TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja birdie81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Birdie: :hug: seuraavasta kierrosta sitten =)

Vauvakuume: voih että se on 100 lasissa mulla...mutta mutta kaksi muttaa siinä on työ ja mies, no hyvä et sit lopulta riidan keskellä kerto oikeen kantansa en mä ketään taho pakottaa mut pahalta tuntuu ajatus et ei enää ikinä lasta meille tulisi..niin kovasti tahtosi ja kyllä mä sitä niin rakastaisin :heart:

Onnea Edlan ja Weissin taaperoille :heart: :flower: !!

Vesirokko pojal alkaa asettuu...ei kutia enää...patit alkaa kuivumaan...*huoh*...nyt vaan odotellaan milloin neitille alkaa tauti pukkaa päälle :/ ...

naukuri..mukavaa, et reissu onnistui =) !

Tv...ei kummemmin neitiä kiinnosta, joskus katsoo Pingua veikan kanssa...meillä löytyy muumeja ym. dvd:nä...mut en oo vielä laittanut pyörii...kun ei tuota neitii kiinnosta...

kivet ym....ulkona tunkee kaikki suuhun...niin myös sisällä...tosi tarkkana saa olla...vähän välii löytyy suusta jotain tarpeetonta...yök :o !

Meillä vaihtu muskaripäivä maanantaiksi, joka on 18.5....sanoin siellä, et miul on kyl jotain sovittu, mut en muista mitä....juu tulin kotiin ja tarkastin kalenterin...ei mitään :| .... sit välähti...sehän oli Edithin laskettupäivä :D ....niin ja Erkin päivä....meillä pojun kans oli vitsinä, et meille syntyy Erkki puutarhatonttu :laugh: :laugh: !!

heips, ferraria kurvailua odotellaan taalla kans, ostan sen testin sit viikonloppuna.

Onnea Edlan, Weissin ja olikos Marimintin pikkuisella ollut kans 1v paivat. Sunnuntaina sit tullaan perassa.

Meilla on ollut F hilkulla etta lahtee kaveleen jo monta paivaa. Nousee tuetta seisoo ja nayttaa et nyt, mutta varovaisesti peppu alas ja konttaan. Hampaita on viis ja pitais soittaa rokotusaika ja laittaa paperit hoitopaikkaan sisalle.

Marmotta
Jospas se E:n isa sit ajallaan alkais muistaan :hug: . Kylla varmaan tuntuu pahalta, vaikka kuinkas jarjella ajattelis. Kivaa kuiteskin Et Nonna ja Nonno haluaa muistaa pikkusen 1v juhlia.

Nyt pitais alkaa miettiin et milloinkas sita Suomen suvea tultais katsoon ja liput tilaamaan!

ai niiin seksig silloin kun jaksetaan eli viikonloppuisin yleensa ja sit mina viettelen kun on ovisaika, vaikka oisin kuis vasyny :D

HIekka ja kivet
HIekka on suurta herkkua, mutta en oo nahnyt kivia tyontavan suuhun viela eika oo kakassa nakynyt, joten varmaan jattaa ne rauhaan =)

kävelyn edistyminen...meillä neiti harjoittelee kovasti...kävelee lyhyitä matkoja, sohvalta pöydän ääreen ym...mut tasapaino on aika heikkoa vielä...te joilla jo kävellään, kauanko taaperot harjoitteli?

Lc...peukkuja, et tärppää :hug: !!

Kiitos Onnitteluista!! :heart: KYllä vuosi takana ihanaa oloa ja eloa! Elämä jatkukoon taaperoiden kanssa yhtä antoisena ja riehakkaana! Ja täälläkin ollaan muisteltu vuodentakaista ja tähän aikaan oli täysi "meininki" päällänsä, jännä etten ole kipuja unohtannu..
Edla: Onnea sinne myös! :heart:

Tämä päivä vietettiin vehnäaltistuksessa ja vilja-allergiahan synttäripäivän kunniaksi sitten todettiin.. Mutta se oli jo aika varmaa, joten tämä olikin vain se virallinen varmistus. Vuosi ainakin ollaan ilman kotimaisia ja sitten koitetaan uusiksi. Kaura onneksi sopii.
Ja Onnea kriisin 11kk ikäiselle!
Weiss ja "pikkuinen" poika 1.v

Huoh, Nea on päikyillä ja mami roikkuu konella. Oikeastaan pitäisi etsiä kiireen vilkkaa reseptit lauantaisille tarjoiluille, mutta ei vaan jaksa :/ Huomenna pitää vielä leipoa, kun la-aamusta menen kosmetologille ja jätän miehen siivoamaan ennen kuin synttärikemut alkavat klo 13 ;)

Riittäisiköhän ihan vaan kermakakku, Pätkis- muffinssit (PAKKO kokeilla :p ), parit lajit keksejä ja joku suolainen piirakka... :/

Onnea weissin ja Edlan suuntaan!

Eeva just nukahti toisille unille, meni ärsyttävän myöhään. Mä toivoin et olis illalla unessa yhdeksään mennessä, mutta ei kyllä tällä menolla ole. Menee ohi Project Runwayn avausjakso siis, voi kökkö.. sitä on odottanut VAAN puolisen vuotta.

Vauvakuume karisi kyllä eilen jos sellaista olikin. Katselin Eevan ja Pepin menoa ja illalla vielä mietin, että luojan kiitos Eeva on kuitenkin ainoa! :D Tosin mies olis ihan jees olla olemassa myös jos lasta alkais hommaamaan.. että senkin vuoksi eiei. Vaikka onhan vauvat ihania ja mulla ikävä Eevan vauva-aikaa.

LC, tuskin se tuosta kummemmaksi muuttuu. Tuntuu vaan niin epäreilulta, kun en mä paljon vaatis.. kortti tai vaikka vaan viesti olis tarpeeks. Mutta turhia toivon.
Tuletteko pitkäksikin aikaa, onko sulla paljon lomaa? Mulla on hirveä hinku Lontooseen, mut nyt ennen Italian reissua ei ehdi. Jos loppukesästä sitten..
Milloin Freyjalla sitten koittaa lähtö päiväkotiin?

Kävelyä Eeva on treenaillut parisen viikkoa, enimmillään menee sellaiset 10-15 askelta ennen kun tajuaa mitä tekee ja lopettaa välittömästi. Kovasti se haluaa kävellä tuen kanssa, joko kärryjen tai sit pitää mua kädestä kiinni. Mutta pääsääntöisesti edelleen konttaamalla, nopeammin pääsee niin paikkaan, mihin ei saisi mennä.

Weiss, ihan mielenkiinnosta; käykö teille siis tattari, hirssi yms? Toivottavasti sitten joskus kävis kaikki!

Onko kukaan tehnyt vaahtokarkista kakun päällystettä? Repa? Mun äiti sai joltain sokerileipurilta vinkin, että vaahtokarkkifondantti on helpompi saada kakun päälle kun marsipaani eikä se maistukaan niin pahalta. Mielipideasia tosin, mutta mä en erityisemmin pidä marsipaanista ja tää vaahtokarkkivaihtoehto olis loistava Eevan kakkuun.. pitää kokeilla. Kukat ja Hello Kitty on väsättävä marsipaanista kuitenkin, se riittää.

Onnea edlan ja weissin pikkuset! :)

Ollaan oltu koko päivä ulkona, ja nyt neiti nukkuu parvekkeella jo toista tuntia päikkäreitä, minäkin istuin bikineissä tunnin verran tuossa parvekkeella ihanan lämmintä täällä vaikka parveke onkin suoraan merelle päin! :) Sain jopa pienet rajat.

Vaahtokarkkipäällyste: Itse en oo koskaan tehnyt, mutta kuullut ja lukenut paljon positiivisiä mielipiteitä :)

weiss: Meillä otettiin kans tänään vehnä testattavaks. Aamulla annoin norm. vehnä puuroa, siitä ei vielä ainakaan ole tullut mitään, ja toivottavasti ei tulekkaan mutta saa nähdä miten sit reagoidaan kun sitä syödään enemmän. Kaura ja ruis ainaki sopii.

Marmotta: Kaura, tattari ja riisi on nyt viljoista. Hirssiä ei viellä ole ehitty kokeilemaan.
majj: Meille tehtiin tuo altistus sairaalassa ja heti 10ml vehnävelli määrän jälkeen helahti ihottuma. No, olipa mukava muistella paikanpäällä vuodentakaista punnerrusta..
Toivottavasti teille viljat sopii!

Poika ompi unessa...toivottavasti nukkuis nyt sitte kans. Käytiin pyöräilemässä..ihana ilma.

Vaahtokarkkipäällys,En oo tehnyt,mut takuulla paremman makunen ja helppo ainakin valmistaa...ohjeet olis ja aion kyllä testata =) En oo marsipaanin ystävä makunsa puolesta.

Kävelyharjoitukset etenee täälläkin mut oih niin varovaisesti ;) Nousee kokoajan pystyyn ilman tukea ja nyt jo tukevan oloisesti...sit käy heilumaan eteenpäin sillai et liikkusko vai ei... sit käy naurattamaan ja tullaan istuvilleen nätisti alas :D Muutama puolivahingossa otettu askel plakkarissa ja sit tarkotuksellisia syöksyaskeleita kun heittäytyy kohti...mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää,kestää vielä tovi ennenkuin kunnolla otetaan askelia =)

Meillä pärisytellään ärrää :o Drrrrrr tai prrrr tai arrrr ja siis ihan kunnon ärrä,mielenkiintoinen kirjain alottaa B) Miä elin harhassa et ärrä opitaan viimesempien joukossa...tosin eihää toi sitä sano että sit kun oppii puhumaan osais ärrää käyttää :p

Weiss,Onneks sentään jotain viljaa saatte syödä...toivotaan et menevät ohi nopeesti noi allergiat,ettei ainakaan jäis :hug:

Onnea kovasti Edlan ja weissin pikkuisille!!! :flower: Isoja nassikoita siellä jo ;)

Meillä kävellään vain tukea vasten ja kärryn kanssa. Ilman tukea ei edes seistä. Tosin luulee osaavansa vaikka ja mitä joten meinaa kyllä monesti lähteä esim. pöydän äärestä itsekseen kävelemään ja kaatuu tietty...

Carmen: Joo, niitä Elovenan pussipuuroja oli mukana. Meidän poika on muutenkin aika kova puuron perään, joten ne uppos oikein mainiosti (kuten kaikki puuro... ). Onhan ne vähän teennäisen makuisia, mutta olivat kyllä käteviä reissussa. Kotona on taas hiutalepuuroa tarjolla eikä ole valittanut :D Mutta ei tosiaan tullut mitään vatsatauteja, vaikka annettiin paikallisia hedelmiä (kuorittuina ), samoin leipää. Maitohappobakteereina poika söi samoja kuin me eli Gefilusta. Toivottavasti teidänkin reissu menee hienosti!! Niin ja pikaista paranemista korvatulehduksesta :hug: Meillä oli kans kuukausi sitten lievänä, mutta meni 5pv Amorionilla ohi eikä tullut ripuliakaan. Tänään oli jälkitarkastus ja korvat oli kunnossa.

weiss: Kiitos :) Voi nyt sentään noita allergioita. Mutta hyvä, että noinkin moni muu vilja käy. Ettei ihan kaikesta tarvi luopua. Mutta on se rankkaa kuin noin pienellä on jo vaikka ja mitä allergioita :hug:

Ai niin, Carmen; pätkis-muffinssireseptiä tännekin!!! :p Kuulostaa hyvältä :)

Edla: Heh, joo ei mikään kiire ole :D Mäkin täällä vasta pähkäilen. Paitsi lihapullat on tänään tehty. Nyt mietin mistä saisin näppärästi poroa vaikka leikkeleenä. En oo vielä Prismasta ehtinyt katsoa. Huomenna sitten ;) Oliks teillä kans lauantaina ne bileet?

summer: Kiva että teidän kuvaus onnistui :) Hauskaa varmaan odotella millasia kuvia tuli? Meidän kuvaus on vasta reilun viikon päästä. Meillä poika rakastaa kameraa, joten sen kanssa tuskin tulee ongelmia :D

Plussatuulia niitä toivoville!!! :flower:

Pätkis- muffinit (Mitä tänään syötäisiin- ohjelmasta 30.4.)

(Noin 12 kappaletta)

1 ps (140 g) minipätkiksiä (Fazer)
3 kananmunaa
3 dl sokeria
150 g leivontamargariinia tai voita
4 dl vehnäjauhoja
1/2 dl kaakaojauhetta (tummaa)
2 tl Pirkka leivinjauhetta
1 tl Pirkka vanilliinisokeria
1 3/4 dl maitoa
Lisäksi:
12 Amerikan muffinivuokaa

1. Paloittele pätkikset kolmeen osaan.

2. Vaahdota munat ja sokeri. Sulata rasva ja lisää se hieman jäähtyneenä taikinaan.

3. Sekoita jauhot, kaakao- ja leivinjauhe, vanilliinisokeri sekä pätkikset keskenään. Sekoita jauhoseos taikinaan vuorotellen maidon kanssa.

4. Jaa taikina muffinivuokiin. Paista200 asteessa 20-25 minuuttia.

Naukuri, on kyllä jannää ootella ja huomenna saadaankin ne kuvat...valkataan sitten 12 ja mistä halutaan iso. Toivottavasti on hyviä! Meilläkin neiti tykkää kamerasta ja tosi hyviä kuvia napsitaan kotonakin. Siellä oli eka aivan totinen, mutta hymyjäkin saatiin. Isommasta on totinen kuva, mutta siinä näkyy jotenkin tosi hyvin sen herkkyys....se kun oli ja on sellanen herkkis tyyppi.

Marmotta, hei mikäs neitien menossa niin hirvitti :whistle: Näkisit kun Kasperi ja Peppi riehuu.... ei vaan en mäkään ole koskaan haaveillu kahdesta ihan pienestä yhtä aikaa. Yksi kerrallaan ihan hyvä mulle...o

onnea 1-vuotiaille :flower:

carmen eipä taida tulla mitään. En oo varma olenko tulossa. mennään katsoo pappaa Tyksiin ja jos aikaa jäis niin sit. Mut katsotaan joku toinen treffiaika. Mukavia synttäreitä.

Kiitoksia onnitteluista :heart: :)

Vaahtokarkkikuorrutus, mä oon kokeilemassa sitä meidän kakun päälle ja voin kertoa kokeilun tuloksesta sitten heti 17. päivä :) Odottaa namit ja tomusokeri tuolla kaapissa jo :D

naukuri,
Onnea jässikälle, nyt sekin on iso poika sit ;) :D Ei meillä vielä nyt oo bileet vaan vasta viikon kuluttua lauantaina. Niin monelle ei olis sopinu tää ni sit siirrettiin. Ja nyt ku isäkin joutu hoitoon, ni en ihan parhaalla mahdollisella tuulella ole. Eikös hei Lapin lihalla ole pororouhetta? sekä pakasteena että einestuotteena? En oo kyllä varma mut muistaakseni joskus olisin piirakkaa tehny semmosesta valmislaatikosta :)

Leikkipuistosta, mähän tajusin et me aletaan päivittäin käymään lekarilla. Helsinkihän tarjoaa kaikille 0-16 vuotiaille lapsille lounaan puistossa koko kesän :D Loistohomma. Oon ite lapsena käyny siellä syömässä moneen kertaan mut sit tuli jossain vaiheessa maksulliseks se ja sit se lopetettiin... Loistavaa et nyt taas on sellainen mahdollisuus :) Onks muilla tällasta tiedossa?

Repa, aattelin vaan tarkistaa, et tosiaan mulla oli viisi päivää menkkakipuja mut vuoto ei vaan alkanu... mut joo uskon kyl ku sanot et ei oo mahollista :D

Tosi levoton viime yö :kieh:

Eeva nukkui yhdeksään. :o Jo on maailmankirjat sekaisin. Ajattelin et pysyis sit hereillä niin kauan että riittäis yhdet unet. Mutta ei, tuolla se nyt jo kuorsuttaa ja herää varmaan aika pian. Ihan luksusta silti, yhdeksään.. :heart:

Vaahtokarkkifondantti meneekin kokeiluun jo sunnuntaina, tajusin että äitienpäiväkakku on leivottava kuitenkin, kokeilen siihen päälle sitä. Ja kaikkea muutakin kivaa uutta, elintarviketusseja ja kimalteita ja sprayta ja marsipaanikukkia ja Hello Kittyjä. Voi tulla mun äidin makuun liian psykedeelinen kakku kun siihen on kaikkea kokeiltava kerralla. :D

Summer, jos mulla olis 2 lasta niin toinen polttais itsensä takassa sillä välin kun metsästäisin toista kirjahyllyn luota. Jos evoluutio oikeasti toimii, niin miksi äideillä on vaan 2 kättä?? Miten kakut onnistui?

Päivää...

Onnea Naukurin poika :heart:

Edla,Mulla ei oikeestaan oo enää menkkakipuja vaan tollasta tuhruu tulee,ei kunnon vuotoo ollenkaan ja ootan kokoajan et hanat aukeis,mut musta alkaa tuntumaan et nää on nyt tälläset sitte...luoja tietää millon päättyy :kieh:

Edla/naukuri,Löytyy kyseistä rouhetta...ainakin vielä sillon kun miä olin kaupassa töissä :D

Ja nyt pudotan sellasen pommin että ette oo ikinä kuullu...tadaa...poika nukku n.10h...ei nyt ihan putkeen,mut hyvin pienellä heräämisellä,pari kertaa kellistin nurin kun nous istumaan ja ihmettelemään. 5 maissa nautti sit maidon ja nukku vielä parituntia,herättiin kasin jälkeen ja ennen puolta kaheksaa nukahti. Tais se edellinen valvottu yö tehä tehtävänsä. Nyt meni just nukkumaan päikkyjä =) Ihanan normaalilta tuntu nukkua.

Kiitos onnitteluista! :heart:

Meidän synttärisankari ilmeisesti jännitti ekaa synttäripäiväänsä niin paljon, et meillä oli levottomin yö miesmuistiin! :o Siis ihan kamala suorastaan. En tiedä mikä vaivasi; maha ehkä kun ei eilen tullut kakkaa. Heräsi 4 kertaa huutamaan suoraa huutoa eikä meinannu rauhottua millään. No, lopulta sit aina väsähti huutoonsa :( Aamulla onneks nukkui klo 8:aan. Tais poikaakin väsyttää valvottu yö.

Edla:
No löysinkin tuollaista kylmäsavuporoleikettä ja ajattelin laittaa sitä. Ooh, teillähän olikin vielä ruhtinaallisesti aikaa juhliin :D No, nyt on rahkakiekkosetkin tehtynä ja eka kakkupohja uunissa. Toinen sitten perään ja illemmalla täyttö. Huomenna leipasen vielä aamusta piirakan ja porkkanakakun. Oon ahne ja toivon et niistä jää sitten äitienpäivälle jotain rippeitä ;) Ja jos ei, niin sit pitää tehdä noita pätkismuffinsseja :laugh:

Kiitos Carmen ohjeesta!!! :flower:

Repa: Vau! Olipa hieno yö teillä! Eikö olekin ihanaa, kun alkaa olla toivoa siitä, että lapsi ehkä sittenkin osais nukkua kunnolla yönsä? Toivottavasti tulee teillä tavaksi vähitellen. Äitee taitaisi olla sen tarpeessa jo pikku hiljaa..? ;) Olet kyllä jo osas saanut rikkonaisista öistä.

Marmotta: Meillä käy varmaan just noin sitten kun on tuo toinenkin lapsi tuossa jaloissa :laugh:

summer: Meidän poika on kans hurja linssilude. Aina kun näkee kameran, niin tulee kunnon hymyä ja poseerausta, vaikka just olis huutanu naama punasena. Kuvaaminen ainakin kotona on superhelppoa. No, edes joku asia ;)

Nyt kakkua vahtimaan ja seuraavaa tekemään :wave:

Yhteistyössä