TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Heips..

Carmen: :hug: Tiedän tunteen kun kokoajan panikoi onko kaikki ok :ashamed:

Meillä Kasper tais oppia just noin syömään 8kk ruokaa,kun antelin paljon paloja syötäväksi ihan paljaaltaan...sit vaan ykspäivä alko palat uppoomaan =)

Meillä oli pieruyö |O En tiiä olisko peruna syypää...kokeilen taas olla antamatta,nii katotaan miten käy. Taidan kokeilla tota Carmenin ruokavinkkiä bataatin kanssa :D

Matami lähti tuossa äskettäin Edithin kanssa kylästä,tyttö kilju niin et Kasper kävi pariin otteeseen itkemään :LOL: On siinä meillä miehenalku ;) :D Lämpeni kyl sit loppuakohden ja silittelikin E:tä päästä jne... =)

Juu meijän emäntä on tosi kova ääninen :LOL: ...äitinsä tyttö ;) ...ei ihme, et Kasper säikähti |O ...ajatteli, et mikäs tuo nyt on :LOL: !!?...neiti kiljuu koton aina kurkku suorana...ollaan yritetty hiukan komentaa, et pienempää ääntä..muttei oo tehonnut...ehkä ääni korvaa kokoa...kun on aikas mini tuo mitta :D ...

Neiti on tosi vaarallinen...äsken yritin päikkäreille pinnasänkyyn...kohta kuului hirvee räminä :/ ...oli sit mobile kouras siel kaatuneena...muttei edes itkenyt :( ...piti sit nukuttaa ensin ja kantaa sänkyynsä....kokoajan sattuu ja tapahtuu...

Tänään pitää mennä näitten muksujen kans Tupperi-kutsuille :/ ...ei kiinnosta pätkääkään...mut tuo naapuri pitää..en kehannut kieltäytyy...plääh...sit pitää joku kippo ostaa...miulle tulee ihan jatkuvast kutsui kutsuille :/ ....no onpahan jotain edes tylsän kotielämän vastineeks..ainut huonopuoli on...et pitäs olla paksumpi lompakko :D !!

Matami: Mä pääsen niin harvoin Tupper-kutsuille, et ihan odotan, josko joku pitäis! Musta ne on kivoja :) Tosin en kärsi yhtään huonosta omatunnosta vaikken mitään ostaiskaan. Yleensä kyllä jo etukäteen tiedän, et haluan jonkun tietyn jutun. Nytkin olis listaa, mut ei kutsuja kuulu....

Kutsut vietetty...Edith ilman toisia päikkäreitä...ihmeen hyvin jaksoi =) ...ja tarttuihan sieltä muutama kippo ja sellanen hauska tursotin =) !...ja myyjä sai mut puhuttuu ympäri ihan toisissa asioissa ja vaihdoin liittoo Superista Tehyyn...et oli aika kova muija puhuu :D ...kiva oli nähdä työkavereita...ja olihan miun entinen pomokin siel...sanoi, et miun pitää sit soitella jos aloitan tekeen viikonloppu töitä....ihan kiva =) !...mut nyt meen neiti ei enää jaksa ootella nukkumaan menoa....

carmen kaikki on ihan varmasti hyvin siellä masussa. Jokainen raskaus on vaan erilainen. Ihan niin kuin jokainen lapsi on yksilö. =)
matami meillä asustaa myös kovaääninen tyttö täällä. Pistää isommillekin kovan vastuksen eikä edes pelkää mitään. Oikea hurjapää siis.

Töistä, hyvin menee. Olisi vaan kivaa kun olisi joku vakkaripaikka eikä aina tarvitsisi olla sijaisena. Uskaltaisi paremmin sitä kakkostakin miettiä, kun ei tarvitsisi pelätä että työt menee alta. :/

Hohhoijakkaa, on tää kummaa... Välillä on hyvä olo ja välillä ihan kamalaa :eek: Mä luulin jo vatsataudin saavuttaneen meidät mut ehkä mä olinkin väärässä :/ Tulis nyt jos on tullakseen, ei mitään tämmöstä ehkäsairastamista :kieh:

Nemika, aloitat aamun imuroimalla? :eek: Nostan lippistä =)

Siisteys
, juu ei oo täällä näkyny... Keittiön raivaan kerran päivään ja kerran viikkoon imuroidaan sekä keittiön lattia pestään myös. Leluja lattialta en siivoo paitsi imuroinnin ajaksi koska niiden raivaaminen on musta ihan turhaa, se on kaks minuuttia ku meidän pieni pyörremyrsky saapuu lelulaatikon luokse ja aloittaa sarjailotulituksen. Likasta on varmaan tulossa superhyvä jossain heittolajissa, siihen malliin tavarat lähtee kädestä :D

Naukuri, mun yks kaveri joutu juuri tossa samaisessa vaiheessa fysioterapeutin luoksen tyttönsä kanssa. Harjottelivat sitten konttausta, eikä tää tyttö tykänny yhtään et joku tulee siihen sotkemaan :D Liikkui siis rapuna silloin. Juu, oppi konttaamaan ja viikon kuluttua siitä lähti kävelemään :) Meillä kanssa 8kk-lääkäri kysy konttaamisesta ja sanoin et peruuttaa vaan, ni se alko tutkia lonkkia :eek: ja sano myös sen, että jos ei konttaa 10kk ni sit mietitään uusiks. Likka vissiin sitä sit pelästy ja lähti liikkeelle :LOL:

Matamilta sit tyhjennettiin lompakko kutsuilla, kiva :)

Kovaäänisyydestä,
kiva tosiaan kuulla et muutkin on palosireeneitä eikä vaan meidän uusi hieno taito :headwall: Siis mä en voi enää puhua puhelimessakaan jos neidille se ei sovi :D Koska kukaan ei kuule mitään :D

Meidän uusi suosikki on appelsiini, se on ihanaa :) ja sitä menis kolmekin palaa ihan kevyesti :eek:

Edla...jee tääl on joku muukin hereillä =) !...miä tuol naamakirjan puolella kökkäsin...hiljaista on...ja niin täälläkin...

Kovaäänisyys ei tosiaankaan aina naurata :/ ...miä en kans voi puhuu puhelimes...neiti huutaa niin kovaa |O ...ei pojat oo ollu noin kovaäänisii pienenä....nyt kyl 6v on aikas kovaääninen...niin on kyllä kaveritkin....jos tulee leikkiin...meteli on armoton :eek: ...eihän se mitään...mut miä ite oon ääniallerginen :$ ....paitsi itse kyl oon kans aikas kovaääninen...eli vika on mius :ashamed: ....en voi tästä syyttää kuin itseäni...ne geenit ;) !

...mut nyt...god natt =) !

Öitä, käväsin lukemassa kuulumiset :)

:wave:

ai, niin koto on kun pyörremyrskyn jäljiltä vaikka miehen kanssa siivotaan kimpassa ja esikoinenkin yrittää kerätä tavaroitaan. Enemmän pitäs siivota - mut nyt kuntoilu on etusijalla :D :wave:

siivous: mä yritän imuroida joka toinen päivä, pölyt pyyhin ehkä kerran kuussa, lattiat pesen ehkä kerran viikossa

täällä kanssa kovaääninen tyttö..kirkuu kyllä korkeelta ja kovaa :D

meillä ollaan parin viikon päästä 10kk enkä usko että siihen mennessä kontataan mut eiköhän tuokin oo jo liikkumista jos edes vähän silloin tällöin kierii..vai pitääkö tässä sit soitella neuvolaan kun tyttö ei yritä edes konttaus asentoon..?!

jaahas tyttö kitisee..pitää viiä päikyille

edla-mamma: juu aloitan ensin kahvilla ja pojalle puuro..sit imuriin ja pölyrättiin. jos jätän ne niin tahtoo sit jäädä ku on noita elukoita tuolla pihalla kuitenki nii hommaa riittää.
saapi unien aikaan painua lannan mättöön =) on kiva täs koneella tovi roikkua ku on hommat jo tehty hyvälle mallille :D mä oon kai hullu :D

näkyi pojalla toinen kuuri tehoavan ku lauantaina loppu antibiootti eikä vieläkään oirehdi onneksi. viimeksi tuli parissa päivässä oireet takas. nyt on toivoa ainaki et korva olis kunnossa =)

mut nyt mentävä ulos aloittaan hommelit ku on pankissa käyntiä ja kaupassa. saapi tehtyä mahdollisimman pitkälle päivän "työt"

kurpitsa: meillä on 10kk jälkeen alettu vasta konttaamaan kunnolla. nousi sitä ennen pystyyn niin sotki kai tuota konttauskuviota. ja eihän kaikki edes konttaa ollenkaan. et elä suotta neuvolaan soittele. kyllä se sieltä lähtee varmasti.

mä oon kyl varmaan hölmö ku imuroin ja pyyhin pölyt joka päivä. kerta viikkoon matot ulos ja lattiat luuttuan..ja viikolla otan mattojen ympäriltä jos likaa näkyy liikaa... :ashamed:
ja silti meillä on pyörremyrskyn jäljiltä kämppä illalla.. :ashamed:

Tsaude..

Poika nukku tosi kivasti,heräs vaan kolmesti ja aamuähinät päälle. Oli kuulemma unissaan päästelly pieruja oikein urakalla,mies kerto kun oli klo 1 maissa kömpinyt sänkyyn :D

Pissatkin saatiin aamulla metsästettyä pottaan,nyt on joka aamu tullut saalista B)

Tänään olis ohjelmassa mummulaan reippailu,huomenna laitan isän ja pojan kaksistaan liikenteeseen...meinaan ihan vaan nauttia yksinäisyydestä kotosalla =)

Summer, Eeva on jo ihan ok. Silloin kun se itkee niin tulee kyllä räkää normaalia enemmän ehkä, mut ei muuten. Kotihoidon tuelle tässä tipahdetaan, kyllä. Mä saan siihen sen lisän kun ei muita tuloja, mut eipä sillä silti juhlita. Varsinkaan kun pitäis kohta omaan asuntoon muuttaa. Elatusmaksujakin kun saadaan tasan ei mitään, ainakin nyt. Olis ihan kiva jos täältä vois saada töitä, mut ei mulla ole mitään mahdollisuuksia. Ehkä pari tuntia viikossa kaupan kassalla joo, mut joutuisin laittamaan Eevan hoitoon eikä jollain surkealla osa-aikatyöllä kyllä elä. Ahdistaa.

Potta on täällä sit kun joku kidutusväline, ei suostu edes kokeilemaan. Jalat lattialle ja selkä suoraksi vaan kun potta lähestyy. Ja kyllähän sen sit arvaa mihin ne pissat lentää kun toinen venkoilee ympäriinsä.. olis ihan kiva jos se kesään mennessä kuitenkin oppis vähän potalle, niin ei tarvis sit Italian helteessä hautoa vaipan kanssa.

Kurpitsa Hyvä kun selvisi. Anna vaan levolacia reippaalla kädellä alkuun useimmin, löydät itse sen kultaisen keskitien ja autat varmasti lasta parhaiten kun ulostaminen helpottuu. Suoli rauhoittuu ajan kanssa samaten kuin lapsen sisäisen paniikki aran asian kanssa. Asia on varmasti arka henkisesti ja fyysisesti - saat ihan varmasti tilanteen hallintaan :heart: :heart:

MiehistäPuolustava puheenvuoro täällä; yleisen virhe alkaa vauvan kotiintulosta... äiti hoitaa luonnon lakien johdosta eniten mutta tekee myös ylihoitoa eli sellaisia asioita mitä isäkin voisi ja osaisi tehdä. Ennemmin tai myöhemmin äidit havahtuu ja v...tuu kotimoulinex osaansa, alkaa nalkutus, loppuu seksi, miehet juoksee jossain... missä vika? Tässä kohtaa kodin mutkat kannattaa laittaa suoriksi ja antaa nyt viimeistään isälle oma rooli hänen itsensä tavalla hoitaa lasta. Se tuskin oma ihan samanlainen kuin äidin mutta varmasti yhtä hyvä. Lapsi kyllä sopeutuu kaikkeen ja varmasti ei mene rikki. Jos isän rooli hoitaa lasta on pilkkuja täynnä niin se ei välttämättä ole lainkaan hyvä. Se ei ole luonnollinen tapa luoda suhdetta ihmiseen - omaan lapseensa. Kun iskä tulee kotiin , niin lähtekää kodista pois omiin juttuihin - minne vain - jättäkää ja luottakaa toiseen osapuoleen =) Toimii varmasti. Meillä tämä on tarkoittanut mm. jalkapallon katselua yöllä iskä & Maija yhdessä. En oo viittiny valittaa kun se ei haittaa minua. Minusta on ihanaa kun ovat sangen läheisiä ja yhteisiä juttuja vaikka noinkin päättömiä :heart:

miehet...tuo mitä kirsikkatomaatti sanoo, on kyllä totta...eli paljon on ylihoitoa...miehet jää heti paitsioon...meillä esimerkiksi siksi, kun neiti on ollut pelkä tissivauva...en viitsinyt/jaksanut opettaa pulloon...ja inhoon lypsämistä...eli olen siksi ollut kiinni vauvassa kokoajan :/ ....ja homma jatkuu edelleen....eli oisin voinut tehdä toisin...nyt on myöhäistä...no viimonen vauva...eli virhettä ei voi korjata :( ....nyt kun tissitys loppuu...alan elää normaalisti...ja tuo mies saa hoitaa siin mis minäkin..joten nalkutuskin vähenee =) ....

Miehistä oon Kirsikkatomaatin kanssa samaa mieltä. Meil on mies alkanut heti laitokselta asti hoitaa esikoista. Meillä kun ei ole imetetty kumpaakaan mut esikoiselle lypsin ja mies syötti. Hän on todella kiitettävästi ottanut ja saanut vastuuta kummankin lapsen hoidossa. Voin myös sanoa että luotan häneen välillä enemmän kuin itseenä näissä lastenhoitoasioissa :D Lähipiirissä oon nähny useamman tapauksen kun vauva/lapsi on vain äidin kanssa ja sit kun mamma yrittää lapsen jättää isälleen niin lapsi huutaa kuin palosireeni eikä lähdöstä tule mitään. Ei pääse äiti mihinkään ja pahinta tämä ei sit edes lähde vaan joko jää kotiin tai ottaa muksun mukaan :headwall: Silloin oon miettinyt et mitähän tähänkin pitäs sanoa kun äiti on ihmetellyt että miten tässä nyt näin kävi...

Meil on puhjennut viimein 3. hammas eikä mitään kiukkua tai muuta ole ollu huomattavissa. Hyvä näin :D

Papa ootteko käyneet synnytyksen jälkeen testissä? Mul tuli se joukkokutsu silloin kun täytin 30-v mut en päässy kun olin raskaana. Mult on viimeksi otettu esikoisen jälkitarkastuksessa reilu 4 vuotta siiten, nyt ei ollu puhettakaan koko testistä? Pitää varmaan ottaa puheeksi ens viikon 10kk neuvolassa :/

kirsikkatomsku: ASIAA kirjottelet!! Meillä mies on osallistunut vauvan hoitoon tosi hyvin. JA varmaankin toi pullottelu autto siihen. Eli on heti alusta asti antanut pojalle maitoa, osallistunut vaipanvaihtohommiin jne. Koen että mies osallistuu täysin tasavertaisesti lapsen hoitoon!!!! Eli mä suosittelen kanssa, että rohkeesti annatte miehelle tilaa olla ISÄ. Kukin hoitaa lasta omalla tyylillään, ja hyvä niin. mä ainakin annan miehelle vapaat kädet lasta hoidettaessa, toki kasvatusasiat sovitaan.

Jaahas. päivä alotettu paasauksella :D

Viime yö meni kerrassaan hyvin. Poika heräs 5.30 ja nukahti uudelleen tutin laitolla. Koko perhe sai siis nukkua kunnon yöunet.

Annoin tänään raejuustoa ekan kerran. Saas nährä tuleeks masu kipeeks.. Ei se ihan kauheen hienosti uponnu... Vaatii noi palat treenaamista. No. päivälliselle on kurkkuraaste valmiina ja herneitä vielä til. Eiköhän se siitä lähe sujumaan.. Ei onneks kakonu, joten edistystä kai tääkin.

Pitäs mennä valkosuklaakakun tekoon. NAM. huomenna tulee mammakavereita kylään, pitää leipoa tarjottavaa.

papa: oon käyny jo kahesti.. Ekassa oli jotain häikkää, ni kävin uudestaan tarkistuksessa, jolloin kaikki ok.

KILOKLUBIIN: - 500g!! Mä näköjään laihdun heti kun en ajattele koko asiaa.. Ja sama homma raskauden kanssa. Heti tärppäs ku lopetettiin stressaus asiasta..

iloista torstaista

papa: juu, käyn säännöllisesti kun silloin joskus 5-6 vuotta sitten papassa oli solumuutoksia ja jouduin leikkauksiin niin siks täytyy aika usein käydä tarkastuksissa jatkossa.. viimeks muistaakseni elokuussa.

meil tyttö nukkui viime yön kans hienosti, 19-4:30 ja sit kävin pariin kertaan rauhoittelemas ½h ajan ja sit nukkui 5:45 asti.

oltiin vähän luovia ulkona tänään esikoisen kanssa..tehtiin lumihevonen ja sarvikuono :D
hevoselle laitettiin kuivista risuista häntä ja harja..hienoja tuli..poika oli ihan tohkeissaan.. =) äiti oli kans ihan innoissaan siel lumileikeissä mahto naapureilla olla naurussa pitelemistä..

Papa,Mulle sanottiin et vast ekojen menkkojen jälkeen,kun voi vielä olla hormonaalisia muutoksia tai jotain sellasta.....Ja menkkojahan ei oo kuulunut. Eli sitä vois sit kuitenkin jo mennä....

Isukki hoitajana... joo,meil oli aluksi tasavertasta hoitoo lukuunottamatta tissiä kun kummallekkin oli homma uutta... mut sit mies alko oleen paljon pois kotoonta. Iltoja ja päiviäkin ja siitähyvästä miä opin kaikki rauhotuskikat yms. ja miehestä tuli entistä arempi pojan kanssa. Leikkivät kyllä paljonkin kahdestaan silloin kun herra on kotona,mies herää aina kun voi pojan kanssa aamuisin ja syöttää ja vaihtaa vaippoja,mut on arka lähtemään ihan kaksistaan pojan kanssa mihinkään ja ennenkaikkea ei osaa rauhottaa poikaa yöaikaan...kokeiltu on ja menee hysteeriseksi huudoksi pojan kohdalta.
Toisekseen minä oon kiinni tossa pojassa vielä aika paljon...henkisesti ;) Voin kyllä lähtee,tissitteleekin vain kolmesti ja niistäkin vois tinkiä tarpeen vaatiessa... mut en vaan osaa kun toi mies on niin epävarma... suoraan sanoen pelkää ottaa ohjat. Sehän ei tietty parane kuin vaan pistämällä puoliväkisin mies pojan kanssa ulos... ja sitä tässä yritän,mut huominen taitaa mennä puihin :/
Mulle siis ongelma ei oo se et mitenkä mies pojan hoitaa tms... vaan se et hää ei rohkene olla pojan kanssa kaksin,miten se korjataan? Muuta kuin ajan kera...

Meilläkin on vihdoin ja viimein ikenessä "reikä" etuhampaiden kohdalla...alkavat viimeinkin puskee läpi :D

Niin ja jihaa..poika on nyt syönyt parina päivänä äiteen tekemää ruokaa :heart: Oikein hyvällä ruokahalulla =)

Ja ne päikkärit[/b] on nyt selkeesti muuttaneet muotoaan...poikkeuksia toki on ja tulee varmasti olemaan mut näyttäs siltä et nukkuu sen minkä nukkuu putkeen ja aika on pidentynyt,eikä heräile kauheeseen itkuun =)

Papasta: Kävin vuosi sitten. Joo, olin raskaana, mutta sanoivat ettei haittaa :) Eikä haitannu.

Miehistä: Meillä mies on pojan hoitajana ihan yhtä tasavertainen. Mulla ei ole ikinä ollut tarvetta olla se äiti, joka tekee vauvan kanssa / vauvalle kaiken vaan mies on alusta asti osallistunut kaikkeen ja tehnyt omalla tavallaan eikä mulla ole ollut tarvetta huomautella mistään. Tosin meillä tietty vaikutti vähän sekin, et oli sektio takana ja senkin vuoksi miehen apu oli kullanarvoista ihan alussa. Ja pullokin on ollut alusta asti mukana, niin mies on syöttänytkin samoin kuin minä. Nykyäänkin pojalle on ihan sama kumpi hänen kanssaan leikkii / syöttää / laittaa nukkumaan; molemmat kelpaa :) Mä voin hyvin juosta jumpissa ja kaupassa, olla tyttöjen kans reisus; poika ja isä viihtyvät hyvin.

Poika veteli kahden levottoman yön jälkeen taas läpi yön unet :eek: 12,5h!! Ihanan iloinen äiti nousi aamulla hämmentyneenä sängystä :D Sit kun oltiin ap kaupoilla, niin jaksoi hyvin olla hereillä klo 12:een asti. Ehkä ne yhdet päikyt alkaa olla meillekin valmista kauraa lähiaikoina? Pitää katsella miten etenee.

Heh, oon kerrankin innoissani Visa-laskusta. Tilasin englannista ne uudet rattaat ja kurssi olikin paaaaaljon edullisempi mulle kuin olin valuuttalaskurilla laskenut! Jeee :) Kerrankin näin.

Yhteistyössä