TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Taas on jääny useampi päivä väliin kun on ollu vähän muuta puuhaa kun mies on talvilomalla! En enää edes muista mitä piti kommentoida ja kenelle...

Oltiin viikonloppuna kavereiden kanssa Tukholman risteilyllä. Tosi mukava reissu tuli syötyä, juotua ja biletettyä kaks iltaa :whistle: Teki tosi hyvää vaik poikia olikin kova ikävä! Tukhomaan päästiin kun päästiinkin ja tuli vähän shoppailtuakin. Tosin enimmäkseen vain pojille mut löysin itselleni alesta ihanat ruskeat SNÖ kaula- ja rannekorut.

Taaperokärry on esikoisen jäljiltä Brion punainen puinen kärry joka on ahkerassa käytössä. Sillä meillä kaveri vetelee pitkin kämppää leveä hymy naamalla :D

Hampaat joita on tasan kaks harjataan joka ilta. Tahnaa rupean käyttämään sitten kun osaa purskuttaa eli varmaan vast 2-3 vuotiaana. Näin tehtiin myös esikoisen kanssa.

Hepatiittirokotteet Esikoiselle on otettu mut Joalle ei kun ei ole viel ollu tarvetta. Varmasti jos oltas lähdössä pidemmälle reissulle niin ottaisin hänellekkin. On vähän ollu ilmassa et ens talvena lähdettäs appiukon kuuskymppisiä viettämään Thaimaahan mut saa nyt nähdä.

Kuntolaitteet mul on Crosstrainer ja sil tulee tehtyä säännöllisen epäsäännöllisesti. Alkuun tein joka toinen päivä mut nyt on jääny niin et saatan tehdä vain kerran viikossa. Päikkäreiden aikaan mul on usein ollu tarkoitus treenata mut usein tulee parempaa tekemistä kuten surffaus... :whistle: :D
 
Hampaat,yösyönti... Jotkut hammaslääkärit levittävät kyllä sitä infoa et yösyöminen reikiinnyttäis,mut eihää se ihan niin mee... Ajatelkaas jos 4kk vauva tai nuorempi saa jo hampaita,kun tuonikäset syö yleensä vielä yöllä ja ihan tarpeeseen tai jos syntyy hammas suussa,niin olisko se sit reikiin tuomittu ;) Luin aiheesta paljon kun itse mietin asiaa ja ensinnäkin tarvii saada se karies bakteeri ennenkuin hammas voi reikiintyä ja toisekseen tuo tissimaito on "mietoa" vaikka makeaa onkin,mut se sokerin koostumus on ihan eriä kun vaikka nyt normia maitoo jois tms. Eli riski saada imetyksen kautta reikiä on melko pieni... etenkin jos nyt kerran aamuyöstä imettää.
Ja luulen et toi vesipesu hampaille ei niitä reikiä muutenkaan pidä pois,et kyllä meillä hampaat pessään aamuin illoin vaikka yöllä syödäänkin =)

Jahas...poika unessa ja meikäkin taitaa kohta lähtee lukemaan kirjaa. Sitäennen jos hetken tutkailis noita nettikauppoja =)
 
moikka pitkästä aikaa!

Aika kuluu nykyään kuin siivillä, kun on mukana työelämässä.. Paljon oon teidän juttuja käyny lukemassa!

poika: onneks sulle + miehelle+ lapsille ei käynyt kuinkaan.

merika muistaakseni kyseli kuulumisia. Nyt oon pitäny tän viikon treenitaukoa... Ja painonpudotus on samalla hiukka hidastunut.. Pääsin jo vähän pienempiin lukemiin taas.. Mulla on ollu kauhee yskä + nuha koko viikon.. Oon sitte lepäilly iltasella aina kotona..

Meillä otettiin tänään EKAT ASKELEET!!! :heart: :heart: Poika on myös oppinut sanomaan iti ja auto!!! Eli kovasti pikkujätkä kehittyy.. Yät on olleet aikas rikkonaisia.. Tosin viimeyö meni jo taas paremmin.. jotkut ihmeviikot on varmaan meneillään..

haalaria katteltiin mekin sittarin mainoksesta. Ja taas pitäs vaateostoksille mennä.. Tuntuu että kaikki vaatteet on taas pieniä.

mun ferrari on jo muutaman päivän myöhässä. Saas kattoo liitynkö vahingossa odottavien jengiin..

sori pikanen ja omanapanen kirjotus.. Viikonloppuna enempi
 
haalari: oon surffaillu nettikaupoissa ja löysin ihan kivaan hintaan välikausihaalarin tai jonkun vastaavan..yläosas,kaulukses ja hihansuis fleecevuorta, haalarin yläosan kangas on jotain navetecia ja alaosa nylon oxfordia, pitäs olla hengittäviä materiaaleja ja kestää vähän vettäkin..35e lähti..oon tyytyväinen ostokseen :D esikoisellekin pitäs haalari tai housu+takki yhdistelmä löytää mutta en oo ihan varma koosta joten en uskaltanut netistä tilata, parempi mennä sovittamaan paikan päälle..
 
birdie: onnea eka askelista :heart:

meillä sanoja tulee jo hienosti. pappa, vauva, iti (isi tai äiti :LOL: ) ja vuf vuf ku koira näkyy. ja muitakin tavailee hienosti =)
mutta hampaattomia ollaan edelleen :LOL:

ja huomenna lähden kaupunkiin hakeen uuden turvaistuimen ku brion ei sopinu kunnolla autoon.

mut nyt väsy sälli.. :wave:
 
Joo tuohon reikiintymiseenhän liittyy ensisijaisesti se karies bakteerin esiintyminen suussa kuten Repa kirjoitteli. Me ollaan oltu tosi tarkkoja, ettei poika olis sitä meiltä saanut ja toivotaan nyt parasta. Sen testin mukaan meillä tosin onkin niitä tosi vähän kummallakaan (meillä ei ole edes reikiä miehen kanssa ). Vesipesu harjalla on lähinnä totuttelun vuoksi, ettei sitten parivuotiaana ihmettele, et mikäs juttu tää on. Aamuin illoin pestään; välillä ilolla ja välillä surupuserossa :)

Meilläkin tuo turvaistuin (Cosmic Comfort) vie luvattoman paljon tilaa autossa tällä hetkellä. Pitää asentaa se uudestaan siihen pienempien lasten asentoon, et vie vähemmän tilaa. Ja kun poika nyt vielä loistavasti mahtuu sillain olemaan. Tuossa isompien asennossa kukaan ei mahdu etupenkille ja poika nauttii takapenkillä töpöjaloilleen 30cm:n jalkatilasta :D BeSafe olis vienyt vähemmän tilaa, mutta herraisä ku oli kallis :eek: Pitää tuon nro2:n kohdalla miettiä kokonaan uusiks turvaistuin asiat. Ehkä päädytään samantein sellaseen Duologiciin.

nyt nukkumaan :wave:
 
Birdie, kiva kuulla susta ja vautsi teillä sitten kohta mennään ja kovaa kahdella jalalla!

Joo, mun mielestä toi hampaiden pesu vedellä on kanssa totuttelua tuohon touhuun.

Jokos kaikilla sanotaan sanoja? Ei meillä vielä. Siis sellasta höpötystä ja voihan siitä luulla et sanois pappaa ja muuta, mutta ei ne tarkotuksella tuu. Esikoinen tais olla vuoden ja kk vanha, kun sanoi äittä.
 
Birdie: onnea askeleesta, meilläkin on otettu sohvan ja sohvatuolin välillä ensi askeleet..

Summer meillä on sanavarstosssa äippä, isi, auto, vauva ja vaippaa kovasti toistellaan kun ollaan vaipanvaihdossa.

ei asuta kotona vaan rivitalossa, ei muuten ole minun paikkani..'

nyt täyttyy rientää palaan paremmin myöhemmin

Hyvää päivää kaikille
 
summer: ei meilläkään tule vielä sanoja..eikä pahemmin tavujakaan..kaikki ajallaan, joskus oon ollut kuulevinani äiti-sanan mut taisin kuulla harhoja ;) esikoinenkin alkoi sanoa sanoja vasta aika myöhään, ekan ymmärrettävän sanan sanoi ollessaan 1v10kk ja 2v mennessä sanoja oli vain "ei","kissa", isi="is",lisää="lis" aika pitkälle mentiin viittomilla..sit 2v2kk uusia sanoja tuli lisää "pappa",käpy",kiitos="kiitti" ja noihin "is" ja "lis" sanoihin tuli ä-kirjaimet loppuun. hitaasti mutta varmasti joten nyt en ole edes huolissani tytön puheen kehityksestä, kyllä ne lapset jossain vaiheessa alkaa puhua, meillä poika on nykyään oikea papupata, puhua pälpättää aamusta iltaan ;) toki vieläkin nuo loppuäänteet on hakusessa eikä puhe vielä ole täysin sujuvaa vaik ikää on pian 4v..

täällä on pari viimeistä yötä nukuttu hyvin, en tiiä mikä on toisin mut en valita, molempina iltoina oon saanut venytettyä yöunille menoa 19:30 kahdella herätyksellä menty mut mikä parasta ne herätykset on ollut vaan ihan pikaisia ei mitään 1h riekkumista, pelkkä tutin laitto tai peittely tai hetkellinen käden masun päällä laitto on auttanut..toivottavasti nää yöt jatkuis näin. yks ihme oli viime yönä se että sain tytön jatkamaan 4:45 uniaan omassa sängyssään, mitä ei oo pitkiin aikoihin tapahtunut vaan on pitänyt tyttö ottaa viereen. no ei se nytkään nukahtanut kuin reiluks ½h mut alku sekin, että päästäis tosta viereen tulemisesta mut yleensä jostain syystä ei 4 jälkeen suostu nukahtamaan sänkyynsä...?!

tänään pitää siivota urakalla..huomenna tulee vieraita..pölyt pitää kyllä pyyhkiä kirjahyllystä..pöly oikeen hyppii silmille sieltä kun vähän aurinko paistaa..kamalaa mut ei muutaku rätti heilumaan ;) ens viikkoa odotan kovasti kun näen pitkästä aikaa parhaan ystäväni...suunnitellaan silloin meidän laivareissua, jonne mentäis, otetaan me miehet mukaan mut lapset jää kotihoitoon jos siis saan hommattua mun vanhemmat kaitsemaan yön yli.
 
Ei täälläkään hölötetä vielä sanoja :) Eikä musta ole mikään kiirekään! Tuohan tulee vasta 10kk sunnuntaina. "Ätii" on kyllä sellainen sana, että on aika monesti tullut, kun on mun perässä ryöminyt ja itkenyt, et ehkä se sitten on jo tarkoituksellista..? Miehen lähtiessä töihin poika aina vilkuttaa ja joskus sanoo "heihei", kun itsekin niin sanon, mutta ei sitäkään aina. Muut on vaan sellaista löpinää, just niinku nuo vauva, hauva, pappa, jotka on mun mielestä vain tavujen toistoa.

kurpitsa: Hyvä, että alkaa yöt paranemaan!! Meilläkin nyt jo toinen yö putkeen niin, että poika heräsi vain kerran ja taas samaan aikaan 1:30. Tuolloin annoin maidon ja nukahti heti uudestaan. Nyt laitoin aamu-unille, mutta ehkä oli liian aikaista, kun poika oli vielä melko hyväntuulinen. Tottumuksesta vaan nakkasin vaunuihin. Jaksaisi ilmeisesti valvoa pidempäänkin. Pitää kokeilla ens viikolla.

Me lähdetään viikonlopuksi mun vanhempien luo, joten palailen asiaan maanantaina. Tai sitten pakkaamisen lomasta vielä iltapäivällä ;) Rentouttavaa viikonloppua kaikille!!!
 
Naukuri : Jännä juttu, meillä nan:i oikeen koskaan ole ollut mitään herkkua... Anteeksi kun en nyt muista mutta todettiinko teillä maito allergia? Mietin vaan että pitääkö se paikkansa mitä yks hoitaja eilen sanoi... Että jos lapsi ei pidä jostain maidon mausta se on yleensä yksi merkki että olis allergiaa ( aiko outo juttu ) tai että oppii tunnistamaan maun kautta mistä itselle tulee paha olo...

Annoin eilen J:lle iltapalaks vauvojen jugurttia, että sais edes vähä tuloksia kun pitää sitä päiväkirjaa nyt pitää... Hyvällä ruokahalulla sen kyllä söi, mutta tunti eteenpäin poskissa oli pientä punasta näppyä :| Ja yöllä heräsin siihen kun neidin kurkku on ihan tukossa, ja keuhkoista tai jostain kuului todella outo ääni ja aina jos vetää kunnolla ilmaa keuhkoihin se ääni kuuluu ja siitä syntyy sit itku :'( Tosin meillä on kyllä sitä nuhaakin pikkusen että jospa sit siellä ois sitä limaa... Joka tapauksessa soitin aamulla sinne poliklinikalle missä eilen oltiin ja sanoin etten uskalla antaa mitään maito tuotteita nyt hetkeen, ja sovittiin että odotetaan että nuha lähtee ja sen jälkee koitetaan taas sitä maitoa, aiheuttikaako nuha vai se maito kurkun tukkoisuuden.

taaperokärry: Ei löydy, ainakaan vielä... :)

Birdie: Onnea ensi askeleista, ja tuu ihmeessä kertoon jos jossain vaiheessa saat plussan testiin.. ;)

Sanoja: Ei sanota ei, joskus kyllä jotkut sanat kuulostavat joltain mutta en usko että tarkoituksella tulee..

Jahas neiti kutsuu.. :wave: Tuun hetken päästä takas.
 
Huomenia!

jihuu!! Täällä on nyt se eka timantti putkahtamassa neitokaisen suuhun :D selvis siis syy sille, miksi neiti oli viime yön ja koko aamunkin kiukkuinen kuin ampiainen...

Taaperokärryä ei ole, en ole hommannut edes isommille lapsille aikanaan...

Sanoja tulee jo täälläkin, vaikka ikää vasta se reilu 9kk... "ättä" = äiti ja "kss"= kissa :heart:
 
Birdie...kiva kuulla sinusta =) ...onnea askelista :heart: ....ja kerrohan jos on tärpännyt ;) !

Sanoja....tissi ja äiti....siinähän ne tärkeimmät :whistle: :LOL: :LOL: !

Ihanaa aurinko paistaa...miä vaan kökötän sisällä :ashamed: ...olen niin väsynyt, kun joka päivä oon juossut jossain, et eilen päätin pysyä tän päivän kotona...tietenkin tuli hieno päivä....mut olen jästipää :D !!

Onko kukaan käyttänyt noita Aloe Vera tuotteita...siis Foreverin...miä aloitin eilen sen juoman....olen joskus aikanaan kokeillut...mut vatsa tuli kipeeks ja lopetin....nyt sain uudet ohjeet...eli pitää runsaasti juoda vettä, kun käyttää tuota juomaa....no uusi yritys...käyttäjät kyllä lupaa ihmeitä....just aineenvaihdunta, suolisto pelaa, iho, hiukset...koko keho....kuonat lähtee pois...ja siksi aluksi kaikki vaivat nousee pintaan...ja voi säikyttää :eek: ....sori mainostus....kerron sitten ihmejuoman vaikutuksista teillekin :D !!...ainut mikä askarruttaa on imetys...miten juoma vaikuttaa neitiin....miulle kyl kerrottiin, et joku on antanut tuota ihan pienelle vauvalle vatsavaivoihin....oli auttanut =) ....no sen näkee jonkun ajan päästä.....

Meillä kukutaan, pyöritään edelleen öisin....mut viime yö meni ilman tisuu...jos vaikka nyt pikkuhiljaa jäis yötisu pois....toivossa on hyvä elää :saint: !
 
majj: Meillä ei todettu allergiaa, mikä oli oikeastaan odotettavissakin, kun en itse mitenkään maitoon tuota iho-oireilua liittänyt. Meillähän ei siis muuta ole ollut kuin iho-oireita. Mutta mäkin olen kuullut tuon saman, et minkä tahansa ruoka-aineen kanssa voi käydä niin, et jos se aiheuttaa lapselle jotain oireita (ikäviä ), niin lapsi saattaa kieltäytyä syömästä sitä. Ei siis varmaan ihan puppua mitä hoitaja sanoi teille? Meillä tuo maito on maittanut aina niin hyvin, että on poika kasvanut melkein pelkällä nannin jauheella :D
 
Nyt on neiti ekoilla päikkäreillä... Sisälle nukutin vaunuihin kun en ulos uskaltanu pistää.
Sitä piti vielä sanoo tosta maito jutusta, niin sinänsä harmittaa kun venyy taas nua testit että ei vieläkään saada varmuutta asiaan eikä kelasta korvauksia, ja kun meillä juodaan sitä almiron pepti maitoa joka on aika kallista! Sellanen 800g jauho purkki josta tulee n.6l maitoa maksaa 42,90?.. Ja tollanen purkki kestää n.1½ viikkoa :ashamed:
No tietysti neiti on tärkein! :heart:

Matami: Kiva jos meni viime yö suht hyvin ! :)
 
Aloe veran nimeen vannoo pari mun tuttuakin, mä itse oon rakastunut Foreverin voiteisiin. Sitä juomaa en ole uskaltanut kokeilla, mut kai sitäkin vois.. tuskin haittaa on ainakaan.

Sanoja löytyy, mutta ei tietenkään ihan täydellisessä muodossa. Pappa on varmaan ainoa jossa on kaikki kirjaimet. Niin, ja mamma. Kun Eeva ei nyt mua sitten äidiksi sano, kiitos nonnan joka Italiassa opetti että minoon mamma. Ei sen kai niin väliä, mut en haluais olla mamma italiana, vaan äiti finlandese! Hyvähyvä tulee myös ja samalla taputtaa käsiä yhteen. Sit sanoo vauva tms, mutta ei se niillä mitään tarkoita, ei siis sano 'vauva' kun näkee vauvan. Eli siis tollaista naukurin mainitsemaa tavujen toistelua ilman sen kummempaa tarkoitusta.

Majj, onpa aika hurjan hintaista maitoa tosiaan. Musta välillä tuntuu että menee omaisuus jo tohin Tutteliin, mutta enpä valita enää.

Mua niin ärsyttää Eevan nonna taas. Joka päivä siltä tulee maili "mitä Eevalle kuuluu". Ymmärrän, että haluaa toki tietää, mutta mitä mä sille joka päivä kerron? Että eilen tuli vaan 1 kakka, se söi lihapataa ja porkkanaraastetta ja pyyhki räkää mun paitaan? Alan kohta vetämään hatusta, keksin joka päivälle mitä ihmeellisemmän seikkailun. Kun ei täällä muuten mitään tapahdu..
 
Marmotta: No tua on kyllä kallista! :ashamed: Ja siks just toivoisinkin ( ja tavallaan toivon että mitään ei löytyisi ), että jotain löytyis et saatais vähä edes niitä kelan korvauksia.. 80?/kk..
 
majj: Oletteko siis menossa altistukseen vai mihin? *anteeksi, en jaksa selata koko pinoa läpi..." meinasin vain kun meillä keskimmäinen käytti myös aikanaan almironia.. ja ihan prick-testillä todettiin tuo maitoallergia ja saatiin heti lappu kelaan,ja uus kelakortti että aloin saada maidosta sen sv-korvauksen...
 
mikähän tolla tytöllä on..siis apua tarvitaan..neuvoja kellään???
sillähän on ollut masu nyt kuralla jo useamman viikon, ei siis kiinteetä oo näkynykkään aikoihin ja nyt on alapäässä pepun ympäristössä pienen pientä nyppyä pimpan häppärien sisäpuolella iho rikki siis sellaisia pyöreitä ihottomia kohtia ja peppuvaossa samoin ja yrittää aina vaipan vaihdon yhteydessä kovasti raapia..onko jollekin nyt allergiaa vai mitä hä..soitan kyllä tonne neuvolaan kunhan siel tulee tuo soittoaika ja kysäsen..mut kaipa ne taas vaan sanoo jotta on atooppista ihottumaa :headwall:
 
hello!

Käytiin nyt sit hakees se Lassien haalari mammuteista,mut reilu toi on verrattuna muihin 80cm haalareihin...pitänee käärii hihat ja lahkeet ja sit menee ainakin ens syksynä vielä =) Kurahousut täytyy jostain hankkia vielä..

Taaperokärryä tuskin hankitaan... ellei sit satu jostain tulemaan vastaan joku halpa/kiva tms... en pidä mitenkään tarpeellisena kapistuksena,mut miksei se kiva olis jos sen vaikka jostain sais.

Sanoja,Kyllähän töi höpöttää vaikka mitä mitä sit hyvällä mielikuvituksella voi sanoo tarkottavan mitä milloinkin :D Sujuvasti toistaa perässä äiti tai jotain sinne päin ;)

Meillä on nyt yhtäkkiä toi tissi noussut arvoon arvaamattomaan... ja yöllä syödään myös. Pyrkii taas heräämään aikasemmin,tänäänkin jo kello 6 koitti,jos päivä alkais mut sainpas nukahtamaan uudestaan :saint: En tiiä johtuisko siitä et nukkuu nyt pitkiä päikkäreitä ja sillä tavalla saa sen unituntimäärän täyteen... kauhistuttaa kyllä koko yötissistä luopuminen jo valmiiks |O
 
Repa...just meinasin udella oletko törmänny Kotkassa Brion taaperokärriin?....se perusmalli on netissä 29.90...mut siihen tulee postikulut :( ...voisin hakee sellaisen ihan kaupasta....jos saa samaan hintaan....ajattelin sellaisen ostaa....olisitko kiinnostunut tuollaisesta puuhapete traktori jutskasta...sitä voi työntää ja sillä voi ajella....ei taida ihan priima olla...kun on ollut ulkona käytös...mut pesen sen...ehjä kyllä on....oli muuten tooosi suosittu kapistus....siel on sellanen lokero mihin saa viel tavaroit kyytiin =) !...voisin lahjoittaa Kasperille...on niin poikien juttu =) !
 
äippä84: No eilen oltiin, mutta eipä neiti juonut siellä yhtään nan:ia koska ei tykkää siitä, kotona nyt sit pitäis seurata ja koittaa tarjota edes jossain muodossa tota, esim. just noi jugurtit.. Meillä kans tehtiin eilen se prick-testi mutta iho ei reagoinut siinä paljoa mitään, ja sanoivat että haluavat tehdä sen just altiskusena...

Mä kävin kans kattoos sitä lassien haalaria mammuttimarkkinoilla , mut ei ollu enää 80cm kokoa pitää käydä kattoos jos toises citaris olis...
 
repa: 3-4x ainakin ja, aiemminkin masu kyllä toiminut hyvin mut kakka on ollut kuitenkin ihan kiintettä, tätä on ollut nyt ( tarkistin kalenterista ) nyt helmikuun alkukuusta asti välillä ollut ihan vetistä ja kellertävää välillä taas hieman liisterimäisempää ja tummaa..vaihtelee..kivat kakka puheet..tuo pimpan ihorikkouma on ollut nyt eilisestä ja pahentunut tänään..mä oon ihan neuvoton..ainoa uus ruoka mitään oon antanut on ollut mustaherukkakiisseli mut sitä annoin vain parina päivänä viime viikon aikana. ja sit vaihdoin nuo miehen tuoman elovena-kaurahiutale ja kauralese puuron pois listoilta joten olisko nuo leseet sitten tehnyt kakan kurasuuden..?
 

Yhteistyössä