***Toukokuun Toivotut***

Meillä ei Lohjalla saa ottaa pieniä lapsia mukaan ultraan :( Kysyessäni syytä, voivat kuulemma olla liian vilkkaita tutkimusta tehdessä ja häiritä itse tutkimista, rikkoa kalliita laitteita ja olla vahdittavina :| Mut miehen otan kyllä ultraan mukaan =) On aina ollut, lähes jokaisessa, molemmista lapsista, tytöstä ei ollut viimeisinä viikoina kun vkosta 32 lähtien kävin viikottain synnytykseen asti....

Meillä on esikoinen ilmottanu ettei sit äiti enää koskaa jaksa yhtäkää pikkusiskoo- tai veljee kun ne valvottaa aina öisin ja tulee sotkee mun leikit. Taidan siis säästää kertomista ainaski siihen vaiheeseen et maha jo alkaa näkyy, eipähän tuu niin ajoissa sit turhaa stressiä pojulle... Tyttö on varmasti innoissaan kun on niin kova hoivavietti päällänsä, tosin kun vauva on saapunut voikin olla eri ääni kellossa =) mutta toivon että kaikki ottaa sen ihan hyvin ja kyllä me vielä kolmen lapsen arjesta selvitään =D

Mulla on kans ihan hirveetä naaman kukkiminen, ihan hävettää enää mennä mihkää ku on naama ihan punanen ja näppyläinen ja jotain ihottumaaki ollu koko raskauden ajan... Hiukset rasvottuu yön aikana nii et tuntuu ku ei olis suihkussa käyny viikkoon vaik illalla kävi, ja otsalta saa pyyhittyy rasvaa , ei oo ollu näin pahana aikasemmis raskauksis... Onneks ei sentää oo kauheesti muuta viel ton lisäks, jonkun verran öklöoloo, ja päänsärkyy, väsymys kylläkin on ollu alusta asti jotain ihan kauheeta!! :ashamed:

Mäkin olen jo pitkään miettiny miten me tullaan pärjäämää, niin taloudellisestikin kun tilallisesti, kolmioon kun pitää sit 5 ihmistä asuttaa ja kaikki viel nukkuu samassa huoneessa alakerran naapurin häiriköinnin takia, on siis saanu aikaseks niin pahat traumat pojalla et hän nukkuu meijän huonees omas sängys, ja sitä mukaa myös tyttö... Tulee olee hiukka ahasta ja kuuma öisin. Autoo ei tarvii uutta ostaa kun meil on tila-auto jonka saa muutettuu 7-paikkaseks, niin siihen kyllä mahtuu hyvin 5, mut lähinnä nää muut sitte, vauvan tarvikkeet pitää ostaa ja miten paljon ruokaa tulee meneen ja miten paljon pitää tehä, vaatteet ym. kun kukaan ei meitä avusta missään hankinnoissa, apua, pitää lopettaa miettiminen, muuten ressaantuu liikaa :D

Nyt oottelen ekaa neuvolaa vaan, joka on 29.9, jänskättää jo :) Sit saaki varata ajan ultraan ja toiseen neuvolaan ja ja ja :D


NanaMama + Tiitu 5+6
 
Heippa,
varovasti ilmoittaudun mukaan jos sopii.. Eli esikoista ootellaan täällä, ikää 28v.

Todella epätodellinen mutta onnellinen olo! Eka neuvola varattu :) Mitään ihmeempiä oireita ei epämääräistä kohtukipua ja jatkuvaa ruokahalua lukuun ottamatta ole.

marjutan ja muru 5+3 (LA vau.fi mukaan 12.5. mutta katsotaan sitten mitä se virallisesti olisi)
 
Tervetuloa uusille!

Ei oo taas ehtiny kirjottelee... SS kirjoitti tuossa mun näppiksellä; melkein samat on pahoinvoinnin oireet ja jugurttia ja ruisleipää juustolla ja tomaatilla menis parhaiten. :) Sain maanantaina lääkäriltä reseptinkin pahoinvointilääkkeeseen, jos alkaa haitata elämää. Vielä ei oo tullu oksennusta, mutta tänään tallilla siivotessa yökkäilin jo lupaavasti... :$ Tosin lääkäri suositteli kokeilee myös noita rannekkeita, vaikkei tiennyt mihin niiden teho perustuu, mut sano, ettei pitäis olla haittaakaan. Ja lääkäri oikeesti nauroi mulle, kun kerroin pahenevasta pahoinvoinnista, ja toki pyysi anteeksi, kun sanoi, et kuulostaa hyvältä, kun oli tosiaan se kohdunulkoinen talvella. :)

Maanantaina olin siis varhaisultrassa ja siellä se pieni sydän sykki kovasti. :heart: Ja onneks vain yksi! ;) Vähän pelkäsin mitä löytyy, kun mulla niin ennenkuulumatonta tälläinen pahoinvointi. Mitasta alkio oli 2 päivää nuorempi kuin menkoista laskettu, mut eihän noin vähästä vielä aleta laskettua siirtämään. Muistaakseni mulla muillakin heittäny jokusen päivän, ja syntyneet ovat tasan 40, 40+1 ja 40+1. Et tarkkaa meillä. ;)

Kertomisesta mä oon kertonu jo aika monelle; äidilleni heti testin tehtyäni ja monelle kaverille, jotka tiesivät tosta edellisestä raskaudesta. Mut ei oo ketään kaveria silti tällä hetkellä, jolta saada vertaistukea tai hehkuttaa/valittaa jostain (joo en halua valittaa, tää ei oo mulle enää itsestäänselvyys! ;) ), joten kivaa kun on tälläinen palsta. :) Vaikka en ehdi kauheasti kirjoitella, niin silti edes muiden kirjoitusten lukeminen ja toteaminen, et sama täällä, helpottaa oloa. :) KIITOS kaunis siis jo etukäteen kaikille! :heart:

Hurjasti jaksamista ja tarrasukkia epävarmuudessa eläville ja kaikille muillekin! :)

bambiina77 ja Ruu 7+0
 
Ai joo, mullakin on viime raskaudessa ostettu doppler. Siis kolme vuotta sitten hankittu, millä vaan kuulee, ei näyttöä sykkeelle. En tiiä missä vaiheessa pitäis alkaa kuulumaan, mut tuskin kannattaa edes yrittää ainakaan ennen viikkoa 10? Sillonkaan ei tullu kuunneltua ku ehkä muutaman kerran, eli olin jo varmaan yli puolenvälin, kun hankin sen, niin liikkeet riitti yhteydeksi vauvaan. :)
 
Iltoja!

Tervetuloa uusille! Ja monet halaukset niitä tarvitseville!

(.), kun huolestuttaaa niin kovin. Nimittäin oireettomuus. Saattaa kuulostaa turhalta, mutta olen oikeasti todella huolissani. Erehdyin lukemaan edellisen raskauden aikaisia kirjoituksia, ja siellä kirjoittelin, että oli oireita tullut heti plussan jälkeen ja pahoinvointikin alkoi (rajuna) viikko plussan jälkeen, oli maku- ja hajuherkkyyttä, tissit turvonneet jne. Nyt, ei mitään. Pahinta on tämä, kun tätä oireettomuutta vatvoo mielessään, eikä tiedä miten sais mielenrauhan. Jos on keskenmeno tulossa, voiko raskaustestin viiva yhä tummeta, vai voiko se alkaa himmetä jo ennen kuin raskausmateria valuu pois? Mitään kipuja tai vuotoa ei ole ollut, että sikäli ei ole mitään syytä olettaa, että raskaus olisi menossa kesken. Mutta juurikin muistellen esikoisen raskautta (ja viime päiviä, jolloin on kuitenkin ollut havaittavissa jotain oireita), en voi olla miettimättä vaihtoehtoa, että tämä raskaus ei jatkuisi normaalisti loppuun asti.

Haikein mielin menen laittamaan esikoisen yöunille. -Dsarial ja mörkö-
 
Mä en ole kahteenpäivään päässyt kirjoittamaan,kun sivut ei toimineet.Vieroitusoireita!!!:D

Uusia on pitänyt onnitella,eli tervetuloa uudet:flower:
Laskeskelin että 4:ttä odottavia on ainakin 10 meidän pinossa,kivaa kun isoja perheitä:flower:

Pahoinvointi rannekkeet
ostin edellisessä raskaudessa,ne lievittää pahaa oloa,muttei täysin poista.enkä pysty pitämään koko päivää,kun ranteet alkaa sattua.Mutta suosittelen kyllä!

Tänään olin ekassa neuvolassa,ja näin ajoissa kun tuo la vielä arvoitus.Mulla runsaan 2 viikon päästä ultra,eli sinne sitten ootellaan jännityksellä.Muutoin kaikki on ok!
 
Dsarial, se oireettomuus on ihan yhtä normaalia kuin oireetkin. Joten turha huoli pois.

Koetetaan me kaikki nauttia raskauksistamme jo nyt. Vaikka pelottaakin ja jännittääkin. On huono olo ja väsyttää.
Hyvästä asiastahan tämä johtuu. Ja lopussa odottaa se ihana palkinto minkä takia tämä 9kk menee vaikka päällänsä seisten.



vaikkei se aina ole niin helppoa. Mutta mitä sen pienen rakkaan takia ei kestäisi?






tekisi kauheasti mieli jo soittaa neuvolaan. Mutta jospa mie ensviikolle vielä odotan.

Mie olen tänään leijunut pilvissä. Jotenkin on nyt iskenyt ihan tosissaan tajuntaan se että me saadaan vielä yksi ihana pieni lapsi. Mie olen ihan oikeasti raskaana.
Kokoajan typerä virne naamalla ja tekisi mieli soittaa kaikille tutuille ja kertoa asiasta kaikille vastaantulijoille. Mutta toisaalta taidan siltikkin olla ihan tyst vielä asiasta muutaman viikon ja nauttia tästä salaisuudestamme kaksin isännän kanssa. ( lapsillekkaan ei siis vielä kerrota )
 
Herttinen ootte kirjotellu ahkertaan. Pahoittelen laiskuuttani etten nyt jaksa lukea kaikkea =D

Sanyo/Ensimmäinen/20V/NKL

LA en vieläkään tiedä, mutta informoin sitten ! Mitenkäs muilla on mennyt? Mulla tuntuu olevan jotenki pelottavan oireetonta -.-
 
nonnii, nyt on eka neuvola varattu ja sainpa alkuraskauden uä ajankin :) 28.9. neuvola ja seuraavana aamuna uä :) Neuvolan mukaan LA ois 9.5. mutta noiden laskureiden mukaan 12.5. no aivan sama..

Kaippa tuo öttiäinen kesti minun tapaturman tuossa 1½viikkoo sitten, edelleen on oireita.. ja sitten aikaisempiin raskauksiin erilainen oire..valkovuodon määrä!! ei haise eikä kutia, vaan pikkuhousunsuojia saa käyttää reilusti.. naama kukkii ja paha olo ilta-aikaan.. Ja kamala väsymys vaivaa kokoajan..

Äitiyspakkausta en ota, en ottanut edellisessäkään raskaudessa.

Auto asia murehdituttaa miestäni... hmm.. mutta harvoin tässä ollaan koko perheenä reissattukkaan..

jos kaikki hyvin menee, niin joudumme hommaamaan ainoastaan kaksosten yhdistelmä vaunut..
 
Moikka, kai sitä uskaltautuu jo tänne höpisemään. Plussassin jokusen päivää sitten, kun alkoi oksetustunteet ja vilunväristykset ihmetyttämään. Olivat jatkuneet jo viikon verran. Täysin puun takaa tuli sitten todella vahva plussa tikkuun! Viikoista ei ole mitään hajua, koska menkkoja ei ole imetyksen jälkeen kerennyt tulemaan. Nyt siis viikot jossain 4-10 välillä :D Parin viikon päästä vasta pääsen neuvolaan, jossa sitten asiaa tarkistellaan. Jos kaikki menee kuin pitää, keväällä 3 alle 3v :heart:

JonMa/Kolmas/K-SKS/21v. LA vielä tuntematon
 
Tervetuloa kaikki uudet!

DsariaL : Mä sain edellisessä raskaudessa testiin negan kun vuoto oli vasta tosi tosi vähäistä. Mutta se raskaus meni kesken ihan alussa tai oli "vaan" kemiallinen.. Taitaa olla tosi yksilökohtaista miten raskaushormoni nousee ja laskee.. Mutta tosiaan oireettomuus ei ole merkki mistään huonosta. (Mulla raskausoireet tosi voimakkaat ja vauvanalun olemassaolo aika lailla kysymysmerkkiä vielä tähän tietoon ainakin ensi maanantaihin asti )

Omaa napaa: Ens maanantaihin ja siihen ultraan tuntuu olevan vielä kamalan pitkä aika.. Tunteet menee vuoristorataa. Turha murehtia etukäteen mutta kun ei tota asiaa oikeen pysty unohtamaankaan.. :/ Mutta kaikki vuoto on loppunut toistaiseksi eli jotain hyvääkin. Ja keltarauhanen kipuilee edelleen joten kai sekin ihan hyvä merkki on. :)

Minkäställevoi ja mahdollinen mussukka 6+5/6 tai jotain
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, kun meitä on koko ajan enemmän! Tervetuloa siis uusille!

Täällä välillä hieman ällöolo heittelee ja naama kukkii, mutta muuten ei ole ollenkaan niin voimakasta pahoinvointia kuin esikosta. Vielä ei kyllä ihan niillä viikoilla olla, joten ehtiihän sitä.. Ruokahalu on hitusen kateissa, lämmintä ruokaa ei haluta syödä juuri lainkaan ja iltaisin on palelen aivan mahdottomasti. Ja välillä unohdan kokonaan, että olen raskaana :)

Muuten olo on melkoisen loistava, juoksulenkit taittuvat hyvin ja muutenkin liikunta tuntuu nyt hyvältä. Edellisessä raskaudessa liikkuminen oli minulla todella vähäistä ja nyt ajattelin oman jaksamisenkin kannalta liikkua niin kauan kuin vain voin. Synnytys oli niin rankkakokemus, että nyt haluan ainakin olla hyvässä kunnossa, jos se vain on mahdollista.

Ultra on kahden viikon kuluttua ja siinä sitten näkyy, mikä on tilanne. Yritän olla miettimättä liikoja, koska itsehän asioihin ei voi vaikuttaa.

Stemppiä kaikille, joilla tilanne on hermoja raastava!

Möppis ja Arhippa
 
usvatuulia palelua on täälläkin, yölläkään ei meinaa kaks peittoo riittää, villasukat jalassa nukutaan :wave:

JonMa vilinää siis luvassa kevääksi! Huh! :) me varmaan pidetään nyt tän tulevan lapsosen jälkeen pieni tauko, Katotaan ny :)

lily-rose mä jo vähän huolestuinkin kun ei susta mitään kuulunut! :D onneks vaan teknisiä ongelmia ettei sen pahempaa :)

mymosaakin kaipailen, ennen niin ahkeraa kirjoitteli, nyt ei ole näkynyt, toivottavasti kaikki hyvin.... :heart:

uusille tervetuloa!!! Ja onnea! :)

Mä haluaisin jo niin kovasti synnyttää :D mulla jäi niin hyvät muistot edellisestä, että toivon tästäkin samanlaista :)

Mahakipuja on yhä edelleen, mutta ne on varmaan ihan normaaleja kun ei ole enää vuotojakaan ollut.
Neuvola mulla on sillon 27 päivä, siellä kyllä kerron tosta vuodosta, katotaan sanooko mittään.
Eipä tänne oikein muuta... Olo on huono, oon kans harkinnut noita pahoinvointirannekkeita jos pari päivää kokeilis vielä syömisrytmeillä parantaa oloa, sit vois miettiä enemmän noita rannekeita.

Mullakaan ei paljon vertaistukea ole, kavereilla ei ole lapsia, eivätkä niitä vielä edes suunnittele.. onneks on tää palsta kuitenkin :)

Kivaa torstaita kaikille! :)




Epi ja Paavo 7+1 (viikotkin poksui eilen, jee!)
 
Noista rannekkeista, voin sanoo et mä hommasin ne sea band rannekkeet ku oksettaa vähän välii, mut en oo saanu niistä mitään apua. puristaaki ranteita iha hemmetisti, oon varmaan turvoksissa tai jotain.. Mahakin näyttää jo siltä ku olis vkol 30... Paljonkohan mun vatsas on oikeen ilmaa/nesteitä... Neuvolas varmaan kysyy et ootkos sä jo puoles välis :D
Täällä kans naama kukkii ku teini-ikäsellä, ja tuntuu et oon saanu kaikki inhottavimmat oireet heti alkuun! :( Nälkäki on kokoajan... Kateeks käy teitä joilla ei oo mitään :) Viime raskaus oli NIIN erilainen :D Ja nyt viel pelko persees miten käy sokerirasituksessa.. Kun viime raskaudes oli se Raskausdiabetes. Inhottava koko rasitus ja sit viel joutuu juoksee koko loppuraskauden siellä labras jos huonosti käy! Esikoisen kans se ei oo enää niin kivaa/helppoo... :/

Mut jaksuja kaikille! En ehi niin tiiviisti seurata, kun on monta rautaa tulessa :)
 
Tänään tuli sitten puolivahingossa kerrottua muutamalle kaverille kun vihjaillen udeltiin yrityksen vaiheista (olen siis joskus aiemmin kertonut että kolmas olisi toiveissa). Kauhee kirkuminen :D Jospa muille sitten vähän myöhemmin.. Treenikavereille tosin yritin paljastaa jo maanantaina mutta eivät pöljät äijät tajunneet, ehkä tänään :D

Oirelista: Väsyttää, palelee, tulee huono olo kun on vatsa tyhjä ja vielä huonompi olo kun syö, huimaa, vähän alkaa rinnat aristaa, turvottaa alavatsaa, juilii mahaa, varsinkin iltaisin on sellaista lievää tasaista pahoinvointia melkein koko ajan joka sitten pahenee kun vatsa on ihan tyhjä tai ihan täysi.. Mä olen kuvitellut olleeni oireeton mutta en kai sitten olekaan ihan niin täysin :)

Tiuhti sorry epäselvät merkintäni, ajattelin pysytellä "poissa listalta" vielä siihen saakka että saa varmistuksen että joku on kyydissä, jotenkin tuntuu vielä ihan epätodelliselta. Jos vaikka huomenna saisi aikaiseksi soittaa neuvolaan, pitäisi kuopuksenkin aika taas siirtää niin samalla sitten. Roikun mielelläni noin kuin nyt siellä olen ja tarkennan sitten kun on tarkennettavaa :)

Täällä on ollut tarvikkeista puhetta. Tässä miettiessäni olen huomannut että me ei tarvita oikeastaan yhtään mitään. Molemmat ovat vielä niin pieniä ja lyhyellä ikäerolla että löytyy vaikka minkälaista ratasta ja vaunua, tuplatkin kahdet, kaukalot on vielä jäljellä eikä nyt menekään myyntiin, pienimmät vaatteet ovat pääsääntöisesti unisex-kamaa joten ei ole sukupuolen kannalta silläkään väliä. Äitiyspakkausta ei otettu kuopuksesta koska esikoiselta oli lähes kaikki jäljellä ja hyvässä kunnossa, eikä varmaan oteta nytkään.

Tänään on ollut jostain syystä ihan omituisen hyvä päivä vaikka on väsyttänyt ihan hullun paljon. Ihan super rakastava olo pieniä kiukkuisia kiljukaulojani kohtaan ja miestä joka jaksaa aina vaan kestää rouva rasittavaa :) On sitä vaan niin hiton onnekas, jos vielä tämän tyypin syliin saa niin huh :heart:
 
Kiitos kaikille vastanneille! Kai se on vain uskottava, että oireettomuudesta huolimatta masussa on kaikki hyvin. Tein tänään taas yhden testin, ja viivan piirtyi siihen välittömästi, ollen jopa kontrolliviivaa vahvempi. Eihän se siis vielä mitään varmaan kerro, mutta ainakin raskaushormoonin määrä on normaalisti noussut... Yrittäisin nyt vain sopeutua tähän oireettomuuteen, ja uskoa, että kaikki voi siitä huolimatta olla ihan hyvin... Tuntuu vain uskomattomalta, että samalla henkilöllä voi raskaudet alkaa näinkin eritavalla (vaikka vielähän noita oireita ehtii tulla)...

Se on muuten jännä juttu -silloin kun niitä oireita ei ole, silloin niitä toivoo enemmän kuin kuuta taivaalta, ja taas päinvastoin, kun oireita on, toivoisi että niitä olisi ainakin vähemmän... Ollaan myö naiset vaikeita.

Tervetuloa taas uusille!

Millä rv:llä olette varanneet neuvolan? Ja mille rv:lle sen ajan saitte? Muistan, että esikoisesta soitin heti kun kuukautiset jäivät pois, ja terkkari vähän huvittuneesti vastasi puhelimeen ja siitä jäi kyllä huonot muistot... En haluaisi samanlaista ensikosketusta äitiysneuvolan palveluihin tällä erää. Nyt voi olla rv:t kaikkea välillä 4+3 - 5+1...

-Dsarial, joka pyytää anteeksi oireettomuudesta höyryämistään, ja Mörkö-
 
Tervetuloa uudet!

Täällä ollut pitkästä aikaa hyvä päivä, tarvitsi vain aamulla oksentaa. Voi että ku ihminen voikaan olla huonos kunnos raskauden takia, oon ollu tänään kuin eri ihminen kun voinut vähän elää normaalisti eikä koko ajan vessan viekus.

Sea band rannekkeista että oon pitänyt nyt niitä melken 2viikkoa, ekat päivät niistä ei ollu mitään hyötyä ja ranteet oli kipeenä mut nyt ne ei enää satu ja on niistä ollu hieman pahoinvointiin apua. Oksentelua ne ei estä..

Täällä nousee karvat pystyyn ku joku jo mainitsi synnytyksen. En halua vielä ajatella kiukkusia kätilöitä. hermostuneisuus tais johtui kyl varmaa siitä et joka paikka oli täynnä synnyttäjiä sillon ja näytön mukaan aika monella oli loppu vaihe meneillään, kaippa se stressaa kätilöä nii et pitää kiukuta synnyttäjä paralle vaik eiks se yleensä oo toisten päin ainaki amerikkalaisis synnytysohjelmis et synnyttäjä kiukkuaa :D
 
Heippa kaikille! Mä en jaksa olla töissä! Väsyttää ja ärsyttää typerät ihmiset vinkumassa... Onko vähän pinna tiukalla! Ja maha turvoksissa :(. Farkut kuristaa niin kovin etten voi pitää kiinni, eihän tämä vielä ole mikään oikea vauvamaha mutta tuntuu tosi pahalle kun on tiukat muutenkin ja nyt tuntuu ihan kamalalle. Tuntuu että meidän Heppu-katkarapu menee ihan littaan!

Ensi viikolla on tiistaina ultra ja sit torstaina neuvola. Mä varasin ihan heti ma kun pe tein testin. Siis viikolla 7+jotain molemmat. Neuvolan täti kysäisi että onko mahdollisesti ensimmäinen, no varmaan kun olin ajoissa liikkeellä. Ja mun kyllä pitää tietää ajoissa kun en milloin vaan pääse töistä.
Jännittää kyllä ihan kamalasti!
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti80
*** TOUKOKUUN TOIVOTUT ***








??.??

Momtobe87/ensimmäinen/TYKS/24v.
DsariaL ja mörkö/toinen/PKKS
lily-rose
UsvaTuulia/neljäs/28v.
Sanyo/ensimmäinen/NKL/20v.
JonMa/kolmas/K-SKS/21v.

27.4

Jazzi/ensimmäinen

30.4

mymosa ja toukka/kolmas/MKS/28v.

1.5

kullannuppujen äiti/neljäs
neiti80/ensimmäinen
Tuanni/ensimmäinen
Tiuhti84/kolmas
yötyöläinen/neljäs/28v.

2.5

epipremnum ja Paavo/toinen/24v.
katya11/ensimmäinen
Callisto ja Onni/ensimmäinen/32v.
Princessa/toinen
bambiina77/neljäs/34v.
A86/ensimmäinen/JS/25v.

3.5

mamiksi monelle/neljäs/37v.
Eskapismi ja Onni-Ilona/ensimmäinen/TAYS/25v.
Kiena ja Tirri/ensimmäinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/ensimmäinen

4.5

Ioni/ensimmäinen/30v.
Marzipaani ja Inari/neljäs/TAYS/31v.
Gabrielle/ensimmäinen/TAYS/29v.

5.5

Minkäställevoi ja mussukka/neljäs/31v.
leeta/toinen/LKS

6.5

hanspili ja Mörri/ensimmäinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar* ja Mini/neljäs/31v.
Pahe/ensimmäinen/LS/32v.
Sadettaja*/ensimmäinen/PHKS/23v.

8.5

Tanyaz/toinen/KOS/26v.

10.5

NanaMama ja Tiitu/kolmas/LS/24v.
Tuhkimo81/neljäs/30v.

11.5

pöhköfantti/toinen/JS/26v.
Pinchy/ensimmäinen/26v.
Mannamaaria ja toukotaimia/ensimmäinen/30v.

12.5

LepikonHeta/kolmas/KYS/31v.
äitijapojat/neljäs/KYS/31v.
Bellamama/toinen
Toukkistelija

13.5

tiuhti_ ja Pikku T/ensimmäinen/PS/21v.
melina84/toinen/TAYS
Li/ensimmäinen/KYS/24v.

14.5

Rouva Möppiäinen ja Arhippa/toinen/LKS/28v.
vesimelon/kolmas

20.5

Naive88/ensimmäinen/TAYS
Jijo/kolmas/SeKS/38v.



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Uudet ja muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
Huomenia kaikille :wave: syksy se näyttäis tulevan kovaa vauhtia, on jo niin kovin pimeää ulkona tähän aikaa ku on tottunu kumminki valosaan :)

tervetuloa Jijo, Sanyo ja JonMa =)

porukka senkus kasvaa vaan :) nyt alkaa täyttymään varmaan tämän jälkeen kunnolla myöskin toinen puoli toukokuusta :D

täällä vissiin aika monella on jo ensi viikolla neuvola ja ultra =) mullakin on tiistaina neuvola ja heti keskiviikkona olis ultra sitten! sen piti olla ensin torstaina, mutta joutuivat he siirtämän aikaa kun ultraajalle se ei sopinut! mut eipä haittaa :D sain päivää aikasemmalle!

DsariaL. mä varasin aika nopsaan neuvolan, meinaan mulla on ihan sairauden takia pakko ilmottaa siitä jokapaikkaan äkkiä, meinaan mä joudun äippäpolin syyniin. ei se minusta oo hassua varata ajoissa, monilla ihan duunin takia on pakko varata ajoissa ajat :) ja oireettomuudesta.. se on ihan normaalia =) ei kaikilla oo samanlaisia oireita ja oireet on erilaisia eri raskauksissa! nou hätä :heart:

Princessa mä täältä sulle huutelen parempia olosia myös tähänkin päivään =)

pahe, mä huomasin samaa et pinna on aika tiukalla koko ajan :kieh: eniten mua ärsyttää koiran hölmöilyt ja "idiootit" liikenteessä :D

Toukkistelija , anteeksi mun hötkyilyt :ashamed: mä bongasin sinut sieltö rivien välistä, punaisella et ollut sitä laittanut mutta ajattelin kun kerrankin näin sen niin lisään :D ja mua niin huvitti tuo kun äijät ei tajunnu! saanko udella mitä harrastat? :)


minkäställevoi
, sinulle haluan sanoa että ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan :heart: uskotaan että hyvin kaikki menee!

mymosaa minäkin huhuilen?!

täällä oli puhuttu paljon oireista.. mulla on tullu näppyjä naamaan ihan parissa päivässä, ei onneks isoja ja kovin montaa, mut mulla ei niitä normaalisti ole! turvotus on aika huvittavaakin :D näyttää ihan ku olis pidemmällä jo! pahoinvointia on ajoittaista, ihan joskus vaan, viime viikolla sitä oli aamuisin jos ei heti syönyt, nyt siitä ei oo tietoakaan :eek: mut taas autossa jos ei itse aja tulee okse olo :x mahaa välillä nipistää ihan kunnolla keskeltä alhaalta, ja sivutkin jotenki "paukkuu" :D kaippa ihan normaalia! 5 yötä ultraan enään niin sittenhän sen asian saa tarkistettua :)

kaikille kovasti voimia sitä tarvitseville :hug: mä niin toivon josko kerranki olis sellanen pinkka josta ei ketään tarviis ottaa pois! :heart:

tiuhti ja Pikku T :heart: 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Olen seuraillut päivittäin ketjun keskustelua, mutten ole osallistunut. Jotenkin vaan on kuitenkin vieläkin semmonen epätodellinen olo. Mutta, tänään, aivan aivan pian (noin tunnin kuluttua), me mennään ekaan neuvolaan! :)
Luulis, että se selkeyttäs juttua. Ja niin, toivoisin, että myös aika pian ultrattaskin, kun en noista viikoista ole yhtään varma.
Kaikille tsemppiä ja jaksamista!

-vieläkin nimetön mahatyyppi ja viikotkin hiukan ? kenties 7 tai 8? :)
 

Yhteistyössä