TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Huomenta! :flower:

Mies lähti Nean kanssa aamulenkille ja mamilla hetki palstailuaikaa :D

Jenni Myöhästyneet 1-v. onnittelut täältäkin! :wave: Tosi hienosti teidän Nea kasvaa ja tosiaankin ihan "normaaleilta" 1-v. mitoilta. Voimia sinulle :hug:

marimint Ei meillä ainakaan muuttunut suolen toiminta mitenkään, kun hapanmaitotuotteet aloitettiin.. Tosin Nealla vaikuttaa olevan oikea super-massu, kun eihän siihen ole mikään koskaan vaikuttanut - ihan sama antaako ensimmäistä kertaa jotakin ainetta tai jotain normaalisti helposti allergisoivaa kuten esim. kalaa tai munaa. Annatteko te muuten raejuustoa vauvoillenne ihan reilulla kädellä? Meillä on maustamaton jugu lyönyt itsensä läpi, mutta muita ollaan vasta maisteltu pikkusen. Raejuustoa olen sekoittanut vähän ruoan joukkoon, mutta mietin vain sitä suolaa.. Tosin onhan esim. ruisleivässäkin suolaa ja aika paljon ja silti sitä annetaan :/

Minä olen surffaillut netissä ja etsikellyt niitä tuplarattaita saksalaisilta vauvatarvikeliikesivuilta.. Joku aikanaan suositteli Teutonian Alu Teameja, mutta mites niiden renkaat: toimivatko ok vai "tärisevätkö" muhkuraisella tiellä, kun eivät ole ilmakenno- tai ilmapyöriä? Onko kellään tuplavaunuja, joissa on ilmarenkaat? Ja edelleen on se Nean turvaistuinkin ostamatta ja se on kyllä pakko hankkia pian, sillä pimu ei viihdy enää lainkaan kaukalossaan :/ Koko ajan kitisee ja vetää selkää kaarelle.

Meillä on Nean 10kk punnitus keskiviikkona ja kauheasti odotan miten nuo neidin syömälakkoilut ovat vaikuttaneet - jos ovat!On meinaan ruoka maistunut taas tämän viikon oikein esimerkillisesti. Jotenkin kai tasaa energiansaantiaan tuolla kikkailullaan...
 
Huomenta.

Yö meni taaaas tissi poskella...huoh. pakko alkaa vähentämään tota maidon hörppimistä,keksis vaan mitenkä :/

Poika läks päikyille ja sen jälkeen menevät miehissä mummolle ja vaarille kylään =) Sovittiin miehen kanssa et alkavat nyt ainakin kerranviikossa ottamaan laatuaikaa pojan kanssa niin et en oo maisemissa.

Tuntus et pojalle olis kertynyt painoo viimeaikoina...tuntuu niin paljon painavammalle B)
 
Palsta tosiaan jumitti ainakin mulla koko eilisen illan ja äskenkin piti laittaa www-osoite suoraa tälle sivulle, muuten ei päästänyt :/ .

Carmen J:n maha ei ole kans koskaan aikaisemmin sekoillut mistään ruoasta. Nyt oli eka kerta, kun alkoi tulla masuvaivaa. Kamalasti huolestuttaa, että onkohan meidän neiti allerginen :( . Eilen en antanut mitään hapanmaitotuotetta, enkä annakaan nyt ennemmin kun masun toiminta palautuu normaaliksi. Sitten voin varovasti vielä koittaa, mutta jos ei sovi, niin täytyy varmaan lääkäriaikaa varailla. Raejuustoa olen antanu alle ruokalusikallisen, vaikka siinä suolaa onkin. J ei syö sitä, jos on sekoitettu ruokaa, mutta kun saa syödä sitä sormin niin se on namia :). Mutta nyt se nami on pannassa :( .
 
eilen tökki sivut pahasti..

jenni: hurjasti jaksuja lähettelen..päivä kerrallaan :hug:

meillä A nukkui 2 asti meidän välissä..ei tiiä mikä vaivas yöllä..heräili 22-2 välillä koko ajan ja sit oma uni oli mitä oli niin hain sit tytön viekkuun ja siihen sit nukahti ja heräs 6:lta..oliko lie nälkäinen kun söi sit aamu 6 2,5dl maitoo ja enempikin olis menny ja sit 9 aikaan uppos lautasellinen puuroa..
 
Voi jestas kun on outoa....poika siellä mökillä tiistaihin asti ja aivan mielettömän helppoa neidin kanssa vaan. En muistanutkaan minkälaista oli yhden lapsen kanssa.....helppoa, mutta aivan omituista....hiljasta ja sitten ihan sellanen olo koko ajan, että mitä ihmettä me tehdään...
Onhan sitä riehujaa ja höpöttäjää jo ikävä.
 
Mä nopeesti Marimint vastaan sulle, tuun sit myöhemmin paremmalla ajalla kertomaan hurjat kuulumiset. Se, että pienen vatsa menee maitotuotteista sekaisin ei välttämättä tarkoita et on allerginen maidolle vaan sitä et pieni elimistö ei vaan ole vielä valmis maitoproteiineille. Taisin tästä aiemminkin jo kirjoittaa ku neuvolasta saatiin nää ohjeet. Et sit vähän aikaa taukoa, et ripuli loppuu ja homma tasaantuu, sit sen jälkeen taas uus kokeilu. Jos ei sit vieläkään sovi ni sit mitä tehdään, ni siit mulla ei oo käsitystä. Mut tällaset ohjeet me saatiin parisen viikkoa sitten.
 
Marimint,Eikös j ole juonut korvikettakin? Meinaan et jos olis maitoallergia,niin luulis et olis reagoinut siihenkin...yleensähän ne tulee julki just kun ruvetaan antaa korviketta tms. Voisin veikata et ihan tottumattomuuttaan maha reistaa,mutta eihää näistä kyllä ikinä tiiä :/ Toivotaan et ens kerralla sopii masulle paremmin =)

Nyt läks mies ja poika ovesta ja uskokaa tai älkää... meinasin jo sanoo et älkää menkö :ashamed: Uskomatonta tää riippuvuus :D
 
Edla puhuu asiaa tuosta maitoproteiinin sopimattomuusta - luin itsekin aiheesta netistä, kun jäi vaivaamaan tuo Marimintin vauvan massuvaiva! Muutaman viikon päästä toinen kokeilu, Marimint, ni eiköhän se siitä =)
 
Carmen: onnittelut iloisista ultrakuulumisista!

Mulla on ihan hirveä viikonloppu takana. Saatiin miehen kanssa aikaseks toosi paha riita. Ja just kun kehuin miten hieno mies mulla on. JEP. no nyt taas korjaillaan tilannetta ja piiitkään.. mieli on ihan maassa. mutta ei tästä sen enempää..

alotin torstaina pojalle raejuuston antamisen ja hyvin tuntuu maistuvan alku lämmittelyn jälkeen. Jogurtin poika oksensi ulos. En tiedä oliko vaan huono sattuma vai mikä oli.. nyt sitten koetetaan jogurttia huomenna uudestaan..

 
Birdie :hug: Toivottavasti saatte miehen kanssa asiat pian selvitettyä.

maitotuotteet ja masuvaivat Kiitos kaikille vastauksista :)! Mitenkähän kauan tuo löysämahaisuus voi jatkua :/ ? Eilen J ei saanut hapanmaitotuotteita eikä tänään, mutta masu toimii silti vilkkaammin kuin yleensä ja kakka on löysähköä :( . Murehduttaa, että pitäisikö olla enemmän huolissaan... J kyllä syö, juo ja nukkuu hyvin, joten uskon, ettei masu ainakaan kipeä ole. carmen Mistä nettiosoitteesta löysit tästä maitoaiheesta juttua? Ärsyttää, kun meidän neuvolantätikin puhui hapanmaitotuotteiden aloituksesta vain sen verran, että saa antaa eka kerralla enemmän kuin teelusikallisen. Elikkäs rohkeammin saa aloitella niiden kanssa kuin muiden ruokien. En kyllä silti uskaltanu paljoa antaa, onneksi. Mitään puhetta ei ollu siitä, että masu voisi mennä näin sekaisin, vaikka nuo tuotteet lopulta sopiskin. Todella toivon, että masu reagoi vain näin alkuun. Repa Juu, J on saanut korviketta 2kk lähtien vähän ja sitten myöhemmin imetyksen loputtua enemmän. Tuttelista oksenteli, Semperistä myös ja Nan on nyt sopinut.
 
en taas hetkeen oo kerennyt koneelle, mutta nyt ennen neidin iltapalaa tulin käymässä! :)

Flunssa alkaa onneksi helpottaa, ja toivottavasti lähtee ennen keskiviikkoa kokonaan pois, mutta sit neidille iski kuume 39,3 eilen, mutta tänään vaan lämpöä. Tuntuu että Julia on nyt ollu koko kevään koko ajan kipeänä.. :|

Marimint: Sanotaan että noin 3 vuorokautta kestää palautua ennenkun joku tietty aine on kokonaan poissa elimistöstä, joten siksi masu voi vielä olla löysällä.

Birdie: Toivottavasti saatte pian sovittua miehesi kanssa!

Ainiin piti kertoa, että yks mun tuttu laihdutti -33kg 5kk:ssa :eek: On kyllä ollut hyvä itsekuri, toisin kun mulla nytkin mässytän suklaata.. :whistle: :LOL:
 
Marimint: Meillä hapanmaitotuotteista on kokeilu vain viiliä. On sopinut tosi hyvin, ehkä yhtenä päivänä tuli vähän löysempi kakka, mutta muuten ok. Meilläkään ei ole reagoitu mahalla mihinkään ruokiin. Mutta nyt pitäis ottaa rahkaa tai jogurttia sitten testiin ens viikolla. Kokeile säkin seuraavaks tuota viiliä? Vois olla vähän vatsaystävällisempää? Mutta en mäkään usko, että teillä allergiaa olisi. Pikkuisen massu/suolisto ei vaan heti totu uuteen tavaraan. Kyllä se siitä :)

Carmen: Onnea iloisista ultrakuulumisista! On se vaan niin ihanaa, kun saa hyviä uutisia ja odotus konkretisoituu. Musta tuntuu nyt ihan omituiselta, kun oireet on poissa ja liikkeitä ei vielä tunnu. Taas ihan epätodellinen olo :) Ja rakenneultra on vasta 15.4.!! :eek: Miten sinne asti jaksaa! Vatsa kyllä tuntui nyt viikonloppuna jotenkin pinkeytyvän et ehkä tuo kohtu tuolta nyt alkaa nousta ja se oikea maha näkyä. Tähän asti ollu vaan turvotusta ja muuta löllöä... Mä puhuin niistä Teutonioista, mutta en osaa noista renkaista sanoa mitään. Itse ihastuin Phil&Tedsin rattaisiin, mutta ovat melko kalliita Suomessa ja ulkomailla. Tylsää.

Mulla on ollut alaselkä kipeänä koko viikonlopun. Väsyi ihan selkeästi kun ajettiin mummilaan ja sit eilen istuttiin tupareissa 6h ja nyt taas ajettiin takaisin kotiin, niin auh! Tuntuu niinkuin alaselkä olis ihan väsynyt. Mulla ei ole ikinä ollut selkäkipuja ja siks vähän mietinkin et voisko muka jo tässä vaiheessa tuo raskaus aiheuttaa selkäkipuja??? Edellisestä ei ollu missään vaiheessa.

Meillä pojan 1v. synttärit on 8.5. Kiitos Merika!

Ny soffalle miehen viekkuun! :wave:

naukuri (rv 15+2 )
 
Terveiset saunasta! Mentiin testaan kaverin uutta saunaa Cambridgen lähelle ja FÖn pöösi löylyihin ekaa kertaa. Siellä se innossaan pesusoikossa istui :D . Oli ihanan rentouttavaa.

Naukuri
Mä oon kans hullaantunut Philiin ja Tediin =)

Voi Jenni :hug:

Hapanmaitotuotteet, luonnon juggee on jääkaapissa, mutta en oo saanut aikaiseksi kokeiltua ja oon yrittänyt miehelle puhua etta alkais kokeileen. No huomenna ehkä.

Nyt kylvettään tytyä ja sit nukkumatti toivottavasti kutsuu untenmaille.
 
Noniin, nyt on aikaa kirjoittaa...

En viittiny tästä aiemmin puhua, kun Carmenkin tossa stressaili ultrastaan, ni aattelin ettei tällä niin kiire mutta...
Jeps, mäkin olin raskaana -viime viikonloppuun saakka, kunnes alko kovat kivut. Olin siis rv 9 ja lääkkeellinen tyhjennys tehtiin alkuviikosta kun ei alkanut ite tyhjentää :'( Ei ollut uus tulokas mitenkään suunniteltu ja pillereitäkin söin todella täsmällisesti enkä edes potenut milläänlailla vauvakuumetta kun olen veljen perheessä nähnyt mikä hässäkkä on ku on kaksi alle kaksvuotiasta kotona. Aattelin et ehkä sit myöhemmin ku likka on isompi. Eipä elämä sit kuitenkaan mee aina niinku suunnittelee. Mut ei noi mun mielipiteet silti surua poista mitä tää viikko sisältäny ja koko tapahtuma on mulle tuonu. Oon viikon aikana ehtiny onneks jo paljon käsittelemään tätä, nyt sit täytyy nuolla haavat ja mennä eteenpäin tän asian kanssa. Ja joo, hommata se kierukka, ku pillerit ei nyt kahdesta raskautumisesta päätellen sovi mulle ollenkaan. :(

Carmen, mä kysyin tosta suola-asiasta et kuis ku raejuustossa on sitä. Täti vastas ettei pienet määrät jo tällä iällä oo pahaksi, ku kuitenkin 1-vuotiaana saa jo kaikessa ruoassa antaa sitä. Et pääasia tässä on se, ettet hukuta lasta suolaan, anna siis ylisuolasia juttuja. Mä oon kuitenkin näitä varovaisia tyyppejä, mut kyllä se sen normileipäpalansa lisäksi saa 1-2 rkl raejuustoa per päivä. Tarkkaa määrää on vaikee sanoa, koska mä annan sen sille sormiruokana - se niin diggaa siitä silla =)

Synttärit, meillä 7.5. :heart:

Onnea Jennin Neealle :heart:

Majj, sun kaverillas ollu aika tahti, melkein vois sanoo et vaarallinen tiputus (mitä jotain 2,7kg/vko) :eek:

naukuri, mä kans tossa ehdin tutustua noihin Phil&Tedseihin -aivan ihanat. Kaverilla on, toivat jenkeistä, ni tutkin niitä ja ovat vaan loistavat. No meidän ei tarvii enää miettiä tota asiaa... :/

Hapanmaitotuotteista, annoin tänään viiliä ja nyt illalla oli ripulit meilläkin vaipassa. Hassua sinänsä et jogurttia, maitorahkaa sekä raejuustoa ollaan syöty jo kaksi viikkoa. Tai sit se johtu jostain muusta, mut oli polttanu kunnolla vaikka korkeintaan ehti tunnin oleen vaipassa, aloin vaan kattoo et miksi likka yritti kaivaa vaippaa pepun puolelta ja känisi...

Pottailu, me alotettiin tänään ku eilen hommattiin potta. Ilman vaippaa ei suostunu istumaan siinä ja vaipankin kanssa vaan hetken.... mutta iltapäivällä me saatiin saalista ;) Barbababa-pehmo lensi iloisessa kaaressa pottaan :LOL: saaks mä nyt olla ylpee äiti?

Taaperokärrykin hommattiin eilen, mut eihän se siitä tajuu tuon taivaallista :D Tänään konttas kyytiin ja äiti kärräs ympäri asuntoa :)

Tulipahan tilitystä ja vähän muutakin.... nyt eilisen Bondin pariin sekä Ben&Jerry´s Chunky Monkey jätskiä :)
 
edla-mamma: voi itku..pahoittelut keskenmenosta :hug:

birdie: toivottavasti saatte asiat puhuttua selviksi miehesi kanssa :hug:

huomenna pitäs mennä sinne psykiatrille iltapäivästä..olo on paljon parempi taas vaihteeks ja tuntuu vähän turhalta mennä sinne mut kaipa mä ainakin tän yhden kerran käyn kääntymässä..

A:lle oli ilmestynyt kuin tyhjästä yks uus hammas alas..tiiä sit koska on puhjennut kun oli jo selvästi näkyvillä jo ja seuraavakin hammas on ihan viittä vaille puhjennut..ilmankos on ollut pari päivää kovin kitisevä. nyt laitoin supon ihan suosiolla yöks..

majj: hieno pudotus tuttavallas..ihailtavaa itsekuria kyllä ;) :D samaa ei aina voi sanoa ittestä ;)

kaipa mä nyt raahaudun tonne petiin ja toivon että saisin ens yön nukkua |O öitä!!
 
:hug: Pahoittelut Edlalle keskenmenosta! :'(

Meillä 1-v synttärit 22.5

Mä sit vihdoin ja viimein siirsin Joan sänkyineen omaan huoneeseen. Nyt on kaks yötä takana ja ihan kivasti on menny. Eka yö heräilin varmaan viis kertaa pienempäänkin ääneen mut viime yönä vain kerran ja silloinkin mies kävi pistämässä pojalle tutin suuhun. Tämä on varmasti ollu mulle isompi juttu kun pojalle :whistle:

Naukuri mä olin kans ajatellu ostaa ne Phil&tedsin tuplat (kun tulin esikoisen jälkeen raskaaksi). Ne on musta niin kätevän oloiset ja kivan näköiset. Onneksi en ehtinyt alkaa tilaileen kun lopultahan meidän pojille tuli ikäeroa 3,5-v... Oliko ne niin kauhean kalliit? En ainakaan muista et olis muihin kaksosten menopeleihin nähden olleet? Kaikki on tietty suhteellista :whistle: :D

summer meil oli kans esikoinen mummin ja ukin kans ruotsissa muutaman päivän ja oltiin miehen kans ihan ihmeissään et näinkö rauhallista, helppoa ja ihanaa se oli yhden kanssa :eek: :LOL:
 
Edla, Pahoittelut keskenmenosta :hug: Sattuu aivan varmasti vaikka ei suunniteltu oliskaan. Mitäs pillereitä sä nyt söit? Etkös sillon aikasemmin noita carazettee ja tulit silti raskaaksi.....mä oon nyt varmaan 3 viikkoa napsinu niitä ja jännitän miten käy.....ainakin tuntuu käyvän mulle. Ei ole mitään sellasia sivuvaikutuksia kun muista pillereistä.

Vilma, juu tuntuu liian helpolta tää olo jo.....tulis kotiin ja alkais normaali meno ja meininki.
 
Meillä edelleen oksutauti jyllää :eek: ....poika oli lauantai päivän ja eilisen oksentamatta....söikin ja oli ihan pirtee...olinkin laittamassa jo eskariin...yöllä oksenti huoneensa matolle...joka on nyt tuol pihal |O ...en yöllä alkanut puhdistaa ja mieskin oli yövuoros :/ ...et kiva, kiva....miä en käsitä, et meil on kokoajan ollut joku tauti päällä...ei kyl koskaan aikaisemmin näin paljon olla sairastettu :( ....Edith on tähän asti säästynyt...toivotaan ettei tule...eikä meille muillekaan...

Birdie...toivottavasti sopu tulee teille :hug: ....meil on vähän välii tuollaisia riitoja...ne on tosi ikäviä :'( ...
 

Yhteistyössä