TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Hellou!

Jep,Naukurin ohje tuo mansikkajugurttitäyte ;) Mut suklaatäytteistä helpoin on ehdottomasti sulattaa haluamansa suklaa (vaikka geishapatukoita) N.200g ja vatkata flora vispi ja sit sekottaa ne keskenään...ihanaa... sekaan voi lisätä suklaa "sattumia" ja jos haluu jämäkämpää,niin maustamatonta tuorejuustoo tai rahkaa. Simppeleitä suklaamoussen ohjeita löytyy hellapoliisi.fi sivuilta =)

Majj: Jep,meillä tuo multi-tech istuin ja tyytyväisiä ollaan. Poika viihty kivasti vaikkakaan siinä ei ehkä niin renskasti nukuta kuin kaukalossa =)

Carmen: Kasperillahan oli hetkenaikaa kammo kylpemiseen... se meni sit vaan ohi,kun varovasti koitin toimia. Uskallat käyttää kylpyvaahtoa..eikö Nea yritä pistää sitä suuhunsa? Meillä vähän samahomma miehen kanssa,minä oon pääasiallinen huoltaja... plaah.


Reissu meni kivasti...poika viihty määränpäässä ok ja on nyt ollu kotosalla hiukan tylsistynyt kun ei oo samalla tavalla virikkeitä. Autoilu nyt ei niin kauheen kivaa ollu pidemmänpäälle. Takasintullessa alko pojalla pylly puutumaan,olis pitäny kokoajan pitää taukoo :/ Mut kaikenkaikkiaan paremmin meni kuin oletin =) On kyllä ehdoton maksimi mitä suostuisin pojan kanssa ajamaan...

Kotimaiset viljat meni sitten tänään pannaan... tattaripuuroa poika söi aamusta ja tuntui uppoovan ihan hyvin =) Perunaa en oo kans antanut vajaaseen viikkoon... kun poika sitä erityisesti karttaa. Ruoka on mennyt paljon paremmin alas ilman sitä. Ajattelin vaan et josko se mahanpäälle käy. Tänään kokeilen pienellä määrällä et mitä käy. On nimittäin kieltämäti vähempi rutissu.

Poika teki elämänsä ekat pissat ja kakan pottaan B)Eka kerta kun kokeilin tositarkoituksella aamupesujen yhteydessä..pusasin vähän malliksi ja sieltähän se saalis tuli :D Oli kyl kun olis aina istunut siinä ja ihmetteli et mitä se äippä tuulettaa,kun kehuin ja taputin :LOL: Tästä se lähtee...

Nyt äkkiä suihkuun,kun sain juuri pojan unille

:wave:
 
Niin muutes kauheesti eroo noissa haalareissa,ostin 80cm vaikka meillä käytetään tlälähetkellä sen kokoisia vaatteita,uskon et menee ehkä vielä ens syksynä. On niin pitkät hihat ja lahkeet noissa Lassieissa...etenkin hihat. Tai sit pojalla on vaan lyhyet kädet ;)
 
Naukurille onnittelut, millois pikkukakkonen tulee? :flower:

Miehistä Meillä on nyt sit valta vaihtunut kotona ja mies tuumi tuossa aamupalaa laittaessa, että tässä vauvan hoidossa voipi helposti unohtaa omat tarpeensa kun keskittyy vaan vauvaan :D . Freyjalla on tänään baby clinic ja mies joutuu viemään tytön sinne. Täytyy vielä antaa ohjeet miten sinne mennään.

Mistäs te niitä sukkiksia joissa on polvissa myös jarru esteet? Meillä kun on niin liukkaat lattiat ja F joutuu oikeen kovasti ponnisteleen että pääsis ylös. Varmaan pitää tilata sieltä suomesta :/

Kuukautiset
ilmestyi sit vihdoin kun helle oli kovimmillaan Cape Townissa, arvakkaas vaan oliko turvoksissa :LOL: . Nyt sitten aletaan duunaan sitä pikkukakkosta :heart:

töihin lähtö lähestyy, täytyy lähteä jo 3h kulttua :'(
 
LC: Niin, sä taisitkin olla reissussa, kun kerroin raskaudesta. Haikaran arvioitu saapumisaika on 4.9.09 :) Ajateltiin, että toinen saa tulla kun on tullakseen ja hetihän se sieltä tärppäs :LOL: Vähän epätodellinen olo on vieläkin, kun onhan tuo poika kuitenkin vielä aika vauva ja tuntuu et vastahan mä olin raskaana. Innolla kyllä odotetaan pikkusiskoa tai -veikkaa E:lle! :heart: Ikäeroa tulee sitten 1v4kk. Onnea teille yritykseen, toivottavasti tärppää pian :heart: Ja mukavaa ensimmäistä työpäivää sinulle!

Repa: Vau, miten hienosti pottailu alkoi! :eek: Mekin ollaan pari kertaa istuttu, mutta ei, poika vaan katselee ympärilleen ja lopulta kun lähdetään pois ja laitan vaipan, niin tuntee kuinka sit pissaa heti siihen. No, eiköhän se jossain vaiheessa sitten ymmärretä, kun ruvetaan oikein kunnolla kokeilemaan.
 
weiss
Poika: Toivottavasti ensimmäinen työpäivä sujuu hienosti!!! Ja kiitos taas kauniista ja tsemppaavista sanoistasi. Osaat aina oikeaan aikaan oikeat sanat! Eihän sitä voi tietää, mikä tuolla nurkan takana odottelee.. varmaan se prinssi uljas, niin nuori ja komea.. :D ei vaan. Ei tässä paljoa jaksa kaksilahkeisia edes aatella, mutta miulla kyllä keväisin usein hyrrää, jotta saapi nähdä mihin mamman vie! :LOL:
Tsemppi muillekin töihin lähtijöille. Mie koitan viellä vuoden pärjäillä kotonna.
 
Haalari...meillä Ticketin kokoa 80cm...ja odella reilu kokoinen :eek: !!

repa....mukavaa, kun reissu meni hyvin ja onnea pottailusta =) !!...ilmoittelehan milloin voipi kaffeelle tulla...jos täl viikol...niin ainut päivä mikä ei passaa on huominen....ja sit miä sitä aattelin, et poju on eskaris 9-13....et pitäis tulla siin välis :eek: ..eli eikös Kasperi nuku silloin?...neitikin nykyisin, mut voi jättää unet väliin...ehdotteleppas...

LC...tervetulloo takaisin =) !!
 
No oho, sorppa naukuri :ashamed: :D Miten mä muistelin et se oli repa joka siitä jogurttitäytteestä jutusteli, no mun muistini :LOL:

Välikausihaalari, mä mietin, et josko ostais nyt jonkun tosi edullisen esim. Jonathanin kokoa 74 ja sit alesta ostais syksylle 80. Koska likka hukkuu siihen kasikymppiseen nyt keväällä ja syksyllä se varmaan olis vähän liian pieni :/

Talvihaalarit
, on ostettu alesta jo, Carmenko se niistä puhu...

Meillä tää tolkuton kiljuminen vaan jatkuu ja se tulee sillon ku neitillä on tylsää, nälkä tai jano. Miten sen saa vaikenemaan? Tai ymmärtämään ettei tommonen oo kivaa? eikä ruoka maistu, eikä mikään huvita... taitaa äidillä olla huono päivä... :whistle: :ashamed:
 
Edla..meil koko viikonloppu tuollaista :kieh: ....tosi rankkaa...kokoajan pitää vahtii ja myös viihdyttää....sit neiti suuttuu ihan kauheesti, jos on seisomassa ja menee laittaa hänet istuu...on myös alkanut agressiivisesti viskoo tavaroita ja repii minuu tukasta , naamasta ym. |O ...ihana äidin mussukka :/ ....syömiset ja nukkumiset on mitä sattuu :eek: ...jeee..et on kivaa :( ...ihan mahottoman kiukkuinen on...toinen hammas pukkaa läpi alaalta...johtunee osittain siitä...plääh...tuntuu, et pää hajoo....
 
naukuri: ihanaa että sielläkin on yö nukuttu heräämättä =) nyt ei muutaku käskyttämään vaan ukkokultaa auttelemaan kotihommissa.. ;) välillä musta tuntuu kuin oisin kapiainen armeijassa mut tepsii meijän kakslahkeiseen ja aina tuo tulee apuun mukisematta.. :D

lc:lle tärppionnea!!

repa: vautsi vau, hienosti on pottailu alkanut =)

 
Matami, meillä tavarat lentaa kans aika vauhdilla mut ei likka väkivaltaiseks oo ryhtyny vielä.. ja joo, joka paikassa pitää seistä, vaikka ei oliskaan tukeva juttu mihin noustaan. Kiukku on kova jos ei onnistukaan nousu. Nukahtaminen on hankaloitunut kun pitää nousta seisomaan koko ajan ja sehän ei ookaan sit helppoo ko on unipussi (0-6kk vieläki, hih :D ), hankalaa mut ei mahdotonta.... :headwall:
 
Matami,No joo... Kasper on yleensä ollut unta vailla siinä 10-11 välillä ja sit nukkuu jonnekkin 11.30-12 pakeille,mut esim. tänään meni 10.15 ja heräs jo ennen 11,et vaihteleepi. Periaatteessahan se on mulle sama et mihin aikaan jne... mut et mitenhän ton sit tekis että ipanoilla olis toisistaan seuraa... kun en usko että poika pystyy unia skippaamaan,rupee vaan känkkäröimään. Mulla ei oo mitään kiinteetä menoo,eli siis milleen tietylle päivälle sovittua,eli vaikka heti sit keskiviikkona voi tulla tai mikä päivä teille parhaiten passaa...

Hitto kun hajottaa,ulkona on jotenkin niin ikävä keli kun tulee ja pyryttää. Ei oikein voi rattailla lähtee,mut jotain pitäs kyllä kekata. :/ Poikakin kitusee tossa tylsyyksissään,kun mammalta loppuu viihdykkeet. On luettu ja laulettu ja plaah.... Mitähän aktiviteettia sitä keksis :eek:
 
Heips, pullat ja sämpylät leivottu :)

välikausihaalari kokoa 86cm ja ihan ok. Mulla Reima tecin jo viime kesänä alesta ostettu -oli niin söpö. Talvipukukin on valmiina -kaksosanen kokoo 86cm ja sit remun kokoo 92cm vauvahaalari -siskon vanhoja.

carmen hyvä jos tilanne selveni. Meillä menee hienosti -mut pitää muistaa et ollaan oltu vanhempia jo koht 5v. -siinä oppii molemmat. Ja yhteistyötä tää perheen pyörittäminen vaatii ja sitä et molemmat tekee. Toki alussa kaikilla on vaikeeta -mut nyt tosiaan osaa jo vaatii mieheltä tiettyjä asioita ja toisaalta antaa hänen myös tehdä asiat omalla tavalla eikä niin kauheesti enää neuvo. Oppii ottaa vastuuta. Meillä mies ei oikein tykkää olla vauvan kanssa kahden eikä kovin pienen taaperonkaan -pelkää et jotain sattuu. :| suotakoon se hänelle -mä livahdankin ulos kun neiti menee nukkumaan ja sit pärjäävät kyllä kunhan en kauhean kauan ole poissa. Jos joku ärsyttää niin se, et mies sais enemmän lähtee mukaan kun mennään johonkin tapahtumaan mikä suunnattu perheille tai ihan vaikka luistelee, kauppaan, kyläilee yms. viihtyy vähän liiankin hyvin kotona. Joo, mut kyllä se varmasti sen viel hoksaa et lapsen mukarissa avoimienovienpäivänä pitäs käydä ja kevätjuhlat kerhos on kans lapselle tärkeitä et vanhemman kuuluu osallistuu ei vaan äidin vaan myös isän. Mut tsemppiä sinne ja muista et sun pitää saada levätä myös kun oot raskaana.
myös teille muille jotka koette et ootte paljon yksin vauvan kanssa :hug: aikaa ne miehet tarvii -mut niit on kyllä hyvä herätellä välillä etteivät täysin uhohda rooliaan. :)

repa hienoo et pottailut lähti käyntiin - se on kivaa aina kun saa saalista :D meillä kans sitä aina ihmetellään ja ihastellaan.

:wave:
 
voi ku tulee haikea olo ku lukee muiden plussa uutisia... :'( todella onnellinen olen teidän puolesta kyllä.. :heart: mut tuntuu tosi haikeelle et enää ei meille vauvoja tule. :'(
mutta nauttikaa te jotka voitte raskaudesta =)

mut nyt mentävä ulos viemään sälli..aivan väsyä tavaraa... :wave:
 
Repa, kiitti suklaatäyte ohjeesta :flower: Täytyypä sitäkin kokeilla!

Marmotta, koitettaisko keskiviikkoa ja siinä puolen päivän maissa? Kasperi on räkänen ja katotaan millon iskee neitiin :| Mutta jos ei siihen mennessä ole tauti tullut, niin koitetaan nähdä sillon. Kasperi on sillon hoidossa.

Naukuri, onnea hienosta yöstä! Nyt toivotaan että ne jatkuu! =)

Toivottavasti kaikilla on työt menneet hyvin ja lapsilla hoidot!!!! Mites Birdie viihtyy töissä?
 
Olin neidin kanssa lapsenvahtina tossa päivällä ja kun ajeltiin sieltä pois, niin nukahti korkeintaan 10 minuutiks autoon ja nyt en saa sitä enää nukkumaan ollenkaan :headwall: Ärsyttävää, kun tietää et miten poikki se on jo kuudelta. Aamupäivällä nukkui puoli tuntia....
 
naukuri Meillä on aivan sama homma: minä en pyydä ja mies ei tarjoudu niin siinäpä sitten ihmettelen :LOL: Ollaan tapeltu siitä(kin) asiasta varmaan miljoona kertaa: mies on ihan hermoromahduksen partaalla, että "PYYDÄ apua, miten se voi olla niin vaikeaa???". Sitten saadaankin siitä uusi riita aikaiseksi, kun en tajua miksi mun pitäisi muuttua ja oppia pyytämään apua - miksi hän ei muutu ja opettele tarjoamaan apua??? B) Ai miten niin naiset osaa olla hankalia? :D

Neakin on muutamia kertoja nytkytellyt jalkojaan musiikin tahdissa ja on kyllä niin hauskan näköistä =) Melkein meinaa itseltä pokka pettää, kun toinen niin totisena keskittyy tanssahtelemaan :p

Mites te, jotka olette palanneet töihin: miten olette jaksaneet yhdistää työn ja kodinhoidon? Entä miten lapset ovat suhtautuneet hoidossa oloon? Ei nyt ole meillä _vähään aikaan_ ajankohtaista, mutta ihan mielenkiinnosta kyselen miten näin pienet sopeutuvat olemaan ilman äitiä..

Ja huomenna onkin sitten taas kerhopäivä - ne on kivoja reissuja niin äidille kuin vauvallekin! Illanjatkoja kaikille :wave:
 
Noniin,ipana nukahti aivan suoraan pitkästä aikaa... mahtoi johtua siitä että ei nukkunut kuin 40 min x 2,kitis kyllä noiden vimppojen unien jälkeen siihenmalliin et olis saanu hiukan pidemmät olla unet. Johan niitä pitkiä päikkyjä nukuttiinkin vissiin viikko :headwall: Tosin nyt on nukuttu myöhempään aamusta. Mulle on muuten sama,kunhan ei sit olis väsy heti unien jälkeen :/

Höh,meil ei kyl tanssita... ainakaan sillai selvästi. Isäänsä tullut poika vissiin :D

Oon varustautunut yöhön vesipullolla. Kasper on nyt hokannu miten siitä juodaan ja ajattelin piruuttani testata et onnistuisko sillä tainnuttamaan herran uneen kun yöllä herää. Epäilen kyllä. Ja on niin huonosti ruokaillut päivällä,et aivan varmasti nälkäänsäkin tulee valittamaan...

Ja just kun oon ollu mielissäni et poika viihtyy itekseen,niin eiköhän pidä olla kokoajan seläntakana kytiksellä ettei lennä takaraivolleen kun nousee jokavälissä pystyyn ja melko itsevarmasti heiluu pöytiä vasten|O

Tää lähtee nyt syömään ja pikkuhiljaa sänkyyn lukemaan... kunnon 1600-luvun romantiikkaa Kaari Utrion malliin ;) :D
 
Miä haluun töihin |O ...siel on ainakin lakisääteiset tauot :( ...miehelle ehdotin, et jäis kotiin...ilmoitti heti ettei onnistu...ei VARMAAN jää :kieh: ....V#ttu...on noil ukoil otsaa...mikähän oikeus niillä on olla olematta koti-isiä...kysyn vaan????!....nyt vaan on tuntunut tosi rankalta tääl kotona...ja tuo mies vaan v#ttuilee, et eihän nuo muut naiset valita..miä ainoastaan olen super valittaja :kieh: :kieh: ....tekis mieli heittää mäkeen koko mies |O ....sori vuodatus...onkin 9kk patoutuma tuosta asiasta...no huomenna on varmaan parempi päivä...ötyä vaan...miä meen nyt hautoo kiukkuani suihkuun :whistle: !
 
meillä on poika tanssinu jo pari kuukautta. ihan elementissään nytkyttää ku musa soi. vaikka kaupassa niin jammaus alkaa.. :LOL:
tänään ollu vähä kiukkuisempi päivä toisella..lähdettävä tainnutukseen.

jaksuja..
 
meillä on poika tanssinu jo pari kuukautta. ihan elementissään nytkyttää ku musa soi. vaikka kaupassa niin jammaus alkaa.. :LOL:
tänään ollu vähä kiukkuisempi päivä toisella..lähdettävä tainnutukseen.

jaksuja..
 
Matami: No hö :( Toivottavasti tilanne paranee. Välillä nuo miehet ei sit ajattele partaansa pidemmälle.

Meilläkin jorataan, mutta vaan sylissä, kun eihän tuo vielä seiso. Tai jos seisotetaan ja tulee musiikkia, niin jalat alkaa hytkyä :D On kyllä hauskan näköstä :)

Päiväkitinät ei sit lakkaa täällä millään. Kun vaan nousenkin pojan vierestä lattialta, niin eiku huutoa päälle vaan. Perskules. Aika tiukkoja päiviä järjestää kyllä mokoma. Ja nyt on päikkäritkin selkeästi hakusessa, saas nähdä miten muuttuvat vielä.

carmen: Eihän ME olla hankalia ku ne miehet.... ;) Mä oon vähän sellanen marttyyriluonne; en pyydä, en valita, mut teen vaan ja sit mutruilen, jos kukaan ei huomaa mun uurastusta. Tarvisin kehuja ja palkitsemista niinku koira :D

Muakin kävi houkuttaan toi Repan suklaavaahto-ohje... :eek:

Me kokeiltiin viikonloppuna veden antamista nokkamukin sijaan normimukista, niin johan aukes hanat! Poika litkii ku pieni kissa ja oikein hihkuu, kun muki lähestyy :LOL: Nokkis meni siis hyllylle toistaiseksi. Kävin kyl ostamassa mukiksi sen Emman seepramukin, kun siinä on hyvät korvat. Kannen vaan pistin kaappiin.

Niin joo, meilläkin asuu pieni kissa, joka raapii silmät päästä... Ja heittelee kamoja. Varsinkin syöttötuolista. Kivaakivaa ;)
 
Leivon tässä illalla pari pellillistä pullaa! :p Ja tieysti yksi pellillinen vähän paloi, mutta kyllä ne ihan syönti kelvollisia onneksi on.. :)

Repa: Juu me kans eilen asennettiin se istuin ja nää pari matkaa mitä neiti ollut kyydissä on ainakin ihan hyvin viihtynyt. :) Mä kans ajattelin että koitan ainakin ekalla heräämis kerralla ens yönä tarjota vettä , saa nähdä kuis käy.. :)

Pieni kissan pentu asuu myös täällä :wave: Ja varsinkin väsyneenä J tarraa mua kaulasta kiinni, ja sit joskus kun tulee halaamaan mua päällä, saattaa purra :/ Just tänään jäi pieni jälkikin kun neiti tarras hampaillaan kiinni, ja sit kun koittaa torua neiti väläyttää suloisimman hymyn minkä osaa! :LOL:

Oon ihan unohtanu mainita, että J hoksas viime torstaina kuinka kontataan, eli täällä nyt kontitaan! :) Ja siitä nousee sit hienosti karhun kävely asentoon ja koittaa nostaa yhtä kättä ilmaan samalla. :D On muuten toooosi hauskaa nyt koko ajan juosta neidin perässä! |O Koko ajan tekemässä kiellettyjä asioita, tänään vetäs koko vaippa paketin lattialle niin että kaikki vaipat pitkin poikin makuuhuoneen lattiaaa ja samalla sai jotenki mun vaatekaapista sukka korin myös tyhjätyks... :D

 

Yhteistyössä