TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Summer, joo mä mietin kanssa et kesäks kengät ja sandaalit saa riittää. Voi että noilla on hintaa *pudistelee päätään*

Meillepä on tullu kolmas hammas läpi ja vielä aamulla valehtelin teille et meillä on vaan kaks alalegoo, mut joo, toinen ylälego tullu läpi ja toinen tulee varmaan ihan lähipäivinä :D

Ihana hiljaisuus, mukelo nukahti ja mies tulee tossa reilun puolen tunnin kuluttua kotiin :)
 
Edla...mittasitko jalan?...miä aattelin, et pitää paperille piirtää ja mittaa...eikös niis ole senttimitat?....vai olenko ihan ulalla taas :/ ..meijän neitillä on kyl minust tosi pieni jalka....just kokeilin 19 kokoo sandaaleja...ja putos jalasta :eek: ...hiukan hankala kyl netistä ehkä tilaa...kenkiä on niin monen mallisii ym....mut varmaan se 19 on meijän koko...

Nyt laittaa muksut maate...palailen sit myöhemmin...mies lähti yöks töihin....
 
Matami, en mä oo jalkaa mitannu, tää on vaan mutu-juttu. En usko et 19 olis vielä meidän koko, mut kesällä vois ollaki jo. Meillä on Adidaksen Superstar II pehmeellä pohjalla ja ne on kokoa 18 ja on kutakuinkin sopivat. Niin, kylhän vois paperille piirtää ja sit mitata tai skannata ja lähettää niille :D Sit ne voi leikata ja sovitella.... Hyvä palvelu, tyytyväinen asiakas :LOL:
 
Voiks ensikenkinä pitää sandaaleja...?? Kuulostaa jotenki heiveröiseltä? Lähinnä koskee meitä siinä suhteessa, et poika tuskin kävelee ennen kesää, joten ensikengät tulee hankintaan vasta kesällä tod. näk. Mut en kyllä sandaaleissa haluis ekoja kävelyjä kävelyttää :eek: Vai onko nekin pikkuisilla jotenkin supertukevat tms.? Mä luultavasti menen johonkin kauppaan ja pistän myyjän kokeilemaan oikean koon. Toi Stocka vois olla ihan hyvä vaihtis, kiitos Edla vinkistä! :) Ostan sit sieltä tai en, mut ainakin sais hyvät neuvot, et millaset pitäs olla ja miten saa koon kohdalleen. Kampissa on kans yks asiantunteva kauppa (nimeä en muista ), mutta siellä on kans ihan hurjat hinnat. Meille saa kyllä riittää kesäksi yhdet kengät, jos vaan koon puolesta menevät koko kesän.

Päivä ollu ihan HIRVEE! :headwall: Poika ei siis vain seuraa mua joka paikkaan vaan KIRKUU heti kun lasken sylistä maahan... Näppärää. Sylissä on ihan tyytyväinen, mut silloinkin pitäs kävellä ja kuljeskella ettei älä kitisemään. Mut siis toi kirkuminen ja huutaminen on ihan järkkyä. En voi tehdä mitään ilman et toinen huutais kyyneleet silmissä jaloissa. Oon ihan puhki. Toi lapsen kirkuminen vie kyllä kaikki energiat. Toivottavasti huomenna parempi. Tai tuskin on. Tätä on jatkunut jo pari viikkoa ja pahenee vaan...

majj: Buzzit testattu kauppareissulla!! I-HA-NAT!!! :heart: Tukevat ja rullasivat loistavasti. Poika oikein nautti siinä olemisesta, kun näki mut koko ajan. Ihanan kevyet työntää! Menetin ihan sydämeni ;) Ihan eri luokkaa kaikin puolin kuin edelliset. Tosin vievät enemmän tilaakin, mutta so whooot, kun ovat noin loistavat :D Lumessa en vielä testannut, pitää sekin tehdä joku päivä. Takarenkaathan on kunnon ilmakumirenkaat, joten eiköhän ne pelitä, mutta ne eturenkaat pitää testata.

Ny unille. Ihania unia kaikille!! :wave:
 
Poika Toivottavasti ei ole sattunu mitään ihan kamalaa... :hug:

Ensikengät En oo vielä ostanut, mutta saatiin J:n serkun vanhat lainalle näin alkuun. Ne on semmoset Elefante merkkiset sandaalit. Niissä on aavistuksen korkeammat varret, jotta tukevat myös nilkkaa. Mutta voitteko kuvitella, että meidän neiti pelkää kenkiä :eek: . Kolmena päivänä ollaan nyt sovitettu noita sandaaleita, niin joka kerta J alkaa huutaa. Ei suostu edes ottamaan kenkää käteensä ihmeteltäväksi. Ihan outoa! Mua alkaa kyllä väkisinkin joka kerta naurattaa, kun neiti on yksien kenkien takia niin hysteerinen, mutta jos ei pian niitä hyväksi niin mun hymy alkaa hyytyä :D.

Mä oon ihan rikki-katki-poikki. Mies on taas kaks päivää työreissussa, joten ollaan J:n kans kaksin kotona. Meillä on kans vahvasti tuo äitiriippuvuusvaihde päällä, joten jatkuvasti kitistään perään ja roikutaan housun lahkeessa tai noustaan äitin jalkaa vasten seisomaan. Huomenna onkin sit aamusta neuvola, jonne täytyy mennä rattailla, kun ei oo autoakaan nyt pariin päivään.

Nyt nukkumaan. Kauniita unia :wave:
 
poika :hug: toivottavasti sinä ja perheesi olette kunnossa. Paljon haleja ja voimia sinne.
iina ihanan pitkällä raskaudessa sinäkin. Täällä vasta haaveillaan kakkosesta.
ensikengät sain jotain ihmemerkkiä lahjaksi Jorgen tädiltä joka on kenkäkauppias. Pitäisi olla ihan priimatavaraa.
Nyt kuuluu kamala huuto makkarista. palaan myöhemmin taas. Olette tärkeitä!
 
Ensiksi :hug: kaikille sitä tarvitseville!

Merika Meidän pikkuinen syntyi sunnuntaina 11.1. Ja Neealla on 1-vuotissynttärit 10 päivän päästä eli 13.3. Voi kuinka nopsa aika menee.

Kävin taas tänään terepiassa tuon masennuksen vuoksi ja kyllä o ollut rankka loppu päivä. Mutta kokemuksesta tiedän että huomenna on taas sit tuplasti parempi olo! Kurpitsa reippaalla mielellä vaan sinne "kallonkutistajan" luo, se auttaa oikeasti kun saa puhua ammattilaiselle joka osaa "kaivella" niitä mielen salaisimpia sopukoita joita itse ei oikein ees tiedosta. Raskastahan terapia välillä on kun joutuu palaamaan niihin kurjiinkin muistoihin takas. Mulla tuo tuntuu kuitenkin auttavan yhdistettynä masennuslääkitykseen.

 
ensikengät tytöt on molemmat syntyneet toukokuussa -joten isosiskon kengät menee hyvin. Varastosta löytyy eccon sandaalit 22 ja yhdet toiset kengät kokoa 21. meillä on neidillä niin pullee jalka et luulen et tulee siskoonsa. Kengistä- mulla on muutamia kenkiä valmiina kun oon saanut ihan ilmaseks --ale,ale. ale ja lähtöhinta on ollut ihan mieletön. Mut lasten kengät ja ulkopuvut niistä en tingi- toki isovanhemmat avustaa ja saavat myös lahjaksi. On niin kätevää mennä ostaa kenkii kun tietää merkin mikä lapselle sopii-otan vaan vanhan pohjallisen mukaan ja siihen sit kasvuvaraa 1,5cm niin hyvät on. Siks ehkä oonkin jumittunut samoihin merkkeihin. E saa kyllä myös uusia kenkiä -lenkkarit ei kestä kahdella lapsella -hyvät talvikengät taas kestääkin.

mut nyt meen nukkumaan -hyviä öitä :wave:
 
jenni: jaksamisia sulle..hyvä että lääkitys ja terapia alkaa auttaa :hug:

taisin hehkuttaa liian aikaisin hyvää oloa..mä en ymmärrä, mikä mua vaivaa, viikko meni niin hienosti ja olen ollut kuin naantalin aurinko koko viikon mutta tänään kaikki tuntuu taas paskalta :( yöllä purskahdin itkuun kun yritin pitkään 4 jälkeen nukuttaa tyttöä, jonka lopulta otin sit meidän viekkuun kun ei muuten huutoansa lopettanut ja sit aamulla aloin itkee taas ihan hysteerisesti :'( huonot ajatukset tuli taas ajatuksiin ja toivoin jo etten olis tehnyt enempää lapsia esikoisen jälkeen..huono äiti olo :ashamed: :headwall: 1,5viikkoa vielä terapiaan..äh..perunko koko jutun..turhaa se kuitenkin on..mä poistun nyt ja tuun joskus paremmalla mielellä takasin..mua vaan itkettää nyt..
 
Kurpitsa:[b/]

Älä missään nimessä peru sitä aikaa sinne terapiaan! Käyt siellä vaikka sen yhden kerran ja katsotte jatkoa terapeutin kanssa sitten. Alamäkiä tulee itellekin suht tasaisin väliajoin, nyt hyvää oloa on ollut jo yllättävän pitkään. Ja pysyt palstailemassa, kyllä me täällä sua tsempataan!!!!! Saisitko nopeutettua sitä aikaa, ts. olisikohan siellä tullut peruutusaikaa, jotta pääsisit terapeutille nopeammin?

Ensikenkiä

minäkin tässä yksi päivä mietin, mutta ei niillä taida mitään kiirettä olla, kun meillä ei vielä edes ryömitäkään. Tosin suht kivasti pääsee tyttö eteenpäin, kun pyörii mahallaan.

Nokkiksena meillä on se Emman nokkis käytössä. On se halvin malli eli just se missä on kirahvin kuvia. Piti ostaa sinikantisena, kun ei punaista ollut silloin tarjolla. Mut eipä sillä ole väliä, kunhan toimii. Ja meilläkin sitä pitää heilutella niin, että pöytä välillä lainehtii vedestä....
 
No nyt minä sain sitten koko tekstin tummennettua! Kertoisiko joku ystävällisesti, että mitä ihme merkkejä tulee yhden sanan ympärille, kun painaa tota "B"-nappia eli kun haluaa tummentaa? Kun meillä on joku ihme asetus nyt tässä päällä, etten pysty noita hymiöitä ja tummennuksia käyttää, niin voisin ne käsin kirjoitella. Kiitos jo etukäteen! :)
 
Moi!

Kurpitsa, älä peru sitä aikaa :hug: Jennilläkin on kokemusta ja suositteli kuitenkin...

Yö oli yllätys yllätys :headwall: En tiiä vaivaako nuo ikenet vai mikä on.....ihan möykkyset ne on joka paikasta, mutta ei sen näköset että hampaita olis läpi tulossa...
Mietin tossa kun vein isompaa hoitoon, että enhän mä ole vasta heräilly kun n.3,5-4kk ja silti oon ihan älyttömän poikki. Toiset teistä on valvonu jo sen 9-10kk.
 
Huomenia.

Nokkis meillä halpa Emman, ja sit pari muuta mm. vippamuki (on kyl mummulassa tällä hetkellä). Paras on kyl toi emma,siitä ei tuu niin paljoa =)

Kurpitsa,Älä peru.... ja koita jaksaa!! :hug:

Ensikengät,en oo hirveesti ajatellut... elättelen toiveita et isovanhemmat osallistuis kustannuksiin. Jos yhdet kunnon kengät ostas ja sit sandaalit =)

Yö oli kanniskelua jonnekkin 1.30 asti ja sit alettiin nukkuu pidempiä pätkiä. Uskomatonta,mut syötiin "vaan" 2kertaa ja nekin kello 3.30 jälkeen :eek: Et ehkä tosta yötissistä sittenkin joskus pääsee eroon...mene ja tiedä =) Nyt on kyl syöny päivällä hyvin,kun oon antanut lemppariruokia.

 
Viime yönä neiti heräs vaan kerran! :p

Ensikengät: Varmaan kahdet pitää ostaa tavalliset ja sandaali malliset. Netistä en varmaan uskalla tilata jos sit onkin sit liian isot tai liian pienet.. Ja varmaan lähemmäs kesää menee ennenku ostan sit ku neiti opettelee käveleen tms.. :)

naukuri: Hyvä kun tykkäsit noista rattaista :p Itse kyl kans niin kovaa haluaisin jotkut ton tapaset mutta aika kalliilta tuntuvat ja en tiedä sit haluanko vielä pienemmät ihan matkarattaat.. pitää miettiä ;)

Meille ei kuulu mitään ihmeempiä, taas neidillä nenä vuotaa! :/ Heti kun nuha loppuu alkaa uus... |O Ja huomenna ois sit ne altistus testit... Repa, meillä on 8:45 aika ja sit mulla olis klo.17 menoa luuletko että päästään sieltä ennen sitä pois? Vai kauanko teillä silloin sielä meni ? :)
 
Repa: Tuli vain mieleen että ootko 100% varma että Kasperilla ei oo vaan tapana herätä yöllä tissille ? Meillähän Julia roikkui tissillä tosiaan 8kk öisin, ja sit kun oli sen 2 yötä mun vanhempien luona ja kun tulin takas kotiin päätin vaan että ei tissiä enään kun ei ollut kahtena edellisenäkään yönä saanut, niin jotenkin se sit unohtui ja alkoi huolimaan pullostakin. Sitä ennenhän J ei edes huolinut aina pulloa vaan veti selän kaarelle ja huusi punasena...
 
moikka piiiiiiitkästä aikaa koko porukka!!! :wave:

ihanaa, täällä on jo paljon uusia raskautuneita..tämäkin niin tahtois :ashamed: mitään ehkäisyä ei kyllä ole käytössä mutta jotenkin nyt en kuitenkaan ole ihan vielä asennoitunut että se nelonen voisi heti tulla..no lets see..

Hampaita ei meillä näy ei kuulu.. :LOL: nyt tosin on ollut pari päivää pientä lämpöä (38,3 jne..) ei mitään muita oireita, joten olisiko nyt vihdoin sitte legojen vuoro...

Ensikenkiä löytyy meiltä isompien tyttöjen jäämistöistä, joten ehkä sieltä jotkut saappaat neidille saadaan...

yöt tytteli nukkuu ihan kivasti, aamuyöstä kerran hörppää pulloa...sais kyllä sekin vähä jo loppua...

mutta jep, nyt lähetään trion kanssa ulkoilemaan!
 
Majj: Meillä altistettiin vaan muutama satsi ruiskulla siellä sairaaalassa,oliskohan kokohommaan menny parituntia lääkärin vastaanottoineen ja odotteluineen. Olis alunperin pitäny meitä kauemmin,mutta kun sanoin että pojalla on päikkäriaika justiinsa,päästivät kotiin jatkamaan. Luulen että pääsette kyl ajoissa ainakin jos sanot et sulla ois menoo,kun teillähän oireilu on tapahtunut kanssa yöaikaan...?
Mikäänhän ei oo 100% mutta poika pieree herätessään ja se on fakta... eikä siis suinkaan aina tarvi tissiä jatkaakseen unta ja nythän uusin trendi on se et tissi ei edes auta siihen kiemurteluun/kelpaa... ja siis kiemurtelee ja ties mitä kunnes se paukku tulee ja sit itkee kai lähinnä sitä et uni häiriintyy... en tiiä onko se niinkään kivuliasta mutta häiritsevää kuitenkin. Kyllähän tossa varmaan osaltaan noi hampaat/muu kehitys huonontaa öitä mutta kyllä noi ilmikset siinä aika isoo osaa näyttelee....

Voiskohan toivoo parempaa yötä kun herra nukku vaan minit päikyt :p Oli selkeesti virkeämpi aamulla kun moneen päivään. Jos tää taas hiukan helpottas.

Nyt pojalle lounas ja kyläilemään kummitytön tykö :wave:
 
tissillä roikkuminen yöllä viime yönä sen oikein tajusin -meillä tehdään just sitä. heräs ennen puoltayötä, sit puol kahdelt, puol neljält ja sit olikin jo aamu. Mut inisee ja vikisee, nousee istuu, pyörii -hyörii ja etsii. joopa, joo ja tutti ei auta -kun saa tisukan suuhun -ihana onnellinen röhähdys kuuluu :LOL: ja kun mulla ei oo järin suuret rinnat, niin kun lipsahtaa nappula pois suusta-neiti KORJAA tilanteen omalla pikkusella kädellään ja ohjaa nappulan takaisin. :headwall: voi mun pikku TISSIMONSTERI :heart: Mut siit on tehtävä vihdoin loppu :ashamed: mieskin on sitä mieltä et perjantaina aloitetaan. Meil oli kerran jo hyvä alku -olis pitäny silloin vaan lopettaa. majj hienoo kun teillä yökyläily vaikutti niin positiivisesti. Se siinä onkin et äidin on paha lohduttaa ja tarjota tuttii kun tuoksuu maidolle -et mies täs kovalle joutuu. :D ja äidin sydän jos pikkanen kovin itkee perään. Mut parempi se et tarjotaan sit aamusta vaikka ennen kuutta mut ei keskellä yötä.

 
meillä kans muutama yö menny häränpyllyä :headwall: ja roikkuu tissillä järestään öiseen aikaan.

repa: voi sitä teidän pientä ilmakonetta..toivottavasti saatte ens yönä parempia unia.
meillä toi masu asettunu tosi tosi paljon. ja nyt ku on toista antibioottia perään niin ei oo ummetustakaan. =) jaksuja sulle kovasti :hug:

 
merika meillä oli just tuollaista samanlaista tissillä roikkumista kunnes tehtiin siitä loppu uuden vuoden jälkeen. nyt Ava saa tissiä kello 5 jälkeen aamulla aikaisintaan. meillä ei kyllä mennyt kuin oikeastaan 1 yö siihen että tajusi yötissin olevan lopussa. Tokana yönä kitisi vielä vähän, mutta ei enää yrittänyt tissille päästä.
nukuttaminen on meillä ihan ongelmana nyt. tyttö hyörii ja pyörii sängyssään eikä nukahda. Sylissä potkii ja riehuu, kantaa ei jakseta eikä halutakaan enää näin isoa tyttöä. Unipussista ei pidä eikä syö tuttia. Viime yönä päätettiin antaa hiukan huutaa ja käydä laittamassa makuulleen 5 minuutin väkein. Julmaa oli kuunnella toisen itkua. Lopulta tytöstä tuli niin hysteerinen ettei enää osannut rauhoittua ollenkaan-. Sitten kyllä armahdettiin neitiä ja isä otti syliin. Meni varmaan 30 min että rauhottui ja lopulta nukahti. ja siis nyt kyseessä ei ollut mikään kiukuttelu itku vaan ihan oikea paniikki. Meillä on tietty nyt kauhean huono omatunto. sitten ajateltiin, että jos tänään yritettäisiin niin, että heti jos itkee niin nostetaan hetkeksi syliin ja sitten taas sänkyyn... En minä tiedä. Kertokaa mitä tekisitte!
äippä84 kiva kuulla sinusta!
poika olethan kunnossa? Minä olen kauhean huolissani.
weiss totta kai sinua ikävöin! Meillähän oli se meidän oma odotusongelmayhteys ja sitten molemmilla syntyikin lapset etuajassa ja keltaisuudestakin yhdessä päästiin puhumaan. Älä vaan mene pois minnekään. Sinulla on paikka minun sydämessäni. onko teillä arki yhtään helpottanut? Auttoiko muutto?
 
Pojan kuulumisia odotellaan täälläkin...

Katrinainen Noin mäkin kokeilisin, että nostaisin syliin rauhoittumaan ja sitten takaisin sänkyyn. Jonkun unilelun tarjoamista voisi myös koittaa, ellei teillä jo olekin semmoista käytössä. :hug: iltoihin! Eiköhän Ava kohta taas nukahda helpommin.

Oltiin tänään J:n kanssa neuvolassa. Painoi 10,3g ja pituutta löytyi 76,5cm :). Hyvin oli kasvanut. Ja nyt meillä myös kontataan oikein kunnolla ja hurjaa vauhtia! Ihan selvästä on nyt hokannut, miten kontaten pääsekin lujempaa kuin ryömimällä. Hauskan näköistä touhua :D.

Alkaakohan lumet sulaa...? Plussan puolella näyttää olevan ja katolta tulee lumi rytinällä alas. Jessi on herännyt jo neljä kertaa kesken päikkäreiden tuon lumen takia. Säikkyy pieni vaunuissaan rytinää :/ ...

 

Yhteistyössä