen.
 
shootingstar kuulostaa ihan mun rakkaalta työpaikaltani... :D onneksi olen vielä hoitovapaalla, mutta teen vielä ennen kevättä muutaman kuukauden pätkän töitä.. eli kohta sinnekin paluu edessä...

huono olo nyt on kyllä paljon huonompi olo kun esikoista odottaessa, en ole oksentanut, kammoan sitä yli kaiken, ja viimeiseen asti pidätellen.. :x

onko kellään jo kotidoppleria/Meinaatteko hankkia??
Mun tekis kamalasti mieli hankkia semmonen jostain, ei Kai näillä viikoilla vielä mitään kuuluiskaan, mutta kohta jo vois kuulua..

Pahoinvoinnista vielä, mulla se hellitti viimeeksi vasta reilusti yli puolenvälin jälkeen, muistaakseni viikoilla 24... Mutta sillon se oli enemmän semmosta huimausta ja pyörryttämisen tunnetta.

Callisto ja Minkäställevoi kovasti positiivista energiaa teille, ja :hug:



Epi ja paavo 6+6 (vai sittenkin Pauliina :D nyt on tyttöolo alkanu tulla... :) )
 
Tiuhti84 mekin suositaan käytettyä tavaraa, saa halvemmalla ja kirppareilla toisinaan tekee jopa ihan löytöjä :) vaunut ollaan käytettynä ostettu, oikeestaan kahdet, toiset meni "varavaunuiksi", oli vaan pakko napata kirpparilta mukaan, kun löyty niin helmet vaunut, työntösuunta vaihdettavissa, hyvän väriset, hyvät jousitukset, ilmakumipyörät, ainoo mikä oli vikana, oli että jarru lonksui. Ja sen korjasin kuminauhalla :) ja paras oli se hinta, 20euroo!
Nyt kyttäillään niitä tuplarattaita, jos jostain löytyis. Huomenna kirpparikierros meilläkin suunnitelmissa :)

autoongelmaa ei meillä ole, paitsi miehellä. Koittaa saada suostuteltua mut uuteen autoon, pitäs olla isompi ja uudempi plaa plaa... Mutta hyvin pärjätään nykyiselläkin, tosin toi autokuume ainakin mun miehellä on yleensä vakavaa... Niin Katotaan nyt :)
 
Moikka :)

PIKASEEN:
täällä jouduttiin lauantaina sairaalaan sisälle osastolle ja tänää kotiuduttu.. vauvalla kaikki okei ja ittellä nyt kans ihan okei :heart:

huomenna sitte paremmalla ajalla päivittelen listaa, mutta joku muukin saa sen tehdä jos jaksaa! :attn:
 
Miten te ootte jaksanu töissä?
Erittäin huonosti, kiitos :LOL:

Ressiä pukkaa ja sitte pitäs istua autossa pitkiä päiviä ja haistella pahanhajusia asiakkaita :x
Viimeviikolla piti pysähtyä välissä huoltiksen vessaan oksentamaan...
joten siis näin meillä. Oireet on muuten helpottaneet, paitsi rinnat on edelleen ihan sairaan arat, väsyttää ja nukkuisin 24/7, paha olo tulee näköjään tasasesti joka toinen päivä ja tosiaan hajut on aivan jotain käsittämätöntä :kieh:
Kaupan kassalla meinas tulla yrjö, kun kassa ei taatusti ollu
(ainakaan mun nenään) pessy hampaitaan viikkoon ja
hissimatkustaminen on jo jotain sairasta ja välttelen sitä miten ikinä voin.

Äitiyspakkauksesta, joo kai semmonen on otettava, kun ei tästä meidän susi-taloudesta löydy minkäänlaista lastentarviketta/vaatetta vielä. Eiköhän noita ehdi kertyä ;)

Callisto & Onni :heart: ?+?
 
Äitiyspakkausta emme näillä näkymin ota. Viimeksi otimme ja todella vähän tuli niille vaatteille käyttöä. Makuupussi, petivaatteet, harsot yms. tallella. Mitään vauvanvaatteita meillä ei ole tallella, mutta tykkään shoppailla (käytettyä), joten eiköhän niitä taas kerry. :)

Ainoa tallella oleva isompi tarvike on syöttötuoli, kaiken muun joutuu uudelleen hankkimaan. Vaunut, turvakaukalo, pinnasänky.. Huuto.net on suuressa suosiossa, ihanan helppoa kaupankäyntiä. Tekisi mieli aloittaa tavaroiden hankinta jo nyt, mutta ehkä vielä on turhan aikaista.. :)

Ensimmäisen raskauden aikana olin ihan varma, että tulee tyttö. Liekö siihen vaikuttanut se, että mies sanoi "niin monta lasta tehdään, että tulee poika". :) Itselläni on kaksi siskoa ja sitten se viimein tullut (jo ensimmäiseksi odotettu) veli. Mielessäkin pyöri vain tyttöjen nimet.. Nyt kun kysyin mieheltä, kumpaa toivoo, sanoi hän "pojan sain jo, kaikki loput on pelkkää plussaa.." :p

epipremnum Meillä samanlainen auto-ongelma :)
 
täällä ihan poikaolo. Kolmessa ekassa osunut omat aavistukset oikeaan, aika näyttää jatkuuku putki.

Äippäpakkaus otetaan ehdottomasti, miusta se vain jotenkin kuuluu tähän odotukseen.

jee, pahoinvointi kotiutui tännekkin. Hyvä etten oksentanut esikoista tanssitunnilta odottaessa puskaan kun iski se olo.

multitabsin raskaus&imetys vitamiinit ostettu ja aloitettu. Tuskaa saada pilleri pysymään sisällä, mutta koetettava sinnitellä.

Neljäs tosiaan tulossa ja isompiautohan se on ostettava. Mutta se on isännän murhe. Olihan se jo jotain katsellut. Mutta ehkä ei ihan vielä, odotellaan vähän turvallisemmille viikoille pääsyä


Ukolle tuli ukaasi että saa luvan tehdä meidän yläkerran kylppäri/vessan valmiiksi ennenkuin alkaa se saamarin yöllinen vessassaravaaminen. Meillä siis remontti menossa ja koetetaan nyt saada tärkeimmät aikaiseksi ennen kevättä. Loput saavat odottaa.


-UsvaTuulia ja Hippunen
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Täällä esikoista odotetaan, tänään rv5+4 menossa :) Vähän vielä jännittää et kestääkö tää kun kuitenkin ihan alussa ollaan... mut niin täällä tietty kaikkia jännittää, siksi just liityin mukaan että saa täältä vertaistukea :)

Ollaan kerrottu jo avokin veljelle ja tämän kihlatulle ja mä olen joutunut töissä kertomaan kahdelle työkaverille (olen töissä eläinklinikalla, siellä tulee heti ilmi kun en voi olla röntgenissä enkä leikkaussalissa).

Mitään pahoja oireita ei ole vielä tullut, rinnat on kipeet ja lärvi täynnä finnejä...

Eli jos voisin päästä mukaan listalle, niin kivaa olisi!

Pinchy/esikoinen/11.5./ei tietoa
 
*** TOUKOKUUN TOIVOTUT ***








??.??

Momtobe87/ensimmäinen/TYKS/24v.
DsariaL ja mörkö/toinen/PKKS
lily-rose
UsvaTuulia/neljäs/28v.

27.4

Jazzi/ensimmäinen

30.4

mymosa ja toukka/kolmas/MKS/28v.

1.5

kullannuppujen äiti/neljäs
neiti80/ensimmäinen
Tuanni/ensimmäinen
Tiuhti84/kolmas
yötyöläinen/neljäs/28v.

2.5

epipremnum ja Paavo/toinen/24v.
katya11/ensimmäinen
Callisto ja Onni/ensimmäinen/32v.
Princessa/toinen
bambiina77/neljäs/34v.
A86/ensimmäinen/JS/25v.

3.5

mamiksi monelle/neljäs/37v.
Eskapismi ja Onni-Ilona/ensimmäinen/TAYS/25v.
Kiena ja Tirri/ensimmäinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/ensimmäinen

4.5

Ioni/ensimmäinen/30v.
Marzipaani ja Inari/neljäs/TAYS/31v.
Gabrielle/ensimmäinen/TAYS/29v.

5.5

Minkäställevoi ja mussukka/neljäs/31v.
leeta/toinen/LKS

6.5

hanspili ja Mörri/ensimmäinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar* ja Mini/neljäs/31v.
Pahe/ensimmäinen/LS/32v.
Sadettaja*/ensimmäinen/PHKS/23v.

8.5

Tanyaz/toinen/KOS/26v.

10.5

NanaMama ja Tiitu/kolmas/LS/24v.
Tuhkimo81/neljäs/30v.

11.5

pöhköfantti/toinen/JS/26v.
Pinchy/ensimmäinen/26v.
Mannamaaria ja toukotaimia/ensimmäinen/30v.

12.5

LepikonHeta/kolmas/KYS/31v.
äitijapojat/neljäs/KYS/31v.
Bellamama/toinen
Toukkistelija

13.5

tiuhti_ ja Pikku T/ensimmäinen/PS/21v.
melina84/toinen/TAYS
Li/ensimmäinen

14.5

Rouva Möppiäinen ja Arhippa/toinen/LKS/28v.
vesimelon/kolmas

20.5

Naive88/ensimmäinen/TAYS



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Uudet ja muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on päivitetty,

tervetuloa Toukkistelija, Tanyaz, Mannamaaria, UsvaTuulia, yötyöläinen, Naive88 ja Pinchy :wave: olkoon odotuksenne onnellinen ja lopputuloksena toukokuun taimi :heart:

yritin kyllä saada aikaan katottua kaikki muutokset ja uudet, ja muistutankin että muutokset ja uudet odottajat, punaisella kun laitatte, huomataan ne paremmin :) KIITOS!

pahe, tavasta en osaa sanoa kun on ensimmäinen, mutta meillä mies on tulossa mukaan ultraan :)
 
Heippa! Kerrotteko miten on tapana? Onko teidän mies ollut varhaisultrassa mukana? Mä kysyin jos mies tulis ja sanoin tulevansta mutta onko se ihan hölmöä?!
Tavoista en minäkään tiedä, mutta tuolla mun edellisissä tutkimuksissa olin yksin kun keskellä päivää menin ja toin vaan tuliaisiks kuvia, joista se meni ihan sekaisin :heart: ja seuraavaan on tulossa mukaan ja kuin myös kaikkiin muihinkin juttuihin. Hölmöä se ei ole missään tapauksessa, vaan aina mukaan jos mahdollista :)
Niin ja se varmaan konkretisoittaa tilannettakin miehelle, kun näkee jotain siellä polskimassa.

Callisto & Onni :heart: 6++
 
Tervetuloa uudet!

pahe Meillä esikkoa ootellessa mies tuli mukaan heti alkuraskauden ultraan, enpä ees aavistanu, että tehdään sisäkautta, mies sieltä jalkopäästä katteli monitoria :LOL: :LOL: mutta mitäpä siitä, yhdessä se lapsi on tehty ja yhdessä sitä odotellaan :)

Ultrissa kuljetaan tietysti yhdessä, mutta neuvolakäynneillä mies ei ole kovinkaan monessa mukana. Ekalle neuvolakerralle ja sit parille muulle sen jälkeen, miehen mielestä ne on vähän tylsiä ja kieltämättä ei se hempan ja verenpaineen mittaaminen ole niin kiinnostavaa. Jos on jotain erityistä tiedossa niin sitten pyydän miehen mukaan. Muutenkin musta on helpompi valittaa raskausajan vaivoista ilman miestä :) Tietenki sydänäänten kuuntelu sykähdyttää joka kerta! :heart: siitähän mies jää paitsi jos ei neuvolaan tule..

Möppis ja Arhippa 5+2
 
Ultrista Ekassa raskaudessa mies ei päässyt mukaan ollenkaan mihinkään kun oli armeijassa koko raskauteni ajan. Tuntui kyllä et hän jäi vähän ulkopuolelle koko raskaus asiassa ja eikä oikeen sisäistänyt koko asiaa ennen kun poika syntyi. Mut oltiinhan me nuoria ja esikoinen oli tulossa :)
Tokassa raskaudessa otin pojan ja miehen mukaan siihen toiseen ultraan :) nooh eipä tulevaa isoveljeä oikeen kiinnostanut kun oli vasta n. 1,5vee :D
Olis ihanaa jos lapset ja isäntä pääsis johonkin ultraan mukaan ehkä lapsetkin sitten ymmärtää että äidin masussa kasvaa vauva :D

Koska muuten ja miten aijotte kertoa omille lapsille tulevasta pienokaisesta? Meidän pikku neiti melkein 5vee on nyt vuoden pyttänyt pikkusiskoa :D On varmaan ihan haltioissaan kun kuulee että tämä saattaa tapahtua :D Mut saapas nähä miten suu menee jos onkin pikku veli :p
En kyllä ennen heille kerro kun kaikki muut tietää, koska sen jälkeen varmasti tietäisi kaikki :D

Mun naama alkokukkia varmaan heti hedelmöityksen jälkeen :D Ollut nyt jo hetken täynä pieniä punaisia näppylöitä.. murr :D mun mummi alko kysellä et miks sun naama näyttää tolta et pitäiskö mennä lääkäriin jo kysyy ootko tms allerginen jollekkin.. joo o koita siinä sit pitää ittes peruslukemilla :D


Mä kun oon tällänen stressaaja ihminen nii oon alkanut miettii kaikkii käytännön juttuja jo.. :/ kaikkee et miten rahat tulee riittää, mitä sit jos ne ie riitäkkään. Saadaanko meidät kaikki mahtumaan tänne meidän omistus kolmioon..
Onks auto sopivan kokoinen.. jne jne
välillä menee yöt stressatessa kaikkee.. Mut onneks nämäkin on vaan sopeutumis kysymyksiä ja veikkaan et sit kun vauva syntyy nii näihen keksii ratkaisunja osa varmaan järjestyy ihan itsestään. Toivon mukaan...
 
karmea aamu takana. Miun piti mennä verikokeisiin ( ei raskaudesta johtuva asia) illan jälkeen ei ole saanut syödä tai juoda mitään.

Ja syömättömyys yhdistettynä aamupahoinvointiin ei ole yhtään hyvä juttu. Vielä kun koiranpentu oli jättänyt useammankin yllätyksen aamuksi. Ei hitto,

on tää raskaana olo vain ihanaa.

ultrista, mies tulee mukaan jos vain pääsee. Mutta työt ja isompien lasten hoito tuovat omat ongelmansa. Olisihan se ihana jos ekoihin ultriin pääsisi mukaan. Sitten joskus rv 30 viimeistään, aiemminkin. Alkaa mulla varmasti se äippäpolilla ja ultrissa ravaaminen niin sitten varmasti helpompi miun käydä yksin.
Mulla siis tulossa edellisten raskauksien ongelmien takia riskiraskaus ja tätä tullaan 99% varmuuden seuraamaan aika tarkkaan.


Lapsille ei olla kerrottu ja kerrotaan vasta sitten kun asia ei ole enää salaisuus. Sellaisia juorukelloa noi.
2vuotiaalta kysyin kyllä että olisiko vauva ihana. Vastaus oli tjoo, vauva nätti. Minä vauva... ja leveä virne päälle. Että sellaista.



Tuohon listaan ei varmaan kannata ainakaan miun kohdalla laittaa pikkuisen kutsumanimeä sillä se varmasti tulee tässä matkan aikana vaihtumaan kerran jos toisenkin. Rakkaalla lapsella on montanimeä =)
 

Yhteistyössä