TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Merika...käväise sellaisella sivulla kuin thai-klupi ry, sieltä löytyy mahtavasti tietoa...eli saa varmasti, joka asiaan vastauksen mikä mieltä painaa matkassa....kannattaa kirjautua ja tunnistautuu....enemmän saa irti ;) ...suosittelen B) !
 
Nonni, nyt on taas koettu yks babybio ja päästiin jopa Vartin kuvaan :D Tosi pienenä tosin mutta kummiskin :D Mä tykkäsin leffasta ja tosiaan suomiteema oli vähän väliä esillä. Kun lähdettiin pois niin siinä ulkopuolella jakoi likka 6? alennuskuponkeja Popiin ja mä olin muutenkin menossa Kamppiin, niin kävin popista hakemassa kahdet jarrusukat hintaan 1,90?. Sanoisin et loistokauppa :) Kävin myös hakemassa Manducan ja voi vitsit ku se tuntu mukavalta kantaa likkaa siinä. Täysin eri tuntuinen ku Emman rintareppu.... :p

Matami, :hug: ilta voi olla rankka ja pitkään sitä lamppuharjaa ettii katseellaan... Me kanssa jouduttiin lapsena luopumaan koirasta allergioiden takia. Mökkinaapuriinhan tuo sitten sijoitettiin sit.

Jaa-a, mars pyykinpesuun :wave:
 
Leffassa tuli taas käytyä pitkästä aikaa. Ja ei tosiaan oltu Edlan kans ainoat Himoshoppaajaa katsomassa olleet... Leffa oli ihan jees mut nää meidän pienokaiset ei oikein osanneet arvostaa vaan nukahtivat kesken kaiken :LOL:

Edla Hienoa et sai Mandukan hommattua! Voi vitsi kun olis tajunnu niin olisin antanu sen munkin alekupongin sulle.
 
birdie, ei toimi.. mullon trackball -hiiri eikä se reagoi tohon ctrl+rullaukseen mitenkään. Pitää hommata lukulasit jollain hurjalla vahvuudella, tää on ihan kärpäsen p*skaa tää fontti.

Mä mietin kans Manducan tai vastaavan hommaamista, kun se olis lentokentillä kätevä. Mut toisaalta en mä koskaan käyttänyt edes kantoliinaa, kun se näyttää jakun ja hameen kanssa niin typerältä. Ja koska mullon asiat tärkeysjärjestyksessä, niin tietty sit jakku päälle ja Eeva kainaloon. Aina tietty johonkin kentän kaukaisimpaan kulmaan.. ja shoppailla ei voi kun on vauva kainalossa ja toisessa kädessä laukku. Mut en nyt saa millään päätettyä hommaisko sen Manducan ja käyttäis vaan farkkuja ja villapaitaa lennoilla. Vai jatkaisko itsensä kiduttamista Eevan kantamisella. Ehkä mä teen molemmat, ostan sen repun tonne kaappiin pyörimään että voin antaa sen jollekin, niinkun ne liinatkin.. voi elämän vaikeutta!

Edit: tultahan sen fontin saa ihan Firefoxin asetuksistakin isommaksi.. ja näköjään ctrl ja + toimii myös. Jätän siis lukulasikaupat tällä erää tekemättä.
 
Onnea Birdien pienokaiselle uudesta taidosta

omanapa: mua ahistaa, mua ahistaa ihan kunnolla en hitto tiiä mikä edes tää kaikki varmaan..olo on järjetömän ahistunut. Mä en tiiä mitä hitto mä tekisin näitten pelkojenikaan kanssa, tuntuuu kuin kohta tapahtuisi jotain kauheaa...Muutenkin tuntuu niin pirun ahistavalta nää kaikki kuviot tällä hetkellä..Sori tää purkaus mutta mulla ei oo ketään muute kelle puhua tai kirjoittaa...on niin paljon kaikkee et ei tiiä mitä ajatellakkaan enää.



:'(
 
Marmotta Kokeile ctrl ja + näppäin suurentamiseen ja - näppäin pienentämiseen. Toimii ainakin mun läppärissä.

Poika :hug: tänne vaan purkaaman, kirjoittamalla saa ainakin jotain tolkkua ajatuksiin ja helpottaa ainakin mua.
 
poika...anna tulla vaan tänne olosi ja ahistuksesi....ainakin vähän helpottaa....minuu ainakin, kun saa tänne purkaa asioita...ja monta :hug: :hug: sulle!

Edla...Manducan käyttö vaatii harjoitteluu...miul on jo unohtunut...täytyy nyt ottaa käyttöön, kun ei ole enää liukasta...ja kokeilla kantaa selkäpuolella....tosi hyvä kantovehje kyllä on =) !

Meijän kiikkustuolissa ei enää nökötä ketään :eek: ....toooosi outoo...oli koiruuden nukkumapaikka...pitää varmaan laittaa joku pehmokoira vähäks aikaa tilalle :/ ...
 
Poika Kirjottele ihmeessä tänne, helpottaa kun saa jonnekin purkaa :hug:

matami koiran muutosta vielä :hug: ! Ja pikaisia paranemisia sinne teille sekä sinulle voimia sairaana hoidella myös Edithiä. Toivottavasti masutauti ei tule rajuksi E:llä :hug: .
 
Matami: Ensiksikin hali tuosta koirulista! :hug: Ja toisekseen, pikaista paranemista vatsataudista!!! Tylsää mokoma. Ja vielä tylsempää jos Edithkin on sen saanut :( Toivottavasti menee pian ohi.

carmen: Heh, samalla reseptillä, tosin täysjyväspagetista, tein just parisen viikkoa sitten pojalle ruokaa :D Siis ihan samat ainekset! Maittoi kyllä meilläkin tosi hyvin, mutta onkos ihme, kun kyllä noilla mausteilla ja sipuleilla tulee niin paljon parempaa kuin ilman. Toivottavasti teidänkin pimu sitten vähitellen alkaa keräämään lihaa luiden ympärille ;) Vaikka eiköhän sitä ala tulla vähitellen ihan issekseen. Ei meilläkään syödä kunnolla, mutta ihmeesti on kasvanut. Tosin lähinnä pituutta, painoa meilläkin hintsusti...

Vilma ja Edla: Siis mä oon kade, meidän poika ei IKINÄ nukahtais missään leffassa... Tosi sääli teidän leffaelämyksen kannalta että nukahtivat ;) Edla; Jumbon POPissa on nyt lauantaihin saakka 3 sisävaatetta 2:n hinnalla. Jos oot kevätinnoissas vaatteita ostamassa ;)

kirsikkatomsku: Miten nyt tartutkin kaikkiin mun kirjoituksiin... En jaksanut referoida koko juttelua tuon miehen siskon kanssa tähän. En mä sulle niitä henkilökohtaisesti osoita, mutta kovasti niihin aina takerrut oli kyse kengän merkistä, käyntivarasta tms. Näissäkin varmaan jokainen tekee ne omat päätöksensä ja ihan hyvät sellaiset, eikös vaan :)

Ja siis edelleen suosittelen kokeilemaan sitä tomaattikeittoa! En tosiaan yleensä pidä niistä, kun ovat jotenkin kitkeriä, mutta tuossa tuo tuorejuusto ja paahtiksen palat pehmentää makua ihanasti!

Tänään oli kyllä ihana ulkoilupäivä. Käytiin pojan kanssa rattailla ja pulkalla ulkoilemassa ja sain jopa aurinkolasit pysymään päässä :eek: Laitoin tiukasti hatun alle, niin eipä saanut lapasilla nyittyä niitä veks :D EIkä kyllä oikeastaan edes yrittänyt. Lumipallot oli superhauskoja, samoin keinuminen pitkästä aikaa. Syksyllä viimeks keinuttu!

Mua jotenkin kiristää koko ajan tuota alavatsaa. En tiedä voisko olla, et se sektioarpi siellä kiristää, kun kohtu kasvaa..? Sama tunne ollu jo viikon, pari. Ens viikolla neuvola, pitää siellä sitten kysellä, mutta ärsyttävän tuntuista :(

Jaha, nyt nukkumaan. Poika on kyllä nukkunut ihan kivasti viime aikoina, mutta äitee ei vaan sais tarpeekseen nukkumisesta... Zzzzzzzzzzz Meillä ehkä siirrytty yksiin päiväuniin, niin yöunetkin on parantuneet. Joskus tosin menee vielä kahdet.
 
Huomenta!

En ole kerinnyt lukea viimeisimpiä uutisia, luen ne kohta ja kommentoin sitten. Mutta nyt auttakaa, tai ainakin kikkakolmosia tarvitaan!!

Eli: miten saan tytön juomaan korviketta nokkamukista? Ostin maitoa varten oman nokkiksen. Nannia yritin antaa ensin, muttei maistunut, niin tänä aamuna kokeilin antaa Tuttelia, huonoin tuloksin. Ei edes tuttipullosta suostunut juomaan... Tutteli jopa maistui miun mielestä paremmalta kuin Nan. Imettäisin mielelläni, mutta kun tyttö ei suostu olemaan rinnalla kuin pari kolme kertaa päivässä suht kunnolla, niin pitää korviketta antaa. Mietin tässä kyllä, että jos vaikka aamu- ja iltapuuroon laittaisi jonkun verran, että tyttö tottuisi makuun ja nokkamuksissakin olisi korviketta, että voisi halutessaan siitä ottaa omassa tahdissa. Olisikohan tästä apua? Kaiken lisäksi olen menossa sinne käsileikkaukseen ensi viikon perjantaina enkä pysty todennäköisesti koko päivänä imettämään lääkkeiden ja puudutteiden takia... Mutta onhan tässä viikko aikaa totutella.

Onko teidän mielestä korvikkeissa miten eroja? Makuasioitahan ne varmasti on eikä makuasioista voi riidellä. Mutta ihan kokemuksia nyt tässä kaipailen.
 
Repa: Soija maito on tosiaan nyt kokeilussa. Ja kovasti toivon että se kävis. Tosin nyt kaks viimestä yötä ollut tavallista levottomampia ja neidin kakka on ollut mintunvihreen ja harmaan sekotusta ja aika löysällä. :|

Meillä on nyt kahteen viikkon herätty putkeen aamulla puol puol 7-7 maissa, ja sit ei kuitenkaan jaksa valvoa kun tunnin tai puolitoista. |O
 
Matami: Harmi kun jouduitte luopumaan koirastanne! Serkun perhe joutui kanssa luopumaan, kun heille syntyi vauva. Vauvalle tuli tosi paha ihottuma siitä koirasta. Onneksi koiruus pääsi hellään huomaan vanhemmalle naisihmiselle. Koville otti heilläkin luopuminen, etenkin serkun vaimolla, hänenhän se koira oli.

Poika: Tänne vain purkamaan tuntoja! Tosiaan kun kirjoittaa, niin saa itsellensäkin omalla tavalla jäsenneltyä asiat paremmin.

Mie olen kanssa miettinyt tuota Manducaa, josko hommaisi sen. Rintareppu oli viime kesänä kovassa käytössä kaupungilla käydessä ja muutenkin kun liikuttiin tytön hereilläoloaikaan. Vaunuissa kun ei tykännyt olla vielä silloin hereillään...

Tosiaan pääsen jo ensi viikon perjantaina sinne käsileikkaukseen tai siis rannehan sitä tähystetään tuon ahtautuneen jännetupin takia. Sain peruutusajan, muuten olisi mennyt jonnekin kesäkuulle, kun on toukokuussa Vantaan reissu tiedossa ja ranteen parantumisessa mennee kuukausi vähän reilu. Ikävä olisi ollut puolikuntoisella kädellä lähteä reissuun... Etenkin kun joutuu nostelemaan vaunuja yms. niin paljon.

Mutta nyt katsomaan eilistä Teho-osastoa!
 
Poika, jupise vaan täällä :hug:

Matami, :hug: sullekin.

Heinuli, mä en tohon nokkisasiaan osaa sanoa, koska meillä juo nokkiksesta tosi huonosti. Tällainen kyllä tuli mieleen, et juoko pumpattua maitoa pullosta? Aattelin jos sais siihen makuun tottumaan sillä et antais puolet korviketta ja puolet tissimaitoo ja sit parissa päivässä sais pois sen tissimaidon siitä. En tiiä auttaisko?

Naukuri, ei olis oikeesti mitään tarvetta ostaa mitään tai olis varaakaan, ainakaan popin kalliisiin vaatteisiin :) Ja tosta nukkumisesta leffateatterissa, en mäkään olis uskonu ennen helmikuun leffaa et neiti suostuis nukahtamaan siellä tai saati syliin jota se ei oo tehny aikoihin. Siihen se silti nukahti... oli vissiin liian väsyny :) Sit ihan varmaan oot oikeassa, et se on se sun arpes mikä kiristää siellä. Sektiohan ei ole mikään pikkuleikkaus vaan siinä mennään kuitenkin vatsan peitteiden läpi. Ennenhän oli se, että vuoteen ei suositeltu uudelleenraskautumista just sen takia että arpi paranis kunnolla. Nii, Tai sit siel sektiossa lääkäri unohti sinne jotain? ;) :LOL: No ei, toivotaan et puristus loppuu :)

Suolaton liha/kasvisliemi, ai niitä on olemassa? Muistan joskus oon törmänny mut nyt en ookaan pitkään aikaan nähny. Täytyykin katella ku tästä lähden viemään iskää vaativaan operaatioon. Mennään siis leikkauttaan sen hiukset :D

Marmotta, kun alle 1-vuotiasta suositellaan kuljetettavaksi edessä Manducassa, niin sehän sopii jakunkin alle mainiosti :D

Ai niin, meidän neiti löys eilen salmiakkinallekarkin pöydältä ja vähän maisto sitä.. Ei ollu mikään suosikki :D Tippu aikas nopeesti suusta lattialle :D
 
Heinuli Oletko kokeillut tarjota korviketta hörpyttämällä mukista? (ilman nokkaosaa siis) Tuo on hyvä idea sekoittaa korviketta pieni määrä vauvan ruokaan :). Jos tyttösi ei hyväksy korviketta, niin voisitko ajatella lypsäväsi omaa maitoa, jota voisi tarjota silloin, kun et voi imettää? Jotain eroja korvikkeissa varmasti on. Me ollaan testattu tytöllä Nan, Tutteli ja Semper. Tuttelista J oksentaa, Semperistä samoin, mutta Nan on nyt sopinut useamman kuukauden. Tai Nannista ei ainakaan pulauttele, mutta saa nähdä mistä nuo oudot masuvaivat nyt johtuu, joista mennään taas tänään lääkäriin.

Meillä oli vähän paremi yö :). Kakkashow oli jo klo23 ja siitä asti nukuttiin hyvin, yks tuttihäly vain tuli. Neitillä nenä vähän tukossa, en tiedä onko flunssaa vai mistä tää masu- ja tukkoisuusoireet johtuu. Toivottavasti jotain apua saadaan lääkäristä. Sitten harjoiteltiin eilen tytön kanssa konttausasennosta istumaan nousemista :D. Tänäaamuna neiti sitten istuskeli sängyssään ja huhuili mua hereille :). Tässä aamuleikkien aikaan istahti toisen kerran.

naukuri Toivottavasti alamasukiristys alkaa pian helpottaa, ettei koko odotusaikaa tarvi siitä kärsiä. :)

Mukavaa perjantaita mammat :wave:
 
Täällä vielä vaikka piti mennä sitä Tehistä kattomaan...! :)

Edla: Tyttö kyllä juo vettä tosi hyvin nokkiksesta, kuukauden päivät on siitä juonut ihan itse. En saa lypsettyä nykyisin omaa maitoa kuin pari tippaa, joten se korvikkeen sekoittaminen omaan maitoon on poissa laskuista. Pumpulla en edes kehtaa ruveta kokeilemaan, kun en ekoina kuukausinakaan saanut kuin pari tippaa aikaiseksi. Ekoina kuukausina sain lypsettyä käsin keskimäärin 50 ml/pv. Ehkä tämä tästä hitaalla opettelulla.

Marimint: olen kokeillut antaa lasistakin korviketta, alkuun saattaa ottaa muutaman hörppäsyn, mutta sitten stoppaa. Pää kääntyy hyvin varmasti poispäin, kun lasi tai sitten nokkis, jossa korviketta tulee edes lähelle.

En kehtaisi ruveta pakottamaan, kun kohta ei mene varmaan vesikään nokkamukista alas.... Kaikkea sitä pitää olla! Jospa tää tästä!
 
Heinuli, no höh... :/ hankala tilanne.... no jos vielä joltain tulis jotain järkevää ideaa tohon. Pakottaminen joo, ei oo hyvä juttu ollenkaan. Mun veljenpoikaa yritettiin saada vauvana juomaan tuttipullosta mut ei onnistunut. Vielä 8kk:n ikäsenä parahti itkuun nähdessään tuttipullon. Voi pikkureppanaa :LOL: Toisaalta sit jos ei ennen leikkausta onnistu, ni sithän sen on pakko tottua siihen sen jälkeen ku ei oo muuta mahdollisuutta :eek:

Ja Manducasta vielä, mä hommasin sen just sen takia et se menee vielä pitkään ku maksimipaino on 20kg et saa sit tarvittaessa likan just reissuissa selkään. Mietittiin ens helmikuussa californiaan lähtöä.
 
Naukuri Tietenkin jokainen tekee omat päätöksensä - enkä kyllä tarkoituksella takerru sun juttuihin. Lääkärit ovat kollegoita ja aika usein kysytään puolin ja toisin.........ei siitä sitten enempiä - itepähän jokainen rankansa kantaa - vastuu lapsista on meillä aikuisilla. Ja kyllä annan tässä kohtaa kaiken infon ja näkemyksen jos vain jo etukäteen voi estää tulevaisuuden ongelmat. Kova luu on parempi kuin lässylässyt perunoista :LOL:
 
heinuli voi ei :/ ! Juu, pakotaminen ei oo hyvä juttu. Mun kaverin poika siirtyi äidinmaidosta suoraa lehmänmaitoon, koska poju ei suostunut juomaan mitään korviketta. Ei vaikka kuinka kokeilivat ja vaikka minkälaisesta kupista, pullosta, lasista ja kaikki korvikemerkitkin. Toivottavasti teidän tyttö hyväksyisi jonkun korvikkeen :). Tsemppiä harjoitteluun! :)
 
kiloklubi: tän viikon pudotus -600g..hiljalleen..

meillä ei kans hirveitä määriä nokkamukista juoda mut paremmin ilman sitä tulppaa imee kyllä hienosti..kyllä sellainen 50ml saan juomaan..mut eiköhän tuo tässä opi ennen kesää..

meillä nukuttiin viime yö heräämättä..19:45-6:10..levännyt olo..

poika: pura vaan huolias täällä..jaksuja kovasti :hug:

 
Huomenia..

Voi kökkö matami ja Edith,paranemisia teille...toivottavasti ei oo pahana :hug:

Majj: Mitkä ohjeet teille annettiin ton maitokokeilun suhteen,kun mun mielestä toi kyl kuulostaa siltä et se soija ei sovi jos kakka vihreetä ja yöt levottomia :/ Meille vaan sillon sanottiin heti sit vihelletään homma heti poikki jos oireita ilmaantuu... no mikä miä oon neuvomaan tietty,mutta kyllä musta oireilulta kuulostaa :(

Heinuli: Lisäisin puuroon maitoo ihan kunnolla,aamuin illoin ja sit syöttäisin niitä juguja... ne ja kolme kunnollista imetyskertaa on jo aika hyvin,ainakin meidän neuvolan tädin mielestä ;) Kannattaa edetä maltillisesti sen korvikkeen tarjoamisen kanssa..meillä kävi syömisten kanssa niin et ei meinannu huolii enää mitään suuhunsa kun ikäänkuin tyrkytettiin liikaa :ashamed:

Meillä herättiin taas 7 pintoihin,varmaan kesäajassa jo poika :D tossa toi touhuu hyvässä hapessa... eilenkin valvoi yhteensä 4.5h ennenkuin nukahti. Olin syömässä kaverin kera ja venähti hiukan nukkumaanmeno ;)
Yö meni melko hyvin... tyrkin tissiä kyl muutamaan otteeseen...en jaksanu muutakaan,mut nukku sit aamuyön vaihteeks putkeen... huomioitavaa tässä on se että yhtäkään pierua en kuullut koko yönä :eek: :attn: Ei kyl tarkota etteikö ois pierryt mut aika hyvin toikin etten onnistunut sellasta kuulemaan B)

Meil on kivasti mennyt nyt safka... suosittelen tota kirsikkatomskun neuvoo antaa just sitä safkaa mitä suostuu syömään jos vaan joku lemppari löytyy :wave: Miä oon aika suppeella valikoimalla mennyt ja sit otan oheen yhden ns.uuden ruuan mitä sit ajan tuttujen ohella "sisään". Toimii :D Nyt vaan aiheuttaa päänvaivaa tää dieetti meininki,mut viikko enää..jaksaa jaksaa :p

En oo saanu muutes vaihettuu rohviilikuvaa,kun painan tallenna,herjaa et sivua ei ole :eek:
 
kirsikkatomsku Kyllä huomaa, ettet ole ensi kertaa pappia kyydissä - siis miten "itsevarma" olet lapsenkasvatuksen suhteen! Homejuustoa pimulle :D Ja meikä täällä panikoi, että voiko antaa ruskitettuihin jauhoihin tehtyä kastiketta :LOL: Ehkä tässä pitäisi itsekin hiljalleen oppia/opetella löysäämään....

naukuri Juu, siis ei mikään ihme että moiset sapuskat maistuu, kun tähän mennessä on tarjolla ollut veteen soseutettuja kasviksia ja mautonta protskua :x Ja hyvin muuten upposi eilen "kärykastikekin" perunalla, vaikka onhan se kastike tosi ällöä ilman suolaa, kun maistoin.. Mutta eihän Nea tiedä suolasta, joten tuskin välittää B)

Edla Juu, Herba-jotain luomu-kasvisliemikuutioita löysin kaupasta! Ovat aika lailla kalliita (8 palaa 3,5e :eek: ), mutta kyllä se ruokakin sitten maistuu ihan erilaiselta. Suosittelen!

Ruokavinkit saa jatkoa.. Eli meillä Nea on alkanut syömään taas enemmän puuroa - siis haudutettua kaurapuuroa - kun laitan reippaasti itsetehtyä marjakiisseliä joukkoon! Tänään veti ison satsin puuroa mansikkakiisselillä ja kyllä massu pingotti sen jälkeen :D pakastemarjat vaan sulana soseeksi ja kiisselipohjan sekaan kiehumaan ja avot! Kokeiltu on vadelmaa, mustikkaa ja mansikkaa ja kaikki toimii ;) Ja saapahan isi ja äitikin jälkkäriä!

Mutta nyt vähän siivoamaan - mun isä tulee meille päivää viettämään ja ajattelin tilata meille pizzat lounaaksi B) Niin, että laihtukaa te vain - minä täällä turpoan :LOL:
 

Yhteistyössä