TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Repa: Niin just.. :/ Juu öisin oireili ja sitte oli sitä ihottumaa, sellasia punasia kuivia läiskiä pitkin jalkoja, käsiä, selkää ja poskia... Jotta luulis että sit edes sitä ihottumaa tulis tms..

Meillä neiti pissas ekaa kertaa meidän sängylle äskettäin :D Vaihdoin vaippaa, ja yhtäkkiä pyyhe olikin märkä ja neiti vaan virnisti :LOL:
 
majj Julialle paranemiset! Toivottavasti ei tule kunnon tauti päälle. Ja tsempitys huomseen altistukseen.

Heinuli Tummennukset saat painamalla Ctrl+Alt+8, b-kirjain, Ctrl+Alt+9 sitten kirjoitat mitä haluat tummennetulla ja loppuun Ctrl+Alt+8, kenoviiva, b-kirjain, Ctrl+Alt+9. Toivottavasti tuosta ymmärtää :whistle:
 
Meille tuli kesä B) Tuli kesävaatteita lapsille hennesiltä ja nyt ne on kesätamineissa....poika heitti heti lippiksen päähän ja sortsit jalkaan =) Tilasin tytölle capreja ja t-paitoja/toppeja kokoa 92 ja 86/92. Ihan ovat sopivia....tuo kun on tuollanen mallia pötkö. Paljon jo käytössä paitoja ja mekkoja kokoa 90-92. Ovat kyllä käytettyjä, että varmaan kutistuneet pesussa. Mutta paljon oon jo 80 kokosia bodeja antanut pois...housuissa menee 80 vielä hyvin. Siis mallia pötkö ja lyhyet jalat :D

Nyt on nokkis haettu. Kiitos vinkeistä! Hyvä on tuo kirahvi nokkis....meillä siinä on seepra, mutta ei tule vettä niinkun entisestä.

Kiva kuulla teistä kenestä kuulee harvemmin: Äippä ja Heinuli ja muutkin! :flower:
 
Outo juttu,mut ihan kuin kasperille olis tänään satunut jotain... tarkotan että se on ihan erilainen kuin eilen...jotenkin isompi :eek: tai tilapäinen hairahdus kyseessä,mut ei oo kiukunnu päikyille menoo,eikä turvaistuimessa oo narissu ja kun oltii kylässä,osallistu leikkiin ihan eritavalla. Kaverikin sano et poika on jotenkin muuttunut viimenäkemästä ja käytiin viimeks viime perjantaina. mielenkiintoista....

Summer,mulla on stepperi ja joskus muinoin veivasin paljokin...lhinnä talvisaikaan innostun,kesäsin oon sit enempi ulkosalla =)

Kiva kun kuulla kuulumisia teiltä harvemmin käyviltä...piristävää :D

Nyt starttaamaan saumuri ja ompeleen lisää vaippoja...

 
katrinainen mekin tehtiin tuota esikoiselle et oltiin pois vähän aikaa -mut oli kyllä vanhempi kuin 9kk ehkä siin vuoden pintaan kun seiso ja huus sängyssä. Mut yks vaihtoehto on se et toinen on kokoajan siinä vieressä --olisko joku sanonut et niin opettivat nukkuu omassa sängyssä. siinä sit taputeltiin ja oltiin, mut sängystä ei otettu pois. Toki noita on hyvä tehdä soveltaen -eikä se vauva rikki mee jos vähän huutaa. me yritetään nyt päästä eroon tuosta yö tissittelyst. Annatko sä viel illalla ennen kahtatoista jos herää? Mä ajattelin et oliskin hyvä jos söis viel aamust siin viiden pintaan. Yleensäkin ennen kun lähden töihin --niin sais tankattuu eikä rinnat olis sit niin täynnä vaikka kyllä siinä tulee lasta ikävä työpäivänaikana ainakin aluks.

 
Merika , mä en imetä, mutta oon kanssa nyt yrittäny lopettaa tota maidon juottamista yöllä. Se kun oli niin hyvä tainnutuskeino :saint: Annan vettä ja sitä tarttee antaa ehkä yhden kerran ja ei se sitä paljoo ota. Sitten 5-6 aikaan maitoa, että jatkaa ees seiskaan unia. Mutta ens yön koitan kyllä supolla....sen verran levotonta touhua, että testaan oisko sit hampaista johtuvaa.
Piristipäs tätä arkea, kun aloin miettiä kesää ja aurinkoa B) Joka toivottavasti paistaa ensi kesänä...

Lapset on kyllä niin erilaisia....mietin omiani, että ihan ovat erilaiset. Isompi on aina ollut sikee uninen ja tarvinu paljon unta. Nukkui pitkiä päikkäreitä ja yöt ei olleet ikinä näin levottomia kun tällä neidillä. Tää neiti kun ei päivisin pahemmin nuku ja isompi veti tässä iässä kahdet 2-3 tunnin unet sinne 1,5 vuotiaaksi kun hoitoon lähti. Ja muutenkin ovat luonteeltaankin ihan erilaiset.
 
Katrinainen,Meillä poika menee joskus ihan hysteeriseksi ja on sit kahta vaikeempi saada rauhottumaan... en oo enää antanut huutaa silleen,jos kuulostaa et on tosi kyseessä. Ottaisin syliin ja laskisin takasin.
 
Summer...meillä kans poika ollut hyvä uninen...nukkui tosi pitkiä päikkäreitä...neiti taas huh huh....nyt on tuulut vielä levottomia öitä...johtuen varmaan uusista taidoista...miäkin tilasin jo HM:ltä kesävaatteita...pojalle paljon sortsei ja paitoi...Edithille vain kesäbodeja, takin, farkut ja yhden mekon...kun en vielä niit 86-92...niin ei ollut oikein mitää kivaa...siinä koossa löytyy jo.

Yötissi...meillä syödään edelleen kerran yössä tai välillä kello on jo 5, kun neiti syö...eli syö 21.00 ja seuraavan kerran joko 4.00 tai 5.00 vaihtelevasti...se on ollut kokoajan ok...mut muut heräämiset, jotka nyt on tullut..plääh...ei kiva :kieh:
 
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,2547,6444,6445,7649,7650,7651

tuossa linkki yökukkujille... ja jos ei siitä suoraan pääse niin googlettakaa "kotiunikoulu lastenneuvolan tuella" siit pääsee heti ensimmäisestä hus:in sivuille.
en oo ite kerinny lukea sitä mut neuvolasta sanoivat et on hyviä neuvoja =)
 
Mamamimimmi, oisko nää meidän neidit hankalampia tapauksia kun nuo pojat ;) Eihän me naiset yleensä hankalia olla.... Oli kyllä ihan kivoja vaatteita ja enää ei tosiaan saa/tarvi niitä pienempiä kattella ees. Kivoja nuo caprit ja legginsit ja luulen että niitä tulee kesällä paljon pidettyäkin. Mä tilasin kanssa pojalle sortseja ja nehän olikin isoja :| Laitan varastoon, kun olivat niin halpoja...2,90 vaan. Eiköhän ne sit seuraavana kesänä ole sopivat.
 
Vetäsin muuten iltapäiväällä batteryn ja oon ollut tosi energinen...omituista mulle. Siivosin isomman huoneen...joka oli aivan järkyttävässä kunnossa, sen vaatekaapin ja vaatehuoneenkin....varmaan se kofeiini, kun en kahviakaan ikinä juo.
 
Kesävaatteet...ai niitäkin jo ostellaan.. meikä pähkää vasta sitä välikausihaalaria :LOL: Et mistä sais....

Poika meni hiukan iisimmin nukkumaan kun moneen päivään... kiva sekin,nyt kun vielä nukkuis pikkasen paremmin,niin olis kiva =)

Nemika,Ihan mielenkiintosta luettavaa...vaikkei siinä nyt mitään uutta tullut ilmi varsinaisesti. Hyvä pointti siinä oli,et on hyvä varmistaa ettei ongelma ole sairasperäistä tms.

Mää taidan nyt sanoo adjöö ja huomiseen. Pitäkää peukkuja et meiksi sais uinuu :p
 
nemika: Hei, loistava linkki! Kiitos :) Kävin lukemassa läpi. Meillä tosin taitaa levottomuudet johtua hampaista, nuhasta yms, joten ei ehkä ole tähän hätään avuksi, mutta oli kiva lukea, että ollaan toimittu "vaistonvaraisesti" pojan kanssa juurikin noin, jos on ollu ongelmia. Eli ei ihan päin seiniä ;) Tuota unilelua ei poika vaan ole ottanut omakseen... Olis kyllä hyvä, et päästäis joskus tutista eroon.

Meillä syödään edelleen kans kerran yössä; siinä klo 23-24 maissa menee 200ml maitoa. Loput heräämiset menee tutilla tai joskus aamuyöstä annan vettä. Tosin eipä sitä kyllä paljon juo; 5-10ml. Eikä tosta yhdestä syötöstä kyllä päästä ikuna eroon, kun yleensä oikein kuulen kuinka pojan maha kurisee.

Mä oon miettinyt että pitäiskö noita pojan päiväunia jotenkin itse rukata, että nukkuis paremmin yönsä aamuun asti? Kun nyt saattaa olla "virkeä" jo klo 4-5 maissa, tosin nukahtaa kyllä vielä uudestaan jossain välissä. Mutta kun menee nukkumaan jo klo 19 ja nukkuu 11-11,5h yöunia ja päikkyjäkin vielä 3h, niin vois ehkä kohta koittaa siirtyä yksiin uniin. Vai mitens muilla tämä on mennyt nyt tai aiempien kanssa? En ole vielä kokeillut et miten poika pysyis aamupäivästä hereillä, jos en vaan laittaiskaan unille klo 9. Pitänee testata joku päivä. Myös sisällä nukuttaminen houkuttais, et oppis siihen ennen kuin nro2 syntyy. En nimittäin ala molempia ulkona nukuttamaan :LOL:

Jaha, Frendit alkaa ;)
 
Äh, mekin tarvittais kesävaatteita kun lähdetään sinne reissuun jo huhtikuun lopussa. Sehän on melkein ihan kohta!! HenkkaMaukalla ei vaan vielä ollu myymälässä paljon mitään kesäistä, kun viime viikolla käytiin. Tai ainakaan pojille ei ollu esim. mitään kesähousuja. T-paitoja olen jo ostellut POP:n talvialesta, kun Tukholmassa niiden outletissa oli ihan syntisen halpoja. Ostin kaikki kokoa 86cm.
 
Hei! :flower:

Huh, mikä päivä taas takana.. Mies on ollut maanantai-aamusta saakka työmatkalla, palaa vasta huomenna, ja minä täällä taistellut neidin a) ruokailujen ja b) yöheräilyjen kanssa :( En usko, että tuo toinenkaan antibioottikuuri on mitään auttanut - nyt Nea on alkanut tunkemaan peukkuaan jo oikeaankin korvaan, joka siis ei ole tähän mennessä ollut edes tulehtunut :eek: Ainoa vaikutus mitä huomaan lääkekuurilla olleen on ruokahalun totaalinen menetys: eilen Nea söi vain välipalan ja päivällisen ja tänään lounaan ja päivällisen - ja määrät ovat siis kuin kirpun annoksia! Päähän tässä hajoo, kun muutenkin olen aina joutunut murehtimaan tuota syömistä ja nyt sitten vedellään viikkokausia lääkkeitä, jotka vie ne viimeisetkin syömishalut :/
Anteeksi tilitys, mutta on suorastaan sydäntäsärkeää huomata, että oman rakkaan vauvan hengityskin haisee jo ketoosille, kun kuihtuu raukka silmissä :ashamed: Huomenna kyllä varaan ajan a) neuvolaan painokontrolliin ja b) korvalääkärille. Ei jaksa tällaista...

poika Toivottavasti perheellänne on kaikki kunnossa :hug:

Ensikengät pitää juu hommata, mutta minkälaiset??? :/ Tänäänkin olisi ollut tosi kiva kävelyttää Neaa ulkona, mutta pitäähän niihin popoihin tutustua aikansa ensin sisällä ennen kuin hankeen lähdetään B) Nyt ei meinannut pysyä lainkaan pulkassaan, kun olisi halunnut itse liikkua =)

Hankintalistalla on myös välikausihaalari, matkarattaat ja turvaistuin joten pitänee ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa selvittämään vaihtoehtoja! Joko te olette välikausihaalarin hankkineet? Mistä löysitte ja minkä merkkisen (ja miksi päädyitte juuri ko.merkkiin?)? Oli meinaan Nea tänään päikkyjen jälkeen aivan hiestä litimärkä, kun sisävaatteiden päällä oli se ä-pakkauksen toppapuku ja sitten oli vaunuissaan untuvamakuupussissa. Mutta olihan niitä asteitakin jo +5... Miten sitä on muka jo unohtanut mitä vaatteita/makuupussia missäkin lämpötilassa syksyllä käytettiin????

Kesävaatteet saatiin kerralla hankittua, kun ostin kaverin tytön vanhoja vaatteita ison pahvilaatikollisen =) Nyt on sitten miljoonat kesähousut, mekot, t-paidat, shortsit ja hellehatut odottamassa ensin etelän reissua toukokuussa ja lopulta Suomen kesää.

Sitten hei kysymys loppuun koskien äitiysvaatteita: mehän emme kukaan kai tarvinneet hirveästi kesä-äitiysvaatteita, mutta nyt on sitten niidenkin hankinta minulla edessä.. Vielä ainakaan ei Tukholman HenkkaMaukassa ollut kuin muutamia paitoja, mutta mistäs löytäisi kivoja mekkoja ja shorteja sekä capreja? Kauhea stressi iski, kun kävin läpi Nean kesävaatteita ja tajusin, että itsellä ei ole yhtään ainutta äitiysvaatetta kesäksi :eek:
 
Naukurimä en oo koskaan rustannut päikkäreitä -jos nukkuu hyvin päivällä niin samoin yölläkin. Meillä esikoinen nukku 3h päikkäreitä -tää kakkonen 1,5h. Tänään on nukuttu kahdet ulkona ja yhdet nokoset sisällä. meillä ainakin alkaa sellanen kitinä ja tyytymättömyys kun on väsy. Tänäänkin vikat päikkärit nukku ulkona 18.00 et meillä ne vois siirtää jo yöuniks. mut nyt E menee mukkumaan siin 21.30 ja herää 8.30 et ihan ok. meillä ei sisällä nukuta -mut ihmesti siihen sit oppii kun on sen aika :) Mut jokainen tietty näkee omasta lapsestaa mikä on parasta -mut mä en koskis uniin, koska se on niin tärkeetä pienelle et jaksaa touhuta.
 
Carmen: Mee H&M:äs sinne "sportti" puolelle, mulla on sieltä salihousuina sellaset stretsi caprit, missä on sellanen ns.maha resori tai sellanen... mun tuttava käytti sellasia housuja viime kesänä aika paljon raskauden loppu vaiheessa... Itse oon usein miettiny että jos kesällä olisin raskaana sellaset ois varmaan tosi hyvät, ja voi sit käyttää muutenkin. :)

Tulin vaan pikasesti kurkkaamaan pitää vielä ehtiä suihkuun kun aamulla tuskin kerkeän ennen ku lähetään sairaalalle.. :)

Meillä on kans hankitalistalla turvaistuin, matkarattaat ja välikausihaalari. Pitäis varmaan pikku hiljaa alkaa ostelemaan että ei sit tarvitse kaikkia samaan aikaan ostaa. Mä oon katsonu Jonathanin välikausihaalaria netissä, meillä päinhän ei kyseistä liikettä oo mutta tutun tai miehen siskon kautta saisin sellasen hommattua. Eikä joku täällä ostanutkin Jonathanin välikausihaalarin? vai muistelenko väärin..
 
carmen meillä neiti nukkuu vaunuissa lampaantaljan päällä sit toppapuku ja viltti. Ei oo viel ollu liian kuuma -mut kohta sen taljan vois korvata vaikka makuupussilla. Se on vaikeetaa kun nää ilmat vaihtelee. Mulla on reiman ihana välikausipuku -ostin -50% mielestäni niin vahvaa ei viel tällanen pieni tarviis, mut kun halvalla sain. Syksyä ajatellen puku hankitaan -joten vedenpitävä kun pikkunen istuu paljon kuitenkin(en tykkää kurahousuist). Travellen Remu on musta hyvän laatunen ja Jonatanilla oli ihanii pukuja kans. Vaikee valita -mut kun kerran löydät hyvän puvun, niin sit on helppoa ostaa aina uus ja samaa merkkii. Paranemista Nealle, juoko kuitenkin hyvin?
 
mä tunnustan etten ole ite perehtyny tuohon linkkiin..neuvolasta vaan sanoivat et lukemisen arvoinen juttu. =)

repa: meillä pojassa sama muutos havaittu..ja muut havainnut. :D mut en ole ite niin varma onko pysyvää :LOL: uskon meillä ennemmin hetkelliseen hairahdukseen :LOL:

välikausihaalarista..sain edukkaasti reiman omenanvihreän haalarin. s-etukortilla oli kova tarjous 29,90 ja sain vielä henkilökunta alea niin 25 egee jäi sit reiman välikausihaalarin hinnaksi. ja oli tosi sievä =)

mut nyt pikku ukko kuulostaa nii väsyltä että pakko poistua. :wave:
 
mieli hiukan parampi..itkusta ei aamulla meinannut tulla loppua..esikoinen ihmetteli miks itken ja tuli halaamaan ja sanoi että "äiti mä rakastan sua, ethän sä itke mun takia?"arvakkaas vaan itkinkö sen jälkeen mut kyllä tuo lämmitti sydäntä..mun ihana poika :heart:

heinuli:siellä oli ihan ruuhkaks asti asiakkaista sillä terapeutilla kelle menen, joten en usko että saan aikaa aikaistettua..enköhän mä jaksa ens perjantaihin

äippä: kiva kuulla susta pitkästä aikaa!!

katrinainen: meil on ollut molemmilla lapsilla tota että jos antaa itkeä kauemmin niin sit huutaakin jo ihan paniikissa ja rauhoittuminen kestää joten pitää aika nopeasti itkuun reagoida.esikoisen nukuttaminen oli hiukan haasteellista mut sellainen tyyli auttoi aika kivasti että kun poika vietiin omaan sänkyynsä, siliteltiin päätä ja toivotettiin hyvät yöt ja poistuttiin huoneesta ja kun itku alkoi mentiin takas rauhoittelemaan ja kun itku loppui lähdettiin huoneesta pois sit jos/kun itku alkoi niin pitkitettiin huoneeseen menoa esim laskemalla 10:een ja sit rauhoittelemaan, seuraavalla kerralla laskettiin 20:een ja rauhoittelemaan ja sit 30:een ja tätä jatkettiin niin kauan kun poika ei enää itkenyt..aika usein meillä poika rauhoittui unille kun pääsin laskuissa 100:aan..

summer: meil on kuntopyörä ja on aika usein käytössä, ei ihan päivittäin mut kuitenkin..oon ollut tyytyväinen ostokseen..lapset on meilläkin ihan erilaisia kaikin puolin..poika kun saatiin nukkumaan yöunille niin nukkui sit sikeesti pitkään läpi yön ja jos kerran yös joskus heräs niin taintui unille takas minuutis pelkällä tutin laitolla, päikkäreitä tosin nukkui päivän aikana vain 1,5-2h. tyttö nukkuis päiväll vaik 5h jos vaan antais ja yöt se kukkuis ja jos/kun herää yöllä pariin kolmeen kertaa niin eipä sitä saakkaan helposti jatkamaan unia vaan tyttö huutaa silmät päästään ainakin sen ½h-1,5h, ei auta silittelyt, ei vesi, ei syli, ei huudatus, ei tutti..välillä kyllä tulee epätoivoinen olo kun ei saa toista rauhoittumaan..tähän verrattuna esikoinen oli erityisen helppo tapaus..

nemika: kiitos linkistä..pitää ajan kans lukasta jospa löytyis meidänkin tytön öihin jokin helpotus

mä en oo tytölle ostanut viel yhtään kesävaatetta, pojalle oon tehnyt löytöjä aleista..lähinnä shortseja ja t-paitoja

naukuri: mä yritän rukata ton tytön päiväunia mut enpä sit tiedä onko mitään apua välillä ajattelen että nukkukoot niin kauan kuin haluaa mut sit tiedän että menee helposti yö ja päiväunet ihan sekaisin. meillä tyttö menee kans 19 molemmin puolin yöunille ja nukkuu sellaiset 9h ja sit annan päivisin nukkua maksimissaan 3h siinä toivos että yöunet pitkittyis mut eipä oo yöunet parantunu..mikä siis avuksi? totta kai sitä väsyttää sit aamulla kun nukkuu niin vähän yössä ja on pitkään hereilläkin silloin..ihan neuvoton oon kanssa..

carmen: jaksuja! tuo on kyllä hermoja raastavaa nuo syömisten kans tappelemiset..esikoisen kans tuli murehdittua niitä kans..syynä oli kans tuolloin korvatulehdukset jotka oli muhinu pojan korvis jo kuukausia eikä ite tiedetty/huomattu ollenkaan kun poika oli muuten ihan oma ittensä nukkui ihan hyvin eikä itkenyt ainoo mikä tökki oli syöminen ja juominen..käytiin sit yksityisellä ja molemmist korvist löyty tulehdukset ja siitä jatkuikin sit korvatulehduskierre joka loppui vasta putkituksiin..tilaa vain aika lekurille josko saisit sieltä apua tilanteeseen.



 
Meillä ei ole välikausihaalaria, kun ei tuo vielä edes liiku ulkona ilman rattaita, mutta takki+housut -yhdistelmä löytyy. Polarn O. Pyretiä, kun alesta sain edukkaasti. Housut on sen verran ison näköiset et menee varmaan syksylläkin; takista en tiedä.

Meillä poika nukkui tänään mummin neulomassa villahaarissa makuupussissa. Tosin sellanen Eisbärchenin pussi, ei äp-pussi. Ja lämpöiseltä tuntui. Mut ihan samaa mieltä oon ku Carmen, et miten sitä tuollain muka unohtaa, et mitä lämpösemmillä ilmoilla oli päällä??? Eilen posotti vielä toppahaalarissa eikä ihme, et oli kuuman tuntuinen :D

carmen: Mä ostin viime keväänä H&M:ltä sellaiset caprit, joita itseasiassa käytin koko kesän, kun olivat niin loistavat! Ihan siis äitiysvaatepuolelta, mutta sen vyötäröresorin sai kivasti käännettyä kaksinkerroin ja avot, kuin normit housut :) Vilasta ostin myös yhdet normaalit kesähousut (caprimalliset), jotka oli mukavat tuon sektioarven kanssa ja niitä varmaan nytkin käytän. Ja sit yks ihan normaali trikoinen puolihame mulla on H&M:ltä ja uskoisin et sekin toimii. Ellei tää massu sitten kasva paljon isommaks kuin edellinen... :) Sen verran tosin oon pulskemmassa kunnossa kuin E:tä odottaessa, et silloin ekana hankkimani farkut ei oikein mahdu :( Ovat tosi pillit, joten reisistä tiukkaa. Tylsää.

Ai niin, meilläkään ei ole syöty pariin päivään muuta kuin maitoa. Tai iltapuuro on mennyt, mutta ei oikeastaan muut ruuat. Mutta en nyt ressaa siitä. Hampaista ja nuhasta varmaan johtuu. Kun ei syö, niin ei syö. Onneks menee sentään maitoa ja 10kk neuvolakin on jo ens tiistaina.

Kivoja kesäshortseja tuolla H&M:n netissä. Mut onkohan koko 86cm liian iso kesällä?? Kun eihän noissa vauvanvaatteissa tosiaan mitään shortseja tms. edes ollut. Tai oli yhdet, mut oli jo koot loppu. Toisaalta shortsit on jo muutenkin lyhyet, mutta varmaan vyötäröltä tippuis tuolta meidän pojalta... Äh, olipas tylsä juttu. Jostain niitä pitäis kuitenkin pian löytää. Ja passikin pitäis hankkia! :eek:
 

Yhteistyössä