TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Carmen..juu varmaan tuollainen asia mietityttää...ja olisin itsekin epäluuloinen rokotusta kohtaan tuossa tilanteessa :( . Meillä ruokailu samanmoista kuin teilläkin :eek: .....ruokaa on mennyt vain muutama lusikka...tätä on nyt kestänyt muutama viikko :( ...syyksi epäilen räkätautia ja sitten on tullut hammas...tänään meni meilläkin hiukan enempi aamupuuroo...meillä ei ole mennyt edes hedelmäsoseet tai jugurtit :/ ...ja hengitys on haissut tosi voimakkaasti...kun tuota tisuukin imee vain hetken....alan olla ihan loppu tän ruokailu ja juomisten suhteen...ja täysin neuvoton....toivottavasti tulee parempi päivä joskus....ja sinulle myös jaksuja...tiedän tunteen...kun lapsi ei syö :hug: :hug: !!!
 
onnea kaikkien pienokaisille uusista taidoista! Meillä seisotaan kovasti, mutta sen aivotärähdyksen jälkeen ei Ava ole ollut niin innokas ollenkaann kävelemään kuin ennen sitä'. Taisi tytöstä kertaheitolla tulla varovainen
carmen huh mikä tarina, mulle tosin on hepatiitit pistetty ja en onneksi ollut tuo tilastollinen poikkeus, mutta olisin kyllä varmaan tosi varovainen sen oton suhteen, jos puhtisinAvan rokottamista. Miten Carmen sinun raskautesi etenee? Vieläkö on olo pysynyt tasaisena ja hyvänä? Toivon kovasti niin. Ihanaa kun sielläkin ollaan jo pitkällä.

Mulla alkaa työt maanantaina, olo on ihan hirveän epätodellinen, pelokkaan ja kauhistuneen odottavainen. Hyvin se varmaan menee. poika Mikäs on siellä olo töiden aloituksen suhteen?
weiss komppaan matamia, että vielähän sinäkin kerkeät. Elämä on täynnä uusia ja ihmeellisiä mahdollisuuksia!
 
weiss
Katris ja matami: Kyllä mie meen kanssa jo yli 3kymppiä, jottei tässä ihan kauhian montaa vuotta enää lapsia tehtäisi. Olen näistä kahesta onnellinen ja koitan asennoitua niin.
 
Carmen, mulla on vähän sama nyt herpeksen kanssa, mua alkaa puistattaa jos näen jollain huuliherpeksen. Ja jo pelkkä zovirax-mainos telkkarissa kuvottaa. Kun sehän virus miehellä nyt oli, sattui vaan aktivoitumaan aivoissa. Järki sanoo, että sen yleisyys on niinkin hurja kun 1:1 000 000, mutta kuitenkin..

Näin unta, että Eeva oppi kävelemään ja kerroin siitä täällä. Ei nyt ainakaan vielä, mutta josko se tuosta päiväunilta herättyään pinkaisis juoksuun että pääsen raportoimaan. :)
 
Marmotta, mulla tulee välillä huuliherpes ja heti muistan sun miehen. Sitten ajattelen, että onneks on vaan huulessa vaikka inhottava onkin.

Leipurit hei :wave: Marmotta, Repa, Naukuri ja muut! Haluisin tehdä täytekakun väliin suklaavaahtoa/ moussea, niin miten se ite tehdään? Jossain oli että sulattaa kerman sekaan suklaan ja sitten kun jäähtyy niin vaahdottaa...vai miten muuten? pitääkö olla tummaa suklaata vai voiko tehdä ihan maitosuklaasta?
 
summer olisko helpompaa ostaa sellanen valmis jälkiruoka suklaamousse-sekotus ja sit vaikka sen sekaan lisätä vähän suklaaraastetta antamaan lisää sävyä. hmm en ole koskaan kokeillut tehdä kermasta. Mut tulee kyllä ihanaa jos laittaa valkosuklaata ja kermaa sekasi.

:p :p Mä olen syönnyt karkkia -ei olekaan tehnyt mieli pitkään aikaan. Nyt on irtsaripussi tuhottu. Mut huomenna taas jatketaan kuntoilun saralla -tekee kyllä hyvää välillä herkutella. :)

 
Summer, mä teen aina tummasta suklaasta :p Mutta kai sen voi maitosuklaastakin tehdä, koska tehdäänhän sitä valkosestakin :D Mä oon tehny semmosen reseptin mukaan johon tulee myös keltuaisia, valkuaisia, voita sekä kermaa eli aikas tuhtia herkkua :D

Carmen,
ikävä juttu tommonen ja joo, skeptisyyttä vaan asioihin. Toi on todella harvinainen hermostohäiriö, mutta kuten sanoit jotkut joutuu pitämään tilastoja yllä :( Haluaisin tietysti korostaa, että mun ymmärtääkseni kyseessä on hepatiitti B-rokotteen aiheuttama juttu.

Seisominen, tänään se sit alko... Joka paikkaan noustaan seisomaan ja sillä ei oo väliä onko se tukeva tuki vaiko ei. Sit neiti nukku puolen tunnin päikyt ja koko illan kiipeili ja kiljui täällä kotona. Miten mä saan sen kiljumisen loppumaan? ja nyt se sit nukahti... ehkä mäkin hetkeks tähän soffalle oikasen :)
 
edla...meillä on ihan sama meininki...ihan mahotonta...muutaman kerran on jo kaatunut ja kerran kipannut taaperokärryjen kans |O ....kiljuu ja huutaa...pitäis olla tulpat korvis :whistle: ....aikamoista touhua on...en tosiaankaan muistanut, et tää vaihe on näin rankkaa :/ ....kyllä tää joskus taas ohi menee....sit kun opitaan käveleen...päästään ihan joka paikkaan ;) !
 
Summer, en ole koskaan kokeillut sulattamalla suklaata kermaan.. mut miksei se niinkin toimis. Mä sulatan suklaan (200g taloussuklaata) voin (50g) kanssa kattilassa, lisään 2 keltuaista yksitellen, samalla pitää vatkata aika tavalla. Sit 2 valkuaista vaahdoksi ja 3dl kermaa vaahdoksi myös, molemmat eri kulhoissa siis. Ja sit vaahdot suklaan sekaan. Ja mulla on pakkomielle laittaa mukaan aina myös vadelmia, en tiedä miksi. :)
Ja hyvähän se vaan onkin jos huulessa on se herpes, paljon vaarattomampi vaikka ei kyllä varmaan mitenkään ihanaa sekään.
 
Kiitti vinkeistä :flower: Oon laittanut kakun väliin sitä kaupan moussea, mutta musta se on liian voimakkaan makusta...jos käyttää tota taloussuklaata, niin tuleeko siitä niin voimakkaan makusta? Ja onnistuisinkohan jotenkin pilaamaan tuon, jos tekisin niinkun Marmotta neuvoit? mitä voisin siinä tehdä väärin? Terv. huippu hyvä leipuri :whistle:
 
Mulla lähenee pian synttärit ja olin kans ajatellut tehdä suklaa-vaahto täytteen niin sopivasti sainkin täältä vastauksia, kiitos! :flower: :p

Merika: Totta että pitää sitä välillä herkutellakkin ;)

Me oltiin J:n kanssa mun vanhempien luona tänään käymässä kun ei jaksettu kotona vaan istuskella.. Nukkui siellä jopa reilu 2h päikkäritkin, ihanaa kun sit sai vaan olla.. :)

 
Summer, musta toi on aika mietoa, mut tykkäänkin tosi tummasta suklaasta. Voihan ton kai maitosuklaastakin tehdä. Tai sit 50-50. Sulatat vaan suklaan tarpeeks pienellä lämmöllä ja valkuaisvaahdosta niin kovaa, että pysyy kulhossa vaikka kääntäis ympäri. Miten jos sekoittais kaupan mousseen kermavaahtoa, tai vaikka vaniljavispiä, tekiskö se siitä miedomman makuista? Omiin juhliisko oot leipomassa? En tiedä miksi, mutta mä muistan sun synttäripäivän vieläkin noin vaan, vaikken yleensä mitään muistakaan. En ainakaan kahtakymmentä vuotta!
 
Naukuri: Mistä löysit sen vauva-lehden tarjouksen, missä saa brion palikkalaatikon mukana? - olen jo ajat meinannut lehteä tilata, mutta niillä on aina ollut jotenkin niin huonot ne oheislahjat, etten ole tilannut.. Tuo palikkolaatikko kuulostaa hyvältä!

sanoja: Meillä pari viikkoa sitten mummolassa Luukas ykskaks sanoi "ÄITI". Ja ihan niin selvästi, että tämän mamman pää kääntyi ihan salamana.. Ja mummon ja isotädin mielestä sanoi myös sen ihan selvästi. Muut oli sitä mieltä, että poika olisi sanonut heti kohta myös "hei-hei" (kun treenailee vilkutusta ahkeraan..), mutta sitä en ihan allekirjoita. "Vauva" on myös sanonut nyt muutamaan otteeseen kun katsotaan yhtä kuvakirjaa, missä siellä-täällä myös vauvan kuvia.

On tämä omalla tavallaan niin haikeaa kun pikkuvauvasta alkaa tulla jo taapero kohta.. Olin ihan järkyttynyt alkuviikosta kun Lindexillä ollessani hoksasin, että täytyy mennä jo "isompien" osastolle vaatteita katselemaan jos 86 cm mielii ostaa.. Nyt meillä käytössä muutamat 74cm, useimmat 80 senttisiä. :D
 
Ai-niin... meinasin jo, että alkaakohan imetykset olla imetetty, kun poika on enää ollut vain öisin tissillä. Päivällä ei malta ja sitten otetaan nokkiksesta korviketta.. Mutta tänään tuo hoksasi lattialla kiivetä syliini ja itse kaivoi tisun esiin ja jopas pojalle maistuikin. Tuota sitten harrasti useampaankin otteeseen tänään kun hoksasi, että hänhän voi "itse". :LOL:

Ja kova on pojalla pärinä... kadulta kun kuuluu autojen ääntä niin pärisyttää ja kun sanoo "brum brum" niin pärisee.. Ja taaperokärryt ja kaikki mitkä vaan liikkuu on myös pärinän arvoisia. :D
 
Marmotta, joo omiin ajattelin tehdä....sillai testinä, kun sitten kohta on näiden muksujen synttärit. Jos nyt menee pilalle, niin sitten saa luvan onnistua. Sullahan on hyvä muisti! En mä muista kenenkään synttäreitä... toikin olis hyvä idea sekoittaa kaupan mousseen jotain. Pitää joskus koittaa. Vielä yksi kysymys tai kaksi =) : teetkö myös tumman kakkupohjan tuon täytteen kanssa? Ja mites sellanen jugurttitäyte tehdään? Repa taisi joskus mainita...
 
Voi v*u mitä menoa taas viime yönä, meinasin viskata koko vauvan pellolle. Mulla ei ole omaa aikaa päivisin kun se ei nuku ja nyt se varastaa mun rakkaan ilta-ajankin näköjään. Ei vaan suostunut nukkumaan yksin, piti mennä jo 10 aikaan nukkumaan munkin. Ja sit vartin välein alkoi kamala huuto, repiminen ja raapiminen. Kai se joskus aamuyöstä rauhoittui sentään.

Summer, en mä aina tee tummaa kakkupohjaa, riippuu vähän. Musta se on ihan hyvä niinkin jos kuorruttaa ja täyttää vaalean kakun suklaamoussella ja sit vaikka vadelmiakin väliin. Katselin nyt tota ainesmäärää minkä laitoin aikaisemmin ja siitä tulee siis täyte ja kuorrutus. Että jos vaan väliin laittaa, niin pienemmällä määrällä selviää. Tai sit osa väliin ja loppu jälkkäriks itselle. :) Mulla olis yks jogurttitäytteen ohje, mut se on ihan ohuen pohjan päälle liivatteella tehtävä kakku eikä varsinainen kerrosten väliin laitettava täyte.. odotellaan Repaa. :)

Hyvää naistenpäivää täältäkin!
Onko teidän miehet jotenkin muistaneet? Tai juhlitaanko kenelläkään mitenkään? Mä odotan taivaalta tippuvaksi jotain miestä kukkapuskan ja suklaarasian kanssa. Se sanois, että mene kylpylään, hän hoitaa vauvan näin naistenpäivän kunniaks..
 
Hyvää naistenpäivää :) Mies lupas, et tekee tänään aamiaisen, mut kököt... heräs kymmenen nurkilla, meni puol ykstoista hetkeks lepäämään ja sieltä se sit just könys ylös. Vartin kuluttua lähtee sit duuniin. Joten se siitä sitten. :|

Summer, mulla on se Repan jogurttitäyteohje :)

1 litra mansikoita (tai survosta 0,5l pakasterasiallinen)
2,5 dl mansikkakermaa (sitä Valion maustettua)
4 dl mansikkajogurttia
1 rkl vaniljasokeria
6 liivatelehteä ja vettä

Marmotta,:hug: täällä vähän sama fiilis, nukku puol tuntii eilen rattaissa kotimatkalla ja sit kotona heräs eikä toivookaan et olis uudelleen nukahtanut. Sithän me kiljuttiin loppupäivä kotona, ei meinannu illalla nukahtaa ja parahteli sit vähän väliä sängyssään. Aamulla ollaan herätty ennen puolta kasia eikä päikkäreille meno kiinnosta vieläkään pätkääkään :( Hohhoh, se on pitkä päivä edessä...
 
Kiitti Edla-mamma :flower: Ootko tehnyt ite tuolla ohjeella?

Marmotta, piti vielä sanoa, että mulla keittää kanssa iltasin.....koko päivän kun on lasten kanssa ja just kun Peppi ei pahemmin nukukaan päivisin, niin kasilta olis niin ihanaa kun kaikki lapset nukkuis ja hommat ois tehty ja olis hetki omaa aikaa....mutta mutta niinhän se yleensä menee, että ysiltä vasta on kaikki sängyssä ja ite jo ihan puhki :| Ja kaikki vielä tekemättä....pyykit koneessa, koira ruokkimatta ja käyttämättä, kaikki paikat ihan sekasin jne jne.
 
Summer, en oo tehny vielä tolla ohjeella, mut aattelin kyl tässä lähiaikoina testata koska aattelin et tekisin likan synttäreille tolla täytteellä ja vaahtokarkkikuorrutuksella Hello Kitty-kakun :) En mä tiiä tuleeks siitä mitään, mut kiva suunnitella kummiskin :)
 
Hyvää naistenpäivää Ei muistanut mies mitenkään, ei, mutta onneksi muisti pari viikkoa sitten äitienpäivän (täällä sitä juhlitaan helmikuussa). :LOL:
marmotta :hug: . Tiedän tunteen kun toinen ei nukahda, nuku eikä rauhoitu päiväunille. Meillä meni onneksi ohitse. Kunpa teilläkin jo pian helpottaisi! :hug:

Mulla alkaisi huomenna työt ja olen tietenkin kuumeessa! Ei oikein viitsisi ekaa päivää olla pois. Muutenkin tuntuu rankalta huomenna sinne mennä. Ja minä kun olin aikoinut tänään helliä Avaa ja nyt on veto ihan pois. :(
 
Katris: jännittää, pelottaa, mutta toisaalta oon onnellinen ota siitä sitten selvä :whistle: ei voi olla totta määkin olen kuumeessa=) ja huomenna se alkaa...hitsi et oon kuin ensimmäisenä koulupäivänä silloin vuonna jotakin

Weiss: ei 30 oo vanha tekemään lisää lapsia, moni viel tekee yli 40 senäkin, elämä joskus yllättää , ehkäpä hyvinkin nopeasti sinutkin ei tarvitse kun maito kauppaan mennä ja se voi olla siellä se elään rakkaus :heart: :heart: Sulle niin toivoisin kaikkea hyvää, olet nin vahva ja hieno nainen että sä ansaitset vain parasta =)

Hyvää naisten päivää

Summer lähetäppä sitä namia tännekkin päin
=)
 

Yhteistyössä