TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Hyvä Edla Oikeeta peliä - keikat on rock ja tuuletus tosi pop!
Teillä on kyllä siellä "koulutuspäivät" - muutama sata EI toistoo tarvitaan. Meillä on aivan sama koulu käynnissä. Itse opetan kiellon merkityksen yhdellä sanalla ilman mitään välipuheita eli sana EI+ ilme tms esim.soosoo sormi mukaan. Eikä kehuja perään vaan kielto on kielto ja sillä on tarkoitus - se kuuluu elämään. Maija ei osaa sanoa vielä mitään sanaa - olenkin aivan varma että eka sana on EI tai sitten joku mun karjunta isosisaruksille. Meillä on koirababy kohta 3 kk ja EI jakso menossa hänelläkin =)

Matami,mulla on kauheet,tyhjän rukkasen näköset kapistukset nää tissit...ns.majavanhäntämalli :LOL: Mut kyl sielt näemmä maitoo tulee,ainakin poika tyytyväisenä lupsii =) Luin jostain,olisko ollu imetystukiryhmän sivut,et kestää joku puolisenvuotta imetyksen loputtua et rinnat palautuu entiselleen,niihin tulee uudestaan rasvakerros yms...et viel ei kande kauhistella lopputulosta ;)

Kirsikkatomaatti, juu live on aina live ja kyllä ne keikat aina on loistavia :D Sä taidat sitten kahden kanssa siellä olla aika gramofoni: ei, ei, ei ;) Mulla on käytössä toi ihan sama taktiikka että tiukasti se ei, mut tuntuu et nyt on auktoriteetti tolle likalle hukassa :ashamed: et se pitää sitä ein sanomista sekä pois siirtämistä leikkinä :( Tänäänkin oon joku 50 kertaa siirtänyt sen pois siitä töllön luota ja joka kerta sanonut ennen sitä sen ein. Eikä muuten oo neidille väliä onko telkkari päällä vai ei :/

Repa,
joo mulla kyllä palautu ja kasvokin tossa sitten uuden raskauden myötä, sit taas tasaantu, mutta ainoo ero on se, että kyllä ne roikkuu enempi nyt. Ei paljoa mutta sillai et kyllä sen huomaa. Tosin voi olla kyllä iänkin tuomaa.

Pesin likan ammeen ja nyt aattelin et pitkästä aikaa vois pistää sen sinne möllöttämään. Ollaan suihkussa oltu ja sit siellä vauvauinnissa viime viikot, mut jos nyt sais tota energiaa purettua tollai.

Huomenaamulla mennään sitten Jesper Juniorin !/2-hintapäiville kattelemaan josko sieltä jotain löytyis. Vois joku Tecci-haalari syksylle löytyä. Oiskos muita pks:läisiä, joita huvittais lähteä itikseen aamupäivällä shoppaan ja vaiks kaffelle? Ihan vaan kokeilen kepillä jäätä :D

Meille sitten rantautui eilen nuha... Voihan kökkö sanon minä! Yöllä nousin pahimmillaan 15 minuutin välein rauhoittelemaan tyttöä... Kävin sitten aamulla ostamassa Nasolinia, että annan sitä tarvittaessa. Vielä on keittosuolatipat auttaneet. Nenä vuotaa tasaisin väliajoin. Pikkuniistäjä on kyllä hyvä kapistus, mutta ei typyn mielestä tietenkään. Nenätipoista puhumattakaan...!! Jospa ensi yö menisi vähän paremmin. Nukuin pari tuntia päivällä, kun mies oli tytön kanssa myös nukkumassa, on vähän hehkeempi olo. Kuumetta ei onneksi ole, ainakaan vielä.

Matami: Joo, sama täällä sen tissittelyn kanssa. Hiipumaan päin on. Tänään on kyllä rinnalla ollut ihan kivasti. Laitan korviketta ruoan sekaan, tänään on mennyt jo melkein 2 dl Tuttelipurkki. Arvelin, että jos tuo 2 dl riittäisi imetysten lisäksi. Tiistaina on neuvola, voi sieltä vielä tarkistaa.

Edla: Äh, tekispä mieli lähteä, mutta oon sopinu mammatreffit meille just aamupäiväksi. Pöh. Mut otetaas muuten uusiks joku päivä taas kaffitreffejä?? Meillä tuo EI:lle nauraminen on kans ihan arkipäivää. Mäkin kiellän "EI" ja sit haen pojan pois sieltä missä sitten onkin pahojaan tekemässä. Pääasiassa meillä on noi johdot edelleen pop. Ja tätä toistan vaikka 50 kertaa päivässä ja illalla on olo kuin vanhalla gramofonilla... Tuolla tavalla jäi meillä kolmen viikon jälkeen pistorasiat unholaan. Jep, meidän nassikka ei ihan vähällä usko... Se fysiokäynti on ens pe eli 27. pvä. Ny poika treenaa ekalle portaalle nousua, joten kai se sitte jo konttaa ens pe mennessä ;)

Repa: Tiedätkö, nyt mä sain itselleni idean siihen kuvaan, ku sulle höpöttelin paljaista jaloista. Joku kesäinen pellavapaitakin olis kiva. Ja samanmoiset housut! Ja sit paljain jaloin... No sit ku vielä löytäs tuollaset vermeet :D

LC: Hyvää äitienpäivää sinne!! :flower: Siistiä kun saat juhlia moneen otteeseen ;) Mä kans muuten tykkään noista Mma Ramotswe-kirjoista. Ihanan lupsakoita :)

Matami: En kerennyt ihan loppuun sulle kommentoimaan äsken.. Sain kaverilta vinkin kokeilla pilliä, jos ei nokkiksesta juominen onnistu. En oo vielä testannut, kun laitoin vähän niinku jäihin tuon korviketta nokkiksessa-jutun. Mutta varmasti on kokeilemisen arvoinen temppu!

Harmi kun täällä ei ole tuota Jesper Junioria!! Tammikuussa siellä oli kanssa hyvät alet, kun oltiin sielläpäin visiteeraamassa. Ja löytyi kasa vaatteita tytölle, isompaa kokoa otin. Ja nyt taas alet...! Tosin kävin Tokmannilla yhden uniasutarjouksen perässä, niin siellä oli heidän valikoimassa olevat Tutan vaatteet "ota 3, maksa 2" - tarjouksessa. Matkaan lähti pari isompaa yökkäriä ja sitten sellainen valkoinen vanupuku.

Tissit, tyhjät rukkaset kanssa :| Esikoisen jälkeen oli vielä siedettävät, mutta nyt ihan järkyt. En tykkää. Ja puoli vuotta on mennyt imetyksen lopettamisesta ja samanlaiset on edelleen.... vaikka en ihmettele sinänsä. Kauheisiin mittoihin venyivät sillon alussakin...muutenkun on pienet ja sit järkyttävän isot...nahkahan siinä venyy hurjasti!

Hyvät yöt mammat! :wave:

summer meillä kanssa työnnetään koko kasvot hankeen ja oikein hinkataan niitä siellä ja haukkaillaan. neiti konttaa ulkovarusteissakin, joten vaikea on hirveästi liikkumista estellä. eipä tuolla nyt vielä ainkaan ole vatsa mennyt sekaisin. :D
uutisia täältä testasin tänään aamulla hailakan plussan, vuoto alkoi iltapäivällä. Eli tuskin tulee meille jouluksi vauvaa. :( En osaa kuitenkaan edes surra, niin alussa olisi ollut enkä onneksi ajatukseen ehtinyt tottua.

katris: Älä vielä heitä toivoa!! :hug: Eikös pientä vuotoa / tiputtelua voi olla, vaikka kaikki olisikin hyvin? Vai alkoiko ihan kunnolla? Positiivista kuitenkin, että jotain alkaa heti tapahtumaan! :) Toivotaan kovasti tärppionnea sinne :hug:

Mulla on niin pienet rinnat et aika samanmoisina pysyivät. Tai joo, vähän lepsummat tuli, mutta nyt taas tällä viikolla ovat raskauden myötä saaneet vähän puhtia :LOL: Ihan jees. Mut en mä kyllä tisseistä ressaakaan. Se löllömaha ärsytti enempi, mutta nythän sekin puoli on hoidossa ;) Kiinteytyy kovaa vauhtia!

Ny unille. Poika on heräilly jostain kumman syystä tuolla vähän väliä. Mikä lie herättelee. Lisää hampaita...? Niitä pari kuultaa ylhäällä, joten... Öitä mammat!! :wave:

Naukuri, luultavimmin konttaa sit jo jos se on alkanu nousta. Tai sit nousee suoraan ylös ja lähtee kävelemään :D Meillä kans on johdot jätetty rauhaan, samoin jalkalamppu. Tosiaan ei on niihin toiminu, mut ehkä toi telkkari on miljuuuna kertaa mielenkiintosempi joten siihen pitää noin 3 miljoonaa kertaa sanoa ja siirtää et uskoo. HÖH! Juu, kahvitellaan joku toinen päivä, jos vaikka Vilma tai Hemulikin innostuis, aaoon suhteen ei varmaan oo enää toivoa ;) :D se on varmaan hukkunu töihin :eek:

matami/heinuli, mä oon muutaman kerran reissun päällä antanu velliä jossa on pilli kun tuttipullot on loppunu eikä niitä oo saanu pestyä siinä tilanteessa. Vanhana hyla-maidon juojana tiiän et pillistä saa tulemaan kevyesti puristamalla siististi nestettä ulos. Ei toi likka tajua ite imeä siitä, mut jos sen pidempään antaa olla suussa, niin mielellään pureskelee sitä pilliä. Että näin...

Katris, :hug: Muistanko nyt ihan väärin, mutta eikös sulla ollu menkat hukassa? vai tulikos ne jo takasin? Ja sit vielä et onko vuoto kunnon vuotoa?

Ääh, ehkä on mun aika mennä nukkuun...

edla menkat oli hukassa, alkoi 1.5kk sitten. Tässä nyt sitten toista kiertoa odoteltiin ja kun ei alkanut niin testasin plussan. Nyt sitten tiputtelevaa vuotoa on ollut pitkin päivää. ei kuitenkaan mitään järkkyä vuotoa vielä, mutta olo on kyllä sellainen, että kohta alkaa tulemaan. :(

Katris, kuten naukurikin tossa samaa sano, ni älä ihan vielä heitä kirvestä kaivoon. Odotellaan ja katotaan mihin toi vie... :hug: Sun tosta fiiliksestä et kohta vuotaa kunnolla huolimatta se voi siitä vielä loppuakin... Jännätään siis...

piti tulla viela vilkaseen :D !

Katris
:hug:

ja sit viela siita 1 v. kuvasta. Taalla on kovasti kuvia otettu kun puhalellaan saippuakuplia ja sit F yrittaa oottaa niita kiinni, tulee aika sulosia kuvia.

Weiss ja muut
pliis auttakaa mua. Nyt onpi tytolla lehahtanut selka pienelle napylle, alkoi tuosta pakaran paalta ja ajattelin sen olevan vaippa ihottumaa, kun ylahammasta pukkaa, mut nyt on selka taynna, ei punota muuten kuin kun kylvyssa ollaan. jalkataipeesseen tuli ihottuma kun oltiin Etela Afrikassa ja luulin sen olevan hiki ihottumaa, mut vaan on sitkeesti pysynyt, nyt on tosin kuivaa. rasvaan paivittain ja pesuveessa on oljyt. Voisiko johtua tuoreesta mansikasta tai jugurtista? (siis tuo selan ihottuma kun ei saanut mansikkaa tai juggea ennen kuin tultiin kotia). Muita oireita ei oo (oksua tai loysaa kakkaa).

nyt telkkaa katsoon.

Kieltäminen on Eevastakin tosi hauskaa. Se matkii mun sormella huitomista ja vielä molemmin käsin. Sit räkäinen nauru päälle ja ei kun tekemään mitä just kielsin tekemästä. Ihan kun se v*ttuilis. Joskus on kyllä vaikea pitää pokka, mutta pakko purra huulta.

Tissit on yök. Testailin just edelliskesän bikineitä tänään ja tosi rumasti roikkuu yläosa. Pitää kai vaan hyväksyä tosiasiat ja ostaa pienempää kokoa. Tai sit täyttää niitä jollain. Eikös sukat olis aika klassinen.. :D Sit kun Italian biitsillä roikkuu sukka tissien alta niin voin vaan sanoa, että näin me aina Suomessa tehdään. Aina sama selitys, asia kun asia.

Matami, oon antanut Eevalle niitä pillivellejä hätätilanteessa niin, että pilli suuhun ja puristaa vähän siitä tölkistä niin et nousee pilliä pitkin suuhun asti. Eihän se sitä imemistä tajunnut vaikka miten yritin demonstroida asiaa. :) (huomasin just taaksepäin lukiessani et Edla tais sanoa ihan samaa)

KiellotOnhan se hauskaa kun äiteet on kumman näkösiä ja jaksaa sanoo sitä ei ei ei ei ei. Tuntuu kyllä että elämä on enemmän kuin vaahteran mäen perheellä.

NaukuriNeuvolan täti kyseli just kyseli mielipidettäni tosta konttauksesta...kaiken kaikkiaan oma näkemykseni on se ettei hurjaa huolta ole. Jos lonkat on ok ja selkärangassa ei poikkeavuutta palpoimalla niin ei varmasti hätää. Fyssari löytää kyllä pieniä niksejä ja antaa neuvoja miten voi auttaa. Aika monilla se vaan jää väliin. Häviävän pieni mahdollisuus on neurologisessa poikkeavuudessa, mutta se on niin minimaalinen. Yleensä se vaan toisilla jää väliin ilman minkäänlaista syytä. Jaksuja :hug:

weiss: Ainiin teillä olikin noita allergioita niinkin paljon. :/

Repa: Se mitä kirjotit, että tissit palautuvat vasta n.½ vuoden kuluttua imetyksen lopettamisesta, toivottavasti pitää paikkansa.. :LOL: Koska minä ainaki haluaisin paljo pienemmät mitä nyt on, ja nää mun riippu tissit on kyllä aika kauheat vaikka ei nyt ihan pelkät nahkapussit ookkaan.. :LOL:

Kieltämiselle nauretaan myös meillä.. :kieh: :LOL:

Pikaisesti lukemassa kuulumisia - kämppä on hävityksen kauhu viikonloppureissun jälkeen ja pitäisi saada miljoona asiaa tehtyä nyt, kun Nea nukkuu :(

katris :hug:

Tavismaito Annatteko rasvatonta maitoa? Tekisi mieli alkaa kokeilemaan meilläkin pikku hiljaa...

NANnin käyttäjät Huomasitteko, että kun purkeissa vaihtui hieman värisävyt niin olivat muuttaneet koostumustakin samalla? Nyt tuoteselosteessa mainitaan kolmantena L-fenyylialaniini. On kuulemma joku aminohappo, mutta miksöhän on koostumusta muutettu...

Tissit ovat toki löysemmät kuin ennen imetystä, mutta suht "terhakoina" pysyivät (kai koska ovat niin pienet ;) ). Mutta saas nähdä miten käy kakkosen jälkeen?

Mutta nyt askareiden pariin - palaan myöhemmin!!

katris: :hug: pidetään peukkuja vielä..

meillä on opittu ryömimään!!!! menee pitkin lattioita masu kiinni lattiassa ja vetää itteään pelkillä käsivoimilla, jalat raahautuu peräs mut tyylinsä kullakin ;) :D esikoinen veti itteään etiäppäin istuen..nyt saa olla hakemas tyttöä pahuudesta koko ajan..ja sellanen kitinä syntyy kun ei saa äitin kukkasta repiä, takkavälineitä nuolla ja johtoja syödä...

weiss
LC: Kannattaa jättää se mansikka ensinnä pois, se voi olla paha vaikkei muita allergioita oliskaan. Kortisonia kannattaa laittaa ja kun iho on parantunnu niin koittaa sitä mansikkaa uudestaan, että oliskos siittä.

Katris :hug:

Kieltäminen Joa kyl ihan selvästi tietää mihin ei saa mennä ja kun menen kieltämään hän vain katsoo mua ja ravistaa päätä ei ei ei ja jatkaa menoaan :whistle: Opetus siis viel kesken ehkä tämä viel tästä...

Edla&Naukuri kahvittelu sopii esikoisen tarhapäivinä eli yleensä ti, ke tai to :)

Mul meni hermot vauvauintiin ihan totaalisesti. Laitoin irtisanomismeiliä aamulla. Ohjaajat vain juttelee omiaan ja Joa saa melkein aina sielt jokin taudin |O Yhden kerran päästään ja sit ollaan kerran tai pari pois kun sairastetaan. Se on nyt nähty ja koettu ja nyt siirrytään eteenpäin :D

Tisseistä vielä.. Joo,siis hommahan on niin,et Raskaus muuttaa rintoja eniten,ei siis suinkaan pelkkä imetys,eli tissit saattaa lurpasahtaa vaikkei olis yhtään imasua lapsoinen ottanut. Ja toisekseen...ikä tekee tehtävänsä,eli kyllä se maan vetovoima niihinkin pätee :D
Mutta tosiaan ne rasvakerrokset vai mikskä niit pitäs sanoo,palaa sinne tisseihin ajan kanssa...mut eihää ne tietty ihan samanlaiset oo kun lähtiessä,valitettavasti :ashamed:

Kurpitsa,Onnea ryömimistaidosta sinne :flower:

Naukuri: Jos poitsu lähtee suoraan ylöspäin...Pikkuserkku soitteli tossa paripäivää sitten ja heillä poika joka täyttää 2.4 1vee ryömii ainoastaan,ei mee istumaan,eikä konttaa,eikä nouse. Mut ei siellä asialle oo mitään tehty... isosiskonsa tais olla yhtä hidas oppija:D

Kirsikkatomsku,Laitan sit paremmaks kun mulla on majavanhäntien lisäks myös kengurupussi tossa edessä :LOL: Sen saa kyl kivasti verhottua,kun oon muuten hoikka,mut hyvin saa nahasta kiinni mahan kohdalta ja näppärästi hyllyy:ashamed: Noh,oon hyväksynyt mun kohtalon..ei ollu lähtiessäänkään mikään sixpäkki ;)

Carmen,Maidosta on ollut täällä paljon puhetta...Meillä annetaan joko rasvatonta tai ykköstä koska niitä juodaan itsekin,mut muissa maitotuotteissa käytetään kyl rasvasia vaihtoehtoja. Jos antaa rasvatonta,niin sit on syytä lisätä öljyä ruokavalioon =)

Katris:hug: Ikävä juttu :(

Ihana ilma taas tulossa... pitäs minukin hiukan pistää kämppää ojennukseen ennenkuin poika herää...

Yhteistyössä