TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

....voi kökkö tätä oloo..vessassa on tullut vietettyy aikaa tänä aamun :/ ...naapurin tytön hälyytin apuun, et vei pojun eskariin...olis ollut aika noloo, jos olis ripulit housussa poikaa viedessä :LOL: :ashamed: ....no ei kyl oo naurun asia...veto on pois...pitää yrittää lepää...Edithillä tuli eilen sitä ripulikakkaa....yöllä eikä aamulla ei oo tullut....katellaan...syönyt on melko hyvin...eli ei oo hätää.

Heinuli...miä lisäisin puuroihin reilusti korviketta...ja varmaan sitä tisuu vielä yrittäisin...voihan se olla, ettei juo olleskaan sitä korviketta :( ....nää tisuvaavit on ronkeleita ;) ....enpä usko, et Edith jois korviketta...vellit ainakin sylkee ulos....

Repa....miäkään en ole saanut profiilikuvaa vaihdettuu....eli siel on miun oma vauvakuva, jonka haluaisin jo pois...joo toi on hyvä juttu, et tarjoo sitä mitä syö ja sillä sipuli....niin miä oon tehnyt kokoajan...eihän tuo olis muuten syönyt varmaan mitää ;) !

heinuli: Onpa tylsä tilanne. Mutta kokeilkaan ihmeessä sitä puuron joukkoon sekoittamista, joguja, viiliä yms. Kohtahan sitä nyt voi kuitenkin siirtyä jo tavalliseen maitoonkin.

Edla: ai se Manduca menee noinkin pitkään? Kovasti mun yks kaveri on sitä kehunut, mutta ei kyllä vissiin enää ole sitä kovin käyttänyt. En tiedä miks. Meillä on rintareppu, mutta en oo ees kokeillu aikoihin... Tosin enpä mä nyt tuon kasvavan mahan kanssa kauaa mitään reppua tuossa kantaiskaan :) Joo, nykyäänhän tuota vuoden suositusta ei enää ole. Tai riippuu tietty lääkäristä keneltä kysyy, mutta lähinnä on tärkeää, että oma leikkauksesta toipuminen on mennyt hyvin ja ilman komplikaatioita. Puoli vuotta oli tällä mun lääkärillä suositus. Toiset vissiin suosittelee jopa kahta vuotta.

Carmen: Joo, kyllä ne lapsetkin tietää mikä on hyvää ja maukasta :) Tosin meillä ei oikein uppoa nuo mun tekemät kiisselit, kun en halua vielä antaa sokereita pojalle. Ja itse taas aina laitan keittoon/kiisseliin sokeria. Ilman sokeria poika vaan nyrpisteli mun hienoille keitoksille :D

Ai niin, tää meidän palojen syömisen opettelu sujuu kuin tanssi: äsken annoin pojalle liha-kasvissosetta, jossa oli pehmeitä paloja mukana ja muutaman lusikallisen syötyään kävi kakomaan ja oksensi KAIKEN päällensä... :LOL: Ei voinu ku nauraa hiljaa mielessään. Kokeillaan taas joku päivä ;)

Heinuli mä en näe mitään syytä miks sun pitäs saada neiti juomaan korviketta. Jos juo hyvin kuitenkin vettä. :) Kyllä kolme kertaa päivässä on ihan ok jos sit juotte vettä päälle. Kyllä pikkunen varmasti ilmoittaa jos on jano. Meillä rintaa syödään kyllä useemmin, mut kohta lähden töihin ja sit neiti saa päivällä vettä. Korvikkeista ei innostu eli meillä vaihtoehdoksi ennen tavallista maitoo jää vellit. Kelpaako velli teillä? Musta se on ihan hyvää juotavaa veden lisäksi. Ja ainahan voi laittaa vettä -miksei korvikettakin ruokaan. Näin meillä edetään jätetään korvikevaihe kokonaan ja sit tosiaan sitä vettä ja vellii ja tisukkaa. :)

jossu sinua kaipailen :wave: katselin tuossa koska kenenkin pikkuinen täyttää 1v. ja huomasien et sun ja carmenin pikkuseten syntymäpäivät puuttuu. :) vai olenkohan vaan uhohtanut merkata. :D

omanapa heh, meillä sairastetaan nyt oikein kunnolla -silmät rähmii nyt kun vesirokosta on selvitty. ja isännälläkin :) äiti on vahvaa tekoa vaikka nukkuukin naama kiinni pikkusessa. Joo huomen meen näyttää korvii lääkäriin. Jännää miten kaikki kertyy ja molemmille -olisko vesirokko sit jotenkin heikentänyt vastustuskykyy -toisaalta ei olla ees oltu missään mist se silmätulehdus oltais saatu. No josko tää pesue parantuis siks kun meen töihin.

Poika mites teillä ne yöt? onko mennyt paremmin? Se on varmaan aamulla rankkaa herätä jos on ollut levotonta ja poika herännyt useesti. Pystyykö mies välillä heräämään? Et sä saisit nukkuu? Mietin kun puhuit noista peloista -onko se tulipalo jotenkin vahvistanut niitä? Kirjoita ihmeessä tänne tuntemuksistasi ja niistä peloistasi-vaikka sellanen romaani kirjoittaminenkin jos usein auttaa. :hug: Miten muuten on työt lähtenyt käyntiin -oletko tykännyt?

Naukuri se on tosiaan jännää miten eritavalla lääkärit suhtautuu sektion jälkeen uuteen raskauteen. Ootko laittanut tuonne odotuspuolelle kysymystä siitä sektiohaavasta ja uudesta raskaudesta --millasia tuntemuksi on kanssasisarilla :) joko masu näkyy?

Mut nyt meen laittaa tän kintuissa roikkujan nukkuu :wave:

Repa: No käskettiin soittaa sairaalalle jos jotain ilmenee, ja koitinki tos hetki sit mutta en saanut ketään kiinni, ajattelin antaa tänään vielä yhden satsin sitä soijaa ja seurata viikonlopun yli. Tiistaina jokatapauksessa mennään taas sairaalalle, saatiin lähete sinne nenä-ja kurkkupolille toivottavasti nyt tulis vähä selkeytystä niihin hengitys katkoksiinkin. Eniten pelkään että jos tulee helsinki keikka, eksyn varmaan koko kaupunkiin.. |O

majj :hug: teille sinne. Jos sulle tulee Helsinkikeikka -niin varmasti saat tältä palstalta oppaan. :) tai ainakin hyviä ohjeita -sen verran moni on pääkaupunkiseudulta.
Vai mitä mammat meinaa. Toivotaan et kaikki menee kuitenkin hyvin siellä ja saatte vastauksia.

Mukavaa viikonloppua kaikille.

:wave:

Majj, toivotaan ettei tuu keikkaa tänne et asiat selviäis siellä. Sovitaan et me ei huolita teitä tänne! ;) Mut jos niin käy, et tänne teidät lähetetään ni kyllä sä jeesiä täältä saat. Mä oon ainakin näitä polkuja täällä koko elämäni dallaillu et osaan ehkä jopa kohtuu selkeesti neuvoakin :D

Matami, sä sit sait hulivili kakan ihan kunnolla. Muista juoda kunnolla :hug:

Carmen, joo tais olla herbamare se nimi ja Vogelin tuote. Mulla on se niiden yrttimaustepurkki tuolla hyllyllä :)

Naukuri, sunhan ehkä kandeis oikeesti harkita tota Manducaa, painoa se tosiaan kestää siihen 20 kg asti. Se vois olla siellä matkalla teille kätevä, mieheshän vois sit pojua kannella selässä. Ja sit ku uus tulokas tulee, ni sit voit säkin jompaa kumpaa raahata siinä :) Mä aattelin et josko tässä ku jäät sulaa ja saan mun koiven kuntoon (kiitos typerän bussikuskin!), ni voisin likka repussa lähteä sauvakävelemään. Sit vielä noista lääkärisuosituksista, tosi hassua et niin erilaisia. Mun kaveri synnytti puol vuotta meitä aikasemmin ja sillä meni kaikki hyvin mut jälkitarkastuksessa lääkäri oli sanonut et aikasintaan kakkosta vuoden kuluttua yrittään.

Heinuli,
niin tosiaan toi Merikan ideahan on hyvä, jos vaikka vellit menis alas. Nehän kuitenkin on lähes kuin maitoa, pikkasen saostettua ja maustettua :D

On se aaoo hukkunu sit tyystin sinne työvuoren alle... Mutta missä on Jossu?

Ootte kyllä niin ihania! :hug: Totta, toivottavasti pelkkien kuvian lähettäminen riittä. Mä oon käynyt helsingissä viimeeks 2 vuotta sitten ja silloinkin shoppailemassa vaan ja sitä edeltävää kertaa en muistakkaan! :LOL:

poika: kerro ihmeessä mikä ahdistaa!! Mulla on kanssa välillä noita ahdistuskausia.. Just eilen puhuin miehelle mun ahdistuksesta ja kivi vierähti sydämeltä!! joten rohkeesti vaan avautumaan. jaksuja sulle :heart:

majj:
en mä vaan tiedä miten toi paino tollai laskee. Nyt voi laittaa kiloklubiin - 1,2 kg! Mä pidän sitkeesti ruokapäiväkirjaa ja liikun paljon. Kai siks lähtee niin hyvin.. vyötäröltäkin on lähteny 10 cm pois. HUI. Mä pääsen kohta vaateostoksille tätä menoa!!!!

Meillä kokkareisen ruuan syöminen edistyy hyvin. Nyt menee jo 50/50!!! Tosin SEMPERIN lihapulla systeemissä oli oikeita lihapullia.. Meinas pojalta tulla satsit hissillä ylös... Jotta vähän tarvii vielä hienontaa!!
NAUKURI: kyllä meiänki lapsoset jossain vaiheessa oppii klönttejä syömään.

mitäs muuta. ei tullu viilistä ripulia tms. Eli hyvin näyttää sopivan maitotuotteet pojalle!

PALJON paranemisia kipeille vauvoille ja äideille.

Heipsis taas!

Kotiuduttiin hetki sitten lääkäri-, sairaala- ja kauppareissulta. Ensin käytiin yksityisellä lääkäriasemalla noiden J:n masuvaivojen takia jo toistamiseen. Sieltä saatiin lähete lastenlääkärille sairaalaan, koska yleislääkäri ei osannu enempää meitä auttaa. Sairaalassa lääkäri tutki ja totesi, että J:llä ei nyt ainakaan vatsatautipöpöä ole. Epäili, että suolisto on nyt vaan hermostunut hapanmaitotuotteiden kokelemisesta...siitä voi kuulemma tulla vähän pidemmäksikin ajaksi ko. oireita. Allergialääkäri (jolle lastenlääkäri soitti) oli sitten sitä mieltä, että kotona vielä seuraillaan tilannetta kaks viikkoa ja, jos tilanne ei muutu, niin sitten soitto sairaalaan niin varataan aika allergiatesteihin. Ja ilmanmuuta jos vointi yhtäkkiä huonontuu, niin täytyy soittaa jo aikaisemmin. Hätää tässä ei nyt ole, mutta kyllä nuo oireet ihmetyttää. :(

majj Toivottavasti teilläkin alkaa asiat selvitä :hug:

kipeille pikaiset paranemiset!

Nyt syömään, kaamee nälkä :p

Carmen, Manduca on kantoreppu :)

Manduca on ergonomisella lantiovyöllä varustettu luomupuuvillasta sekä hampusta valmistettu kantoreppu, joka sopii aina vastasyntyneestä pienokaisesta leikki-ikäiseen lapseen saakka.

Manducassa on integroitu vauvatuki joka mahdollistaa vauvan kantamisen repussa jo noin 3,5 kilon painosta asti. Erittäin hyvien säätö mahdollisuuksien ansiosta repulla pystyy kantamaan aina noin 20 kiloon saakka. Kantomukavuus on taattu kaikenkokoisille kantajille ja loppuun asti huolella suunnitellun kokonaisuuden ansiosta vauvalla aina ortopedisesti oikea asento.
http://www.maanvaki.fi/index.php?page=product&category_id=180&product_id=768

Marimint, no hyvä et saitte nyt selkeet ohjeet ja nythän ei sit voi muuta ku odotella :)

Birdie
, se on aika metka et ne pullat on niin isoja siinä Semperin lihapullaruoassa. Mut se on hyvää, ainakin meidän likan mielestä ja vaikka tuo syö kokkareita mielellään ni silti mä joudun ne pistää pienemmiksi -on ne sen verran isoja :)

Semmosta piti vielä kertoa, että lääkäri sanoi, että täytyisi supistaa nyt hetkeksi J:n ruokavaliota. Olen jättänyt pois: kukkakaalin, parsakaalin, sipulin, paprikan, sitrushedelmät ja hapanmaitotuotteet. Sanoi, ettei nyt ihan pelkällä porkkanalla tarvitse J:n elää, mutta tuommoiset mahdolliset ilmavaivoja aiheuttavat ruoat pitää jättää pois ja samoin kielsi sitrushedelmät. Hapanmaitotuotteitakaan ei saa testata ennemmin kuin maha on entisellään. Onkos tuohon mun listaan jotain lisättävää mitä kannattaisi välttää :)?

Marimint,no maissi ja paprika ja herneetkin saattaa aiheuttaa ilmaa.mut sithää ei paljoo jälelle jää ;)

Matami,Niin,miä kyl en anna mitään juguu joka aterialla vaik sitä kyl menis :LOL: Mut noista oikeista ruuista annan vaan niitä parii hassua mitä syö mieluusti =) Jaksuja mahan kanssa :hug:

Merika,Miä ymmärsin heinulin jutusta et on lähinnä huolissaan kalsiumin yms saannista kuin niinkään riittävän nesteen.... kun siis maitoo nimenomasesti pitäs mennä se 5-6dl. Minäkin mietin tota jossain kohtaa et riittääks maitomäärä mitä tissist juo,mut nythää toi taas vetelee päivin öin :D Vettä menee kyllä vaikka kuinka et siitä en oo huolissani...

Nyt pitää ruokkia ipana :wave:

Carmen Ergo on toinen tosi hyvä kantoreppu. Mulla sellanen -mut musta tuntuu Manduca on suositumpi tällä hetkellä -uudempi. Edla onko sitä kauan ollut myynnissä?
Mut käteviä ovat ei voi verrata mitenkään esim. rintareppuun. Mut hintavii ovat, mut kaikki on niin suhteellista. Mut jos kantamisest tykkää niin kätevä -ja tekin kun lähdette sinne matkalle. Neiti siihen ja siinä hän roikkuu kun ootte lentoasemalla. Jos sulla joku tuttu jolla olis -niin aina olis hyvä jos pääsis testaamaan sitä et tykkääkö itse.

birdie päivitetty on. Mä en oo jaksanut seurata ruokia -koska jää aina vajaaksi -mut liikuntaosion täytän. Ja edistymistä on kiva seurata. Mä oon nyt ostanut vaatteita kun lähden töihin -ilokseni oon huomannut et sovin yhden koon pienempään. Mulla vyötäröltä on lähtenyt 7cm joulun jälkeen ja elokuusta 15cm ja viel on varaa vaikka kuinka, mut pikku hiljaa. Mä vannon ton liikunnan nimeen ehkä eniten noiden kävelylenkkien tällä viikolla oon ollu kahdesti 1,5h lenkillä -kuuma tulee ja hyvää tekee. Ihana kun tää paino tippuu :) vaikka kyllä olen myös yrittänyt syödä. Ilman tätä palstaa ei olis oikeesti tippunut näin paljon --ihanaa kun täällä on "laihdutus"kavereita -saa lisää motivaatiota. Tsemppiä siis kaikille.

Mut nyt mä taas toivotan viikonloppuja ja varmasti taas palailen.

Kiitos kaunis kaikille, jotka jaksoivat vastata!

Kuten Repa tuossa arvelikin, niin en ole huolissani nesteen saannista, ainoastaan kalsiumin. Päivän pähkäiltyäni tätä asiaa, ja teidän kommentteja luettuani, tein päätöksen, että imetän sen mitä tyttö ottaa ja lisäilen ruokiin korviketta. Tänään olen laittanut lounaan, päivällisen ja iltapuuron joukkoon lorauksen (oisko mennyt joku 50 ml) korviketta ja ehkä on ruoka uponnut hiukan paremmin. Tai sitten vain luulen niin. :D Kuitenkin tässä pikkuhiljaa otetaan mukaan noi hapanmaitotuotteet ja sitä kautta saa kanssa sitä tärkeää kalsiumia. Ja tavan maitokin sitten kohta mukaan. Aion kuitenkin nokkamukissa pitää hiukan korviketta, josta voi hörpyn ottaa sitten kun siltä tuntuu. Eli pikkuhiljaa totutellaan siihen, että nokkamukista tulee muutakin kuin vettä. :)

Nää meidän pikkuiset ovat välillä hiukan jääräpäitä ja totta tosiaan, aika auttaa todella moneen asiaan. Joten eiköhän sitä tässäkin saada erävoitto jossain vaiheessa! :)

Repa hienoa -vaikka varmasti saa olla sydän syrjällään kun alkaa treenailee. Mua ei toi kalssium oo oikein mietityttänyt koskaan, kun pikku imurihan toi neiti on. Mut meillä taas ei mee kahta liha-ateriiaa aina päivässä niin oon sitä rautaa miettinyt. Esikoiselle syötin 2tl kanaa päärynän kanssa kun ei muuten uponnut. :headwall: Onneks kohta saa alkaa täälläkin kokeilee niitä hapanmaitotuotteita kun tulee tuo 10kk täyteen.

Naukuri mä yritin tarjota vadelmaa ja kaikki syöty tuli ylös, kaurapuuro yököttää --syödään viel siks jauhepuuroo :p , kiivinpalat oli kans yök. Mut banaani se menee hyvin alas :)

Manducasta vielä, luulisin aika samaa kuin naukuri, et parisen vuotta olis ollu. Tosiaan Ergo on vastaavanlainen kuin Manduca. Googlasin vertailuja joita on tosi paljon ennen ku päädyin tuon hankintaan. Tyytyväinen oon :)

Heinuli, joo-o, toiset ei suostu nukkuu, toiset ei syö, toisille ei kelpaa nokkis, toisille pullo jne... Kyllä nää vekkulit keksii keinot huolestuttaa äitiä tälläkin tavalla :)

Repa: Sama on täällä kanssa sen seisomisen kanssa, tukea vasten siis. Aamuisin on treenattu sitä seisomista ja nyt menee jo useampi minuutti ihan hienosti. Alastuleminen on vaan hakusessa.. Kyllä siitä siunkin pojan jalat vahvistuu ja ennenkuin huomaatkaan, hän on siirtynyt metrin kaksi tukea vasten! Se se vasta hurjaa onkin!

Repa, hienoa... kohta se mennä viipottaa :)

Merika, meillä ei useinkaan mee kahta liharuokaa päivittäin tai sit jos menee ni toinen saattaa olla ihan parin pikkulusikan suuruinen... hmm... Mikäs se määrä on paljon lihaa pitäis päivässä saada? eiks se ollu aika pieni se määrä? 1 tl tai se 2 tl?

No nyt se poitsu sit meni pari askelta tavaran perässä pöytää vasten :eek: Mut siis tosi haparoivaa menoa... ylösnousu ja sieltä laskeutuminen on jo varmempaa,mut sit kun seisoo ja käy touhottamaan jalat levessä haara-asennossa niin siinä on aina vaarassa lentää turvalleen tai takaraivolleen... mut edistystä kyl tapahtuu.... niin ja nyt selvis sit mitä haittapuolia on uudessa pesukoneessa missä on hipasunäppäimiä,jep,poika nousee sitä luukkua vasten ja kesken pesun onnistuu vaihtamaan mm.linkousnopeutta :LOL:

Niin ja alhaalle puhkes sit hammas ja on ihan kunnolla esissä:eek: Kylhää sielt valkosta taannoin pilkotti,mut sit se niinkuin katos näkyvistä ja nyt yhtäkkiä onkin pinnassa...eli kolme hammasta puskee yhtäaikaa:p ,ei ihme et kaveri vähän levottomana öisin;)

Edla,Merika,joo,minäkin luin et 1tl alle vuoden ikäselle eikä paljoo enempää tarvi vuosikaskaan... oliko se päivässä vai aterialla,sit en muista :D Ei meilläkään aina mee kun toinen ruoka tai sit ei kummatkaan...nyt kun tosiaan siirryin pyörittään vaan paria ruokaa listalla,niin on syönyt paremmin,mut ei ne määrät mitään huimia oo. Yleensä desi on jo tosi hyvin =)

Jahas,poika meni unille ja meikä painuu kohta lukemaan... huomenna olis tarkotus mennä äiteelle yöks...mies on tän ja ensi yön keikkareissulla. Ehkä vielä aamusta poikkeen kattoon mitä ootte kirjotellut =)

Yhteistyössä