TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Heippa!

Missä tosiaan Katrinainen ja Mymmelis on...Jossustakaan ei oo tainnu hetkeen kuulua? :wave:

Tutti Isompi tuttikoko on ollut käytössä jo useamman kuukauden.

Edla Meidän J:llä oli viime neuvolalääkärin aikana pieni läntti vaippaihottumaa nivustaipeessa, joka ei ottanut parantuakseen bepanthenilla. Kerroin siitä lääkärille, niin hän sanoi, että 1% hydrokortisonia voi laittaa tosi ohuelti. Sitä ei saa käyttää pitkään, mutta meillä se kyllä tehosi jo niin, että laitoin yöksi.

Carmen Voimia ruokataisteluihin :hug: ! Luulisi, että tyttö alkaa syömään, kun on todella nälissään. On kyllä outoa, jos jatkaa tuota pitkään... :/

Meillä viime yö meni samalla kaavalla kuin sitä edellinenkin. Lörökakkahälytys tuli vaan paria tuntia aikaisemmin. Masu on J:llä edelleen sekaisin :( . Eilen lääkäri käski varasta torstaille lastenlääkäriajan mikäli tilanne ei muutu, mutta en saanut kuin vasta maanantaille. Jos neiti alkaa voida huonommin, niin sitten kiikutan uudelleen yleislääkärille. Lääkärihän kehotti antamaan neidille osmosalia. Noh, neiti ei voi sietää tuota vatsalääkettä. Illalla ei suostunut enää edes maistamaan, kun tunnisti kannun, josta kaadoin tököttiä kuppiin. Koko päivänä olen saanut neidin nielemään tuota tököttiä n. 0,5dl :ashamed: . Onneksi vesi ja korvike maistuu.
 
Toi mymmeliksen katoominen on outo tapaus... :|

Poika nukahti kivasti kun oon nyt pidentänyt tota valveillaoloaikaa puolella tunnilla... en sit kokeillut tänään niitä yksiä päikkyjä...ei toi poika vielä jaksa valvoo niin kauaa ja kun nyt taas heräilee siinä ennen 7. Josko vielä hetken kattelisin. Sama sompaaminenhan sitä oli kun siirryttiin kaksiin uniin :ashamed: Mulla vaan kans on käyny mielessä et josko poika nukkus edes hiukan paremmin,eikä roikkuis tissillä kaikenaikaa....

Tänään koitin kovasti tissittää päivällä ja pojallehan maistu rinta oikein kunnolla :eek: Samoten safka... aamupuuroa ja iltapuuroa meni varmaan joku 2.5dl ja sit lounaalla meni ite tekemää sapuskaa joku 1.5dl ja päivällisellä iso bonapurkki...ei oo koskaan vielä menny niin paljoo. Ja sit vielä välipala päälle ja jälkkäreiks hiukan tuoreita hedelmii B) Kaikkee sitä näkee... ;)

Meillä olis huomenaamulla neuvola... pikkasen taas etuajassa,kun viimeksikin oli =) Pitää kysyy,kun mun mielestä pojan pyllyreikä punottaa aikaajoin kovastikkin,mut siis vaan se reiän alue...outoo :/

Marimint,mikäköhän sitä masuu vaivaa :( :hug:

Hyvät yöt kaikille :wave:
 
Carmen: Ei meilläkään syödä kunnolla. Tai puurot menee ja hedelmäsoseet, mutta lihakasvikset ei oikeastaan ollenkaan. Ja mä en rupea leikittämään... :ashamed: Jos ei syö, niin ei syö. Piste. Välillä menee pari lusikallista ja välillä ei mitään. Joskus jopa pari ruokalusikallista, mutta sen enempää ei ikinä. Päivät vaihtelee tosi paljon. Mut poika kuitenkin kasvaa ihan hyvin, niin väliäkös tuolla. En mee sen temppuihin mukaan ;)

Vilma: Meillä paino oli -12% eikä th huomauttanu asiasta mitään. Toisaalta on ollu koko ajan sen verran, et ihan normaalia tuolle meidän epelille. Hyvin voiva napero kuitenkin :)

Repa:
Meilläkin tuo pyllyn reiän alua punoittaa aina välillä, mutta lähtee kyllä kun yöksi laitan ihan ohuelti sinkkivoidetta. Allergialääkärin mukaan ei ollu mitenkään huolestuttavaa. Meillä on unissa sama kuin teillä. Kaksille unille on vaikea saada, mutta yksien kanssa ei meinaa jaksaa iltaan asti. Sama oli tosiaan silloin kun siirryttiin kolmista unista kaksiin. Kaippa tuo kuitenkin vähitellen on siihen menossa; tänään nukkui päikkyjä vaan 1h 20min, kun vielä pari viikkoa sitten nukkui 3h...

Mä komppaan kans tuota, et sisällä ei pidettäis mitään kenkiä. Tai okei, ehkä niitä ulkokenkiä pitää "treenata" sisällä, et suostuu niitä ulkona pitämään, mut et lapsi sais kunnolla oppia kävelemään ilman kenkiä ja jalka kehittyä rauhassa. Ja tuon 1,7cm:n kasvuvaran mäkin pidän. Sen verran nopsaan tuo jalka näyttää kasvavan, et muuten joutuu hankkimaan useammat kengät kesän aikana! Siis useammat samanlaiset. Mutta voipi olla, ettei meidän miekkonen edes kävele vielä kesän aikana, joten... :)

poika04&08: Toivottavasti iho lähtis paranemaan. Me käytiin silloin molempien allergiatestien yhteydessä lasten ihotautilääkärillä ja hydrokortisonikuuri (siis niin et sitä rasvaa laitettiin aamuin illoin puolen sentin kerros... ) auttoi tosi hyvin.

Edla: Kunnon kerros vaan hydrokortisonia 2xpvä max. viikon ajan, niin eiköhän lähde läiskä! Tällaisia ohjeita saatiin sieltä Allergiasairaalasta. 3-7 päivää on yleensä tuon kortisonikuurin suositeltu pituus.

Huomenna on vissiin shoppailupäivä, kun muskari on peruttu :) Tänäänkin kävin vähän ostoksilla, kun satuin olemaan Ipanallen myymälän nurkilla ja löysinkin sieltä ihania puisia eläinpalapelejä. Sellaisia kohokuvioita.

Nyt öitä!! :wave:
 
Repakengistä kyselit -mulla esikoisen "ensikenkä" mitä tosiaan käytti ihan hetken oli tavallinen ns. markettikenkä onhan niitä cirafi, napero jne. hinta noin 25 - euroo. Meillä panostettiin toisiin kenkiin sandaaleihin joilla sit koko kesä mentiin. Lenkkaritkin tuli ostettuu -et kyllä niitä kenkiä tuli hankittua. Toisaalta nyt niistä on viel iloo pikkuselle. Uudessa vauvalehdessä oli hyviä vinkkejä ja erilasia vaihtoehtoja. Musta ei tarvii ostaa kalleinta -mutta ei kannata ostaa halvintakaan et kyllä varmasti myös siltä väliltä löytyy. Ja nyt on muuten jossain kenkäkaupois viel ale --voi tehdä löytöjä. Ai niin, meillä on kans sellanen tissimonsteri -yöllä osaa sylkee tutin pois et saa nappulan suuhun.

ruokailut ei meilläkään oikein maistu. Ja välillä menee ihan sähläämiseksi -kun isosiskokin viel alkaa hauskuttaa pikkusta. Ei tosiaankaan syödä mitään viittä ateriaa :| no, mut onhan meillä tota painoo et ei heti neiti kuihdu.Mietin jo pitäskö syöttä se yks kananpala päärynän kera et lihaa sais uppoamaan. Vaihtelee niin paljon. Meillä kuuluu vaan Nan,nan,naa ja pikku neiti konttaa kerjuulle -tissimaito maistuu niin hyvälle. :D Mut kohta päivätissittelyt loppuu :'( voi pientä ressukkaa -vaikka äiti sitä taitaa enemmin murehtii. Tänään annoin maistaa raejuuston palasen.

kilot :headwall: mulle on iskenyt joku karkkihimo :/ tänään olin pienellä happihyppelyllä -meillä kun on nyt oltu siin vesirokos niin menny mun liikuntakuviot ihan sekasin. Pitänee ryhdistäytyy.

Pitää hehkuttaa mä meen huomen kasvohoitoon ja ens viikol kampaajalle ja sit pitää käydä ostaa muutama paita --sit oonkin valmis lähtee töihin. IHANAA, ootan innolla ehkä se haikeus tulee sit kun tää loma on oikeesti loppu. Kyllä mä tän pikkusen kanssa olisin täällä kotona, mut oon niin täynnä tuota isompaa - ihme ikäkausi menossa -multa lähtee hiukset päästä ihan ton uhmiksen takia. Katsotaan miten käy kun iskä saa vuorostaan kasvattaa :) ja äiti leputtaa hermojaan. Ihanaa tämä elämä, mut onneks meitä on kaks tätä perhettä pyörittämässä.

öitä
 
heipa hei! Toiden ja Avan levottomien iltojen kanssa on pitanyt tosi kiiretta enka siksi ole kaynyt taalla. Olette kylla kovin olleet mielessa.
edla :hug: Usein suunnittelemattomat asiat saattavat tulla lyhyessakin ajassa kovin tarkeiksi ja rakkaiksi. Olen pahoillani menetyksestanne.
weiss Ihanaa jos teilla maito menisi.
marmotta :hug:
poika mekin siirretaan pikkukakkosen suunnittelua varmaan ainakin puolella vuodella/vuodella eteen pain. Hiukan surettaa, mutta onneksi tassa on aikaa. ja nyt Avan illat ovat menneet niin hulinaksi, etta tarvitsen muutenkin unta jo ihan tarpeeksi.

Ja huuto kuuluu taas, pakko menna!
 
Mistä kummasta saa voimia työpaivään ja keskittymiskykyä kun poika heräilee 2 tunnin välein edelleen. ei mua haittais 1 kerta yössä mutta jotenkin sitä alkaa kaivata vaikka yhtä pidempää unijaksoa.

Katrinainen: Suuri :hug: kyllä tää pettymys aikanaan menee ja kyllä me ne pikkuset viellä saadaan vai mitä =) ja voimia teille hulinoihin.

Merika: Mulle on kanssa iskenyt joku makean himo myös ruoka himo :ashamed: tuntuu et kokoajan pitää jotain syödä.

omatahto: sitä kyllä löytyy, mutta kaikkinensa poika on tosi kiltti mussukka. omatahto näkyy myös uuden opettelussa, asennetta löytyy minähän osaan ja minähän teen...

hyvää päivän jatkoa kaikille toivottaa poika ja hymysuinen pikku poika
 
Kenkä ja kasvuvara 1.7 Ei niihin merkkeihin niin kannata tuijotella kunhan vaan tsekkaa noi kriteerit. Kannatan tossa kasvuvarassa maalaisjärjen käyttöä.Jos ostat keväällä kävelypopot 1.7 kasvuvaralla - olisivat sitten jouluna optimaalisimman kokoiset :eek: jalka ei kasva ihan niin nopeesti... huomioikaa se mihin kauteen kengät kulloinkin hankitaan. Kengät ovat viikon hiekkalaatikko shown jälkeen entiset - näyttävät surkeilta. Toiset kengät tulee hankittua pakkomielteen kannustama "siistimmiksi". Tämäkään ei parane iän myötä, koululaisilla aivan sama juttu - en ymmärrä miten nekin saa kengät viikossa ihan entisen nökösiks vaikka eivät konttaa pitkin poikin.

Sisäkengät Ostin legendaariset Tintti tossut - pakko pitää välillä kun asutaan maalla ja lattiat on aika kalsat. Tosin kylmillä varpailla mennään paljon, kun se on pienempi paha kuin vääntynyt selkäranka.
 
Kengät...meidän pojan kengät menee huonoksi alle viikossa :kieh: ...ihan uskomatonta...siksi on aina ostettu sellaiset "paremmat" kengät, joita ei sitten leikeissä pidetä...kenkiin uppoo aikas paljon rahaa, kun niissä ei voi oikein säästää...itse ostan kirppiksiltä vaatteita...mutta kenkiä en käytettyjä, juuri jalkojen vuoksi...itsellä on vaivasenluut ym. jalat pilattu huonoilla kengillä :eek: :ashamed: ...ei niin mukavaa...

Mulla tosi pahamieli...itkettänyt koko aamun :'( ....meidän koiruus muuttaa huomenna pois...ollaan yritetty elää kaikenlaisten ongelmien kanssa....mutta ei tule mitään...pakko uskoa :( ....on niin pahamieli asiasta, ette voi uskookaan...kun se on ihan miun koira....on asiassa jotain hyvääkin....pääsee takaisin syntymäpaikkaansa, siellä on monta kaveria =) ja hyvä elellä.
 
heipsan.

ensikengistä oli juttua.. Me meinattiin ottaa poika mukaan kenkäkauppaan. Tulee sitten oikeen kokoset. Mutta hyviä vinkkejä on täältä saanut. Itte oon aatellu että pojalle hankittas eccot tai eleffanttenit. Pitäs olla hyviä merkkejä kummatki. Anoppi oli ostanu pojalle elefanttenit kokoa 21.. On vielä varmaan väljät, joten meidän täytyy ostaa yhet kengät ite. Mä en kyllä edes tajua miten A on voinut ostaa kengät sen kummemmin kokoa ja jalanmallia kyselemättä...

Mulle vois pistää kiloklubiin - 800g pudotusta (yhteensä siis) . Karkinhimo on mullakin.. koitan vaan liikkua tosi paljon, ni painokin tippuu.

pikkukakkonen on haaveissa edelleen.. kunhan saadaan vaaan sopu säilymään, niin voidaan alkaa yrittelemään.

Meillä on yöt taas rauhottuneet hurjasti. Kiva niin. poika herää sen kerran yössä (viime yönä klo 4) ja päivä alkaa klo 6. Nukutukset on menny taas mäkeen parina iltana. Poika nukahtaa jälleen vain syliin. Eilenkin nukutus kesti 45 min ja lopulta nukahti syliin. Eli vauva vei voiton :kieh:

Mä en ymmärrä edelleenkään, että miten ton pojan sais syömään rakeista ruokaa... Sitä 8kk ruokaa menee 1/3 purkillista + 1 5kk purkki (1,2dl) . Ite kyllä syö porkkanaa ja kurkkua.. Mutta soseessa tulee stoppi. Mä en käsitä.

hei tuleeko muiden vauvojen kakan mukana maissia tai hernettä??? Jos siis ootte antaneet kokonaisia herneitä??? Sori kakkajutut.

mukavaa keskiviikkoa
 
Matami... :hug: Kyl varmasti ottaa koville,mut ei auta kuin ajatella et näin on kaikille parempi.... :(

Kengistä..juu merkkiin ei kande tuijottaa itessään,mutta pikaisen kenkäkauppa/marketti katsauksen jälkeen totesin et ne eccot yms. oli todella ihan toista luokkaa kun ne muut mitä oon kerenny tsiikaan ja siks just nous "huoli" et löytyykö niitä hyvän kengän kriteereitä täyttäviä keskihintasia kenkuloita... mikähän siinä kasvuvarajutussa sit on kun tosiaan toi 1.7cm on uusin suositus entisen 1.5m sijaan? eli ovat vielä lisänneet kasvuvaran määrää tai käyntivaran,niinkuin tossa vauva lehden jutussa mainitaan =) Miä en noista hommista tajuu mitään... oon täysin ulkopuolisten ohjeiden varassa :D Mut kieltämättä lähes 2cm ylimäärästä kuulostaa aika reilulta ja totta sekin että talvikenkään pitää lisätä sukkavara mut kesäkengässä sitä ei kyllä tarvi olla... Noh,jahka päästään kenkäkaupoille...onhan noissa nyt monissa ale,mut onko siinä kohtaa kun pitäs alkaa oikeestamaan...

Meillä oli suht hyvä yö... söi "vaan" kolme kertaa tissiä ja eka "vasta" 00.30 ja senjälkeen 4 jälkeen ja kuudelta. Kun sais vakiinnutettua tuohon niin vois sit pikkuhiljaa luopuu tuosta puolenyön tissistä :saint:

Niin...aamulla soi puhelin että neuvola peruttu :( Ärsyttävää...olin niin innoissani menos punnitseen ja mittaamaan ja jutteleen tästä viljadieetistä. Oli tätsy sairas ja uus aika on vasta 30.päivä ja sekään ei oo omalle tätille joten jää taas tää allergiaselvittely ynnä muu roikkumaan imaan |O No eipä niihin piereskelyihin tunnu mikään tehoovan,et samapa kai toi :/
 
Matami Luopuminen aina tuskaisaa. Hieman ehkä helpottaa kun tietää että koiruli on hyvässä paikassa. Annoin kans yhden koiran aikoinani pois - tosin veljelle kun lapsen syntymän myötä toinen koira ei voinut sietää enään sitä. Katsoi että lapsi on hänen laumaansa ei koirakaveri :( Meillä on täällä se pentubaby ollut nyt parisen viikkoa - hyvin on kotiutunut. Hauska ystävä hän on ja Parson rouva on kans ottanu ihan omakseen. Itkuhan sulle huomenna tulee :(
 
herättiin me äitin toiveesta kukon laulun aikaan mut himpun verran liian aikaste..klo 5!!! ja tietty esikko heräs 5:30 joten kitinää ja vinkunaa tiedossa esikoisen kanssa koska nukkui vaan 10h yöllä eikä varmasti mee päikyille ( nukkuu päikyt vaan hoidossa )..heh no ens aamuks asennan herätyksen tyttöön sinne klo6 pintaan..onnistuukohan.. :LOL:

birdie: mä en oo antanu kokonaisina vaan liiskattuna mut kyllä niitä herne ja maissi riekaleita näkyy kakassa..

jaahas pitää mennä..tyttö heräs 1,5h päikyiltä :wave:
 
Moi!

Lääkekuurihan sieltä eilen neidille tuli. Jospa nyt lähtis taas parantumaan. Ärsyttää jos nyt alkaa koko ajan olla noita korvatulehduksia niinku isommallakin oli :|

Marimint, kysäsepäs apteekista, kun mun mielestä on jotain muutakin kun osmosalia. Mielestäni sain kerran neuvolasta esitteen....joku fr...alkava se oli. Kannattaa ainakin kysästä ripulin hoitoon muitakin valmisteita.

Yöt on levottomia ja mua väsyttää. Oisko korvista ja kaikesta tuo levottomuus. Muutosta en edes odota enneku suussa on enemmän kun 2 hammasta :eek:
 
Heips,

kilot mulla on lähtenyt nyt 11kg :D ja vyötäröltä vaikka kuinka, mut silti on viel matkaa. Mäkin yritän liikkua.

Repa mäkin huomasin et uus suositus on 1,7. Talvella on hyvä olla ainakin sitä kasvuvaraa ja vanhempien on syytä tarkkailla lapsen jalankasvuu. Mun yks kaveri kerran ihmetteli miks häne tytöllä varpaanpäät niin punaset --yllätys yllätys neiti tepasteli aivan liian pienis kengis. Mut kyllä sitä oppii katsomaan -pohjallinen pois ja siitä näkee hyvin. meillä isompi viime syksynä ilmoitti et nyt tarviis saada uudet kengät :) nyt onkin helppoo kun menee vanhan pohjallisen kanssa ostoksille ja siihen lisää kasvuvaran. Mun pitänee kaivaa pikkuselle noi kengät esiin.

Uhmaikäisestä esikoisesta joo eilen kun kirjoittelin et on ihan mahdoton. Tänään lääkäri soitti neidin verikokeista ja jkyseli onko ollut levoton -ja onhan tuo todella ollut. Nyt ollaan kuulemma jo liikatoiminnan puolella ton kilpirauhasen kanssa et nyt taas lasketaan annosta et päästäis siihen normaali tasolle. ja meillä neidillä tuota vajaatoimintaa hoidetaan. Katsotaan josko tilanne tästä rauhottuis.

nyt neiti huutaa niin lujaa et pitää mennä :wave:
 
merika: olet kyllä hienosti saanut painoa karistettua!!

matami: ei ole helppoa luopua lemmikistään..yllättävän kovasti niihin kiintyy, perheenjäseniä kun ovat. jaksuja huomiselle :hug:

nyt on pakko laittaa höpsykkä ulos unille..on sellasta kitinää nyt, missään ei oo hyvä olla ja silmät hierotaan päästä joten...
 
poika on se kiva kun paino tippuu -mulla olis nyt ne raskauskilot veks. Mut tosiaan sit viel matkaa sinne normaalipainoon, mikä on tavoitteena. Kuntoilua vaan siitä tulee niin hyvä olo :) Mä voin sit sun kanssa samaan aikaan liittyä kolmostatoivoviin :) mut nyt tosiaan kun työt alkaa niin projekti kestää sen kolme vuotta et ehkä sit parin vuoden päästä vois alkaa miettii. Toki toivon et iskis oikein vauvakuume kun tää kakkonen ns.tehtiin järkisyistä, koska ikäeroa oli jo niin paljon ja lisää lapsia toki haluttiin. Ihanan pikku tyttösen sitten saimmekin. Mut katsotaan --kyllä se aika varmasti viel koittaa.

matami ikävää kun sellanen tilanne edessä. :hug:
Mut mun piti kysyy et ootteko suunnitelleet viel sitä Thaimaan matkaa? Me tilattiin matka ja 9.12. olis lähtö :D oli niin paljon halvempi kun tullaan aattona takas. Mut nyt taas ympäristö vaahtoo et E on liian pieni. :'( miten ne voi kuvitella et mä pystyn jättämään lapsen kotiin kahdeksi viikoks :eek: kun isovanhemmat lähtee mukaan. Toki olishan tääl ehkä hyvii hoitajii. Mut mistä vois lukee ja saada lisä tietoo pikkusen kanssa matkustamisest. Vitsit kun AAOO hävis -kaipaisin nyt hänen kokemuksiaan myös. Hänhän oli siel vauvan kanssa-eiks ollukin.
Mut onneks on aikaa--mut pohdituttaa jo nyt. Mut katsotaan.

mut nyt tää mamma suuntaa kasvohoitoon :D
 
Päästiin jo kotia sairaalasta ! :wave:

Magneetti kuvaus meni hyvin, neitiä ei tarvinut nukuttaa edes!! Olis pitänyt lääkkeellisesti nukuttaa, mutta ei sit uskallettu koska taustalla on niitä hengitysvaikeuksia ja joku toinen nukutus olis pitänyt tehdä leikkaussalissa... No neiti oli ollut melkein 6h hereillä ja voitte vaan kuvitella että oli jo väsynyt, eli ei muutakuun maitoa ja neiti simahti. Eli tehtiin magneetti kuvaus oman unen aikana, mikä oli tietysti hyvä asia. :)
Jäätiin myös lasten poliklinikalle ja tehtiin soijamaito altistus , ja vielä ei ainakaan ole mitään tullut, jatketaan nyt kotona sitä soijan antamista. Lehmän maito oli kuulenma näyttänyt positiivista, eli lehmänmaito allergia ainakin on nyt todettu neidillä.

Kilot: Mä painan nyt mitä oon painanut ekassa neuvolassa, eli oon saanut ne kaikki 19kg pois! ONNEKSI! Mutta haluaisin saada vielä n.3kg pois :D mutta motivaatio liikunnan ja terveellisen ruuan suhteen on NOLLA! :LOL: :kieh:

Anteeksi omanapaisuus.. :ashamed:
 
majj: No niin, ihanaa että alkaa soppa selviämään! Vaikka eipä nuo allergiat tietty kivoja ole. Mutta tuo menee varmaan pois parissa vuodessa? Tai niin meille ainakin sanottiin, et jos olis maitoallergia todettu, niin menis todennäköisesti parissa vuodessa ohi. Ja hyvä, ettei tarvinut nukuttaa!!

Birdie: Heh, meillä menee vähäsen tuota 8kk sosetta, mutta siinä se. Siis ihan pari lusikallista vain. Joten tuo teidän 1/3 purkillinen kuulostaa aika juhlalta ;) Mut eiköhän meilläkin vähitellen. Raejuustoa yms. paloja syö kyllä.

Onnea kilojen pudottajille!! :)

Mä päätin nyt unohtaa kenkien pähkäilyn pariksi kuukaudeksi. Kun ei tuo vielä edes konttaa tai yritä nousta seisomaan, niin annanpa olla ja pölyn laskeutua. Juttelin noista kenkäjutuista viikonloppuna lääkäritutun kanssa ja kehoitti kyllä kiinnittämään huomiota tuohon ns. käyntivaraan, et sitä olis tarpeeksi, ettei jalka kärsi.Kesän alesta voitais sitten jotkut hyvät katsoa.
 
Merika: Teidän tyttö olis sit reissun aikana reilu 1,5v? Miks hän muka olis liian pieni?? Kunhan vaan pitää hygieniasta huolta, niin eiköhän teidän kimuli siellä pärjää :) Hankitte vaikka sellaisen UV-suojapuvun, niin ei tarvitse pelätä et palaiskaan? Ollaan oltu Tahaimaassa just tuohon aikaan joku vuosi sitten ja eihän siellä silloin ihan kuumin kausi edes ole. Kosteaa kyllä, muttei superkuumaa. Pilvisiäkin päiviä oli muutamia, joten lapselle varmaan ihan ok :)
 
Majj...hyvä kun tutkimukset meni ok...ja onnittelut laihdutuksesta, hieno homma =) !!

Merika....ei olla vielä matkaa tilattu...minuu vähän ahdistaa tää rahapula...mut pitäis nyt nopsaa päättää...et jotain saa...minkä firman matkalle menette? Viimeksi meidän koneessa oli 7 alle 1-vuotiasta :) ...eli aikas monta...meidän hotellissa oli 2 vauvaa...toinen 9kk ja toinen 11kk...molemmat tissivauvoja...isommalle tarjottiin kuorittavii hedelmii ja sieltä sai ostettuu hedelmäpurkkeja...ruuat oli suomesta ja puurojauheet...toi imetys oli ok...ja esim. koneen nousuissa ja laskuissa auttaa lapsen korviin...mutta sitten nää taaperoikäiset...onkin vähän toinen juttu...pitää olla aika tarkka, ettei ihan joka paikkaan mee söhrään...kun siellä ei niin hirmu puhdasta oo esim. kaduilla... (hotellialueet on kyl puhtaita )...ruuissa kans...mehän saatiin koko porukka se salmonella ( ei oo kyllä vaarallinen )...mut...ja oltiin mielestäni tarkkoja syöntipaikkojen suhteen...varmaan pitäis ottaa purkkeja mukaan taaperolle...niin ainakin ajattelin...kyllä ihmiset käy paljon tosi pientenkin kanssa kaukokohteissa...pitää olla vaan huolellinen hygieenian kanssa ja miun lapsille otan tarvittavat rokotukset..eli ainakin A-hepatiitin. Auringon kanssa pitää olla varovainen...eli varjossa päivällä on paras....ja kunnon suojat/rasvat...
 
Majj: Ahaa..mikä testi teillä näytti positiivista,verikoe? Hienohomma kun nyt selvis,niin pääsette siinä hommassa etieppäin =) Onko yöt olleet nyt hyviä? Millasta bteillä olikaan se yölevottomuus...huusiko vaan vai oliko teillä ilmavaivoja?Mahdoton tenttaus :D

Ootan kuin kuuta nousevaa et voi taas alkaa syömään normia viljatuotteita... kyllä vaatis aikamoista totuttelua jos pitäs pysyvästi luopuu kotim.viljoista :/
 

Yhteistyössä