TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

repa..hui...kohta Kasper jo vilistää pitkin huushollii =) !!

Auttakee minuu :eek: ...miä oon oikeesti niin kipee, etten ole ollut koskaan...en jaksa kunnolla kättä nostaa ( raahauduin kuitenkin tänne koneelle viimeisillä voimilla :LOL: )...on kyl ihme tauti, kun vie kaikki voimat kropasta ja tekee mieli vaan nukkuu...en jaksa kommentoida juttuja....pitää mennä neiti tissittää ja sit nukkuun...pliis olispa huminen parempi :/ !
 
aargh, eilen teksit havis ja nyt eka yritys meni kans harakoille :kieh:

Kiitos kaikille kenkävinkeistä, kääntelin niitä miehelle joskos ois mennyt ostoksille F:n kans mutta totes että mentäskoös yhdessä sit lauantaina :D

Poika Pura vaan huolias tänne kyllä me kuunnellaan :hug:

Marmotta
Ei ihme että sulla on ollut mieli mustana niin rankan syksyn ja alkutalven takia :hug:

Naukuri
Kokeile John Lewis:ä tai Mothercare:a jos ne toimittais vaunuja suomeen luulen että molemmilla on Philit myynnissä kun ovat supersuositut täällä.

F:n napaa: hiekkalaatikko on POP ja hei heit aamulla äidille kans vilkutellaan. Yöt on nyt rauhoittuneet ja vain silloin tällöin enää itkeskellään öisin. Mies kävi pikkusen kans uniklinikalla tänään ja oli kyselleet kaikenlaista myös meidän suhteesta :/ . KAhden viikon kulttua oin seuranta.

Nyt viikonlopun viettoon!

Kaikille yökyöpelien mammoille :hug:
 
Repa: Hienoa hienoa! Siellähän edistytään :)

Matami: Voi ei!! Toivottavasti nyt paranette pikaisesti! Voimia :hug:

Ruuista: Heh, meillä ei tosiaan mene kuin puolisen desiä lihakasvista per ateria. Jos siis syö kunnolla :D Jos ei syö kunnolla, niin sitten menee vaan lusikallinen. Koitan antaa kaks liha-ateriaa päiväs, mut jos kovin kieltäytyy, niin useinhan loppusaldo on aika +-nolla. Mut kun kasvaa kuitenkin ihan hyvin omalla käyrällään / suorallaan, niin annan olla.

Merika: No meillä taas menee tavallinen hiutalepuuro, muttei noi palat lihakasvisruuissa :) Banaanin ja kiivin paloja napsi kans tänään menemään ilman ongelmia, samoin raejuustoa. Eli HYVIN valikoiva napero asuu täällä...Pitäis varmaan kokeilla lihaakin pieninä paloina, jos vaikka uppois sillai. Pieni pala lihapullaa käteen :)

LC: Kiitos vinkistä!! :flower:

Jaha, huomenna mennää aamusta pojan kanssa passikuvaan. Naurattaa jo valmiiksi, kun menee varmaan sellaseks säätämiseks... Ja sit olis E:n serkkupojan ristiäiset päivällä. Puuhaa siis tarpeeksi meidän päivään, jossa päiväunet on ihan hakusessa ja menee miten sattuu...

Mut jotta jaksais niin ny unille!! :wave:
 
LC, mitä se teidän suhde uniklinikan väelle kuuluu? Höh. Miten muuten on mennyt, tuntuuko kivalta olla töissä? Miten mies on siellä pärjäillyt Freyjan kanssa? Varmaan hauskaa aikaa sekä isälle että tyttärelle, saavat viettää ihan tosissaan aikaa yhdessä. Eihän sulla ole ihan hulluja työpäiviä, että pääset ajoissa kotiin aina? Eeva muuten sai tänään paketin ihania vaatteita Mothercaresta ja Marks&Spenceriltä.. ja mä sain Sainsburyn keksejä!! Paras päivä. :heart:

Ruoka on alkanut uppoamaan tosi hyvin, jopa aamupuuro menee. Mutta.. ruokalappua ei suostu käyttämään. Kamala huuto kun edes näkee sen. Kiva kun on joka paikka sit täynnä ruokaa.

Matamille paranemisia, kokeile mustikkasoppaa. Se auttaa kaikkeen krapulasta ripuliin. :)
 
olen niin poikki, että oksat pois. Töissä menee ihan kivasti ja kotona myös, muttajoku kamala kevätväsymys on iskenyt ja kasvotkin ovat menneet ihan finneille. Stressiä? Ava on pärjännyt hienosti kotona isän kanssa, mutta iltaisin on vaan niin mamman tyttö, että oksat pois. Nukuttamisestakin on tullut ihan kauheaa, kun toinen ei rauhoitu ellen ole paikalla ja silittele. Kestää väh. tunnin ja vaan äiti kelpaa, jos en ole paikalla niin huutaa hysteerisesti äitiä. MUtta meillä on opittu pissaamaan pottaan, toki tulee välillä vaippihinkin, mutta kyllä sitä pottaankin saadaan. :)
poika ja marmotta :hug:
 
Huomenta!

Minä täällä arvon, että josko lähdetään kaverin luo pk- seudulle yökylään vaiko eikö.. Olen itse ollut pienessä nuhassa pari päivää - mikä se nyt ei haittaa mitään - mutta Neakin heräsi omituisen vaisuna ja flegmaattisena tänään :( Saa nähdä miten voi, kun herää aamupäikyiltään, katson sitten lähdetäänkö vaiko ei. Tosin emme me mitään olisi varsinaisesti kaverilla "tekemässä", siis ihan heillä oltaisiin vaan kun miehet ovat varpajaisissa, mutta voisi koti kaiketi olla parempi paikka puolikuntoiselle pikkuiselle :/

repa Meilläkin seistään ilman tukea pieniä hetkiä, mutta jotenkin vaikuttaa, että Nea "vahingossa" päästää irti esim. lelukopan reunasta, jos kuuluu joku mielenkiintoinen ääni tms. Tukea vasten/taaperokärryllä kävelee myös - hienosti, mutta haparoinen B) On tää hassua, kun meidän vauvat osaa pian jo kävellä :p Eilen mulle tuli ensimmäistä kertaa sellainen olo, että en haluaisin Nean tuosta kasvavan isoksi koskaan, äidin pieni muru :heart:

Unikoulu/parisuhde Juuri eilen luin Iltalehdestä unikoulusta ja artikkelissa mainittiin, että unikouluttaja paneutuu tosi tarkasti kotioloihin, myös vanhempien suhteeseen. Lapset kun niin herkästi vaistoavat aikuisten mielialoja ja joskus kuulemma vanhempien kireät välit saattavat aiheuttaa lapsille ahdistusta ja sen myötä uniongelmia!

matami Syöhän paahtoleipää ihan voilla, voileipäkeksejä, mustikkakeittoa ja vichyä - ne ovat parasta massulle, joka ei mitään rankkoja ruoka-aineita nyt kestä. Eritoten maitotuotteet ja sokeri kannattaa pitää pannassa. Paranemista :hug:

naukuri Me olimme passikuvassa torstaina ja meni kyllä yllättävän hienosti! Nea katseli ihmeissään, kun valokuvaaja siinä hääri =) Ainoa mikä meillä muodostui ongelmaksi oli Nean suu: suun kun pitäisi kai olla periaatteessa kiinni, mutta meidän pimu ei sulkenut suukkoaan ei sitten millään :D Nyt hänellä on sellainen hölmistynyt ilme kasvoillaan :LOL: Mutta ei sekään kuulemma haittaa vaikka suu olisi auki, kunhan hampaat eivät näy. Tsemppiä teille!

Mutta nyt kotiaskareiden pariin ja alottelemaan pakkausta varmuuden vuoksi..

Viikonloput!
 
kiitos tytöt ootte kyllä korvaamattomia :heart: Oon koettanut jäsennellä kaikkea tapahtunutta, aika pitkältäkin aika väliltä, välillä vaan tuntuu et toisilla tätä epäonnea piisaa enemmän kuin toisilla..vaikka miten yrittäs elää satuttmamatta toisia ja toisia kunnioittaen niin silti. Merikakos se kyseli et onko tää tulipalo pahentanut pelkoja, on ihan huomattavasti. teksi mieli vaan mutistella tuota pientä miesta.

Työt ja väsymys: Oon tosi väsynyt yö hulabalot on täälläkin melkoisia, mies ei herää eikä varmasti koskaan ehdota että hän voisi nousta, suututtaa ihan kauheati.

Passikuvan ottajilla on varmasti hauskaa näitten vekkuleiden kanssa :LOL:

Repa: meilläkin otetaan askeleita ilman tukea, siinä ne meidän vauvat kasvaa..oihtahtoo pitää vauvana

Maito: Onko kuka jo aloittanut tavallisen maidon antamisen? Meillä hapanmaito tuotteet käy hyvin ja ikäähän on viikkoa vaille 11kk...ajattelin jos uskaltas rueta vähitelle siirtymisen oikeeseen maitoon
 
Kerkesimpäs tänne ennen lähtöö,oliskin ollu kauhee katastrooppi jos yks päivä olis jääny väliin ;) :LOL:

Mun on pitännä kysyy monta kertaa jo,et mitäs ootte suunnitellu laittavanne ipanoille 1vee kuvaan...etenkin poikien äipät? Jos olis tyttö laittasin jonkun ihanan hameen,mut mitä pojalle... pitääks olla jotkut hienot kengät? Kohtahan sen kuvan aikakin alkas olemaan... =) Tietty kukaan ei oo vielä ees pohtinut tätä kuin meikä... mulle tuli vaan täs ykspäivä sellanen "paniikki" et mitä ihmettä vois laittaa kun mitään kauluspaita hässäkkää en oikein miellä meidän jutuks... :|

Nyt laitan pojan kohta unille ja sit lähtään käveleen sinne mummulaan... ihana ilma B)

Palaan huomisella,heippa ja hyvät viikonloput kaikille :wave:
 
1-vuotiskuva, olin koko jutun unohtanu. Kävisköhän toi meidän jouluks hommattu tonttumekko?;) :LOL: No ehkä joku ihanainen mekko löytyy, kenties se kultainen morsiustyttömekko. Repa, pojalle jotain ihanaa nalle puh-juttuu :heart:

Me muuten joudutaan kesäkuun alussa muuttaa meidän pinot Taaperoiden alle, eikä enää vauvojen :'( :D
 
Heippa, ilmoitan nyt vain että hengissä ollaan :) Ollut hiukan hulinaa ja koneella olo jäänyt.
Meillä Kristian täyttää vuoden 20.5.

Kiloklubiin vois päivittää kokonais pudotukseksi -4,7kg kävin just aamulla puntarilla.

Nyt takas lukeen teidän juttuja. Olen vast sivulla 18 :LOL:
 
Elävien kirjoissa....viime yö oli aika liskojen..hiki virtas :eek: ...nyt tuntuu vointi jo huomattavasti paremmalta...ehkä tää tauti lähtee.... =) !! Tänään pitää vielä lepäillä...kun on vieläkin veto pois...

Poika...jaksuja teille :hug: :hug: ...miä oon syntynyt huonojen tähtien alla...niin aina ajattelen...elämä ei oo ollut miullakaan ruusuilla tanssimista...kaikkee ikävää on tapahtunut....mutta silti yritän onkia niitä elämän ihania asioita esiin....niitäkin kuiteskin on aika monta :heart: !!...uskon, et sinullakin niitä on paljon ja niiden avulla jaksaa taivaltaa eteenpäin :hug: !!

Valokuva...miun pojal oli 1v kuvauksessa sellainen vanhanajan pellavapaita...ja olkaimelliset ruudulliset vanhanajan polvihousut...asuun kuului myös pellava lätsä...aivan ihanat kuvat tuli...paljain varpain pikkuherra oli :heart: ....varpaat on niin somat...etten Edithillekään laita kenkiä...meillä kuvat oli zeepian väriset....sellainen vanhanajan meininki...kuvaaja oli tosi hyvä...joten sai pojun nauramaan kunnolla...
 
Huh, huh. Nyt olen kahlannut kaikki sivut läpi tyyliin joka toisen sanan lukenut :) Enkä taida puoliakaan enään muistaa, mutta koitan johonkin antaa oman mielipiteeni ja palata taas päivä järjestykseen mukaan.

Edla: :hug: muuta en osaa sanoa.

matami: ikäviä noi luopumis jutut. Meillä toi vanhaherra menee päiväkerrallaan jatkoajalla, kun en ole voinut lääkärin kehoituksesta huolimatta päästää häntä autuaammille metsästysmaille.

ensikengät: meiltä löytyy parit kävelemättömät isoveljen vanhet. Kumisaappaatkin on.

Voimia työssä käyville.

Itse laitoin viimeviikolla ensimmäisen työpaikkahakemuksen menemään ja toinen on työnalla.

Olen nyt kolmisen viikkoa syönyt serotoniinin tuotantoa lisäävää lääkettä, mutta viel en ole suurempaa muutosta itsessäni huomannut.

Meillä K täytti eilen 10kk neuvola vasta ensi torstaina.
Tänä aamuna pilkoitti jo kahdeksas hammas. Ryömimällä mennään jo tosi kovaa. Koko jalkapohjalla seisotaan, kun pystyyn nostaa, mutta viel ei itse nousta. Sohvapöydän alatason läpi yks päivä sukelsi. Olohuoneen takanluukut ovat todella kiinnostavat.

Oliskos kellään hyvää MASALIISAN-OHJETTA? Pitäis tota miestä hemmotella, kun mä sain hältä viikolla kihlapäivän kunniaksi kukkia.

Äitini täyttää ensiviikolla 60v ja pikkuveli huomenna 35v. Ja minähän olen edelleen 20+risat :)

Jossu & K 10kk+1pv
 
1v kuvaus: Mielessä on ollut, mutta ei viel varattuna. Jokainen voi mielestäni pukea lapsensa sellaisiin omannäköisiinsä tamineisiin. Jos ei mekko tai kauluspaita iske niin sit jotain muuta mukavaa jossa lapsi viihtyy ja miellyttää vanhempien silmää.

Meillä noi isommat on ollut esikko perusmekossa ja keskimmäisellä oli sellainen housut-paita-liivi yhdistelmä-haalari ja sandaalit paljaissa jaloissa.

 
Kirjoitus tulee nyt tällain pätkissä sitä mukaan kun mun aivot pystyyn tuottaan jotain järkevää :)

K syö hyvällä halulla noita valmiita 8kk ruokia ja tavis puuroa hedelmäsoseella höystettynä. Maidon juonti on selvästi vähentynyt. Hapanmaito tuotteista ollaan kokeiltu viiliä ja hyvin sekin maistuu. Yöt edelleen ilman heräilyjä vaikka tuo uusi hammaskin on tulossa.

Isommat lapset olivat reilu viikko takaperin oksennustaudissa. Pikkumies on onneksi vielä ainakin välttynyt. Oma vatsani on ollut eilisillasta asti sekaisin.
 
Ajatella viikon päästä siirretään kellot jo kesäaikaan. Ja pääsiäinenkin on tuossa tuokiossa. Ja siitä on enään muutama viikko vappuun ja äitienpäivään. Jota meilläkin nyt varmaan vietetään ensimmäisen kerran oikein kunnolla, (ex-mies ei koskaan ko. päivää noteerannut mitenkään) kun K viime vuonna oli siihen aikaan viel masuasukkina.
 
passikuvasta meillähän otettiin jo 2kk iässä kun matkustettiin suomeen. ja silloin se vasta vaikeaa olikin, kun toinen ei istunut eikä hallinnut kasvon ilmeitä ollenkaan. meidän eka kuvahan jopa hylättiin. :LOL:
lumen syöminen meillä ava söisi kaiken maasta ulkoillessa. tänään olisi likainen lumi ja kuravesi ollut herkkua. Miten olette toimineen? antaneet syödä ja juoda vai kieltäneet heti? Olen yrittänyt vahtia ettei toinen ainakaan paljoa söisi, mutta on kyllä vaikeaa edes pysyä toisen perässä. :(
 
Ei taidakkaan sopia tua soijakaan meille, yöt ovat taas levottomia ja kakka vihree-harmaata, iho sentään puhdas! Pitää soitella maanantaina taas sairaalalle. :ashamed:

Repa: Sielähän Kasper kehittyy huimaa vauhtia! :D

Poika & Marmotta: :hug: molemmille !

1-vuotiskuva: Vähän oon miettinyt, mutta en vielä hirveästi, tulis eka se 10kk täyteen ;) Joku kiva mekko olis kiva varmaan... Kerran näin sellasen kuvan missä lapsi oli alasti ja hällä oli sellaset enkelinsiivet selässä vaan, ja todella kaunis kuva oli, en kyl tiedä oisko se kiva 1-vuotis kuvana... :)
 
Matami: kiitos rohkaisusta, kyllä mun elämässä on paljon ihania asioita kaksi yli kaiken eli mun rakkaat pojat.

Katrinainen: Se taitaa olla joka lapsen namia, ei sitä aina kerkee kieltämään kun se herkku on jo keretty sinnee suukkiin suurella ruokahalulla työnnettyä..koetan kyllä kattoo et ei hyvin söis mut...

terve jossu ja kiva kun kerkesit tänne meitä ilahduttamaan...

Mymmelistä kaipaisin kovin kovasti. tuleppas kertomaan kuulumisia
 
Majj, no höh tosta soijamaidosta... :eek:

Katris, meillä ei täällä oo noita edes siedettäviä lumikasoja johon ton likan vois sijottaa... koiranshittii joka puolella, ei oo kakkapussit tullu mukaan ulkoiluttajille :( Joten siis pointti on se, että eipä oo mukula ollu hangessa ollenkaan. Eikä meillä oo kuriksiakaan :/

Kiva kuulla Jossustakin :)

Katoin tossa äsken torstain teho-osaston ja byääääähhh :'( Puolivuotiaan vauvan äidillä syöpä ja maahanmuuttoviranomaiset yritti viedä säilöön juuri synnyttäneen äidin jonka vauva vielä tartti leikkausta ku sillä oli joku kasvain leuassa. :'(

Samoin eilen mietin ku luin Ilta-Sanomista siitä äidistä joka oli synnyttäny nelikilosen vauvan tk:n veskissä. Ton kokonen vauva ja eikä huomaa olevansa raskaana... Eikö se vauva oo pitäny mitään bileitä massussa? Tai jos on, ni onko se äiti luullu niitä masuvaivoiks? Eikä käy ees mielessä et olis raskaana? :eek:

Nää lauantaipäivät on NIIIIIIIIIIIIIIIIN tylsiä, mies aina duunissa, kaikilla kavereilla omat juttunsa perheittensä kanssa tai sit sinkuilla armoton darra... sit ollaan me joilla ei oo mitään tekemistä... :kieh: :(
 

Yhteistyössä