***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

Mä en ole vielä mammahousuihin siirtynyt. Mulla kun pituutta on se rapiat 181cm niin se yhdistettynä taaksekallistuvaan kohtuun on pitänyt masun nyt alkuturvottelun jälkeen piilossa. 4kg:a on tullut :x painoa nyt, eli hiukan enemmän kuin olis ollu tarvis, mutta tästä on vielä 33kg:a matkaa siihen, mitä viimeksi viimeisilläni painoin.. :eek: :D Olin joka neuvolatädin kauhu :D
Vyötärö on sillee sitten kasvanut, että 68cm lukemat on jotain 72-74cm nykyään. yritän tällä kertaa saada vain kohtuullisesti elopainoa, niin siks mä vähän syynäilen :whistle: Oli meinaan suhteellisen rasittavaa laihduttaa 40kg:a pois :kieh: :kieh: :kieh:

T:Neiti, rv 14+1 (ultrassa antoivat 16.5. lasketuksiajaksi mä olen ennen eläny aina 17.5. mukaan...)
 
Mulla oli viikonlopun jalassa mammahoudus ja vitsit kun oli kivat jalassa. Taidan alkaa niitä pitään jatkossakin :) Painoa ei ole tullut lisää, mutta vatsa on kasvanut.

Mä ajattelin äitiyspakkauksen ottaa. Koska muuten Kelaan päin tarvitsisi ilmoitella ja papereita täytellä?


 
Neiti21 Ihanaa kun pysyt vielä kyydissä, kyllä sitä täytyy ihmeisiin uskoa, ehkäpä teidän kohdallanne onkin oikea selviytymispakkaus ja kaikki päättyy hyvin! :heart:


Höpöliini Jaa ne on niitä kuuluisia liitoskipuja? Mulla myös aivastaessa on tuntunut kuin hirveä kipukramppi iskisi alavatsaan ja kauhuissani olen miettinyt että mitä hirveätä nyt tapahtuu! :eek: :D


Päivän dilemma: Miehellä elää vielä yksi isovanhempi, isän puolen mummo jota olemme joka joulu ja äitienpäivä käyneet tervehtimässä ja kahvit juomassa. No, kun meillä oli miehen kanssa vähän taistelua meidän parisuhteessa keväällä ja lähipiiri kuiski että toivottavasti eivät eroa niin tämä mummo oli tokaissut että hyvä asia se olisi! :eek:
Tämä tuli minulle pienenä järkytyksenä koska olen aina pitänyt tuosta "mummelista", todella herttainen ja ystävällinen tapaus! Emme ole siis olleet tekemisissä äitienpäivän jälkeen ja nyt mietin sitä joulukohtaamista että kannattaako minun mennä ollenkaan?? Jos hän ei kerran minusta pidä ja oli varmaan harmissaan kun meille ei tullut mieleenkään erota?
Tuntuu vain jotenkin ahdistavalta "tunkeilla" sellaiseen paikkaan johon en näköjään ole kauhean tervetullut. Ja toisaalta onko epäkohteliasta olla menemättä? AUTTAKAA!

Muuten ei mitään ihmeellistä tänne, eilen leivoin joulupipareita testitaikinan ja tosi hyviä tuli!
Masuasukki on rauhoittunut eikä paljon ilmoittele itsestään minään oireina kunhan vaan muistaa päiväunet nukkua ja syöpötellä säännöllisesti :p

Jasmin ja aarre 16+4 :heart:
 
Höpöliini ja Jasmin liitoskipuja? :D aijaaa! :eek: Mä oonkin ihmetellyt mitä ne krampit on yskimisen ja aivastelun yhteydessä. Eilenkin sujuvasti molemmilta puolilta vihlas vuoronperään.

Phuu..täällä kaikki hyvin :) koiravauvoja kuvasin etäältä videolle. Laitan pysäytyskuvaa ens kerralla.

Niin, millonkas sitä äitiyspakkausta pitää sit hakea? :eek:

kissinminttu & papu 13+
 
kyllä ne neuvolassa muistuttavat milloin voi pakkauksen hakea joskus rv 24 jossen ihan hirveesti valehtele? Antavat hakupaprut.
liitoskipuja vatsassa? heh eiks liitoskivut tunnu nivusissa mulla ainakin kun nivelet alkaa pehmenemään ja antamaan periksi, jotta vauva mahtuu sitten syntymään. Yöllä joutuu kääntymään selänkautta sängynpäätyä apuna käyttäen. Ei ole ihan vielä niitä tullut. Ja maharepäisyt ovat taas kohdunkasvukipuja. Näitä taas on luulen että on ihan suppareitakin jotka tulevat täysin levossa pistää niin ettei voi kääntyä.
 
Musta muuten tuntuu etten kerro raskaudesta kelleen ennen synnytystä. Tänäänkin tuli isältä kommenttia että pitäs sullakin olla muuta harrastuksia kuin lapset..voi vi**u! onko lapset joku harrastus yleensäkään..kerro siinä sitten että odotat muuten 5. onneksi ei tarvi olla ku puhelimitse yhteydessä asuu sen verta kaukana. Ole muutenkaan mitenkään lämpivät välit..toisaalta voihan sitä kertoa sehän on hänen asiansa miten reagoi mutta kun mua ei todellakaan kiinnosta niitä reagointeja sitten kuulla..
 
Pauzi
täällä taas töissä valvoskelen ja odotan aamua!! olo ollu suht hyvä jonkin aikaa mut tosi kovia liitoskipuja eli mahan viiltelyjä on kyllä usein! tuolilta kun nousee tai aivastaa yms. ni tuntuu ku 100 puukkoo iskettäs mahaan :|
Korjatkaa jos olen väärässä, mut olen luullut että ne liitoskivut ovat tuolla alapäässä, kun lantionpohjan luut/lihakset/liitokset löystyvät. Niitä minullakin on ollut jo alusta asti. Nuo kivut taasen mitä mahassa on niin ovat minusta repäisykipuja, kun kohdun kannatinlihakset venyvät.


Meille ei mitään kummempia, käsien puutuminen jatkuu, samoin kamalat säryt. Mulla on myös ääni mennyt, en tiedä miksi. Lunta/räntää on tullut koko päivän. Ja huomenna alkaa taas kova arki, huh huh.

Leppoisaa sunnuntaita kaikille!

Pauzi ja papunen 14+3
 
jasmin Mene vain mummoa jouluna katsomaan. Epäkohteliasta on olla menemättäkin ja voi saada siitä lisää kaunanaihetta. Ja voihan se olla, että on ihan tyytyväinen sinutkin nähdessään. Meidän mummu ainakin möläyttelee kaikkea suoraan, mutta ei niitä kannata liian tosissaan ottaa. Ei se pidä mun toisen siskon miehestä ollenkaan siksi, kun se on venäläinen. Mutta kasvotusten tulevat juttuun ihan hyvin. Ei se mummu kuitenkaan enään kovin pitkään ehkä eläkään. Tai en tiiä teiän mummosta.
 
Yks juttu vielä rintojen arkuudesta ! Siis kestääkö tämä arkuus koko raskauden? Mulla ei ole koskaan ollut raskausaikana rinnat kipeet, mutta nyt on eikä kärsis olla yhtään ilman liivejä. Pitääkö tätäkin iloa kestää aina synnytykseen ja heh sitten nousee maito ja alkaa uudet kivut..
Pakko tilata sellaiset toppiliivit mitä ne myy noissa nettipuodeissa,, yökäyttöön. Ne on kivoja sitten imettäessäkin yökäytössä. Eihän ne hirveesti tue isompi rintaista mut kotikäytössä menee.
 
Äitiyspakkauksen minäkin aijon ottaa, kun ei se rahallinen korvaus ole kovin suuri. Ensimmäistä kun odotamme niin hankittavaahan riittää.
Liitoskipuja siis minullakin on ollut, hyvä että tässä vaiheessa selvisi :LOL: Rintoja ei onneksi arista enään, välillä tuntui ettei rintaliivejäkään siedä oikein pitää.
Jasmin mene vaan sen mamman luokse. Kyllä minunkin avomiehen toinen isoäiti laukoo asioita suoraan ja välillä ihan "ihme" juttuja, mutta olen oppinut ne reilun 8-vuoden aikana jättämään omaan arvoonsa.
Muistan että kestovaipoista on ollut aikaiseminkin keskustelua, mutta nostanpa asiaa uudelleen. Onko kenelläkään kokemusia kestoilusta tai kestoillaanko parhaimillaan?
Ja on kukaan tehnyt itse ketovaippoja? Onko olemassa mitää hyvää neulonta ohjetta hahtuvalangasta tehtyihin housuihin.?

Tytti ja "Papu" 12+0
 
Ei oo kyllä kokemuksia kestovaipoista, eikä kyl innostakaa se pyykkääminen, mut mein tytsä (1v3kk) on jo pari kuukautta käyny potalla ja ite ilmottaa ku täytyy mennä, vaippoja tulee käytettyä vaan nukkuessa ja ku mennää jossaki.. Mut kotona ei oo käyttäny vaippoja pitkään aikaan... En opettanu juurikaan, muutaman päivän ajan kokeiltiin ja se nappas sen tosta vaan... Ihme pentu, ei tuu ainakaan äitiinsä :LOL:
Ei oo juurikaan mitään liitoskipuja, vähä joskus vihlassu alapäästä ja ku nyt ollu yskää niin sillon vähä kourassu mahasta.. Ekassa raskaudessa mulla oli aiva järkyttävä kipu iha ku joku ois puukolla iskeny iskiakseen, konttasin ympäri kämppää yhen illan ku ei kestäny laskee painoo jommalle kummalle jalalle... Onneks täs raskaudessa ei oo sellasta VIELÄ ollu :whistle:
Rintojakaan ei oo kummassakaan raskaudessa pahemmin aristanu, tai no sillon huomaa ku mies käpälöi niitä ;)
Nyt vois pistää iltapuurot kehiin tolle likalle, pomppii tossa sohvalla niinku ois jonku batteryn just vetäny... ei taija kyl unille iha vielä lähtä... eilen oli niin söpö, kiipes iskän syliin sohvalla ja 10 minsan päästä oli unessa... =) Sweeeeetttt...
 
pauzi ja nara: mulle on aina sanottu neuvolassa just noita viiltelykipuja liitoskivuiks :eek: ompas kummaa.. mut ihan sama mitä kipuja on mut kauheita kumminki on ja onneks aivan normaaleja.. oon kyl sen tajunnu et kohdun kasvukipuja ovat mut oon sit aatellu et on yhtä kuin liitoskivut.. viimeks torstaina neukussa ku kuvailin miltä tuntuu ni täti totes et "no ne on niitä liitoskipuja ja täysin normaaleita" mut alapäässä ei mitään kipuja oo ollu nyt eikä viimeraskaudessakaan.. ehkä viimesellä viikolla oli semmosta vihlontaa, mut ei alussa..

jasmin84: kurjaa mikä tilanne :( mulla hiukan sama tilanne aina kun käydään miehen isän ja tämän uuden vaimon luona :| aina on tullu jotain tyhmää palautetta sieltä joka asiasta.. kihloihin ku mentiin ni "mitä järkee" , esikosta kerrottiin ni "tääkin vielä" jne.. mut aina siellä on silti pakko väkisin käydä ja esittää mukavaa vaikka tilanne on molemmin puolin vaivautunut.. nyt kyllä mieheni isä haluaa olla pojalle pappa ja koittaa korjata menneitä mut eihän ne ikinä unohdu.. mut sinuna ehkä menisin ja näyttäsin että teillä on asiat paremmin kun hyvin!!

rinnat on mulla arat koko raskaus ja imetys ajan.. eli oon jo asennoitunut et tää helpottaa ehkä joskus sitten kuukausi pari sen jälkeen ku imetys loppuu :D kurjaa kyllä.. liivin suojat auttaa hiukan jos oikein kunnolla aristaa ni ei ainaka hankaa rintiskoihin..

meillä ei kestoiltu eikä kestoilla. :)

nyt katsomaan ja nauramaan ku typerä Henna häädetään BB:stä :LOL: ainakin TOIVON niin!!

Höpöliini ja piipero 12+4
 
Heippa! :wave:

Ompas taas tekstiä tullut. :D

Neiti21 :hug: tsemppiä ja ihailen rohkeaa ja reipasta asennettasi! :heart:

Tisseistä: täällä on aikasta arat. :x Yöllä huomaa kun jos on maannut selällään ja kääntyy kyljelle niin AI! Tisseihin sattuu...
Kivuista: välillä tulee repäisykipuja mut liitoskipuja ei vielä täällä havaittavissa. :)

(.) MUKS MUKS. :heart: joka ilta tuntuu samassa paikassa alamasulla kun meidän pieni Dodo liikkuu. :) IHANAA! Ei enää epäilystäkään ettei olisi vauvelin liikkeitä.

EM ja Dodo 14+5 :heart:
 
NARA: Mulla on rinnat ihan turvoksissa (minulla on vielä toisessa nännilävistys, joten pitänee vaihtaa pidempi koru piakkoin) Kuppikoolla on kokokin kasvanut. Edellisissä raskauksissa ei ole ollu kasvua tai kipuja (ennen maidonnousua...) mut nyt ei pysty vatsallaan nukkuu kun särkee niin julmetusti.


Vitsin, pikkuinen on alkanut potkia, eli ei ne liikkeet nyt ihan refleksejä vain ole.. oikein kunnon muljaus tuntui tänään :heart: Vitsi kun tulee niin toiveikas olo.. siellä se pieni sinnittelee kyydissä. :heart:
Mullakin liikkeet tuntuu aina samassa kohdassa/alueella..

Kestovaipoista: meillä esikoinen oppi ensin yökuivaksi vuoden iässä ja 2 pvää myöhemmin oli myös päiväkuiva. Oli siis kuiva ennen kuin osasi kävellä :eek: Yöllä alkoi vaan huutaa niin pirusti, eikä lopettanut ennen ku potalle laittoi, eli en kyl mitenkään edes opettanut, tutustutin vain sitten kun osasi istua, kokeiltiin aina välillä.. Joten ihan hyvä ettei kestoja tullu hankittua, tavallaan.
Kakkonen sit oli n. 1v8kk kun oppi pois vaipoista.
Kestot kiinnostaisi, mutta miestä ei tippaakaan :D :headwall: Joten pitänee jatkaa kertis linjalla.

T:Neiti, rv 14+1
 
Huh, mulla oli eilen illalla aika kauhun hetket, sattui pieni tapaturma ja heti tietysti huolestuin ettei vauvalle sattunut mitään :'( Oltiin yhdessä ravintolassa hirvipeijaisissa, ja kun olin ruokajonossa niin mua alkoi vaan yhtäkkiä huimata ja seuraava muistikuva oli että istuin lattialla toisten tukemana, iso väkijoukko siinä ympärillä ja huolissaan tietysti että mikä mulle oli tullut. Olin kuulema ehtinyt sanoa että mua pyörryttää, itsellä ei ole tuosta mitään muistikuvaa. Olin lyönyt pääni pahasti pöydän reunaan ja siitä sitten edelleen lattialle. Siellä oli vielä kova kivi/kaakelilattia.
Olivat nostaneet mut istumaan ja herättelivät. Varmuuden vuoksi soittivat vielä ambulanssin, mutta kaikki mitä ne testasivat oli ihan ok, eli verensokeri, verenpaine yms. Kehottivat kuitenkin käymään vielä lääkärin tarkistettavana, mutta eipä se mitään sen erikoisempaa sanonut. Vaan että kaikki ok, mahdollisesti lievä aivotärähdys. Pyysin että eikö voitais katsoa vauvan vointia, mutta ei kun ei tullut veristä vuotoa tms. :headwall: Edes sydänääniä ei voinut kuunnella :/
Tiedän kyllä että vauva on vielä tosi pieni, ja hyvin suojassa kohdussa, mutta kyllähän tuollainen säikäyttää :'( Tuli ensimmäisenä mieleen, että onko nyt mun vuoro menettää vauva, meillä kun lähipiirissä ollut ikäviä tapauksia useampia :'( :'(
Selkä ja toinen käsi on aivan järjettömän kipeät, ei pysty kunnolla oikein tekemään mitään. Tilanteen nähneet sanoivat että se lento näytti tosi hurjalta ja kuului kamala kumaus. Toivottavasti olo paranisi pian, miehellä vielä iltavuoro viikko edessä niin pitkät illat pojan kanssa ja ainakin vielä tekee tosi kipeää jo hänen nostaminenkin :/

Neiti21 Voi miten ihana kuulla, että pikkuinen vielä sinnittelee mukana :heart: Toivon niin että se turvotus laskisi ja kaikki menisi hyvin loppuun saakka! Ja jos sattuu olemaan turner-tyttö, niin ainakin mitä mä oon aiheesta lukenut niin ei heidän elämä välttämättä poikkea paljoakaan muista tytöistä/naisista. Onneksi nykyään aihetta tunnetaan vähän enemmän ja myös hormoni- ym. hoidot on niin paljon kehittyneempiä kuin vaikka joitakin vuosikymmeniä sitten. Sinulla on kyllä ihailtava asenne, toivottelen voimia ihan hirmuisesti koko perheelle :hug:
Kokeeko sun mies miten rankaksi tilanteen, kun on siellä merillä eikä voi olla koko ajan jakamassa tuota asiaa sinun kanssasi?


Minäkin olen ymmärtänyt niin, että liitoskivut tuntuu tuolla alhaalla ja mahassa tuntuvat vihlaisut ja repäisyt on niitä kohdun kasvukipuja. Niin ainakin mulle lääkärit ja th:t sanoneet, samoin kirjoissa lukenut. Muutamia kertoja on niitä liitoskipumaisia vihlaisuja ollut, mutta ei vielä mitään niin kamalaa kuin esikoista odottaessa! Silloin ne alkoi aika aikaisin, ja välillä olin niin kipeä etten päässyt kunnolla kävelemään ja esim. nukkuessa aina heräsin siihen, että piti vaihtaa asentoa ja se asennon vaihtaminen oli yhtä tuskaa :whistle: Mitenköhän nyt toista odottaessa, onko ne yhtään lievempiä kun paikat jo kerran venyneet synnytystä varten? :D

Äitiyspakkaus varmaan otetaan meillekin, miehen mielestä se kannattaa ehdottomasti ottaa. Minusta tuossa tämän vuoden pakkauksessa on vaatteita vähemmän kuin vuoden 2007 paketissa mikä esikoiselle saatiin. Muutenhan sisältö taitaa olla aika samanlainen.
Hakupaperit pitää palauttaa viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa mutta neuvolasta terkkari antaa sen todistuksen raskauden kestosta kun saa hakea.
Esikoista odottaessa mulla oli la heinäkuun 14. ja palautin paperit toukokuussa. Pakkaus vaihtui uuteen vasta toukokuun loppupuolella. Se on kai myöhästynyt ja myöhästynyt vaan vuosien kuluessa, voihan se olla että nyt vielä nekin joilla la kesäkuussa saavat tuon tämänvuotisen pakkauksen :)

Kestovaippailusta ei ole kokemusta meilläkään, eikä todenäköisesti tämän toisenkaan kanssa siihen hommaan ryhdytä. Miestä innostaa vielä vähemmän kuin minua. Minusta tuntuu jotenkin hankalalta se, kun niitä vaippoja on ties minkä mallisia niin pitäis ihan toden teolla perehtyä aiheeseen. Mistään ei saatais lainaan jne. niin niihin menisi sitten aika paljon rahaa turhaan jos ostaakin sellaisia malleja jotka ei istu omalle lapselle ollenkaan.
Meillä kyllä jäi se äp:nkin kestovaippasetti kokonaan käyttämättä :snotty: Tuossa uudessa pakkauksessahan kestovaippajuttuja taisi olla enemmän kuin edellisessä.

jasmin84 Kieltämättä tuo tilanne kuulostaa ikävältä :hug: Mä varmasti menisin jouluvierailulle kaikesta huolimatta, onhan mummon hyvä totutella ajatukseen että te ihan totta olette yhdessä edelleen ja lapsikin tulossa. Ja eihän sitä tiedä jos käykin niin että mitä useammin hän näkee teidät yhdessä niin sitä paremmin hän ymmärtää että teillä menee hyvin ja haluatte olla yhdessä :heart:
 
SIKSAKKIA: oletpa hurjasti pyörtynyt :eek: Kyllä varmaan pelästytti! Mä pyörryin esikoista odottaessa kaupan kassalle :LOL: Ehdin kylläkin sanoa että taju menee (juuri kun myyjä sanoi summan) ja nopsasti tokenin ja istuvalteen siihen uinahdin. Myyjä sanoi että tais olla kallis loppusumma.. oli aika hädissään hänkin kyllä. Mä en koskaan loukannut itseäni kun ehdin melkein polvilleni ennen ku sit taju meni.
Mies juu tosiaan on aika vaikeessa tilanteessa, kun tietää että tilanne on tämä ja itse on poissa. mutta maileja ollaan lähetelty ja kovasti koittaa tukena olla. Surua tietysti hälläkin, kovasti toivoo kaiken menevän ok, koska toivoo tätä lasta ihan hirmuisesti tietenkin.
 
Neiti 21 ei voi kun nostaa hattua asenteellesi ja toivoa, että tulokas pysyy kyydissä loppuun saakka!
Myös toinen erittäin paljon kunnioitttava juttu, on tuo pitkä aika minkä hoidat lapsiasi ilman miestä. Itse kun olen ihan rikki, kun mies väliaikaisesti ma-pe poissa :ashamed: Tuntuu välillä et on ihan teini, kun itkettää aina hirveästi kun lähtee, nyt hyvä syyttää vauvaa ja hormooneja :)

Täällä on alkanut liikkeet tuntua myös joka päivä. Lauantaina kun mies silitteli vatsaa, sattui vauva potkasemaan/kääntymään juuri siinä kohtaa ja hänkin tunsi liikkeet :heart: Sama eilen illalla, vauva muljahti kunnolla kohdassa missä iskä piti kättään, mutta isä ei ehtinyt tuntemaan. Taitaa olla pienellä yhtä inhaa olla isistä erossa, kun äidilläkin :/
Vatsa on muutenkin kasvanut ihan hirveästi. Paino ei onneksi =)

Jasmin84 mene ihmeessä käymään. Jos kävisi ikävästi niin, ettei mummoa pian olisi, sattuisi sinuun tosi paljon, ettet käynyt esittelemässä masua, missä tämän lapsenlapsenlapsi asuu.
Mun 90v pappa kans päästää suustaan mitä sattuu, mut ei sentään ikinä oo mun miehiä haukkunu, päinvastoin =) Serkku kyllä saanut osansa..

siksakkia hurja pyörtyminen! Onneksi oli ihmisiä ympärillä! Toivottavasti ei käy uudestaan. Itseä myös alkanut pyörryttää vähän väliä. Saunassa pariin otteeseen menny maailma ihan mustaksi Tulikin kielto ettei saunaan saa yksin mennä.
Mun pojat kuittas vauvan isästä kun huolehtii, et on näemmä ihan ku taalasmaan kari :LOL:

Mutta nuhat voitettu, ja töihin saa taas palata huomenna ja koko hemmetin vkl menee töissä :headwall: Oli tosi kiva lukea, et kaupanalan sunnuntaiaukioloajat senkun laajenee, eli pian ollaan ympäri vuoden sunnuntait siellä. Rahallisesti hieno homma, mut perheellisenä hyvin syvältä! Taitaa olla työpaikan vaihto edessä kun äippälomalta palaa..

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille:)

Äippä ja masukki 13+ 5
 
Siksakkia Luulisi, että suurempi vaara siinä on sinun mahdollinen aivotärähdys, kuin vauvalle mitään sattunut. Koska et ilmeisesti ollut pyörtyneenäkään kauaa, että olisi hapensaannissa tms. ongelmia? Mutta en varmaksi osaa mitään sanoa. Voitko mennä neuvolaan ja pyytää kuuntelemaan sydänäänet?
 
Huomenta.

Siksakkia: hui mikä pyörtyminen.Uskon,että vauva on niin pieni ja hyvässä suojassa vielä ettei hätää.Ennemmän olen huolissani sun päästä jonka löit. Siis tän päivän mahdollisesta särystä jne.

Liitoskivuista ja kohdun repäsy kivuista. Mulla tulee niitä kohdun repäis kipuja ku nousee liian nopeasti istumasta seisomaan. Mulla on tullu niitä nyt 4 raskaudessa ennen plussa testiä.Sillon olen ollu 100% varma raskaudesta ja tehnyt testin.
Liitoskipuja ei vielä ole kovin pahoja.Täytyy valitettavasti sanoa,että mulla ainkin ne on ollu aina vaan pahempia mitä useampi raskaus takana. Liitos kivutg tuntuu tuolla alhaalla nivusissa. Kuvittele,että olet maann selällään ja jumpannu näin jalat kohti kattoa ja siitä jalat V asentoon auki-kiinni-auki-kiinni niinku miljoona kertaa ja seuraavana päivänä paikat on kipeet siitä jumpasta. Loppu vaiheessa sängyssä kyljen kääntäminen ihan tuskaa tai autoon istumaan meneminen.

Mua väsyttää edelleen ihan kamalasti. Missä vaiheessa tää alkaa helpottaa?
Mulla on huomenna vihdoin ja viimein se ultra. Voi apua,mua ei ole koskaan jännittäny näin paljon! :eek:
Saa nähdä mitenköhän uni tulee yöllä.

Mä en aio ottaa pakkausta nyt. Ku tutkin sitä kelan kuvaa ni siinähän on tosi vähän vaatetta nykyään. Meillä on entuudestaan niitä vanupukuja parikin ja niitä saa joka kirppiksellä tosi halvalla.Samoin toppapukuja on jo olemassa.Mut voiki olla että että koot menee ihan eri tahtiin ku muilla lapsilla. Tytöt on syntynyt elokuussa ja poika joulukuussa. Hiusharka,sakset ja ämpömittaari jo on.Kirjoja ja lelujakin on talo täynnä.Vaipat tulee muutenki ostettua jne. Uskon,että sillä 140 ? saa paljonki ostettua. Mulla sitä paitsi jäi ihan käyttämättä body-potkupuku yhdistelmät.Bodejä kyllä käytettiin. Itse sijoitin viimeks sen 140 ? rattaisiin. Ja sitä edellisellä kerralla ostin gracon autobabyn jalustalla 149 ? ovh. Meidän niistä matkarattaista meni pyörä rikki.Ostettiin kesällä uudet pyörät ja yllätys yllätys ne ei pysy kiinni rattaissa. :( Oli tosi kiva risteily ku laivalla todettiin ettei niitä voi työntää ollenkaan. Mutta suosittelen todella paljon tota gracon autobaby kaukaloa jalustalla + matkarattaat yhdistelmää. Kun vauva nukahti autoon oli helppo vaan -naks- nostaa kaukalo ylös ja -naks- siirtää matkarattaisiin.


nyt alkaa vaan tulee ihan turhaa tekstiä.Poistun siivoomaan ja pesukonetta laittaa päälle.

NN rv 12+4
 
No hui miten siksakkia on pyörtynyt :eek:

Varmaan äitiyspakkauksessa on siksi vähempi vaatteita kun siellä on niitä kestovaippoja vai oliko niitä tais kyllä olla jo viime vuonna. Tiedä sitten. Täytyy kattoa löytääkö kirppareilta tai aleista halvalla vaatetta voi sit puntaroida uusiksi ottaako sitä ÄP:tä.

Yöllä ei saanut nukuttua kiitos kipeän kurkun. Tänään olis siivouspäivä. Jee :D
 
Heippis!

Tuntuu, ettei koskaan ole kunnolla aikaa paneutua tänne kirjottamiseen. Lueskelen kyllä päivittäin, mutta kun pitäs alkaa itse kirjottaa niin aina tulee jotain keskeytystä.

Kyllä tosiaan on todella ihailtava asenne sinulla Neiti21! Toivotaan todella, että pikkuisenne jaksaisi taistella! Oikein paljon voimia teille :hug: Ja ihanan kuvan pikkuisesta olit laittanut!

Siksakkia hui, aika pelottavan kuuloinen pyörtyminen. Mutta varmastikaan vauvalle ei ole käynyt mitään siinä rytäkässä!

Vauvaunia oon nähny jo tosi monta kertaa. Vauva on ollut niissä vaihtelevasti tyttö tai poika. Mutta poikahan sieltä siis tulee =)

Äitiyspakkausta ei varmaankaan oteta. Vaatetta on tulokkaalle aivan valtavasti, joten mitään tarvetta sille ei ole. Ainoostaan sen fiiliksen takia sen vois ottaa, varsinkin kun nyt on viimenen kerta mahiksia saada se, mutta eipä taida olla järkevää pelkän fiiliksen takia sitä ottaa. En ottanu nelosellekaan ja vaikka se 140e voi tuntua pieneltä summalta, niin kyllä mä ostin sillä ihan valtavan määrän vaatetta. Varmasti oli enemmän kuin mitä pakkauksessa olis ollu. Tietysti jos haluaa jotain merkkituotteita ostaa niin sittenhän tuo summa on aika mitätön, mutta h&m:ltä, Lindexiltä yms. varsinkin ale-aikaan sai bodejakin ihan parilla eurolla. Nyt aattelin, että se raha käytettäisiin joko 4D-ultraan tai sitten säästäis sen jo valmiiks turvaistuinta varten. Kaukalo meiltä kyllä löytyy, mutta turvaistuinta ei ja eipä siihen niin hirvittävän pitkää aikaa mee kun sitäkin sitten jo tarvitsee. Puolivuotiaana meillä on yleensä siirrytty kaukalosta turvaistuimeen.

Nikunaku muakin väsyttää aina vaan. Alkaa jo ärsyttämään, kun haluis tehdä vaikka mitä mutta ei vaan jaksa kun on niin väsynyt! Toivottavasti tää jo alkais helpottamaan.

Jes, mutta nyt tuo pikkumies haisee, joten täytyy poistua pyllypyykille. Oikein mukavaa viikkoa kaikille ja voikaahan hyvin!

 
Siksakkia: Oma pääsi sai kovan kolahduksen. Vauva pysyi varmasti hyvin suojassa.
Itsellä pari kertaa jossain kaupassa tuntunut, että ilma loppu ja alkaa jo pyörryttämään. Olen ehtinyt ulos ja olo kohentunut. Poikaa ku odotin 7v sitten pyörryn yöllä ku kävin keittössä. Olin äitini luona silloin ja ihmetteli mikä kolahti.

nikunaku: Sullakos on eka ultra nyt? Älä turhaan jännitä =)
 

Yhteistyössä