TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Kurpitsa musta tuntuu et oon jotenkin laiska ollu tän viikon- mut oonhan mä ollut vesijumpas ja punttiksel ja nyt lähdetään kohta uimahalliin. Mut en uskalla mennä vaalle -mut katsotaan miltä näyttää vaikka huomen aamulla. Ootko mitannut viel vyötäröä? Mulla huomaa siin hyvin, kun on viel pudotettavaa. Tsemppiä sinne. Mä oon siivonnu tänään -käy hyötyliikunnasta.

Summer me ollaan teitä 1kk nuorempia :) 30.5. meillä täytetään 1v. En mäkään muista, koska kukakin täyttää.

:wave:

Hei kaikki ihanaiset! :flower:

Pikaisesti vain toivottamassa viikonloput ja kertomassa hyviä uutisia ultrasta! Siellä pikkuinen uiskenteli - kovin oli aktiivinen ja liikkuvainen tapaus - ja sydän sykki 150krt/min. Niskaturvotusta oli 1,0mm ja veriseulanäyte otettiin lisäksi. Vasta nyt konkretisoitui tämä (lähes oireeton) odotus, kun näki, että vauva siellä ihan oikeasti kasvaa! Nyt p-p-mitta oli hienot 5,5cm :D Ollaan miehen kanssa oltu aika iloisia tänään =)

Nyt kaverin kanssa elokuviin ja viettämään tyttöjen iltaa!
Mukavaa viikonloppua kaikille,

t. Carmen, Nea (eilen 10kk) ja Antero 12+1

Carmen Ihania ultrauutisia Anterosta! :) :hug: Ja hauskaa tyttöjen iltaa!

Täällä puhutaan raskaudesta ja moni kaveri on raskaana...alkaa tässä itellekin vauvakuume vaan pahentua :D. Vielä odotellaan kesää...

Jennin Neealle 1-vuotisonnittelut :flower: :)!

Meillä on täällä ollu melkoinen touhupäivä. Aamusella siivottiin miehen kanssa perusteellisesti koko koti ja sitten tehtiin hyvää ruokaa. Äsken tultiin tunnin lenkiltä, J nukkua tuhisi 30min lenkistä tyytyväisenä. Myöhemmin illalla lähdetään miehen kanssa elokuviin ja J:n mumma tulee valvomaan neitokaisen unta tänne meille. Kivaa :)!

Hyvää viikonloppua kaikille!!! :wave:

täytyskö meidän merkata tonne ekalle sivulle kaikkien lasten syntymäpäivät niin tiedettäis kuka seuraavaks täyttää 1v.?!

merika: oon mä välillä mitannut ja -10cm on alkuvuodesta lähtenyt..tänään meni ihan kivasti syömiset siihen asti kun mies tuli töistä ja teki sellasta juustoista kinkkupiirakkaa ja pitihän sitä maistaa tietty :p ei oo itsekuria välillä ollenkaan..kunhan nyt saisin tuon kaks kiloo viel pois niin olisin tyytyväinen..hetken..

carmen: hienoa että ultrassa kaikki hyvin =)

onnea Jennin Neealle! Taalla tullaan perassa. Eli Avalla 1 v. synttarit 24.4. Heti Nemikan pojun jalkeen.
carmen ihania uutisia! Ihanaa, etta kaikki oli masussa hyvin.
marimint taallakin kova vauvakuume, mutta saattaisi olla, etta voisin saada yhden ihanaisen sijaisuuden elokuulta kesakuuhun ja jos nain kay, niin odotellaan sitten hetki ennen kuin kakkosta aletaan tosissaan yrittamaan.

Mulla on tanaan paa niin tyhjana ekan tyoviikon jalkeen etten tosissaan osaa edes mitaan jarkevaa kirjoittaa. Ava meni juuri nukkumaan ja taidan minakin kohta ryomia perassa, sen verran vasynyt olen.

Carmen,ihana homma et anterolla kaikki ok!! :heart:

Kurpitsa,mites tytön maha voi,vieläkö kuralla?

Olis kyl kiva kun olis ne syntymäajat etusivulla...oon ennenkin miettinyt...

Majj,mitä siä oikein söit kun olit viljattomalla?? Tuntuu kun ei keksis mitään syötävää :| Kun kuitujakin pitäis jostain saada..oon koittanut sinnillä vetää tota tattaria kerran päivässä puurona ja rieskana mut se on ihan tajuttoman pahaa :x Eikä ees mitenkään ihmeellisen kuitupitosta :/ Onneks poika syö sitä suht hyvin =)

Muiltakin otetaan vinkkiä vastaan,mistä saa kuitua kun ei syö kotimaisia viljoja ja tattarit ja hirssit ahdistaa..eikä nissäkään tarpeeks sitä kuitua päivätarpeiks ...rehui,hedelmii ja marjoi kyl syön,mut eihää niistäkään päiväsaanti täyty :/

Nyt tää sannoo hyvvee yötä :wave:

Joo tua synttäreiden merkkaaminen etusivulle vois olla hyvä idea! :)
Eli meille voisi laittaa: Julia 9.6 1v :)

Repa: Mulla oli todella huono ruokavalio silloin ( eipä se nytkään kovin hyvä ole ), mutta salaattia ja broileria söin aika paljon, ja riisiä sekä ranskalaisia... :LOL:

Carmen: Ihanaa kun ultrassa kaikki hyvin, ja varmasti tua todellisuutta peliin kun näkee että sielä masussa oikeasti on joku! :heart:

Tänään neiti sit kaatui selälleen ja löi päänsä kun koitti nousta kirjahyllyä pitkin ylös! :ashamed: Onneksi ei tainnut käydä kovin pahasti luulen että enemmän säikähti. :)

Kiloklubi: Mun paino on nyt jo jonkun aikaa pysyny samassa, mutta jos sen kilon tai pari vielä sais pois.. :) Mulla on vaan motivaatio liikkumiseen ihan maassa.. Jospa se sit tulee kevään mittaa takas.. :D

Ainiin, ostettiin muutes eilen ReimaTec:in talvihaalari ens vuodeks, oikee hinta 99? ja nyt oli 50?... Olihan tua vielä aika kallis mutta tuleehan se paljon halvemmaksi ostaa nyt kun ensi syksynä. Meillä on siis kaksi talvihaalaria ens talveks. Reimatec ja Lassie. Molemmat 86 kokoa, vertasin tota reiman haalaria meidän tän vuoden reiman talvihaalariin joka on siis kokoa 74 ja vieläkin ISO! Niin tuntui tua 86 kokokin todella isolta..

Jennin Neealle ihanat 1v onnittelut :flower:

Majj voi pikkuista :hug:

Eka tyoviikko taalla kans ohi ja vasyttaa toosi paljon, miehella ja Freijukalla kaikki on mennyt suht hyvin ja ovat kayneet muskarissa ja leikkiryhmassa. + viime yon F nukkui toisen kerran lapi yon heraamatta :eek:. Eka yo oli joskus viime syksyna. Isan unikoulu on siis purrut pikku itkijaan :heart: Ens viikolla on sit kahdet kahvikutsut, mies paase kunnolla mammapiireihin tutustuun :D

meidan 10kk mitat oli 7,56kg ja 69cm. ja F:lla on eka synnttari 10.5.

Taalla kans vauvakuume nostaa paataan, ovista odottellessa :p .

Carmen: Kivaa kuulla etta pikku Antero voipi hyvin siella massussa :heart:

nyt katseleen TV:ta ja siemaileen viinia :D . Huomenna mennaan kaverin uutta saunaa kokeileen, ihanaa!

LC,kiva että on mennyt yö heräämättä =) Koita nyt sit rentoutua työviikon jäljiltä B)

Meillä toi ipana on taas niiiin levoton yöaikaan... koitin sitä vettä tarjota niin otti pullon suuhunsa,mut kun alko se vesi tuleen suuhun,niin hylkäs nätisti koko kapistuksen :D Herra pitäs oikeesti nähdä kun se on nukkuvinaan... ihan ihme pakkiksia. Kokoajan pynkää pystyyn jne.

Hiljaista taas täälä...

Voi mikä yö - pikkunen on ihan tulessa niin kuuma ja täynnä näppyjä. Onneks nyt pörisee tuolla lattialla vähän ilosempana.

Synttäripino aloitettu -ilmoittakaa vaan päivämääriä. Laitoin meidän nimimerkkien perään lasten syttäripäivät. :heart:

carmen ihanaa kun pikku Anterolla kaikki hyvin.

Carmen...hyvä kun Anterolla kaikki hyvin :heart: =) !

Meillä pojulla oksutauti...tuli viime yönä :eek:...olikos jonkun pikkuisella ollut vatsatauti??...miten pahana/lievänä oli....miten juomiset/syömiset??...pelottaa, et Edithille tulee :( ...ei ole kokemusta vauvan vatsataudista :/ !!

Synttäripino...Edith 1v. 24.5 :heart: .

Matami,jos Edithille vaan tissi maistuu,niin saatatte selvitä vähällä... jostain luin,et rintamaito etenkin on erittäin hyvä neste just mahatautisille (voipi lieventää),eikä sit oikeesti tarvihe olla huolissaan kiinteiden syömisestä koska tos maidos on sen verran ravintoaineita et niillä pärjää muutamia päiviä. Kassulle ainakin kipeenä tissi maistuu erityisesti,mut ei tietty oo mahataudis ollu....

Synttäripino..Kasper täyttääpi vuoden 26.5 :flower:

Merika,voi pikkusta sairastelijaa... :hug:

Kurpitsa,no hyvä sit ettei ollut mitään allergiaa tms. =)

Jaksuhalit sairastelevien vaavien mammoille täältä .. :hug:

Täällä on alkanut yölevottomuuden syyksi tulla nyt tuo konttaamaan lähtemisen opettelu.. Luukas kesken unien nousee hytkymään konttausasentoon ja ylöskin pyrkii.. Onko teillä muilla, jotka on tuossa liikkumisessa jo vähän pidemmällä, kestänyt tuo vaihe kuinka kauan? Rauhoittuuko sitten kun oppii oikeasti konttaamaan?

Kuinka teillä muuten vauvat leikkii ja pyytää tavallaan leikkiin mukaan? Meillä Luukas on jonkun aikaa leikkinyt piilosta. Vetää jonkun kankaan/pyyhkeen/peiton/lakanan jostain ja laittaa kasvojensa eteen ja nauraa käkättää ja potkiskelee sen alla, ikään kuin "pyytäen" että huhuilkaa minua nyt.. Sitten kun kysyy "missä Luukas?" niin tempaisee sen kasvoilotaan pois ja voi sitä riemua.. Eilen illalla tyyppi olisi jaksanut tuota leikkiä vaikka ja kuinka ja kauan..
:D

Toinen on se, että alkaa taputtamaan esim pöytää vasten niin sitten pitää laulaa taputuslaulu.. ja voi kun on hauskaa taas. Ja tanssitaan täällä myös.

Kiitoset onnitteluista Teille kaikille! Meillä tosiaan on jo 1-vuotias iso tyttö. Äkkiä se aika rientää. Ihana kun muistitte, olin ihan yllättynyt. Itse kun olen niin huono muistaan yhtään mitään.

Juhlistettu ei suuremmin synttäreitä vielä, mitä nyt omalla porukalla. Ens sunnuntaina on virallisesti juhlat kun uusi tulokas ristitään. Yhdistettiin juhlat kun ei mulla tässä ole ollut niin hirmuisesti voimia järkkäillä monia juhlia. Ja kun ei oikein uskalla pitää synttärikutsuja noille Neean ikätovereille kun meille ei passais niitä pöpöjä kamalasti tulla tuon pikkuisen vuoksi. Tarttee vähän yrittää vielä varoa vaikka eihän kaikkea pysty suojaan...

Käytiin eilen neuvolassa. Neea on nyt 9.3kg ja 75cm. Tosi hyvin siis ottanut koossaan kiinni, ollaan jo pituudessa reippaasti 1-vuotiaiden käyrillä =). Pikkuinenkin oli kasvanut taas 300g viikossa. Painaa jo 3,2kg ja pituuttakin 49cm että sellainen "normaalin" vastasyntyneen kokoinen jo. Ei rääpäle enää.

Mä en kanssa sit osaa kirjoittaa mitään muuta kuin omaa napaa...Mun olo on perseestä suoraan sanottuna. Tää tauti syö voimat. Joo,joo, tiedän olen masentunut...kammoan koko sanaa. Ei se mitään auta vaikka tietääkin diagnoosin. Jotenkin olis ehkä helpompaa sulattaa jos olis vaikka polvi sijoiltaan tai jotain sellasta fyysistä. Ja ottaa siihen sit särkylääke. Mutta nyt kun lääke ahdistukseen onkin Diapam ja niitä joutuu päivittäin ottaan, masennuslääkeen lisäks. Ja sit vielä unilääkettä. Olo on kuin pahimmalla nistillä ja noihin jää vielä niin koukkuukin kun tulee aina se hetkellinen hyvä olo kunnes taas romahtaa. Perhe onneks tuo valoa päiviin ja Neean hymy saa hymyn munkin huulille. Mä en käsitä tätä sairautta olo on niin kaksjakoinen. En ole ikinä nauttinut näin paljon äitiydestä kuin nyt kahden tytön kanssa ja siti olen syvimmillä suossa. Piru kun osais ees pukea tunteet jotenkin järkevästi sanoiks!

Jenni...jaksuja sinulle, toivotaan, että sinun olosi alkaa helpottaa jossain vaiheessa :hug: :hug: ...tuo on tosi ikävä olotila...eikä sitä voi aina pukea sanoiksi, kun se on niin rankka :( :'( . Onnea Neealle 1-vuotta :heart: !!...joo helpompi on ymmärtää somaattisia tauteja kuin psyykkisiä...kun ihmisen mieli/psyyke on niin monimutkainen juttu :eek: !...miun mies on psykiatrinen sairaanhoitaja...joten miulla tietoa asioista tulee lähipiiristä..

jenni: jaksuja kovasti. toivottavasti sun olo helpottaa. anna aikaa vain. varmasti se muuttuu vielä paremmaksi kaikki. ja ihana ku pystyt silti nauttimaan lapsistasi. se on tärkeintä. :hug:

meillä tulee 21.4. Timi 1v =)

ja nyt se heräski vaunuista.. :wave:

Jennille iso voima :hug: !

hapanmaitotuotteista + masuvaivoista Oon antanut nyt reilun viikon sisään Jessille kahtena päivänä alle ruokalusikallisen raejuustoa lounaalla ja saman verran bulgarian jogurttia marjasoseen seassa välipalalla. Juustoa ja jogurttia ei olla molempia maisteltu samana päivänä. Neidin masu on ensimmäisestä testipäivästä lähtien toiminut paljon vilkkaamin kuin normaalisti. Kakka ei ole ihan ripulia, mutta paljon löysempää kuin aikaisemmin. Yöks! Samaten masu toimii myös yöllä, mitä ei ole tapahtunu koskaan ennen. :/ Huolestuttaa, että maito ei sovi J:lle ollenkaan vai onko tämmöiset oireet alussa normaaleja?
Onko teidän muiden vauveleiden masut reagoineet hapanmaitotuotteisiin jotenkin? Seuraavaksi tässä joku päivä ajattelin, että voisi vaihtaa jogurtin maustamattomaan A-jogurttiin tai kokeilla viiliä. En tiedä...kuinka kauan uskaltaa testailla... Neiti ei ole ollu huonovointinen, mutta tuo masun toiminta mietityttää.

Niin ja Jessi täyttää 1vee 5.5.

Kiitti Merika kun alotit ton synttärilistan :flower: Ihan kiva kattella minkä ikäsiä kukakin on. Vielä tuo kuukaudenkin ero on aika paljon. Äkkiä ne alkaa tasottuun, mutta tässä alle vuoden se vielä on iso ero. Voi teidän pikkusta kipeetä :( Pitää vaan ajatella että sit se on sairastettu. Meillä oli tosiaan esikoisella kanssa 10kk iässä.

Repa, oi tulispa meillekin jotain suuhun noiden kahden lisäks...olleet jo 3,5kk siellä kaksistaan :eek:

Jenni, on tuo kyllä varmana kurjaa :hug: Onneksi ihanat tytöt tuo edes pieniä valon pilkahduksia sun päiviin.

Me poikettiin vaihteeksi päivystyksessä :| Korvia vilkastiin ja toinen punoitti, mutta ei ollut vielä märkää. Käski varata maanantaiksi omalle lääkärille ajan, että katsoo sitten uusiks. Pikkasen on tullut rampattua sielläkin tänä talvena...aina sellanen olo, että sori me tullaan taas....vaikka tiedän että pitää mennä.

Jenni: Sulla on nyt kurja vaihe tuon masiksen suhteen...onneks on sit toisaalta myös iloakin tyttöjen muodossa... koita pärjäillä,päivä kerrallaan:hug: noi on vaikeita asioita.:ashamed: Hienosti Neea kasvanut ja uusi tulokas myös... :heart:

Puliina: Meillä toi konttausasennossa notkuminen yöaikaan alko vasta kun poika oppi taidon kunnolla |O Tosin sitä ennenkin on kierähdellyt masulleen ja vaikka mitä unissaan....

Leikit: Poika tykkää tunkee syliin kun lattialla istutaan,pää edellä haarojen väliin ja sit nauraa kihertää pää piilossa :LOL: Samoten kun ripustan pyykkejä,hilluu siellä narun alla ja sit on kivaa kun on lakana naamalla tms. :D

Kävin kaupassa ja läysin kaikkee viljatonta kamaa,näkkäriikin missä melko paljon kuitua ja pystyy syömäänkin =)

Yhteistyössä