Huomentapäivää! :flower:
Mulla on lihapiirakan teko kesken (jep, tähän on tultu, että itse pitää jo lihiksiä väsätä
), mutta pikaisesti pitää kirjoitella tännekin, kun Nea nukkuu..
Eilen tuli uusi
Vauva-lehti, jossa oli vertailua niin
haalareista kuin ensikevätkengistäkin! Itse sain ainakin sen perusteella tehtyä päätökseni eli ostan joko Ticketin tai Lennen haalarin (tärkein syy se, että kaikki saumat on vedenpitäviä ja lahkeissa "remmit") tai sitten jos ei löydy niin Jonathanin tai ReimaTechin. Ja kenkien ostoon oli tosi hyviä neuvoa joten kannattaa lukea!
Niin, se
hepatiitti-kauhutarina... Mun ystävän veli on nelisin vuotta sitten lähdössä vaihto-oppilaaksi ja otti yhdistelmärokotteen, koska vastaanottava maa sitä edellytti. Rokotuksesta viikon päästä tuli flunssa, joka muuttui keuhokuumeeksi ja parin viikon päästä eräänä aamuna poika ei päässytään sängystä ylös aamulla. Jalat eivät kantaneet ja olivat ihan tunnottomat - sairaalassa todettiin, että poisa oli halvaantunut! Mitään ei tiedetä halvauksen kestosta ts. onko pysyvää vai voiko kuntoutua, mutta vielä neljänkin vuoden päästä se reilu pari-kymppinen poika on pyörätuolissa :ashamed:
Todennäköisyydet tällaiselle on tietysti ihan minimaalisia, mutta kuitenkin olemassa! Joku aina voittaa lotossa ja jonkun täytyy olla se tilastollinen promillen toteutunut riski rokotetta antaessa... Minua ainakin asia kauhistuttaa - erityisesti kun on tapahtunut lähipiirissä - ja samasta syystä en olisi kuin äärimmäisessä hädässä ottanut synnytyksessä epiduraalia: minulla kun oli verenohennuslääkityksen takia (häviävän) pieni mahdollisuus halvaantua selkäydinpuudutuksessa. Sanokaa liian varovaiseksi, mutta eipähän tarvitse myöhemmin jossitella..
Eilen käytiin
korvalääkärissä, jonka mukaan Nean korvassa on edelleen märkää, mutta että uskoo siitä pöpöjen kuolleen jo ensimmäisellä antibioottikuurilla. Vie vaan kuulemma aikansa, muutamia viikkoja, ennen kuin räkä häipyy välikorvasta eli nyt vaan odotellaan. Sitten jos ei ole parantunut kuun lopulla jälkitarkastuksessa niin mietitään joka a) korvan puhkaisua tai b) puhkaisua nukutuksessa, jossa samassa asennetaan tuubi. Toivottavasti paranee, ettei tarvitse tehdä mitään toimenpiteitä...
Syömisen kanssa on taas ollut sen maallinen show, kun Nea on koko viikon ajan syönyt vain noin kahdella ruokailulla päivässä
Korvalääkrin mukaan ei voi johtua tässä mittakaavassa korvista, kun maitoa menee kuitenkin normaalisti pullosta vaan täytyy johtua muusta syystä (hampaat?) tai sitten vaan neiti "pullikoi". Eilen söi välipalalla jugurtin, päivällisellä vähän spaghettia ja hedelmäsosetta ja illalla pikkusen puuroa. Tänään aamulla söi ensimmäisen kerran viiteen päivään aamupuuroa vaikkakin vain 7 pientä lusikallista :/ Pää hajoo..
Mutta nyt takaisin köökkiin! Vikonloput :wave: