TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Kurpitsa..aah ne leseet,joo,luulen että ne on pistänyt mahan kuralle. Luin vastikään jostain että niitä leseitä ei sais antaa tai sit vaan ihan pikkupikkumäärä... nehän voi vetää aikusellakin kuralle jos sattuu sellanen masu olemaan tai liikaa syö. Koskas lopetit sen puuron antamisen? Jos se nyt asettuis sitte.... ja tosiaan,jos iho on mennyt rikki kun kakkaa niin usein. Meillä käy tosi nopsaan niin,jopa kiinteemmästäkin kakasta.

Ihan ihmejuttu,mut poika vetelee jo kohta 2h päikkyjä putkeen :eek: On nukkunu koko viikon lähestulkoon tollasia ainakin 1h päikkyjä.... onko tää nyt kehitysaskel vai joku tilapäinen häriö...veikkaan jälkimmäistä ;) On niin harvinaista et en nyt sit oo osannu oikein hyödyntää tätä....

Matami,toki me otetaan vastaan jos kerta lahjotat :saint: Tommonen "ajettava" traktori meil on saatuna,mut sitä ei voi työntää.....
 
kiitos repajuu, mä en ole nyt pariin päivään antanut noita leseitä..en edes aiemmin ajatellutkaan ettei niitä näin pienille suositella :ashamed: no toivotaan nyt että masu tosta helpottais tai onhan se auttanut noihin öihin jo heti kun lopetin ne joten eiköhän se kakkakin tosta kiinteydy ja nyt ajattelin rasvata bepanthenilla alapäätä josko auttais ihovaurioihin.ja hienoa että teillä on päikkärit pidentyny, toivotaan että olis kehitys vaihe parempaan ;)
 
Kurpitsa..joo bepanthenia vaan...se kakka voi tovin kestää kiinteytyy,mut jos tosiaan leseistä meni,niin eiköhää se kohtapuoleen ala korjaantuun =) En minäkään olis tota lesehommaa hokannu,ellen ois aiheesta lukenut. Vissiin niin kuitusta tavaraa...
 
taidan pommitta puheluilla tyksiä vielä tänään..esikoisen ummetuksen takia..siellähän me käytiin viimeks joulukuussa jonka jälkeen ummetus on selvästi helpottanut ja tammikuussa ei tullut vertakaan lainkaan mutta nyt viimeisen kuukauden on uudelleen alkanut veren tulo kakan joukossa..siis sitäon tullut nyt joka ikisellä kakkaamiskerralla, ( 3-4x vkossa ) ennen joulua tuli vain silloin tällöin, oli jopa viikkojen väli vaikka kakka oli tuolloin ihan kivikovaa..mä en voi enää vain kasoa tätä läpi sormien..eihän tää tämmöinen voi jatkua, mitä jos siellä onkin jotain pahempaa miks verta tulee josko se ei johtuiskaan vaan ummetuksesta, pikkuhousutkin on tuhrussa mitä ei aiemmin oo ollut ja välillä veritahroja..huolettaa :/ tk:hon en enää asian tiimoilta mene, eivät ota vakavasti siellä..jollen tonne tyksiin pääse niin sit yksityiselle, maksan vaikka itteni kipeeks että saan tuon veren tulon loppumaan...
 
kurpitsa: voi toista rassua.. :( ota vaan tyksiin yhteyttä asiasta. todennäköisesti tuntuis loogiselta et se ummetus tekee teillä haavaumia herkästi mitkä vuotaa. :(
mutta vaadi ihmeessä tutkimuksia jos epäilyttää. toi ummetus on vihonviimeinen piina. meillä keskimmäisellä kans niin vaikeeta ollu taas. sillä ei verta tosin tuu. kai toi suoli on jo terästä sillä ku ummettanu vuosikaudet. :( ja toi tuhriminenhan on monilla ummettajilla yleistä myös. jaksuja..
 
Repa...miähän kutsun itseni teille kahveelle :D ...ajattelin, et onko siul ensi viikolla mitään buukattu?....voisin tuoda sen Puuha Pete kaivurin (...ei siis traktori..)...tai tietenkin käy myöhemminkin...eikös ole mukavaa, kun joku tyrkyttää itteensä kylään...

Meillä nyt sitten ostettu Brion kärri...mies soitti just mulle, et Kotkasta ei löytynyt kuin yksi musta kärri....saa kelvata....vaikka kyllä punainen olisi ollut kivempi...hiukan neitimäisempi...miten niin oon ronkeli....

 
Huuhaa, taas on viikko hurahtanut nopeasti. M on oppinut hurjasti kaikkee - aikamoinen termiitti. Touhuilee paljon ja kun tuun katse etäisyydelle niin katseessa vähän sellaista hah-hah ilkikurista virnuilua äidille. Suosikki leluja on kans kaikki oikeet tavarat eli cd levyt, tekniikkanappulat, lasikaapin läpsytys, takkaluukku.Toisin sanoen kaikki vaaran paikat kiehtoo. Kaikki aika menee vahtimiseen, noh onneksi vaihe menee ohi nopeasti. Pukeminen on kans pop juttu =) Onneksi aurinko paistelee jo vähän ja valon tuntua on ilmassa.

Huomenna haetaan kauan odotettu pentukoira kotiin =) Ihan hassua. Koira on mun entisen koiran jälkeläisiä monien vuosien takaa, meillähän on entisestään jo yksi koira =) Kakkakasoja siis luvassa siellä ja täällä.

Kurpitsa Mun esikolla kans oli prikulleen samanlaista ummetusta muistaakseni 4-7 v ikäisenä. Asia tutkittiin perinpohjaisesti, mutta mitään selvitystä ei saatu. Hän oli ihan älyttömän äkäinen. Hoidin ummetusta sitten ihan peräruiskeilla sekä mm.Levolac tipoilla. Peräruiske vaan oli parhain, koska apu tuli nopeasti ja tukala olo helpottui. Nyt vaiva ollut jo muutaman vuoden pois. Toisinaan voi olla vieläkin vaivaa, mutta ei niin että ongelma olisi päivittäistä. Ummetus tekee tietty junioreille koko asioimisen ikäväksi ja kivuliaaksi, mikä lisää vaan panttaamista. Lääkitys toimii tässä kohtaa mainiona apuna helpottaen koko ulostus prosessia =)
 
Auts mikä päänsärky niskojen takia eikä särkylääkettä tietenkään koko talossa :| Jospa lähtis pyörähtämään mammuttimarkkinoilla ja kattelis sitä kärryä. Haalaria en vielä osta ja luulen että haen seppälästä joskus. Meillä on aika ohut tuo mikä on ollut koko talven käytössä...lähinnä aina autossa ollut ja sillä pärjää vielä.

Kurjaa tuollanen ummetus :( Toivottavasti Kurpitsa syy löytyy. Mulla löytyy vaan kokemusta omalta kohdalta raskausajoista....inhottavaa ja kipeetä touhua.
 
Kirsikkatomaatti...millainen karvavauva teille saapuu :heart: ?...niissä on minusta melkein saman verran hommaa kuin ihmisvauvoissa :D ...minä olen nukkunut pentukoiran kanssa päikkäreitä sellaisessa koiransängyssä...hiukan oli ahdasta ja niskat nurin :LOL:...kun en raaskinut yksin antaa nukkua :ashamed: .
 
Matami,joo,kiva,tulkaa vaan..... tykkään tollasesta oma-aloitteisuudesta :D Ensviikolla käy näillänäkymin toistaseks vielä kaikki päivät....tulkaa sit ajan kanssaB)

Kurpitsa
: Se on hirveet
ä olla kokoajan vähän huolissaan ja kun kaikki sit pyörii sen asian ympärillä,voi kun saisivat sen mahan pelittämään:(

Otin onkeeni kirsikkatomskun neuvoista siinämäärin,et oon nyt tarjonnut noita ruokia mitkä pojalle uppoo enkä sit oikeestaan ollenkaan muita... eli siis pasta toscanaa eri lihoilla höystettynä ja sit noita tomaattisia pastoja. Couscous kana meni kans ihan hyvin. Ja kieltämättä kivempi,kun ei tarvihe kokoaikaa tapella asian tiimoilta.

Nyt täytyy lähtee pakkamaan huomista reissua varten.... uus istuinkin on asennettuna autoon... ei kuulemma oo ihan pystyasennossa... en oo henk.koht.vielä nähnyt. Ollaan siis vaan yks yö. Jotenkin ressaa jo valmiiks mut pakkohan sitä pappaakin on käydä morjestamassa =)
 
Niin ja poika oppi vihdoin laittamaan pikkujuttuja suuhunsa,pikkasen vielä hakee tekniikkaa mut sentään jo sinnepäin ja välillä onnistuukin. Siis rusinoita yms. nythän täytyy sit vaan olla tarkkana lattioiden suhteen...ennen ei oo tarvinnu miettiä.
 
repa...juu katsotaan sit ensviikol mikä meininki...meillä on ti muskari ja miun työkaveri tulee joku päivä ( ei olla sovittu mikä )...muuten ihan vp:tä =) ! Mukavaa matkaa teille....kyllä pylly puutuu matkasta...olen tuota väliä sahannut jo kohta 19 vuotta ;) !...mutta toivotaan, et Kasper jaksaa...et kai siä rupee kiukuttelee :whistle: ....matkan aikana ;) !...nyt meen neiti kiukuttelee tuol lattialla ja mies läks töihin yöks....heips vähäks aikaa :wave:
 
Ostettiin sit tänään uus turvaistuin ja päädyttiin siihen Britax Multi-techiin. Repa eiks teillä ollu se kanssa? :) Olihan tua hintava mutta kerrankin päätettiin sit satsata tai siis minä päätin, miehelle ois kelvannut vähän halvempikin...

Mutta nyt pitää taas mennä.. pian takas :wave:
 
Kävin tänään Mammuttimarkkinoilla ihmettelemässä kanssa tuota haalaria, mut en ostanut (ainakaan vielä). Varmaan kallistun silti sen Jonathanin puoleen. Olikos se Majj, joka kyseli sitä et joku on ostanut Jonathanin haalarin. Juu, minähän se, mut talvihaalari ensi talveks valmiiksi :D Mut oon niin paljon hyvää kuullut noista haalareista, et varmaan semmoseen päädyn :)

Repa, meillä vedellään kans ihan sujuvasti kaikki lattialta löytyvä suuhun. Eilen annoin neidin syödä raejuustoa itekseen pöydän ääressä ja ku ihan kaikki ei suuhun osunut vaan tippu lattialle. Syönnin jälkeen laskin likan lattialle jollon se lähti hyvin määrätietoinen katse naamallaa kohti keittiön pöytää ja sinne se meni sitten siivoomaan sotkunsa ja söi kaikki lattialle lentäneet raejuustot. Vissiin kismitti ne tippuneet :LOL:

Marmotta/Repa,
mäkin olin jo melkein kutsumassa itteäni kylään ku yritin tunkea miehen mukaan sen työmatkalle sinne teitin nurkille kuun vaihteessa. Eipä mokoma lämmenny idealle ollenkaan -jupisi jotain et niitä lähtee neljä sinne eikä autoon mahdu eikä varsinkaan heidän vuokraamaan mökkiin :( No juu, eli ei mahuta mukaan :'(

Hohhoh, ei oo mitään hohdokasta koko viikonloppuna tiedossa :(
 
kiitos kokemusten jakamisesta....en mä varmaan muuten olis huolissani mutta tuo lisääntynyt veri on laittanut huolettamaan kun ummetus on paljon paremmalla tolalla kun ennen joulua ja silloinkin ummetuksen ollessa pahimmillaan verta tuli vain silloin tällöin..mut hyvä että tutkivat, aina parempi jos mitään ummetusta vakavampaa ei löytyis kun ummetus on kuitenkin se pieni murhe sitten loppujen lopuksi vaikkakin ikävä sellainen..

merika: onnea konttaustaidoista..siitä se eteneminen lähtee =)

 
kurpitsa: onha se hyvä tutkia. ja senkin takia jo että saa itse mielenrauhan asian kanssa. :hug:

meil olis viikonloppu touhua täynnä. tänään oltiin kaupungis kiertelemässä. huomenna on kaikkea pientä menoa ja touhua. sit sunnuntaina lähden isompien lasten kans lähellä olevaan kylpylään. työnantaja kustantaa ilmaisen seisovan pöydän ja uinnit ja punttarit ja kaikkea muuta liikuntajuttua. kaikki ilmaiseksi koko perheelle. näillä näkymin menen isompien lasten kans ku niille ei oo aina niin paljoa aikaa mulla. käydään muutaman tunti uimassa ja syömäs keskenään.

mut nyt sälliä viemään maaten ku on niin äkäinen ku herättelin kesken unien..puol kasi hain illalla sisään ku ei meinannu herätä. kolme tuntia oli jo vedelly hirsiä... :eek:
 
Kurpitsa Kaikk järjestyy ja tietty huoli on suuren suuri kun oma lapsi on kyseessä. Ens viikolla olet viisaampi lääkärikäynnin jälkeen :) Yritä jaksaa, veren vuodon syykin selviää piakkoin :hug:
RepaNo kiva kun ruokaa menee hyvällä halulla. Meillä kävi selkeesti niin, että ruoan tarve lisääntyi kun liikkuminen alkoi olla aktiivista. Nyt ruokaa menee paljon. Hih, meillä oli aika koominen tilanne viime yönä..... maijan iskä hoitaa yöt ja iltatoimet. Eipä antanu eilen illalla puuroo, M oli kuulema niin väsyny, Maidolla lykkäs likan nukkuun. Uni tuli heti, mutta heräili yöllä varmaan 20 krt -nälkäänsä. Olin kaukaa viisas ja painelin ite sohvalle nukkuun. Onnellisesti nukuin ja kuulin kyllä välillä pientä mölyä =) Hymyilin tilanteelle autuaan onnellisena peiton alla. Sinänsä ihanaa kun isäkin tahtoo kokeilla omia säätöjä itse =)
Matami Meille tulee whippet vauva meidän ihanan Iines parsonin ystäväksi. Ja kyllä noissa koiravauvoissa on samanlainen hoitaminen kun ihmisissä. Meidän perhe ratsastaa, että eläimet kuuluu kuvioihin. Olenkin aina nauranut että ihminen ken osaa hoitaa hevosta osaa hoitaa myös ihmistä :) sama kasvatus niin koirilla,hevosilla kuin lapsilla - ihan oikeesti. Periaatteet ovat täysin yhdenmukaiset; kunnioitus ja rakastaminen elämää kohtaan suuren suuri punainen lanka.
Kaikille ihanaa viikonloppua :wave:
 
edla: Juu minä se joskus kyselin siitä Jonathan haalarista... :)

Viime yö oli ihan ok 2 kertaa heräs, luulen että nuha häiritsee kun on ihan tukossa. Mies lähti aamu 5:ltä jo pelireissuun eli ollaan tänään tytön kanssa koko päivä kahdestaan... Mitähän sitä keksis...

 
weiss
Huomenta.
Kovin hiljaista täällä..? Huhuu!

No, täällähän sitten tuli tänään täyteen 10kk! Hienoa ja haikeeta. Ihana nähdä, kun joka päivä tapahtuu uusia asioita ja poika on niistä aina niin riemuissaan. Maailma on niin ihmeellinen. Haikeaa on, kun ei ole niin pieni vauva enää.. :( ja mie kun tuskin enään vauvoja saan.. :(
Mutta hyviä viikonloppuja kaikille! Ihanaa kun kevään voi jo tuoksutella ilmassa.. alkaa pian tämän mamman hooormooonit hyrrätä! ;)
 
weiss..juu taaperoitahan nuo kohta on =) ...miä kyllä pidän Edithiä vauvana varmaan kouluikään saakka :ashamed: ...kun on viimonen vauva...miul tuo ikä tuli jo vastaan.. :'( ....aattelin, et siul on varmaan vielä aikaa vaikka mihin ;) ....miä oon itsekin toista kertaa naimisissa...
 
Huomentapäivää! :flower:

Mulla on lihapiirakan teko kesken (jep, tähän on tultu, että itse pitää jo lihiksiä väsätä :LOL: ), mutta pikaisesti pitää kirjoitella tännekin, kun Nea nukkuu..

Eilen tuli uusi Vauva-lehti, jossa oli vertailua niin haalareista kuin ensikevätkengistäkin! Itse sain ainakin sen perusteella tehtyä päätökseni eli ostan joko Ticketin tai Lennen haalarin (tärkein syy se, että kaikki saumat on vedenpitäviä ja lahkeissa "remmit") tai sitten jos ei löydy niin Jonathanin tai ReimaTechin. Ja kenkien ostoon oli tosi hyviä neuvoa joten kannattaa lukea!

Niin, se hepatiitti-kauhutarina... Mun ystävän veli on nelisin vuotta sitten lähdössä vaihto-oppilaaksi ja otti yhdistelmärokotteen, koska vastaanottava maa sitä edellytti. Rokotuksesta viikon päästä tuli flunssa, joka muuttui keuhokuumeeksi ja parin viikon päästä eräänä aamuna poika ei päässytään sängystä ylös aamulla. Jalat eivät kantaneet ja olivat ihan tunnottomat - sairaalassa todettiin, että poisa oli halvaantunut! Mitään ei tiedetä halvauksen kestosta ts. onko pysyvää vai voiko kuntoutua, mutta vielä neljänkin vuoden päästä se reilu pari-kymppinen poika on pyörätuolissa :ashamed:
Todennäköisyydet tällaiselle on tietysti ihan minimaalisia, mutta kuitenkin olemassa! Joku aina voittaa lotossa ja jonkun täytyy olla se tilastollinen promillen toteutunut riski rokotetta antaessa... Minua ainakin asia kauhistuttaa - erityisesti kun on tapahtunut lähipiirissä - ja samasta syystä en olisi kuin äärimmäisessä hädässä ottanut synnytyksessä epiduraalia: minulla kun oli verenohennuslääkityksen takia (häviävän) pieni mahdollisuus halvaantua selkäydinpuudutuksessa. Sanokaa liian varovaiseksi, mutta eipähän tarvitse myöhemmin jossitella..

Eilen käytiin korvalääkärissä, jonka mukaan Nean korvassa on edelleen märkää, mutta että uskoo siitä pöpöjen kuolleen jo ensimmäisellä antibioottikuurilla. Vie vaan kuulemma aikansa, muutamia viikkoja, ennen kuin räkä häipyy välikorvasta eli nyt vaan odotellaan. Sitten jos ei ole parantunut kuun lopulla jälkitarkastuksessa niin mietitään joka a) korvan puhkaisua tai b) puhkaisua nukutuksessa, jossa samassa asennetaan tuubi. Toivottavasti paranee, ettei tarvitse tehdä mitään toimenpiteitä...

Syömisen kanssa on taas ollut sen maallinen show, kun Nea on koko viikon ajan syönyt vain noin kahdella ruokailulla päivässä :eek: Korvalääkrin mukaan ei voi johtua tässä mittakaavassa korvista, kun maitoa menee kuitenkin normaalisti pullosta vaan täytyy johtua muusta syystä (hampaat?) tai sitten vaan neiti "pullikoi". Eilen söi välipalalla jugurtin, päivällisellä vähän spaghettia ja hedelmäsosetta ja illalla pikkusen puuroa. Tänään aamulla söi ensimmäisen kerran viiteen päivään aamupuuroa vaikkakin vain 7 pientä lusikallista :/ Pää hajoo..

Mutta nyt takaisin köökkiin! Vikonloput :wave:
 

Yhteistyössä