TOUKOKUISTEN 2007 toukokuu

huomenta!! voi peekele ottaa päähän :headwall: :headwall: ei oo vieläkää halunnu vauva syntyä!alkaa jo melkee masentaan ku tuntuu et ei ikinä tuu pois :'( (tai no tottakai se tulee,mut silti..) eilen oli ehkä hiukan sellasia "kipetä"suppareita,päikkäreille olin menossa ni selkää jomotti ihmeellisesti ja samal kovettu masu (eli kai oli supistus..)mut sitpä ne loppuki :( mä jo elättelin pientä toivetta et ois yöllä päässy lähteen,kirpparil käytii äitin ja pojan kans (matkaa n.50-70m)kävelin aikas lujaa ku poika veti perässä :LOL: ni siin pihal sit tuntu alapääs et auts!ei tahtonu päästä liikkuun,nyt en oo hoksannu et nii painattas.tänää ois taas neuvola saa nähä mitä noi siel tuumaa,pitää kyl kysästa et mitä täti meinaa meneekö viel paljo yli,parempi ettei mee.


t.maitsu83 ja vauva jo 40+3
 
täällä taas närästyksen keskeinen yö takana. :headwall: limatulpaa eilen sulatellu, vaikkakaan ei kauheen ihanalle tunnu ku housuun sitä vähän väliä valahteli mut ainaki siellä paikat alkaa valmistautua hieman lisää... jeeee... :D :whistle:

kojolle kiitos synnytyskertomuksesta, noita on aina niin ihana lukea!! :) ja VOI ETTÄ ON AIVAN KERTAKAIKKIAAN SULOINEN VAUVA TEILLÄKI!!! :heart: :heart:
huh, ku kuulosti karmealle et kätilö jättää ponnistusvaihees sinne miehen kaa kahden!! :eek:
mullaki tokan synnytykses oli kätilö joka lähti vähän väliä jonnekki ja jätti meidät ihan kahden. mie siel panikoin et hitto, tuleekohan se vauva mun käsille et miksi se kätilö tolleen lähtee ja jättää. mut sieltä kansliastahan ne seuraa koko ajan mikä tilanne on et kuulostaa vaan pahemmalle kertomana ku mitä oikeesti on. :LOL:

hissunmyy ja Toukomamma07 kovasti tsemppiä!!! :hug:

taas aamupalan teko kutsuu ja jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin äiti soittaa tunnin päästä ja kysyy olotilaa, et se siitä toivosta et ois hokannu et mua ahdistaa se soittelu! :headwall: :'(
 
heippa

minäki täällä vielä käkin.
Ihanaa lukea noita synnytyskertomuksia, itku tulee aina siin kohtaa ku vauva tulee maailmaan :heart:
Yöt olen onneks nukkunu hyvin edelleen. Pari viimeistä yötä on menny siihen et herään siihen et maha menee kovaks ja sit se helpottaa ja taas saan unta. Ei oo kivuliaita supistuksia vielä tullu kertaakaan mutta kivuttomia on useita päivässä ja yöllä varsinki. Viime yönä näin unessaki et maha meni kovaks joten se varmaan tuli unen läpi osittain. Muutaman päivän on ollu menkkamaista jomotusta ja eilenki alaselkä ja alamaha jomotti.
JOtain siel nyt tapahtuu mutta kuin kauan joutuu viel odottaa... :whistle:

Yllättävän monella on tullu jo ennen laskettua aikaa. En olis uskonu. Tsemppiä nyt vaan kaikille loppumetreille ja koitetaan nyt vielä kestää vähä aikaa.

heitar + nuusku 39 + 2
 
KOJO Olen kyllä ihmeissäni että kätilö ponnistusvaiheessa jätti teidät yksin! Tuntuu ihan hullulta :eek:
Muulloinhan he vain käväisevät salissa ja tutkailevat äitiä tai niitä laitteitaan eri huoneesta. Mut ponnistusvaiheessa :eek:
Meidänkin tyttö, 4v, syntyi käsi poskella! Jotenkin sööttiä!
Suloinen tyttö teillä!

Pian pitäisi lähtee neuvolaan. \|O Toivottavasti tämä nyt on vimppa kerta!
Lupasi laittaa mulle lähetteen seuraavaksi äippäpolille. Katsotaan kuis käy.

t. Miesku rv 40 + 2<br><br>
 
HissunMyy voi ei tuota menoa siellä sairaalassa!!!!! Eiks ne vois soittaa sulle kun on sopiva hetki tulla.

Ja Kojolle kiitos kertomuksesta. En kyllä voi tajuta, että kätilö lähtee jotain raportointia varten pois kesken ponnistusvaiheen. Apua, millaista hoitoa, mä tekisin varmaan valituksen jonnekin....

Näyttääpä olevan moni kärsimättömissä tunnelmissa, samoin täällä. En enää edes jaksa seurailla erilaisia tuntemuksia, supisteluja, vihlontoja sun muita, kun on tullut juuri samanlainen epäuskoinen olo kuin kakkosta viimemetreillä odottaessa. Viikot ennen LA:ta odotti koko ajan, sitten antoi vaan ajan kulua tyyliin ja jotenkin lakkasi odottamasta. LA on siis meillä tänään.

Yö meni tosi surkeasti, ensin valvoin itse lähes 3 tuntia ja katselin jotain vanhoja tallennuksia digiboxilta. Sitten menin sänkyyn ja unikin tuli jonkin ajan päästä, kun lapsella särki jalkoja ja mies ei tiennyt mitä lääkettä sille pitäisi antaa ja tulivat herättämään mut. Huoh! Sen jälkeen ei sitten taas saanut nukuttua. Ohhoijaa!

Koti on ihan myllerryksessä tuon kodinhoitohuoneen remontin takia, mutta olkoon vaan. ihanahan se on saada sekin vihdoin kuntoon. Todettiin, että ostetaan sinnekin uudet kaapit kun sieltä puuttuu siivouskaappi, joten vähän paha sinne on vaan yhtä erilaista kaappia lisätä. Uusissa kaapeissa on kuitenkin niin paljon paremmat kaikki systeemit joten ostetaan ne uudet, mennään tänään tai huomenna vähän katselemaan.

Vanilja
 
Takana kokoarvioultra.
Tyttö tulossa niin kuin ite jo tiesin sisimmässä :) , koko n. 3,1 kg nyt. Laskettuna aikana n. 3,6-3,7kg. Ei sais kuulemma mennä lasketun ajan yli koska pojasta (4430g) tuli niin paljon ongelmia. Tämä sais pysyä hiukan pienempänä.
Kohdunkaula kiinni ja 3cm pitkä vaikka niin hirveesti ollu polttoja ja jopa säännöllisiä tuntikaupalla :eek:
Sanoi et silti uudelleen synnyttäjällä se ei kerro mitään (et on kii), se voi silti syntyä vaikka ylihuomenna. Tai mennä pidemmälle. Ihan arpapeliä.

fangis 36+4
 
rasse04 harmaana
kojo: aika omituista että kätilö lähtee ponnistusvaiheessa pois. mikä sulla oli synnytysasentona? minä en ois tota esikoista synnyttäessä ees pystyny ponnistaa ilman kätilön apua (se piti jaloista että sin kunnolla ponnistettua, tai niitä tais olla sillon kaks)

tiitteräinen: nyt kun sulla on ohjelmaa viikonloppuna niin odotas vaan niin vauva syntyy huomenaamuna :D

muutamalla tainnu laskettuaika jo mennä eikä vauvaa näy, jaksuja :hug:
 
Mä oon ollut tuolla huhtikuun odottajien puolella, mutta taidan siirtyä tänne kun ei vaavia oikein taho alkaa kuulua. LA on siis ylitetty jo reilu viikko sitten, mutta edelleen ollaan yhtenä kappaleena. Vauva on muutenkin tosi iso, joten kammolla odottelen synnytystä. 5kg menee rikki, vaikka syntyis ihan lähi päivinä. Mitään merkkejäkään ei vielä ole ollut, joten saas nähä miten meidän käy.. Mä toivoin jo aiemmin, että oltais käynnistetty, mutta en ole vielä saanut tahtoani läpi. En sit tiiä mitkä siihen on lopulliset kriteerit.. Mun on käsketty seuraamaan vauvan liikkeitä tarkkaan ja toivomaan, että synnytys lähtis käyntiin. Tosi turhauttavaa.. Kaikki kotikonstit mitä on tullut mieleen on kokeiltu, mutta ei ole auttanut.

Onnea kaikille jo vauvan saaneille!! :flower:
 
Vilmis82
KOJOn kertomusta piti munkin tulla kommentoimaan. Eli samaa ihmettelin minäkin, miksi ihmeessä kätilö lähti pois kesken tositoimien? Ja taas myös epiduraali jäi saamatta :eek: *oma kauhukuva* Hatunnosto teille, jotka ilman puudutusta olette selvinneet. Itse en toivottavasti joudu sitä kokemaan, täytynee olla tosi tiukkana, ettei jää liian vähälle huomiolle ja hoidolle. Pelottaa jo muutenkin tarpeeksi, saatika ajatus luomuna synnyttämisestä.. HUI.

FANGIS: Onnea tyttöuutisista!

Onkohan GABRIA lähtenyt jo vauvaa hakemaan, ei ole tainnut kirjoitella vähään aikaan..?

Niin ja jos nyt muistaisi kerrankin toivotella uudet tervetulleeksi ja samalla voimia etenkin niille, joilla menee jo yli lasketun ajan :hug:

Vilmis 36+6
 
Heippa!

Nyt on sitten neuvolan vavu-käynti takana ja hyvät fiilikset jäi. Miehen kanssa kun ei hirveesti tuu juteltua siitä miten vauvan syntymä muuttaa meidän parisuhdetta ym. Oli kyllä kiva kuulla miehen ajatuksia kaikesta ja itku meinasi päästä monta kertaa, esim. silloin kun kerrottiin toistemme parhaista puolista ym. Huomas kyllä että mieskin tais siinä vähän liikuttua.
Saatiin kyllä molemmat paljon ajattelemisen aihetta ja tästä on sitten hyvä jatkaa keskustelua ihan kahdestaan.

On jotenkin pää tyhjä nyt, kun toi käynti kesti 1,5h, joten taidan mennä lukemaan uusinta vauva-lehteä ja palailla myöhemmin uudestaan.

HeLiNä 38+1
 
Mikä se sellanen vavu-juttu on? Tyhmänä kyselen :ashamed: ...

Viimeyö taas meni valvoessa, aamusella sain nelisen tuntia nukuttua. Poltetta alaselässä ja neljän tunnin ajan seurailin kun supistukset tuli 4-14 minuutin välein. Kyllästyin lopulta ajan ottoon, kun ei ne siitä säännöllisemmäksi muuttuneet. Kipeitä oli, mutta ei mitenkään sietämättömiä. Eiköhän ne "oikeat" supparit sitten tunnista. Nyt on koko alaosasto hellänä selkää myöten, välillä supistelee, mut kivuttomia. Voipi olla ettei enää kauan tarviskaan odotella :) Tai sitten tätä jatkuu vielä viikkotolkulla, mikä on varmaan mun kohtalo...

Enpä tiedä oliko mitään vaikutusta näillä noihin supistusten tulemisiin, mutta kun olin jo edellisen yön "menkkakipujen" takia valvonut ja eilisen päivän supisteli sitten kivuttomasti koko ajan, niin ajattelin kokeilla poppakonsteja lisäksi. Eli illalla saunaan, 20 min nännien hierontaa (tosi tylsää hommaa muuten... \|O ) ja vielä lopuksi seksi. No, ei se näillä syntynyt, mutta supistuksia tuli. Tosin olis ehkä voinu tulla muutenkin.

Stiina & ~toukka~ 37+2
<br><br>
 
Mimosa
Täällä yksi toukokuinen ilmoittautuu joukkoon.
Kolmannen lapsen laskettu aika on huomenna, eikä mitään vielä kuulu...
Tänään olin just neuvolassa, ja painoa vaan oli tullut lisää huikeat 1750 g viikossa! :LOL:
 
Ensiksikin Onnittelut kaikille synnyttäneille! :flower:

Sit oma napaa: tänään oli neuvola, sf-mitta oli 29cm, parhaillaan ollut 33cm, mut vauva ei viel täysin laskeutunu, kohdunsuu auki n.1 ja puol senttiä! Verenpaine eka mittauksella 120/90, toisella 120/80, muttei huolestuttavaa, kun pissat puhtaat, turvotusta jonkun verran tullut ja painokin on viikon aikana nousuu kilon, mut mulla muutenki tuo paino heitelly, välillä nousee ja sit taas tippuu!
Nyt pari yötä nukkunu huonosti: toissayönä poika valvotti ja viime yönä heräsin, kun verta nenästä rupes yhtäkkiä vuotamaan!Sit rupesi supisteleen, muttei kipeästi!
Mutta nyt täytyy mennä...

anri82 rv 38+2
 
heippa vaan kaikille.

täällä ollaan edelleen kärsimättömänä...viikkoja on jo 40+2,eikä vaavilla tunnu olevan kiire maailmaan.

onnittelut kaikille jo vauvautuneille :hug: :flower: :heart:

hissun myy niin ja tsemppiä sullekki ja toivotaan,että pääset sinne oysiin piakkoin :heart: :hug:

kunpa sitä itekki pääsis pian tositoimiin,vaikka ei kyllä se täpötäys oys yhtään nyt houkuta,mennä nyt sinne ruuhkauttaan entisestään tilannetta,jättää vielä sielläki kätilö yksikeen ponnistelemaan,niin hyvä tulee.niin ja mitä jos haluun epparin tms...niin ei taia herua sitäkään sitte.

tää kone tuntuu tökkivän pahoin taas,saa nähä tuleeko tekstit 10 kertaan!

onneksi eilisessä neuvolassa se alapään tilanne oli niin hyvällä mallilla,että jospa tässä ois se muksu itelläki kohta sylissä....

siivosin urakalla aamulla ja nyt sattuu selkään todella kipeesti,onnistuin kaatumaan imurin letkuunkin kaiken kukkuraksi,lensin aika vauhdilla lattialle mahalleen,mut onneksi sain kädet ekana maahan,vähän suojas mahaa.

mutta vointeja kaikille.
 
Heipä hei!

Aikaa on kulunut ja niin on meille myös syntynyt uusi perheenjäsen 25.4 klo 11.57. Poika tuli maailmaan rytinällä 1,5h ja kolmella työnnöllä. Meinasi kätilöllekin tulla kiire :LOL:
Jätän näin hyvästit myös tälle porukalle, kun tuota ikaa ei oikein tahdo löytyä tälle koneelle. Siispä oikein ihania vauva-aikoja teille jokaiselle ja muistakaa vaalia tätä vauva-aikaa..se on loppuviimein niin lyhyt :wave:

t. SATU27
 
heippa
vähän päivitystä tänne meiltäpäin: eli vielä kasassa palloillaan, käytiin viime yö sairaalassa lepäilemässä kohonneiden paineiden, kovan päänsäryn ja ylävatsakivun vuoksi. verenpainelääkitystä ei halunnut lääkäri enään aloittaa, synnytys kun olis näillä viikoilla se paras vaihtoehto. Mutta kun ei tunnu mitään tapahtuvan! Olisivat aamulla käynnistäneet, mutta kun salit ovat täynnä niin ei käy. Painoarvio oli 3400g, eli pieni poitsu tuon mukaan olisi tulossa.En kyllä kauheasti noihin ultra-arvioihin luota...
Maanantaina takaisin osastolle, toivotaan nyt että poika haluais syntyä ennen sitä!
sohvalle takas makaamaan...

Riiviöiden äiti & riiviö nro 4 vkolla 40+1
 

Pitkästä aikaa kirjoittelen minäkin kuulumisia =)
Rv.nyt jotain 36+3...en niin tarkkaan taaskaan oo laskuissa mukana.Mutta eilen oli jo sellanen olo että mieskin lähti iltavuoroon töihin hiukan hermostuneena jos vaikka tuleekin lähtö jo synnyttään! :D Mutta olo helpottu ihan sitte levossa.Oli meinaan alaselässä sellaset menkkamaiset tuntemukset joiden tiiän tulevan MONIN VERROIN KIVULIAAMPINA sitte kyllä kun on TOSI kyseessä...Mutta aattelin että siitä se taas alkaa :eek: Ja alamasussakin tuntui aikast inhottavalta.Mutta siis edelleen täälä ollaan yhtenä kappaleena :wave:
Huomenna on tuola Kanta-Hämeessä ultra ja ne tarkistelee miten päin tää vauveli tällä,sillä,hetkellä masussa oikeen on.Muutamia kertoja kun on parin viikon välillä kiepsauttanu ittensä ympäri.Saa nähä miten päin huomenna sitte on.Tuntuu että nyt olis jotensakin poikittain!? :( Alkaa jo pikkuhiljaa tila kyllä silläkin loppumaan,joten toivotaan että kääntää ittensä sit viimein alaspäin.Mutta huomisessa ultrassa sitte saa tietää hiukan tuota vauvan kokoakin ja muutakin tärkeetä tietoa =) Odotan kovasti tuota huomista käyntiä!
Kirjoittelen sitten kuulumisia tuolta sairaalassa käynnin jälkeen... =)
[/quote]
 
tänään oli neuvola..eipä siel mitn uutta kerrottu,vauva ei ollut laskeutunut vielä,sf-mitta oli noussu VIELÄ puolella oli 37,5cm,turvotusta on (joutunu ottaa sormukset jo pois,ku tuntuu et niit ei saa pois :D )ens tiiistaiks laitto viel ajan sillo tulee 41vko tasan,oisin ennemmin halunnu jo oulaskankaalle et ois päässy käynnistykseen.mut ei :headwall: sit jos vieläkää oo vauva syntyny ku on se ti nauvola käyty ni luulis et sit laittavat äippäpolille kutsun.luulis kyl et laittavat,tai mist sitä tietää.esikoisen aikana laitettii polille käynnistykseen vast 42+2 viikolla! :eek: voi järki..mut 42vko tuli sillo la päivänä varmaa siks meni pitempään...i don´t no..jos eivät ni aatelin kyl ite soittaa ja kysyä alkasko ne käynnistään ku esikostakaa ei auttanu ku oksitosiinitippa.mut eipä täs muuta,jaksamisia muilleki loppumetreillä"kärvistelijöille" ja tietysti muilleki!


t.maitsu83 ja vauva 40+3

p.s.olin yhes kohtaa laittanu päivän ylimääräsen olikohan eilisessä viestissä :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 19:28 vieras kirjoitti:
Pitkästä aikaa kirjoittelen minäkin kuulumisia =)
Rv.nyt jotain 36+3...en niin tarkkaan taaskaan oo laskuissa mukana.Mutta eilen oli jo sellanen olo että mieskin lähti iltavuoroon töihin hiukan hermostuneena jos vaikka tuleekin lähtö jo synnyttään! :D Mutta olo helpottu ihan sitte levossa.Oli meinaan alaselässä sellaset menkkamaiset tuntemukset joiden tiiän tulevan MONIN VERROIN KIVULIAAMPINA sitte kyllä kun on TOSI kyseessä...Mutta aattelin että siitä se taas alkaa :eek: Ja alamasussakin tuntui aikast inhottavalta.Mutta siis edelleen täälä ollaan yhtenä kappaleena :wave:
Huomenna on tuola Kanta-Hämeessä ultra ja ne tarkistelee miten päin tää vauveli tällä,sillä,hetkellä masussa oikeen on.Muutamia kertoja kun on parin viikon välillä kiepsauttanu ittensä ympäri.Saa nähä miten päin huomenna sitte on.Tuntuu että nyt olis jotensakin poikittain!? :( Alkaa jo pikkuhiljaa tila kyllä silläkin loppumaan,joten toivotaan että kääntää ittensä sit viimein alaspäin.Mutta huomisessa ultrassa sitte saa tietää hiukan tuota vauvan kokoakin ja muutakin tärkeetä tietoa =) Odotan kovasti tuota huomista käyntiä!
Kirjoittelen sitten kuulumisia tuolta sairaalassa käynnin jälkeen... =)
[/quote]

Moikka!Eilen siis menin lähettämään tämän viestin uuteen otsikkoon,joten nyt vasta ehdin siirtää sen tänne oikeeseen pinoon! :attn: :headwall:
Kävin siis tänään,perjantaina,tuola Kanta-Hämeessä ultrassa.Ensin hoitajaopiskelija tutki verenpaineen ja sit kokeili miten päin vauveli on.Noh,se totes että päähän se sielä ylhäällä on.Sitte kätilö kokeili kanssa ja samaa sekin totes"Perätilassa!"Istuskeltiin siinä sit oottelemassa ultraan pääsyä n.tunti ja tuntui että supisteli kun vauva liikuskeli masussa.Sitte pääsin lääkärin luo ja se tutki ensin kohdunsuun tilanteen-1cm auki,mutta kiinteä muuten ja kaulaakin vielä jäljellä.Eli totes vaan että ei tässä vielä synnyttään aleta moniin päiviin....Sitte alotti ultraamisen ja just meinas puhua perätila synnyttämisestä,kun lopettikin heti ja sano että ei mitään,täälähän tämä on pää alaspäin!!!! =) Kummasteli kun sanoin että just tuossa totesivat kätilö&opiskelija että vauva istui :eek: No,kuitenki juteltiin varmuudeks tuosta perätila synnytyksestäkin,JOS sattuu tämä vauva oleen sitte h-hetkellä istumassa.Toivotaan että pysyis nyt tuon reilut 3vk.ns.oikeessa asennossa.Pikkuisen kokoarvio oli n.2740g,eli jotain 3,5kg suunnilleen olis syntyessään...Pikkunen! :heart:
Joo,että semmosia kuulumisia mulla tuolta ultrasta,koitetaan pistää nää mun viestit tänne oikeeseen pinoon aina kun harvoin kirjottelen,luen kyllä teiän toisten kuulumisia päivittäin.Onnea vaan jo kaikille pikkuisen saaneille ja jaksamista&rakkautta! :heart: :hug:

Äippäliini-73 ja masuvauva 36+4
 
Sitä kätilön poistumista minä itsekkin vähän ihmettelin, mutta luulen että sille kätilöllekkin tuli niin yllätyksenä tuon mun synnytyksen niin vauhdikas eteneminen. Se avautumis vaihe kun oli niin raju niin olis luullu tajuavan hänenkin että se ponnistus vaihe voi olla yhtä nopea.

Synnytys asennosta joku kyseli niin olin selälläni puoli istuvassa asennossa. Mies piteli vasenta jalkaa koukussa ja oikea jalka oli siinä jalkatuella. Kätilön tullessa takaisin se jalka tuki sitten irrotettiin ja kätilö tuli sen jalan puolelle.

Tuosta kivunlievityksestä. On nyt näin hankala jälkikäteen osata arvioida millainen tuo synnytys olisi voinut olla jos jotain kivunlievitystä olisin kerennyt saamaan. En kuitenkaan näin jälkikäteen muista tuota mitenkään pahana kokemuksena. Hel...n kipeetä se tietenkin kävi, mutta taitaa oma elimistö suojella itseään ja mie ainakin olin jo niin "sekaisin" siitä kivusta etten enää edes tuntenut sitä. Ja onneksi en "suunnitellut" tuota synnytystä mitenkään etukäteen. Lähdin tuohon hommaan sillä asenteella että: "tilanteen mukaan mennään"
Jos olisin miettinyt ja suunnitellut synnytystä etukäteen niin järkytys olisi saattanut olla suurempi. Kyllä minäkin kätilöltä vielä siinä kysyin että meneekö tää nyt ihan luomusti? (pakko oli varmistaa :) )

Paino arvion oli joku saanut. Mullahan tehtiin paino arvio äitipolilla ultralla tiistaina joka oli 2800 g. Lauantaina tyttö kuitenkin syntyessään painoi 3370 g että aika paljon mulla heitti tuo arvio.
(olen kyllä tyytyväinen että tyttö olikin painavampi kun mitä arvio antoi ymmärtää)

Eilen jouduin jo vaatekauppaan lähtemään, kun tyttö tuntui hukkuvan noihin 56 cm vaatteisiin joita ei ole ku muutama kappale. Muut ovat vielä isompia. Ostin siis muutaman 50 cm vaatteen niin saa nyt ensi viikoina kuitenkin jotain vähänkään sopivampaa laittaa tytölle päälle :heart:
Áika monta juttua on joutunut tässä muutaman päivän aikana hankkimaan, mitä ei ollut tullut ajatelleeksi etukäteen.
Rintapumpun ostin eilen, vauvan huoneeseen pyykkikorin, Jalkalampun (jossa on himmennin niin saa yöllä sellasen hentosen valon sinne päälle niin näkee jo ovelta sänkyyn. ja lukuvalo osan saa hoitopöydän ylle niin näkee kunnolla hoitaa navat ja muut. )
Maidon kerääjä kans hankittiin kun meinaa välillä imettäessä herua toisestakin rinnasta maitoa. ja eilen saunassa alkoi vuotaa molemmat :LOL: Mies sai makeat naurut kun katsoi että hei mamma... taitaa olla vauvan ruoka aika kun valskaa lattialle ;)
Harsoja tuntuu kans menevän ihan mahottomasti niin niitäkin hankittiin lisää...
Kaikkeen tässä on kova totuttelu ollu, mut on tää niin mukavaa =)
Jaksuja kaikille... Nyt tyttö kuulostaa heräilevän niin täytyy mennä :wave:

Kojo ja tyttö mellestäjä 6 vrk
 
Täällä ollu tänään huono päivä... aamulla nukuin 10 asti.. mikä siis mulle paljon ku normisti herään 7 jälkeen vaikka yöt menee muutenki huonosti. Sitte tuli aamupäivällä välissä mahoton paineen tunne peräsuolen puolelle ja päivemmällä iski mahoton väsymys. No ny tuli sitte se pääkipuki mikä on meinnnu koko päivän tulla... Aloin tässä miettimään, että onkohan tämä raskausmyrkytystä ku keskiviikkonahan neuvolassa oli alapaine koholla ja pissassaki proteniinit heikosti plussalla... Soitin sitte äitille ja kyselin, että onko sillä ollu koskaan raskausmyrkytystä niin olihan sillä ollu molemmista eli minusta ja minun veljestä... tämäki kuulema perinnöllistä. Nyt täytyy sitte vaan seurata tilannetta.. :(

Vaikka eipä ne täällä näillä leveyspiireillä asialle mitään tekis.. käskis vaan levätä.. Jotenki nyt tänään on tullu semmonen tunne, että alkanu kyllästyttää tämä raskaus..vois jo tulla pois tuolta masusta.. vaikka tietenki siinä käy niin, että se menee yliaikaseksi ku olen niin varma että syntyy aikammin.. eikös se ole se Murphyn-laki... :whistle:

Voimia kaikille joilla vielä vauvat masussa ja mukavia hetkiä vauvautuneille!!! :wave:

Hanna ja Nöössi 37+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 12:33 StiinaS kirjoitti:
Mikä se sellanen vavu-juttu on? Tyhmänä kyselen :ashamed: ...

Viimeyö taas meni valvoessa, aamusella sain nelisen tuntia nukuttua. Poltetta alaselässä ja neljän tunnin ajan seurailin kun supistukset tuli 4-14 minuutin välein. Kyllästyin lopulta ajan ottoon, kun ei ne siitä säännöllisemmäksi muuttuneet. Kipeitä oli, mutta ei mitenkään sietämättömiä. Eiköhän ne "oikeat" supparit sitten tunnista. Nyt on koko alaosasto hellänä selkää myöten, välillä supistelee, mut kivuttomia. Voipi olla ettei enää kauan tarviskaan odotella :) Tai sitten tätä jatkuu vielä viikkotolkulla, mikä on varmaan mun kohtalo...

Enpä tiedä oliko mitään vaikutusta näillä noihin supistusten tulemisiin, mutta kun olin jo edellisen yön "menkkakipujen" takia valvonut ja eilisen päivän supisteli sitten kivuttomasti koko ajan, niin ajattelin kokeilla poppakonsteja lisäksi. Eli illalla saunaan, 20 min nännien hierontaa (tosi tylsää hommaa muuten... \|O ) ja vielä lopuksi seksi. No, ei se näillä syntynyt, mutta supistuksia tuli. Tosin olis ehkä voinu tulla muutenkin.

Stiina & ~toukka~ 37+2
Mulla on takana nyt kolme polttosupistusyötä säännöllisillä poltoilla ja päivisinkin välillä. Silti eilen tutkimuksessa paikat täysin epäkypsät ja kii :eek: MUTTA esikoinen mulla lähti syntyyn juuri noilla samoilla poltoilla(alaselän ja alavatsan poltton ja puristus)! Ne vaan sitten koveni(nämä ei, vaan jäi sama kipukovuus päälle), aloin ripuloimaan ja limatulppa alko lurahteleen housuun. Siksi olen ollut että what the fuck, miksi mitään oo tapahtunu alapäässä tästä toisesta vaikka näillä tuo poikakin syntyi. :eek: :D että semmosta.
 
Kasassa täälläkin edelleen. =)
Protskut, paineet ja turvotukset pysyneet aisoissa,
mikä on tietenkin hyvä ja muutenkaan ei ole olossa valittamista.
Flunssakin alkaa pikkuhiljaa paranemaan,
vaikka vielä lievää tukkoisuutta havaittavissa.
Ai niin, on mulla semmonen vaiva, että miun mahanahka repeää...siis tuolta kyljistä. Turha oli toivo, että selviäisin ilman raskausarpia. Yeah, right! :LOL:

Mut enpä jaarittele enempää. Yritän kulutellä päivääni jotenkin raksaleskenä.

-mennis ja keke 39+6-
 
heippa kaikille!

ja ekaks onnea kaikille muille vauvan saaneille :flower:
meitä alkaa jo olla aika mukavasti...

ja voimia vielä kasassa oleville :hug:

mie olen ihan tipahtanu matkasta täältä,enkä tiedä mitä kellekin kuuluu,niin monta sivua olis lukemista ja kun istuminen ei oikeen luonnistu vielä hirmu hyvin niin yritän taas vaan alkaa pysyyn mukana =)

mulla tosiaan tuo mies ilmotteli teille pojan syntymästä,sillon tiistaina lähdin aamulla sinne käynnistykseen,kohdunsuulle alettiin laittan heti sillon aamulla sitä kypsyttävää lääkettä ja se saiki aikaan supistuksia,aika kipeitä ja säännöllisiäkin,mutta ne ei oikeen mitään kuitenkaan tehny..siinä mentiin sitte se muutama päivä tuota linjaa,lääkettä aina 4tunnin välein ja välillä tarkistettiin tilanne.torstaina ois 12 aikaan ollu jo tilanne et kalvot ois voinu puhkaista,mutta mutta saleja ei ollu vapaana koko päivänä.eli taas odottelin.perjantai aamuna sitte 9maissa lähdin saliin ja kalvot puhkaistiin n.9.40 ja omia supistuksia alko tulemaan,mutta 11 maissa kätilö laitto tipalla sitä hormoonia joka tehostaa supistuksia.11.20 alko sitte säännölliset ja kipeytyvät supistukset.miestä siinä odottelin kun joutu tulemaan kaverin kyydillä niin vähän kesti.ilokaasua aloin hengitteleen ja hetken autto,mutta sitten oli niin kipeitä supistuksia,että kätilö sanoi alkavansa valmisteleen puudutusta,sitten mies tuli ja mulla tuli itku kun olin niin helpottunu siinä kivun keskellä et oli tuttu ja rakas ihminen vieressä.no epiduraali saatiin laitettua,vaikka supisteli puolen minsan väleinki,no puudutus oli aivan taivas,helpotti aivan täysin.muutaman tunnin päästä alko taas kipeytyyn ja tarkistettiin tilanne 6cm oli auki ja sain lisää puudutetta..sitten vähän ennen kuutta alko tuntuun painetta ja kätilö taas tarkisti niin yllätyksenä meille kaikille olin täysin auki ja vauva oli alhaalla(aiemmin oli ollu liian ylhäällä niin epäiltiin et joudutaan leikkaamaan).puolituntia odoteltiin vielä että tulee kunnolla ponnistamisen tarve,puol seitsämän alettiin sitte ponnisteleen ja kätilö ja 2harjottelijaa oli tosi hyvin tsemppaavia ja ponnistaminen tuntu helpolta,poika siis synty sitte 19.01.minua sitten vielä kyllä jouduttiin ompelemaan ku repesi aika paljon,mutta kuntoon saatiin..

sekava selostus :D toivottavasti jonku kuvan saatte..

ja piti muistaa kojokamalaa että tuommosta kohtelua..mie en ois pärjänny ilman kätilöä,joka onneks meillä oli aivan tosi mahtava.. :)

yritän profiiliin laittaa poitsun kuvan.. :heart:

missh ja poika 8vrk<br><br>
 

Yhteistyössä