Huh, mulla oli eilen illalla aika kauhun hetket, sattui pieni tapaturma ja heti tietysti huolestuin ettei vauvalle sattunut mitään :'( Oltiin yhdessä ravintolassa hirvipeijaisissa, ja kun olin ruokajonossa niin mua alkoi vaan yhtäkkiä huimata ja seuraava muistikuva oli että istuin lattialla toisten tukemana, iso väkijoukko siinä ympärillä ja huolissaan tietysti että mikä mulle oli tullut. Olin kuulema ehtinyt sanoa että mua pyörryttää, itsellä ei ole tuosta mitään muistikuvaa. Olin lyönyt pääni pahasti pöydän reunaan ja siitä sitten edelleen lattialle. Siellä oli vielä kova kivi/kaakelilattia.
Olivat nostaneet mut istumaan ja herättelivät. Varmuuden vuoksi soittivat vielä ambulanssin, mutta kaikki mitä ne testasivat oli ihan ok, eli verensokeri, verenpaine yms. Kehottivat kuitenkin käymään vielä lääkärin tarkistettavana, mutta eipä se mitään sen erikoisempaa sanonut. Vaan että kaikki ok, mahdollisesti lievä aivotärähdys. Pyysin että eikö voitais katsoa vauvan vointia, mutta ei kun ei tullut veristä vuotoa tms. :headwall: Edes sydänääniä ei voinut kuunnella :/
Tiedän kyllä että vauva on vielä tosi pieni, ja hyvin suojassa kohdussa, mutta kyllähän tuollainen säikäyttää :'( Tuli ensimmäisenä mieleen, että onko nyt mun vuoro menettää vauva, meillä kun lähipiirissä ollut ikäviä tapauksia useampia :'( :'(
Selkä ja toinen käsi on aivan järjettömän kipeät, ei pysty kunnolla oikein tekemään mitään. Tilanteen nähneet sanoivat että se lento näytti tosi hurjalta ja kuului kamala kumaus. Toivottavasti olo paranisi pian, miehellä vielä iltavuoro viikko edessä niin pitkät illat pojan kanssa ja ainakin vielä tekee tosi kipeää jo hänen nostaminenkin :/
Neiti21 Voi miten ihana kuulla, että pikkuinen vielä sinnittelee mukana :heart: Toivon niin että se turvotus laskisi ja kaikki menisi hyvin loppuun saakka! Ja jos sattuu olemaan turner-tyttö, niin ainakin mitä mä oon aiheesta lukenut niin ei heidän elämä välttämättä poikkea paljoakaan muista tytöistä/naisista. Onneksi nykyään aihetta tunnetaan vähän enemmän ja myös hormoni- ym. hoidot on niin paljon kehittyneempiä kuin vaikka joitakin vuosikymmeniä sitten. Sinulla on kyllä ihailtava asenne, toivottelen voimia ihan hirmuisesti koko perheelle :hug:
Kokeeko sun mies miten rankaksi tilanteen, kun on siellä merillä eikä voi olla koko ajan jakamassa tuota asiaa sinun kanssasi?
Minäkin olen ymmärtänyt niin, että
liitoskivut tuntuu tuolla alhaalla ja mahassa tuntuvat vihlaisut ja repäisyt on niitä kohdun kasvukipuja. Niin ainakin mulle lääkärit ja th:t sanoneet, samoin kirjoissa lukenut. Muutamia kertoja on niitä liitoskipumaisia vihlaisuja ollut, mutta ei vielä mitään niin kamalaa kuin esikoista odottaessa! Silloin ne alkoi aika aikaisin, ja välillä olin niin kipeä etten päässyt kunnolla kävelemään ja esim. nukkuessa aina heräsin siihen, että piti vaihtaa asentoa ja se asennon vaihtaminen oli yhtä tuskaa
Mitenköhän nyt toista odottaessa, onko ne yhtään lievempiä kun paikat jo kerran venyneet synnytystä varten?
Äitiyspakkaus varmaan otetaan meillekin, miehen mielestä se kannattaa ehdottomasti ottaa. Minusta tuossa tämän vuoden pakkauksessa on vaatteita vähemmän kuin vuoden 2007 paketissa mikä esikoiselle saatiin. Muutenhan sisältö taitaa olla aika samanlainen.
Hakupaperit pitää palauttaa viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa mutta neuvolasta terkkari antaa sen todistuksen raskauden kestosta kun saa hakea.
Esikoista odottaessa mulla oli la heinäkuun 14. ja palautin paperit toukokuussa. Pakkaus vaihtui uuteen vasta toukokuun loppupuolella. Se on kai myöhästynyt ja myöhästynyt vaan vuosien kuluessa, voihan se olla että nyt vielä nekin joilla la kesäkuussa saavat tuon tämänvuotisen pakkauksen
Kestovaippailusta ei ole kokemusta meilläkään, eikä todenäköisesti tämän toisenkaan kanssa siihen hommaan ryhdytä. Miestä innostaa vielä vähemmän kuin minua. Minusta tuntuu jotenkin hankalalta se, kun niitä vaippoja on ties minkä mallisia niin pitäis ihan toden teolla perehtyä aiheeseen. Mistään ei saatais lainaan jne. niin niihin menisi sitten aika paljon rahaa turhaan jos ostaakin sellaisia malleja jotka ei istu omalle lapselle ollenkaan.
Meillä kyllä jäi se äp:nkin kestovaippasetti kokonaan käyttämättä :snotty: Tuossa uudessa pakkauksessahan kestovaippajuttuja taisi olla enemmän kuin edellisessä.
jasmin84 Kieltämättä tuo tilanne kuulostaa ikävältä :hug: Mä varmasti menisin jouluvierailulle kaikesta huolimatta, onhan mummon hyvä totutella ajatukseen että te ihan totta olette yhdessä edelleen ja lapsikin tulossa. Ja eihän sitä tiedä jos käykin niin että mitä useammin hän näkee teidät yhdessä niin sitä paremmin hän ymmärtää että teillä menee hyvin ja haluatte olla yhdessä :heart: