TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 TOUKOKUUSSA

Onnea Marimintin pienelle :heart: :flower:

Kurpitsa, kiva kuulla susta =) Miten sä ite jaksat?

Carmen, no onneks saitte nyt lääkekuurin. Meillä on kumpikin lapsi sellanen, että ei ole tiennyt että on korvatulehdus....just vaan äkäsempiä päivällä ja sellasta, mutta kyllähän räkätaudissa muutenkin on...ei mitään suoraa huutoo tai vastaavaa.

Summer, nähtäiskö tällä viikolla? Nyt ei ainakapaan pitäis enää sataa päiväsaikaan ennen perjantaita, vaikka pilvistä onkin. Toivottavasti muuten tulee hyviä kuvia, tänäänhän teillä se kuvaus oli?

Onnea Marimintin pienelle! :flower: Vaikka mitä pieniä nämä enää on.. isoja lapsia. :) Ja jos en muista toivotella enää myöhemmin; buon viaggio, ti auguro di divertirti veramente là! :)

Marmotta, käviskö teille vaikka huomenna sillai puolen päivän aikoihin...vaikka teidän leikkiksellä tai sitten siinä varpaisissa? Hiukan jännittää se kuvaus....kun eka pitää ajaa sinne ja jos ei nukukaan autossa jne... on aina kameran edessä tosi ilmeikäs ja ois kiva että tulis sielläkin sellasia oman näkösiä kuvia. Saas nähdä...

Hyvää tiistulia.

Meillä poika nukkunut jo kohta tunnin,tarvinnee vielä pienet torkut illemmin. Olis ollu valmis unille jo aikapäivää sitten...mut tuli mummo ja vaari kylään,niin jakso niitten kanssa puljata. Sain vielä lounaankin syötettyä...vaikka itehän toi nykyään syöpi lähestulkoon =)
Yö oli hiukan levoton ja herätys 7.30,mut ihmekös tuo kun meni niin ajoissa nukkumaan.

Lähdetään kaupungille sitten kun herää,pitäis löytää jotkut pihahousut,kevyet sellaiset...poitsulle siis.

Tota tissitakiais asiaa pitää selventää,et mua ei ollenkaan ahdista imetys,varsinkaan kun poika ei kovin useesti tissittele enää,pikemminkin haikee fiilis. Mut kyl me silti pikkuhiljaa aletaan vierottautumaan=)

Marimintin ipanalle taas onnittelut,vaikka kerkesinkin jo eilen? onnitella :D

carmen: hyvä kun kävit näyttämäs korvia ja toivotaan että tulehdus paranis ennen teidän reissua.

summer: kiitti kysymästä ihan hyvinhän mä voin, kevättä rinnassa =)

viime yönä likka heräs klo1 itkemään ja lopulta piti ottaa meidän viereen loppuyöks kun itki ihan hysteerisesti mutta nukahti vasta 2:30 ja aamulla heräs sit jo ennen 6:tta, mut oma moka kun unohdin laittaa yöks supon :| on ne korvat sit kipeet kun unta häiritsee, kunpa toi lääke alkais pian tehoomaan..

Pikainen hei Lontoon Kirkolta! Taalla oli pitka viikonloppu kun maanantai oli bankholiday.

Mummo on ottanut ohjat kasiin taalla meilla ja jaa ekan kerran yksin F:jukan kans tanne kun lahden toihin. Kavin perjantaina katsoon paivahoitopaikkaa ja nyyh tuli kylla haikee olo :'( . Kesakuun alussa neiti sit menee hoitoon.

Birdie
Mulla kans menkat myohassa, mutta kuukautis kipuja on ollut joten odottelen. Tehdaan yhdessa testit perjantaina jos ei ala ennen sita :D

Sairaille :hug: ja yks vuotiaille onnittelut :heart: .

Mitas viela... Nyt tyyo huutaa et tuu hakeen pinniksesta :D

Heipparallaa! :)

Arvatkaas vaan... oon hukannut mun puhelimen! :LOL: En löydä sitä sitten mistään, ja siitä on akkuki loppu että ei oikeen voi soitellakkaan!

Käveltiin neidinkaa tänään apteekkiin hakemaan lisää maitoa ja just ehdittiin kotia ennenkun alkoi sade. Viime yönä neiti heräs pari kertaa taas, mut annoin vaan vettä ja joi 150ml vettä, et tais olla nälkä kun ei syönyt iltapalaa. Ja tänäänkään ei ole maistunut kun jugurtti! :/ Meillä siis ei vieläkään syödä jos ei oikeasti huvita, ja J:tä on ihan turha koittaa huijata, visusti pysyy suu kiinni, osaa jopa tarvittaessa hymyillä suu kiinni ettei vahingossakaan saa ruokaa lastattua... No eipä tua kovin laiheliiniltä näytäkkään mutta kyllä sitä aina murehtii jos toinen ei syö. :(

Marimitn: Onnea 1-vuotiaalle! :)

Anteeksi omanapisuus! :ashamed:

majj...jaksuja syömisten kanssa :hug: ...

Meillä neiti syö nykyään melko hyvin...kylläkin on päiviä, että syö huonosti...mut vähempi kuin ennen....äsken söi antaumuksella pottumuusia, seitä, raejuustoo ja tomaattia...eli pikkuhiljaa samaa safkaa kuin me muut...jos vaan maistuu...enemmän meillä on maistunut nuo kaupan purkit :/ ...tuo juominen on nyt isompi ongelma...äsken teki historiaa ja joi tuttipullosta vähän vettä...hiukan tuo tuttipullosta anto mietityttää...ei taida olla järkee siinä yhtään :ashamed:

marimint..onnea taaperolle :heart: !!!

Poika meille tosi kipeä :'( ...pitää meidänkin olla koton...ei viitti yksin jättää ressukkaa...nyt haettiin vielä lääkerasvaa, jota ollaan laitettu...mut kutina on armoton...ja ihossa ei paljon tervettä kohtaa näy |O :kieh: !!!

Ipana elikkäs Jessi kiittää onnitteluista :D!!!

kipeille pikkuisille pikaiset paranemiset :hug:

majj jaksuja ruokailujen kanssa :hug:

Me käytiin tänään 1v. kuvassa. Kaikille aikuisille tuli siinä touhussa hiki :D. Oli täys työ saada neiti pysymään hetken paikoillaan, koska kuvaamossa oli ihan liikaa kaikkea kivaa tutkittavaa. Kuvaajakin sai laittaa kaikki taitonsa peliin, että saatiin neiti keskittymään kuvaukseen (enemmän kuin konttailuun ympäri kuvaamon lattioita) ja naureskelemaan :D. Uskon, että kuvat kyllä onnistui hyvin.

Täytyis alkaa tarkemmin valkkailla vaatteita reissuun. Pakkaaminen on vaan niin tylsää :/ .

Marimint, onnea teidän 1-veelle :heart

1-v. Neuvolassa oltiin ja mitat oli 8815g ja 73cm, pipo 44,5cm. Hyvin kasvanu neiti vaikka -käyrillä vieläkin mennään. Hienosti näytti kaikki uudet taitonsa eikä inahtanukaan kun rokote annettiin. Ja äiti oli ylpee :heart: :D Vaippaihottuma on menny todella pahaksi ja saatiin nyt ohjeeksi hakea Sibicorttia apteekista ja levitellä sitä kaks viikkoa kriittisille alueille ja vaippamerkki takasin vanhaan. Eli Carmen, epäili et active fitit olis aiheuttanu ton likalle :/

Onpas ollu päivä... käytiin Bobon ystävämyynneissä ja voi että ku oli ihania vaatteita myynnissä :heart: No onneks suurin osa likan kokoa olevista vaatteista oli jo menny, mut aivan ihania löytöjä tehtiin silti :D Sit kävin vielä Marja Kurjen ystävämyynneissä ja ostin itelle kesäksi pari kalastajalakkia -hiekkalaatikko me olemme valmiita, täältä tullaan! :LOL:

Jeps, et tämmöstä täällä :)

matami: Meillä ei meinaa edes enään kaupankaan purkit maistua, paitsi jos on tooosi hyvä päivä! ;)

edla-mamma: mä oon täs hetken aikaa miettinyt, että mikä teidän neidin nimi olikaan? Ei siis tarvitse paljastaa jos et halua. *en mä utelias ole* :D :whistle:

Kiva nimi toi josefiina ja fiiakin kyl =)

Miä sain pojan nukkumaan pikkutorkut 6 maissa,ihan vartin oli unten mailla kun kärräsin pikkulenkin ja nyt sit ysiltä nukahti yöunille..tai vähän ennen =)

Mitenköhän paljon ruokaa pitäs toivoo et poika söis kun ollaan siirrytty nyt enimmäkseen tuohon pottu ja liha asteelle,eli siis pilkon perunaa ja sit lihaa siihen kylkeen,millon mitäkin. Kun on aina noitten soseitten kans lätränny,mut niissähän on suuri osa nestettä...nyt kun on ehtaa tavaraa niin paljokohan sitä "kuuluis"mennä... onko puolikas peruna ok? Tiedän,tyhmii kyssii,mut juolahti mieleen ;)

Sain kaupungilta ostettua ulkoiluhousut... sellasta hiukan vettä hylkivää matskuu... toivottavast ei oo liian hiostavat,mut en usko näillä keleillä,kun kuiteski ollaan pikkasen 10 yläpuolella..eihää sitä tarvi mitään panna alle =) Sit ostin myös parit yökkärit,lyhyt lahkeiset/hihaset kokoa 86/92 näytti kyl tosi isoilt,mut tiiän et kutistuu pesussa. arvoin 74/80 koon välillä,paras olis ollu 80/86 mut sellasta en löytänyt :/ Ehkä menevät kesällä,eikä haittaa jos on reilut =)

Matami,pojalle pikaista paranemista :hug:

tissitakiaisetkyllä ne vaan kaikki joskus vieroittuu vaikka ei uskoisi. Meillä meni tuossa pari viikkoa sitten iltaimetys (se ainoa imetyskerta enää) ihan hulinaksi ja lekiksi. kokeilin ihan huvikseni seuraavana iltana olla antamatta ja kiltisti tuo nukahti ilman. Jäi sitten vikat imetyksetkin ihan kivuttomasti pois.
marmotta, carmen ja muut oman ajan kaipaajat meillä' oikeasti auttoi pk:n aloitus tuohon oma-aika ongelmaan. Ava aloitti pk:ssa kun menin töihin muutama kuukausi sitten. Se vapaatunti joka työmatkoihin menee on ihan vaan tän mamman omaa latautumisaikaa. Tosin olen vaan 5 tuntia päivä töissä, joten ei tule pk päiväkään ihan yli pitkäksi.
SUURET ONNITTELUT kaikille 1-vuotiaille Meitähän on täällä jo paljon. :heart:

Marimintin lapsukaiselle paljon onnea myöhässä.

Oma-aika: Siis töissä, työmatkat muuten kyllä saanen kysyä et mitäs se on? Meillä on mies samaa maata kun Carmenilla oma-alotteisuus mitä mitä?? mitä se on? ja siis oikeesti mä ooon niin kyllästynyt siihen ettei se oikeesti edes yritä järjestää mitään meille kahdestaan tai edes vaikka perheen kanssa jotain sellaista mikä poikkeis normaalista. Mehän oltiin kylpylässä kahdestaan talvella KUN minun ÄITI järjesti sen. Sori marmatus mut välillä oikeesti tuntuu et pää pamahtaa. Muutenkin tää elo ei oo aina mitenkään ruusuilla tanssimista..meillä edelleen kriisi siitä pikku kolmosesta..

Seksi: Galluppia viskaan, miten uuseesti te oikeesti jaksatte harrastaa mulla on ainakin tuntuu et halut on hävinnyt jonnekkin kuuhun saakka ei huvita ei jaksa..

Mekin käytiin 1 vee kuvissa ja saatiin jo koevedokset aivan ihania kuvia tuli :heart:

mitähän muuta mulla olikaan no ei varmaan mitään normaalista poikkeavaa :ashamed: samaa marmattamista aina. Mä en ymmärrä miksi mä en saa tätä pelko vaihetta loppumaan :ashamed:

Ainiin ja paino on tippunut yhteensä 13 kiloa nyt ollaan jo keposempia kun ekassa neuvolassa. :D mut ei yhtä kiintee oo kyllä toi massu sellanen ihana roikku pussi tuo alamaha :snotty:

Viime yö oli aikamoista, mutta ei mitään verrattuna mitä se aikoinaan on ollut! Heräs pariin otteeseen ja muutenki kiehnas ja istuskeli vaan sängyssä maidolla sain jatkaan uniaan. Veikkaan että ne on hampaat mitkä kiusaavat, näyttäis tulevan 3 kerralla! :eek: :D

Poika: Mä oon kans samois mitois mitä ennen raskautta vaikka mun paino sahaakin +-2kg, mutta tuntuu paljon lihavammalta olo kun ei oo enään niin kiinteä maha! Ja sit kun navan ympärillä on pieniä ( kyljissä onki sit isompia ) raskausarpia niin näyttää kauhealta :kieh: :LOL:
Ja toivottavasti pääsisit pian sun peloista eroon! :hug:

Täällä sataa toista päivää.. Mitähän sitä keksis, muskari olis klo.10 mutta ei huvita kävellen sinne lähteä, eli jää varmaan sekin.

Täällä on ihan oikeasti hiljetynyt keskustelut...

Huomenet, oon muuten huomannut saman kun Majj, että hiljentynyt on.. musta tuntuu että tosi paljon porukka kateissa.
Mä voin kirjoittaa tänne romaanin taas niin on sit jotain sivun täytettä. :)

Oon nyt viikon verran tehnyt vaippavertailua kun en uskonut että niissä voi NIIN isoja eroja olla. Ostin Pampersin, Liberon ja Muumi-vaippoja, samaa kokoa ja kaikki housuvaippoja. Pampers kyllä minusta voittaa ihan 1-0. Sen istuvuus on ihan toista luokkaa kun muiden kahden ja sen pinta on mukavampi. Liberossa ja Muumissa yläosa on rypytetty, näyttää smokkirypytykseltä ja siitä jää ihoon painumia varsinkin yön aikana. Tosin rypytyksen vuoksi ne joustaa paremmin kun Pampers, mikä on ehkä parempi sitten kun tosissaan alkaa liikkumaan. Mä kuvittelisin että Pampersin kanssa on hankala esmes kumartua koska se istuu liiankin hyvin mahan kohdalta. Liberossa ja Muumissa ei minusta juurikaan ole eroa, Muumille plussa kotimaisuudesta ja Liberolle Special Editionin tiikerikuvista. Imukyky on kaikissa ihan yhtä hyvä, millään ei tullut läpi eikä ohi, minusta kaikki pysyi yhtä hajuttominakin. Mutta ainakin nyt me jatketaan tän kokeilun perusteella Pampersin käyttöä siihen asti kunnes liikkuminen kävelemällä lisääntyy.

Eeva Nonna lähetti eilen viestin ja sanoi, että hän ja Nonno haluaa ostaa Eevalle synttärilahjan, ja että mitä se tarvis vai otanko ennemmin rahaa ja ostan itse jotain tarpeellista. Tuli tosi paha mieli, mä jotenkin olen kuvitellut että Eevan isä muistais tytärtään jotenkin sen ensimmäisenä syntymäpäivänä. Mutta ilmeisesti ei, kun viestissä selvästi luki, että Nonna ja Nonno miettii lahjaa. Olisi edes kirjoittanut, että "me", mä olisin voinut kuvitella Eevan isän sisältyvän siihen. Mutta ei. Sillä itsellään on just ennen Eevaa synttärit, mutta en mä uskalla edes korttia sille lähettää. Eevalla oli laskettu aika isänsä 40-vuotispäivänä, hieno ajoitus. :) Mutta vähän yli meni, 5 päivää eroa juhlilla. Kai se nyt on sitten niin kieltänyt meidän olemassaolon ettei edes lapsensa synttäreitä halua muistaa. :| Ja ihan turha odottaa äitienpäivänä mitään. Siksi ostinkin eilen itselleni lahjaksi kameran, kun olen ollut hyvä äiti. :)

Marmotta, meillä pampersin housuvaipat just tuon takia ei sovi....istuvat liian tiukasti. Mahaa kun tuolla neidillä löytyy. Pitäis sitten varmaan olla joku jättisuuri koko. Mutta liberossa tuo 10-14 on hyvä ja sopivan "löysä".

Vaipat meil on ollu käytössä lähes vaan noi Liberot kun Pampersit on liian väljät. Kävin viime viikolla Prismassa ja ostin tarjouksesta laatikollisen Muumi housuvaippoja ja ne tuntuvat ihan hyviltä. Koko tais olla 7-15kg ja näyttävät tosi isoilta mut päällä ovat ihan ok. Ei ole yölläkään tullu ylivuotoja.

Saatiin eilen kutsu Joan keinukaverin 1-v juhliin perjantaiksi. Ekat kaverisynttärit :heart: Saa vaan nähdä päästäänkö menemään kun on Joalla räkätauti päällä. Perjantaina aamulla meil olis kans valokuvaus ja toivon et ei sitä tarvis nuhan takia siirtää. Ajattelin et käydään kuvassa jo vähän ennen synttäreitä niin on kuva vedokset valmiiksi ja voivat mummit ja kummit valita kuvansa :D

marimintille ja carmenille oikein rentouttavaa reissua! :wave:

Poika unessa pihalla ja meikä tässä miettii et lähtiskö äitille kylään kun toi jäpikkä herää vai pyytäiskö meille... pyörällä ei viiti lähtee kun on niin sateinen keli :/

Meillä on syöminen harpannut nyt huimasti eteenpäin. Syö siis sormin omalta lautaselta ja minä autan lusikalla siitä samasta...lähes kaikki osuu suuhun asti ;) Lusikkaa kokeilee välillä kans... useesti tosin siirtää oman lusikkansa nätisti sivuun,kun alkaa popsimaan kätösin :D Mutta välillä ottaa mun kädestä kiinni ja sit työnnetään lusikka yhdessä Kassun suuhun,välillä ottaa sen mun kädestä ja nuolee ruuat siitä =) Vesihuikkaa ottaa aina välillä omatoimisesti :heart: Alkaa muistuttamaan jo ihmisen ruokailua B)

Seksigallu,No joo... ei kauheesti jaksa napata just tällä hetkellä,en oo kyl huolissani,kyl se sieltä sit taas. Keskityn vaan nyt tosi paljon poikaan henkisestikkin,et ei jää oikein sijaa sille. Mut ei mieskään oo erityisemmin kärttänyt. Silloin tällöin sille iskee päivä,että roikkuu housunpuntissa kuin kiimanen kolli niin kauan kuin heruu :LOL: :LOL:

Vaipat,Meillä siis osakestoillaan,mutta käytetään myös kertsejä. Muumivaipat istu musta aikoinaan kun kokeiltiin,tosi huonosti...en tiiä mikä niissä mätti...jotku kummat siivekkeet niissä lepatti :/ Ohi tuli yöaikaan. Baby Dryt pamppersilta ollu hyvät yöaikaan,mut nyt kun rupes liikkumaan meinaaa teipit pettää,active fittejä ostettuna,mut en oo vielä niiden yöpitävyyttä testannut.
Liberolla musta kivat housuvaipat,tosin ei siinä tarkoituksessa pelittänyt mihin ostettiin,eli yökäyttöön,mut muuten on kivan pehmeet yms.

Marmotta,Oot kameras ansainnut...,harmi jos miehes ei lahjaa osta tytölle,mut ainakin sit isovanhemmat sieltä puolelta sit muistaa. Eihää se tietty sama asia oo :hug:

Joo,hiljentyny on keskustelu...jokatoinen viesti on meikäläisen :ashamed: Otan nyt takasin ne menetetyt kk kun en päässyt koneelle pojan ollessa vastasyntynyt ;)

Mullahan paino tippu kanssa 4-5kg lähtöpainosta,mut kroppa on ihan eri mallinen kuin ennen... maha on hauskan muotonen. Tähän kun vielä joskus pikkukakkosen pykää,niin mulle jää sellanen ikuinen raskausmaha :|

Yhteistyössä