TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

repa: meillä samaa touhua takan kans..pitkää kokeilla ja kitistä ja kokeilla ja kitistä.. =)

edla/marmotta: :hug: :hug: :hug: :hug:

meillä kans kitinää ja sylissä roikkumista ja äidissä kiinni olemista ilmassa ollu nyt vajaan viikon eikä parempaa päivää näy..et varmaan on ikäkriisiä meilläki menossa. käytin jo korvat tarkistuttamassa ku oli ne tulehdukset niin sitkeessä mut terveet oli et varmaan tuo eroahdistus painaa..

ja yöt..tissillä käydään ja usein taas. :headwall: just ku nukuttiin niin hyvin..

mut nyt mentävä poikaa viemään nukkumaan :wave:
 
summer meillä viel töppöset, mut ne alkaa olla pienet et villasukkiin siirryn. Kengät mä laitan jalkaan vast sit kun kävelee et siin toukokuus aletaan harjoittelee. Meillä kun ei seistäkään viel. Mut jos nyt ostaisin niin varmaan sellaset mitä syksyllä vois käyttää kans. Ja ensikengät kesäks sit ihan omat -millä sisällä harjoitella.

omatahto sitä alkaa löytymään ja välillä ollaan kiukkusia vaikka yleensä neiti aina niin aurinkoinen ja tyytyväinen kaikkeen.


majj hurja pudotus sun tutulla -mut jos tosiaan synnytyksest 5kk niin sit ihan ok. Turvotukset, vauveli yms. ja jos tossiaan hyvä itsekuri niin mikäs siinä. Itsellä alku oli lupaava -mut sit iski suklaahimo :p tais iskee melkein kaikkiin tällä palstalla.

öitä kaikille
 
Kiitti tytsät, oottate kyl ihania :heart: Tosiaan eihän toi ollut ollenkaan suunniteltu, mutta ei se kyllä surua poista. :( Nyt sen vasta alkaa oikeestaan tajuumaan. Osasin jo epäillä et mitenköhän käy, ku ne alavatsakivut joista ainakin muistaakseni merikan kanssa kesällä puhuttiin. Siis niitä on aina silloin tällöin ollu ja aikas kummallisia ovat edelleen. Mitään ei tutkimuksissa ole selvinnyt, joten todennäköisin syy on se, et mun elimistö ei vaan ole vielä täysin palautunut synnytyksestä. Toi tyhjennys oli henkisesti tosi rankka kokemus ja kukaan ei kertonut etukäteen mulle et mä joudun konkreettisesti tässä kokemaan sekä näkemään menetyksen. Kaavintaa en halunnu ku en pidä nukutusjutuista ollenkaan, tosin se olis ehkä ollu parempi mulle :/ No mut elämä jatkuu ja onhan mulla toi ihana pikkuneiti josta on kyllä ihan mielettömästi apua :heart:

K.tomaatti, mä oon miettiny kanssa tota et joku tarkotushan tollakin varmasti oli, mut eipä taida mulle ikinä selvitä se :/

Carmen, älä turhaan ota stressiä siitä et jätin kertomatta. Aattelin, et ei mulla oo kiirettä kertoa asiaa ennen ku oon ite vähän sitä käsitellyt ja sit ku sä jännäsit sitä ultraa, ni sit vaan päätin et ei vielä. Silti mä vielä odotin sunnuntaihin asti, ennen ku aloin avautumaan.

naukuri, mä oon kans katellu niitä Stockkan samaisia kenkiä ja tänään kattelin Halosen alelaarista kans, mut en vielä raaskinu ostaa.

Vaippaihottuma, meille on tullu ihan järkkyä ihottumaa ihan yhtäkkiä. Laitoin bepanthenia tänään saas nähä auttaako. Oisko jotain kikkakolmosta kellään? Siis se on ihan kunnon iso läiskä pakaroiden yläpuolella, sellasta kuivaa ihottumaa.

Oma tahto, juu meillä kans noi aurinkolasit nostetaan sillai tyylikkäästi pois silmiltä. Kesken vaunuttelun hanskat lentää pipo ja kypärämyssykin jos siltä tuntuu. Jos lelu tippuu vaunuissa ja sitä ei neiti ite saa, alkaa hirvee huuto. Sit meidät kuulee puol stadia ku meillä on tylsää tai joku ei miellytä. Vaipanvaihto on tässä uusin juttu, siinä tarvii olla jotain tutkittavaa... noh, tähän on vielä riittäny kosteusvoidepurnukat. Kyllä on sellanen Justiina täällä, et helei... mä luulen, et ku neiti oppii kävelemään, ni se pakkaa kamansa kassiin ja sanoo et terve, muutan mummolaan! Joo-o, pieni ja pippurinen :headwall:

Leikit, meillä kanssa leikitään unirätin kanssa pöö-leikkiä ja voi että se on hauskaa. Välillä jopa osaa ite sanoa, et PÖÖ! :D Toinen on se, et haluaa syliin ja laittaa päänsä mun oikealle olkapäälle ja silloin mun pitää heiluttaa päätä että hiukset hulmuaa neidin naamalle. Se on kanssa ihanaa :D

Summer, meillä on sellaset haalarit ja housut, mihin ei tarvii kenkiä ollenkaan :D Semmonen pikkunalle toi meidän likka :)

Marmotta, vitsit teillähän puhutaan jo :) meillä vaan sitä äitiä nyt hoettu, mut ei sillä mitään käsitystä oo et mitä se tarkottaa... :whistle:

Carmen,
sori hymyilytti toi et mies jätti pimun hoitopöydälle, siis niin uskomatonta mutta samalla niin miesmäistä. No eipä muakaan kyllä hymyilyttäis jos jotain olis käyny. Mutta asiaan, siis meillä kans on noi ruokailut alkanut riistäytyy käsistä, mut mä oon alkanu antaa leipäpalaa, porkkanabiittii tjms käteen ni kummasti on ruokailut rauhottunut siitä showsta.

Oltiin tänään ravintolassa lounaalla ja salaattipöydästä otin neidille oman lautasen johon laitoin maissia, kurkkua, salaattia sekä leipäpalan ja voi vitsit ku neiti oli polleena et oli samaa ruokaa ku meillä muillakin ja ite sai syödä :D ja kiltisti istui koko ravintolassa oloajan (eli yli tunnin) nätisti syöttiksessä ja mutusti siinä hitaasti omia herkkujaan.

Jahas, mies tuli kotiin, et nyt täytyy mennä :wave:
 
Edla-mamma: Ei se surua vähennä että onko lapsi ollut suunniteltu vai ei. Mä olin 20 vuotiaana raskaana ei oltu suunniteltu viellä lapsosia aikoihin, mutta silti se että loppujenlopuksi tämä lapsi ei meille syntynyt on jättänyt haavan, ikävän...pelkästään se tunne, tieto siitä että perheeseen on tulossa lapsi tekee niin onnelliseksi ja sitten se viedään pois..Me puhutaan siitä viellä joskus nyttenkin...ajatus saa kyyneleet silmiin edelleenkin.

Meillä on uusi sanakin tullut lamppu. hampaita on tullut uusia 2 kappaletta.

Me mennään ihotautietien ja allergioiden erikoislääkärille ensikuussa..saatas joku tolkku tuon ihon kanssa.

Summer: joko ostit kengät?? mä kanssa oon pohtinut kenkien ostoa kun poika varmaan mielellään ulkona työntelisi taaperokärryä..kävelee sisällä sen kanssa tosi tukevasti ja välillä seisoo ilman tukea pitkiäkin aikoja.

Meillä kanssa äiti on pop, ei saa hävitä mihinkään kun "kotona" ollaan. eroahdistus kova.

Leikit: Meillä poika leikkii autoilla pörisee kovasti ja työntää pitkin asuntoa.

Mymmelis ei oo aikoihin tainnut käydä??

Paino joo no parempi olla edes puhumatta, tää stressi ja kaikki on saanut kyllä repsahtamaan pahasti..ahistaa sekin..no positiivista se että entiset vaatteet mahtuu, ja bmi on normaali.

meillä synttärit 30.4

poika ja kasperi 10kk ja 2vko
 
summer: meillä käytössä itse neulotut villatöppöset. tarkotus käyttää siihen asti kunnes tyttö alkaa nousta jaloilleen niin sit hankitaan kengät.

oma tahto: pikkusen esiintyy välillä mut aika lievästi vielä..lähinnä sellaista harmitusta kun ei esim. pääse liikkumaan tai jos ruoka ei heti tuu nokan eteen kun ite haluais..kärsimättömyyden huippu lähinnä ;)

meillä tyttö yllätti ja nukkui aamusta 6:45 asti ja me miehen kans oltiin jo että onkos sillä kaikki hyvin ja pyörittiin alakerrassa hermostuneesti ja pitihän sitä käydä jossain välis kurkkasemas ovelta kuinka pikkuinen siellä voi ja tuhina vaan kuului..on se hassua ettei sit ite malta nukkua silloin kun toinen nukkuu pitempään, on vaan niin tottunut aikaisempiin herätyksiin..

jos sitä raivais ton keittiön aluks ja sit vaikka imuroittis..täällä vallitsee kaaos..

 
Edla, juu eihän se sitä tarkota, mutta mä oon just tämmönen kaikissa asioissa. Ajattelen eka sen vaihtoehdon mitä en haluais tällä hetkellä :| No sulle ei kyllä käy sitten pillerit...

Poika, en mä vielä hakenut, mutta kai se olis haettava. Pitäis ees jalassa kauppareissuilla jne. vaikka ei kävelekään. Tuskis siihenkään kauaa menee, että rupee itestään kävelemään...

Meillä onneks tänään lääkäri tuo korvan takia. Oli sillon lauantaina punanen ja epäilen että on kyllä nyt kunnolla tulehtunut. Näkee että on kipee tyttö

:|
 
Huomenta!

Noista ensikengistä en muista oliko juttua,mut niitähän ei nykyjään suositella pidettäväks sisällä ja muutenkin paljasjaloin olis paras harjoitella kävelemistä,mut koska ulos on pakko kengät laittaa niin siks sellaset on hankittava...muuten niitä ei ees tarvis :D

Kurpitsa,oho.likkahan vetäs kunnon unet :D

Summer,Onneks pääsette lekuriin :hug:

Meil nukuttiin alkuyö pitkästä aikaa ilman klassista 40min välein herätystä jonnekkin puolelle öin :attn: Itkusti kyllä unissaan ja piereskeli... mut sit kun heräs alko huutaan unissaan niin ettei saanu hiljaseks taas millään,sylissä vaan yltyy huuto :/ sit hörppikin tissiä oikein kunnolla ja vartin nukku ja alko taas kiehnäämään... ja sit loppuyö jatku perinteisesti tissillä 1-2h välein :headwall: En kyl tajuu miten saan voimia et päästäs tosta tissistä edes hiukan eroon...
 
Meillä oli tänään heti aamusta neidillä hammastarkastus, ja joskus oli puhetta siitä hammastahnan aloituksesta, niin meille sanottiin että sitten kun ensimmäiset poskihampaat tulevat niin voi alkaa käyttämään tahnaa, ihan silauksen vain. Tosin itse oon sitä mieltä että jos ne tulee jo "nuorena" niin en kyllä ehkä ihan pienelle vittiis laittaa...

Julia oli niin ihana eilen, oltiin sohvalla ja minä makoilin siinä selälläni samalla tv:tä katsoessani, hetken neiti siinä kiehnas mutta tuli pian mun syliin, tai makasi mahallansa mun mahan päällä ja nukahti siihen! :heart: Oli kyllä niin ihana! :heart:

Edla-mamma: mulla oli kanssa silloin kesällä ja alku syksystä kans niitä mahakipuja. Mutta jotenkin ne vaan sit kans hävis.

Meillä kans leikitään unirätillä pöö- leikkejä, ja hauskaa on! :p

Sanoja: En nyt väitä että neiti sanoo "lamppu" mutta kyllä ainakin toistaa hyvin sanan lamppu, ja katsoo ylöspäin ja näyttää kädellä missä on lamppu. :)

Niin ja oma tahto juu löytyy ja kova sellanen! :D J kyllä osaa komentaa ja heittää lelut heti pois jos joku ei miellytä, jos J on vaikka johdoilla ja haen sen sieltä pois 101:nnen kerran niin voi vetää herneet nenään ja jalat potkii ilmassa minkä kerkeää.. Jne... :D Mutta pääsääntösesti meillä asuu hyväntuulinen neiti aurinko! :)

 
weiss
Ensikengistä: Hyvä tosiaan on harjoitella tuota kenkien pitämistä, koska meillä ainakin huudettiin ensimmäiset kerrat suoraa huutoa, kun laitettiin jalkaan. Ja nyt vasta otettiin "ensiaskeleet" ulkona, että siihinkin meni muutama kuukausi. Sain tutulta hyvät "harjotuskengät", mutta nyt kun alkaa ulkonakin kävellä, niin täytyy omat ensikengät ostaa. Tai kai siis ainakin kolmet.. :whistle: Suomen kevätloskiin saappaat, kevääksi-kesäksi kunnon kävelypopot ja kait jotkun sandaalityyppisetkin tarvii olla?? Vai? Voiskohan nuilla saappailla nyt ensiaskeleensa ulkona köpöttää, kun tuntuu hölmöltä ostaa kalliita talvikenkiä enää ja muutoinkin alkaa olla niin loskasta?

:hug: kaikille tasapuolisesti!

Niin ja aloteltiin tuo maidon maistelu, 20-30ml sekoitan nanniin tai puuroon muutaman kerran päivässä, eikä ainakaan viellä ole massu pahasti reagoinut. Tavote olisi kuukauden päästä siirtyä kokonaan, että aika pikkuhiljaa siirrytään, en tosissaan taho takapakkia minkään ruoka-aineen kanssa!
Poika: Toivottavasti saatte apua ihon kanssa, täälläkin tuon kanssa ihan yhtä tuskaa! Sama se mihin mennään, niin iho lehahtaa kauttaaltaan ihottumaan. Että päätä saa hakata välistä seinään, kun ei voi toista auttaa! :headwall:
 
Edla - suru kuuluu elämän värikkääseen kirjoon. Joudumme luopumaan ja kokemaan surua, teidän suru tuli tässä kohtaa tällaisenaan. En voi sanoa "kyllä se siitä" kun ei siitä kulumalla poistu vaan elää kanssamme ikuisesti - tosin jossain elämän vaiheessa se muuttaa väriään.

Marmotta =)

Kengistä Täällä moni pohtinut ja hyviä oivalluksia nähty. Kenkähän ei pysy jalassa ennen kuin nilkan ja jalkapöydän luiden, jalkapohjan lihakset ovat kehittyneet sille asteelle että lihastoiminta on saavuttanut kineettisen ketjun. Tuetut ja tiukkaan solmitut pysyvät kyllä - mutta väärin perustein - tuetut ja tiukkaan solmittuja käytetään esim. liikuntarajoitteisille. Eilen käväsin kenkäkaupoissa katsastamassa ensikenkiä...Superfit ja Ecco olivat pehmää elastista nahkaa sekä pohja elastinen. Taivuttakaa kenkää aina päkiän kohdalta - sen pitää joustaa. Kuulin että Superfit merkki on lastenlääkäreiden suosittelema enkä yhtään ihmettele sen verran oikeanlaiselta Eccon lisäksi vaikutti. Muitakin hyviä merkkejä on paljon. Kavat-merkin kaikki mallit olivat yllättävän kovaa nahkaa sekä pohja oli kova kun kivi :( Valitettavasti yksillä kengillä ei pärjää - kahdet kengät menee kesään. Umpinaiset sekä sandaalit. Suositellaan 1.5 cm kasvuvaraa/käyntivaraa...mielestäni se on kuitenkin aivan liikaa pienelle jalalle. Pienelle jalalle n.0.5-1 cm on täysin riittävä. Eriasia on sitten isommat lapset + talvikengät. Ai niin - ostin sitten ihanat kävelypopot sekä Tretorn punaiset kukkakumpparit koko 19 - supersöötit. Kesällä niillä mennään sitten ovesta ulos ja itehän ne laitetaan ja väärään jalkaa tietty :D
 
Kurpitsa: Hyvä, että sait puhuttua siellä vaikka arveluttikin mennä sinne. Uskon vakaasti, että asiat lähtevät selviämään. :hug:

Ostin A:lle eilen Kuoman kengät, kokoa 23. Mitä luulette, meneekö ensi syksynä/talvena? Olivat alennettuun hintaan, joten oli ihan hyvä ostos. Nyt tyttö käyttää 19-21 sukkia ja ne on vähän isot vielä. Ison näköiset kengät muuten ovat. Meillä on käytössä nyt ne äippäpakkauksen töppöset, alla on ruskovillan sukat ja villasukat. Ensikengät täytynee ostaa kesäksi viimeistään. Kun vain osaisi ostaa oikeanlaiset. Vauva-lehdessä kyllä oli ihan hyvät ohjeet ostamiseen, vai oliko se Kaksplus.

Edla: kokeile laittaa Bepanthenin päälle talkkia ohut kerros. Meillä ainakin auttaa. Anna rasvan imeytyä jonkun aikaa ennen talkin laittamista. Meillä on yleensä mennyt päivässä kahdessa punoitus ohi. Mut kerran oli tosi pahana vaippaihottuma (tai oikeastaan tuli Natusanin rasvasta), niin se kesti viikon. Ikävää oli katsoa, kun toiseen välillä koski kovasti, kun rasvasin... :( Toivottavasti auttaa. Apteekissa varmasti osaavat myös auttaa, jos sieltä menisi kysymään.

Majj, Poika, muut allergioiden/ihottumien kanssa taistelevat: hyvä, kun pääsette lisätutkimuksiin, vaikkei ne aina sieltä kivoimmasta päästä ole. Saa selvitettyä asiat ihan perinjuurin. Toivottavasti löytyy syyt allergioihin/ihottumaan, jotta mahdollinen dieetti saadaan nopeasti alkamaan.

Ostin eilen tytölle Ainun taikamukin ja kysyisinkin seuraavaa: Jos laitan siihen korviketta (esim. koko 2 dl, jos ollaan kaupunkireissulla), jota hän juo jonkun verran (ilman lämmitystä ), niin voinko laittaa sen mukin maitoineen jääkaappiin ja antaa siitä sitten vielä esim. päivällisellä? Vai pitäisikö heittää pois se loppumaito? Kun toi imetys on ruvennut vähän tökkimään, tai siis välillä aika paljonkin, niin pitäisi kuitenkin antaa korviketta lisäksi. Entä muuten tutti? Meillä käytetään vieläkin sitä 0-7 kk tuttia. Ostin kyllä eilen 5-20 kk tutin, se vaan näyttää niin julmetun isolta. Hyvin sekin "maistui". Onkohan jotain "sääntöä" tohon, että milloin pitää vaihtaa isompaan tuttiin tai jotain?
 
Kengistä vielä Sovittaminen; avaa kenkä kunnolla auki - nauhat ihan levälleen. Sitten popo jalkaan ja lapsi seisomaan. Työnnä etusormi kantapään kautta pohjaan, kenkä on sopiva jos etusormesi mahtuu taaperon jalan lisäksi sisälle - yleishyvä mitta, kantsii kokeilla. Oon pitäny tota mittatikkuna kaiken aikaa - koululaisillekin :)
 
Pikaisesti käymässä ja lukemassa kuulumisia..

kirsikkatomsku Kiitokset kenkävinkeistä - taidat olla joko fysioterapeutti tai lastenkenkien myyjä, kun noin tarkkaan tiedät ko.asioista? :D Minä olen jo valinnut Eccot, joita Stockkan myyjä kehui maasta taivaisiin juuri tuon pehmeän pohjan ja kokonahkaisuuden takia. Huomenna ollaan menossa ostamaan popoja..

Enpä nyt muuta ehdi kirjoitella, pitää koittaa tehdä Nean lounas valmiiksi, että päästään kerhoon heti kun hän herää. Ja niin: joko meidän lapsi on tyhmä tai sairas, mutta sehän luupää ei anna periksi - siis että söisi ilman lelula - vaan nytkin on mennyt tosi pienillä sapuskoilla edellisillasta saakka. Taas tämä v***n show :kieh: :( :'( Huomenna mennään neuvolaan punnitukseen ja jos ei siihen mennessä ala syömään vaikkei härpäkkeitä saakaan ruokailun aikana käteensä niin sitten marssin lastenlääkärille. Mun pää ei vaan enää kestä tätä.
 
Ensikengät....kirsikkatomaatti tiesikin, mutta lisään, että kevyet ja joustavat kengät...tutkimukset eivät puolla enää nilkkoja tukevia kenkiä, vaan pehmeitä ja taipuisia, ne edistävät lapsen jalan lihasten kasvua sekä lapsi oppii tunnistamaan maaperän, jolla kävelee...Ecco ja Superfit...erittäin hyviä ja lisään vielä yhden eli Pedipeds...lasten jalat ovat tietenkin yksilöllisiä...toinen merkki käy toiselle ja toinen toiselle...riippuu jalan mallista...meillä pojalla on ollut melko lättä jalka sekä hyvin paksu, leveä ja rintava jalkapöytä...on pitänyt oikein etsimällä etsiä sopivia kenkiä....Edithillä näyttää olevan vähän samanmoinen jalka...eli kaikki kengät ei todellakaan sovi tuohon jalkaan.

Carmen...meilläkin edelleen sirkushuvit pöydässä :/ ...eipä oikein enää saa niitä pois, kun on oppinut jo...täytyy yrittää pikkuisen vanhempana pois noita hömpötyksiä...kun tuo syöminen on meillä vieläkin tosi hankalaa...

Tutti...meillä syöty tosi pitkään sitä 5-20kk tuttia..ei sillä varmaan ole merkitystä mikä koko on...maidon lopun...kyllä viskaisin pois, jos on lämmennyt...
 
Kengistä vielä ja vielä Kiitos kaikille palautteesta. Carmen heitti hyvän bingobango arvauksen. Lastenvaate - kenkä alalta useiden vuosien kokemus (BamBami,Bobo,Pompii) Kaupallisen alan jälkeen opiskelin liikuntaa sen jälkeen opiskelin vielä urheilu hierojaksi. Kokemusta mm. jalkapallojoukkueesta (ihania reisiä-hih). Piti korjata tota Superfit asiaa. Merkki on siis lastenlääkäreiden tekemä ja tietty suosittelema. Tämä näkyy hinnassa. Kopioita on, ja jos ne täyttää ton pohjan & nahkan elastisuuden sekä nilkan tukemisen niin täysin yhtä kelpoja ovat.
 
Kirsikkatomaatti...miäkin epäilin, et kyl taitaapi olla asialla ammattilainen...niin hyvää tietoo ja tekstii siult tulee =) ....nyt kun paljastuit...voitkin joutuu vastaileen ammattiisi liittyviin kysymyksiin ;) =)!....asiasta tietävän tieto on kultaista =) !
 
heinuli ota siitä kuomasta pohjallinen pois ja pistä pikkusen jalka siihen. Näät miten paljon on kasvuvaraa. Varmasti kyllä menevät ja varmaan villasukkakin hyvin mahtuu. 1,5cm pitää olla pienellä kasvu ja käyntivaraa kun yleensä ostetaan kenkiä. Mulla neidille eccon talvikengät -oli ihan ilmaset. Mut koko 24 aika suuri -mut jalka kasvaa niin nopeesti.

 
Tosta kengän koosta sen verran että kannattaa aina kokeilla kenkää... koot vaihtelee,niin sukissa kuin kengissäkin suuresti riippuen valmistajasta,tämän oon pistänyt merkille.
Mun ei tekis mieli ihan hurjia rahoja satsata kenkään joka on käytössä vaan pari kk,joten olis kiva löytää pikkasen edullisemmat kuin esim. ecco,mut suurinpiirtein samoilla ominaisuuksilla... löytyyköhän sellasia?

Tutti,Meillä taitaa olla toi pienempi koko,eipä sillä varmaan oo tuontaivaallista väliä... meillä kun ei syödä kuin nukkumaan mennessä =)
 
kengät: katselen varmaan eccon tai tepsun kenkiä tytölle..juu ja lasten kenkiä en uskalla ostaa ilman sovitusta. mä oon yleensä ottanut sen pohjallisen kengästä pois kuten merika tos mainitsi ja sovittanut jalkaa siihen mut toi kirsikkatomskun vinkki on hyvä kyllä..ei oo tullut aiemmin mieleen että vois omaakin sormee pitää mittatikkuna...kiitti vinkistä!!

yritän nyt tyttöä nukuttaa sisälle kolmansille unille kun on tänään nukkunut 2x½h niin ei tod jaksa noilla unilla valvoa 19 asti..14 aikaan herännyt...toivotaan ny että nukahtais tonne ees ½h..mikähän nyt häiritsee unia kun yleensä nukkua tuhisee päivisin ihan uskomattomia määriä..ja saa herätellä unilta..jollei nyt nukahda niin kuses ollaan :/

no nyt toimii esikoisen masu..ei oo kovalla enää..heh, poika kun ei oo tottunut siihen että kakka tulee nopeesti kun on pehmeetä niin ei sit ymmärrä mennä ajoissa pottalle niin tietäähän sen miten siinä käy.. :$ kakkapyykkiä tietty..kahdet vaatteet jo tänään ..toinen kyllä kovasti vauhdilla juoksee pottalle mutta kun ei ihan kerkiä...kolmannella kerralla kerkis ja sai palkkioks namun ja poika oli yhtä hymyä sen jälkeen :D

tutti: just vaihdoin silikoniset tutit luonnonkumisiin ja noihin 5-20kk..ei sillä varmaan suurta merkitystä ole...
 
en sit saanut tyttöä enää kolmansille unille mut hienosti kuitenkin jaksoi valvoa 4h..nukahti yöunille 18:15, uskomattoman vähillä päikkäreillä pärjäs..päivän rytmit meni sekaisin kun nukkui niin pitkään aamulla,parempi kun herätään kukon laulun aikaan, toivotaan että huomenna herää normiaikaan eli ennen klo6..

 
Käytiin tänään 10kk kasvukontrollissa. Riisuin pojan sylissä ja täti siinä vähän aikaa katsoi ja kysyi et mitä varten ollaan tultu? Sanoin et kasvukontolliin ollaan tän pulleron kans tulossa. Täti siin vähän naureskeli et ei olis ihan heti uskonu :LOL: Paino 8,7kg -10%, pituus 72cm. Totes vaan et terveen oloinen poika on eikä nähny syytä mihinkään erityiseen tarkkailuun. Katsellaan sit toukokuussa uudelleen.

Aurinkolasit pysyy ihan kivasti päässä kun on pipon alla ja hanskat kädessä muuten lentävät kaaressa taka vasemmalle :D

Päikkärit on vaihtuneet kolmista yhteen :eek: Mut samalla on yöt rauhottuneet ja syönnit loppuneet. Olen ihan tyytyväinen tähän :D Yleensä nukutaan klo 21-9

Tutti se isompi koko on ollu käytössä jo monta kuukautta. Pientä en enää uskaltanu antaa kun tuntui et sai sen jotenkin sivuttain suuhun... :eek:

Jugurttia oon antanu muutamana päivänä vaik virallisesti ei viel 10kk ollakkaan (vasta sunnuntaina... ). Vähän on nyrpistelly mut alas on ihan kivasti menny.

Meil on tullu ongelmaksi asti Joan innostus kukkiin. Onneksi niit ei ole kuin muutama. Pienemmät oon saanu nostettua tuholaisen ulottumattomille mut noi isommat kaks palmua en tiä mitä tehdä. Mullan sain jemmattua laittamalla mustat sukkikset ruukun päälle mut nyt Joa roikkuu niissä lehdissä heti kun silmä välttää |O :headwall: Onks kellään vinkkejä???
 

Yhteistyössä