TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja birdie81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi kurja,Nemika, ethan voi aina hoksata mikas on hatana varsiknkin jos poitsu reakoi erillalailla kun sun tyttos. Hyva et asia on nyt hoidossa, kurjija noi allergiat (kaikenlaiset).

Naukurin poitsulle 1v onnittelut :heart:

Repa Tuntu varmaan oudolta nukkuu pitkapatka ilman tausta halinoita :D . Meilla taas mellasti viimeyona useempaan kertaan pinniksessa :kieh:

Edla Kuulostaa hyvalta tuo puistoruokailu, etenkin nyt kun monella perheella on tiukkaa talouden kans. Mites sun isas on alkanut sopeutuun hoitokotiin?

makin haluun vaahtokarkki- kakkuohjeen :wave:

Nyt leipoon, huomenna sit juhlitaan tuleenoin 10 aikuis vierasta (meidan pappa ja mummo mukaan lukien) ja sit kaks vauvakaverii ja 3 muuta lasta. teen pizzaa ja toista suolaista leipasta, kaks kakkuu kerma ja juusto sellaiset ja sit muut tarjottavat haen kaupasta ( vauva keksit sipsit etc) kahvetta ja ajattelin myos ehka viinia.

ai nii tein raskaustestin nyt aamulla. Olipa taas jannittavaa odotella tulosta... ja testi ei toiminukkaan, ei tullut edes testiruutuun viivaa :o . No huomenna uudelleen jos menkat ei ala ennen sita.

nyt kakkupojan vaantoon!

Repa, toivottavasti loppuu tollanen pian, ei kivaa tuhrustaminen meinaa

LC
, puistoruokailusta vielä sen verran et sit ei tarvii miettiä päivän toista ruokaa vaan voi sit kotona antaa sitä makaronilaatikkoa iltaruokana vaikka sen 3-4 päivää ku lounaalla saa joka päivä eri ruokaa :D Jep, iskällä tooooosi hyvin alko.... eilen aamulla se oli istunu sängyllään kamat pakattuna ku hoitaja oli tullu hakeen sitä aamupalalle. Sit broidi kävi siellä päivällä ja ne ulkoili, sitku piti mennä takas ni oli lippis alkanu lentää sekä mieltä oli osoittanut. Isän sairaudessa kun on se, että koti on se turvallinen paikka ja jossa viihtyy, muualla sitten tulee tosi nopeesti levottomaks. No eiköhän se tästä :) Höh, muuten sun vialliselle testilles :/

Vaahtokarkkikuorrutus,
tässä on todella hyvät ohjeet:

http://www.kinuskikissa.fi/?p=176

Mulla asuu täällä oikea apina!!!
Neiti konttaaja raahasi (siis konttaamalla) eilen sitterinsä sohvapöydän luokse ja kiipesi sitä pitkin pöydälle. Pöytä on sijoitettu telkkarin eteen ku se ei meinaa pysyä rauhassa. No nyt se sit oli siellä pöydällä lähmimässä töllöö! OMG!!!

Toinen, se kävi eilen illalla tuolilta repimässä mun rintsikat ja puki ne päälleen :D Pää toisesta olkaimesta läpi, samoin toinen käsi. Siinä ne sit roikku neidin kaulasta :D Oli pakko ottaa muutama kuva :)

Jaa-a, kohta pitäis alkaa pakkaa kamoja ja suunnata tekemään äitienpäivälounasta... kerätään varoja hyvään tarkoitukseen ja järjestetään äippälounas huomenna :)

Viimeyönä neiti taas heräili pari kertaa ja maidolla sit jouduin tainnuttamaan. Just kun meillä alkoi hyvä jakso niin eiköhän ala hampaita tulemaan ja pilaa hyvät yöt. :D

carmen: Mä oon kuullut kans pelkkää p*skaa carena easy rattaista, siks just en niitä meille haluakkaan! :D

nemika: :hug:

LC: huono säkä sinulla kävi sen testinkaa, no mutta tuleppa kertomaan tulokset heti uuden testin tehyäsi! ;)

Täti löysi meillekkin aamulla tiensä ja aivan kauheat alavatsa kivut, ekana tuli mieleen supistukset tai sellaset kunnon alavatsa polttelut :laugh:

Carena.. onko ne ne mitä myydään ihan supermarketeissa? Olisinko Citymarketissa joskus nähnyt ja aika rimpulan näköiset. Vaikka eihän matkikset kovin tukevaa tekoa koskaan kai ole, mutta kuitenkii.. Peg Peregot on kyllä hyvät, meillä on Italiassa. Ja Gracoista tykkään kans.

Edla, rintsikat on kyllä jotenkin aina niin kiinnostavat. Varmaan Eeva kanssa kiskoo ne niskaansa heti kun osaa jotenkin päin, kun jo nyt jaksaa leikkiä niillä piiitkän aikaa ihan yksin jos jostain käsiinsä saa. :D

Kysyin muuten huvikseni yhdeltä italialaiselta eronneelta parilta, että miten siellä menee nuo elatusmaksut. Mies maksaa entisensä vuokran, lapsen KAIKKI menot, kulut ja huvit, lisäksi antaa 1000? kuussa yleiseen elämiseen. Kuulemma ihan normaalia. Huhhuh.

Jos painuis takaisin keittiöön väsäämään suklaakakkuja ja marsipaaniruusuja, pitää tehdä kakku omalle äidille ja mummollekin. Jännä kun on äitienpäivä, ja jotenkin musta ei tunnu siltä että se silti olis minun päivä mitenkään. Aina ollut vaan äidin ja mummun, meinaan unohtaa että äiti olen itsekin. :)

LC, toivotaan että uusi testi toimii ja näyttää vielä toivottua asiaakin =)

Meillä on neidillä jo hurjan hyvä tasapaino. Ulkonakin tuolla möykkysessä pihassa liikkuu kävellen. Kuka sitä kyselikään niin mennään pitkin pihoja ja on sitten sen näkönenkin....multaa ja hiekkaa ihan joka paikassa.

Meillä on tänään testi miten sujuis päivät yhdillä unilla....nyt on ihan puhki ja laitan sit kohta nukkumaan. Ajattelin koittaa kun on mennyt siihen, että aina tunnin verran saat koittaa sitä nukkuun....ärsyttävää. Jospa nyt nukahtais helpommin. Mutta tiedän myös että ilta tulee oleen hauska...yhillä unilla kun mennään, niin ne pitäis olla sit pitkät ja ei varmana ole...

Mulla kakkupohja,sydämenmuotoisessa vuuassa,uunissa tuloillaan...poika nukkunut jo kohta tunnin,kun heräs tasan 7. Hillui myös 2 maissa taas jonkin aikaa,mut rauhottu sit uinumaan...söi vasta 4.30,joten tuo homma on hyvällä mallilla =)

Kurpitsa,Toivottavasti teillä on viimeyönä nukuttu...ei se 2h valvominen ikinä oo kivaa,vaikka muuten saiskin nukkua. Kiitos jaksuista =)

LC: Plussatuulosia,pidän peukkuja :p

Edla,sanoisin et kekseliäs likka teillä :laugh:

Mua nyt ottaa hiukka pattiin toi ukko...en oo täällä mitään rähjänny,mut itekseni taas savuan :kieh: Kun tuli sieltä saksasta,jäi vissiin lomameininki päälle...kun saan samaan malliin hoitaa kodin ja ipanan ihan yksin,kun reissun aikanakin. Tossa lukee tyytyväisenä lehtee tms. kun koitan siivota,leipoo,käyn nukuttamassa pojan ja annan sille ruokaa jne.. Miä hoidan kaikki äippäpäiväjututkin ite,kun ei tosta ole siihen. Noh,tällästä tää on... ootellaan taas koska on muki täys ja hermo palaa |O

Tää mamma on ihan että :o ?! neiti on nukkunut yli kaksi tuntia jo...annoin tunti sitten hörpyn maitoa, että jatkais unia....olin jo ihan kauhuissani illasta, että nukkuu tunnin vaan koko päivänä. No, nyt on menny kaksi jo ja hyvä niin. Tosi helppo oli saadakin nukahtamaan...ei tarvinu tuntia tapella. Eihän siinä muuten mitään...yhdet unet olis ihan ok tästä eteenpäin, mutta kun tuo esikoinen on 3 päivää viikossa hoidossa ja se pitäis hakea iltapäivästä sitten just kun neiti nukkuis....en kyllä yhtään tiiä mitä teen asian kanssa.

Yhdet unet in my arse. Eeva nukkui yhdeksään ja taas riemuissani ajattelin, että se sit vois kiskaista yhdet pidemmät päikkärit. Niin varmaan joo. Yhdeltä laitoin unille, se nukkui kokonaiset puoli tuntia. Just sain puoliväkisin sen toisille unille, ei se ilman unia olis iltaan asti jaksanut eikä sit kovin myöhäänkään viitsi enää nukutella. Vaikka kuinka tykkäisinkin itse nukkua aamulla siihen ysiin asti, niin huomenna kyllä tulee Eevalle pakkoherätys viimeistään kahdeksalta että saa sit nukuttua ne kahdet päikkärit ja ajoissa. Ärsyttäääää.. miksei se voi nukkua niinku pitäis (=niinku minä haluan)??

Tervehdys Nean 1-vuotis synttäreiltä! :wave: Tai no johan vieraat lähtivät, mutta tuolla pimu aukoo isänsä kanssa lahjoja ja menosta päätellen on vielä täysi juhlatunnelma päällä :D Tänään kestittiin sukulaisia ja kivaa oli, kun muistivat Neaa ajamalla pitkältäkin häntä tapaamaan. Itselle tää sen sijaan on ollut rankka päivä, kun iltamyöhään sai leipoa ja heti aamusta jatkaa 06 piirakan väsäämisellä ja siivouksella. Pitäisi kai alkaa pikku hiljaa tajuamaan, että raskaus vaatisi hieman lepoakin, kun tuli sitten pyörryttyä ruokakauppaan aamulla :o :ashamed: Taitaa olla anemia, kun olo muutenkin niin heikko ja kalpeakin olen kuin lakana! No,mutta jos sitä nyt saisi rentoutua - tai ainakin huomenna äitienpäivän kunniaksi...

repa Tuo uniasia on hankala kyllä homma, vaikka kaipa sä olet jo heräämisiin ja unenpuutteeseen tottunut? Hurjan rankoilta teidän yöt kuullostaa - kaikki kunnioitus sulle, kun jaksat olla niin positiivinen :hug: Vaikka kaikkeen sitä kai ihminen - ja etenkin äidit - tottuvat.. Meillä Nea on nukkunut 3 viikkosesta väh. 8 tuntia putkeen ja 5 kuukautisesta 12h syömättä ja silti koen välillä olevani puhki :( Toivon kyllä kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että Antero on yhtä helppo ja mutkaton lapsi..

Pengoin lisää tietoa niistä Peg Peregoista ja saavat kyllä pelkkiä kehuja! Taitavat siirtyä meillä ihan ykköskärryiksi kesän ajaksi, koska toimivat myös "vaunuina". Ja niistä Carenoista vielä: en olisi koskaan ostanut niitä ellei myyjä olisi ylipuhunut! MacLareneita lähdin ostamaan ja myyjä sitten vakuutti, että on turha maksaa 170e kärryistä, kun 80 eurolla selvii ja saa hinta-laatu-suhteeltaan niin hyvät matkikset. Just joo :kieh: Ekaks laukee lukitussysteemi ja toisella käyttökerralla toisten rattaiden törmätessä meihin bussissa, vääntyy pyörä ihan mutkalle :o Tulipahan taas todistettua, ettei hyvää saa halvalla..

marmotta Minäkin voisin tuollaisilla "eduilla" lähteä eronneeksi naiseksi Italiaan :laugh: No joo, vakavasti puhuen: jos eroatte sun miehen kanssa niin maksaako hän elatusmaksuja Suomen vai Italian "sääntöjen" mukaan?

Jospa sitä menisi sohvalle makaamaan ja seuraamaan noiden kahden apinan painimatsia... :D

Ja hei, meillä poksui eilen puoliväli, kun 20+0 tuli täyteen :heart:

Carmen, hei onnea puolivälistä! Siis pyörryit? ootko ennen pyörtynyt? olitko yksin kaupassa?

Marmotta, niin ärsyttää kanssa tää unien kanssa vehtaaminen! Tää päivä meni hyvin yksillä, mutta ei varmana menis aina. Nyt nukkuikin hurjan pitkät ne yhdet unet 2,5 tuntia! :o ei ole tainnut ikinä nukkua niin kauaa päivällä. Mutta sekin nyt ottaa päähän, että jos se ois valmis yhtiin...niin hitto mitä mä sen hoitohomman kans teen?!

Carmen, kauhistus sentään. Lepoa nyt sitten vaan, ja vitamiineja ja rautaa, rautaa! Ja hei se mies hommiin, tai ostat ne piirakat seuraavalla kerralla. :) Onnea puolivälistä!
Suomen sääntöjen mukaan mies sit maksaa, kun täällä se on isyytensä tunnustanut. Eihän me ehditty Italian päässä rekisteröimään Eevaa sen tyttäreksi ja automaattisesti se ei sielläkään mene kun ei oltu naimisissa vielä. Sanon sitä vaan aina mieheksi, vaikka poikaystävähän se oli. Että erottu ollaan jo, kesällä setvitään sit elatusasiat kuntoon.

Summer, onko Kasperilla niin tarkat ne ajat milloin pitää hakea? Hankalampi homma.. ei siinä sit kai muu auta kun kantaa Peppi unessa autoon ja toivoa että se nukahtaa samantien uudelleen jos herääkin. Tai sit vaan kokeiltava, josko se ottais kuitenkin jatkossakin aamulla edes pienet torkut niin jaksais sit iltapäivällä hereillä siihen asti että teidän autoreissu on ohi. Mua stressaa tää unien kanssa pelaaminen vaikka mihinkään ei tarvii koskaan mennäkään. Tuntuu että koko ajan saa olla laskemassa tunteja, kauan jaksaa vielä hereillä ja ehditäänkö sinne ja tänne jos nyt mennään vai pitääkö nukkua ensin.

Marmotta, ajat on niinkun sovin ne...mutta max 5 tuntia päivässä. Jos siirtyy yksiin uniin, niin kai joudun sit sopiin jonkun 10-15 ajan....mutta päiväkodissa tapahtuu eniten kaikkee toiminnallista aamulla, että sinänsä se jäis sitten kaikesta sellasesta paitsi. No, eihän se ole enää kun tän ja ehkä ens kuun hoidossa ja sitten syksyllä taksilla eskariin....

Carmenin Nealle onnittelut,en tainnu muistaa onnitella :heart:

Carmen,Hui,meeppäs ottamaan hemppa jos et oo viimeaikoina neuvolassa ollut...ettei oo liian alhainen. Juu,kaikkeen tottuu öiden kanssa ja oon nyt kuitenkin onnellinen et ne masuvaivat vihdoin ja viimein on takana,kun ne mua eniten huolestutti ja kismitti. Ja kun Kassu on helppo lapsi ja perustyytyväinen päivisin niin kyl noi yöt kestää. Parempaan suuntaan ollaan menossa,et ehkä melläkin vielä joskus nukutaan putkeen =)

Päiväunet ja niiden kanssa vehtaus.. meillä on nyt nukuttu 1 unet,vaikka on herätty aamulla 7 ja herätty päikyiltä eilenkin jo 13.30 ... oon aina ollut valmiina pistään toisille torkuille,mut poitsu alkaa näyttää siltä et olis unta vaille niin myöhään,et melkein saa pistää jo yöunille... ollaan kuitattu ne toiset unet pienellä lenkillä rattaiden kanssa,siinä on pakko olla hetki aloillaan ja rauhottua ;) Tai sit jos jää tunnin mittaseks unet,niin väsyy kyl aiemmin ja sit torkahtaa lenkillä ja annan nukkuu jonkun vartin...on ihan pirtee ja sit illal menee normi aikaan nukkumaan,mikä meillä taas siinä kahdeksan pintaan. Toki tää tilanne voi tästä vielä muuttua.
Se etu näistä yksistä unista on et on tosiaan kivempi lähtee esim.kyläilemään kun ei tarvi laskee tunteja seuraaviin uniin =)

Yökin meni taas kivasti,vasta 4.00 maissa heräs levottomana kierimään,annoin sit melko nopeesti maitoo ja taas uni maistu =)

Hyvää äitienpäivää kaikille :flower: :flower:

Hyvää äitienpäivää kaikille!!

Ja kiitos onnitteluista! Tänään onkin tuplajuhlat kun on äitienpäivä ja pojan 1. syntymäpäivä!!!

Tänne ei ihmeempiä. Menkkavuoto on vaan jotenkin kummallista. loppus tossa jo, mutta alko tänään taas tosi runsaana uudestaan. mikäköhän on vialla??

Poika on nukkunut koko viikon tosi hienosti. täysiä öitä koko ajan. ihanaa. edes pari uutta hammasta ei oo vielä vaikuttanut uniin.

Meillä oli eilen pojan 1,vuotisjuhlat. hyvin meni. poika sai tosi paljon lahjoja. Ja se valokuvaus onnistu tosi hyvin. vähän haastavaa oli saada poika pysymään paikoillaan :D Paljon tuli hymykuvia.

eipä muuta ku juhlitaan kunnolla!!!

Hyvää äitienpäivää :flower: !

Onnea LC:n ja Birdien taaperoille :heart: !!

Ihan mukava päivä on ollut...ulkoiltu, syöty kakkuu ja maalailtu =) ! Edith onnistui kaatuun tänään pöydänkulmaan ja poskessa on iso mustelma :( ...voi sitä itkun määrää...meillä neitille ei hirveemmin ole sattunut mitään, on aika varovainen...mut nyt pitää mennä antaa lapsille ruokaa :wave: ...

Hyvää äitienpäivän iltaa :)

Onnea LC:n, Carmenin ja Birdien taaperoille :heart:

Marmotta
, teitkö sen vaahtokarkkikuorrutuksen? Kuis onnistui? Mua jännittää jo valmiiksi ku viikon kuluttua sen meinaan tehä :)

Lc, mitä testi sano?

Carmen, nyt vissiin olis lepo paikallaan.... Pyörtyminen ku ikinä ei oo mikään hyvä merkki. Ootko aiemmin pökränny?

Meillä on yöt menny nyt ihan hulinaks, alkaa äiti oleen vähän väsy.... ja sit ku neiti nukkuu huonosti ni on myös aika mekastaja myös päivisinkin. Tahtoo olla sylissä eikä omat leikit kiinnosta ollenkaan. Päiväunet, jep jep... eilen ja tänään nukkunu tunnin... sais kyllä nukkuu pidempään. Toisille päikyille en saa mitenkään eikä suostu aiemmin meneen nukkuunkaan :(

Apina edelleen... tänään kiipes sohvan reunalle keikkumaan ton hemmetin sitterin... sit meinas jalat livetä siitä ja huuto oli mahtava... tuu äiti pelastaan....

Äitienpäivästä, mies tuli illalla tänne ja aamulla teki aamiaista (ei kyl siis sänkyyntarjoilua ollut, mut kumminkin) Sit ne oli yrittäny viime viikolla tehä korttia mulle mut siit ei kuulemma tullu mitään ni korttia en saanu. Mut 6 kpl arpoja sain lahjaksi :D Mitäs te muut saitte?

Pitää varmaan kohta mennä nukkuun koska aamulla meinaan lähteä itekseni uimaan ja illalla mennään vauvauintiin... joten uintirikas päivä mulla :D ja huomen pitäis varata kampaajalle aika, ihanaa :heart: johan meinaa viime kerrasta onkin jo liki 5kk aikaa... ja hiukset näyttää aika kanalinnun perspyrstökarvoilta :kieh: :D

Vaippaihottumasta
, jouduin hylkäämään noi loput up&go:t sekä active fitit ja ostin eilen taas baby dry-pakkauksen. Tänään ihottuma oli jo paljon parempi. Ehkä noissa on vaan parempi imuteho, tiiä sit... mut meillä toimii -toivottavasti jatkossakin.

Jep jep, öitä leidit :)

Hyvää äitienpäivää kaikille! :hug:

Onnittelut myös 1v. täyttäneille! :flower: :flower: :flower:

Carmen tajusitko että kohta pyörryt? Sulla kans tota pituutta pikkasen -mua noi pyörtymiset vaivas nuorempana ja esikoisen raskausaikana. Mut mulle se olo tulee niin voimakkaan et tajuun mennä istunaan tai makaamaan, muuten oon siel lattialla. Mut kannattaa tosiaan tarkastaa rauta yms. Ja LEVÄTÄ. :hug:

Öitä kaikille. :wave:

Yhteistyössä