TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

sonjaR onnea :flower: . Mä olen kanssa ihan kade!
Ava voi jo ihan hyvin, on perjantainen muksahdus tainut jo unohtua. hiukan on tyttö ollut sen jälkeen varovainen kävelyharjoituksissa, mutta muuten on kivasti mennyt. Tyttö on siis jo oma nauravainen itsensä.
weiss kiva, että palailit. mulla on ollut ikävä sinua.
kirsikkatomaatti ihana ettet jättänyt meitä. Ja kiitos hyvästä syöntivinkistä. On ollut kovasti siitä apua.
marmotan eevalle ja carmenin neealle paljon paranemista ja kaikille muillekin kipeille pikkuisille.
naukuri mikäs rv teillä onkaan jo menossa? Sähän olet jo pitkällä raskaudessa.

Nyt iltapalalle.
 
Huomenia! Ihana lumipyry!! :)

katris: Hyvä kuulla, että Ava on toipunut hienosti! Mulla on menossa 14. viikko eli tarkalleen 13+4. Nopeasti kyllä aika menee. Ainakin verrattuna pojan odotukseen, kun jokaisen päivän laski tarkalleen. Nyt poika on sen verran vaativa, et mulla saattaa mennä montakin päivää, et en edes "muista" tai ehdi ajatella et oon raskaana. Sit se aina joinain päivinä iskee tajuntaan, et ai niin mähän en sais syödä tuollasta tai tuollasta... Toisaalta ihan hyvä näin, niin ei tule murehdittuakaan turhia.

Paranemisia pikkuihmisille!! Meilläkin tuo pieni nuha vaan jatkuu, mut on kyllä niin hämärä nuha, ettei tosikaan. Yöllä ei häiritse ollenkaan ja päivälläkin vaan aivastuksen mukana valuu kirkasta limaa. Pojan nenä ei siis ole tukossa, mutta jossain kurkussa rohisee. No, onneks noin. Viime yönä nukkui luojan kiitos hyvin! Heräs vaan klo 23 ja sit posotti aamuun ja heräs klo 06:15.

Olin eilen jumpassa ja vielä aika kevyessä sellaisessa, niin silti on olo kuin jyrän alle jääneellä. Pojan odotusaikana kävin jumpassa vielä sektiota edeltävänä päivänäkin ja nyt oon muka jo ihan rikki!?!?! Taitaa olla kroppa pikkuisen huonommassa kunnossa kuin silloin...

Nyt suihkun kautta kotihommiin :wave:
 
Huomenta!

No ompas hiljasta.... :eek:

Hampaista,
meilläkin vaan ne kaks alalegoo, joita harjaillaan aina silloin ku muistetaan. Hammastahna on taas asia jota en oo miettiny ollenkaan.

Lelut
, täällä ei tällä hetkellä kiinnosta mikään oma lelu. Lasivitriiniä pitäis päästä hakkaamaan, se olis superkivaa samoin kuin peltien ulosottaminen sieltä hellan alaluukusta... |O

Äidin perässä, juu täällä tullaan kanssa... Vessaan asti :whistle: Iskä kelpaa kyllä, mutta äitiä pidetään silmällä. Ei se ala huutamaan jos iskän kanssa jää, mut ku mä oon paikalla ni sillon pitää kattoo etten mee liian kauas. Vieraiden sylistä halutaan mun syliin takas HETI! Mä luulen, et tää on nyt se mikä-ihme-vieraantumiskausi-äidistä.

Tästä päivästä on vissiin aika tylsä tulossa... lunta pyryttää ihan kunnolla... huoks...
 
Ai niin,

Me jouduttiin sit viime yönä vaihtaa vaipat ku mentiin ite nukkumaan puol yhen maissa. Likka oli nukkunu jo kasista ku tultiin vauvauinnista.... :| Koko makkari hais niin kamalalle. Siinä me sit avattiin unipussi ja vaihdettiin maailman pienin ja haisevin kökkö :x Eipä olla jouduttu tota tekeen aikasemmin...

Ihme pikkukökköjä tehny koko eilisen päivän.... :/
 
Huomenta! :flower:

Meillä oli ilmeisesti supon vaikutuksesta suht' hyvä yö: vain kaksi tutinlaittoa. Tosin pimu heräsi jo 5:40 :eek: eikä enää suostunut nukahtamaan - tiesin, että ne eiliset super-päiväunet (2h 40min + 1h 30min) sekoittavat yötäkin! Kyllä mamia nyt väsyttää...

naukuri Kurjaa, kun teilläkin sairastellaan :( Toivotaan nyt, että nuo pikkuiset tuosta tervehtyvät.
Ja sullahan on jo pitkällä raskaus: itsellä menossa vasta 10+4. Np-ultra ensi pe, jolloin 11+6 =)

Hampaidenharjaus on totaalisesti unohtunut!! :ashamed: Nyt pitää ryhdistäytyä.

Maitorahkaa Nea sai eilen: sekoitin reilun ruokalusikallisen purkkiin Pilttiä ja ihan hyvin söi välipalaksi. Eikä mitenkään vaikuttanut massuun! Ehkä kokeilen tänään maustamatonta jugua...

Mutta nyt vääntämään lounasta - jota pimu ei kuitenkaan taas syö :ashamed:
 
Carmen: Just meinasinkin kysyä, et paljonkos te laitatte ekoja annoksia noita hapanmaitotuotteita :) Kun ajattelin et lähdetäänkö taas siitä teelusikallisesta liikkeelle. No, pitää katsoa mihin määrään sen tietty sekoittaa. Mulla oli tuo np-ultra 11+4. Ja se jännitti aikamoisesti koska varhaisultrassahan tuo meidän napero oli ollut melkein viikon pienempi ku olis pitänyt. Mut ei ollutkaan mitään hätää, vastasi viikkoja ja oli vähän isompikin. Mut ei muutettu LA:ta.

Jahas, mansikat kiehuu kattilassa. Intouduin kurpitsan kirjoituksista tekemään mansikka-vadelma-mustaherukkakiisseliä :) Nam...
 
Oltiin heti aamusta sielä 9kk painokontrolli neuvolassa ja nyt neiti oli 9050g ja 69cm pitkä! :) Eli painoa oli kuukaudessa tullut se 150g ja täti oli tyytyväinen. Lyhythän tua neiti on mutta eipä sillä kovin pitkät vahemmatkaan ole... Matami: Minkä kokonen Edith olikaan? Eihän lapsia sais verrata mutta kun meillä nua työt on niin saman kokosia niin muuten vaan kyselen!. :)

naukuri: Ei kestäny kauaa tulla noilla rattailla.. Kerro sit ihmees ku pääset testailemaan että mitä mieltä oot niistä! :p

Meillä kans jatkunut jo pari kuukautta tätä äiti vaihetta! Seuraavaks tosiaan vois tulla isi vaihe :D Ja juu koukussa olen kans tähän palstailuun, ainakin tähän meidän palstaan! :D Hassua kuinka yli vuoden on jo täällä jaksanut hyppiä, ja lähes joka päivä vielä! :p
 
Niin ja neuvolassa meinas että voi alkaa antamaan pikku hiljaa samaa ruokaa mitä itse syö, ei mitään missä suolaa on mutta mausteita kuulenma saa jo olla. No eipä me hirveesti mitään mausteisia ruokia syödä, vaikka mä kyllä tykkään.. :p
 
weiss
Kiitos Katrinainen! Eihän täältä malta olla poissa. Kuitenkin ootta aika tärkeä tukijoukko, varsinkin nyt, kun yksin koitan kaikkea pyörittää, eikä aina todellakaan ole tukijoita tukemassa. On niin lohdullista tietää, että te täällä ootta kuitenkin aina, niin olo ei ole niin yksinäinen. :hug:
Hapanmaitotuotteista maisteltiin eilen raejuustoa ja välipalaksi uskalsin antaa myös ruokalusikallisen rahkaa sekoitettuna luumusoseeseen. Poika tykkäsi ihan hirviästi, eikä massu ainakaan reagoinut mitenkään. Tänään siis jatketaan ja tosiaankin tuo uutta makua ruokavalioon, ihanaa!! =)

Taidanpa koittaa ottaa pienet torkut, kun on muutama yö mennyt taas vähän heikommin.. |O
 
weiss
Niin ja noista hapanmaitokokeiluista meille sanottiin tayssissa, jotta ei tarvitse erikseen "kokeilla", että ekana päivänä antaa muutamia ruokalusikallisia ja jollei mahavaivoja tule, niin annoksia vaan isontamaan.
 
naukuri: juu kiisselit on herkkuu, just tytön kans syötiin mustaherukkakiisseliä kera puuron ja uppos molemmille :p

carmen: meil kostautuu yöllä jos yhtään annan päikkäreitä nukkua pitempään..no nyt olen antanut nukkua päivisin sen 3h ja sekin tuntuu olevan liikaa..nytkin viime yönä jäi tunnin ajaks hereille 23:30-0:30 välille ja sit heräs 5:30 ja ihme kyllä esikoinenkin malttoi nukkua melkein 6 asti no olihan hän nukkunutkin sit jo 11,5h putkeen..

ai niin se miehen tilaama ylläripakettikin saapui tänään..sain uuden kännykän!!vanha olikin jo tullut käytettyy loppuun..

ihmeen pirtee olo itellä..jaksoin aamulla kuntopyöräilläkin ½h ja nyt ajattelin lähtee vaunuileen reiluks tunniks..mistä tätä energiaa nyt oikein pursuu..?!

 
weiss: Hyvä, että rahka sopi!! Joo, meillekin sanottiin Allergiasairaalasta, että ensin pieni kokeiluannos ja sit voi ruveta antamaan kunnolla, jos sopii. Miten mä en silti vaan uskalla... Ku pelkään et saa punasen pyllyn ja maha menee vinksin vonksin... Huaah.

majj: Mä oon mausteita laittanut pojan ruokiin jo pitkään. Mut en siis suolaa. Mutta basilikaa, rakuunaa, purjoa, tilliä, valkopippuria, valkosipulia yms. Nehän on kaikki mausteita, muttei mitään voimakkaita. Onhan nuo kaupan soseetkin pullollaan erilaisia mausteita. Katsotaan mitä meille neuvolassa sanotaan viikon päästä noista ruuista :) Joo, ne tosiaan lähetti ne rattaat heti seuraavana päivänä, kun ti-iltana olin tehnyt tilauksen. Nyt on vasta kotona rullailtu, mutta jospa iltapäivällä päästäin pojan kanssa testaan kauppareissulla niitä ;) Mieskin niitä innolla ihaili ja työnteli :D

kurpitsa: No meillä taas ei kiisselit ole oikein koostumuksensa puolesta maistuneet, mutta teen niitä paljon itselle ja miehelle ja sit aina maistatan vähän pojallakin. ehkä nyt uppois. Ja ihanan paketin sait! :)
 
Kävin norkoilemassa tuolla ihan pienien vauvojen pinossa ja minä haluan kanssa! Vaikka tuolla just puhutaan rintatulehduksista, siitä miten veri lentää imettäessä, yöllä pitää vaihtaa vaippaa, vuorokausirytmi on ihan sekaisin ja muusta ihanuudesta.. :D

Sain Italiasta paketin tänään, 35 kiloa vaatteita ja kenkiä jotka jouduin jättämään sinne. Eeva on ihan innoissaan siitä pahvilaatikosta, tein siitä tunnelin. :)
Mä en ole ihan niin riemuissani, en tiedä mihin ton kaiken tavaramäärän tungen.

Eeva tuhisee ja rohisee vieläkin, mut ei onneks ihan yhtä paljon kun aikaisemmin. Yskäkin kuulostais kuivemmalta, että ehkä se siitä vielä.

Kiisseli on puuron kanssa herkkua, varsinkin mustikka-vadelma menee hyvin. Tosin se sit myös tykkää päristellä sitä ympäriinsä, ihana kun joutuu sit sitä mustikkaa irrottamaan vaikka millä aineilla vaatteista.

Mausteista mä käytän Eevan ruoissa basilikaa jos on pastaa tai tomaattia, kalan kanssa rosmariinia, lihalle heittelen arpomalla timjamia, salviaa, rakuunaa tms. Aika paljon Eeva kyllä syö samaa kun minä, lisään omaani suolaa vasta sit myöhemmin. Lihat teen sille erikseen tai ostan purkissa, mut muuten samaa.

Pitäis kai mennä Kelaan ja lastenvalvojalle selvittelemään, että miten saan lapsilisään yh-korotuksen ja paljon Eevan isän nyt sitten pitäis maksaa ja miten asia hoidetaan. Millään en haluais tehdä asiasta virallista, mut kai se on pakko jos meinataan oma asunto hommata pian. Ja tuleepahan sit samalla myönnettyä itselleenkin, että näin se nyt meni. :/
 
Päiviä..

Hohhoijakkaa... Yö meni sitte poikaa kanniskellessa. Alkuyö vielä jotenkuten menee,mut sit jostain kolmesta asti joutuu hyssyttelemään sylissä uneen ja se kestää vartinkin ennenkuin voi laskee takasin nukkumaan...ja kohta taas peräpää rupsuu ja pitää toistaa homma. Aamusta oli poika itekkin hiukan väsyneen olonen,mut teki sit kakat ja tuntu et piristy siitä. Sit jaksokin valvoo 10.30 asti,eikä edes paljoo pistänyt hanttiin kun vein ulos nukkumaan. Tosin aika tovin kävin äskön vaunuja vetkuttamassa,et jatkais unosia...

Alan olemaan aika loppu taas...oon yrittänyt soitella sille r.terapeutille aina silloin tällöin ja en oo saanu kiinni. Pitäs kai sinne polille soittaa ja kysellä et mitä hittoo,mut jotenkin en saa aikaseks käydä selvittään...on niin haluton olo :ashamed: Neuvolaakin mietin,et pitäskö soittaa... vaikka ihan vaan kelaillakseni taas tätä asiaa sinne....kysyy mielipidettä jos supistais jotenkin ton ruokavalion. Pakkohan toi on selvittää että mistä johtuu... kun on niin selvät masuvaivat :(

Meinasin lähtee kaupungille,mut on sellanen lumimyräkkä,etten taida viitiä.... jotain pitäs kyl keksii ettei ala pääsää napisemaan....

Weiss,vähän samanlaisia ajatuksia mulla... tää palsta on pitkälti niintä ainoita paikkoja missä viitin jauhaa näitä meidän vaivoja. Toimii terapiana. Jotenkin niin yksin tän homman kans... vaikka mies onkin :|
 
Maustamatonta jugurttia ja raejuustoa olen antanut tosiaan ja jugurttia soseen kanssa jo ihan kunnon annoksia. Eipä ole mahaan vaikuttanut. Pulloonkin oon lorauttanu vähän tavallista maitoa sekaan. Tota suolaa ja sokeria mietin, että ei tietenkään ole hyvä antaa, mutta miksei jo pikkasen voi joskus. Mä en oikein noihin ikäjuttuihin sillai usko, että sitten kun oot vuoden niin voitkin yhtäkkiä syödä kaikkea ja viikkoa tai kolmea ennen et yhtään. Jos meinaa et alkaa syödä samoja ruokia ja jos menee hoitoonkin, niin samoja siellä saa kun muutkin. No, mielipide tämäkin vaan.

Oon nyt yöllä antanut vettä ja yhden kerran sitä joutuu siinä kolmen maisa antamaan. Ei se sitä kyllä paljoa halua juoda. Sitten tossa viiden kuuden maissa maitoa, että jatkaa vielä unia. Mutta tuttia saat laittaa monia kertoja ja vetää sängyn päädystä alaspäin.
 
Repa, voi teitä :hug: Kyllähän toi nyt pitäs jotenkin selvittää tuo asia....niin allergialta kuulostaa kuitenkin. Meillähän se maha vaivasi tosissaan sen 3kk ja sitten väheni ja loppui. Se oli sitä kauheeta paukuttelua ja kaikkea mahollista. Mutta kai sitten oli koliikkia, että ei vaan ollut suolisto kypsynyt. Kurja teidän pienelle miehellekin itselleen :/
 
Poika, voi ei :hug: Nyt jää kyllä vaivaamaan....

Nokkamukista on pitänyt teiltä kysästä....että kun en ole löytänyt neidille sopivaa. Se ei tajunnu sitä taikamukin ideaa, että olis pitäny imeä siitä. Meillä ei poikakaan aikanaan tajunnu. No, sitten ostin tollasen punasen mikä mullakin on ollut pienenä. No, mun pitää siitä kaataa sen suuhun kun siitä tulee ihan hirveesti :eek: Ei vois kuvitellakaan että sen omaan käteen antais, kun sitä vettä olis ihan joka paikassa. Olisko teillä ideaa/ suositella jotain? Missä olis pienet reiät eikä tulis tollai kauheesti?
 
Kiva katsella kun isompi leikkii Mansikkamarjan talolla ja pikku E on niin kiinnostunut ja mukana touhussa. Yrittää nousta ylös taloo pitkin. Mut pienii esineitä niitä saa metsästää talteen kokoajan.

Matami joo meillä tuli tuo 9kk täyteen.

Levottomat yöt ne on täällä -eilen oli ihan outo. Mut luulen et johtuu uusista taidoista. Luin esikoisen vauvakirjaa -ja siel luki kans 9kk kohdalla -LEVOTONTA :|

joo, mut nyt pitää mennä suhkuun kun mies on viel ruokkiksella -palailen :wave:

Iina koskas sun la olikaan?

Jenni entäs sinun pikkuinen -mikä olikaan syntymäpäivä voisin merkata sen tuonne ylös? Koska muuten teillä Nea täyttää vuoden?

 
Kiitos Summer: Ei huolta kyllä asiat järjestyy aikanaan pääasia et lapset on kunnossa..kaiken muun kestää mutta niitten menettämistä tai sitä et niille sattuu jotain sitä en kestä..koville ottaa mutta keskityn poikiin ja tuleviin juttuihin...
 
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen. Paljon on tullut tekstiä, yritin lukea niitä läpi.

Kaikille plussanneille paljon onnea ja ihanaa odotusta!

Levottomien öiden perheille paljon jaksamista. Meillä on myös ollut joku ihmeen levottomien öiden jakso, oiskohan sitten joku 9 kk -juttu, niin kuin Merikakin mainitsi.

Neuvoisiko joku minua Tuttelin maitojauheen kanssa? Meillä ei siis ole tuota jauhetta aikaisemmin käytetty ja nyt ajattelin lisätä sitä aamu- ja iltapuuroon. Eli miten sitä käytetään puuroon? Mihin muihin ruokiin olette sitä käyttäneet?

Nokkamuki asia kiinnostaisi minuakin. Samoin kuin Summerilla meillä testattiin tuota taikamukia ja ei poika hoksannut sitä imujuttua. Eli nyt sitten hakusessa nokkamuki, suosituksia?
 
Summer, Eeva tykkäsi siitä taikamukista kyllä, mut ostin silti normaalinkin nokkamukin. Ihan paikallisesta S-kaupasta, olisko se Emma-merkkinen. Otin sen kun piti joku saada kokeiluun, ja musta se on aika hyvä. Ne kahvat ei välttis ole parhaat mahdolliset, mut reiät on aika pienet. Siellä muuten eilen näkyi olevan NUK:in nokkamukiakin, ei ollut viime viikolla kun ton Emman mukin ostin. Eeva on niin tottunut siihen taikamukiin et puree nokkamukiakin. Tai painaa ikenillä niinku taikamukiakin. Kai kohta vois opettaa juomaan ihan lasistakin. Ei se tajua ollenkaan että mukin kahvoista vois pitää kiinni itse.. :)

Keilis, mä sekoitan sen jauheen eka vähään veteen ja lisään sit puuroon, teen paksun puuron kauramaitoon. En tiedä kestäiskö Tutteli kuumennuksen, jos tekiskin puuron suoraan siihen.. tai miten reagoi jos sekoittaa sen jauheen puurohiutaleisiin ja sit veteen.
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Poika :hug: nyt jäi kyllä kans hämään...

Nyt meillä on esikkokin kunnon räkätaudissa. Käytiin lääkärissä, onneks ei sillä ollu vielä keuhkoputkentulehdusta :whistle: Alkaa vaan meneen hermot näihin sairasteluihin, kun tuntuu että meillä on kokoajan jollakulla jotain vaivaa..

hapanmaitotuotteista on ollu täällä puhetta. Mä olen jo jonkunaikaa tarjonnu nealle esim. rahkaa, jugurttia ja raejuustoa. Sillon tällön olen myös sekoittanut tilkan maitoa korvikkeen joukkoon. hyvin on kaikki sopinut.
 
Poika :hug: :hug: sulle!!! Hyvä että lapset kunnossa.

Marmotta, vitsi kun en muista mikä tuo on merkiltään, mutta kai sitä pitää vielä yks ostaa kokeiluun. Toi on ihan turha, kun olis kiva että oppis jossain vaiheessa itekin juomaan. Siispä s-markettiin missä käyn joka päivä...
 
Moikka kaikille,

meillä on sitten otettu ensiaskeleita noin viikonajan, muutamaan askeleeseen jää. Huomaa, että pojasta on tullut varovainen, mutta tosi hyvin seisoo pitkiäkin aikoja ilman tukea, taputtelee käsiään ja tanssii..

Minä just heräilin 2 tunnin päikkäreiltä, kohta varmaan poikakin nousee. Ärsyttää tämä jatkuva väsymys, vali vali.

Niin la on 17.8, eli oonks mä ny meistä se jonka la on seuraavaks?? No, on tosi kiva, että täällä on muitakin odottajia. :heart:
 

Yhteistyössä