TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Carmen ja naukuri meillä kans mies valittaa sitä,kun en osaa kuulema pyytää apua pojan hoitoon...en kans tajua miten voi olla noin vaikeaa olla oma aloitteinen ja tulla siihen auttamaan!!!Tuosta juuri meillä syntyy kaikista suurimmat riidan aiheet ja varsinkin silloin,ku mä olen väsynyt ja mies ei tee sitten mitään,vaikka olen neuvonut asioista häntä miljoona kertaa :headwall:
Meilläkin poika alkanu viskomaan väsyneenä/turhautuneena kaikenlaista,mitä käsiinsä saa.Syöttötuolissa homma välillä tosi vaarallisen oloista!Kynnet ja otsa on nyt sitten tullu peliin myös.Kynsillä raavitaan,revitään hiuksista ja sitten pukataan otsalla nenään ym mikä sattuu sitten vietävästi!Kaikkea nämä ihanat pienet oppivatkin :ashamed:
Kamala huuto myös meillä,kun äiti häviää näköpiiristä.Kontataan perässä tuhatta ja sataa.Mun pitäis kai seisoa paikoillani koko ajan tai sitten kantaa poikaa mukanani paikasta a paikkaan b!Kai toista sitten harmittaa kun ei pääse äidin perässä niin kovaa kuin haluaisi...mua vaan alkaa turhauttamaan tuo jatkuva äitiii huuto,kun toisella ei ole mitään hätää.
Matami voimia!Tiedän tunteen :'(
 
Auts, naukuri, teillä alkaa huuto sit saman tein jos nouset lattialta? No toi on jo aika hurjaa... meillä tulee perässä minkä ehtii ja vinkuu, mut hoitaa sen liikkumisen ite kyl :D

Majj,
karhunkävelyasennossa se toisen käden nostaminen ainakin täällä on muutamaan kertaan päättyny selälleen kaatumiseen tönkkösuorana siitä :headwall: ja sehän sitä kiukuttaakin.

Joraamisesta
, sylissä vemputtaa kyllä minkä ehtii, mut ei se seisaalteen oikein hallitse hommaa. Mut unipussin ja housujen riisumisessa neiti auttaa.... pitää pikkasen avata unipussia ja nostaa neiti sängystä ilmaan ja hän potkii sen pois päältä. Se on ihanaa :D Samoin tehdään haalarinkin kanssa, on se sitten hauskaa :LOL:

Voi matami, :hug: hyvä päästää höyryt ulos välillä. Mä pauhasin eilen illalla miehelle ja tänään sillä oli vapaa aamupäivä, ni se syötti aamupuuron ja lounaan likalle, juotti maidot sekä nukku sen kanssa päikyt... johan alko toimia :D Et siitä pauhaamisesta on joskus apua.


Hohhoh, pitäsköhän painua pehkuihin....
 
Hemuli, joo toi on kans... sit ollaan hiljaa ja tyytyväisiä ku ollaan sylissä. Äiti ei missään tapauksessa unohda sua mihinkään ja heti näät mitä tapahtuu ja missä. Eihän siinä sit malta kiljua... huoks :headwall:
 
matami :hug: . Miehet ei joskus vaan ymmarra eika tajua.
poika ja LC miten meni teidan eka tyopaiva? Taalla meni ihan kivasti, eli olin toissa 8.30-16.30 ja Ava ja mies olivat viihtyneet hyvin kotona keskenaan. On mun mieheni oikeasti ihan koti-isa, olivat laittaneet tiskitkin ja kayneet vaunulenkilla kaupassa. enpa taida enaa miehesta koskaan mitaan valittaa. Ruokakin oli tehty mulle valmiiksi. :heart: . Tuntuu vaan, etta ilta oli Avan kanssa tosi lyhyt toiden jalkeen ja vaikka toissa kivaakin oli niin olo on jotenkin surumielinen ja haikea. Kai tama tasta?
 
Eeva nukahti just, mennyt taas vähän myöhäiseks.. meillä menee nyt niin, että jos Eeva käy unille tossa 8 aikaan niin herää sit tunnin päästä eikä nukahda millään enää, paitsi viereen. Ja herää heti kun siirrän omaan sänkyyn. Että pitäiskö mun mennä yhdeksältä muka nukkumaan itsekin? Pitäis vaikka ysiin asti saada venytettyä Eevan unille menoa, silloin se nukkuu tonne 11-12 asti heräämättä. Ja sit oon menossa itsekin unille niin otan sen viereen. En vieläkään tiedä miten sen sais nukkumaan omassa sängyssä aamuun asti. Mulla ei kestä kädet eikä hermo veivata sitä 2 tunnin välein uneen omaan sänkyynsä kun se kestää aina min. 30 minuuttia. Vieressä se heräilee kyllä myös, mut nukahtaa melko nopeasti uudestaan. Niin, ja pystyyn se kampeaa ihan koko ajan. Saako vauvan teipata kiinni sänkyyn? Jos jeesusteipillä vetäis pari kierrosta.. :D

Summer, käy hyvin. Tulkaa kun ehditte, täällä me ollaan. Toivottavasti Peppi nyt säästyis, vaikka toiveajatteluahan se tähän vuodenaikaan taitaa olla.

Tanssijalka vipattaa Eevallakin, ei tarvii kun tulla telkkarista mainoksissa musiikkia niin se konttaa kamalaa vauhtia kirjahyllylle, sitä vasten seisomaan ja tanssimaan. Siihen kolahtaa myös se Lady Gagan biisi ja sit ilmeisesti kaikki yhtään rokimpi tavara. Radiosta tuli Teräsbetonia ja toinen oli ihan innoissaan. Ja kun pappa kuuntelee Pink Floydia. Luoja tietää mistä tuokin lapsi on musiikkimakunsa perinyt. :|
 
Juu terveiset töistä, soittivat siinä 9 maissa et missä oon ja sanoin et pomo käski tulla iltavuoroon... No menin sit aiemmin että pääsin kotiin laittaan F:ää yöunille, ekaa ketaa omaan huoneeseen :heart: ja F roikkui koko illan mun lahkeessa, raukka.

Mies oli käyny punnaamassa tytyn ja kysyi neuvoja kuis saadaan tyty nukkuun koko yö. Samanlaiset ongelmat kuin Marmotalla, mutta sitkeesti vaan yritetään omaan sänkyyn. No tulokena oli et Terkka ei ny ryhy neuvoon, mutta antoi numeron jollekkin spesialistille jolle voipi soittaa...Nii ja tyttö painoi hurjat 7.5kg joten taidetaan rikkoo 8kg raja ennen kuin vuos tulee täyteen :heart:

Meillä ei niinkään tanssita, mutta lauletaan musiikin mukaan. Heti alkaa laulut kun tulee joku tuttu biisi :D

nyt sohvan nurkkaan!
 
huomenet |O no niin..viime yö menikin sitten heräillessä..mitäs muutakaan ois voinu odottaa yhden heräämättömän yön jälkeen :/ ite kömmein unille 23 aikaan ja sit tyttö heräilikin 1:30,2, 3:30 ja sit 5 päätti herätä tähän aamuun :headwall: |O yritin kyllä että ois jatkanu unia meidän välis mut ei siltä potkimis huitomis riehumiselta nukahtanut joten eipä siinä muu auttanut kuin nousta ylös.

nyt tyttö nukkuu ekoja päikkyjä..ihme kyllä jaksoi valvoa melkein 8:30 asti!

tänään pitäs olla sen verran virtaa että jaksais leipoo kastamisia kun mun ystävä tulee huomenna kylään..

mies lähtee tunnin päästä esikoisen kans sinne tyksiin..siel varmaan vierähtää taas koko päivä..toivottavasti jotain nyt selviäis siellä..
 
Meillä herättiin jo puol 7! :| |O Ja nyt koitan laittaa neidin ihan pienille päikkäreille et jaksaa vielä hetken valvoa täs aamupäivällä... Annoin vettä neidille yöllä ja hyvin maistui, vetäs 150ml vettä, kun ajattelin että ottaa varmaan vaan pari kymmentä milliä.. Mites Repa juotiinko siellä vettä ?


 
weiss
Terveisiä 10kk neuvolasta. Jippii, poika kasvannu kuukaudessa aikas hurjasti..(siis pojan käyriä katottaessa) Painoa tullut 1,1kg ja pituutta 3cm! No, helpotti tuo huolta ainakin, jotta kasvaa ainakin..

Onneksi ei ole miestä!!!! Kun lukee nuita tein juttuja, niin palaa vanhat ajat mieleen, kun hoiti useampaa vauvaa samaan aikaan. Nyt pääsee helpommalla, kun ei ole kun tuo yksi ja ihana vauva..
:D
Normi maitoon siirtyminen kysymys: Joko on joku aloittanut siirtymisen? Neuvolassa sanottiin, kun nuo hapanmaitotuotteet käy, eikä tule mitään oireita, niin voi huoletta aloittaa siirtymisen. Pieniä määriä ensin nanniin (20ml?) ja sitten kun on enemmän normia, niin voi siirtyä kokonaan.. Aattelin loppuviikosta aloitella.. Voi voi.. kun tämäkin aiheuttaa haikeutta.. :eek:

Mutta nyt laittaan poikaa jo nukkumaan, ollaan herätty puoli kuusi ja yökin meni levottomasti..
 
weiss, mä laitan pulloon aina tavallista sekaan. Ihan pelkkää en ole pullosta antanut, mutta nokkiksesta oon. Kakka on muuttunut löysemmäksi, mutta ei se ripulia ole. Kun joku sanoi että se on merkki ettei käy. Haluun niin eroon nannista!
 
heipsan taas.

carmen: tuu vaan ihmeessä purkamaan tuntoja tänne. ja useinhan kunon riidat kumppanin kanssa puhdistaa ilmaa!! Joten riitely sillon tällöin on hyvä asia.

meillä mies on koko ajan aktiivisesti osallistunut pojan hoitoon. Ihana mies mulla. Mutta mä kyllä aika herkästi napisenkin, jos on jotain hampaankolossa. Eli jos on tuntunut,että hoitovastuu on mulla liian iso, niin oon reippaasti sanonut asiasta.

työssäkäyminen on sujunut mukavasti. Ilta-aika on aika lyhyt, joo. mutta kyllä arki sujuu ihan kivasti kun vaan priorisoi asiat. täytyy arki-iltoina käyttää enregiaa olennaiseen, eli liikkumiseen ja lapsen + miehen kanssa olemiseen. kotihommia ehtii tekemään viikonloppuna. Mies on pärjännyt pojan kanssa TOSI hienosti. ja niillä on ihan omat kuviot kotona. Aluks poika oli kovasti illalla mun perään, mutta nyt sekin on tasoittunut. Meillä on mennyt kaikki tos hienosti. Huomenna mä jäänkin taas kotio.

En ollu siten raskaana. mutta ei ollu kyllä tarkotuskaan. Ollaan nyt puhuttu, josko alettas parin kuukauden päästä yrittämään. Mulla on niiin kova vauvakuume.

me ostettiin pojalle 86 cm välikausihaalari . Löydettiin sellanen kirppikseltä. tehtiin viikonloppuna muutenkin pojalle vaatelöytöjä. nyt pitästaas piisata vaatetta hetkeks.

meillä meni vaihteeks viime yö tosi hyvin. poika nukku koko yön ilman käninöitä. Räkäsyyttä on pojalla ja tekee hammasta.. mutta ei onneks vaikuta arkeen juurikaan.

nyt en näin äkkiseltään muista, mistä otte kirjotellu.. mutta enköhän taas pääse kärryille.
 
:wave: Täällä kans väsy mamma yön jäljiltä! Pääsin itse vasta puoliltaöin nukkumaan ja sit 5.15 heräs Joa. Kokeilin tuttia, mies kokeili vettä mut ei auttaneet. Hän vain maistoi pulloa ja huuto jatkui. Pistin pojan takaisin sänkyyn kun oli ihan väsy, hetken oli aina hiljaa ja yritti nukkua mut ei siitä mitään tullut huuto vain yltyi. Tunnin verran siin kikkailttin ja lopulta sit nousin kuuden jälkeen ylös. Syötiin aamupalaa ja Joa nukahti istualteen syöttötuoliin. kippasin kaverin sänkyyn ja ajatten kaatua itse perään niin sit heräs esikoinen |O

Yleensä yöt on viimeaikoina menny ihan kivasti nukkumaan ollaan pojat saatu viimeistään ysin aikoihin ja ilman syömisiä on menty kasiin. Tämän rytmi sopis mulle todella hyvin! Mut ei tämä homma taida olla musta kiinni ;)

Meil on kiusana Joalla jo reilun viikon jatkunut yskä :( Limaa tulee ja välillä tuntuu et kaveri meinaa tukehtua. Höyryhengitelty ollaan vessassa kun ei muutakaan voida. Onks kenelläkään mitään hyviä poppaskonsteja vauvan yskään?
 
Vkhaalarit löytyy Reimatec 80cm ja Rukka 86cm esikoisen jäljiltä eiköhän niillä pärjätä. Kuriksetkin on muistaakseni kokoa 80, ne on kyllä tosi kätsyt laittaa puvun päälle jos tarvii hiekkikselta suunnistaa suoraan autoon tai kesällä kun ei tarvi pukua alle.
 
On noi miehet tosiaan aikamoisia - ei voi elää ilman, mutta eipä tää yhteiselokaan aina herkkua ole :D No, eipähän ole elämä tylsää, kun kipinät aina silloin tällöin sinkoilevat!

Normimaitoon ei olla vielä suunniteltu siirryttävän, mutta maustamatonta jugua ja rahkaa on maisteltu. Ja tänään Nea söikin sitten aika ison määrän A-jugurttia persikkasoseen kanssa aamupalaksi, kun puuro ei oikein enää tipu :/ Onko muiden vauvat alkaneet boikotoimaan puuroja? Mitäs voisi hyvällä omalla tunnolla tarjota tilalla?

Nea heräs tänään vasta 7:30 ja ollaan siis tunti jäljessä normaaliaikataulua - ja mami ihan sekaisin B) Nyt kai sitten lounasta väsäämään ja pakkaamaan kassia, että pästään kerhoon, kun pimatsu herää!
 
Huomenta...

Joo,laiska minä,mut en sit jaksanut ruveta säätämään sen veden kanssa :ashamed: Poika nukku niin hyvin jonnekkin kahteen kolmeen ja olin niin täydessä unessa,et tyrkkäsin vaan tissin suuhun ja jatkoin unia ;) Mut ehkäpä ensiyönä :whistle: Meillä ei kyllä koskaan päästä tissistä eroon :D

Mites Majj altistus sujuu?

Tein just tattaririeskaa... ei mitään eritytistä herkkua,mut kaippa toi menee paremman puutteessa :x
 
mä täs äsken laskin et tasan 6 viikkoa niin meillä on sit 1v juhlat..ja ei olla enää vauvoja vaan taaperoita..äärettömän haikea olo.. :ashamed:
en tajua miten ottaa väliin niin koville tämä asia et meidän lapsiluku on täynnä. mut eiköhän tuo ajatusmaailma muutu ku poika kasvelee ja jää omaa aikaa enemmän. =)

hapanmaito juttuja ollaan ihan ruokalusikallista päiväs maisteltu. ja tavallista maitoa en varmaan anna ennen sitä vuoden ikää. meinataan rauhallisesti tää vaihe siirtyä =)
ku toi masu on tuolla ollu aina mikä on. =)

hullua on ton meidän pojan meno ku on nii kirppu kokonsa puolesta. 68 cm vaatteet tällä hetkellä käytös ja 10kk pituushan oli kaikki huimat 67,8 cm. ja ku meno on nii hurjaa ja tukia pitkin mennään ja välillä ei näy ku sormenpäät sohvan laidan takaa ku on niin pätkä. ja ympäri kämppää pitäis kävelyttää koko ajan.

viime yö oli täällä ihan outo. kolme kertaa heräs yöllä mitä ei normisti tee. ja sitä edellinen yö samaan malliin..mikähän hitto kiusaa öitä.. :(

mut nyt on piimäkakku hyytyny kaapis. täytyy lähtee kuorruttamaan se vauvojen mangososeella..on muuten tosi ihanaa se kakku ja nopee tehdä :p
 
mies kotiutui pojan kans tyksistä..ärtyneestä paksusuolesta lääkäri oli puhunut, suolessa ei kuulemma ollut haavaumia eikä pukamia mistä veri voisi olla lähtöisin..nyt vaan kuulemma helkkaristi kuitua syötettävä, välillä movicolia ja välillä levolacia yms. jos veren tulo edelleen jatkuu niin sit mahdollisesti harkitaan tähystystä :/ eipä ne muuhun kantaa siellä ottaneet..ei ihottumaan, ei päänsärkyihin yms. painosta ne vain sano että laskusuunnassa..no joo sen kyllä tiesin ilman sanomistakin 4kk aikana on painoa tullut +200g ( 12,8kg ) ja pituutta n.2cm ( 98cm ) no ehkä me ollaan 100cm rikottu 4v päiväksi johon on 3kk aikaa ;) toivottavasti tuo suoli nyt parantuis tosta ettei tarttis turvautuu mihinkään tähystyksiin :(

mut joo pitää mennä leipomaan porkkanaleivoksia pellillinen :p
 
No jopas oltiin alas tiputtu...

Tänään on ollut äitin hermot tiukalla ja lapsilla kauhea meno..... Neiti on sen olonen, että on tulossa tuohon räkätautiin ja sehän tietää valvomista. Eipä ihme vaikka saakin aina saman taudin kun veikka.....muutaman kerran saanut kaivaa räkäpaperin sen suusta.
 
10kk neuvola täälläkin takana: mitat 76,5cm ja 9180g. Pituutta vaan tulee!! :) Tavalliseen maitoon annetaan meillä ohjeistuksena siirtyä vasta 1v iässä ja sen mukaan mennään. Nyt siis pari kuukautta hapanmaitotuotteilla. Saatiin myös lähete fysioterapeutille, kun poika ei vielä(kään) nouse istumaan eikä konttaa tms. Itse en ole huolissani, mutta mennään nyt ihmettelemään :)

Ja viime yö |O Yks loistava yö takana ja viime yö olikin sitten säätämistä. Hohhoijaa...

Edla:
Joo, tuo poika on nyt aika väsyttävä tapaus...

Pääsen tänään illalla kylpylään kavereiden kanssa :) Mennään tutustumaan Flamingon Spahan. Nam.

Täällä on nyt päikyt muutoksessa. Ilmeisesti ollaan siirtymässä yksiin uniin. Katsotaan miten etenee.

Mut ny ruuanlaittoon! :wave:
 
Miehistä vielä: Niin ja meillä ei siis juurikaan riidellä, kun en jaksa valittaa :) Vihaan riitoja ja koitan hoitaa hommat sen verran asiallisesti / keskustelemalla ettei menis riitelyks. Mut aina välillä toivois et mies lukis ajatuksia... :saint: Ihana mies tuo kyllä on, et en sinänsä edes viitsis valittaa.
 
Siihen mies ketutukseen...auttoi eilen se suihku ;) ...miä oon aikas impulsiivinen persoona...joten välil suutun ihan mahdottomasti jostain...5 minuutin päästä en muista mistä :saint: ...et tooosi helppo kumppani oon :ashamed: :whistle: ....

Tänään oltiin muskarissa ja mukavaa oli...hauskaa nähdä miten meijän pikku vaavit on jo ihan toisenlaisii, kuin silloin alussa....mieletön meininki alkaa oleen...ja ovat tosi kiinnostuneita toisistaan...hiuksista revitään ym...ei vielä oikein ole nuo seurapiiritaidot kehittyneet :LOL: ....täti esitteli siellä lapsille hienoja eläin käsinukkeja....olivat tosi kivoja...löysin nettikaupan missä niitä myydään...käykää kurkkaamas...leikkien.fi

kurpitsa...jaksuja sinne :hug: ...kurjaa kun on noin pienestä vatsapotilaasta kyse :( ...toivottavasti paranee....onkos kaikki keliakiat, crohnin taudit ym jo tutkittu?..kun en muista...
 
kurpitsa: on nuo pienet reppania tuon mahan kanssa. meillä pumpataan kans tytölle movicolia taas rutkasti. sen verran vaikiata on ton kakan kanssa nyt. mulla itellä on ärtynyt paksusuoli..sinänsä tuntuu hullulta et noin pienellä voisi se olla mut ei kai siihen ikärajaa ole tietty. ite kävin aikoinaan tähystykset läpi kun tuli myös tuota verta kun se ei taas kuulu ärtyneeseen paksusuoleen ollenkaan. mut ei siihen mullakaan syytä löytynyt. tietty aina eriasia ku on pieni lapsi kyseessä. toivotaan ettei tarvisi tähystyksiin viedä toista.
jaksuja sinnekin kakkataistoon :hug:

 
Kurpitsa :hug: Toivotaan että pääsisitte mahdollisimman vähällä ja saisitte avun ilman tähystyksiä! Kyllä se on niin sydäntä särkevää kun lapsi on kipeä eikä voi auttaa vaik tekis mitä vaan et vois ottaa toisen kivut itselleen :(
 

Yhteistyössä