TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Poika, niinpä :D Miksi vasta poltot saivat lääkärin pakeille, miksei ne "ilmavaivat" jo aikasemmin? Ankkakävely? Vois kuvitella että liitoskivut kummastuttais jos ei tiiä mitä ne on vaan tuntee kivun... No kukin tyylillään :)
 
No onpas täällä hiljaista... :/ ja mulla on edelleen ihan sairaan tylsää.... vaunujen yhdestä renkaasta on lähteny ilmat eikä siinä pumppaamisetkaan auttanu... olipas rentouttava kauppareissu. Sit mä haluisin illalla lähtee kuuntelee mun lempparibändii mut anoppi peru eilen tulonsa eikä kukaan mun kavereista haluu lähtee mukaan... HÖH, sanon minä! :(
 
edla-mamma: Mä katoin kans saman teho-osasto sarjan... Ja siitä naisesta joka tk:ssa synnytti, ihmetyttää kyllä kans vähä se touhu... :/

Hiljasta tosiaan, mutta onneks yli huomenna on jo taas maanantai niin tulee taas enemmän tekstiä ! :D
 
meillä pärähtää nyt sit viimoinen kuukausi ennen 1v bileitä.
kauhialta tuntuu... :'(

yö levottomuutta tullu meille ja alkaa olla iha poikki jatkuvasta nousemisesta. ja suht hienosti yöt menny ennen..en tiiä sit mikä toista riivaa..liekö noi hampaat jotka ei edelleen ole tullu läpi vaan kuultaa komiasti :|

mut ihan pikakäynti oli..oon lueskellu päivittäin juttuja tääl mut en oo saanu aikaiseksi kirjottaa..

jaksuja kaikille kovasti :hug:

nyt saunaan. :wave:

nemika+timi tänään 11k :heart:
 
Carmen: No hyvin meni passikuvaus meilläkin! Poika meinas vaan hymyillä ja naamailla koko ajan kuvaajalle (RAKASTAA kameraa! ), joten teki tiukkaa saada tosiaan otos jossa suu oli kiinni :D Mutta toivottavasti tuo nyt kelpaa. Lähdittekö reissuun?

Tänään pojalla oli ristiäisissä farkut, pikeepaitabody ja harmaa puuvillaneuletakki ja oli niin syötävän söpö ja ison näköinen!! Jotain sellaista ehkä 1-vuotiskuvaankin. Ehkä. Ellei löydy jotain kivempaa siihen mennessä :) Kengät laitetaan, jos silloin on jo ostettuna. Muuten sukkasillaan tai paljain jaloin. Kuvausta ei ole vielä varattuna, kun en ole koskaan käynyt pk-seudulla kunnon kuvaamossa, joten en tiedä ainuttakaan :eek: Kotkaanko pitäs mennä...?
 
Olipa huono yö meillä pitkästä aikaa, todella levotonta! |O En oikeasti muistanut edes miltä tollaset yöt tuntuu, tunnin välein heräili ja muutenkin nukkui todella levottomasti. Tänään en kyllä enään anna sitä soija maitoa... Tosin kurkkasin tossa aamulla suuhun ja näyttäis että tulis lisää hampaitakin...

Onnea nemikan timi 11kk :)
 
Moi!

Poika, mä oon antanut tavallista maitoa jo jonkun aikaa. Eilen laitoin iltapulloon puolet tavallista ja puolet nannia.

1 vuotiskuvaus, en käyttänyt esikoista ollenkaan, kun siitä ei olis tullut kun itku kuva. Se pelkäs kaikkee niinku uudet paikat ja vierasti kauheesti. Miehen serkku nappasi yhdissä juhlissa siitä muutaman kuvan, kun sillä olin hienot kamerat ja vehkeet. Siitä tuli sit 1v kuva ja olihan sillä juhlavaatteetkin päällä. Sellanen niinkun tummansininen potkupuku missä oli valkoset kaulukset jne valmiina.
Käytin esiloista kullanmuru kuvauksissa, kun se oli jotain 1v ja 3kk vanha. Ne kerkis yhden kuvan nappasta ja sit alko jumalaton huuto. Eipähän tarvinu valkata koevedoksista, kun oli yksi kuva vaan...
Neidin meinaan viedä ihan liikkeeseen, kun se ei ole vielä vierastellut ja on rohkeempi muutenkin luonteeltaan. Päälle koitan änkee sellasen mun vanhan mekon. Siinä on alla sellanen vaaleanpunaruudullinen mekko ja päällä sellanen liivihame. Mulla se on ollut 2 vuotiaana kuvassa, mutta saas nähdä sopiiko ees meidän pötkölle :D
 
weiss
poika: Mie lisäilen normimaitoa puuroon ja ruokaan. Tosin meillä nannia "joudutaankin" juomaan sinne 1-vuotiaaksi, kun tuo ruokavalio on niin niukka ja kun luultavasti on tuo vilja-allergiakin sitten.. :(
Joskus tuntuu, että voimat ei riitä pyörittämään tätä allergiasoppaa ja jos muutenkin ollaan kipeitä. Taas on poika yltäpäältä ihottumassa ja raapii ihteänsä, mutta mitäs teet.. Tosin onneksi jaksaa silti olla aikas iloinenkin, olisin kyllä muutoin jo hullujenhuoneen ovia kolkuttelemassa..
 
weiss: Anteeksi kun en muista, mutta mille kaikille teillä oltiinkaan allergisia? Meillähän todettiin nyt maito allergia ja luultavasti soijakaan ei käy. Viljattomalla ollaan oltu nyt 2½kk ja sitten kun saadaan tää maito asioa kokonaan selväks, aletaan testailemaan viljoja yksitellen. Mietittää vaan tua ruokavalio, varsinkin sitten kun tulee tosiaan se 1vuotta täyteen ja sais alkaa syömään samaa ruokaa muiden kanssa.
 
weiss
majj: Helpompi näin päin, eli meillä on sopivia luumu, päärynä, kaura, bataatti ja possu sekä onneksi tuo maito. Kokeiltu on: maissi, porkkana, parsa-ja kukkakaali, kesäkurpitsa, riisi, aprikoosi, persikka, mustikka, vadelma, peruna ja mitäs vielä..Meillä ei syödä pitkään aikaan viellä samoja ruokia toisten kanssa, siksi koitan olla kotonna mahollisimman pitkään. Enemmän huolestuttaa tuo, kun enemmän tulee ikää, niin ravintoarvollisesti on liian köyhä ruokavalio, joten kaikenmaailman ravinto/vitamiinilisiä pitää antaa. Ja valitettavasti nämä jäljet näkyvät allergioista viellä pitkään, esikoisella vieläkin.. Asia kun ei ole kovin yksiselitteinen.. Tsemppiä sinnekkin ja onneksi nuita maitovaihtoehtojakin on nykyään jo paljon. Kauramaito yleensä kait sopii, myös vilja-allergisellekin (jos siis kaura sopii). :hug:
 
katrinainen Eipä ole meilläkään J vielä kuin muutaman kerran istunut kotipihassa puhtaassa lumikasassa. Ei syö lunta, kun ei saa tumpuillaan mistään kiinni. Jököttää muutenkin kuin tatti paikoillaan toppavaatteissa :D. Sitten, kun oppii kävelemään, niin varmasti tonkii kaikki paikat ulkona ja maistelee sitä sun tätä.

1-vuotiskuva Olen miettinyt ja hyviä kuvaamoja on ainakin kaksi, joihin ajattelin soittaa ja kysellä hintoja. Löysin aivan ihanan neulemekko-ohjeen lehdestä, mutta en tiedä ehtisinkö millään tehdä ko.mekkoa enää :/ . Toinen vaihtoehto on laittaa mun täti hommiin :D. Tai sitten ostan kaupasta jonkun nätin mekkosen. Repa Onhan pojille kaikkia suloisia vaatteita. Laittaisin varmaan farkut tms. tyyliset housut, paidaksi joku kauluksellinen paita ja vaikka slipoveri päälle. Vilkaiseppa vaikka tuo linkki http://www.valokuvaamolehtinen.fi/galleria.php?lapsikuvat siellä on kivoja valokuvaamossa otettuja kuvia lapsista :).

Meillä J:n masuvaiva jatkuu. Tosin eilen ei lörötellyt montaakaan kertaa eikä yölläkään, ehdin jo ajatella, että nyt varmasti masu on normaalimpi. Noh, aamusella lörötteli taas :/ . Voi voi... :(
 
Aurinkoista englantilaista äitienpäivää kaikille! :flower: Sain kaffet, viimeiset ohrarieskat ja vadelmavalkosuklaakeksin kannettuna sänkyyn. F ja isä oli työstäneet ihanan kortin johon oli piirretty F:n käsi ja liimattu kiillettä suukon kohdalle :heart: Toukokuussa sitten juhlitaan mummon kanssa uudelleen kun on täällä meillä hoitamassa Freijukkaa :D

Joo työväsymystä täälläkin juuri niin kuin Katris ja Poika sanoi, iltaisin F vaan haluaa olla mun kanssa, mutta nukkumaan menossa ei niin välitä. Ens viikolla oon kaksi iltaa töissä joten herrasväki saa täällä temmeltää niin kuin haluaa. Mies nauttii kovasti kotiisin roolista.

yksvuotiskuva
huh en ollut ees ajatellut. Täällä kuvaamot on niin perskuleen kalliita joten ehkä otetaan itse. Ostin tammikuussa "all singin, all dancing" kameran joten eiköhän sillä nyt ees yks kiva kuva saada :D . Mulla on sellainen valkoinen smokkimekko valmiina tuolla F:n vaatetangossa roikkumassa valmiina. Satiin se viimekesänä F:n kummilta Afrikasta.

yöt jälleen kerran kun mainitsin teille että on rauhottunut, no joo pe-la yönä heräs 2 kertaa ja viimeyönä 3 kertaa ja 5:ltä nejännen kerran. Mies haki F:n meidän viekkuun ja tyty roikkui tississä sen tunnin, joka keta kun yritin irrottaa niin lutkutus voimistui ja iilimato liimautui tiukemmin kiinni ja varmisti vielä vapaalla kädellä otetaan toiseta tissistä :D .

Nyt lukeen Mma Ramotswe:n uusia seikkailuja, ihania kirjoja ja nyt meillä tulee myös telkkari sarjana.

ai niin Naukuri tsekkaa myös kiddicare!
 
Kiitos kaikille kommenteista 1vee kuvaan liittyen.... paljaat varpaat tai sandaalit ei olis tullut mieleenkään,kuulosta ihanalta ja just mun tyyliseltä jutulta :D Joku sametti puku(huppari ja housut) voiskin olla kiva...
Jostain kuulin huhuu et olis hyvä varata ajoissa aika kuvaan...mikä sit on ajoissa,en tiiä...

Matami,Hyvä et kunto parempi... Edith ei sit sairastanut? Ettei olis saanu tissimaidosta vasta-aineet ;)

Lumen syönti ei oo ollut kovin mahdollista...aika vähän oon pistäny hankeen istumaan. Eikä rukkasilla saa oikein otetta. Mut sit kun se aika koittaa et rupee pistään hiekkaa yms. napaansa,niin teen kyl selväks et yleensä ei oo tapana,mut en rupee hysteerisenä kyttäämään... kasvattaa vastustuskykyä :D

LC: En onnistu minäkään vaihtamaan kuvaa :(

Tultiin jokunen tunti sit mummulasta missä yö oli tosi levoton ja piereskelikin.... en tosin tiiä sit heräskö niihin vai muuten vaan.... nukku sit kävelymatkan ja pihassa,yhteensä vajaa 2h. Nyt on pirtee herra ja vähemmän pirtee äippä |O
 
Tavallinen maito...hei olen pähkännyt tääl sellaista, et mites miä totutan tuon neitin maitoon...kun en voi sekoitella mitää...eli annanko heti maitoo vaan suoraan???...nyt oon ruuan kans antanut piimää...hiukan ottaa...mut ei oikein ole innostunut....

Miä oon jo kunnossa =) ....siivosinkin jo eilen...nyt tuo Edith vaan taas huolettaa....kun ei oikein syö eikä JUO :eek: !!!....ruualla ei niin välii...mut kun ei huoli tissii ( yösyötöt on jäänyt väliin, eikä päivisinkään ota kuin pienet imut...eikä juo vettä |O ....henki haisee tosi voimakkaasti...eli varmaan hiukan kuivahtanut...pissikin vähentynyt :/ ....mitenkähän saan tuon juomaan?....aina jotain..nyt en kyllä oikein taas keksi mikä tän aiheuttaa...täytyy seurata...meillä vasta kuun lopus 10kk neuvola....olen nyt koittanut piimää ja varmaan hedelmäsoseista saa vähän nestettä...kuhan sais niitä ees menee....

Repa....Edithillä oli muutama ripuli...luultavasti tauti oli siinä...onneksi....

LC...kiva kuulla susta...ja mukavaa kun miehesi on tykännyt kotiroolistaan =) !!
 
Matami,Onks teillä tuttipulloo olemassa? Tuli vaan mieleen kun Kasperhan innostu siitä "leikkikaluna" ja siitä oli tosi kivaa...ja on... juoda siitä vettä (öisin ei kyl huoli :kieh: )Et sitä vois koklata jos Edith innostuis et mikä kiva kapistus :p Tässä iässä kuulemma jotkut vauvat vähentää tissiä kun imemisen tarve pienenee... et voisko olla sitä tai sit ei vaan maistu :/ Aina saa miettii et missä NYT vika,täällä sama homma |O
 
Niin ja miä ajattelin tavismaitoo antaa sillee et sekottelen ruokaan (puuroon) ja annan maistaa ihan sellasenaan =) Jahka nää dieetit nyt saan tästä pois jaloista,aletaan totutteleen. Edellyttäen ettei ilmene jotain maito+vilja allergiaa...pelkkää viljaa ei ainakaan oo,kun ei oo paremmaks muuttunut.
 
Repa...on varmaan jossain pussi mis tuttipulloi...täytyy kaivaa ja kokeilla....

Nyt miun tissitkin on ihan tyhjät lurput :/ ...eipä oo ollut kuin silloin alkuaikoina...tiheänimemisen kausina...juu neiti olis sit äsken imenyt, muttei tullut tarpeeksi :( ...varmaan vaikuttaa, kun ei ole neiti kunnolla huolinut tissii, et maito vähenee....voi kökkö tätä touhuu...täytyy laittaa mies hakee korviketta....piimän neiti puklas pois...et sillee...kyllä on sit mukavaa nää vaavien ruoka- ja juomahässäkät...miä oon ihan kyllästynyt :kieh: ....voi kun koittais se päivä, et neiti istuis pöydän ääressä kauniisti lusikka kädessä ja söisi hymysuin :saint: !!
 
Taas viikonloppu takana - itellä oma ilta, talo hiljanen kokonaiset 6h. Peiton alle kömmin ja pyjama taas päällä - just vedin jätskii ja hilloo :)

TavismaitoTein tässä muutama päivä takaperin testin - annoin pelkkää tavismaitoa sellasenaan pulloon- Reilu dl mennä hurahti. Jäin seuraileen reagointia, vasta seuraavana päivänä oli ne isommat hädät ja vähän löysällä oli. Sietokyky kuitenkin hyvä. Hissukseen vielä mennään. Maija on hillitön herkkusuu - rakastaa näitä oikeita ruokia eli samoja kun muulla perheellä. Joku pohti tota rittävää kalsiumin saantia imetys vieroituksessa - ei ihan helppo nakki ookaan. Ehkä ite antaisin jugurtteja ja kaikkea mahdollista. Jos pari kk on vähemmällä kalsiumilla - ei se luuston kasvuun vielä vaikuta.

Meillä oli perjantaina 8kk neuvola, pari kk myöhässä. Lääkärikin piti olla.... Pituus ja paino otettiin. Muutoin tilanne meni niin että terkalla oli nippu kysymyksiä ja halusi kuulla mielipiteeni. Lääkäriä ei ollut ku aatteli ettei me tarvita. :eek: Omituista sanon minä. Tää jatkaa loikoilua - ihanaaaaaaaaaaaa.
 
Matami Mie oonkin aina ikäville ihmisille sanonut " Et säästän nää rinnat miehelle" kun multa ei oo toi imetys koskaan sujunut. Aina jossain puskan takana piti esikkookin syöttää pullolla. Mulla on luonnostaan hirveet bosat - toi heitto on ollut törkeen hyvä niille ketkä rupes tivaileen miks en imetä :LOL: Monta naamaa on nähty venähtävän. Sun pitää nyt noi lurput kääntää sit toisinpäin - tosin kukaan ei varmaan tuu sanoo et miks sulla on noi lurput. :LOL: Minkähän heiton tälle vatsanahalle keksis?
 
...mul on normaalitisut sellaiset tyhjät vappupallot :eek: ....nyt sentään ollut jopa muhkeat ;) ....nyt kun imetys loppuu...juu katsokaas jotain afrikanheimo dokumentin naisia...niil on samanmoiset :LOL: :LOL: :whistle: !!...hissukseen käyn sitten osteleen lastenosastoilta snoopy liivejä :D !....pojat oli pullovaavija...joten tisut säily suhteellisen normina...mut kun laihduin...niistä tuli kokoa AA...
 
Heipat taas,

Kiva kun alkaa oleen enempi kirjotuksia täällä.

Joo mä lähdin sinne keikalle sit yksinäni illalla ja hyvä et lähdinkin koska keikka oli loistava sekä olihan siellä tuttuja joiden kanssa sit hengailin :)

Tavismaidosta, aattelin vielä parisen viikkoo odottaa, tosin mannapuuroo saatan antaa likan maistaa kun sitä meinaan tehä. Meillä on mehukeittoo niin paljon tuolla kaapissa.

Naukuri,
koskas teillä on se fyssaritapaaminen?

Kiljukaula, meillä toi kiljuminen menee ihan mahdottomaks... :ashamed: heti ku neidillä on tylsää, alkaa kamala metakka tai on jano tai nälkä. Lopputulos on ihan sama...

Sit toinen, pakko on tunkee hakkaamaan telkkariruutuu koko ajan. Mun kiellot vaan naurattaa ja isän pelottaa.... mitähän tässä keksis? :/ Eli ku mä kiellän, se on kiva leikki ja sille sit nauretaan ku mä siirrän sen veke siitä. Miten mä pääsen tosta eroon? HELP ME!!!

Voi niitä Jade Goody pikkupoikia :'( Eivät päässeet sit enää onnittelemaan äitiä, jos tänään on kerran brittien äitienpäivä :( :'(
 

Yhteistyössä