TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Carmen :hug: Toivottavasti saat Nealle lääkäriajan. Aika pienellä ruokamäärällä nuo vauvelit tuntuu pärjäävän, kun ovat kipeitä. :hug: jaksamisia kovasti!

Välikausihaalari Ostin välikausihaalarin viime viikolla Veljekset Keskisen vieressä olevasta Veljekset Siltalasta. Siellä oli monenlaisia haalareita alehinnoin. Päädyin Travallen Remu merkkiseen vaaleanpunainen/ruskea haalariin. Se oli ihana :)! Ostin samalla talvihaalarinkin ens talveksi, saman merkkisen, kun sekin oli hyvässä alessa.

Naukuri ja Carmen Minne päin olittekaan lähdössä reissuille? Meilläkin on toukokuussa se Italian matka. Passit tosiaan tarvis hommata.

Neuvolassa kyselin, että tarviiko Italiaan ottaa hepatiitti A rokote. Nyt en tiedä kannattaisiko se ottaa vai onko turhaa. Hirvittää se, kun J kuitenkin konttii pitkin ja poikin siellä talolla ja laittaa kädet yms. sen jälkeen suuhunsa. Tuo hepatiitti A tarttuu justiinsa huonon hygienian ja ruoan välityksellä. Mitä lie pöpöjä J saa sitten sitä kautta, kun kaikki menee suuhun... :/ . Rokote on tosi arvokas, annetaa kahdessa erässä...hinnaksi tulee n.120? :eek: .

Kesävaatteita löytyy joitakin. T-paitoja ja hameita on muutamia, mutta capreja tai shortseja ei oo. Uikkaritkin puuttuu.

kurpitsa Iso voima :hug: sinulle!
 
Heissan leidit taasen :)

Välikausivaatteista oli puhetta.. minä ajattelin Jonathanin pukua kans hankkia.. saa nyt nähdä.. Ajattelin olevani kuriksia vastaan, mutta ihan totaalisena TÄHTI-friikkinä löysin eilen Lindexiltä tähti-kurahaalarit, -takin ja -saappaat.. Olihan ne pakko ostaa kun oli minun silmään NIIN makeen näköiset.. Tuo meidän Luukas on niin kuumaverinen tapaus, että pelkään haalarin jäävän aika lyhyelle käytölle. Meillä ei ole ollut minkään valtakunnan toppahaalaria koko talvena käytössä ! :eek: Nukkuu päikkärit eisbärchenin lämpöpussissa parvekkeella ja päällä on vain sisävaatteet, manymonthsin lapaset ja ruskovillan kypärämyssy.. Autoillessa on ollut lindexin pilvi-fleecehaalari ja rattaissa ollaan käytetty tuota lämpöpussi-systeemiä myös.. Jos enemmän laitan päälle niin on niin kiukkuinen pikkumies että.. ja pää hiestä märkänä.

Meillä nyt muuten ykskaks yllättäen menee täysin mukisematta isommat palaset ruuan seassa, ihan yht'äkkinen muutos. Liekö johtui sitten nuista hampaista.. vieläkin on ikenet muhkuraiset ja punakat, vaikka nyt on jo laskujeni mukaan kahdeksan hammasta puhjennut.

Nukkumiset meillä menee aika samaa tahtia kuin ennenkin... eli tosi LEVOTTOMASTI |O Tisua vedetään yöllä kuin viimeistä päivää 2-4 kertaa. Meillä myös sen sorttinen poika, että ei taputtelut eikä silittelyt auta.. menee vaan hysteerisemmäksi.. Se, että ottaa meidän sänkyyn viereen auttaa ja että tuttia laittaa.. tai sitten se tisuttelu.

Mutta nyt unille tämäkin.. :)

Poika: paljon voimia tilanteen selvittelyyn, mikä tilanne sitten ikinä onkin.. -Asiat järjestyvät varmasti vielä.. :)
 
Marimint, mitä mieltä olivat siitä hepatiittirokotteesta? Mietin vaan että poikkeaako paljon mulle sanotusta. (sanoivat siis että älä turhaan piikittele, anna sairastaa jos niin on käydäkseen)

Välikausihaalari taitaa jäädä ostamatta. Eevalla on takki+housut -yhdistelmiä vaikka muille jakaa ja jos se ei nyt kävele ennen kesää niin ei se tuolla ulkona niin myllää et haalaria tarvis. Enkä mä oikein edes tiedä millainen on välikausihaalari. Kevyesti topattu? Havaitsin just myös sen, ettei mulla ole lasten vaatemerkeistä hajuakaan. Siis Reimat ja Remut ei sano mitään. Ja toisaalta en kyllä mitään merkkihaalaria ostais kuitenkaan jos välikausihaalari on sellainen mitä luulen, keväällä vaan käytettävä. Että jos nyt on kerran välikausihaaalari oltava, niin jos Lindexiltä löytyis joku. Että voi sit sanoa, että on välikausihaalari..

 
Huomenta!
Tahtoo takasin sen eilisen energian! Jos se oli batterysta, niin mä oon kohta koukussa. Vitsi oli ihanaa kun ei väsyttäny ollenkaan ja toissa yö oli kuitenkin kauhee. Viime yö meni ihmeen hyvin, mutta laitoinkin supon, että olisko ollut siitä sitten.

Repa, juu meillä eletään jo kesää B) Kevättä ei vielä mietitä ollenkaan....

Hassua muuten kun sillon ollessani sairaalassa neitin kanssa 30.4-3.5, niin sinä aikana oli tullut ihan täysi kesä. Lehti oli ilmestynyt puuhun ja mies tuli pojan kanssa mua sortseissa kattomaan sairaalaan. Sinä päivänä kun lähettiin kotiin oli ihan kauheen kuuma ja mulla oli vaan pitkät kuumat vaatteet sairaalassa mukana...meinasin autossa läkähtyä.
Niin että eipä tuohon kauaa enää ole :D

Välikausihaalari, ihan haen lassie tec-kamaa löytötexistä/sittarista tai sitten seppälästä jonkun. En mitään hullun kalliita ala ostelemaan, koska se aika on tosi lyhyt kun sitä pidetään ja tuskin ees syksyllä enää sopii. Kurikset sit päälle jos tarvii. Marmotta, Ihan niinkun tuulipuvusta on kyse. Housut ja takkihan menee hyvin, jos sulla löytyy sellaset. Meillä ei ole mitään ennestään. Sit noi Remut, Travallet jne ovat tuulen/veden pitäviä ja normaalihintaisena tietysti arvokkaitakin.

Carmen, käytä ihmeessä tarkistuttamassa korvat, niin tiedätpähän sitten. Sillon loppuvuodesta kun lapset oli kovassa kuumeessa, niin peppihän ei syöny eikä juonu oikeestaan ollenkaan. Olin tosi huolissani, mutta ihmeesti se sitten pärjäsi kuitenkin. :hug:
Mä oon välillä laittanut neidin mönkimään lumeen, kun ei muuten pystytä ulkoilemaan....sitten se on tosi tyytyväinen.
 
Huomenta

Kiitos kaikille haleista ja tsempeistä. Eli meillä oli tulipalo kotona, ja nähtävästi se on mun syy :ashamed: Mulla on kauheen huono mieli ja jotenkin oon niin voimaton voimaton...tottakai kaikki mne vakuutuksen piiriin mutta silti..ei onneksi koko talo tuhoutunut mutta ihan tarpeeksi kuitenkin. Henkinen olo on tällä hetkellä melko matala lentoa, tää kaikki on lisännyt mun pelkoja tilojakin kauheesti mua pelottaa et menetän viellä tuon meidän pikkusenkin..Eilen kävin lääkärissäkin..kauheeta kyttäämistä taas että hengittää lapsi sängyssään yms...Kyllä tää tästä niinkun aiemmin sanoin kaiken muun kestää kunhan lapset on kunnossa.. mutta nyt pitää lähteä vakuutus hommia hoitelemaan..

Voikaa hyvin Jenni ja Kurpitsa olette mielessäni ja sydämmessäni vaikka en nyt oo täällä kauheesti ollut niin toivon että te kumpikin saatte apua ja saatte nauttia elämästä ja lapsista täysillä :hug:

kaikille muillekkin hyviä vointeja ja raskaana oleville onnellista odotusta..täällä alkoi uusi kierto

Nyt savo hiljenee ja lähtee liikkeelle
 
mitä kuulu poika teille? olet ajatuksissa!

välikausihaalari: kahden vaiheilla ostanko..mä käytän mielellään kurahousuja joten ei tarvis olla mitkään kosteussuojatut..ehkä ostan jonkun kevyemmät housu+takki yhdistelmän..

luin tuon linkin noista yöunista ja ihan asiaa siellä puhuttiin..yritän jatkossa toteuttaa tota unikoulua..lempeällä tavalla en huudattamalla. katotaan onko apua ja sit yritän rytmittää paremmin tätä päivää..yritän pitää hereillä 3-3,5h ennen päiväunia vviis siitä miten yöunet on menneet josko sitten saatais tyttö menemään yöunille hiukan myöhemmin..

puuroista: oon ihmetellyt miks tytön kakka on ihan vetskulla ollut jo toista viikkoa ei siis kiinteetä kakkaa oo näkynytkään aikoihin.. ( uskon että on senkin takia yöt ollut levotonta ) niin mä oon antanut sellaista kaurapuuroa mis on kaikenmaailman leseet mukana..nyt heivasin ne mäelle ja hain kaupasta ihan tavallista kaurapuuroa ja viime yön tyttö nukkui paljon levollisemmin ( 19:30-1:30 hetkellinen herätys,klo5 viekkuun nukkumaan ja sit herättiin tytön kans joskus 6:30 )tais leseet laittaa vähän liiankin hyvin masun toimimaan...

 
:hug: Pojalle!

Eilen kävin mainitsemassa että neidillä piti pari päivää sitä lämpöä, niin nyt on yön aikana ilmestynyt hentoisia täpliä otsaan ja navan seudulle... vaikuuttaako teidänkin mielestä vauvarokolta?

Kesävermeitä olen myöskin jo varastosta kaivellut isompien tyttöjen jemmoista B)
 
Poika: Voi hurja! Onneksi ei kuitenkaan teille käynyt mitään :hug: Pystyttekö asumaan kotona kuitenkin nyt? Savustahan tulee kai aikamoiset vahingot siitäkin?

Marimint: Me ollaan lähdössä Portugaliin viikoksi. Kyselen tuolla 10kk neuvolassa tiistaina, et kannattaisko ottaa AB-hepatiittirokote. Voin sitten kertoa mitä siellä sanottiin :) Mä en oikein tiedä, kannattaisko vai ei. Mulla ja miehellä on Havrixin A-hepat otettuna ja nehän kestää 20v, ellei koko eliniän, joten siinä mielessä ei niin kallis rokote.

summer: Voih, mäkin muistan kun meitä tultiin sairaalaan katsomaan 10.5. ja ystävät tuli shortseissa! Ulkona oli 20 lämmintä :D Ihan kesä oli kyllä jo. Puissa isot lehdet ja meidän kotipihalla kukki kirsikkapuu ihanasti, kun tultiin äitienpäivänä pojan kanssa kotiin. Voi niitä hetkiä... :heart:

Merika: No mäkään en ole tähän mennessä pojan unia rukannut eli oon mennyt häntä kuunnellen ja sitä mukaan ollaan päädytty esim. tuohon nukkumaanmenoaikaan ja neljistä päikkäreistä näihin nykyisiin kaksiin. Hyvin on mennyt. Siks tuntuiskin hurjalta itse niihin puuttua. Eli kaipa tuo osaa "ilmoittaa" sitten kun on aika siirtyä yksiin uniin :)

Eilisen hirveän päivän jälkeen poika tais armahtaa itkuväsynyttä äitiään ja heräsi yöllä vaan kerran! Klo 1:30 halusi maitonsa ja sit jatkoi klo 7:ään asti uniaan. Ihana pikkumies, kun antaa ees välillä hengähtää. Nyt suihkuun :wave:
 
poika Onneksi te kaikki olette kunnossa - materiaa saa aina uutta! Jaksamista :hug:

marimint Me lähdetään Alanyaan Turkkiin toukokuun 16. Menemme mun vanhempieni luo, joilla on siellä asunto ja jossa asuvat osan vuodesta. Ei olla miehen kanssa kumpikaan mitenkään erityisen innoissamme itse kohteesta, mutta kun ollaan 4 vuotta pakoiltu vierailua niin nyt pitää väkisinkin lähteä.. Vaikka olen ihan varma, että ihan kivaa siellä tulee olemaan, mutta nämä meidän ennakkoasenteet vaan ovat niin tiukassa ko.maata kohtaan :/ Tosin meillä on tosi kiva 5*:n kylpylähotelli joten siellä varmana viihtyy, jos ei kaupungilla! B)

Hepatiittirokotuksia minäkin olen pähkäillyt, mutta satun tietämään niin hirveän tarina ko.rokotteesta (A ja B- yhdistelmärokote), että en tiedä uskallanko ottaa sitä Nealle :( Tästä ko. tapauksesta johtuen suhtaudun yleensäkin tosi pelokkaasti rokotuksiin, mutta en tiedä haluatteko te kuulla asiasta? Kyse on kuitenkin joistain promillen todennäköisyyksistä, mutta riskit kuitenkin on olemassa. Voin kertoa lisää, jos tahdotte kuulla, mutta muuten en ala teitä pelottelemaan.

Passiasia pitää selvittää heti seuraavaksi ts. missä ja minkälainen kuva, mitä lomakkeita jne.

(.) Nea ei suostunut syömään puuroa - kuten ei viimeiseen kahteen päivään - vaikka kaksi kertaa tarjosin aamulla :/ Lopulta luovutin ja kokeilin Pilttisosetta, jos söisi edes jotain ennen päikkyjä ja se sitten maistui ½ purkillisen verran, jonka jälkeen alkoi se hitonmoinen pelleily, kun ruoka sylkästään samantien ulos :kieh: Mahtaako olla itse puuro alkanut tökkimään, onkohan se esim. liian paksua nieltäväksi, jos korviin sattuu :/ Illalla ajattelin kokeilla mansikkamannapuuroa, jos se maittaisi. Onneksi lääkekuuri nyt kuitenkin on loppu tältä erää, jos ruokahalukin palaisi.

äippä Mikä on vauvarokko??? :eek: Never heard :ashamed: Ja kiva muuten, kun olet palannut! :hug:

C
 
poika :hug: onneksi olette kuitenkin kaikki ihmiset kunnossa. Paljon haleja taalta, kurja juttu. Olitteko kotona tilanteen sattuessa, eli tuliko sellainen lahelta piti tilanne? Olen itse myos kokenut tulipalon ja siita kylla voi jaada kauheat pelot. Mies ei vielakaan ymmarra miksi vedan aina kaikki johdot pois seinasta ja kyttaan kynttiloita tosi tarkkaan. Onneksi olette kuitenkin kaikki kunnossa. :hug: :hug: :hug:
 
poika :hug:

marmotta kyllä sä viel huomaat mikä on välikausihaalari :) ja mitä nää merkit meinaa. Sit kun hoitoon menee niin viimeistään. Se ei oo kevyt toppapuku vaan sellanen mikä pitää vettä, suojaa tuulelta yms. se ostetaan yleensä keväällä, koska syksyllä jolloin sille on enemmän käyttöö koot voi olla jo osin loppu. Eli puku jota käytetään silloin kun ei toppapukua käytetä. Mut ei tosiaankaan 1v. oo viel niin välttämätön, koska kurahousut voi vetää helposti jalkaan suojaks.

Mut nyt neiti yrittää karata sängyst :wave:
 
carmen: meillä oli samaa korvatulehduksen aikaan..varmaan tekee se nieleminen kipeetä ku korviin sattuu. silloha tulee painetta sinne. ja ku kuuri on purru niin ei oo yökkimistä eikä ruuan sylkemistä enää. ihan sama kuvio oli täällä.

vauvarokko: on kolmen päivän kuume missä voipi sen kolmen päivän jälkeen tulla ihottumaa ympäri kehoa, toisille enemmän ja toisille vähemmän. paranee nopeasti. =) meillä ei oo ku keskimmäisellä ollu se tauti pienenä.

poika: hui kauhistus..tuhannesti jaksuja. :hug: :hug: ite myös aina pelänny ku puulämmitteinen talo et millo sattuu jotain tai tulee häkää sisään yms..ku oon aivan neuroottinen myös tuon menetyspelon suhteen..jaksuja kovasti :hug:
 
Carmen: Meillä ystävät kävi ihan tavallisessa valokuvausliikkeessä ottamassa passikuvat. Pari ottoa piti ottaa, että saivat kunnolliset. Meillä tuossa lähellä on Tunnin Kuva, joten sinne suunnataan jossain vaiheessa. Ja sitten vaan poliisilaitokselle hakemusta täyttämään! Tuli vasta äsken mieleen koko passiasia ja siinähän saattaa mennä kuukausikin et sen saa jos on ruuhkaa :eek: Meillä lähtö on jo 28.4. joten ei tässä liikaa aikaa ole. Itsekin pitää vissiin vähän tarkemmin katsoa et mitä siellä reissussa suuhunsa pistää... Pojan raskauden aikana oltiin Islannissa, mutta siellä nyt hygieniataso oli aivan loistava.
 
C: Tuossahan se vauvarokon lyhyt oppimäärä tulikin nemikan suusta... :D ei ole meilläkään vanhemmilla tytöillä kyseistä tautia ollut, joten siksi kyselinkin täältä... toivotaan että tämä olisi nyt vain sitä...

Kovasti matkailusta olette puhelleet... meille on turkin reissu varattuna lokakuulle, joten sitä odotellessa :whistle: pitää pikkuihmisellekkin käydä se passi hakemassa...
 
Välikausihaalari + kurikset Tuli mieleen, että useinhan sitä täytyy hankki joka tapauksessa noista molemmat :/ ....ennemmin tai myöhemmin. Kunnon kurasäällä ei tuo välikausihaalari kyllä pidä vettä riittävän hyvin, jos muksu onnistuu löytämään kaikki lätäköt ja istuu vielä maassa. Eriasia on tietysti haalari, jossa alaosa on ns. kuravaatemateriaalia. Vuoden vanha pärjää kyllä takki+housusysteemillä kotioloissa, mutta hoitoon mennessä haalari on näppärä. Päiväkodissa töissä ollessani pienimmilläkin vipeltäjillä oli noista molemmat, koska muiden mukaanhan sitä oli kurahommiin päästävä. Voi luoja sitä sotkua :D ja rapaisia naamoja :D...niitä päivä odotellessa!

Marmotta Ei me vielä päätetty otetaanko Jessille rokote. Neuvolatätsy ei osannut sanoa tuosta rokotteesta juuta eikä jaata. Voi kun tietäis kannattaako piikittää....

Naukuri Kiva, jos viitsit kertoa mitä täti teille sanoo rokotteesta :).

Carmen Ainahan noista rokotuksista jollekin on tullut pahempia oireita. Mua hirvittää kans aina piikittää, kun mietin, että mitäs jos niistä tuleekin jotain. En oo varma haluanko kuulla kauhutarinaa :D.

Poika Hui kamala! Onneksi teidän perhe on kunnossa. Voimia kovasti! :hug:

Jessi on ihan väsytyttö...nukkui eilen vain yhdet päikkärit ja yön nukkui hyvin. Eilinen taitaa silti väsyttää, koska on nyt jo ihan poikki. En vaan saanut nukahtamaan kakkosunille 30 min taistelullakaan. Täytyy mennä laittamaan neidille ruokaa ja sitten tytsi unille. :wave:
 
Kiitos tiedoista, olen taas viisaampi välikausihaalarin suhteen. :) Meillähän sellainen sitten onkin, ostin syksyllä kokoa 80cm kun ajattelin, että menee Italiassa sit pitkälle syksyyn kuitenkin sen käyttö. Koskaan ei vaan ollut päällä, mehän tultiin Suomeen kun Italiassa olis sitä tarvinut ja täällä oli sille jo liian kylmä. Voi olla et jää taas käyttämättä kun rattailla ulkoillaan kuitenkin.

Hepattiitti A-rokote on vähän kaksipiippuinen juttu, mutta mun mielipide on se, että Eeva ei sitä tarvitse. Pöpö aiheuttaa vauvoilla lähinnä pienen ripulin ja suojan saa sit sitä kautta. Tai altistamalla. Tietty jos olis tarvetta B-rokotteelle niin sit otettais varmaan A ja B samassa, mutta kun se B on jo saatu. Kerrankin päätin uskoa mitä lääkäri sanoi, enkä vaan nurista asiasta. :)

Passi tuli meille viikossa, mut ajoissa me laitettiin hakemus silti. Se kuvan ottaminen oli yhtä tuskaa eikä poliisiaseman skanneri meinannut millään tunnistaa sitä. Italian passi onkin ollut haussa elokuusta asti. Italialaisen ripeää toimintaa. :D Varmaan jossain lomakkeessa oli jotain väärin, mut olkoon. Mitäpä me sillä enää..

pojalle :hug: tärkeintähän tosiaan on, että sun perhe on ok.
 
Poika,No voi ei.... onneks kuitenkin kaikki on kunnossa :hug:

Carmen,Meillä ei normistikkaan syödä välttämättä just mitään... nyt kun on syönyt "hyvin" niin vetelee noin puolipurkkia isosta pilttipurkista..jos sitäkään ja iltapuuron syö yleensä hyvin. En jotenkin enää osaa olla huolissaan jos kuitenkin ees maito menee... mut turhauttavaahan tää aika-ajoin on. Pyydä vaan painokontrollia jos epäilyttää... saa mielenrauhan =) Minä haluun tietää et mitä siitä rokotuksesta on jollekkin käynyt :eek:

Oon lähössä kaupungille,jos vaikka osuis haalari silmiin... en aijo ostaa mitään kallista,kun ton ikänen ei juuri kuluta ja käyttöikä jää todennäkösesti lyhkäseks =)

Meillä meni yö pitkästä aikaa ok,ei juurikaan rupsutellut,joskin tissille heräs 3 kertaa. Mut sit jatkettiin unia helposti joka kerta =) Supon kyllä laitoin illalla,et en tiiä johtuiko siitä vai mistä. Vai onko isompi aivomyrsky nyt takana ja siks rauhottu...toistaseks. Mut ilmaakaan ei selkeesti ollut niin paljon masussa. En oo kahteen päivään antanut perunaa kun poika ei siitä välitä... sekin voi olla yks syy. Huokaisu. Tiedä häntä.
 
CarmenNo joo...jos Repakin uskaltaa kuulla kauhujutun, niin antaa tulla :D.

Marmotta Joo B-rokote Jessilläkin jo on. Hyvä tietää tuosta mitä pöpö näin pienellä vois aiheuttaa. Ei nyt kovin pahalta ainakaan kuulosta. Täytyy jatkaa vielä mietintää...
 
Ensimmäinen ja viimeinen bussireissu heitetty :eek: ....voi pyhä jysäys...ihan ex temporee sitlähdettiin kaupunkiin bussilla...sattui sit oleen täällä markkina päivä ja bussi ihan täys...menomatka meni ok....mut tullessa oli sit 5 kärrit kyydis...ja bussi muutenkin tupaten täys |O ....no tuloksena yhdet kärrit ja pikkuinen pappa jäi oven väliin puristuksiin ja bussi lähti ajaa :kieh: |O ...onneksi päästiin säikähdyksellä...ja me kovaääniset mammat huudettiin ja lujaa :ashamed: ...inhoon busseja...ja ajelen omalla tästäkin eteenpäin...inho senkuin kasvoi :( !!

Välikausihaalari...on Ticket to Heavenin vettä ja tuulta pitävä....olikohan joku ufo...sellainen mustavalkoinen sydeemi....menee syksyllä...nyt reilu....koko 80cm...

Poika....jaksuja...ikävä tapahtuma teillä...ja säikäytti varmasti :hug: :hug: !!!!
 
matami: voi hurja....mikä kiire niil kuskeil on ettei jaksa venaa sen aikaa että pääsis ulos asti.. :eek: ton takiaa mäkin välttelen busseja ja aika hyvin oon onnistunutkin..viimeiset 3,5v :D

aika kivasti oon saanut tytön oleen hereillä tänään..aamulla jaksoi valvoa 3,5h mut nukkus vaan ½h mut tossa tuo ihan pirteenä vielä leikkii esikon kanssa..yritän pitkittää valveilla oloa ainakin tonne 13:30 asti, olis sit ollut hereillä liki 3h ja sit mennään koko konkkaronkka ulos..
 
Carmen kerro vaan mitä kävi. A ja B hepatiitti rokotteesta. Aijon ne ottaa E:lle kun hän täyttää 1v. -käsitin et ennen ei annettais. Vitsit kun erilaista tietoo antavat joka paikassa. Th oli sitä mieltä et ei 1,5v. tarvii moisii rokotteita Thaimaanmatkalle -ihmettelen kyllä miks jos aikuisillekin suositellaan. No yksityinen lääkäri oli sitä mieltä et hyvä ottaa ja A pelkästään on hyödytön -koska mä itse henkilökohtaisesti pelkään enemmän noita verijuttuja(kaatuu ja joutuu tikattavaks esim.) Johtuneekohan ammatista vaikken nyt varsinaista hoitotyötä teekään. Mut sittenpäjän on suoja piiiiiiiiiiiiitkäksi ajaksi.
 

Yhteistyössä